Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Kawasaki KLR 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    manavgat
    Motosikleti
    kawasaki klr 650
    oraya da baktım ) siparişte sıkıntı yok ama sonrası gelmiyo...1 hafta sonra para iadesi yapıyorlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Bol şans ozaman kardeşim
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  3. #103
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Bu motorun yeni satın almış sahiplerinden biriyim.Motorun geçmişini 13 yıl gibi uzun bir zaman öncesinden bildiğim için tereddütsüz aldım.

    Satın aldığımda km sinin ne olduğunu hiç yazmıyım adamı döverler..saten satılık vs ilanıda yoktu..
    2004 model olup hemen hemen bazı sebeplerle hiç kullanılmayan bir motordu.13 yıldır tilki gibi iz sürüyordum..
    nihayet sürek bitti ve satın aldım..

    Bir tanede BMW F 650 var..izmir 3.sanayi sitesinde bir BMW yedek parçacısında..Almanyadan getirdi..DÜkkanın vitrininde duruyordu..yaptığı km 3000 civarı var yok..1993 model..Sat diyorum satmıyor. Kullan diyorum yaşım geçti diyor..Vitrinde ölece duruyordu.. geçen sene rahmetli oldu..Motor ne oldu bilemiyorum..

    Neyse KLR 650 nin 30 olması gereken arka lastik basıncı 7 idi..Ön lastik basıncı 3 e kadar düşmüştü..
    30 dan 7 ye kadar bir lastik hava basıncını kaybetmesi için ne kadar süre hareketsiz kaldığını tahmin edemiyorum..
    Karbüratörü söktüm, servise götürüp gereken bakımı yaptık arkadaşımla..
    buji aldık yanımıza yedek olarak..aktarma kabloları ile birlikte birde büyük bir akü..
    ve tek marş ta çalıştı..bujiyi bile değiştirmedik.

    motoru ittirerek yakındaki opet benzin istasyonuna götürdük 800 metre kadar.
    lastik basınçlarını tamamladıktan sonra servise gelerek motor yağını boşalltık..
    ve 10 W 40 yağ koyduk.yağ filtresine hava filtresine hiç dokunmadım..
    istanbula dönünce bakıcam..ayrıca amortisör çoraplarınıda değiştirmem gerekecek..yer yer çoraplarda yırtılmalar oluşmuş vaziyette..


    Aldıktan sonra 1000 kmye yakındır bodrum,aydın, muğla,izmir,balıkesir yani egede dolanıyorum..Motorum amerikan versiyonu bir dual suport..
    Mekanik aksamında yeni nesil yakıt sistemlerine haiz hiç bir şey yok..
    Tek silindir 651 cc motoru var..yüksek bir torku var.Bu torku her viteste kullanıcına müthiş hissettiriyor..
    Yakıt göstergesi yok..devir saati vs yok.Çok basit bir km saat göstergesinin alt kısmında kmyi sıfırlayan bir sayacı var.
    sinyal göstergesinden sonra vitesi sadece boşta olduğunu gösteren N ibareli bir ışık ve yağ lambası var..hepsi o..

    Ama müthiş gidiyor,gidicem diyede ısrar ediyor zaten..Eğer istediği kullanım şeklinden biraz uzaksanız
    '' ...tirgit,.....ramın anteni...sen kiiim beni kullanmak kimmm? sen nerdesin ,ben nerdeyimm''
    dediğini tercüme ettiğinizde mealen böyle anlıyorsunuz..

    istediği şekilde olursanız güzel benzin yakıyor..kmde 21 kuruş yaktırdım..ben her 200 kmde benzin aldım ve bu adetimi hiç bozmadım..
    sanırım 200 km yaptıktan sonra 4 litre rezerv benzinim depoda olması lazım.tam hesap etmeye çalışarak kendimi riske atmadım..

    Sakin kullanımda km de 18 kuruşa kadar düştü,düştü ama mealen ifade ettiğim hakaretide yedim..

    Bu motor artçılı kullanıma bence uygun değil..Bi defa selesi müsait değil.
    En önemliside egsoz ve civarı bölgelerden gelen yüksek sıcaklık..yabancı forumlarda ciddi artçı yanık vakaları var..
    Bu sıcaklıktan zaman zaman bende rahatsız olmadım değil.Artçının sağ ayağına gelen bölge göründüğü üzere tamamen açık vaziyette..



    bu motor boyu kısa olanlara hiç uygun değil..Almak isteyen olursa kesinlikle üzerinde denesinler.
    Kısaltma kitleri vs bişeyler var ama neticesini bilmiyorum.

    Ancak Şuda varki süspansiyon çok harika geldi bana..Kymco xciting 250 i bozuk yollu satıhlarda paldır küldür giderken bu en bozuk yerlerde dahi kesinlikle hisstettirmedi..Aldığı yol darbelerini harika absorbe ediyor...Sanki asfalt yoldan hiç ayrılmamış gibi..
    bu kısmını çok beğendim..herhangi bir yerinden hiç ses dahi yapmıyor bozuk yollarda..Bu kısaltma kitleri bu süspansiyona zarar verirmi hiç bilmiyorum..


    Bende uzun boylu sayılmam ve üzerine seleye bağlı sırt çantam varken çıkamıyorum..Normalde sol ayağımı sol pegin üzerine basarak sağ ayağımıda yüksekten aşırarak binebiliyorum..Işıklarda vs ayaklarım yere değmiyor.Kalça aşırması yaparak biraz tek ayağımın ucuyla eh işte şeklinde..

    Korumalı pantolon tulumunda arka kısmı biraz meşin veya deri gibi bişey var..
    böyle olunca seleye yapışıp kalıyor. kalça kaydırmada yapmak sorun olunca
    Aydında tulum pantolonu çıkarıp kaldırdım..
    bir köy kahvesi önünde mola



    Netice itibari ile bu motoru şehir içi kullanıcılarına asla önermem..Çünkü motor gitmek için çırpınıyor.düşük vites aralıklarında öyle bakkala markete veya sahil yolunda dolaşmaya kesinlikle uygun değil...
    Egsoz kısmını bırakın motor bölümündende aşırı sıcağa maruz kalabilirsiniz şehir içinde..Ayrıca fan açacak dahada fazla sıcak alabilirsiniz..
    bursalıali, chetaq, Ahmanamra ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #104
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    KLR 650 ile bir süre egede dolandıktan sonra nihayet istanbula döndüm..
    2000 km civarı yol yaptıktan sonra motorda bazı parçaları keyfekeder değiştirmek istedim..
    ihtiyaçlarımı sıraladım.
    1-Zincir
    2-Ön ve Arka zincir dişlileri
    3-arka fren diski
    4-Arka ve Ön balatalar
    5-Asfalt modeli Ön ve Arka yeni lastikler.
    6-Motor yağı
    7-Yağ filtresi
    8-hava filtresi temizliği ve diğer elle gözle bakımlar ayarlamalar vs..

    ilk önce oturdum pcnin karşısına nerden neyi en uyguna alabilirim diye bakınmaya..

    Bu kılkuyrukda sürekli peşimde..



    Lastiklerimi ve arka fren diskimi netten sipariş ettim.Ertesi günü geldiler.
    Aslında arka lastik almayacaktım ama uygun bulunca onuda aldım..


    ARkadaşımın dükkanına gidip arka tekeri çıkardık...

    Arka balataları değiştirdik..


    Sol tarafta bulunan silindirik kutuyu açınca içinden orijinal takımları çıktı.Hiç açılmamış olduğunu farkettik...
    Fakat çantasını boşaltıp kontrollerini yaptıktan sonra tekrar kapatmak zor oldu..

    Ön Dişliyi söküldü ve değişti..


    Arka lastik ve arka frendiski,arka zincir dişlisi normal tip olanyenisi ile değişti




    Zincirimide uygun aldım..Bakla sayısını 106 ya düşürüp fazlasını çıkardık..bu zincir konusunda motosiklet zinciri diye satılan
    zincirlerin fiyatı oldukça gereksiz pahalı buluyorum..
    Gidin hırdavatçılara birebir aynısını alın..belkide daha iyisini alabilirsiniz..


    Bunlarda çıkan parçalarım..

    Ön tekeri söktükten sonra..fren diski iyi durumda..

    balatalarda iyi durumdaydı ama yinede değiştim..


    Motor yağlarım bol miktarda vardı..


    20 W 50 olanından aldım rastgele..10 W 40
    ve 15 W 40 da vardı...yağ filtresi değişiminden sonra 2,5 litre yağ alıyor..

    Ve bakım sonrası hali..


    bu zincir üzerinde olması gereken zincir muhafazası yok...Yerine mondialin çeşitli modellerinde olan bir zincir muhafaza plastik parçasını
    bulucam.. Veya yerine metal olarak paslanmazdan saç muhafaza yaptırcam..

    Yalnız motorun lastikleri değiştikten sonra 1 santim daha yükseldi..Ben Orijinal ebatları olan lastikleri tercih ettim
    Motorun üzerinde zor çıkıyordum, şimdi dahada zor çıkıyorum..
    portatif bir sehpamı taşısam yanımda ne yapsam..

    Arka lastiklerim dişli lastikler olup çok iyi durumda olduğundan onları temizleyip kaldırıcam..Belik farklı zamanlarda gerekli olabilir..

    Toplam bakımlarımın maliyeti 850 lira cıvar tuttu..lastikler değişen parçalar dahil..
    Naci63, bursalıali, polo34 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #105
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Gayet güzel olmuş. Artık kafanız rahat binebilirsiniz. Ben RX3'ün hediyesi olarak verilen portatif orta sehpayı taşıyorum yanımda. Allah gerek etmesin ama gerek olursa takıp sökmesi çok kolay. Bu arada lastik markanız söyler ve zincir hakkında detaylı bilgi yazarsanız memnun olurum. Özellikle zincir hepimize gerek. Hırdavatçıdan meselesi nasıl oluyor? Sanayi tipi zincir mi? İşin püf noktası nedir? Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

    Latik mitasmış, şimdi gördüm. E08 modeli mi? Yol tutuşu hakkında da görüşlerinizi merak ediyorum. Bu lastik ile metzeller arasında kalıp ben metzeller tourance almıştım.
    bursalıali ve bektanist bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #106
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Merhaba efsane kullanicilari.Cok uzun suredir klr 650 leri takip ediyorum bence harika makinalar ama neden bu kadar hor jullanilmis ve piyasasi az ve ucuz bu motorlar turkiyede anlamiyorum.Alipta uzun yillar kullanan kac kisidir ki .ciddi anlamda almayi dusunuyorum en ufak vidasina kadar sokup toparlamayi dusunuyorum deger mi gercekten.Bu iki sorum hakkinda fikir verebilirseniz sevinirim.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  7. #107
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Değerli Ercan Kardeşim merhaba , aradığın makina Nezir Batut'da. Çok iyi bir arkadaşımızdır ...!!1
    12000 liralık motora 17000 lira ister. Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

    Ercan bence xt 125 i xt660 yap . Parçasını bakkal dükkanında bulabileceğin makina.
    Ahmanamra bunu beğendi.

  8. #108
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba efsane kullanicilari.Cok uzun suredir klr 650 leri takip ediyorum bence harika makinalar ama neden bu kadar hor jullanilmis ve piyasasi az ve ucuz bu motorlar turkiyede anlamiyorum.Alipta uzun yillar kullanan kac kisidir ki .ciddi anlamda almayi dusunuyorum en ufak vidasina kadar sokup toparlamayi dusunuyorum deger mi gercekten.Bu iki sorum hakkinda fikir verebilirseniz sevinirim.
    selamlar;
    bu sorduklarının bana göre cevabı şudur.

    birincisi KLR 650 nin yeni model versiyonları avrupa gaz emisyon değerleri normlarından dolayı yeni nesil yakıt sistemlerine yani enjeksiyon ve elektronik donanıma sahipler..bunların güncel fiyatlarıda satıcılarında mevcut..
    hal boyle iken segment yelpaze çok genişliyor.tüm markaların enduro modelleri euro 3 euro 4 normlarına uygun.

    bizim kullanıcı portfoyumuz de abs fren ve diğer elektronik aksamların alacakları motorları için iyi bir şey olduğuna ön kabul olarak şartlanmışlardır..

    eski usul karburatorlü makınelerin fiyatlarınıan düşük olmasının sebebi budur.
    esasına bakarsanız eski usül mekanik sistemler daha iyidir.olası gerekli müdahalelerinin kullanıcı tarafından yapılabilmesinide bu özelliği mümkün kılar.

    Kullanımı gereği bu makineler hem yol hemde arazi şartlarına uygun motorlardır.teknolojik ekipmanın bir motorda fazlalığı o motoru asfalt bağımlısı yapmaktadır.

    oysa benim gibi eski motosiklet kullanıcıları için durum çok farklıdır.. bakın size bir şey göstericem.. aşağıdaki dökümana iyi bakın inceleyin..


    yukarıdaki dökümanda bulunan kırmızı çizgiler klr 650 nin kabul görmüş değerlerinin oranlarıdır. bu oranlar eski mekanik motorlar içindir.
    tüm değerleri ileri seviyededir.

    siz bu motorları kullanmakla kıramzsınız istediğiniz kadar hor kullanın. hor kullanmak ne demektir.?

    ben kendi motorumla yaptığım ilk kalkışa arkadaşım motorun canı gitti diyor..halbuki öyle değil.yapısı gereği bu motorları
    sakin kullanmayacaksınız. bırakın inlesin motorunuz daha sağlıklı faydalıdır..

    uzun sözün kısası kazasız temiz bir klr bulduğunuzda alın...africa twin eski versiyon bulursanız alın..tenere yine eski versiyon alın.
    kıramazsınız bunları..
    kmsine vs çok takılmayın kaç kmde olursa olsun önemli değildir.siz motoru bitik bir klr ile dahi en az 80 bin km yaparsınız..

    Bununda sebebini açıklamak gerekirse 26 temmuz 2008 de şöyle bir şey paylaşmışım..
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
    pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
    bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
    ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


    araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
    işte olay budur.

    arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
    hani hep derlerya motorda japondan şaşmayın hemen hemen herkes bilir bilmez japon motorları önerirler..

    bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur. Ama siz böyle bir motoru alırda sakin sakin kullanır inletmezseniz motorun ömründen çalarsınız..
    bu motorlar en zorlu şartlarda dünyayı bir kaç kez dolaşmışlardır.. o zamanlar EFİ sistemler yoktu ABS fren bilmemnesi yoktu.. internette yoktu aylık bazılan yabancı motosiklet dergileri vardı..
    işte bu japondan şaşma ön kabulü buralardan gelmektedir..hiç unutmam taklamakan çölünü hiç bir yardım almadan geçen motor klr 650 idi..
    taklamakan ne demektir bilirmisiniz..?
    gidipte dönülemeyen yer anlamındadır....

    Evet KLR 650 gerçekten efsanedir...
    değil siz; sizden sonrakiler dahi kullanırlar...

    Bir şey daha ifade etmem gerekirse bu motorlara yaptığınız her masrafı satacağınız zaman maliyeti arttırıcı olarak ticari görmeyin.. bu motorlar başka bir şeydir.
    yurt dışından bir çok malzeme siparişi verdim. lazer işaret sistemleri vs vs ...en az 10 kalem değişik ürünler geldiği zaman motorumu dahada şenlendirecem...
    bursalıali ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  9. #109
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar;
    bu sorduklarının bana göre cevabı şudur.

    birincisi KLR 650 nin yeni model versiyonları avrupa gaz emisyon değerleri normlarından dolayı yeni nesil yakıt sistemlerine yani enjeksiyon ve elektronik donanıma sahipler..bunların güncel fiyatlarıda satıcılarında mevcut..
    hal boyle iken segment yelpaze çok genişliyor.tüm markaların enduro modelleri euro 3 euro 4 normlarına uygun.

    bizim kullanıcı portfoyumuz de abs fren ve diğer elektronik aksamların alacakları motorları için iyi bir şey olduğuna ön kabul olarak şartlanmışlardır..

    eski usul karburatorlü makınelerin fiyatlarınıan düşük olmasının sebebi budur.
    esasına bakarsanız eski usül mekanik sistemler daha iyidir.olası gerekli müdahalelerinin kullanıcı tarafından yapılabilmesinide bu özelliği mümkün kılar.

    Kullanımı gereği bu makineler hem yol hemde arazi şartlarına uygun motorlardır.teknolojik ekipmanın bir motorda fazlalığı o motoru asfalt bağımlısı yapmaktadır.

    oysa benim gibi eski motosiklet kullanıcıları için durum çok farklıdır.. bakın size bir şey göstericem.. aşağıdaki dökümana iyi bakın inceleyin..
    http://uzmanoto.org/kaldera/klr%20650.jpg

    yukarıdaki dökümanda bulunan kırmızı çizgiler klr 650 nin kabul görmüş değerlerinin oranlarıdır. bu oranlar eski mekanik motorlar içindir.
    tüm değerleri ileri seviyededir.

    siz bu motorları kullanmakla kıramzsınız istediğiniz kadar hor kullanın. hor kullanmak ne demektir.?

    ben kendi motorumla yaptığım ilk kalkışa arkadaşım motorun canı gitti diyor..halbuki öyle değil.yapısı gereği bu motorları
    sakin kullanmayacaksınız. bırakın inlesin motorunuz daha sağlıklı faydalıdır..

    uzun sözün kısası kazasız temiz bir klr bulduğunuzda alın...africa twin eski versiyon bulursanız alın..tenere yine eski versiyon alın.
    kıramazsınız bunları..
    kmsine vs çok takılmayın kaç kmde olursa olsun önemli değildir.siz motoru bitik bir klr ile dahi en az 80 bin km yaparsınız..

    Bununda sebebini açıklamak gerekirse 26 temmuz 2008 de şöyle bir şey paylaşmışım..


    hani hep derlerya motorda japondan şaşmayın hemen hemen herkes bilir bilmez japon motorları önerirler..

    bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur. Ama siz böyle bir motoru alırda sakin sakin kullanır inletmezseniz motorun ömründen çalarsınız..
    bu motorlar en zorlu şartlarda dünyayı bir kaç kez dolaşmışlardır.. o zamanlar EFİ sistemler yoktu ABS fren bilmemnesi yoktu.. internette yoktu aylık bazılan yabancı motosiklet dergileri vardı..
    işte bu japondan şaşma ön kabulü buralardan gelmektedir..hiç unutmam taklamakan çölünü hiç bir yardım almadan geçen motor klr 650 idi..
    taklamakan ne demektir bilirmisiniz..?
    gidipte dönülemeyen yer anlamındadır....

    Evet KLR 650 gerçekten efsanedir...
    değil siz; sizden sonrakiler dahi kullanırlar...

    Bir şey daha ifade etmem gerekirse bu motorlara yaptığınız her masrafı satacağınız zaman maliyeti arttırıcı olarak ticari görmeyin.. bu motorlar başka bir şeydir.
    yurt dışından bir çok malzeme siparişi verdim. lazer işaret sistemleri vs vs ...en az 10 kalem değişik ürünler geldiği zaman motorumu dahada şenlendirecem...
    Kaldera hocam nerden ve ne şekilde sipariş verdiğini yazarsan bende faydalanırım,
    zira benim klrye doohickey shim bikaç parça daha almam gerekli,
    yada bu şekliyle de satadabilirim zira bindiğim yok f650nin yakıtını gördükten sonra yatmakta öylece,
    buraya yazayım madem,

    56.000km de
    genel kondisyonu düzgün,
    karburatör ayarı ve subap ayarı ister makine isteyen olursa irtibata geçsin,
    ilan koymaya vakit olmadığından 2 aydır yatıyor makine öylece.
    Ahmanamra, KALDERA ve bursalıali bunu beğendiler.
    ANGARAJ

  10. #110
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar;
    bu sorduklarının bana göre cevabı şudur.

    birincisi KLR 650 nin yeni model versiyonları avrupa gaz emisyon değerleri normlarından dolayı yeni nesil yakıt sistemlerine yani enjeksiyon ve elektronik donanıma sahipler..bunların güncel fiyatlarıda satıcılarında mevcut..
    hal boyle iken segment yelpaze çok genişliyor.tüm markaların enduro modelleri euro 3 euro 4 normlarına uygun.

    bizim kullanıcı portfoyumuz de abs fren ve diğer elektronik aksamların alacakları motorları için iyi bir şey olduğuna ön kabul olarak şartlanmışlardır..

    eski usul karburatorlü makınelerin fiyatlarınıan düşük olmasının sebebi budur.
    esasına bakarsanız eski usül mekanik sistemler daha iyidir.olası gerekli müdahalelerinin kullanıcı tarafından yapılabilmesinide bu özelliği mümkün kılar.

    Kullanımı gereği bu makineler hem yol hemde arazi şartlarına uygun motorlardır.teknolojik ekipmanın bir motorda fazlalığı o motoru asfalt bağımlısı yapmaktadır.

    oysa benim gibi eski motosiklet kullanıcıları için durum çok farklıdır.. bakın size bir şey göstericem.. aşağıdaki dökümana iyi bakın inceleyin..
    http://uzmanoto.org/kaldera/klr%20650.jpg

    yukarıdaki dökümanda bulunan kırmızı çizgiler klr 650 nin kabul görmüş değerlerinin oranlarıdır. bu oranlar eski mekanik motorlar içindir.
    tüm değerleri ileri seviyededir.

    siz bu motorları kullanmakla kıramzsınız istediğiniz kadar hor kullanın. hor kullanmak ne demektir.?

    ben kendi motorumla yaptığım ilk kalkışa arkadaşım motorun canı gitti diyor..halbuki öyle değil.yapısı gereği bu motorları
    sakin kullanmayacaksınız. bırakın inlesin motorunuz daha sağlıklı faydalıdır..

    uzun sözün kısası kazasız temiz bir klr bulduğunuzda alın...africa twin eski versiyon bulursanız alın..tenere yine eski versiyon alın.
    kıramazsınız bunları..
    kmsine vs çok takılmayın kaç kmde olursa olsun önemli değildir.siz motoru bitik bir klr ile dahi en az 80 bin km yaparsınız..

    Bununda sebebini açıklamak gerekirse 26 temmuz 2008 de şöyle bir şey paylaşmışım..


    hani hep derlerya motorda japondan şaşmayın hemen hemen herkes bilir bilmez japon motorları önerirler..

    bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur. Ama siz böyle bir motoru alırda sakin sakin kullanır inletmezseniz motorun ömründen çalarsınız..
    bu motorlar en zorlu şartlarda dünyayı bir kaç kez dolaşmışlardır.. o zamanlar EFİ sistemler yoktu ABS fren bilmemnesi yoktu.. internette yoktu aylık bazılan yabancı motosiklet dergileri vardı..
    işte bu japondan şaşma ön kabulü buralardan gelmektedir..hiç unutmam taklamakan çölünü hiç bir yardım almadan geçen motor klr 650 idi..
    taklamakan ne demektir bilirmisiniz..?
    gidipte dönülemeyen yer anlamındadır....

    Evet KLR 650 gerçekten efsanedir...
    değil siz; sizden sonrakiler dahi kullanırlar...

    Bir şey daha ifade etmem gerekirse bu motorlara yaptığınız her masrafı satacağınız zaman maliyeti arttırıcı olarak ticari görmeyin.. bu motorlar başka bir şeydir.
    yurt dışından bir çok malzeme siparişi verdim. lazer işaret sistemleri vs vs ...en az 10 kalem değişik ürünler geldiği zaman motorumu dahada şenlendirecem...
    Yazdiginiz herseye katiliyorum gercekten. Bende eski duzen motosikletlerin daha uzun omurlu ve karakteristik olduklarini dusunuyorum.Ayrica evet yuksek devir motor omrunu uzatarak motorun guc egrisini stabil tutar.zaman zaman bende xtyi otturuyorum ki kendine gelsin motor.Daha oncede bu baskik altina yazmistim ozellikle a kasa ariyorum ama bir yandanda bari 2005 falan alayim en azindan biraz daha genc olur diye kararsiz kaliyorum.Sonra arada dr 650 ye kayiyor gonlum e okadar cikmisken 640 a bakinir buluyirum kendimi.Yani anlarsiniz her eski duzen motosiklet arayanlarin ruh halini.Bu arada arkadaslarim napicaksin eskiyi bikmadinmi diyorlar falan iste.Birde benim derdim senede belki 2 3 gun yerlerde buz olursa binmiyorum motora.hergun 30 km de var bu motoru alsamda isletme maliyeti de korkutuyor gozumu ama canimada tak etti sehirler arasi yollara yahut uzun arazi gezikerine yukle cikamamak .Sanki klr 650 ile butun beklentilerimi karsilayabikecegim imkanlarim dahilinde . Sizde boyle guzel anlatinca daha bir heveslendim yine.Tesekkur ederim
    bursalıali bunu beğendi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  11. #111
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Gaccal arkadasim doohickey dedigin bu parcayi neden almak istiyorsun.motordaki sebep oldugu sikintisi nedir.aciklarmisin merak ettim...olmazsa 2 adet alabiliriz.
    Benim diger aldigim malzemeler motorun kendisi ile alakali olmayip aksesuar tarzi urunler.
    Acma kapama butonlari,klrye uygun yuksek dikiz aynalari,4 adet park fren lambalari,tankpad,arka teker ustu camur siyirici,telefon tutucu,usb sarz aparati,laser isaret isiklari vs vs..

    Ahmanamra arkadasim elimden geldigince klr yi anlattim..tabi bazi dezavantajlarida var.
    Mesela boyu orta olanlar icin eger tecrubeli degillerse sikintili olur.ben mesela zor cikiyorum uzerine ama yollarda isiklarda falan durmama teknigini yada ayaklarimin yere temas etmeden kullandigim icin sorunum yok.
    Artcili kullanima bence uygun degil..yakitida 100 kmde 5,5 ....6,5 litre arasinda degisiyor..titresim tabiiki var.
    Tek silindir makinalarin bu karakteristik ozelligidir...

    Gecenlerde titresimle ilgili bir baslik vardi.herkes tu kaka modunda yaziyordu.nedir bu isin asli diye sorunca bana titresimi ve ne kadar kotu oldugunu anlattilar...
    Tabiiki mesajlari cevaplari dogru degildi...

    Bu makinalari bence hakeden kisiler kullansinlar derim
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #112
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Benim bildigim egzantirik gergisinin bir parcasi ve klrnin kronik sorunu .genelde 20000 de bir falan yayinkiriyormus diye okudugumu hatirliyorum
    bursalıali bunu beğendi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  13. #113
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Daha oncelerden bende bunu duydugumu hatirliyorum sanki..bide soyle bisey hatirliyorum.
    Bu parcanin amerikada bir firma farkli sekilde uretip satiyormus.
    Biraz arastirirsam detaylarina ulasirim..

    Ben parcayi biliyorum.ufak ay seklinde ve yayi olan kucuk bir sey..bunu tornadada veya cnc tezgah imkanimda var..aynisini veya daha iyisini yapabiliriz...
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #114
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Evet kolayca yapilabilecek bir parca kendisi.Hatta advrider sitesinde klr basligi alrinda kullanicilar bunu kendileri yapiyor ve yanlis hatirlamiyorsam cad cam cizimleri bi vardi.siddetle tavsiye ederim advrider sitesini takip etmeli her endurocu .Gercekten ufuk acici bikgiker paylasiliyor.
    KALDERA ve bursalıali bunu beğendiler.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  15. #115
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kolayca yapilabilecek bir parca kendisi.Hatta advrider sitesinde klr basligi alrinda kullanicilar bunu kendileri yapiyor ve yanlis hatirlamiyorsam cad cam cizimleri bi vardi.siddetle tavsiye ederim advrider sitesini takip etmeli her endurocu .Gercekten ufuk acici bikgiker paylasiliyor.
    telefondan yazamıyorum...pc ye geçelim..
    bulursanız bunun çizimlerini içeren url sini paylaşırmısınız bende ararım gerçi..
    yaparız tornada veya cnc de ne olacak..yaparız dursun kenarda..
    benim motor koruma barlarına ,arka çanta bağlantı demirleri ve çantalarına ihtiyacım olacak..

    geçenlerde pendikteki mondial bayisinde zincir koruma plastiklerinden arıyordum orada bir tane rx3 vardı..motor koruma demirleri parçalı..biraz tadilatla klr ye uydurabilirim ama demirlerin kalitesini pek gözüm tutmadı..zayıf geldiler bana..
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #116
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Tamamdir abi bende telefonda pek basarili degilim.yakin zamanda arastirip bukdugumda burada paylasirim
    bursalıali bunu beğendi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  17. #117
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaccal arkadasim doohickey dedigin bu parcayi neden almak istiyorsun.motordaki sebep oldugu sikintisi nedir.aciklarmisin merak ettim...olmazsa 2 adet alabiliriz.
    Benim diger aldigim malzemeler motorun kendisi ile alakali olmayip aksesuar tarzi urunler.
    Acma kapama butonlari,klrye uygun yuksek dikiz aynalari,4 adet park fren lambalari,tankpad,arka teker ustu camur siyirici,telefon tutucu,usb sarz aparati,laser isaret isiklari vs vs..

    Ahmanamra arkadasim elimden geldigince klr yi anlattim..tabi bazi dezavantajlarida var.
    Mesela boyu orta olanlar icin eger tecrubeli degillerse sikintili olur.ben mesela zor cikiyorum uzerine ama yollarda isiklarda falan durmama teknigini yada ayaklarimin yere temas etmeden kullandigim icin sorunum yok.
    Artcili kullanima bence uygun degil..yakitida 100 kmde 5,5 ....6,5 litre arasinda degisiyor..titresim tabiiki var.
    Tek silindir makinalarin bu karakteristik ozelligidir...

    Gecenlerde titresimle ilgili bir baslik vardi.herkes tu kaka modunda yaziyordu.nedir bu isin asli diye sorunca bana titresimi ve ne kadar kotu oldugunu anlattilar...
    Tabiiki mesajlari cevaplari dogru degildi...

    Bu makinalari bence hakeden kisiler kullansinlar derim
    kaldera hocam bu doohickey balansor zincir gergisi fabrika çıkışı bizim klrlerde 10-20k km sonra ses yapmaya başlıyor bu zincir gergisinide ecnebilerin bazıları daha alır almaz da değiştiriyorlar,
    sökmesi biraz meşaakatli zira manyeto tasınında sökülmesi lazım ya havalı sökme aparatıyla ve çektirmeyle.
    Söktükten sonra da sökülmüş olan ana büyük vidanın yenisini locktite ile takılması gerektiğinden bahsetmiş bazıları.




    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    telefondan yazamıyorum...pc ye geçelim..
    bulursanız bunun çizimlerini içeren url sini paylaşırmısınız bende ararım gerçi..
    yaparız tornada veya cnc de ne olacak..yaparız dursun kenarda..
    benim motor koruma barlarına ,arka çanta bağlantı demirleri ve çantalarına ihtiyacım olacak..

    geçenlerde pendikteki mondial bayisinde zincir koruma plastiklerinden arıyordum orada bir tane rx3 vardı..motor koruma demirleri parçalı..biraz tadilatla klr ye uydurabilirim ama demirlerin kalitesini pek gözüm tutmadı..zayıf geldiler bana..
    bu çizimler denk gelmedi bana ama tornada değilde cncden yaptırılabilir @KUVVETMİRA sağolsun ona uğramamız gerekecek
    hatta siz biryerde yaptıracaksanız ücreti mukabilinde bende talib olabilirim.
    Yan çanta demirine gelince benim aklımda plan var ama vaktim yok ilgilenecek zira f650 ye de çanta demiri yapmam gerekecek,
    demir bükme aparatı kaynak makinesi ve netten örneklerden yapılabilir ama vakit alacağı aşikar tam 1 gün sürer yapması.
    Bu arada kaldera hocam motorunuz çok temiz Maşşallah kazasız belasız.
    bursalıali, EmrePoyraz ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  18. #118
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    evet konuyu hatırladım inceledim anladım..
    bu yükseltmenin bencede yapılması gerekir.orijinal parça bulunduğu yerde baskıya maruz kalıyor.çünkü çalıştığı yerde hem titreşimi azaltmak hemde egzantrik zincirini gerekerek toleransını ayarlamak gibi bir görevi var.
    Bunu yapmak sorun değilde elimizde bir adet olması gerekir bence çizimle yanılabilinir.
    ayrıca hem iç hem dış kapak contalarınada ihtiyaç var.
    kawasaki Z moto burda bana komşu sayılır..bi uğrayıp merkezde durum neymiş öğreneyim..belki onlarda bu konuyu güncellemiş farklı alternatifler
    üretmiş olabilirler..

    ebayda 46 dolar gördüm contalar hariç 40 dolar civarıda contaların fiyatı var.
    bursalıali, EmrePoyraz ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  19. #119

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    kaldera hocam öncelikle merhaba. doohockey için z moto ya uğradınız mı, contalar hakkında bilgi almak istiyorum. saygılar.

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet konuyu hatırladım inceledim anladım..
    bu yükseltmenin bencede yapılması gerekir.orijinal parça bulunduğu yerde baskıya maruz kalıyor.çünkü çalıştığı yerde hem titreşimi azaltmak hemde egzantrik zincirini gerekerek toleransını ayarlamak gibi bir görevi var.
    Bunu yapmak sorun değilde elimizde bir adet olması gerekir bence çizimle yanılabilinir.
    ayrıca hem iç hem dış kapak contalarınada ihtiyaç var.
    kawasaki Z moto burda bana komşu sayılır..bi uğrayıp merkezde durum neymiş öğreneyim..belki onlarda bu konuyu güncellemiş farklı alternatifler
    üretmiş olabilirler..

    ebayda 46 dolar gördüm contalar hariç 40 dolar civarıda contaların fiyatı var.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #120
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı EmrePoyraz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaldera hocam öncelikle merhaba. doohockey için z moto ya uğradınız mı, contalar hakkında bilgi almak istiyorum. saygılar.
    henüz bir fırsatım olmadı ama mutlaka uğrayacağım.burada neticeyi paylaşırım.
    contalarla ilgili BURADAKİ URL de hem gergi parçası hemde lazım olanlar mevcut.fikir vermesi bakımından inceleyin..
    önceliğim bir adet bu parçadan değiştirilmiş olanından yani edinebilirsem çok kısa sürede çoğaltabilirim diye düşünüyorum..
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler