Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

Katılımcı sayısı
729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 151 RS

    445 61.04%
  • 151 RSİ

    57 7.82%
  • ASYA 150T

    58 7.96%
  • SUKIDA

    10 1.37%
  • WUXY

    12 1.65%
  • DİĞER

    147 20.16%

MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #4401
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Tanıyan ,tanımayan herkese selam.Topik başlığını 2005 yılında açmıştım ve o zamandan bu zamana 151 RS imle güzel günler geçirdik.Ancak biraz yıpandığını düşündüğüm için motorumu birkaçgün önce satmış bulunmaktayım.Yine de alacağım motor 151 RS ya da türevi olacak. Daha önce sahip olduğum parçası bulunmaz,bulsan da çıkmasına bile servet ödediğim kaliteli motorlardan almaya hiiiç ama hiç niyetim yok.Çin işine devammm ;) sevgiler ,saygılar...
    gaza gelme;kaza gelmesin


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #4402
    151rsfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    nilüfer/bursa
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    selam arkadaşlar motosikletimi satmaktayım. İlgilenen arkadaşlar varsa görüşelim. Fiyatta anlaşırız. motosikletimi büyük cc. almak için satıyorum. bir problemi yoktur:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...e=directSearch
    16 BH 631

  3. #4403

    Üyelik
    24 Nisan 2009
    herkeze merhaba;

    151 rs kullanıyorum.arka frenle ilgili bir sorunum var.seyir halindeyken arka frene bastığımda kötü tutoyor biraz ilerlediğimde çok sert tutuyor hidrolik yağını yeni kontrol ettim balataları değiştirdim hatta arka fren merkezini değiştirdim.20 km sonra aynı sorun.tekerleği orta sehbayı açtığımda elimle çevirdim sanki balata tekerlekleri burakmıyor zor dönüyor.

    fikri olan varmı.

  4. #4404
    151rsfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    nilüfer/bursa
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    diskin çizilmiş olabilir mi?
    16 BH 631

  5. #4405

    Üyelik
    24 Nisan 2009
    disk aklıma gelmedi ama son çare olarak diskide pazartesi günü değiştirteyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    Alıntı 151rsfa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diskin çizilmiş olabilir mi?
    cevap için teşekkür ederim sonucu disk değiştirdikten sonra yazarım

  6. #4406

    Üyelik
    24 Nisan 2009
    disk değişti yaklaşık 200 km yol yaptım aynı sorun devam ediyor

  7. #4407
    ahmetk. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda PCX 125 ABS
    benim motorun ön fren balatalarını gecenlerde degiştirtdim.o dediğiniz balatalrın tekeri tutması bendede var elle zor dönüyo teker ama frenlerde tutmama gibi bi problemim yok.usta bırakcak zamanla balatayı yedıkce dıyo ama kac km gectı ustunden.bide ses geliyo cıkcıkcık dıye deli ediyo

  8. #4408

    Üyelik
    24 Nisan 2009
    merhaba

    frenlerde bazen çok sert bazen çok yumuşak oluyor.sert olunca biraz ilerleyince yumuşuyor tekrardan. çok uğraştım herşeyi değiştirdim yine aynı gıcırdama problemi bendede var bugün bidaha ustaya götürücem artık.

  9. #4409
    gokhan_akay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    ARORA TiGER 200
    arkadaşlar bende rs151 var üst kapak contasımı ne yanmış bu üst kapak contasıyla, silindir kapak contası aynımı bilgi verirmisiniz. motor çalışıyordu ama çok fazla ses çıkartıyordu + çekişten düştü sizce hangisidir. Birde bu 2006 ların hepsininmi arka fireni tambur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    nasıl okadar basıyorsunuz anlamıyorum ben hafif rampa aşağı 100 ü zor görüyorum tavsiyeleriniz varsa uygulayalım.

  10. #4410

    Üyelik
    26 Ekim 2011
    Şehir
    yalova-armutlu
    Motosikleti
    mondial 150 MASH
    arkadşlar bende 151 rs var bugun yolda 70 km hızla giderken birden teklemeyee başladı sonra duruyor ve motor kendiliğinden stop ediyor sonra gene çalıştırıyorum ve ne zaman 70 i bulsam stop eiyor bi bilgisi olan varsa yardıncı olabilirmi teşşekürler...

  11. #4411
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Herkeze selamlar.Bende Motorin abimizin açtığı bu topiği takip ederek 2006 yılında 151 rs almıştım.Motorum hala canavar gibi.

    Senin sorununun karbüratör " DİAFRAMINDAN " olduğunu düşünüyorum.Diafram deforme olduğunda motor belli bir hızdan sonra kesik kesik tekler ve gaz verdiğinde boğulur.Diafram ucuz bir parçadır,değiştirmesiyle 10-12 tl tutar.Bu şekilde binmeye devam edersen motora ve karbüratöre ağır hasarlar verirsin.

    Eğer sorunu çözdüysen sorunun kaynağını ve çözümünü burada paylaş diğer arkadaşlara faydalı olur.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  12. #4412
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Kendi Yapmaya çalışıpta ayrıntılı arayıp bulamadığı incelıkler için Yardımcı Olabılşeceğine düşündüğüm Çalışmayı Paylaşmak İstedim...

    Motor 150 cc Scooter.
    Amaç Krank Değişimi...
    Başlamadan Gerekli Malzemeler...
    Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
    Yağ Ve Buji...

    Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse

    İşlemleri Sırası İle....
    Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
    Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,


    Uploaded with ImageShack.us

    şimdide arka tekeri söküyoruz,


    Uploaded with ImageShack.us

    evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
    kurbanımızı masaya yatırabılırız ))))



    Uploaded with ImageShack.us

    şimdi sıra içini açmakta
    önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)

    yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
    onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...


    Uploaded with ImageShack.us
    işte çektirme ile parçamızı söktük.



    Uploaded with ImageShack.us

    sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
    ve blok boşalıyor.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...

    Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
    bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
    Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
    Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :D


    Nerde Kalmıştık...
    Silindir vs sökülecekti
    Üst Kapağı Açıyoruz,
    her zaman hangi motor olursa olsun,
    daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
    mesela sente olayına,
    egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
    bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
    piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
    unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
    yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...



    Uploaded with ImageShack.us

    bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
    onun dışında herşey pratiktir,
    sökersın ve takarsın,,,


    Uploaded with ImageShack.us

    alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
    ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
    rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
    KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...


    Uploaded with ImageShack.us

    sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
    malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...


    Uploaded with ImageShack.us

    aynı sırayla geri topluyoruz...
    dikkatlıce ve acele etmeden,
    varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...



    Uploaded with ImageShack.us

    pistonu takarkende,
    unutmayın,,,
    EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
    ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
    yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...



    Uploaded with ImageShack.us

    Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
    ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
    baktık ki nokta üste gelmemiş,
    öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
    volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
    büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....

    Kolay Gelsin.
    Arızasız Günler Dilerim...
    !Lk£® ve Garip bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #4413
    cihan26esk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    SYM GTS 250i EVO

    cihan26esk

    6 senedir bende 151 rs kullanıyorum 15000 km de kartal 63 rumuzlu arkadaşımın bahsettiği sorun bendede yaşanıyor yeni başladı 40 50 km hıza gelince motor tekliyor boğuluyor fırsat bulup servise gidemedim.

  14. #4414
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    cihan merhaba.aynı sorunu bende yaşamıştım scooter imde.
    Servis e götürdüğümde motor a giden hava hortumunun kelepçesinin çıktığını farkettik, bundan dolayı boğulma yapıyordu motor bendede 40 dan sonra ve gaz yemeden 30 a 20 ye düşüyordu.Aklında bulunsun, orayı da kontrol ettirirsin ;)
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  15. #4415
    cyclecycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    151 Rs
    beyler bu motordan arıyorum satmayı düşünen varsa mesaj atabilir istanbul izmit bursa hatta ankaraya bile gelebilirim

  16. #4416
    cihan26esk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    SYM GTS 250i EVO
    Çok sağol ilker önerini dikkate alacağım

  17. #4417
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Arkadaşlar aklınızda olsun, bazen tadilattan sonra bazende normal durumda, 151RS tipindeki motorlar amörtisörler hızlı giderken çok yaylandığı için, benzin hortumu yaylanan kıltuk altında bölgede sıkışıp ezilebiliyor ve oı ezilmede motora benzin gitmediğinden yada benzin çatlayan hortumdan akıp gittiğinden dolayı giderken horlama gaz yememe yada yavaşlayarak durma gibi durumlar olabilir. Nadiren görülür, olabilir...
    mterayes26 bunu beğendi.

  18. #4418

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aklınızda olsun, bazen tadilattan sonra bazende normal durumda, 151RS tipindeki motorlar amörtisörler hızlı giderken çok yaylandığı için, benzin hortumu yaylanan kıltuk altında bölgede sıkışıp ezilebiliyor ve oı ezilmede motora benzin gitmediğinden yada benzin çatlayan hortumdan akıp gittiğinden dolayı giderken horlama gaz yememe yada yavaşlayarak durma gibi durumlar olabilir. Nadiren görülür, olabilir...
    Bu bilgi çok güzel arkadaşlar , komsum bugun 2009 modelınıaldı karbüratör ayarı ıcın kupayı kaldırayım dedım aklım beat e gıttı arkadan one kaldırmakalıma gelmedı teşekkurler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

    Alıntı numan94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda ne turlu oynama var? Fabrika ayarlarinda deme gulerim woaaa, bide iki kisiyle 135 yapmissin
    Hiçbir oynama yok sadece yanlıs gosteren km sayacı var , ben vn 800 ıle 60 la gıderken rs 151 85 ıle gıdıyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  19. #4419

    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Motosikleti
    mondial rs 151
    cyclecycle selam
    ben motorumu satıp vitesli bi motor alıcam
    motoru bizim Fıat servis müdüründen aldım kendimde fıat oto teknisyeniyim motor 4000 km de kayışı ön arka balataları yağı yeni değişti istersen gel gör istanbul göztepedeyim

  20. #4420

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Herkese selamlar 25 senedir motor kullanıyorum forumda yeniyim ama başka bir scooter forumda uzun zamandan beri yazıyorum.Mondial 151 rs 5. motorum 2006 da aldım 32000 km deyim daha motorum inmedi,yolda kalmadım motorumu kontrol amaçlı söktüm kontrol ettim şaştım resmen blok pırıl pırıldı en ufak bir çizik yoktu açmışken sekman değişip topladım.Motorumla en uzun 432km gittim durmadan ama gidiş216geliş 216 yani haliyle 216 km de mola verdim hiçbir sorun yaşamadım nette okuyorum bazen çin malı 5 para etmez dağılıyo dökülüyo ama benim motor ne dağıldı ne döküldü resimlerinide koyabilirim inanmayanlar için ama artık sıktı satıyorum tekrar vitesliye geçicem değişiklik olsun 151rs benim için iyi motor 6 sene içinde 3 ön varyatör 3 kayış 4 manifold ve bol benzin yağ değiştim motorumu bu gün 23/11/2012 sahibinden com a koydum 1 saat sonra aramaya başladılar ve İstanbul maltepeden bir arkadaş pazartesi gelip alıcak bu kadar çabuk sağlıcakla...


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler