Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #43081
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur ben 6-8 bin aralığında torkun ve gücün en yüksek olduğu aralıklta kullanıyorum, genelde tek kişiyim. Genel tüketimim 2.4 lt lerde geziniyor hep.
    Esd'ler ile eski kasa arasında biraz da olsa tüketim farkı var ama yine de 3 litreyi gecmemeli bence. Neticede 125 cc hap kadar motor.

    Sizin tüketim değeriniz çok iyi. Bende 2.5 tuttursam kafi. Esaslı bi bakım şart sanırım.

    Cevabınız için ayrıca tesekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43082
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esd'ler ile eski kasa arasında biraz da olsa tüketim farkı var ama yine de 3 litreyi gecmemeli bence. Neticede 125 cc hap kadar motor.

    Sizin tüketim değeriniz çok iyi. Bende 2.5 tuttursam kafi. Esaslı bi bakım şart sanırım.

    Cevabınız için ayrıca tesekkürler.
    Bakımların yaptır,karbüratörünü,hava filitreni temizlet tüketim düşecektir kardeşim.Bende bakım zamanı yaklaştığında,fazla yakmaya başlıyordu..Ybr'mi sattım huzursuzum şuanda 250 cc alacam diyorum ama şeytan diyo git al 2014 beyaz bi Ybr.
    Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..

  3. #43083
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Ben bakımına özen gösteririm özellikle zincire çok iyi bakarım, esd lerle diğerlerinin farkı ne bilmiyorum ama şu 12 hp olanlarda bayağı fark eder sanırım güç ve karbüratörden dolayı.

  4. #43084
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alalı 2 ay falan oldu 460km deyim.Motul 10w40 yarı sentetik ile bir değişim yapma gibi bir niyetim var.1000km de tekrar yağ değişimi yapıcam.Bunu yapmaktaki sebep bana göre motor 2013 model ve koyulan yağ nerden baksanız 1.5yıllık bir yağ.Ne dersiniz böyle bir şeye gerek var mıdır?
    1000 km'ye kadar rodaj esnasında yağda çapak,tortu vs birikebilir. Erken değişim yapmak tedbiren iyidir.Motul yerine daha az maliyetli bi motosiklet yağı koyup,1000 km'de motulu eklemek daha iyi olur bence.

    Alıntı suato21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımların yaptır,karbüretörünü,hava filitlerini temizlet tüketim düşecektir kardeşim.Bende bakım zamanı yaklaştığında,fazla yakmaya başlıyordu..
    Teşekkür ederim cevabınız için,o zaman bakımı geciktirmeyelim.
    E-TEKİN bunu beğendi.

  5. #43085
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Motul yarı sentetik 5100 serisi 10w40 yağ 27 lira.Ondan alıp değiştireceğim.çünkü en az 2yıl dolu dolu bineceğim,yağ benim için çok önemli hatta 1000km den sonra motulün 7100 serisi tam sentetik 10w40 ını kullanmayı düşünüyorum onun lt fiyatı 46lira..

  6. #43086
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esd'ler ile eski kasa arasında biraz da olsa tüketim farkı var ama yine de 3 litreyi gecmemeli bence. Neticede 125 cc hap kadar motor.

    Sizin tüketim değeriniz çok iyi. Bende 2.5 tuttursam kafi. Esaslı bi bakım şart sanırım.

    Cevabınız için ayrıca tesekkürler.
    hava filitresi ve karbüratör temizliğine takiben subap ayarlarına baktırman faydalı olacaktır.birde şu var benim motorda çok kez denedim rüzgarsız yolda tek kişi ortalama 70km sabit hızla kullanırsam 2.3 2.4 civarında bir tüketim oluyor.bu durum 80-90 km bandında sıkıştırmadan akışına göre kullanırsam 2.5lt.en son gezimde 2 kişi 100km lik yolda %60 tam gaz olmak üzere 3lt yakıt harcadım.bu demek oluyorki gazı tam çeviriyorsanız yada rüzgarlı bir havada 90km ile gitmeye çalışıyorsanız haliyle yakacaktır.motor rüzgar direncini gücüyle yenemediği için siz buna gaza basarak karşılık veriyorsunuz,bu durumda yakıtınızda artıyor.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  7. #43087
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Yeri gelmişken, benimki rüzgarsız düz yolda 105 km sabit gidiyordu, askerden yeni geldim motor 6 ay yatmıştı, temizledim çıktım yola, otoyolda düzde 115 km hız yaptım, herhalde dedim arkadan rüzgar esiyor ondan oldu, geri döndüm yine 115 km yaptı, neden farketti anlayamadım yatmak motora yaradı herhalde
    Ama ne söylim 6 ayda ben paslanmışım
    liberty16 bunu beğendi.

  8. #43088
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeri gelmişken, benimki rüzgarsız düz yolda 105 km sabit gidiyordu, askerden yeni geldim motor 6 ay yatmıştı, temizledim çıktım yola, otoyolda düzde 115 km hız yaptım, herhalde dedim arkadan rüzgar esiyor ondan oldu, geri döndüm yine 115 km yaptı, neden farketti anlayamadım yatmak motora yaradı herhalde
    Ama ne söylim 6 ayda ben paslanmışım
    Sen dönünce, rüzgar da yön değiştirmiştir.

  9. #43089
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    Bağırıyorum çağırıyorum istemiyorum ama yine yeniden ybr 125 alacağım süpriz olmazsa. Buna mecbur ettirene lanet okuyorum.

  10. #43090
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Alıntı imza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bağırıyorum çağırıyorum istemiyorum ama yine yeniden ybr 125 alacağım süpriz olmazsa. Buna mecbur ettirene lanet okuyorum.
    Valla abi benim bu işten anladığım,altında 1000'lik motorda olsa.Yanında illa bir Ybr olmalı..Büyük cc alacağım diye sattım,pişmanım.Hatta arkadaşı aradım,bana motoru geri ver diye.Hayır vermem dedi,kafama göre bişeyde bulamadım gerçi.Onunda sıkıntısıyla,her an bir 2014 beyaz alabilirim.İşe gidip gelirken,vitrinde bana göz kırpıyor.
    Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..

  11. #43091
    mustafa.buda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    2012 YBR 125 ESD
    merhaba arkadaşlar bugünler de motorumdan şikayetlerim artmaya başladı ancak servise gitmeye fırsatım bir türlü olmadı.bugün de son olarak el marşım arıza yaptı Allah tan ayaktan varda sorun olmuyor. Sizce sabah çalışıp şimdi bozulmasının sebebi nedir.

  12. #43092

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    beyler bilgi amaçlı yazıyorum. motorum daha 700km'yi yeni devirecek yarın. geçen yakıtını ölçüm Km'de 11kr yaktı.

    edit

  13. #43093
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur ben 6-8 bin aralığında torkun ve gücün en yüksek olduğu aralıklta kullanıyorum, genelde tek kişiyim. Genel tüketimim 2.4 lt lerde geziniyor hep.
    ben motoru mümkün olduğunda 4-6 bin aralığında kullanmaya çalışıyorum. kullanmam gereken gerçek aralık 6-8 bin midir?

  14. #43094
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motoru mümkün olduğunda 4-6 bin aralığında kullanmaya çalışıyorum. kullanmam gereken gerçek aralık 6-8 bin midir?
    Genelde düşük viteslerde kullanıyorsanız, 4-6 bin devir idealdir. Ama 4. ve 5. viteslerde 6-7 bin devirde kullanmak daha verimli olur.
    Ben 7 bin devrin üzerinde devamlı gitmiyorum. Zaten 5. vites, 7 bin devirde 85 km civarı bir hız yapıyor. O hızın üzerine çok nadir çıkıyorum. Hem motor da yıpranmamış oluyor.

  15. #43095
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeri gelmişken, benimki rüzgarsız düz yolda 105 km sabit gidiyordu, askerden yeni geldim motor 6 ay yatmıştı, temizledim çıktım yola, otoyolda düzde 115 km hız yaptım, herhalde dedim arkadan rüzgar esiyor ondan oldu, geri döndüm yine 115 km yaptı, neden farketti anlayamadım yatmak motora yaradı herhalde
    Ama ne söylim 6 ayda ben paslanmışım
    Esd eski kasaya göre daha güzel kacıyor bence. Benim motor 2006 model. Stabil 100 gidebiliyor ama esd'de 110'la gitmek mümkün. Kilonuz fazla değilse yüksek hızlara daha iyi cıkar. Birde ben dikkat etttim eski kasada 5.viteste giderken 100 km hızda 9000 devire yakın cevirirken,esd'de 8000 küsür ceviriyor. Bu da son hızda etki ediyor.

    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filitresi ve karbüratör temizliğine takiben subap ayarlarına baktırman faydalı olacaktır.birde şu var benim motorda çok kez denedim rüzgarsız yolda tek kişi ortalama 70km sabit hızla kullanırsam 2.3 2.4 civarında bir tüketim oluyor.bu durum 80-90 km bandında sıkıştırmadan akışına göre kullanırsam 2.5lt.en son gezimde 2 kişi 100km lik yolda %60 tam gaz olmak üzere 3lt yakıt harcadım.bu demek oluyorki gazı tam çeviriyorsanız yada rüzgarlı bir havada 90km ile gitmeye çalışıyorsanız haliyle yakacaktır.motor rüzgar direncini gücüyle yenemediği için siz buna gaza basarak karşılık veriyorsunuz,bu durumda yakıtınızda artıyor.
    Genelde E-5'te sürüyorum,hızımda 85-100 arası. Sanırım kullanma faktörüde var ama net bi olcum yapıp yazacagım tekrar. Tavsiyeleriniz için ayrıca tesekkür ederim


    Alıntı mustafa.buda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar bugünler de motorumdan şikayetlerim artmaya başladı ancak servise gitmeye fırsatım bir türlü olmadı.bugün de son olarak el marşım arıza yaptı Allah tan ayaktan varda sorun olmuyor. Sizce sabah çalışıp şimdi bozulmasının sebebi nedir.
    Akü zayıflamış olabilir mi? Ayak marsı ile calıstırdıktan sonra biraz yol yapınca,marş düğmesi çalışıyorsa akünüze veda zamanı gelmis olabilir.

  16. #43096
    zafer5959 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 13" Estoril Blue
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motoru mümkün olduğunda 4-6 bin aralığında kullanmaya çalışıyorum. kullanmam gereken gerçek aralık 6-8 bin midir?
    4-6 bin devir arası iyidir 6-7 bin devirde araç sollarken çıkıyorum mecbur kalmadıkça yüksek devirleri kullanmam ben mesala..

  17. #43097
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Esd eski kasaya göre daha güzel kacıyor bence. Benim motor 2006 model. Stabil 100 gidebiliyor ama esd'de 110'la gitmek mümkün. Kilonuz fazla değilse yüksek hızlara daha iyi cıkar. Birde ben dikkat etttim eski kasada 5.viteste giderken 100 km hızda 9000 devire yakın cevirirken,esd'de 8000 küsür ceviriyor. Bu da son hızda etki ediyor.
    ...........................
    benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..

  18. #43098
    immortall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr 125 2004 /mobylette 47 tek sekman
    benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..

    evet size aynen katılıyorum debriyaj balatası bitmeye yakın fazla devir yapar ve sürat artmaz debriyaj balatalarını değiştirdikten sonra eğer yayları sert takılır ise 2. vitese biraz sert geçmenizde bile ön lastiği yerden kesebilirsiniz ve hızınızda artmaya başlar o andan sonra motorunuzu yeniden sevmeye başlarsınız...

  19. #43099
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Valla sym wolf 250 (3 lt) ve mt 07 (4.1 lt) filan yakıt tüketimlerini görünce 2.5 lt 125 için çok fazla geliyor
    Tez zamanda 250 cc geçmek lazım

  20. #43100
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla sym wolf 250 (3 lt) ve mt 07 (4.1 lt) filan yakıt tüketimlerini görünce 2.5 lt 125 için çok fazla geliyor
    Tez zamanda 250 cc geçmek lazım
    Tüm dostlarımızı bekleriz
    Sepetçioğlu ve zafer5959 bunu beğendiler.
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler