Suzuki DRZ 400 SM Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Fren pedalını alçalttım. Şöyleyken:
Şöyle oldu:
Nasıl oldu? Testereyle şu cıvatanın ucundan azıcık kesmek suretiyle (ben 7 mm kesmişim) ayar somunlarını iyice yukarıya alarak.
Kestiğim parça lastik sibop kapağının yanında:
Alçalttım da ne oldu? Başım göğe mi erdi? Hayır, ayağım pedala erdi. Normalde ayağımı pedalın üstünde tutamıyordum, artık çok rahat tutuyorum. Pedal aşağıdayken yayı biraz daha gergin olduğundan, ayağımın ağırlığını artık rahatça taşıyabiliyor üstelik.
Getirisi ne olacak? Fren tekniğim biraz düzelecek. Eskiden ayağımı geriden getirmek zorunda kaldığım için acil frenlemelerde arkayı ya hiç kullanmıyordum, ya da epey gecikmeli devreye sokuyordum. O sakınca ortadan kalktı.
Ayrıca, tekere kalkma çalışmalarında arka ayağın pedalın üstünde olması gerekiyor ya? Motor ters perende atmaya kalkarsa anında müdahalede bulunup burnunu yere indirmek için? Pedal artık o iş için de gayet müsait. Yarın teker çalışmaya başlayacam Allah izin verirse ; )
Yalınız, bir de dezavantajı var: Artık arka frene çok daha sert basmam gerekecek, yoksa fren bana mısın demeyecek. Neyse, o da gülün dikeni.
Not: Üçüncü fotoğraf bana değil Thumpertalk.com'dan Headster lakaplı arkadaşa ait. Kendisi bu modifikasyonun da mucidi olur ayrıca.
Not2: Kendimden alıntıdır
crsd adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selam benim klr 650 im var ve bir süre önce motorumu modifiye etmeye karar verdim
ama ne kadar araştırırsam araştırayım on tekerlek için cant ölçüsü konusunda bilgilenemedim...motorumu sm ye dönüştürmek için hangi ölçülerde jant takmam gerekir hiç bir fikrim yok... ve esas olay da bu ön jant sanırım... hangi ölçülerde jant seçmem gerekir sizlerin düşüncelerini almak istiyorum...Şimdiden teşekkürler
Kusura bakma, çok geç fark ettim. Süpermotolarda ön-arka 17 inç jant kullanılıyor. 16,5 gördüğüm de oldu. Ön lastik genişliği de 110 - 130 arası değişiyor galiba. Benimki 120 ama 110 ve 130'dan emin değilim.
Reklamlar
-
ben de o pedalı yükselttim aksine. gittim kaynakçıya pedalı kıpkırmızı yaptı sonra büktü. ısıtmadan bükerse kırılırmış.
bilmiyorum ama bana yüksek pedal frene basma açısından daha hızlı ve tepkili geliyor. ama bileğimi de yoruyor sürekli yukarı çektiğimden.
pedal aşağıda olunca ise tam güç freni sıkamıyor ayağım aşağı uzanarak
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
ben de o pedalı yükselttim aksine.
gittim kaynakçıya pedalı kıpkırmızı yaptı sonra büktü. ısıtmadan bükerse kırılırmış.
bilmiyorum ama bana yüksek pedal frene basma açısından daha hızlı ve tepkili geliyor. ama bileğimi de yoruyor sürekli yukarı çektiğimden.
pedal aşağıda olunca ise tam güç freni sıkamıyor ayağım aşağı uzanarak
Haklısın, iki ucu hidrolikli değnek. Bana güney ucu daha cazip göründü.
Gerçi biraz abarttığıma kanaat getirdim. Fren tutsun diye ayağımın ucunu Oğlak Dönencesine kadar daldırmak zorunda kalıyordum. Ama az önce ayar somunundan azıcık yükselttim tekrar. Daha seyir halinde test etmedim ama içimden bir ses "bu sefer fıstık gibi olacak" diyor.
-
10 Aralık 2010, 23:03
#44
son birkaç aydır 400sm yi takip ediyorum kafam çok karışık daldan dala uçuyorum..super moto da kararlıyım ama aklımda crf var plakalı da var ancak gündelik kullanıcam yarışlarda fln gözüm yok gündelik sorun çıkartırmı derken yine drz ye kaymış durumdayım görüntüsü güzel ''Jagadam '' sağolsun baya detaylı kendi yaşadıklarını paylaşmış ama ben ne yapacağımı şaşırdım güçlü olsun sağlam olsun ve gündelik olsun super moto olsun oldu başka :p neyse konuyu takip etmek zevkti devamını bekliyoruz...
-
21 Ağustos 2011, 02:50
#45
''jagadam'' hocam imrenerek ve zevkle okudum yazını vallahi böyle birşey görmemiştim şimdiye kadar.. motorunu bu kadar iyi tanıyan ve tanımakla kalmayıp herşeyini kendi yapan biri.. hocam kısa zaman içinde drz 400 sm alcam gibi duruyor zaten piyasanın %95i istanbulda özelden bi telefon falan verebilirsen acaip sevinirim almak istedigim motora usta gözünden bakabilen ve üç kağıt çevirmeye ihtiyaç duymayan birine çok ihtiyacımız var bu ara.. hele ki sm gibi ülkemizde resmen hata boyutunda dışlanan bir tarzda.. unutmadan ankaradayım ben, cok teşekkürler bilgiler için.. bir de şunun için yorum alırsam harika olacak http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6618397/detay/
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------
bi 9 ay kadar hortlattım konuyu kusuruma bakmayın arkadaslar
-
erenceliktm adlı üyeden alıntı
''jagadam'' hocam imrenerek ve zevkle okudum yazını vallahi böyle birşey görmemiştim şimdiye kadar.. motorunu bu kadar iyi tanıyan ve tanımakla kalmayıp herşeyini kendi yapan biri.. hocam kısa zaman içinde drz 400 sm alcam gibi duruyor zaten piyasanın %95i istanbulda özelden bi telefon falan verebilirsen acaip sevinirim almak istedigim motora usta gözünden bakabilen ve üç kağıt çevirmeye ihtiyaç duymayan birine çok ihtiyacımız var bu ara.. hele ki sm gibi ülkemizde resmen hata boyutunda dışlanan bir tarzda.. unutmadan ankaradayım ben, cok teşekkürler bilgiler için.. bir de şunun için yorum alırsam harika olacak
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6618397/detay/
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------
bi 9 ay kadar hortlattım konuyu kusuruma bakmayın arkadaslar
Valla kasıma kadar İstanbul'dan uzağım çünkü Sakarya - Karasu'da askerliğimi yapıyorum. Ustalık - beceri konusuna gelince, tevazu olsun falan diye söylemiyorum, yok öyle bir şey. Şimdiye kadar kaç acemilik, şaşkınlık, sakarlık yapıp kaç moral-sinir bozukluğu yaşadım bir bilseniz. Ama yenile yenile yenmeyi öğrenecez inşallah ;)
Karasu demişken, bu civarda dolaştığım yerlerden birkaç fotoğraf yükleyim bari... Karasu, Kocaali, Akçakoca, Düzce, Hendek, Akyazı, civarları...
-
merhaba
Drz konusunda oldukça tecrübelisiniz.bende 2007 model drz s aldım fakat sm den çevirilmiş.16000 de ve debriyaj balatası gitmiş diyor usta.Arazide fena değil,biraz ağır ama üdare ediyorum.Motorun piston silindir değişmiş,big bore amarikadan gelmiş ayrıca ktm dişlisi takılmış arazide traktör gibi maşallah.ayrıca bende xt 350 de var yamaha bisiklet gibi kalıyor drz nin yanında.benzin göstergesinin olmaması eksiklik bence.kısa zamanda debriyjı ,göstergeyi vede eksozu değiştireceğim.Makina piston değiştikten sonra 46 hp olmuş vede gücü hissettiriyor,yakıt bence biraz fazla ama ziyanı yok.hafta sonu amanoslara bir gezimiz var inşallah foto ve film çekeceğim.
-
Bu arada debriyaj balatası değiştirme konusunda her türlü yardıma ihtiyacım var elim anahtar tutar
-
ayrıca bu makinanın karter korum demirini nereden bulabilirim
-
mahmutkaya adlı üyeden alıntı
Drz konusunda oldukça tecrübelisiniz.bende 2007 model drz s aldım fakat sm den çevirilmiş.16000 de ve debriyaj balatası gitmiş diyor usta.Arazide fena değil,biraz ağır ama üdare ediyorum.Motorun piston silindir değişmiş,big bore amarikadan gelmiş ayrıca ktm dişlisi takılmış arazide traktör gibi maşallah.ayrıca bende xt 350 de var yamaha bisiklet gibi kalıyor drz nin yanında.benzin göstergesinin olmaması eksiklik bence.kısa zamanda debriyjı ,göstergeyi vede eksozu değiştireceğim.Makina piston değiştikten sonra 46 hp olmuş vede gücü hissettiriyor,yakıt bence biraz fazla ama ziyanı yok.hafta sonu amanoslara bir gezimiz var inşallah foto ve film çekeceğim.
Piston - silindirden başka karbüratör de değişmiş mi? 46 beygir pek tatlı olmuştur
Silindirin vadesi dolunca büyüğüyle değiştirmek niyetindeyim ben de.
Debriyajdan hiç çakmıyorum. DRZ'nin servis kitabı var şu adreste: http://www.mediafire.com/file/w3g2lj...ezedortyuz.pdf
Faydası olur belki.
Karter koruma demiri, ecnebilerin "skid plate" dedikleri levha mı?
http://www.hyderacing.com/store/dirtbike/suzuki/4t.htm
http://shop.thumpertalk.com/ThumperT...tt_skid446.htm
http://www.tonnsfabrication.com/pp2.html
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuk...Q5fAccessories
http://www.ruggedrider.com/products.html
Hangisi Türkiye'ye yollar hangisi yollamaz bilmem ama.
-
-
Tekrara merhaba ,drz nin tüm sorunlarını halettim makina fişek gibi oldu.Ayrıca kendi icadımız olan bir eksoz taktık.Sonuç mükemmel,aslındaben pek istemiyordum amaa usta ısrarla yapalım dedi.Malzeme ybr eksozu uçtan açtım,içeride 3 bölüm var biz ikisini aldık.Tekrar kapattık.Orjinali bozmamak içineksozdan ekyerine kadar boru büktürdük.sonuç iyi emeğimizi değdi.Netten dinledimperformans ekzoslarından pekte farklı değil.Zaten benim ekstra güce ihtiyacım yok.46 hp çok bile.İşin maliyeti 60 l dır. hayırlı yollar
-
beyler bende uzun zamandır istediğim drz 400 sm ye kavuştum! bugün ilk kez turladık istanbul da yavruyla. ilk başlarda akü nün bitikliğinden dolayı beni biraz üzdüyse de sonradan kalbimi
kazandı
-
selamlar
bende 2006 model drz 400 sm ile aranıza katıldım
konuyu biraz canlandıralım, kimler var bu motoru kullanan?
-
Hadi canlanın ya almak isteyenler de öğrensin ( ben )
Madem biliyorsun malum yerinin huyunu, neden içiyorsun turşunun suyunu
-
10 Haziran 2012, 02:51
#56
Bu gun drz nin uzerine oturdm ayaklrim yere deymdi kendimi ata binmis gibi hissettim bu sekilde kullna bilirmiyim acaba motoru:( boy 1.68
-
14 Haziran 2012, 13:44
#57
Drz ciler nerde hoplamak ziplamdlr herhalde
-
01 Ağustos 2012, 21:01
#58
Bende ikinci ellerine bakıyorum devamlı içime sinen olursa alıcam.Birde bu motoru neden üretmiyolar artık hiç anlamıyorum special tipinde özel bakım gerektirmeyen bir bu birde yamaha wr 250 x vardı onunda bu sene üretmeyi kesmişler supermoto olanını.Piyasada sıfır supermoto kalmadı alıcak, olanlarda ağır süslü granajlı supermotonun ruhuna ters makinalar.
-
28 Ağustos 2012, 23:27
#59
Arkadaşlar konuyu gene hortlatıcam ama drz400 sm aldım bakımını kendim yapıcam fakat her şey tamamda bujiyi sökemiyorum depoyu çıkarttıktan sonra altındaki şase demirinden dolayı buji anahtarını sokamıyorum çok dar.Orjinal motorla gelen tool kitde yok siz nasıl yapıyorsunuz bu işi normal buji anahtarı kesinlikle girmiyor çok kısa olması lazım ebaydede bulamadım napıcam bilmiyorum bi buji için motoru sökücez galiba
-
buji kolay sökülür,piyasada anahtar var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler