Aprilia ETV MILLE 1000 Caponord Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Nisan 2010, 00:52
#181
Arkadaşlar merhaba, ben İstanbul'dan Özgür.
12 yıllık motosiklet tecrübem var. Sırasıyla;
2000 Aprilia Leonardo 150 - 30.000 km
2003 Aprilia Pegaso 650 - 4.000 km
2005 Suzuki V-strom 650 - 6.000 km
2007 Suzuki V-strom 650 - 12.000 km
2006 BMW F800s - 4.000 km
2007 Honda CBF 1000 - 14.000 km
2008 Honda VFR 800 - 6.000 km
2002 BMW R1200C - 2.000 km
motosikletlerinde tecrübelerim oldu. Bir kez V-Strom 650 ile 5.000 Km lik Karadeniz turu, Bir kez de CBF 1000 ile 6.500 km lik balkanlar üzerinden İtalya turu yaptım.
Geçen Hafta 2003 model Aprilia Caponord Rally Raid modeli satın aldım.
Biraz düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Aslında ilk motorlarımdan da anlaşılacağı gibi Enduro meyilli bir kişiyim. Pegaso ve V-stromlara bu yüzden bindim. İkisi de sorunsuz, ekonomik motorlar. Fakat ben motosiklete bindiğimde benim için en önemli şeyin ivmelenme olduğuna karar verdim. Sakın yanlış anlaşılmasın son sürat benim için önemli değil. Ara gaz açmalardaki motosikletin çekiş gücü beni motosiklete bağlayan konudur.
Bu sebeple spor - turing modellere yöneldim. BMW F800s - VFR 800 ve hatta CBF 1000 i bu sebeple aldım. Bu motosikletler ivmelenme olarak beni tatmin etse de uzun yol performansı , artçı konforu ve bagaj kapasitesi gibi etkenler hep canımı sıktı. Gerçi CBF 1000 de hiçbir sorun yoktu fakat onun sorunu fazla sorunsuz olmasıydı. Balina kasa Mercedes S 600 kullandığınızı düşünün. İnsan biraz daha az konforlu ama sportif bir araç isteyebilir.
Dolayısı ile büyük endurolara geçme kararı aldım. BMW 1200 GS düşündüm. Sadece şunu söyleyeyim, her yolculukta aklımda motor neresinden arıza sinyali verecek diye düşünmek istemedim. BMW kullananlar bunu itiraf etmeliler bence. Ben 2 adet BMW kullanmış biri olarak itiraf ediyorum.
Honda Varadero düşündüm. Tüm forumlarda 1000 lik enduro karşılaştırmalarında problemsiz fakat en sıkıcı motor olarak gösteriliyor. CBF 1000 tecrübelerimi de ekleyince ondan da vazgeçtim.
V-Strom 1000 düşündüm, 2. ellerine baktığımda temiz, az kilometrede olanı yoktu.
KTM 990 adventure göz zevkime uygun değildi ve arazi kullanımım %10 bile değildir.
Sonuç olarak 2003 model Caponord Rally Raid ( Leo vince egzozlu) 6.000 km. de satın aldım.
Şu ana kadar yaklaşık 1000 km yol yaptım. Şunu söyleyebilirim ki motosiklete başladığım ilk günlerdeki heyecanıma geri döndüm. Bu motosikleti alana kadar hiçbir motosikletim için hiçbir forumda 1 kelime yazı yazmamışımdır. Ama Caponord benim için herşeyi değiştirdi;
1) İnanılmaz bir stabiliteye sahip. Rally Raid modeli yüksek olmasına rağmen neredeyse durduğunuzda bile ayağınızı yere koymasınız motor dengede duracakmış gibi hissettiriyor. (Boyum 1.78)
2) VFR 800 - BMW F800s ve CBF 1000 motorlarımı performans egzozlu kullanmış biri olarak ben böyle bir ses kesinlikle duymadım. Gaza her dokunduğumda yaşadığım keyfi anlatamam.
3) Benim için en önemli kıstas olan çekiş gücü (Tork) sanırım CBF1000 den bile iyi. Hangi viteste olursam olayım aradığım tork hep vardı.
4) Brembo frenler mükemmele yakınlar. Dev gibi motor, bisiklet kadar stabil yavaşlıyor.
5) Artçım çok rahat olduğunu söylüyor. Süspansiyonlar bindiğim tüm motorlardan üstün. Yollardaki çukur, tümsek, logar kapağı gibi engellerden geçerken V-strom dahil hiçbir motorda yaşamadığım konfor ve stabiliteye sahip. Hatta insanı özellikle yolun bozuk tarafına sürmeye teşvik eder bir hali var.
6) Bu cüssede bir motordan beklenmeyecek ölçüde rahat bir şekilde viraj alabiliyorsunuz. En küçük bir endişe ya da kararsızlık yaşatmıyor.
7) Şehir içinde büyük gelme, hakimiyet zorluğu, manevra kabiliyeti gibi konularda en küçük bir sıkıntı yaşamadığım gibi, yüksekte olmak beni extra rahatlattı.
Yapılan karşılaştırmalara gelince;
Bence V-Strom 650 ile bu motosiklet arasında düşünenler şunu bilmeli ki bu iki motorun kesinlikle ilgisi yok.
Çok fazla motosiklet tecrübesi olmayan, motosikletin yakıt sarfiyatına dikkat eden, torku çok fazla önemsemeyen kişiler V-Strom u tercih etmeli diye düşünüyorum.
Parça konusuna gelince, her firmada bazı parçalar kesinlikle sorun olacaktır.Hangi markayı kullanırken hangi parçaya ihtiyacımız olacağını bilemeyiz. Bu sebeple bir motor alınmamalı veya bu sebeple bir motordan vazgeçilmemeli diye düşünüyorum. Günümüzde internetle haşır neşir olan herkes ihtiyacı olan parçayı dünyanın her ülkesinden rahatlıkla temin edebilir.
Ama benim gibi bindiği motordan ne kadar keyif alacağını düşününeler varsa hiç tereddüt etmeden Caponord alabilirler. Bindikleri anda ne demek istediğimi anlayacaklardır.
Umarım hislerimi biraz olsun açıklayabilmiş, tecrübelerimi biraz olsun aktarabilmişimdir....
Reklamlar
-
27 Nisan 2010, 12:10
#182
Zehri almışsınız, hayırlı uğurlu olsun
-
28 Nisan 2010, 21:20
#183
hayıtlı uğurlu olsun kardesim darısı basımıza ..
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
-
08 Mayıs 2010, 01:53
#184
hayırlı uğurlu olsun.. güle güle kullanın.. kazasız-belasız; ağız tadıyla inşallah...
..Caponord'u en güzel anlatan yazılardan biri... ama yazınızda verileni tam anlamıyla anlamak için, merak edenlerin yine de Capo'yu kullanmaları gerekecek...
benim de motor sevdam iki bölüm; Caponord'dan önce, Caponord'dan sonra... yaşamayan bilmez...
..RALLY RAİD'ini Kozyatağı'nda Ömer'den mi aldın??
-
10 Mayıs 2010, 23:09
#185
Teşekkürler arkadaşlar. Evet motorumu Ömer'den aldım.
Yol biyere gitmez;
o bir durma biçimidir...
-
13 Mayıs 2010, 02:38
#186
tekrar hayırlı olsun.. uzun süredir gıpta ile takip ettiğim, çok beğendiğim bir motordu.. caponord'um olmasa kaçırmazdım onu.. ayıptır sorması; ne fiyata aldınız acaba?.. gerçi ilk istedikleri rakamı da hak eden bir motordur.. güle güle kullanın...
-
28 Haziran 2010, 17:13
#187
selam bende bir süredir büyük cc bir enduro düşünüyorum daha önce 2005 transalp ve 2004 aprilla scarabeo 500 maxi kullandım 1200gs bütçemi aşıyor varadero hoşuma gitmiyor gs f 800 aklıma takılyor caponordu öyle bi anlatmışsınız ki zaten aprillayı severim ama eski olması biraz düşündürüyor bu arada transalp'imi sifir almıştım 8000 km.de hurdaya satmak zorunda kaldım f 800 için ne düşünürsünüz yoksa izmirdede çok güzel capolar var ne dersiniz
-
03 Temmuz 2010, 12:38
#188
sipekli adlı üyeden alıntı
selam bende bir süredir büyük cc bir enduro düşünüyorum daha önce 2005 transalp ve 2004 aprilla scarabeo 500 maxi kullandım 1200gs bütçemi aşıyor varadero hoşuma gitmiyor gs f 800 aklıma takılyor caponordu öyle bi anlatmışsınız ki zaten aprillayı severim ama eski olması biraz düşündürüyor bu arada transalp'imi sifir almıştım 8000 km.de hurdaya satmak zorunda kaldım f 800 için ne düşünürsünüz yoksa izmirdede çok güzel capolar var ne dersiniz
..az gezmiş temiz bir Capo'ya uzun yıllar keyifle binersiniz... 2004 ve üzeri modelleri şahsen özellikle tavsiye ederim...
-
-
Bu gun ilkkez mecidiye köyde ışıklarda gördüm arkadaşın arkasında bir bayan vardı. Çok heybetliydi birde yerler ıslak olmasına karşılık arkadaşın pacaları temizdi :D maşallah dedim.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
zgrfrt adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, ben İstanbul'dan Özgür.
12 yıllık motosiklet tecrübem var. Sırasıyla;
2000 Aprilia Leonardo 150 - 30.000 km
2003 Aprilia Pegaso 650 - 4.000 km
2005 Suzuki V-strom 650 - 6.000 km
2007 Suzuki V-strom 650 - 12.000 km
2006 BMW F800s - 4.000 km
2007 Honda CBF 1000 - 14.000 km
2008 Honda VFR 800 - 6.000 km
2002 BMW R1200C - 2.000 km
motosikletlerinde tecrübelerim oldu. Bir kez V-Strom 650 ile 5.000 Km lik Karadeniz turu, Bir kez de CBF 1000 ile 6.500 km lik balkanlar üzerinden İtalya turu yaptım.
Geçen Hafta 2003 model Aprilia Caponord Rally Raid modeli satın aldım.
Biraz düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Aslında ilk motorlarımdan da anlaşılacağı gibi Enduro meyilli bir kişiyim. Pegaso ve V-stromlara bu yüzden bindim. İkisi de sorunsuz, ekonomik motorlar. Fakat ben motosiklete bindiğimde benim için en önemli şeyin ivmelenme olduğuna karar verdim. Sakın yanlış anlaşılmasın son sürat benim için önemli değil. Ara gaz açmalardaki motosikletin çekiş gücü beni motosiklete bağlayan konudur.
Bu sebeple spor - turing modellere yöneldim. BMW F800s - VFR 800 ve hatta CBF 1000 i bu sebeple aldım. Bu motosikletler ivmelenme olarak beni tatmin etse de uzun yol performansı , artçı konforu ve bagaj kapasitesi gibi etkenler hep canımı sıktı. Gerçi CBF 1000 de hiçbir sorun yoktu fakat onun sorunu fazla sorunsuz olmasıydı. Balina kasa Mercedes S 600 kullandığınızı düşünün. İnsan biraz daha az konforlu ama sportif bir araç isteyebilir.
Dolayısı ile büyük endurolara geçme kararı aldım. BMW 1200 GS düşündüm. Sadece şunu söyleyeyim, her yolculukta aklımda motor neresinden arıza sinyali verecek diye düşünmek istemedim. BMW kullananlar bunu itiraf etmeliler bence. Ben 2 adet BMW kullanmış biri olarak itiraf ediyorum.
Honda Varadero düşündüm. Tüm forumlarda 1000 lik enduro karşılaştırmalarında problemsiz fakat en sıkıcı motor olarak gösteriliyor. CBF 1000 tecrübelerimi de ekleyince ondan da vazgeçtim.
V-Strom 1000 düşündüm, 2. ellerine baktığımda temiz, az kilometrede olanı yoktu.
KTM 990 adventure göz zevkime uygun değildi ve arazi kullanımım %10 bile değildir.
Sonuç olarak 2003 model Caponord Rally Raid ( Leo vince egzozlu) 6.000 km. de satın aldım.
Şu ana kadar yaklaşık 1000 km yol yaptım. Şunu söyleyebilirim ki motosiklete başladığım ilk günlerdeki heyecanıma geri döndüm. Bu motosikleti alana kadar hiçbir motosikletim için hiçbir forumda 1 kelime yazı yazmamışımdır. Ama Caponord benim için herşeyi değiştirdi;
1) İnanılmaz bir stabiliteye sahip. Rally Raid modeli yüksek olmasına rağmen neredeyse durduğunuzda bile ayağınızı yere koymasınız motor dengede duracakmış gibi hissettiriyor. (Boyum 1.78)
2) VFR 800 - BMW F800s ve CBF 1000 motorlarımı performans egzozlu kullanmış biri olarak ben böyle bir ses kesinlikle duymadım. Gaza her dokunduğumda yaşadığım keyfi anlatamam.
3) Benim için en önemli kıstas olan çekiş gücü (Tork) sanırım CBF1000 den bile iyi. Hangi viteste olursam olayım aradığım tork hep vardı.
4) Brembo frenler mükemmele yakınlar. Dev gibi motor, bisiklet kadar stabil yavaşlıyor.
5) Artçım çok rahat olduğunu söylüyor. Süspansiyonlar bindiğim tüm motorlardan üstün. Yollardaki çukur, tümsek, logar kapağı gibi engellerden geçerken V-strom dahil hiçbir motorda yaşamadığım konfor ve stabiliteye sahip. Hatta insanı özellikle yolun bozuk tarafına sürmeye teşvik eder bir hali var.
6) Bu cüssede bir motordan beklenmeyecek ölçüde rahat bir şekilde viraj alabiliyorsunuz. En küçük bir endişe ya da kararsızlık yaşatmıyor.
7) Şehir içinde büyük gelme, hakimiyet zorluğu, manevra kabiliyeti gibi konularda en küçük bir sıkıntı yaşamadığım gibi, yüksekte olmak beni extra rahatlattı.
Yapılan karşılaştırmalara gelince;
Bence V-Strom 650 ile bu motosiklet arasında düşünenler şunu bilmeli ki bu iki motorun kesinlikle ilgisi yok.
Çok fazla motosiklet tecrübesi olmayan, motosikletin yakıt sarfiyatına dikkat eden, torku çok fazla önemsemeyen kişiler V-Strom u tercih etmeli diye düşünüyorum.
Parça konusuna gelince, her firmada bazı parçalar kesinlikle sorun olacaktır.Hangi markayı kullanırken hangi parçaya ihtiyacımız olacağını bilemeyiz. Bu sebeple bir motor alınmamalı veya bu sebeple bir motordan vazgeçilmemeli diye düşünüyorum. Günümüzde internetle haşır neşir olan herkes ihtiyacı olan parçayı dünyanın her ülkesinden rahatlıkla temin edebilir.
Ama benim gibi bindiği motordan ne kadar keyif alacağını düşününeler varsa hiç tereddüt etmeden Caponord alabilirler. Bindikleri anda ne demek istediğimi anlayacaklardır.
Umarım hislerimi biraz olsun açıklayabilmiş, tecrübelerimi biraz olsun aktarabilmişimdir....
Dostum yazın çok faydalı oldu, teşekkür ederim. DL650 ile olan farklılıkları biraz daha açabilir misin? Ben de ikisinin arasında kaldım.
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
alıcam, napıp edip alıcam.
What goes around, Comes back arround...
-
-
22 Nisan 2011, 00:05
#194
Merhabalar arkadaslar;
CBR 600F im ile takas düşündüğüm Naked veya enduro modellere bakarken, Caponord'u gördüm.
Acaba Ne sorunlar yasarım alırsam; bilgilendirir misiniz acaba?
Konuda gerekli bölümleri okudum; fakat su an ki kullanıcıları ile görüşmek isterim...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
22 Nisan 2011, 19:15
#195
Kronik Konjektör ve bobin arızası veriyor. Fakat benim motorum ben ve benden sonraki sahibi içinde konuşuyorum 40 bin kilometrede bir defa konjektörü değişti.
Kullandığım süre zarfında bir kere İran'a gittim geldim. Tadına doyulmaz çok keyifli bir motordur.
-
22 Nisan 2011, 23:22
#196
Evet; arastırmalarıma göre Sorun veriyormus bazı parçaları. Ve en önemlisi parça sıkıntısı cok mus
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
23 Nisan 2011, 06:48
#197
cakalaz adlı üyeden alıntı
Evet; arastırmalarıma göre Sorun veriyormus bazı parçaları. Ve en önemlisi parça sıkıntısı cok mus
Parça sıkıntısı diğer markalar kadar. BMW dışındaki tüm modellerde siparişin sonlanması 4-6 hafta arasında.
-
15 Aralık 2011, 13:48
#198
Arkadaşlar benimde Capo alasım var. Ancak piyasadaki capoların km'si 40-50 binin ustunde genelde. Normaldır böyle yüksek olması, neticede yol motoru, yol yapar. Ancak, böyle yüksem km li bir motor aldığımda, bakımları güzel yapılmışsa sorun olurmu? 40-50 bim km capolar için çok mu?
-
15 Aralık 2011, 15:05
#199
200 000 e kadar yolu var tabi bakımlıysa
-
18 Aralık 2011, 03:02
#200
2006 model Caponord'um 47.000 km'de ve bugüne kadar yağ-zincir-akü-bilya-lastik-arka fren balatası-hava ve yağ filtresi dışında parça değiştirmedim... bunlar da hepsi periyodik değişen sarf malzemeleri.. daha yıllarca da gider diye düşünüyorum -inşallah-... bakımlı bir Capo 80.000 km de olsa düşünmeden alınır;-)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)