Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2981

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    Astral haddini bil adam gibi cevap yaz sen bana bu tavırla konuşamazsın bu arada derbi hakkında söylediklerimin hepsini YILDIZ motor daki ustayla konuşmuştuk onun tavsiyeleriydi AMA DOĞRU YA HEPİNİZ 20 YILLIK USTADAN DAHA BİLİYOSUNUZ ÇOK PARDON ARKADAŞLAR!!!!!!!!!!!!!bi kaçınız için söylemiyorum hiç bi tarafıma sallamam sizide insanlar rahatsız oluyolardır bu muhabbetten cvp atıcaksanız özel msj olarak atın kimse bu gereksiz konuşmayı görmek zorunda değil bana saygınız yok arkadaşlarınıza olsun!!!!!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2982
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Emin ol burdaki gercek derbi binicileri senin usta diye bahsettigin yildiz motordaki arkadaslardan derbi konusunda daha bilgilidir.


    Is dukkan acip tabela yakmak degil , ozunde bilmektir isi ve idda ediyorum burdaki bir cok arkadasin derbi konusundaki deneyimi senin usta diye motosikletini emanet ettigin yildiz motordaki arkaslarin tozunu attirir.

    Kissadan hisse sen bence ivedi olarak basligimizdan gitmeli , bizde bizim dilimizden anliyan arkadaslar ile konularimizi tartismaya devam etmeliyiz.
    First Day Of My Life

  3. #2983

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    Emin ol burdaki gercek derbi binicileri senin usta diye bahsettigin yildiz motordaki arkadaslardan derbi konusunda daha bilgilidirIs dukkan acip tabela yakmak degil , ozunde bilmektir isi ve idda ediyorum burdaki bir cok arkadasin derbi konusundaki deneyimi senin usta diye motosikletini emanet ettigin yildiz motordaki arkaslarin tozunu attirir.
    . Jonturq


    Adamı tanımıyosun sürekli yaptığın iş bilip bilmeden salla nerden biliyosun arkadaşım götürdünmü motorunu adamın ustalığını gördün mü belki burda başka müşterileri var saygılızlık yapmayın!!!

  4. #2984
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Nihayetinde kotu sonclarlanmis bir isin basrolundesin , saygisizlik degil bilgisizlikleri gidermek icin burdayiz.

    selamlar.
    First Day Of My Life

  5. #2985

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    İnsanları bilgilendirme tarzın tanımadığın ustara bok atarak yapıyosan helal sana ayrıca motorum o parayla olabilecek en iyi şeklini aldı adam güzel yaptı ama parçalarda iş yoktu farklı piston dandik sekman vs...sonuçda gidiyo inat ettim bu arada athena big bore kit aldım motoru modifiye etmeye başladım sırf size derbi göstermek için yazın görüşmek ümidi ile.....

  6. #2986
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    2 zamanlı bütün motorlar biraz bilgi ister çünki 4 zamanlılar gibi çalışmazlar ve sorun cıkarabilirler onun için elin biraz anahtar tutucak kapı anahtarı değil tabi
    ek bilgi bu motorun 4 zamanlısı var Türkiye'e gelir herelde

  7. #2987
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Bilgilendirmelerimizi kisilere b*k atarak yapmadigimizi 150 sayfa icerisine bakarsan anlarsin , sen ektigini bictiginin farkinda degilsin sorunda bu , bu arada athena hayirli olsun umarim en kisa zamanda istesigin sekli ile binebilirsin motosikletine.

    Selamlar.
    First Day Of My Life

  8. #2988
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Alıntı samilserkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanları bilgilendirme tarzın tanımadığın ustara bok atarak yapıyosan helal sana ayrıca motorum o parayla olabilecek en iyi şeklini aldı adam güzel yaptı ama parçalarda iş yoktu farklı piston dandik sekman vs...sonuçda gidiyo inat ettim bu arada athena big bore kit aldım motoru modifiye etmeye başladım sırf size derbi göstermek için yazın görüşmek ümidi ile.....
    Bak konuştukça batıyorsun,biraz oku, biraz araştır arkadaşım,önceki sayfalarda bunun muhabbeti de geçti! Hem diyorsun motoru pistte mi kullanıcaz, sen o kitin özelliklerini okudun mu tabi yine okumadan yazmışsın! O kit cadde kullanımına uygun değil,altında bile garanti vermedikleri yazıyor,yani ömrü uzun değil ama diyorsan ben piste çıkacam 1000-2000km gidicem sonra motoru tekrar baştan yaptıracam sen bilirsin!Daha önce parça pahalı diye uyduruk segman,pistonla motoru topladım diyen ben değildim herhalde,şimdi ne oldu bize hırs mı yaptın!Allaha şükür halimiz vaktimiz yerinde istesem o kitten 2 tane alır birbirine yapıştırır kullanırdım ama açıklamasını okudum,bu kitin günlük kullanım için olmadığını garanti verilmediğini okudum,eksik olduğunu okudum! Birşey daha söyleyeyim bunuda bilmiyorsundur tabi, sen o kiti takınca uçacağını mı zannediyorsun,hani bunun karbüratörü,hani membranı,hani egzosu(sticker ile performans artmıyor)...Bize ispat etmek için yapıyorsan parana yazık ediyorsun,bak süper servisinde çin malı piston ve segmanla motorunu toplatmışsın,son hızın olmuş ybr kadar,sen aynen devam et bence!Artık bence buraya da yazma,çünkü seni muhattap alacak birisi sanırım yok...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:36 ----------

    Alıntı samilserkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanları bilgilendirme tarzın tanımadığın ustara bok atarak yapıyosan helal sana ayrıca motorum o parayla olabilecek en iyi şeklini aldı adam güzel yaptı ama parçalarda iş yoktu farklı piston dandik sekman vs...sonuçda gidiyo inat ettim bu arada athena big bore kit aldım motoru modifiye etmeye başladım sırf size derbi göstermek için yazın görüşmek ümidi ile.....
    Sen kendin demedin mi rektifiye oldu motor kasıldı diye,düzgün usta olsa o piston ve segmanın motora atılmayacağını söylerdi!Bunların piston,segman,silindiri özeldir,öyle bakkaldan parça alıp yaparsan olacağı bu,ustan seni uyarmadı mı!Sen kendin yazmışsın,motordan anlamam diye,işçiliğini nerden anladın,vida artmadı diye mi yoksa,motoru topladı dışını tertemiz yaptı ondan mı öyle dedin?Senin için görüntü önemli zaten bunu anladık,bence birinci sayfadan başla okumaya,her konu burada konuşuldu,mühendis demek araştırmacı demektir!Dersen ben orman mühendisiyim odundan anlarım motordan anlamam,bende ziraat mühendisiyim ama kendimi geliştirdim!
    İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar

  9. #2989

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    Astral sende şizofreni var cidden tedavi masrafların benden.....Arkadaşım senle konuşmak yanlış sallamıyorum seni:D ama ekmeğini bu işten kazanan bi adama bok atma usta tabiki uyardı beni öğrenciyim ben param olmadığı için yaptırdım en ucuz haliyle.....Modifiyeyi ben yapmıyorum zaten sizo arkadaşım işi bilenler yapıcak sana söylüyorum astral sen özel mesajla at illa cevap atıcaksan SEVİYEN YOK konuşma tarzın kavga ettirecek cinsten sen yazma anladın???İşine gücüne bak ayrıca sakın başlama modifiye işini kime yaptıracan diye insanlar bu işe yıllarını veriyo usta oluyo sen 3-4 yıl motor kullanıyosun bi halt sanıyosun geliştim sanıyosun neyse .... unutma özel msj la cvp ver!!!!

  10. #2990

    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150 , hyosung gt250r
    seviye gittikce dusuyor.. neyse.. samilserkan ben bu basligi yakindan takip ediyorum ve bu baslikta yazan arkadaslar gayet guzel bir uslupla aktarirlar her zaman birikimlerini.. ve 2 zamanli motor normalden daha fazla ilgi ve bilgi istedigi icin eminim ki hepsinin elleri motorlarinin ustundedir ve makinalarini yakindan taniyorlardir.. ozellikle muhatap oldugun arkadaslarin bu basliktaki daha onceden yazdiklarini okursan sende bu gozlemi yapabilirsin.. karismak istemiyorum yinede meselenize..

    neyse..

    ben baska bir soru sormak istiyorum.. bir suredir 2t motorlarla yakinen ilgileniyorum ve ara ara bu baslikta bazi sorular soruyorum.. ikinci el bir derbi bir ihtimalde butce ayarlayabilirsem sıfır rs125 dusunmekteyim.. sorucagim soru rs125 hakkinda aslinda.. o baslik yerine buraya yaziyorum cunku burasi daha aktif bir baslik, cevap almam daha olasi.. ve derbi sahibi arkadaslarin buyuk ihtimalle rs125 hakkinda da fikir sahibi olduklarini tahmin etmekteyim..
    sorum rs 125 lerin devir saatinde redline bolgesi neden yok? bu motorlarda derbiden farkli bir durum varmi yoksa sadece gorsel bir dizayn sonucumu redline bolgesinin olmayisi.. simdiden cok tesekkurler..

  11. #2991
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Alıntı samilserkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Astral sende şizofreni var cidden tedavi masrafların benden.....Arkadaşım senle konuşmak yanlış sallamıyorum seni:D ama ekmeğini bu işten kazanan bi adama bok atma usta tabiki uyardı beni öğrenciyim ben param olmadığı için yaptırdım en ucuz haliyle.....Modifiyeyi ben yapmıyorum zaten sizo arkadaşım işi bilenler yapıcak sana söylüyorum astral sen özel mesajla at illa cevap atıcaksan SEVİYEN YOK konuşma tarzın kavga ettirecek cinsten sen yazma anladın???İşine gücüne bak ayrıca sakın başlama modifiye işini kime yaptıracan diye insanlar bu işe yıllarını veriyo usta oluyo sen 3-4 yıl motor kullanıyosun bi halt sanıyosun geliştim sanıyosun neyse .... unutma özel msj la cvp ver!!!!
    Arkadaşım sana git burada konuşma dedik daha ne duruyorsun!Motor geçmişime gelince şimdiye kadar toplamda 3 tane 2 zamanlı motor kullandım,bunların biri Aprilia SR, diğeri Gilera 180 FXR, diğeri de Derbi idi, emin ol senin yaşının yarısı kadar motor kullanma geçmişim var,teknik olarak ise çocukluktan beri ilgiliyim ve sık sık zamanımı serviste geçiririm!Bu arada parça lazımsa da getiririm,yurtdışından dünya parça getirdim şimdiye kadar ve usta dediğin kişiler ve bazı servislerede tuning parçaları getirdim, kusura bakma ama burda da bilmeden konuştun...Geliştirme mevzusuna gelince 6 sene Ege Üniversitesinde araştırma görevlisiydim oradan da altyapım var,teknik makaleleri kaçırmadan okudum,bunun yanında öğrencileri eğitmeye çalıştık ama eğitemediklerimizde oluyormuş demek...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:06 ----------

    Alıntı ersinpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seviye gittikce dusuyor.. neyse.. samilserkan ben bu basligi yakindan takip ediyorum ve bu baslikta yazan arkadaslar gayet guzel bir uslupla aktarirlar her zaman birikimlerini.. ve 2 zamanli motor normalden daha fazla ilgi ve bilgi istedigi icin eminim ki hepsinin elleri motorlarinin ustundedir ve makinalarini yakindan taniyorlardir.. ozellikle muhatap oldugun arkadaslarin bu basliktaki daha onceden yazdiklarini okursan sende bu gozlemi yapabilirsin.. karismak istemiyorum yinede meselenize..

    neyse..

    ben baska bir soru sormak istiyorum.. bir suredir 2t motorlarla yakinen ilgileniyorum ve ara ara bu baslikta bazi sorular soruyorum.. ikinci el bir derbi bir ihtimalde butce ayarlayabilirsem sıfır rs125 dusunmekteyim.. sorucagim soru rs125 hakkinda aslinda.. o baslik yerine buraya yaziyorum cunku burasi daha aktif bir baslik, cevap almam daha olasi.. ve derbi sahibi arkadaslarin buyuk ihtimalle rs125 hakkinda da fikir sahibi olduklarini tahmin etmekteyim..
    sorum rs 125 lerin devir saatinde redline bolgesi neden yok? bu motorlarda derbiden farkli bir durum varmi yoksa sadece gorsel bir dizayn sonucumu redline bolgesinin olmayisi.. simdiden cok tesekkurler..
    Merhaba Ersin, bu işler bütçe meselesi ama Aprilia Rs 125, Derbi'den bir gömlek üstündür,yeni nesil RS ile arada performans farkı fazla yoktur ama malzeme ve işçilik kalitesi daha iyidir...Ülkemizde ise her iki motorda çok tutulmaz,her zaman söylenen servis ve yedek parça sorunudur! Ama böyle bir sorunda yoktur emin ol, parça pahalıdır denir ancak aynı sınıfta diğer motorlarında parçası pahalıdır,bu motorların tek eksik tarafı 2.elde değer kaybı ve çabuk satılmaması,ancak meraklıları alır ki bizimde istediğimiz bu motorların bilmeyenlerin eline düşmemesi,çünkü yazık oluyorlar! Bana kalırsa bütçen el veriyorsa ikinci el az km'de RS125 alman,sıfırı gerçekten pahalı ve satarken zararın fazla olur,derbi ile arada 1-2bin TL fiyat oynar ama Derbininde şu avantajı var,motoru ülkemizde de daha önce kullanılmış bir motor Yamaha DTR 125(Bu arada şase ve kafa grenajı harıç tüm yürüyen aksam Aprilia RS 50,yani motor yamaha,yürüyeni Aprilia bu motorun), bu yüzden Derbi'nin motor aksamını Yamaha'dan da sağlayabiliyorsun, Apriliada ise yetkili satıcının kucağına düşüyorsun...Ama emin ol her iki motorda düzgün kullanılırsa çok sağlamdır. Devir olayına gelirsek,sitesinde max. motor gücü devri belirtilmemiş ama 14000 devirde değildir,11-12000'den yukarı çıkmamak lazım, Derbilerde 11000'de redline başlar,bunun üstüne de çıkar ancak uzun süre bu devirde gitmek bildiğin gibi sağlıklı değil...Her iki motorda devir kesici yok, dikkat etmek lazım!Örneğin benim derbide 1 ve 2. viteste exup açtıktan sonra 12000 deviri geldiğim oluyordu çünkü exup'dan sonra cidden ibre anında aşağıya vuruyor,bu RS'de de böyledir.
    İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar

  12. #2992
    koromako - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6-F
    Şamil arkadaşım bence buradaki insanların bilgileri ve tecrübelerini hafife alma. Zira ben motorla ilgili bir tamir veya rektefiye vb yaptıracak olsam bu arkadaşların fikir ve yönlendirmelerini almadan hareket etmem asla. Zaten forumun amaçlarından biri de bilgi ve deneyim paylaşımıdır. Elbette herkesin düşünceleri ve beğenileri aynı olmak zorunda değildir ve herkes fikrini açıkça belirtebilir. Arkadaşlarımızın sana kızdığı nokta senin yaptığın yanlışlar neticesinde olumsuz sonuçlar alarak direkt motoru kötülemen. Olayın başlangıç noktası bu ve ardından kartopu şeklinde büyüyen bir polemik.Bu polemiğe son vererek dostane şekilde aramızda yer almanı rica ediyorum. İnan bana sen olumlu bir yaklaşım gösterirsen herkes 2 misli olumlu yaklaşacaktır sana.
    Selamlar
    Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın

  13. #2993

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 2010
    Alıntı koromako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şamil arkadaşım bence buradaki insanların bilgileri ve tecrübelerini hafife alma. Zira ben motorla ilgili bir tamir veya rektefiye vb yaptıracak olsam bu arkadaşların fikir ve yönlendirmelerini almadan hareket etmem asla. Zaten forumun amaçlarından biri de bilgi ve deneyim paylaşımıdır. Elbette herkesin düşünceleri ve beğenileri aynı olmak zorunda değildir ve herkes fikrini açıkça belirtebilir. Arkadaşlarımızın sana kızdığı nokta senin yaptığın yanlışlar neticesinde olumsuz sonuçlar alarak direkt motoru kötülemen. Olayın başlangıç noktası bu ve ardından kartopu şeklinde büyüyen bir polemik.Bu polemiğe son vererek dostane şekilde aramızda yer almanı rica ediyorum. İnan bana sen olumlu bir yaklaşım gösterirsen herkes 2 misli olumlu yaklaşacaktır sana.
    Selamlar
    ağzına sağlık arkadasım
    :thumright

  14. #2994

    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150 , hyosung gt250r
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:06 ----------

    [/COLOR]




    Merhaba Ersin, bu işler bütçe meselesi ama Aprilia Rs 125, Derbi'den bir gömlek üstündür,yeni nesil RS ile arada performans farkı fazla yoktur ama malzeme ve işçilik kalitesi daha iyidir...Ülkemizde ise her iki motorda çok tutulmaz,her zaman söylenen servis ve yedek parça sorunudur! Ama böyle bir sorunda yoktur emin ol, parça pahalıdır denir ancak aynı sınıfta diğer motorlarında parçası pahalıdır,bu motorların tek eksik tarafı 2.elde değer kaybı ve çabuk satılmaması,ancak meraklıları alır ki bizimde istediğimiz bu motorların bilmeyenlerin eline düşmemesi,çünkü yazık oluyorlar! Bana kalırsa bütçen el veriyorsa ikinci el az km'de RS125 alman,sıfırı gerçekten pahalı ve satarken zararın fazla olur,derbi ile arada 1-2bin TL fiyat oynar ama Derbininde şu avantajı var,motoru ülkemizde de daha önce kullanılmış bir motor Yamaha DTR 125(Bu arada şase ve kafa grenajı harıç tüm yürüyen aksam Aprilia RS 50,yani motor yamaha,yürüyeni Aprilia bu motorun), bu yüzden Derbi'nin motor aksamını Yamaha'dan da sağlayabiliyorsun, Apriliada ise yetkili satıcının kucağına düşüyorsun...Ama emin ol her iki motorda düzgün kullanılırsa çok sağlamdır. Devir olayına gelirsek,sitesinde max. motor gücü devri belirtilmemiş ama 14000 devirde değildir,11-12000'den yukarı çıkmamak lazım, Derbilerde 11000'de redline başlar,bunun üstüne de çıkar ancak uzun süre bu devirde gitmek bildiğin gibi sağlıklı değil...Her iki motorda devir kesici yok, dikkat etmek lazım!Örneğin benim derbide 1 ve 2. viteste exup açtıktan sonra 12000 deviri geldiğim oluyordu çünkü exup'dan sonra cidden ibre anında aşağıya vuruyor,bu RS'de de böyledir.[/QUOTE]

    astral tesekkur ederim.. bir suredir bu motorlari arastirdigim icin parca durumunu ve ikinci el durumunu biliyorum.. fakat kaygim su ki, daha oncede konusuldugu gibi, iki zamanli motorlar biraz daha fazla ilgi ve bilgi gerektirdigi icin alicagim motorun daha onceki sahibinin bu motora nasil baktigi.. temiz gozuken ama yipranmis bir motora denk gelipte sonra masraf cikartmasini istemiyorum.. o yuzden sifir rs dusunuyorum ama cidden pahali butcem icin su an.. hayal yani, dusuk bir olasilik.. temiz bir ikinci el rs sanirim en mantiklisi.. tesekkurler..

  15. #2995
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Alıntı ersinpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:06 ----------

    [/COLOR]




    Merhaba Ersin, bu işler bütçe meselesi ama Aprilia Rs 125, Derbi'den bir gömlek üstündür,yeni nesil RS ile arada performans farkı fazla yoktur ama malzeme ve işçilik kalitesi daha iyidir...Ülkemizde ise her iki motorda çok tutulmaz,her zaman söylenen servis ve yedek parça sorunudur! Ama böyle bir sorunda yoktur emin ol, parça pahalıdır denir ancak aynı sınıfta diğer motorlarında parçası pahalıdır,bu motorların tek eksik tarafı 2.elde değer kaybı ve çabuk satılmaması,ancak meraklıları alır ki bizimde istediğimiz bu motorların bilmeyenlerin eline düşmemesi,çünkü yazık oluyorlar! Bana kalırsa bütçen el veriyorsa ikinci el az km'de RS125 alman,sıfırı gerçekten pahalı ve satarken zararın fazla olur,derbi ile arada 1-2bin TL fiyat oynar ama Derbininde şu avantajı var,motoru ülkemizde de daha önce kullanılmış bir motor Yamaha DTR 125(Bu arada şase ve kafa grenajı harıç tüm yürüyen aksam Aprilia RS 50,yani motor yamaha,yürüyeni Aprilia bu motorun), bu yüzden Derbi'nin motor aksamını Yamaha'dan da sağlayabiliyorsun, Apriliada ise yetkili satıcının kucağına düşüyorsun...Ama emin ol her iki motorda düzgün kullanılırsa çok sağlamdır. Devir olayına gelirsek,sitesinde max. motor gücü devri belirtilmemiş ama 14000 devirde değildir,11-12000'den yukarı çıkmamak lazım, Derbilerde 11000'de redline başlar,bunun üstüne de çıkar ancak uzun süre bu devirde gitmek bildiğin gibi sağlıklı değil...Her iki motorda devir kesici yok, dikkat etmek lazım!Örneğin benim derbide 1 ve 2. viteste exup açtıktan sonra 12000 deviri geldiğim oluyordu çünkü exup'dan sonra cidden ibre anında aşağıya vuruyor,bu RS'de de böyledir.
    astral tesekkur ederim.. bir suredir bu motorlari arastirdigim icin parca durumunu ve ikinci el durumunu biliyorum.. fakat kaygim su ki, daha oncede konusuldugu gibi, iki zamanli motorlar biraz daha fazla ilgi ve bilgi gerektirdigi icin alicagim motorun daha onceki sahibinin bu motora nasil baktigi.. temiz gozuken ama yipranmis bir motora denk gelipte sonra masraf cikartmasini istemiyorum.. o yuzden sifir rs dusunuyorum ama cidden pahali butcem icin su an.. hayal yani, dusuk bir olasilik.. temiz bir ikinci el rs sanirim en mantiklisi.. tesekkurler..[/QUOTE]
    RS sıfır olarak acayip pahalı,belki özellikleri ile o parayı hakediyor ama eninde sonunda satacağın için zararın yüksek olur,2.el güvendiğin bir RS almak daha mantıklı ya da sitede satılık GPR lar var gerçekten temiz ve bakımlı,bunları da tercih edebilirsin inan RS'i aratmaz...Esasında 2 zamanlı motorda çok ilgi ve bilgiye gerek yok, en önemli konu yağ,herzaman tam sentetik olacak,birde soğutma suyunu kontrol edeceksin özellikle yazın eksiltir,diğeri de buji!Başka da birşey yok inan yapısı ve kullanımı 4 zamanlıya göre çok basit,kullanım maliyeti çok düşük, daha öncede söyledim 2 sene kullandığım motorumun her bakımını ustama danışarak kendim yaptım, elin biraz anahtar tutarsa çok kolay ve zevkli! İlk işim servis klavuzunu indirmek oldu orada neyin nasıl söküleceği ayrıntılı var, daha sonra periyodik bakımlarda neler yapıldığına baktım ve motorun herdetayını öğrendim...Sonra neler mi yaptım, iridyum buji aldım bujimi değiştirdim,hava filtresi sünger tip yıkanabilir cinsti,onu periyodik temizledim,debriyaj ayarını yaptım,şanzıman yağını değiştirdim,gerekli olduğunda zinciri gerdim,soğutma suyunu kontrol ettim,yağlanacak yerlerini yağladım,karbüratör temizliği ve ayarı yaptım böyle kullandım,bu işler benim için çok büyük zevkti...Yağ dışında toplasan 100TL ancak harcamışımdır. Bu motorların servis maliyeti,4zamanlıdan daha azdır,extra yağ masrafı vardır o da öyle abartıldığı gibi bir rakam değildir. Motor ömrü çok kısa denir ama o da kullanıma bağlı,şuan bile 70 model vespalar yollarda yürüyor,onlarda iki zamanlı ya da kendimden örnek vereyim,Gilera runner'ımı aldığımda 12000km'de idi,bunu satarken km 31000'di,ustama götürdümde piston ve silindirin neredeyse bir 30bin gideceğini söyledi,usta niye motoru açtı dersen rahat duramayıp,üst kapak,silindir vs malossi almamdı,o motoru o km'de bile kaptılar,alan arkadaş hala kullanıyordu.İnan öyle 5000-10binde motor yapılmaz...Hadi yağ pompası bozuldu,ya da yağsız kaldı motor bitti,tutacağı max 400-500TL orjinal parçalar ile...
    İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar

  16. #2996

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    koromako eyvallah abi senin gibi konuşsa burdaki insanlar saygı duyarım bak ne güzel anlamışsın olayı benimde tek anlatmak istediğim dışardaki insanların benden çok daha az motor bilgisine sahip oldukları ben yapıyosam ilk motoru derbi olan bi insan neler çeker bu motordan siz düşünün... bu motor kesinlikle araştıralarak alınması gereken bi motor alayım kullanayım arada servise götürürüm herşey güzel olur diye bi şey yok narin motor günlük kullanıma bi ybr125 kadar elverişli değil benim söylemek istediğim temel şey bu....Senin gibi konuşursa insanlar tabiki güzel konuşurum ama ben herşeyi bilirim sen kimsin mantığındaki adamlarla iyide konuşamam konuşmamaya çalışıyorum özel msj at diyorum anlamıyolar hatta sizden özür dilerim bu tartışmaya katlanmak zorunda değildiniz ....

  17. #2997

    Üyelik
    25 Haziran 2008
    Şehir
    mardin
    Motosikleti
    ramzey125.zealsungs200.. s&t gt250r
    Alıntı samilserkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    koromako eyvallah abi senin gibi konuşsa burdaki insanlar saygı duyarım bak ne güzel anlamışsın olayı benimde tek anlatmak istediğim dışardaki insanların benden çok daha az motor bilgisine sahip oldukları ben yapıyosam ilk motoru derbi olan bi insan neler çeker bu motordan siz düşünün... bu motor kesinlikle araştıralarak alınması gereken bi motor alayım kullanayım arada servise götürürüm herşey güzel olur diye bi şey yok narin motor günlük kullanıma bi ybr125 kadar elverişli değil benim söylemek istediğim temel şey bu....Senin gibi konuşursa insanlar tabiki güzel konuşurum ama ben herşeyi bilirim sen kimsin mantığındaki adamlarla iyide konuşamam konuşmamaya çalışıyorum özel msj at diyorum anlamıyolar hatta sizden özür dilerim bu tartışmaya katlanmak zorunda değildiniz ....
    merhaba günlerdir bu tartışmayı uzaktan takip ediyorum...
    bak objektif olmaya çalışıyorum ama cidden antipatik buldum seni bilmiyorum böyle belki söylemlerinde belki uslubuna biraz dikkat edersen sende saygı görürsün...
    şimdi derbi olayına girmeyeceğim 150 küsür sayfa yazı var okursun iyi kötü fikrin olur..
    yalnız ikincvi el motor olayı çok çok kötü birşey nasıl ben ilk motorum ramzey 125 bir aile dostundan 45 yaşındaki adamdan aldım tam bir sene bindim benzinden başka para vermedim motora tecrübem yoksilindiri pistonu bırak bujiyi bilmiyorum neyse ben onu sattım artık büyüteceğim ya girdim sahibinden e bakıyorum bütçe zayıf o zamanlar görüntülü bir motor bakıyorum sonunda zealsun gs 200 buldum 2binliraya iskenderundan buldum iş icabı antakyaya gidiyordum gittim baktım motora pırıl pırıl lastikler bile parlıyo aldım attım otobüsün altına ver elini mardin buraya kadar herşey güzel orada ne bir motorcuya götürdüm ne motordan anlayan biriyle gittim yanlış tabii.. neyse geldim mardine hafta sonu taktım kaskı şöle 40 kmlik bi yol yapayım dedim yolun ortalarında motor sapıtmaya başladı geri geldim artık motorun içinden bariz çatur çutur sesler geliyor..gittim bıraktım servise serviste ne servis üçkağıtçının önden gideni tabi ben bilmiyorum
    neyse bababm mototr 3 ay yattı 350 tl masraf ve hala şak şak sübablar vuruyor..neyse sattım 1500 liraya sonra şu internet denen nimeti sabır ettim hyonun o zaman 320 sayfa yazısı vardı 200.sayfaya kadar sayfa sayfa okudum ve benim kullanabileceğim bir mototr olacağını anladım... gittim antepe prada baktım beğenmedim beğendimde kısmet olmadı sonra allah yardım etti burnumun dibinde diyarbakırda bir memur arkadaştan 4bin kmde hyo aldım...
    öncesinde çok derbi baktım halada çok beğeniyorum çok tatlı motor ama burada yollar berbat artı iki zamanlı hiç anlamam en azında önceki iki mototrda azbucuk bi tecrübem olmuştu...
    önceki mesajlarıma da baktım allah izin verirse sadece zevkine kullanacağım zaman almayı düşündüğüm bir mototrdur derbi gpr...
    şimdi ben bu forum sayesinde isim verebilirim antepten kemallettin freesleboy ahmet.yalovadan çako
    istanbulda zontaerhan abim yani ben süper dostluklar arkadaşlıklar kurdum..sende
    daha yumuşak bir uslup kullan şahsen bak şuanda biri hyo topiğine girip bu mototr şöle böyle derse hatta diyen oldu hatta bi arkadaş sıfır aldı sorun çıktı ya motor eşittir sorun yani bu bir gerçek önemli olan o sorunu nasıl çözeceğin ve gerçekten insan aradığı sorunun cevabini bulabiliyor tabii amaç cevap aramaksa...
    neyse sürcü lisan ettiysek affola amacım seni rencide etmek değil sadece sevgi saygı çerçevesinde paylaşımlar yapalım o kadar..şunuda söyliim zaten toplumda trafikte yok sayılıyoruz bari biz birbirimize yardımcı olalım rüzgar sevdalıları bak yemin ediyorum eğer seni anlayacak biri varsa ki benim fikrim ama bence benim ne heveslerle aldım ve sadece bir gün bindim 3a ay yattı düşünsene ya vallahi uykularım kaçıyordu...kaldıkı hata bendeydi bitik mototr almıştım ve haliyle başıma bela oldu..umarım bir an önce seninde sorunların hallolur ve tartışma yerine güzel gezi fotolarını görürüz... kalın sağlıckla rüzgarınıuz bol olsun
    [B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]

  18. #2998
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Şiii kavga etmeyin biz kardeşiz

    Bu arada iki zamanlı motor kullanımı hakkında bir bilgi eklemek istiyorum.Bu motorlar normalde çokta kısa ömürlü değiller fakat %70 kullanıcı ile alakalı motorun hemen eskimesi kol kırılması segman piston kırılması vs;

    2 zamanlı motor kullanırken yüksek sayılabilecek devirlerde sürekli (tahminim 1 dakika veya o zaman kadar rampa tırmanılması) kalınması motorun hararetini arttırıp (yanma odası harareti gösterge harareti değil) buna oranla piston ve silindir arasında kalamayan yağ veya yağlı yakıt azalır veya yağlı yakıt karterdeki haznede kalır.Bu durumda o anki hararette yükseleceğinden yüksek devirde inip çıkan piston ve silindirde hararete ve yağsızlığa oranla mikronsal incelmeler olur.Bu durumda hem motoru soğutup hemde yağlamamız gerekir, bizmi yapıcaz ? evet biz yapıcaz uzun süre rampa tırmanışlarda veya gazı açıp beklediğimizde motorun gazını kısıp (debriyajla motoru tekerden ayırıp) kesinlikle BiR DEFA TAM ARA GAZI verip bırakıp (125cc lik yarış modellerinin motorunu ısıtıp alıştırdıkları gibi) yani boşta motora tam gaz verip bırakıp karterdeki yakıtı silindire çekmemiz gerekir.Bu şekilde hem motoru rahatlatıp yakıt/yağ karışımıyla soğutup gerekli aşınmayı önleyip yağlamayı yapabiliriz.

    Yani sözün kısası iki zamanlı motorlar kesinlikle ara gazı verilerek kullanılmalıdır.Çok duymuşuzdur kol çıkardı piston delindi segman fırladı vs. bu arızalar olmaz değil fakat 2 zamanlı motorun gazını tam açıp yüksek sürate aynı viteste ve yüksek devirlerde çıkılmak istenmesi hareketli motor aksamında anlık aşınma esneme kırılma çatlama gibi arızalar yapabiliyor.

    Su soğutmalı olsada kadranlardan hararet çıkmış gözükmesede bu işlem yanma işlemi olan silindirin içinde gerçekleşir.otomatik yağlamalı olsada makine yakıtın içine az miktarda yağ karıştırılmasınında faydası olur...

  19. #2999
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yukarıda yazdığım 1 dakika yanlış oldu düzeltemedim tekrar bu çok uzun bir süre 20 ila 30 saniye daha uygun olabilir çünkü birdakika çok uzun bir süre.

  20. #3000

    Üyelik
    15 Ekim 2009
    Copy_x Haklısın antipatik konuştum ama sebebsiz değilki tartışmayı başlatan ben değilim ben fikrimi söylemiştim Sonra "aynı fikirde olmayan" arkadaşlar saygısızlığa kadar uzattı işi bu arada bende onlar kadar konuştum...Forumunda içine ettik sizden yine özür dilerim ben

    bassturbin çok sağol çok gerekli bi bilgi !!!!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler