Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket:

Katılımcı sayısı
0. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 0 0%
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Mobylete, Peugeot, Bisan 103 ve 105 Ciler Buraya

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    visor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    beyler bende mobilet 8-8 cift glordini var bu motorlari yapan adamim trde kapismicagim adam yok tabiki almancasina isin puf noktalarida bizde biz herseyimizi paylasiriz biz pic adamiz pic motor bineriz bu motordaki ses hangi motorda varmis bu isin baslangicla alakasi yok bende ybr var yinede glordoninin yeri ayridir bu motorlara herkes binemez bu motorlar kiminin ruyasi kiminin kabusu mp_p106@hotmail.com motor hakkindaki sorularinizada yardimci olurum ..........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    11 Şubat 2006
    arkadaşlar ben 17 yaşındayım.4 ay önce peugeot spx-l aldım.motorum 2500 kmde.modifiye yaptım motor 110dan düşmez.gruplar arası birinciyim.yani bakarsan o kadar güzel motor birde modifiye yaparsan...

  3. #43
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mehmet_ak_gs adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar ben 17 yaşındayım.4 ay önce peugeot spx-l aldım.motorum 2500 kmde.modifiye yaptım motor 110dan düşmez.gruplar arası birinciyim.yani bakarsan o kadar güzel motor birde modifiye yaparsan...
    nasıl hoca ya?_? 110 mu dedin?_? motorun fotolarını ve ayrıntılı bilgi beklios..
    CBR 600F Honda,

  4. #44
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    selam moped dostları..
    27 yaşındayım ve hala mobylette ye hastayım..bu topic te dikkat ettiğim konularda
    1 modifiye
    2 uzun yol olayı
    3 yağ konusu geçmiş.
    anlatayım izninizle..dikkat edin bu motor mobylette peugeot değil...km/h ler tempra ibresinden bakılmıştır
    92 model super lux 51 motorum ilk alındığında ibre olmasada ( hala yok) 70 yapardı..sonra birkaç oynamayla dişlilerle değişmeye başladı 80 (52 dişli ile)
    90 ( 45 dişli ile) bu arad bir arkadaş yanlış yazmış ön dişli büyür arka dişli küçülürse motor hızlanır fakat güç düşer mobylette çilere tavsiye ederim(ön dişli 13 arka dişli 45 tabi motorunuz kuvvetli ise bunu siz bilirsiniz iki kişi yokuşlarda anlarsınız) daha sonra karburatör ile oynayarak benzin memesi ve emiş borusu delikleri ( teknik ismini bilmem karburatörün hava emen deliğinden bakılırsa ortada görünen ince boru sarı renk..)üzerindeki delikleri büyüterek ki sadece meme değişirse o delikler küçük olduğundan pek faydası olmaz (karburatörüm fransız 14-12 orijinal) yapınca motorum belki inanmazsınız ama ( kesin inanmazsınız)140km/h yaptım rampa dikti tabi...yoksa normal hızı 110km/h idi....sonra çift kafa yaptım o bir türlü 125 i geçmedi ki süper bir ses ve görüntü vardı ama gitmiyordu işte gerçi dişlilerle oynamadım hiç sadece arka 45 idi o kadar ön 11 diş....şimdide 4 kafa yapmaya uğraşıyorum da işim bayağı zor kayış falan olmayacak çünkü dayanmaz yani.... isteyen olusa foto yollarım sormak istediğiniz birşey olursada seve seve cevaplarım...
    hee bide mobylette çift iken 650 km yola gidip geldim bide gittiğim yerde gezdim 650+650+100=1400km maşallah hiçbir sorun çıkartmadı...ve 650 km boyunca sadece benzin ve ihtiyaç molası verdim...yalnız peugeot gitmez belirteyim...ayrıca yağ olayı da bence pek farketmiyor çünkü ben 1 depo ( v kadro benimki) benzine 50 gr atarım hatta bazen hiç atmam ayrıca kapışacağım zaman özel karışımım toplamda 3 litre olacak 2,5 litre süper benzin 250 ml tiner selülozik 250 ml mazot evet bunu yaparsanız değişimi görürsünüz ( ama dikkat edin sadece 2 motorda denedim sizin motora ne yapar bilmem...peugeot ise kesinlikle yapmasın)çünkü peugeot kısa krank koluna ve geniş kısa bir pistona sahip buda demektir ki daha devirli ve seri bir makina o yüzden peugeot hızlıdır..ama mobylette alırsan 20 yıl kullan bişey olmaz kullanabilene tabi çünkü krank kolu uzun piston dar ve uzundur. buda demektir ki az devirli ama güçlü bir motordur..
    peugeotun görüntüsüne hastaydım ama mobyletten şaşmadım ve şaşmam da..yani 4 kafa mobylette ten demek istedim....

  5. #45
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    bigbangson, hoca güzel yazmışsın.. bende mobi ile 250 kmlik bir uzun yola çıkmıştım.. sorunsuz gittim geldim.. ama bendeki orjinal bionikti.. 2003 model.. bu arada bahsettiğin dişli olayını denemiştim.. önü biraz büyütüp arkayı küçültmüştüm(slk gibi) motorda ne kalkış kaldı nede hız.. bence orjinal bir motorda dişli oynaması yapılmamalı.. yeni mobiletlerde uzun yola rahatlıkla gidilebileceği kanısındayım.. elektronik ateşleme uzun yolda sorun çıkarmıyo.. bu arada hep çift silindirli bir mobinin sesini merak etmişimdir.. kayıt yapabileceğin bir cihaz warsa kayt yaparsn çok ii olur hoca.. hatta fotoda hiç fena olmaz..
    CBR 600F Honda,

  6. #46
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    evet dostum uzun yolda mobylette süper dir...fakat üzgünüm şu anda motorum çalışmıyor yapım aşamasındayım ayrıca çift motoru bozdum o yüzden sesini ve görüntüsünü çekemeyeceğim fakat yapmaya çalıştığım mobylette 4 silindir olcak inşallah yani olduda şimdi ateşleme kısmındayım 4 ünü de çalıştıramnadım daha sorunsuzca fakat bittiğinde hem foto hem ses eklerim...
    bide dişli olayına gelince her motorda bu olmaz silindirinin süper olması lazım özellikle eski model bir orijinal silindir daha iyidir bence bide çekiş hız olayı motorundan kaynaklanıyordur tek kişi ile sorunsuz gidersin iki kişi gitmez çok zorlanır motor.. ayrıca orjinal motor iyidir hız ve güç istiyorsan çift yaptır bence...

  7. #47
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bu konu tekrar açılmış, forum tabiri ile hortlamış
    ben de birşeyler eklemek isterim.
    aslında bunça yeni model varken mobilet devrini tamamladı diye düşünüyorum.
    ama uğraşmak değişik birşeyler yapmak için veya düz yolları olan şehirler için ideal bir motor.en iyisi günlük kullanım için bir 125lik veya cub almak yanına da
    uğraşmak denemeler yapmak için bir mobilet almak.
    benim bildiklerim mobilet hakkında ;
    v kadro kesinlikle daha iyi üsten depo aldım v kadrolar gibi gitmiyor.
    motora ne yaparsanız yapın egzoz orjinalse son sürat çok farketmiyor .motoru sıkıyor.o da şehiriçinde problem.

    bu yakıt karışım olayı bana sakat gibi geldi,belki hızlı götürür ama günlük kullanıma gitmez bençe.sadece yarışlar için belki ama konyada yarışanlar ya-ğlı
    benzin alıyorlar.
    rampa çıkma olayı biraz da toplayan ustadan ve debriyajın ayarından olmalı
    ben önde 11 arkada 38likdişli ve glardoni ile tek kişi çoğu rampayı çıkabiliyorum.
    önçeden airsal silindir vardı 56lık dişli ve kalın kayışla çıkamadığı da olurdu.
    4 silindir çalışman için kolay gelsin.
    pckophatghostrider çift silindir ve diğer modifiye mobilet videoları burada
    var.
    http://zozi.net/forum/viewforum.php?f=45
    http://www.arizaliadam.com/152

  8. #48
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    crxforever dostum haklısın yazdıklarında saolasın bu arada ateşleme sistemim ufak aksaklıklar dışında tamamlandı motorum çalıştı yakında yollardayım... sevdim bu forumu güzelmiş..

  9. #49
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    hayırlı olsun.4 silindiri çalıştırdın mı sonunda?

  10. #50
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    he valla çalıştı elektrik gibi olcek inşallah şimdi sorun kaplin dişlilerinde motor çok devirli ve güçlü olduğu için naptıysam karetmedi olcek bakalım yakındır bu haftasonu çıkarırım belki yollara hesaplamalarıma göre 300 km/h gibi gitmesi lazım teoride ama şase cant lastik ve fren sistemi yeterli gelmeyeceği için hızı 150 km/h gibi sabitleyeceğim bakalım anlatırız daha...

  11. #51
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    benim tahminim 4 silindir çiftle aynı hızı yapar o da iyi ayarlı ise 150 160 filan.
    çünkü silindir sayısı arttıkça kranklara binen yük artar ve devir çevirme yeteneği azalır.

  12. #52
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    evet dostum haklısın normalde fakat birşey var 4 platinli yapıp helezonik sistemli ateşleme verirsek devir sürekli artar yani şöyle düşün ilk önce ateşleme 1 den başlayacak ( 1 turu 4 e böl) ateşleme yaptı diyelim 1/4 tamamlandı sonra sonra 3 vuracak 2/4 tur bitti sonra 2 vurdu 3/4 tamam en son da 4 ateşledi tam bir tur attı kranklar değil mi?
    yani buda sana sürekli artan bir zamanlama kazandırır...
    fakat benim sistemim biraz faklı kayışsız oynar yanak yok değişik bir sistem kayışta yok herşey zincirli ( gerçi zincirin kopmasından sonra eksantrik kayışı yapmayı düşünüyorum da) buda demektirki klasik devirle kayışı gerip ön çapı büyüten bir varyatör yok....

    hesaplarıma göre bu sistem düzenli çalıştığında yapması mümkün olmasada hem gövde hem aerodinamik hem hareketli aksamdan dolayı ( teker mil bilyalar v.s.) inanması güç ama 285 km/h hıza ulaşıcaktı fakat ben farklı bir düzenleme yapıp en fazla 180 km/h hızını geçmiyeceğim ki buna da lastiklerimin dayanması zor görünüyor..

  13. #53
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    valla resim yüklemeye çalıştım olmuştur inşallah

    bide kusura bakmayın webcamle çektim makinem bozuldu ve hala bitmediii...

    zincir kopunca ayağım biraz hasar gördü şimdilik biraz yattı bu iş ayağım düzelene kadar....

  14. #54
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    geçmiş olsun.umarım önemli birşey yoktur.
    lastikler için çözüm tubeless kullanabilirsin.benim bahsettiğim olay ateşleme izin verse bile
    krankın ve silindirlerin o hızları kaldırmayaçağı ama yapan sensin yinede sen bilirsin.
    ayrıça yüksek hız için mobilete uyabileçek jant ve tubeless lastik bulunabilir.bençe o kadar masraf etmişsin emek harçamışsın lastikleri de kitabına uydurabilirsin.
    bu arada silindirler 50lik mi;?
    bir şey daha soraçağım trde su soğutmalı glardoni silindir bulabilir miyim?

  15. #55
    catma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA PCX 150 & YAMAHA MT 07
    1987 yılında ortaokul 1.sınıfta tatil hediyesi olarak alınan ilk motorum.. 103 sport daha bende bi ara resimlerini eklerim....
    PEUGEOT 103 SPORT>HONDA CBF 500>YAMAHA FAZER 600>HONDA CBF 1000>YAMAHA YBR125>SUZUKİ DL 650>HONDA VFR 800X>HONDA MSX125>YAMAHA MT07 & HONDA PCX 150

  16. #56
    bigbangson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    bandirma
    Motosikleti
    mobylette 4x50cc+mondial 150kn=inşallah bir gün cbr900rr yenisi yok ama hastasıyım
    saol dostum iyiyim önemli bişey yok..sadece işlerime biraz engel oldu bu arada motor parçaları hakkında bilgim yok ben motor tamircisi değilim ayrıca bandirma da motor parçaları da yok o yüzden pek bilgi sahibi değilim bu konuda fakat su soğutmalı silindirler bildiğim kadarıyla iyi değilmiş bir motor tamircisi arkadaş söledi o da bilmiyomuş varmı yokmu galiba yok yani...
    glardoni su soğutmalı silindir duymamış hiç tr de yok heralde..
    tekrar teşekkür ederim..

  17. #57
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    su an her marka motora biniyorum ama hala benimde eskilerden kalan bi 103'um var.canim sikildikca orasini burasini acip topluyom.size 1 - 2 oneri
    1=motorun uzerindeki gereksiz aksesuari cikarin(mesela granaj,tabii far kalsin )
    2=ben bi yerde cift tirnak pejo bujisi bulmustum.arayip bulabilirseniz katki saglar motora.
    3=silinidirin icindeki hava tahliye deligini genisletin.(hani eksozun baglandigi yerde)
    4=karburator memesini buyultun.bunu herkes bilir
    aklima gelenler bu kadar,aklima geldikce yazarim...

  18. #58
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    saol smirmouf
    bunların tamiratının kolay olması çok büyük bir avantaj insan sıkılınça söküp takıyor.
    yeni çıkan cub türü motorlarla uzun yolda rampada başedemeseler de moped üretiçileri fiyatları makul bir seviyeye çekseler daha uzun süre satılır bence.
    bigbanson,
    parça konusunda bir sıkıntın olursa konyada mobylette parçası çok yardımçı olabilirim.tamirçi de-ğilsin peki motor toplamayı nasıl öğrendin?ben de imkanım olunca 0 dan bir makine (tek silindir ama)toplamak isterim.

  19. #59
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    parca konusunda cok saol kardesim.benim baba meslegi oto doseme.11 yasindan beri babamin yaninda calisiyodum yazlari.babamin tamirhanesinin yaninda bi motor tamir atolyesi vardi.isimi bitirdikce yan dukkana kacar motorlar tamir edilirken izlerdim.aklima takilanlarida sorardim.kulaklari cinlasin bulent abi anlatirdi neyin ne oldugunu.sonra kendim sokup toplamaya basladim.simdi fazla karisik olmadigi surece cogu motoru sokup toplayabilirim

    pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...

  20. #60
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı
    pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...
    bende de öyle bir durum var sanırım bir kontrol edeyim.bir de bende 19luk karbüratör var ne yaparsam yapayım rölanti ayarını tutturamadım bir yolu var mıdır;?


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler