(murti 06) arkadaşım motorsikleti icat etmiş demiyorum vibrasyonla ve motor kısmı üzerinde çalişılmış bu çalışmalar uzun süreler alabilen çalışmalardır
İnanılmaz desteksiz ve ön yargılı yorumlar geliyor. Bir kere commuter tipi motorların en güzeli ile en çirkini arasında bile aman aman bir fark yokken nasıl oluyor da bu motor bir diğerine göre iğrenç olarak yorumlanıyor ? İkincisi motor neden YBR'den daha hızlı olmasın ? Kanuni Yamaha'yı son hızda geçemez diye bir fizik kanunu mu var ? Ayrıca bunun ne önemi var ki ? Arada 1500 YTL oynuyor.
Bugün Çin motorlarındaki en büyük ve de diğer pek çok dayanıklılık şikayetine sebep olan ana problem titreşimdir. Vidalarınız titreşim yüzünden düşer, çoğunluğun sandığı gibi vida gevşek olduğu için titreşim olmaz. Eksozlar, çamurlukların düşmesi ve hatta bazı ciddi aks vs kırılmalarının çoğu da titreşim nedeniyle olur. Motor tırlayarak gider. En önemlisi de lanet titreşim yüzünden motorunuzdan keyif alamazsınız. Kanuni oturmuş ve bu konuda ciddi bir çalışma yapmış, millet hala yok şu motra benziyor yok bunu çalmışlar, yok eskisi daha güzelmiş diye yorum yapıyor. Malesef hala "en iyi motor en güzel olanıdır" diye düşünenler çoğunlukta. Motorun resmine dikkat ederseniz (benim ilk baktığım noktadır) balancer denen sisteme sahip birbirinin takliti Çin motorlarında olduğu gibi ön tarafında tırtıklı çıkıntılı bölge yok. Bu sisteme sahip motorların titreşimi iddia edildiği gibi sıfır falan değil. Ben 7 ay kullandım oradan biliyorum. Oysa YBR 125, CBF 150 gibi sıfır titreşimli makinalarda tıpkı yeni Windy'de olduğu gibi çıkıntı falan yoktur ve bu motorlar gerçekten sıfır titreşimlidirler. İşin teorisini de bildiğimden normalde dengeleme sisteminin o çıkıntılı bölge ile bir ilişkisi olmaması gerektiğini de biliyorum. Dolayısıyla Kanuni'nin iyi bir iş çıkarmış olabileği konusunda ümitliyim. Motoru alan arkadaşların yorumlarından göreceğiz. İnşallah söyledikleri kadar vardır.
aynen katılıyorum bu motora binen deneyen kim olursa fikrinin olumlu yönde değişeceğinden eminim.ben bu motora ilk bindiğimde şunu dedim en sonun da iyi bir iş yaptılar sadece fiyatı ticari kaygıyı değil tüketiciyide odaklayan bir motor olmuş.ben kanuni nin bunu yapabileceğine inanın motora bininceye kadar ihtimal vermiyordum.ama yapmışlar ilk bindiğinizde bu motora ne demek istediğimi anlıyacaksınız
merhaba benim eşiminde kanunı motoru var 100lük tek sorun titremesi
uzun yol hiç çekilmiyor şimdi bi motor aldık honda nx4 falcon mükemmel bişi
arkadasların dedigi gibi sadece titreşimi problem
geçerli, senin yukarıda yazdıkların çok geçersiz oldu yahu!
Hiç 100 lük kanuni ile 400 lük honda kıyaslanırmı? YUH SANA!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
yanlış anladın beni murti. ben yapılan yorumlarda motosikleti dahi olmayan sallamış gitsin. mooru olan avatarına yazar biz de ona göre yazdığını değerlendirelim. sende baba gibi 2 tane japon var bin git napcan sen bizlen tartışıyon
ne desek boş. yakında hyo'lar kanuni markasıyla piyasaya yerleşince ne dicekler onu merak ediyorum;
(atıyorum) benim S&T'de vibrasyon sorunu. ya da km göstergesi yanlış vs. gibi burda başlıklar açılırsa aha o zaman derimki ben "bindiğiniz motor çin malı değil neden bu şekilde arızalar çıkarıyor kanuni olunca mı bu arızalar meydana gelmeye başladı ? " dicem.
kimse kimsenın alıp almayacagına karısamaz KANUNİ CARACAL 200 ALDIM ÇOKTA MEMNUNUM UFAK TEFEK HATALAR OLUYOR . ODA OLACAK
digi boy abimle beraber 110 -130 bursaya gıtım bana gulduler honda rebelcıler yolda sısırecen motoru . kol cıkaracan elıne alacan motoru dıye allaha sukru hıcbır sey olmadı . ve honda yamaha kawasakı > yedek parca konusunda kanuninin uzerıne tanımıyorum . servısımde cok kalıtelı ınsanlar eskişehirde kanuni ye mondiale vs bınen varsa derman cad. sakarya polıs karakolunun orda ırfan , orhan vergılı kardeslerı onerırım . baska servısler vıda sıkmaya bıle para ısterken adamlar tamam kardesım ufak tefek seye para almam dıyor ( sadece para ıcın degıl ınsanlık )
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
burda her msg atanı özellikle msj sayısı çok diye ciddiye almamak lazım..Zamanında bu forum da ya da başka bi forumda benim bobcate yaklaşık 5000 kusür msj atmış birisi 5 para etmez çinli dir demişti ...Önyargıları kırmak zor ...
bi kaç haftadır araştırma yapmaktayım..araştırmam tamamen araştırdığım motorları kullananların deneyimlerine odaklı (performans,yakıt tüketimi,titreşim)yani gerçekçi verilere dayanıyor.zaten başka şekilde sağlıklı bilgi toplayamam.öncelikli tercihim motorun fiyatı 2500 ytl'yi aşmamalı.forumdaki bazı çokbilmişler herkesin maddi durumunu kendileri gibi zannettiklerinden ağızlarından yamaha , honda'dan başka bişey çıkmıyo.neyse asıl meseleye geliyim.araştırma yapıyorum demiştim.(internet sitelerinde sürüş deneyimlerine bağlı olarak) gözden geçirdiğim ve şimdilik vazgeçtiğim motorları sıralayım:mondial 125 kt,mondialin tüm scooterları hele ki zat 150'nin yakıt tüketimini okuyunca,mondialin bikaç diğer motorları,kanuni seyhan 125.yani anlıycanız tercihim önce 125 kt gibi chopper özentisi motorlardı.sonra bu motorlarda titreşim ve titreşimin zararlarını okuyunca vazgeçtim.sonra değerli moderatör'un kanuni windy test yazısını okudum.kafamdaki bazı soru işaretlerini yok etti ÖZELLİKLE YAKIT TÜKETİMİ KONUSUNDA.kanuni windy için tek problem olarak titreşimi yazmıştı.fiyatıda uygun bi motor şu an 2.255 ytl.fakat kanuni'nin sitesinde s modelini gördükten sonra araştırdım bu başlığı buldum.titreşimin falan azaltıldığı iddia ediliyo.ayrıca mondial gibi çin değil yerli montaj.şimdi olay WINDY-S'le ilgili olarak motorcuların bu motorla ilgili sürüş deneyimlerine kaldı.o da yakın zaman içinde belli olur heralde.ybr 125 gibi olamasa da (ne kadar ekmek o kadar köfte ) titreşim olayı da bi miktar çözülmüşse çok çok iyi bi alternatif olacağı düşüncesindeyim.[/SIZE]
ybr'ye büyük orantılı bezerliğiyle dikkat çekiyor..fiyatı'nıda düşünecek olursak alınabilecek motor.diğer çinlilerle kanuni'yi ayrı tutmak lazım..parça sıkıntısı olmayan ender firmalardan biri,ucuz ve bol parçası olan bir marka.parça sparişi verildiği anda 3 gün içerisinde sıkıntısız geliyor
bir sene ben çalışsam bundan daha iyisini yapardım bea
Hayır Mondial gibi her tarafı Çinli fakat biraz kaliteli olanından! İkisi de montaj.
Nikon makinem Çinli, Revit montum Çinli, Sony monitörüm Çinli (4 senedir kullanıyorum tek ölü piksel yok renkleri diğer markalara taş çıkartır)
Arkadaşlar Çinde kaliteli 'marka' üretim var kalitesiz fason üretim var, bunu iyi ayırmak lazım. Ben Windy kullandım hatta kendi hatam yüzünden üstünden de düştüm. Her tarafının titrediği doğru, yeni modelde bunu önledik gibi bir iddiaları var. Peki soruyorum aradaki 1.200 küsür liralık fark için Cbf150 gibi bir motosiklet dururken görünümü geçmiş yüzyıldan kalma bu motosiklet alınır mı?! Bence alınmaz.
Üstelik yeri gelmişken şunu da söyleyeyim; bazı arkadaşlar "yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı" gibi saf ve güzel bir düşünceyle Kanuniye destek veriyor. Verelim vermesine de bu marka önce bir karar versin kimlere mal sattığına, yeni modellerinin alayı yabancı isimde, Seyhan gibi bir modeli tek kalmış aralarında yakında onu da üretimden kaldırırlar. Ben bunu içime sindiremiyorum. Hem parayı ver parçayı ürettir burada montajla, belki de motorun her tarafına kaliteli takoz koyup titreşimi önle ve bununla yeni kıta bulmuş gibi öğün, üstüne yabancı kelimelerle kendi vatandaşına mal sat. Git kardeşim bu isimlerle ihracat yapıyorsan yabancı ülkelere sat, çıkardığın modelin adını bile söyleyemeyen yurdum insanının maddi çıkarlar uğruna dimağını bozmanın alemi nedir?! Kanuni kaliteliymiş! Kaliteli tabi bunu da fiyatlarına gayet güzel yansıtıyor, Mondial-Asya-Ramzey'in fiyatlarıyla aynı mı, Honda'nın fiyatlarıyla aynı mı? Ne kadar ekmek o kadar köfte işte, Kanuni kesesini dolduruyor başka olan biten birşey yok! Bize de tasası düşüyor tartışıp duruyoruz forumlarda. Kanuni tasarım mühendisi çalıştırıyor mu? Bunlara motosiklet verip kardeşim alın her yerde kullanın en güzelini üretin, Türk milleti kullanırken yurduna has, kendine has olduğunu anlasın gurur duysun diye bir düşüncesi mi var? Biz mi göremiyoruz senelerdir sattığı taklit ürünlerde ki tasarım eşsizliğini, güzelliğini!
Tasarım yarışması yaptılar, derece alanlara ödül verdiler. Hani nerede o tasarımlara birazcık benzer modeller? Neden üretemiyorlar, yoksa hazır kalıp fason üretim daha güzel mi kâr bırakıyor. Örneğini burada yapıp deneyip, test edip, çizimleri herşeyi üretebilen Çinlilere gönderip yeni tasarım ürettirmek daha mı maliyetli yoksa!!!
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
helal olsun sana .bıyıklı.en dogrusunu yazdın.bravooooo.artık ovenler falan bıse demezler heralde
yazdıkların doğru cbf'olsun ybr'olsun çok kaliteli makinalar sorunsuz ömür geçirebilirsin ama!!yedek parça konusun'da aynı şeyleri söyleyemem..ybr'mi 2 gün önce motoru pert bir vaziyette sattım..satmamım nedeni ise parçaların çok pahalı olması!!örnek verecek olursam sadece krank'ı 300'ytl'nin üzerinde allah başlara vermesin..sinyal'i 50'ytl(orjinal)zinciri 70'ytl'nin üzerinde..nedemeye çalıştığımı anladınız herhalde....
[QUOTE=_Erdem_;1104822]hocam sen motoru denedin heralde.ondan önce normal windy'yi kullanmışmıydın ki
böyle titreşim yok falan diyosun merak ettim bilgilenmek için soruyorum...[/QUOTE
Evet eski windyle yeni windy çok çok farklı neredeyse tamamen değişik motor. yeni windy daha derli toplu daha kibar ve yok denecek kadar titreşimsiz,malzeme kalitesi o fiyata göre çok iyi,zaten garanti servis bilen biliyo,alıp binilecek motor kimse kusura bakmasın,KANUNİ bu işi kaptı
bıyıklı ben montaj konusunda yerli dedim zaten yoksa herkes biliyo bütün parçaların çin malı olduğunu.Türkiye'de o motorun bi ampülünü bile üretmediklerini biliyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)