Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gilera Runner VXR 200 ile 200 ST arasındaki farklar nelerdir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Merhaba Arkadaşlar,

    Motor kullanmaya geçen yaz Fly 100 ile başladım.
    Şu ana kadar 2.400 KM civarında yol yaptım.
    İşe gidip gelirken çevreyolunu kullanıyorum ve zaman zaman performansı daha iyi bir motora ihtiyaç duyuyorum.
    Bu nedenle daha atak bir motor almaya karar verdim, bir çok modele baktım, forumları okudum, teknik verilerini karşılaştırdım ve nihayet Gilera Runner VXR 200 almaya karar verdim.

    Bir Gilera Bayii ni arayıp konuştuğumda artık VXR 200 ün kasasının değiştiğini ve 200 ST olarak satıldığını öğrendim.
    7.900 YTL fiyat aldım ve kredi kartı ile 12 taksit te ödeme yapmak istediğimde üzerine yaklaşık 1.700 YTL gibi bir vade farkı geleceği söylendi.

    Farklı bir bayi ile görüştüm ve orası da VXR 200 olduğunu elinde, kredi kartına 12 taksit herhangi bir fark olmaksızın 7.900 YTL ye motoru verebileceğini söyledi.

    İnternetten VXR 200 ile 200 ST arasındaki farkları bulmayı denedim ama pek birşey elde edemedim.
    Öğrenebildiğim tek şey, VXR 200 ün 21 HP 200 ST nin de Euro 3 normları gereği 19 HP olduğu.
    Tabii ki 21 HP bu anlamda benim açımdan daha fazla mutluluk verici ama yeni kasa da yeni kasadır diye düşünüyorum ve 200 ST biraz daha mantıklı geliyor.

    Bu iki motor arasındaki farkları ayrıntılı olarak bilen arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.
    Motoru 3-4 gün içerisinde almayı planlıyorum.

    Ayrıca merak edenler için ilave bilgi,
    atak ve hızlı bir motor tercih ediyorum.
    Şehiriçi kullanımımın yoğun olması nedeniyle kullanımının daha rahat olması beni scooter tercih etmeye iten nedenlerden birisi.
    Her gün işe gidiş gelişte çevre yolunda yaklaşık 25 KM yol yapıyorum, ama genelde işten eve dönüşte yolumu uzatıp, sahilde biraz dolaşıyorum ve şehiriçi trafiği ile dönüyorum.
    Aldığım motora önümüzdeki 2 yaz binmeyi planlıyorum. Sonrasında ise onu satıp daha büyük bir motora geçiş yapmayı düşünüyorum.
    İlave bir bilgi daha,
    Bazen haftasonları arkadaşlarım motorla şehirdışı biryerlere gidiyor, dragstar 650, vfr 800, transalp gibi motorlar da var içlerinde ve önümüzdeki yaz ben de o seyahatlere katılabilmek istiyorum.
    Runner ın da beni bu konuda üzmeyeceğine inanıyorum. Sizce yanılıyor muyum?

    İlgilenen tüm arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    ST 200 ün senin de dediğin gibi gücü 19 hp ye düşmüş bence bu bir olumsuzluk ama ön bölgesinde(far kısmının iki yanı) ekstra spoylerler var biraz daha agresif görünüyor.

    Ben sana Runner yerine aprilla sportcity250 yi tavsiye edirim şiddetle. Çünkü çevre yolunu 25 km kadar kullandığını söylemişsin. Runner a göre avantajı 15 lik daha büyük cantlara sahip olması 250 cc 22,5 hp olması ve torkunun 17 ye karşı 21 nm olması. Görüntü olarakta çok sık bir model.

    http://www.sahibinden.com/sportcity_...XQQdisplayitem

  3. #3

    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Sporcity 250 nin teknik özelliklerine ve görüntüsüne baktım.
    Motoru yakından incelemek için bir bayi ye gitmem gerekecek sanırım.
    Scooter da büyük tekerlekler bana biraz kötü görünüyor.
    Runner ın görüntüsü daha agresif duruyor ve tip olarak sadece resimlerine bakarak daha güzel görünüyor gözüme.
    Ama önerinizi değerlendireceğim.
    İlginiz ve bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.

    Ben bu konuyu açtıktan sonra farkları anlatan bir yer buldum,
    linki burada

    Yazıyı oradan alıp kopyalıyorum. Belki farklı bir arkadaşın daha bu bilgiye ihtiyacı vardır.
    İlgi gösteren herkese teşekkürler.

    Yeni Gilera Runner'lar

    Bugüne kadar 1997 yılından beri 360.000’den fazla satış rakamına ulaşan Gilera Runner, 2008 modeliyle karşımıza çıkıyor. Spor scooter sınıfında pastadan en büyük payı alan Runner, dizayn, teknoloji ve aksesuar konularında yaptığı yenilikleriyle SP, PJ ve ST modellerini piyasaya sürecek. İşte bu üç modelin detaylı özellikleri.


    Yeni Gilera Runner’ın en iyi modeli tabiî ki Gilera Runner ST200CC. Bir önceki jenerasyon olan VXR200 ile kıyaslandığında ilk olarak tasarımın değişiklikleri dikkat çekiyor. Yeni renkler, yeni sürüş deneyimi bu araçla birlikte sunuluyor. Bacak siperliği Runner ST2de tekrar dizayn edilmiş ve bu sayede uzun boylu insanlarında kullanımı kolaylaştırılmış. Araçla aynı renk olan plastik aerodinamik deflektör ise rüzgarı en iyi şekilde kullanmasının yanında bir koruma olarak da karşımıza çıkıyor. Bir diğer rüzgarı iyi kullanma yöntemi ise ön cam sayesinde sağlanmış. ST modelinin 125cc ve 200 cclik modellerinin her ikisinde de karartılmış ve eskisine göre daha uzun olan rüzgar camı oldukça şık. Yan aynalar revizyona uğramış ve biraz daha büyüyüp yanlara doğru uzamış. Aracın tüm mekanizmasının kontrol edilebildiği kadranda ise hem analog hemde dijital saatler yer alıyor. Muhteşem tasarımla yeniden hayat bulan kadranda devir saati analog olarak düşünülmüş. Dijital kadranda ise hız ölçer, km sayacı, gezi sayacı (En son çalıştırıldığından beri gidilen km mesafesi), yakıt miktarı, hararet göstergesi ve saat yer alıyor. Daha parlak olan uyarı mekanizmalarında ise yakıt rezerve uyarı ışığı, flaşör uyarı ışığı, uzun far uyarı ışığı ve motor yağ seviyesi uyarı ışığı yer alıyor. 200’lük ve 125’lik her iki modelde ise önlerde çift arkada ise tek hidrolik amortisör ve spor yaylar yer alıyor. Yeni Runner’ın en dikkat çekici özelliği ise tabiî ki 14” ebatındaki ön tekere sahip olması. Hafif alışımlı jantları sayesinde eski Runnerda yer alan yüksek hızda meydana gelen viraj sorunu artık ortadan kalkıyor. Önde 14 inç ebatındaki jantı 120/70 arkadaki 13 inç ebatındaki jantı ise 140/60 lastikler kavrıyor. Bu jant ölçüleri ST modelin haricindeki yeni Runnerlar için de geçerli. Runner gibi güçlü bir motorun durdurulması da şüphesiz iyi olmalı. Bunun için ön ve arka frenler disk olarak tasarlanmış. Her iki 50 cc versiyonu için (SP ve PJ) 220 mmlik ön ve 175 mm’lik arka diskler tasarlanırken ST modelinin 200 ve 125 cc versiyonları için önlerde 240 mm ve arkalarda 220 mm fren diskleri kullanılmış. Tabiki tüm modellerde Runner için üretilen çift pistonlu kaliperler de hizmet ediyor.


    MOTOR

    Spor scooter Gilera Runner 4 farklı motor tercihiyle karşımıza çıkıyor. Bunlar 50, 50 Pure Jet, 125 ve 200 cc modelleri. Daha akıcı, yüksek teknloji ürünü motorlar sıvı soğutmalı olarak tasarlanmış. Tüm değişik silindir hacmindeki motorların ana amacı sınıflarındaki en üst performansı sunmak. Yeni ST 200 güçlü ileri teknoloji 200 cc motora sahip. 4 zamanlı, 4 valfli ve sıvı soğutmalı motoru sayesinde ST 200, agresif bir sürüş sunuyor. Bu motorun beygir gücü 19 ve tork değeri ise 17 Nm. Bir scooter için şehirler arası yollar tehlikeli olabilir. Fakat Runner için asla! Runner, rahatlıkla en sol şeride geçip, otomobillere selektör atmanızı sağlıyor. ST 125 modeli ise Runnerın orta sınıf versiyonu olarak tanımlanabilir. 125cc, 4 zamanlı, 4 valfli ve sıvı soğutmalı lider motoru, 14.5 HP güç üretebiliyor. Gilera Runner 125’i Avrupada kullanmak için sadece otomobil ehliyeti yeterli olsa da ülkemizde halen böyle bir çalışma yok. Hi-Per2 motor yani yüksek performanslı 2 zamanlı modellerde bir hayli rağbet görecek. 50 cc’lik yeni iki model bu kategorinin ilk iki sırasını paylaşacak. Hi-Per 2 Pro Pure Jet motor, Runner’ın elektronik enjeksiyonlu versiyonunu oluşturuyor. Bir nevi bu kategorinin referansı sayılıyor. PureJet sistemi performansı maksimize ederek düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu sunuyor. Elbette HiPer2 Pro versiyonu karbüratör mekanizmasını barındırıyor. 50cc sınıfında karbüratörlü olarak performans sunan Gilera bu konuda lider konuma geliyor.Her iki 50cc versiyonu salyangoz egzoz sistemine sahip. 2 zamanlı olan modellerin hepsi Euro 2 normalarında emisyona sahip. Katalitik konvertöre de bu aşamada bir hayli iş düşüyor. Yeni Runner SP ve PJ modellerinin renk tercihleri ise Dragon kırmızısı, şeytan kırmızısı, füzyon beyazı. Runner ST modellerinin 125 ve 200’lük versiyonlarında ise heyecan kırmızısı, İhtiras grisi ve parlak siyah renk tercihleri bulunuyor. Orijinal aksesuar tercihleri ise şöyle: Daha büyük ön rüzgar camı, elektronik alarm sistemi, mekanik anti hırsız mekanizması, Runner’a ithaf edilmiş full face kask, 28 litre top case, Sadece SP ve PJ modeli için bagaj gergisi. Yeni Runner versiyonlarının 2008 yılında yollarda olması bekleniyor.

    Gilera Runner ST kasası


    Gilera Runner SP ve PJ kasası






    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler