Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Suzuki DRZ 400 SM Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    Krosu süpermotoya çevirmek masraflı iş diye biliyorum. Motostyle.org'a baktım, DRZ'nin SM jantlarını 1300 avroya satıyorlar: [url]

    yuh yani altındanmı bunlar
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sen benim kafadansın... Sabret ben de yaza bir drz400 kapabilirsem yapışırım tamponuna yolları ağlatırız... :D
    O zamana kadar benimkini ıskartaya çıkarmazsam tabii. Jetting işi geri tepti mesela, motor berbat çalışıyor

    Meğer Avrupa modellerinde karbüratör farklıymış. Air pilot jet dedikleri karbüratör memesinin ölçüsü Amerika modellerinde 135'ken bizimkilerde 165'miş. Şimdi sipariş ettim bir tane. Takınca her şey düzelir inşallah.

    Bir de, bizim karbüratörlerde solenoid dedikleri bir şey varmış, ilk üç viteste gaz kelebeğinin tam açılmasını önlüyormuş. Avrupa normalarına uydurmak için takmışlar. Gürültüyü mü azaltıyormuş, gaz salınımını mı ne. Kara listeme aldım

    Egzozdan çıkan gazı daha temiz hale getirmek için bir taktıkları "pair valve" adında bir şey daha varmış ki ona şimdilik dokunmayacam. Performansı çok da etkilemediğini söylüyorlar. Görevi egzozun içine fazladan hava üflemekmiş. Böylelikle, egzoza yanmadan giren parçacıklar egzozun içinde yanıyormuş, egzoz gazı da biraz daha temiz çıkıyormuş.

    Aşağıdaki resimde İngiliz bir arkadaş, solenoidi sökmekle meşgul. Solenoid dedikleri, öndeki sarımtırak silindir. Karbüratörün alt kısmında yer alıyor. Onu söküp onunla bağlantılı çalışan bir iki hava borusunun girişlerini mi ne tıkamak icap ediyormuş.
    [B]J şimdi asker[/B]

  3. #23

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Solenoiti çıkarmak için "pilot air jet" siparişimin gelmesini bekliyorum hâlâ. Karbüratörü sökünce bir taşla iki kuş vurmuş olacam.

    Yalnız, çok bekleyince sıkılıp PAIR valve zımbırtısına el attım bu sabah. Parçaları söküp attıktan sonra, egzoz çıkışının hemen üstünde kalan deliği kapatmak icap ediyor. Bu PAIR valve, havayı demir bir boru vasıtasıyla oradan üflüyor çünkü.

    O borunun ucunda, sözünü ettiğim delikle boruyu kenetleyen bir levha var. İngiltere'de Mingiltere'de bu parçayı çıkardıktan sonra deliği kapatmakta kullanılacak kör bir levha satıyorlar. Veya millet parçayı kendi imal ediyor. Birbirlerine ölçü, şablon mablon gönderip alüminyumdan parça yapıyorlar.

    Benim böyle imkanlarım olmadığından kendi çözümümü üretmeye kalktım. Boruyu demir testeresiyle kavisinin düzleştiği ilk noktadan kestim. Ucunu sıvı conta takviyeli bir cıvatayla tıkayıp eski yerine takmak niyetindeydim. İşte kesildikten sonraki hali:



    Hesapta, mevcut vida cıvata koleksiyonumdan uygun bir şey bulup kullanacaktım. Bulamadım. Bayağı kalın bir şey istiyordu o delik. Gider hırdavatçıdan alırım o zaman, değil mi? Bugün bayram, nereye gidiyon?!

    Neyse, benim aletler ve motosikletten söktüğüm parçalar yere saçılmış halde kaldık mı ortada? Allahtan, jant tellerini sıkmak için aldığım set gözüme takıldı. Takıp çıkarılabilen sekiz farklı ölçüde başlığa sahip bir set bu. Ben ön jant için 6.2, arka jant için 6.4 milimetrelik başlık kullandığım için diğerleri öylece yatıyordu. İçlerinden birini alıp bir deneyim dedim, baktım olacak gibi. Sıvı jontaya bulayıp borunun ucuna geçirdim, sonra Allah ne verdiyse çevirdim. Bayağı soktum içeri. İşte son mamulün resmi. Anahtar seti de yanında.



    Motorun benden sonraki sahibi parçayı ne zanneder bilmem artık

    Neyse, motordan söktüğüm şeylerin resmi de aşağıda:

    [B]J şimdi asker[/B]

  4. #24
    oguzyilmazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin
    Arkadaşlar herkese merhaba,
    Ben de yaklaşık 20 gün önce bir DRZ 400 SM aldım.
    Önceki motorum Honda Vfr 800 idi.
    Ev aldığım için satmak zorunda kaldım tabii bu arada da motorsuz dayanamadım ve beni geçici bir süre idare etsin diye aldım DRZ yi.
    İlk izlenimlerimi aktarayım sizlere:
    Öncelikle motor çok rahat ve şehir içi kullanım için çok ideal.
    Şehirler arası yolda pek kullanışlı ve mantıklı olacağını sanmıyorum ama 2-3 saatlik mesafeler için de sehirler arası yolculuklarda kullanılabilir.
    Vfr den sonra beni yoran yanı selesi oldu biraz rahatsız edici ama zamanla alışılıyor sanırım veya his kaybı gelişmeye başlıyor
    Daha çok şehir içi trafiğinde motor kullanıyorsanız bence çok ideal bir motor.
    Yeterince güçlü bence tabii 140 ile giderken vfr den kalma alışkanlık ile vitesi büyütmeye çalışınca başka vites olmadığını görmek bazen sıkıntı olabiliyor
    Bana sorarsanız kendi sınıfında ki en güzel ve kullanışlı motorlardan biri derim.
    Ben 155 gördüm ama 140 civarı baya kafa sallamaya başlıyor.
    Zaten böyle bir motor için de 130 -140 maksimum hız ideal gibi.
    Egsozunu değiştirdim ve FMF taktım çok memnunum çok güzel ses çıkartıyor tavsiye ederim..
    Çok kıvrak ve hareketli bir motor. Benim boyum 185 cm olduğundan çok rahat kullanıyorum ama boyunuz 170 cm altındaysa biraz zorlayabilir belki sizi sele yüksekliği olarak.
    Son olarak şehir içinde rahat rahat kullanayım beni bakım arıza vs çok ugraştırmasın hoplayayım zıplayayım ara ara adrenalin yapayım diyorsanız bence düşünmeden alın derim.

  5. #25
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Hayırlı olsun, bilgiler için teşekkürler.
    Bu arada, bir dergideki test yazısında bu motosikletle alakalı olumsuz olarak, devir saatinin bulunmadığı yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam?

  6. #26

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Devir göstergesi yok, benzin göstergesi yok, benzin uyarı ışığı yok.
    Acewell marka göstergeyi taktıktan sonra devir gördü gözlerim. Ondan önce kulakla mulakla idare ediyorduk
    [B]J şimdi asker[/B]

  7. #27
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir göstergesi yok, benzin göstergesi yok, benzin uyarı ışığı yok.
    Acewell marka göstergeyi taktıktan sonra devir gördü gözlerim. Ondan önce kulakla mulakla idare ediyorduk
    Bir bidon benzin ve sağlam kulaklar lazım yani her daim

    Şaka bir yana, Odometre mi var; oradan mı tahmin ediyordunuz benzin durumunu?

  8. #28
    oguzyilmazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin
    Evet ben unutmuşum yazmayı devir ve benzin göstergeleri yok.
    Hadi devir olayını bi şekilde kulaklara güvenerek hallediyorsunuz veya öyle sanıyorsunuz
    Ama benzin göstergesi olamaması bence dramatik bir durum neden mi bir kere yolda kalıp benzinlikçiye ittikten sonra motoru net olarak anladım.
    O yüzden artık obsesyon yaptım devamlı benzin alıyorum motora
    Bir de her benzin alışımda kilometreyi -130 yapıp bakıyorum '' 0 '' oluncaya kadar..
    Jagadam '' Acewell marka gösterge '' nin fitayı nedir bende alayım bir tane..??

  9. #29

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı oguzyilmazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet ben unutmuşum yazmayı devir ve benzin göstergeleri yok.
    Hadi devir olayını bi şekilde kulaklara güvenerek hallediyorsunuz veya öyle sanıyorsunuz
    Ama benzin göstergesi olamaması bence dramatik bir durum neden mi bir kere yolda kalıp benzinlikçiye ittikten sonra motoru net olarak anladım.
    O yüzden artık obsesyon yaptım devamlı benzin alıyorum motora
    Bir de her benzin alışımda kilometreyi -130 yapıp bakıyorum '' 0 '' oluncaya kadar..
    Jagadam '' Acewell marka gösterge '' nin fitayı nedir bende alayım bir tane..??
    Ben de benzin alır almaz tripmetreleri sıfırlıyorum, 100'ü bulunca benzinciye gidiyorum. Normal depo 140-150 kilometre götürüyor, yedek depo eklenince menzil 200'e yaklaşıyor ama 100 km'de bir değiştirince içim rahat ediyor.

    Şurada Acewell hakkında bilgi vermişim: http://www.motosiklet.net/forum/1782022-post17.html
    Fiyatı 159 dolar artı 40 dolar falan kargo demişim. Bir de ondan daha çok rağbet gören Trailtech Vapor var, ona da bir göz at. Yalınız, onun takma aparatını ayrıca satın alman ya da kendi imkanlarınla bir şey uydurman gerekiyordu galiba.

    Ben olsam orijinali bozulana kadar beklerim ama motor senin, en doğrusunu sen bilirsin. Bu arada, bizim orijinal göstergenin Amerika fiyatı 700 dolar mı ne. Yuh, değil mi? Burda 1500 liraya satsalar şaşırmam.

    Acewell'le Vapor'ın orijinal göstergeye göre avantajları:

    1- Devir göstergesi tabii ki.

    2- Hız göstergesinin hassasiyeti. Orijinal göstergenin aşağı yukarı yüzde 10 fazla gösterdiğinden yakınıyor millet. Ama bunlarda teker çevresini ya da onunla bağlantılı bir katsayıyı kendin giriyorsun. Tutturamazsan GPS ile falan sağlamasını yapıp çok hassas bir değer elde edebiliyorsun.

    3- Soğutma sıvısı sıcaklık göstergesi. Benimki duruyor gerçi, soğutma sıvısını yeni değiştirdiğim için takmamıştım. Hortumu kesmek gerekeceği için benim yeni sıvı boşa gidecekti. Bir dahaki değişimde takarım.

    4- Dayanıklılık ve uzun ömür... Daha doğrusu umudum o yönde. Bunların daha uzun ömürlü olduğunu söylüyorlar, inşallah doğru çıkar.
    [B]J şimdi asker[/B]

  10. #30

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Fazer
    merhaba acewell,taril tech vapor gibi ürünlerin fiyatları oldukça değişken ebay de gördüğüm linkler 40$ 'dan başlayarak yükseliyor(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Trail...Q5fAccessories) ürünlerin fiyatlarının değişken olmasının sebebi sizce ne olabilir?İngilizce bilmiyorum acaba bir yedek parçası felan diye de düşünüyorum,sizin bu konudaki yorumunuz nedir? teşekkürler

  11. #31

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı ermanay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba acewell,taril tech vapor gibi ürünlerin fiyatları oldukça değişken ebay de gördüğüm linkler 40$ 'dan başlayarak yükseliyor(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Trail...Q5fAccessories) ürünlerin fiyatlarının değişken olmasının sebebi sizce ne olabilir?İngilizce bilmiyorum acaba bir yedek parçası felan diye de düşünüyorum,sizin bu konudaki yorumunuz nedir? teşekkürler
    Ebay'de Acewell, Vapor gibi çok rağbet gören ürünleri değil de, milletin bunları takınca çıkardığı orijinal parçaları ucuza bulabilirsin. Mesela adam orijinal göstergeyi söküp bunları takar, orijinalini Ebay'de satar. Ya da Mikuni karbüratörü söküp Keihin FCR takar, eski Mikuni'sini satar. DRC kuyruk lamba takımı alır, orijinalini çöpe atacağına ucuza satar. Orijinal egzozlar da hakeza. Gerçi egzoz Türkiye'ye gönderilir mi, gönderilirse kaça gönderilir bilmem.

    Ama kimse bu rağbet gören ürünleri çok da ucuza satmaz. Belki online mağazada 100 dolara satılan parçayı Ebay'de 90 dolara bulursun ama çok büyük indirimler bekleme.

    Onun dışında, adam olmayacak kadar yıpranmış motosikletleri parçalayıp satanlar var. O şekilde de kullanılmış ama hesaplı parçalar denk getirebilirsin. Bendeki mevcut konjektör, parça parça satılan bir DRZ'den çıkma mesela. Orijinali yaklaşık 150 dolarken 20 dolara mı ne almıştım.

    Gönderdiğin linkte 40 dolara maalesef göstergenin tamamı değil sadece siyah mahfazasını satıyorlar. Sinyal, far, boş vites lambası gibi sekiz uyarı ışığı da o mahfazaya dahilmiş. Resimde dört tane görülüyor gerçi.
    "Computer sold separately" demiş, yani ortasını değil sadece dışını gönderiyor :(
    [B]J şimdi asker[/B]

  12. #32

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Fazer
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

  13. #33

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Ebay'le falan alakalı aklına takılan bir şey olursa sor gene. Elimden gelirse seve seve yardımcı olurum.
    [B]J şimdi asker[/B]

  14. #34

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Parçam gelince karbüratörü çıkardım gene. Önce solenoit zımbırtısını söktüm, tıkanacak hortumları tıkadım:



    Sonra 165'lik pilot hava memesini söküp yeni gelen 135'liği taktım. Bu sayede motorun Amerikanizasyonu tamamlanmış oldu

    Karbüratörü yerine takıp motoru çalıştırdım ama abov! Devir birden 4000'e fırladı. Rölanti vidasını sonuna kadar gevşettim, pilot karışım vidasını sonuna kadar sıktım ama fayda etmedi. Panikle kapattım motoru. "Çok kurcalayınca karbüratörün bir tarafını sakatladım kesin" dedim içimden.

    Neden sonra, gaz tellerinin fazla sıkı olduğunu fark ettim. Hiç boşluk kalmamış. Gevşettiğim rölanti vidasını da gerisingeri sıkamıyordum. Çok gevşetince ucu yerinden çıkmıştı herhalde.

    Küfrede küfrede karbüratörü gene söktüm yerinden. Ama bu sefer daha kolay oldu, karbüratör söküp takma işinde ustalaşıyoz

    Rölanti vidasını yerine oturttum, gaz tellerinin ayarını yaptım, motoru çalıştırdım. Gayet iyi çalıştı. Kısa bir deneme turu attım, trafik yüzünden motoru pek zorlayamasam da ilk izlenimlerim iyi. Bu sefer hallettik herhalde.

    Yalınız, gaz telinde biraz fazla boşluk bırakmışım, küçük bir ayar daha istiyor ama yapılır evelallah.
    [B]J şimdi asker[/B]

  15. #35

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    jagadam senin drz 400 üzerindeki tecrübelerini ilgiyle takip ediyorum
    kimbilir belki günün birinde alırsam senden teknik yardım alırım
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  16. #36

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jagadam senin drz 400 üzerindeki tecrübelerini ilgiyle takip ediyorum
    kimbilir belki günün birinde alırsam senden teknik yardım alırım
    Çok acemiyim daha. İnşallah bir gün o seviyeye gelirim

    Forumlarda takip ettiğim Amerikalılara hayranım, her işlerini kendileri yapıyorlar, motorlarının her şeyini biliyorlar. Ben de imrenip motor üstünde daha fazla ve daha çeşitli işler yapmak için kendimi zorluyorum. Bir şeyleri berbat etmekten de korkuyorum bir yandan.

    Gene de ilerleme var, motoru ilk aldığımda plastik kapakların cıvatalarını sökmekten bile korkuyordum.
    [B]J şimdi asker[/B]

  17. #37
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    kilo hp oranı baya cezbedici bir araç

  18. #38
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    http://www.thumpertalk.com/

    Bu siteden DRZ-400 hakkinda cok sey ogrenebilirsiniz burda yazilanlar okyanustan bir bardak su almaya benziyor bu motor oynanma olanagi cok olan bi motor.

    Basit 3x3 modundan tutunda silindir hacmini genisletmeye kadar adamlar neler neler yapiyorlar.
    We are many...

  19. #39

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kilo hp oranı baya cezbedici bir araç
    Sen 70 beygire çıkarılmış halini gör asıl.
    Peki ne yapıyorlar da çıkıyor?

    Mikuni yerine Keihin FCR karbüratör ve zımbırtıları: 600 dolar
    Güzel bir egzoz. Yoşimura ya da MRD: 450 ila 800 dolar
    434'lük falan silindir: Aşağı yukarı 400 dolar
    "Hot cams" tabir ettikleri kamlar: 180x2 = 360 dolar
    Sıkıştırma oranını arttıran krank: Tahminen 300 dolar (Bunu takınca hacim 470 cc'ye çıkıyormuş)

    Bunun dışında, supapları değiştirmek gerekiyor galiba. Unuttuğum başka şeyler de olabilir. İşçilik de hiç ucuza gelmiyordur.

    Yoşimura ya da Ice Cube marka silindir gibi daha kaliteli ama süper pahalı parçalar kullanılırsa fiyat iyice uçuyor. Nihai silindir hacmi de kullanılan parçalara göre değişiyor. 450 diyeni gördüm, 480 diyeni gördüm, biri 505 cc'den bahsediyordu falan. Ama en yaygını 434 ve 470 cc.

    Tabii bunların hepsini birden yapmak şart değil. Sadece karbüratör ve egzoz değişimiyle yetinilebilir mesela, güç artışı altı yedi beygirde kalır. Ya da benim yaptığım gibi mevcut karbüratöre jetting yaparak nefsinizi körlersiniz ki en mütevazı ama en ucuz modifikasyondur kendileri.

    Avrupa modellerinden solenoiti sökmeyi saymazsak tabii, çünkü o bedava
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.thumpertalk.com/
    Bu siteden DRZ-400 hakkinda cok sey ogrenebilirsiniz burda yazilanlar okyanustan bir bardak su almaya benziyor bu motor oynanma olanagi cok olan bi motor.

    Basit 3x3 modundan tutunda silindir hacmini genisletmeye kadar adamlar neler neler yapiyorlar.
    Thumpertalk şahane bir kaynak. Daha küçük deryalar da var:

    http://www.supermotojunkie.com
    Advrider'ın DRZ sayfası: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=227340
    Yeni kurulan http://www.drzforums.com
    Fransızca tercih edenler için http://www.400drz.fr/forum

    Eh, derya bol. Bir bardak su da sen eklesen daha yahşı olur

    DRZ'nin güzel yanlarından biri de bu. Amerika'da, Avrupa'da, Avustralya'da çok rağbet gördüğü için hakkında bol bol bilgi ve kaynak var. Yan sanayi olsun, orijinal olsun parçaları da mebzul miktarda mevcut. http://shop.thumpertalk.com/oem.asp?...05&model=10128 gibi yerlerden en ufak puluna kadar bütün parçalarını getirtebiliyorsunuz.
    [B]J şimdi asker[/B]

  20. #40

    Üyelik
    27 Ağustos 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    99' Kawasaki KLR650
    arkadaşlar selam benim klr 650 im var ve bir süre önce motorumu modifiye etmeye karar verdim ama ne kadar araştırırsam araştırayım on tekerlek için cant ölçüsü konusunda bilgilenemedim...motorumu sm ye dönüştürmek için hangi ölçülerde jant takmam gerekir hiç bir fikrim yok... ve esas olay da bu ön jant sanırım... hangi ölçülerde jant seçmem gerekir sizlerin düşüncelerini almak istiyorum...Şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler