Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Yamaha XJ6 / XJ6 Diversion Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #2121
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Ezio41(burak)kardeşim,öncelikle hayırlı olsun.çok iyi bir seçim yapmışsın.yamahanın en sorunsuz,en masrafsız,ayrıca piyasanın en az yakan 4 silindirli motorudur.benim de var.uzun yıllardır bende.üzerindeki aksesuarları yavaş yavaş tamamlayıp uzun yol için daha konforlu hale getirdim.sadece uzun yol ve hafta sonları gurup gezilerinde kullandım.2011 model ve henüz 35000 km.de.TR'de bu modelde ve bu km.de eşi yok.çok memnunum.biraz foto atayım da forum şenlensin.




















    scrafea ve Ezio41 bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2122
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ezio41(burak)kardeşim,öncelikle hayırlı olsun.çok iyi bir seçim yapmışsın.yamahanın en sorunsuz,en masrafsız,ayrıca piyasanın en az yakan 4 silindirli motorudur.benim de var.uzun yıllardır bende.üzerindeki aksesuarları yavaş yavaş tamamlayıp uzun yol için daha konforlu hale getirdim.sadece uzun yol ve hafta sonları gurup gezilerinde kullandım.2011 model ve henüz 35000 km.de.TR'de bu modelde ve bu km.de eşi yok.çok memnunum.biraz foto atayım da forum şenlensin.

    https://i.hizliresim.com/HfCDyO.jpg
    https://i.hizliresim.com/XRGAFh.jpg
    https://i.hizliresim.com/MXcRcB.jpg
    https://i.hizliresim.com/O6mTEg.jpg
    https://i.hizliresim.com/aXPGiP.jpg
    https://i.hizliresim.com/eKB3Dr.jpg
    https://i.hizliresim.com/81WZYx.jpg
    https://i.hizliresim.com/Pz5xoW.jpg
    https://i.hizliresim.com/vZCY69.jpg
    https://i.hizliresim.com/7r3OcM.jpg
    https://i.hizliresim.com/ZNktwE.jpg
    https://i.hizliresim.com/PJ3oUO.jpg
    https://i.hizliresim.com/N8B5R8.jpg
    https://i.hizliresim.com/XOvUyu.jpg
    https://i.hizliresim.com/Dw2lJA.jpg
    https://i.hizliresim.com/wuFu1U.jpg
    https://i.hizliresim.com/FxXsHS.jpg
    https://i.hizliresim.com/Kh4zgG.jpg
    https://i.hizliresim.com/PFJ1iX.jpg
    https://i.hizliresim.com/h75up3.jpg
    Teşekkür ederim Bora abi sağ olasın. Uzun yıllar sonra nasip oldu çok şükür. Şu an için memnunum. Yakıtı ortalama 4.89 100 km'de. Uzun yolda daha da düşer sanırım. Tek dezavantajı sıkışık trafikte hararet yapıp sıcaklık vurması ve motor çalışmıyorken olduğu yerde haraket ettirmesi biraz güç istiyor.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #2123
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Sarı işaretli parça nedir?

  4. #2124
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    sağ taraf yağ haznesinin oradakini soruyorsanız;yağ ısı göstergesi.onu ABD.den getirtmiştim.ben ADANA'da,5 yıl bir YAMAHA bayisinin müdürlüğünü yapmıştım.bu süre zarfında,yavaş yavaş,orjinal çanta demiri,radyatör koruma vs.parçalarla,diğer aksesuarlarını doldurdum(egzoz hariç/sevmem)uzun yol konforu sağladım.çünkü eşimle çadırlı/çadırsız uzun yol yapmayı seviyoruz.bir keresinde sınırımı görmek için tek çantalı,eşimle 218'i gördüm,bir daha da asla basmadım.ben uzun yolda bile 115-120'yi geçmem.keyif alarak sürmeyi tercih ediyorum.etrafımı seyrederek,yolun tadına vararak giderim.bu şekilde de 4.2 lt.yakarım.motorumun çizelgesi vardır;her 500 km.de zincirimi WÜRTH DRYLUBE ile yağlar,her 1000 km.de de zincirimi gazyağı ile temizler,yağlarım ve bunu tarih,km.olarak not alırım.her gezi sonrası,minimum 3 saat motorumu özel bez ve fırçalarla temizler,garajına koyarım.(elimin giremediği yerler için)yani motorum konusunda biraz arızayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:05 ----------

    bu arada motorunuzu sevin,koruyun ve değerini bilin çünkü xj6,yamahanın gelmiş geçmiş en sorunsuz motorlarından biridir.evet teknolojisi biraz geridedir yani mesela yol bilgisayarı vs.yoktur ama bunun bence önemi de yoktur,kullanım maliyeti,sorunsuz,yakışıklı ve sağlıklı oluşu ile sahibine sadık bir makinedir.
    yıllar önce HONDA'nın eski AFRİCA TWİN'i sorun çıkarmıyor,servislere para kazandırmıyor diye,üretimden kaldırması mantığı ile aynı mantıkla,YAMAHA'da üretimini azalttığı ve dünyada çok az ülkede satışını yaptığı bir motordur.ve daha sonra YAMAHA, R1 de kullandığı CROSSPLANE çalışma prensibini keşfedince,bu satış statejisine yönelip,sonraki üretim ve modelleri olan;MT serilerinde,R25 lerde bu teknolojiyi kullanmaya başlayınca,xj6 serisinin teknolojisi eski kaldı.konu bundan ibaret yani.
    Ezio41 bunu beğendi.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  5. #2125
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağ taraf yağ haznesinin oradakini soruyorsanız;yağ ısı göstergesi.onu ABD.den getirtmiştim.ben ADANA'da,5 yıl bir YAMAHA bayisinin müdürlüğünü yapmıştım.bu süre zarfında,yavaş yavaş,orjinal çanta demiri,radyatör koruma vs.parçalarla,diğer aksesuarlarını doldurdum(egzoz hariç/sevmem)uzun yol konforu sağladım.çünkü eşimle çadırlı/çadırsız uzun yol yapmayı seviyoruz.bir keresinde sınırımı görmek için tek çantalı,eşimle 218'i gördüm,bir daha da asla basmadım.ben uzun yolda bile 115-120'yi geçmem.keyif alarak sürmeyi tercih ediyorum.etrafımı seyrederek,yolun tadına vararak giderim.bu şekilde de 4.2 lt.yakarım.motorumun çizelgesi vardır;her 500 km.de zincirimi WÜRTH DRYLUBE ile yağlar,her 1000 km.de de zincirimi gazyağı ile temizler,yağlarım ve bunu tarih,km.olarak not alırım.her gezi sonrası,minimum 3 saat motorumu özel bez ve fırçalarla temizler,garajına koyarım.(elimin giremediği yerler için)yani motorum konusunda biraz arızayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:05 ----------

    bu arada motorunuzu sevin,koruyun ve değerini bilin çünkü xj6,yamahanın gelmiş geçmiş en sorunsuz motorlarından biridir.evet teknolojisi biraz geridedir yani mesela yol bilgisayarı vs.yoktur ama bunun bence önemi de yoktur,kullanım maliyeti,sorunsuz,yakışıklı ve sağlıklı oluşu ile sahibine sadık bir makinedir.
    yıllar önce HONDA'nın eski AFRİCA TWİN'i sorun çıkarmıyor,servislere para kazandırmıyor diye,üretimden kaldırması mantığı ile aynı mantıkla,YAMAHA'da üretimini azalttığı ve dünyada çok az ülkede satışını yaptığı bir motordur.ve daha sonra YAMAHA, R1 de kullandığı CROSSPLANE çalışma prensibini keşfedince,bu satış statejisine yönelip,sonraki üretim ve modelleri olan;MT serilerinde,R25 lerde bu teknolojiyi kullanmaya başlayınca,xj6 serisinin teknolojisi eski kaldı.konu bundan ibaret yani.
    Ağzınıza sağlık Bora abi. Çok güzel özetlemişsiniz. Diversion F için bulabileceğimiz aksesuarlar var mıdır peki bildiğiniz? Ufak tefek ben de uzun yola hazır hale getirmem lazım motoru.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  6. #2126
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    gidon yükseltme:sw motech,motosiklet aksesuarları.com'dan,
    orjinal yamaha arka çanta taşıyıcı döküm aparatı ve radyatör koruma'yı;yamaha bayisinden(ben bayide çalışırken),
    yan çanta taşıyıcı demirler;givi plxr364;özen motor'dan,
    givi v35 yan çantaları(beyaz kapaklı olanından);özen motordan,
    topcase'i;kappa k49 (beyaz kapaklı olanından);özen motordan,
    yağ ısı göstergesini ABD.'den,
    12 volt çakmak girişi;ali expressten,
    dış ısı göstergesi;ali expressten,
    çelik lastik yan siboplarını,TR'den(ismini hatırlayamadım)
    arka çakarlarım,el yapımı(bir arkadaşım/sağolsun)siz msttech.net'ten(yerli firma,tavsiye ederim)
    sünger yumuşak elcik kılıfları;n11,hepsi burada vs.den.
    ön cam rüzgar saptırıcı;ako tuning,(yerli firma,tavsiye ederim)
    bir tek yan motor koruma takozunu hatırlayamadım.(onu da sakın karenajı deldirmeden,araştırın bağlantı aparatlı olanını bulun yada bağlantı aparatı yaptırın)

    bu yazdıklarım,motorunu seven tüm arkadaşlara kaynak olsun.
    Thesinner83, maktama ve Ezio41 bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  7. #2127
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidon yükseltme:sw motech,motosiklet aksesuarları.com'dan,
    orjinal yamaha arka çanta taşıyıcı döküm aparatı ve radyatör koruma'yı;yamaha bayisinden(ben bayide çalışırken),
    yan çanta taşıyıcı demirler;givi plxr364;özen motor'dan,
    givi v35 yan çantaları(beyaz kapaklı olanından);özen motordan,
    topcase'i;kappa k49 (beyaz kapaklı olanından);özen motordan,
    yağ ısı göstergesini ABD.'den,
    12 volt çakmak girişi;ali expressten,
    dış ısı göstergesi;ali expressten,
    çelik lastik yan siboplarını,TR'den(ismini hatırlayamadım)
    arka çakarlarım,el yapımı(bir arkadaşım/sağolsun)siz msttech.net'ten(yerli firma,tavsiye ederim)
    sünger yumuşak elcik kılıfları;n11,hepsi burada vs.den.
    ön cam rüzgar saptırıcı;ako tuning,(yerli firma,tavsiye ederim)
    bir tek yan motor koruma takozunu hatırlayamadım.(onu da sakın karenajı deldirmeden,araştırın bağlantı aparatlı olanını bulun yada bağlantı aparatı yaptırın)

    bu yazdıklarım,motorunu seven tüm arkadaşlara kaynak olsun.
    Tekrardan teşekkürler Bora abi. Ben 2. el ilk sahibinden aldığım için motorun grenajları delinerek koruma takozu takılmış maalesef. Ona yapabileceğim bir şeyim yok. :(
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  8. #2128
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS

    İlk 600'lük 4 Silindirli Makinem. Artı ve Eksileriyle Kısa Ön İnceleme.

    Herkese merhaba. Bugün sizlere ilk 600'lük 4 silindirli motorumun olan Yamaha XJ6 Diversin F modelinin ufak bir incelemesini yapacağım. Aynı zamanda 2. ele güvenip aldığım da ilk büyük motordur kendisi. Öncelikle neden XJ6'yı tercih ettim? Uzun yıllardan beri beni cezbeden ve isteklerime hitap eden bir motordu. Fazla güçlü olmayışı, orta segmente hitap etmesi ve motor bloğunun da uzun ömürlü olması benim için bir avantajdı. Bundan önce çok fazla motosiklet geçmişim olmasa da yaklaşık 7 yıl önce 2 teker sevdasına ayak basmıştım ve CBF 150 ile 15 bin km, Z 250 SL ile 10 bin km ve MT-25 ile de bin km yaptıktan sonra, artık hayallerimi gerçekleştirme zamanı geldiğini düşündüm ve gidip 2. el 14 bin km'de ilk sahibinden gidip aldım motoru.

    [IMG][/IMG]

    Motor saf Japonya üretimi. 10.000 devirde 78 HP ve 8.500 devirde de 59.7 NM üreten, 4 zamanlı, su soğutmalı, enjeksiyonlu, hafif öne eğimli sıralı 4 silindirli ve 16 valfli DOHC bir bloğa sahip. R6 bloğunun kırpılmış hali ve toplamda 13 bin devir çevirip, yaklaşık 12 bin devirde kesiciye giriyor.

    [IMG][/IMG]

    Motorun ıslak ağırlığı 220 KG. 17.3 litre yakıt deposu var. Şehir içinde 100 km'de ortalama 5.5 litre, uzun yoldaysa 4-5 litre arasına kadar düşüyor. 600'lük 4 silindirli motorlar arasında en ekonomik olanlardan birisi.




    [IMG][/IMG]

    Motor dik bir oturuş pozisyonuna sahip. Sport Touring bir model olduğu için de sizi hem uzun yolda hem de şehir içinde yormamış oluyor. Gidon genişliği yeterli ölçüde ve şehir içi sıkış trafikte, yanlarda çantanız yoksa şayet, rahat bir şekilde aralara girerek trafikten sıyrılabiliyorsunuz.

    [IMG][/IMG]

    Motorun ön tekerinde ABS'li, çift piston kaliperli 2*298 mm disk frenleri mevcut. Frenleri başarılı ve yeterli ölçüde durduruyor. Ön tekerin ölçüsü 120/70 ZR17M/C.

    [IMG][/IMG]

    Arka tekerdeyse yine ABS'li tek piston kaliperli 245 mm disk fren mevcut. ABS'den dolayı teker kilitlenmiyor ve motoru yavaşlatmak için yeterli seviyede gibi. Arka tekerin ölçüsü 160/60 ZR17M/C.

    [IMG][/IMG]

    Motorun selesi son derece rahat ve alçak. 785 mm yüksekliğe sahip. Ben 1.73 boyumla rahat bir şekilde ayaklarım yere basarak binebiliyorum. Selesinin rahatlığı commuter sınıfında olan CBF 150 ve İnazuma gibi motorlarla neredeyse aynı gibi. Totoya yumuşaklık hissi veren ve artçının rahat ettiği bir seleye sahip. Uzun yolculuklarda totonuzun fazla ağrıtmadan yolculuk yapabilmenize imkan sağlıyor.

    [IMG][/IMG]

    Depoyu kavraması kolay ama bir stomp grip istiyor yine de. Kontrol tuşlarının konuda son derece güzel. Korna, sinyal, selektör ve 4'lü düğmeleri, eski alıştığımız sistemde. Sağ taraftayda kill switch ve marş düğmesi mevcut.

    [IMG][/IMG]

    Motor tek farlı, çift farlı motorlara göre cılız kalabilir ama aydınlatması normal düzeyde. Kafanın sabit olmasından dolayı, virajlarda ve dönüşlerde baktığınız yeri aydınlatmıyor tam olarak. Bunun önüne geçmek için de ön çamurluğa sis farı takmayı düşünüyorum. Aynalar katlanabilir cinsten ve görüş açısı güzel. Dirsekleri fazla göstermiyor.

    [IMG][/IMG]

    Motorun şasesi Diomond Tipi çelik şaseye sahip. Ön süspansiyonlar 43 mm Teleskopik çatallı 130 mm dönüş açısına sahip. Arka süspansiyonsa ortadan tek amortisörlü sertliği ayarlanabilir Monokros bir sisteme sahip. Süspansiyonlar genel olarak başarılı ve konforlu bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. Çukurları çok fazla hissetmiyorsunuz arka tarafta özellikle. Yaylanması ve totoya verdiği yumuşaklık hissi çok güzel.

    [IMG][/IMG]

    Göstergesi biraz fakir düzeyde. Vites göstergesi ve yol bilgisayarı yok. Sağ tarafta analog devir saati, sol taraftaysa hızınızı, harareti, saati, yakıtı ve odometreniz mevcut. Odometrede Trip A ve Trip B tuşları da mevcut.

    Motorumdan şu an için son derece memnunum. İsteklerime cevap verebilen rahat ve hızlı giden bir motor. Acemi birisi için son derece tehlikeli olabilir çünkü 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşıyor. Gaz tepkisi korkutucu değil. Stabil ve istikrarlı bir şekilde yükseliyor. MT-07'ye nazaran ağır bir motor olduğu için de tekere gelmiyor gaz ile. Motorun eksileri biraz mevcut olsa da sağlamlığı ve verdiği konfor hissi ile yeterli düzeyde. Dezavantajları olarak, arka maşanın balkon demirinden olması, göstergenin fakir kalması, şehiriçi sıkışık trafikte biraz hararetten dolayı sıcaklık hissetmeniz olabilir. 220 kilo olduğu için de durduğu yerde motoru çalıştırmadan haraket ettirmek de biraz efor isteyen bir motor. 125-250 cc kadar hafif olmadığı için pratikliği daha az şehir içinde ama hantal bir motor değil kesinlikle. Gaz vermeye başladığınız anda dengeli ve viraja güzel giren bir motosiklet.

    Avrupa'da Euro4 normalarından dolayı artık üretilmiyor ama Brezilya gibi ülkelerde 2020 modelleri hala mevcut. 2. el piyasası cansız durumda ve yedek parça için de Japonya'dan 1 ay süre içinde parça gelmesini beklemek gerekiyor. Ülkemizde pek tutulmayan ve bilinmeyen bir model olduğu için de aksesuarları son derece kısıtlı. Bunun için Aliexpress gibi yerlerden alışveriş yapmak gerekiyor. Şimdilik aklıma gelenler bu şekilde. İlerleyen zamanlarda ufak tefek detayları bu başlık altında eklerim belki.

    Sormak istediğiniz bir şeyler varsa bu motor hakkında, şu anlık bilebildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Okuduğunuz için teşekkürler. :
    fazil bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  9. #2129
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Konu başlığını canlandıralım birazCIK. Motoru kullanalı 2 bin km oldu. Şu ana kadar bana bir masraf çıkarmadı. Yakıtı ortalama 4.7 litre civarında. Arkaya topcase de taktım. Eşya taşıma yönünden rahatlattı beni bayağı. Gidonda tokatlama olayı da yok neredeyse. 60-70 le giderken çok hafif bir şekilde sallama var sadece. Onun dışında hala stabiletisini korumaya devam ediyor.

    [IMG][/IMG]
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  10. #2130

    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    CBR250R dan geçiş yapacam. Kawasaki er 6 f ile xj6 diversion f hangisini güzel temiz bulursam alma niyetindeyim. Ağırlıklı olarak Şehir içi, şehir dışı karma kullanım. Ancak sarı sitede abartı fiyatlar görüyorum. Gerçekten bu kadar uçtu mu?

    Asıl gönlüm xj6 diversion f, satmayı düşünen varsa irtibata geçebiliriz.

    Edit: Hayırlı Bayramlar..


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler