Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3581
    hayati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Şehir
    Qtahya
    Motosikleti
    roadracer
    Alıntı SilentScream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba , motoruma metzeler me22 ön ve arka lastik almayı düşünüyorum , fakat bu lastiklerde ki 2.75 , 3 , 3.25 , 3.50 gibi değerler neyi ifade ediyo anlayamadım.motorla gelen sakura lastikler ön 2.75 yazıyo arkada 90/90 yazıyo. ben lastikleri 90 lık 130 luk felan bilirdim , mesela lastik ebadında 3.50 - 18 62P reinf yazıyo bunu açıklayabilirmisiniz , teşekkürler...
    Aslında burada bir hata var.Bizim motorların ön lastik ebatı ayrı normda,arka lastik ebatı ayrı normda verilmiş...
    Ön lastik için verilen 2.75 değerin karşılığı sanırım inç,arka lastik için verilen 90/90 da cm. cinsinden...ilk 90 tabanın yere basan genişliği yani 9 cm.ikinci 90 ise lastik yüksekliğini veriyor.Yalnız bu ikinci 90 ilk 90'ın %s si oluyor.
    Örneğin;140/100 bir lastik düşünün bu lastiğin bastığı yüzeyin genişliği 140 mm.yüksekliği ise 140 mm. olacaktır. çünkü ikinci rakam olan 100 ilk rakam olan 140 ın yüzdesi yani % 100 ü.
    Ön lastik için verilen inç değerini hesaplıyalım;1 inç yaklaşık 2.5 cm olduğuna göre 2.5 x 2.75 = 6.875 cm...Bu değer hem taban genişliği için geçerli hemde yükseklik için.
    Benim bildiklerim bunlar.Yanılıyor olabilirim.Şimdiden affola...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3582

    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    erzurum
    Motosikleti
    sık dişini az kaldı
    selam arkadaşlar adım muhammet erzurumdayım
    çalıştığım iş merkezinde 0 2007 model kırmızı ybr satılıyor adam telefon satıcısı ayrıca 0 ybr de satıyor eğer ilgilenirseniz bilginize FİYATI 3000 YTL
    bende okadar olmadığı için alamıyorum eğer düşünürseniz msn adresim den ulaşın ben adamın numarasını alır size veririm

    ayrıca bende 1000 ytl ye honda titan buldum hafif kaza yapmış çamurluk değişecek sinyaller bide firen kolu değişecek acaba bunlar nekadar tutar bilginiz var mı bide honda titanı alsam devir işlemi nekadar olur bana bilgi verirmisiniz

    dediğim gibi ybr için satıcıyla görüşürsünüz gelipte buradan alabilirsiniz .

    herkese selamlar
    kontrolsüz güç güç değildir
    HONDA CBR 1100 XX

  3. #3583
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    Alıntı hayati adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında burada bir hata var.Bizim motorların ön lastik ebatı ayrı normda,arka lastik ebatı ayrı normda verilmiş...
    Ön lastik için verilen 2.75 değerin karşılığı sanırım inç,arka lastik için verilen 90/90 da cm. cinsinden...ilk 90 tabanın yere basan genişliği yani 9 cm.ikinci 90 ise lastik yüksekliğini veriyor.Yalnız bu ikinci 90 ilk 90'ın %s si oluyor.
    Örneğin;140/100 bir lastik düşünün bu lastiğin bastığı yüzeyin genişliği 140 mm.yüksekliği ise 140 mm. olacaktır. çünkü ikinci rakam olan 100 ilk rakam olan 140 ın yüzdesi yani % 100 ü.
    Ön lastik için verilen inç değerini hesaplıyalım;1 inç yaklaşık 2.5 cm olduğuna göre 2.5 x 2.75 = 6.875 cm...Bu değer hem taban genişliği için geçerli hemde yükseklik için.
    Benim bildiklerim bunlar.Yanılıyor olabilirim.Şimdiden affola...
    teşekkür ederim çok iyi anladım

  4. #3584
    hayati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Şehir
    Qtahya
    Motosikleti
    roadracer
    Alıntı burul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar adım muhammet erzurumdayım
    çalıştığım iş merkezinde 0 2007 model kırmızı ybr satılıyor adam telefon satıcısı ayrıca 0 ybr de satıyor eğer ilgilenirseniz bilginize FİYATI 3000 YTL
    bende okadar olmadığı için alamıyorum eğer düşünürseniz msn adresim den ulaşın ben adamın numarasını alır size veririm

    ayrıca bende 1000 ytl ye honda titan buldum hafif kaza yapmış çamurluk değişecek sinyaller bide firen kolu değişecek acaba bunlar nekadar tutar bilginiz var mı bide honda titanı alsam devir işlemi nekadar olur bana bilgi verirmisiniz

    dediğim gibi ybr için satıcıyla görüşürsünüz gelipte buradan alabilirsiniz .

    herkese selamlar
    Honda malzemesi olarak alacaksan biraz pahalı tutacağını biliyorum.Ama sana bir tavsiye;Bahsettiğin şeylerin benzerlerini ybr olarak olabilirsin bir de ybr fiyatlarına bak derim.
    Bahsettiğin 0 ybr Erzurum dışındakiler için cazip olmaz sanırım.Çünkü 3150-3250 civarında çoğu yerlerde bulunabiliyor.Git gel yol masrafları zaten o kadar tutar.
    İkinci el devir teslimlerde ise yaklaşık 250-270 ytl civarı masraf oluyor.

  5. #3585

    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    erzurum
    Motosikleti
    sık dişini az kaldı
    sağol hayati kardeş sinyalleri ve firen kolununu ybr takarımda çamurluk hondanın ki olur herhalde 200 falan olurmu acaba bu malzemeler bilmiyorumki fazla param yok ama honda titanı kaçırmak istemiyorum çunkü 2002 30.000 km de iyi bişe hemde temiz
    kontrolsüz güç güç değildir
    HONDA CBR 1100 XX

  6. #3586

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2007 Yamaha YBR 125 Metalik Siyah Büyüyünce YBR 12
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TrTarık :D:D
    Tarıkım Kendi motorun olunca viteslerin iyileştigini anlamıyorsun ama işte böle farklı motora binince hemen ayırt ediliyo, kütük derken yaniiii
    Ama demiştim ya senin debriyaj kolunda boşluk yok
    Senin koltuk bile açılmamış daha bee Oturunca oda kütük gibi geldi
    Şimdi gör aslında arka amortisörleride bir kademe sertleştirdim listik hava basıncı zaten normale göre yüksek arkalar 32 önler 28 olması lazım hepten kütük oldu cuma akşamı olursa bi aktivite gelirsen görürüsün zaten olmadı aqua centera giderken beraberiz

  7. #3587
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı TrTarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi gör aslında arka amortisörleride bir kademe sertleştirdim listik hava basıncı zaten normale göre yüksek arkalar 32 önler 28 olması lazım hepten kütük oldu cuma akşamı olursa bi aktivite gelirsen görürüsün zaten olmadı aqua centera giderken beraberiz
    Bak amortisör ayarlarıyla bende oynacaktım cuma toplaşılırsa bakarız
    Ya bugun babamı bırakırken somun girdi arka lastige
    Nese çıkardım.Lastikçiye kadar elimde götürdüm.Bi baktık iç lastik yarılmış degiştirdik onudaBi de göbeğe bakayım dedim o da ne biizm kampanalar tükenmiş metalden yiyormuş Arka fren balatası alınacak şimdi

    Motoru 10ooo i aşmış arkdaşlar dikkat etsin balatlara.Bitmiş olabilir büyük ihtimalle

  8. #3588
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak amortisör ayarlarıyla bende oynacaktım cuma toplaşılırsa bakarız
    Ya bugun babamı bırakırken somun girdi arka lastige
    Nese çıkardım.Lastikçiye kadar elimde götürdüm.Bi baktık iç lastik yarılmış degiştirdik onudaBi de göbeğe bakayım dedim o da ne biizm kampanalar tükenmiş metalden yiyormuş Arka fren balatası alınacak şimdi

    Motoru 10ooo i aşmış arkdaşlar dikkat etsin balatlara.Bitmiş olabilir büyük ihtimalle
    10binde arka balataların bitmemesi lazım, ben 25bin civarında bitirdim kendiminkileri, ki o zaman bile daha bitmiş sayılmazdı. Motosiklet ön fren ile durur (yavaşlayan motorda ağırlık aktarımı öne doğru olur, motorun ön tekerleği yere daha iyi basarken arka tekerlek havalandığından frenlemede kızaklama yapmaya başlar, işe yaramaz), arka fren daha çok yardımcı roldedir, mümkün olduğunca ön fren kullanımına alıştırın kendinizi derim

  9. #3589
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    yarın ön furş sağ garantiden değişecek parçamın beldeyamadan geldiğini söylediler işçilik parası veya başka bir isimde para isteyebilirlermi?

    az önce yamaha yıldız ticaret e gittim.iç tüp ve keçeler değişti,ve hiçbir şekilde ücret talebinde bulunulmadı.
    teşekkürler yıldız tic.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  10. #3590
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı insane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10binde arka balataların bitmemesi lazım, ben 25bin civarında bitirdim kendiminkileri, ki o zaman bile daha bitmiş sayılmazdı. Motosiklet ön fren ile durur (yavaşlayan motorda ağırlık aktarımı öne doğru olur, motorun ön tekerleği yere daha iyi basarken arka tekerlek havalandığından frenlemede kızaklama yapmaya başlar, işe yaramaz), arka fren daha çok yardımcı roldedir, mümkün olduğunca ön fren kullanımına alıştırın kendinizi derim
    Yani kullanım yerine göre ön fren tabiikide dedigin gibia ma her zaman kullanmamalıyız ör: virajlarda, yağmurlu havalarda ... Bu sebepten kaç kere ön tekeri kitleyip kayacaktım.
    Dreksiyon tam düzkonumdayken kuru zemindeyken ön fren kullanımı dedigin gibi daha iyi ama sonuçta güven meselesi 1 degil bi kaç kere aynı şeyi yaşadıktan sonra korkuyor insan
    Genelde iki frenide eş zamanlı kullanırım ön frene fazla yüklenmemek şartıyla

    babaçi Parça parası almasalar bile işçilik alırlar sanırım

  11. #3591
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    babaçi Parça parası almasalar bile işçilik alırlar sanırım[/QUOTE]
    yok kardeş hiç birşey istemediler bende arkama bile bakmadan çıktım
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #3592
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    babaçi, dediğim gibi olmuş, uğraşmaya gerek kalmamış, hayırlı olsun

    PIERzig, aslına bakarsan zaten viraj içinde fren yapılmaz, viraja girmeden önce hızınızı viraja uygun olarak ayarlamanız akabinde viraj çıkışında da hafifçe arttırmanız genel kuraldır. Ha karşınıza köpek çıkar, araba çıkar, o zaman iş değişir tabi ama o zaman da motoru düzeltmeden fren yapılmaz.
    bkz: http://donald.hypermart.net/Teori/3K...ONMESANATI.htm
    Yağmur ise arkayı kaymayı daha da tetikleyen bir durum, komine frenleme iyidir, tabii bir de normalden daha yavaş gitmek.
    yine bkz: http://donald.hypermart.net/Teori/20YAGMURDA.htm

    PIERzig yanlış anlama bunları ukalalık olsun diye değil, motorunu yeni almış arkadaşlar da buraları okuduğu için yazdım ;)

  13. #3593

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Ya arkadaşlar virajda frene basılmaz kesinlikle diyosunuzda ama bazen hızınızı ayarlıyamıyorsunuz yada virajın sonunu kestirilemiyor mutlaka frene basılmak zorunda kalınıyor yatarken bile şahsen benim öyle bastığım çok olmuştur başımada allaha şükür bişey gelmedi önemli olan frene nasıl basacağını bilmek tabi viraja yatıpta frene abanarak basarsan kayıp düşersin ama yok virajda frene basılmaz diyipte önüme çıkan köpeğe bodoslamada girilmez.

    dediklerim yanlış anlasılmasın sizin dediğiniz doğrudur.

    iyigeceler
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  14. #3594
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    insane Yok yazdıklarında bi ukalalık sezmedim
    Sonuçta burda herkes birbirinin iyiligini düşünüyor ama virajda fren yapılmaz demişsin ki tek tip yol yok mesala örnek vereyim (İzmir varyantı bilenler bilir)
    Benim dolaştıgım güzelgahta aşşagı dik inişli saglı sollu devamlı virajlardan oluşan bir rampa var.
    Birinci vites bile hızlı geliyor işte bu gibi yolda mesala ön freni fazla sıkmamak gerekiyor (ki sıcaklar asfaltı eridiginde iyice kötü oluyor )
    En iyisi dedigimiz gibi biz arka ön freni kombine şekilde kullanalım
    Kontra tekniginide yagmurda kullanma tekniginide bizzat yaşayarak ogrendim
    Hele yagmurda arka freni sıkınca ne oldugunu
    İşte böyle tecrübelerden sonra biraz daha dikkatli oluyor insan

    Alıntı Sacrosanct adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar virajda frene basılmaz kesinlikle diyosunuzda ama bazen hızınızı ayarlıyamıyorsunuz yada virajın sonunu kestirilemiyor mutlaka frene basılmak zorunda kalınıyor yatarken bile şahsen benim öyle bastığım çok olmuştur başımada allaha şükür bişey gelmedi önemli olan frene nasıl basacağını bilmek tabi viraja yatıpta frene abanarak basarsan kayıp düşersin ama yok virajda frene basılmaz diyipte önüme çıkan köpeğe bodoslamada girilmez.
    dediklerim yanlış anlasılmasın sizin dediğiniz doğrudur.

    iyigeceler
    Haşaa herkes tecrübesini paylaşıyor yanlış dogru demiyoruz

    Bende ön fren hakkında müzdarip oldugum durumu söyledim
    Bi kaç kere kaydım düşüyordum zor kurtardım (Kırmızı ışıklarda kaymıştım bir kere felegim şaşmıştı ama bunda lastiklerin adiligide vardı sanırım.)
    Aman ön freni kullanırken dikkatli olun ben yine söyleyim.Fazla sıkınca kitleme olasılıgı var hele ki ıslak zemine gelirseniz

  15. #3595

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insane Yok yazdıklarında bi ukalalık sezmedim
    Sonuçta burda herkes birbirinin iyiligini düşünüyor ama virajda fren yapılmaz demişsin ki tek tip yol yok mesala örnek vereyim (İzmir varyantı bilenler bilir)
    Benim dolaştıgım güzelgahta aşşagı dik inişli saglı sollu devamlı virajlardan oluşan bir rampa var.
    Birinci vites bile hızlı geliyor işte bu gibi yolda mesala ön freni fazla sıkmamak gerekiyor (ki sıcaklar asfaltı eridiginde iyice kötü oluyor )
    En iyisi dedigimiz gibi biz arka ön freni kombine şekilde kullanalım
    Kontra tekniginide yagmurda kullanma tekniginide bizzat yaşayarak ogrendim
    Hele yagmurda arka freni sıkınca ne oldugunu
    İşte böyle tecrübelerden sonra biraz daha dikkatli oluyor insan



    Haşaa herkes tecrübesini paylaşıyor yanlış dogru demiyoruz

    Bende ön fren hakkında müzdarip oldugum durumu söyledim
    Bi kaç kere kaydım düşüyordum zor kurtardım (Kırmızı ışıklarda kaymıştım bir kere felegim şaşmıştı ama bunda lastiklerin adiligide vardı sanırım.)
    Aman ön freni kullanırken dikkatli olun ben yine söyleyim.Fazla sıkınca kitleme olasılıgı var hele ki ıslak zemine gelirseniz
    evet dostum çok haklısın ön fren çok tehlikeli tabi fazla sıkarsan mazallah benimde bi kaç sefer başıma geldi toprakta kayıyordum hele ıslak zeminde anında kendini yerde bulman içten bile deil en iyisi dediğin gibi arka ön kombinesi dozu ayarlarsan hiç bir sorun yaşanmıyor.
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  16. #3596
    alonso_51196 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    YOK
    beyler 1 hafta önce ön frenin kitlenmesi sonuce motoru sağa devirdim . gidon yamuldu sinyal kırıldı ve grenaj çizildi. ama beni asıl endişelendiren şey sağ altta bulunan arka fren pedalının üstündeki ayaklığın geriye doğru yamulması kazadan sonra ne kadar çekiçle vurduysam da fayda etmedi sizce bu geçici bişeymi yoqsa şasiye falanda zarar verdmm mi??

  17. #3597

    Üyelik
    11 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul Erenköy
    Motosikleti
    Honda CG 125 2006.
    hangi ybr kullanana sorsam, ön frende mutlaka sorun var dediler bana, ben önemsemedim ama burada da bir şikayetci var.. ama ön fren neden kilitlenir bilen varmı

  18. #3598

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Alıntı Muttaki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi ybr kullanana sorsam, ön frende mutlaka sorun var dediler bana, ben önemsemedim ama burada da bir şikayetci var.. ama ön fren neden kilitlenir bilen varmı
    yahu kardes ole kılıtlenme gıbı sacma bı arıza olurmu sence tabıkıde yok okumadın herhalde on frenı cok sıktıgınız zaman yada ıslak zemınde kayma yapıyor. tutupta vıraj donerken zart dıye on frenı sıkarsan tabıkı kayar r1 de kayar hayabusada ybrye ozel bısey degıl yanı. ybr lerde on fren kıtlenmesı gıbı bır sorun yoktur olamaz ole bı kronık hastalık olsa bıle sence kac kısı ölürdu sımdıye kadar hesap ettın mı?

  19. #3599
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    ön siperlik takılı vede takılı olmadan yakıt farkını tecrübe eden arkadaşlar varmı?

    ben sanki takılı olmadan çok daha fazla yaktığı izlenimini edindim
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  20. #3600

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    ön freni nasıl kitliyorsunuz ?

    fren yapacağım zaman ;

    ilk önce bir vites düşürürüm.Ön frene yavaş basarım arka freni kesik kesik basarım.

    Allah'a şükür fren konusunda daha vukuatımız yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)

Bu Konudaki Etiketler