Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
74. sayfa BirinciBirinci ... 24647273747576 ... SonuncuSonuncu

Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1461
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    @benmesut
    XCITY 250 de soğutma suyu değişiminin doğru yapılmadığı durumda motorun hararete bağlı hasar gördüğünü biliyorum. O yüzden Usta bul demiştim.

    Madem kendim yaparım diyorsun. LİNKTEKİ service manual'in ilgili bölümünü iyi bir okuduktan sonra işe girişmeliydin. Neyse yine de mutlaka oku derim. Şu anki motorumun da keşke böyle bir service manuali olsaydı.

    Yetkili serviste sıvı değiştilirken başında durmuştum.(4 sene önce) Aklımda kaldığı kadarıyla şöyle;

    Motora sadece antifiriz konuluyor.

    Sol yan grenaj ve ön göğüs açılıyor. su ilave kabının kapağı ve sol yan taraftaki su tahliye yeri açılıyor. 15 dakika sürüyor suyun boşalması. Su akmaz duruma gelince su ilave kabından hava basılıyor. Kalan sular da dökülüyor.
    Daha sonra aşağıdaki musluk açık durumda antifiriz konuyor. Haliyle konulan antifirizin bir kısmı aşağıdan boşalıyor.(sanırım bu hava yapmasın diye) Daha sonra aşağıdaki tahliye kapatılıp dolduruluyor. Seviye tamam olduktan sonra ek su kabı kapağı açıkken motor çalıştırılıyor. Tahliye vanasının yukarısında bir yer gevşetilip hava alınıyor. Ek su kabından tamamlamalar yapılıyor.

    Motorunun çalışmaması konusunda bir şey diyemiyeceğim. Service manual de arıza bulma algoritması var oraya bir bak bence. Yada deneyimli bir arkadaşına danış.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1462

    Üyelik
    30 Nisan 2018
    Şehir
    İstanbul-Kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha X-City
    @azçok bugün motoru çalıştırdım. Sebebi çok basitmiş. Motorsikletler devrildiğinde motorun stop etmesini sağlayan bir mekanizma var. Akünün altında yer alır. Ben seleyi söktüğüm için onuda söktüm. O düz durmadığı için diğer kablolarla birlikte sarktığı için motor çalışmıyormuş. Cihazı şasinin üzerine düz yerleştirince motor direkt çalıştı. Sonra montajını yapınca sıkıntı olmayacak. Bi ara baya tırsmıştım beynine ya da elektronik aksamına bir şey oldu diye. Bu da böyle saçma bir tecrübe oldu ama paylaşayım diğer arkadaşlar da yararlansınlar.
    Ben düçok önceden bu manueli indirmiştim oraya göre yeni soğutma suyunu koyduktan sonra havanın alınması için termostatın üzerindeki civatanın gevşetilmesi lazım. O yüzden sele arka yan karenajlar, arka lambalar falan hep çıkıyor baya uğraştırıyor. Bahsettiğim cihazın fotoğrafını çektim daha sonra buraya da yüklerim.
    Herkese güvenli bir sürüş dilerim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

    Hararet sorun halloldu. Termostat kapağına sıkışmış. Tornavidayla ayırıp klavuza göre taktım. Sonra test sürüşü için daga önce hararrti yükselten bir rampayı çıktım ve sonuç mükemmel oldu. Hararet göstergesi orta düzeyi geçmedi.
    1- Suyu tam anlamıyla yani motorun içinde kalanıyla birlikte tahliye etmek için motor bu şekle kadar sökülüyor
    https://pasteboard.co/JhtPe4m.jpg
    2- Termostat kapğı ve tahliye civatası bu fotoda
    https://pasteboard.co/JhtPTEw.jpg
    3- Motorun kaza ya da devrilme durumunda stop etmesini sağlayan ve beni çok endişelendirdiğini söylediğim, fotoğrafta parça akünün üzerinde duran beyaz aparat
    https://pasteboard.co/JhtQn07.jpg

    Herkese keyifli sürüşler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

    2. Bölümde tahliye civatası yazmışım yanlış olmuş. O civata soğutma devresindeki havayı almak için olacaktı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

    Son not yarın motorumla istanbuldan kuşadasına gidicem. Eğer sorun olursa iki güne yeniden yazarım. Eğer yazmazsam sorun hallolmuş demektir.

  3. #1463
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Benmesut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @azçok bugün motoru çalıştırdım. Sebebi çok basitmiş. Motorsikletler devrildiğinde motorun stop etmesini sağlayan bir mekanizma var. Akünün altında yer alır. Ben seleyi söktüğüm için onuda söktüm. O düz durmadığı için diğer kablolarla birlikte sarktığı için motor çalışmıyormuş. Cihazı şasinin üzerine düz yerleştirince motor direkt çalıştı. Sonra montajını yapınca sıkıntı olmayacak. Bi ara baya tırsmıştım beynine ya da elektronik aksamına bir şey oldu diye. Bu da böyle saçma bir tecrübe oldu ama paylaşayım diğer arkadaşlar da yararlansınlar.
    Ben düçok önceden bu manueli indirmiştim oraya göre yeni soğutma suyunu koyduktan sonra havanın alınması için termostatın üzerindeki civatanın gevşetilmesi lazım. O yüzden sele arka yan karenajlar, arka lambalar falan hep çıkıyor baya uğraştırıyor. Bahsettiğim cihazın fotoğrafını çektim daha sonra buraya da yüklerim.
    Herkese güvenli bir sürüş dilerim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

    Hararet sorun halloldu. Termostat kapağına sıkışmış. Tornavidayla ayırıp klavuza göre taktım. Sonra test sürüşü için daga önce hararrti yükselten bir rampayı çıktım ve sonuç mükemmel oldu. Hararet göstergesi orta düzeyi geçmedi.
    1- Suyu tam anlamıyla yani motorun içinde kalanıyla birlikte tahliye etmek için motor bu şekle kadar sökülüyor
    https://pasteboard.co/JhtPe4m.jpg
    2- Termostat kapğı ve tahliye civatası bu fotoda
    https://pasteboard.co/JhtPTEw.jpg
    3- Motorun kaza ya da devrilme durumunda stop etmesini sağlayan ve beni çok endişelendirdiğini söylediğim, fotoğrafta parça akünün üzerinde duran beyaz aparat
    https://pasteboard.co/JhtQn07.jpg

    Herkese keyifli sürüşler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

    2. Bölümde tahliye civatası yazmışım yanlış olmuş. O civata soğutma devresindeki havayı almak için olacaktı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

    Son not yarın motorumla istanbuldan kuşadasına gidicem. Eğer sorun olursa iki güne yeniden yazarım. Eğer yazmazsam sorun hallolmuş demektir.
    Tebrik ederim. Başta sen bize soruyordun. Öyle görünüyor ki artık biz sana soracağız. Soğutma sıvısını değiştirmek basit gibi görünüyor. Ama hava yaparda hararete neden olur diye uzak duracağım bir iş idi.

    6 yıl XCITY kullandım. Şimdi Suzuki Burgman UH200 var.

    Bir soru da ben sorayım. XCITY kullanırken böyle bir şey hatırlamıyorum. Benim motorda 37-38 derece hava sıcaklıklarında 15 dk. kullanımdan sonra arka jant ve daha da fazlası arka janta bağlı olan debriyaj tası bölümünde el yakmasa da o dereceye yakın bir ısınma var. Yetkili servise sordum. Normaldir dediler. Fakat, aklım yatmadı. XCITY de böyle bir durum oluyor mu?

  4. #1464

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Merhaba azçok hocam. xcity’den sonra burgman 200 ile ilgili görüşleriniz nedir. Xcity’den sonra burgman 200’de olumlu/olumsuz neler hoşunuza gitti veya gitmedi? Burgman 200’deki yakıt tüketiminden memnun kaldınız mı? Rahatlık açısından ne gibi farklılıklar gözlemlediniz?

  5. #1465

    Üyelik
    30 Nisan 2018
    Şehir
    İstanbul-Kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha X-City
    Sabah 7’de yola çıktım ve şu an kuşadasında biramı yudumluyorum motorda gram hararet olayı olmadı.
    Debriyaj tası ve janttaki ısınmaya bakarım önümüzdeki günlerde.

  6. #1466

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Tebrik ederim. İyi yolculuklar. Ortalam süratınız ne idi. 100 kmdeki yakıt tüketimini litre bazında ölçtünüz mü?

  7. #1467
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Benmesut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabah 7’de yola çıktım ve şu an kuşadasında biramı yudumluyorum motorda gram hararet olayı olmadı.
    Debriyaj tası ve janttaki ısınmaya bakarım önümüzdeki günlerde.
    Gözünüz aydın. Kendi işini halledebilmek keyif verici olmalı. Limitlerini bildikten sonra XCITY uzun yolda çok keyiflidir. Kazasız belasız sürüşler...

    Alıntı Yollarda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba azçok hocam. xcity’den sonra burgman 200 ile ilgili görüşleriniz nedir. Xcity’den sonra burgman 200’de olumlu/olumsuz neler hoşunuza gitti veya gitmedi? Burgman 200’deki yakıt tüketiminden memnun kaldınız mı? Rahatlık açısından ne gibi farklılıklar gözlemlediniz?
    Burgman UH200'ün XCITY 250'ye göre; 1- Lastikleri küçük. 2- Gücü ve torku düşük 3-Son hızı düşük
    Geriye kalan her konuda Burgman daha üstün. Yakıt tüketimi mükemmel. XCITY : Kalabalık trafik 4.2 lt/100km. Burgman UH200 Kalabalık trafik 3.1 lt/100 km. Şu anda bulunduğum yerde yakıt tüketimi 2.7 lt gösteriyor.

  8. #1468

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Güle güle kullanın. Xcity ile Uzun yolda 110 km bandında yakıt sarfiyatınız ne oluyordu? Bir de xcity ile saatte 3-4 km gibi bir düşük hızlarda gidonun bir sağa bir sola yığılma yapması sizde de oluyor muydu?

    Burgmanın arka varyatörünü beğeniyorum. İtalyanlardan esinlenmiş arka varyatörün yüzeyine pervaneyi andıran varyatörü soğutması için tasarlanmış çıkıntıları var. Yeni ürettikleri arka varyatör de ise tasarım hatasından kaynaklanan perçinlerin kendini bırqkması vb ses yapma şikayetlerinin önüne geçmişler. Bu Şikayetiniz yoksa Sizdeki ısınma bence normal.

  9. #1469
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Yollarda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullanın. Xcity ile Uzun yolda 110 km bandında yakıt sarfiyatınız ne oluyordu? Bir de xcity ile saatte 3-4 km gibi bir düşük hızlarda gidonun bir sağa bir sola yığılma yapması sizde de oluyor muydu?

    Burgmanın arka varyatörünü beğeniyorum. İtalyanlardan esinlenmiş arka varyatörün yüzeyine pervaneyi andıran varyatörü soğutması için tasarlanmış çıkıntıları var. Yeni ürettikleri arka varyatör de ise tasarım hatasından kaynaklanan perçinlerin kendini bırqkması vb ses yapma şikayetlerinin önüne geçmişler. Bu Şikayetiniz yoksa Sizdeki ısınma bence normal.
    Teşekkür ederim 1 yıldır kullanıyorum Burgman'ı. Xcity ile uzun yolda 90-120 km/h bandında seyrederdim genellikle. Bu hızda artçısız tüketim 3.4 lt. oluyordu. Durmaya çok yakın hızlarda dengesizlik var XCity'de. Bunun dışında dengesi çok iyi.
    Burgman da varyatör ve debriyaj tası mükemmel çalışıyor. Burgman'daki kavrama ve hızlanma pürüzsüzlüğü Xcity'de kesinlikle yok. (üstelik bagalar aşınmış durumda, Kayış değişim zamanı epey geçmiş burgman kullanıyorum. İkinci el aldım ve aynen devam ediyorum) Xcity'nin kavrama sorunu Dr.pulley baga, baga tutucular ile çözülüyor.

  10. #1470

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Cevap için çok teşekkür ederim. Durmaya yakın xcity acemilik yaptırıyor ama sanırım kullananlar bu duruma alışmışlar. Onun dışında çok dengeli. at gibi bir motor varyatör bakımını kendim yapmayı öğrenebilirsem o mevzuları hiç sorun etmeyecem.

    Vespa gts 250 test ettiğimde de pürüssüz şiir gibi bir ivmelenmesi vardı. Ne demek istediğinizi anlayabiliyorum.

  11. #1471
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Yollarda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için çok teşekkür ederim. Durmaya yakın xcity acemilik yaptırıyor ama sanırım kullananlar bu duruma alışmışlar. Onun dışında çok dengeli. at gibi bir motor varyatör bakımını kendim yapmayı öğrenebilirsem o mevzuları hiç sorun etmeyecem.

    Vespa gts 250 test ettiğimde de pürüssüz şiir gibi bir ivmelenmesi vardı. Ne demek istediğinizi anlayabiliyorum.
    XCITY'nin bazı yedek parçaları Suzuki Hayabusa'dan pahalı. Hem 6 yıl kullanmış olduğum için hem de yedek parça fiyatları nedeniyle sattım. Suzuki'nin de ucuz değil. Fakat daha uzun ömürlü.

  12. #1472

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Valla artık her markanın her segmentinde benim nazarımda parçaları pahalı. Bu gidişle yakında mobiletten devam ederiz.

  13. #1473

    Üyelik
    19 Haziran 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA X CİTY 250
    Selmlar,benim motordada hararet sorunu var,normal kullanımda bir problem olmuyor,fakat motoru stop ettiğimde kontak açıkken fan açıyor ve hararet kırmızıyakadar yükseliyor,soğutma sıvısını değişsem sorun geçermi acaba...

  14. #1474

    Üyelik
    03 Ağustos 2020
    Merhabalar İzmir'de ilk motorum olarak bir xcity aldım, yaşından ve sahiplerinden dolayı biraz yıpranmış bence.. şimdilik bariz bir sıkıntısı yok gibi (yağ yskması dışında🙄) ancak beni de yolda bırakmadan yavaş yavaş onunla ilgileneyim diyorum. İzmir'de xcity e bakacak işini seven bir usta öneriniz var mı? Bu arada hiç bir sosyal ağda gruplara üyeliğim yok o yüxden buraya yazıyorum.

  15. #1475
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Ycl02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar İzmir'de ilk motorum olarak bir xcity aldım, yaşından ve sahiplerinden dolayı biraz yıpranmış bence.. şimdilik bariz bir sıkıntısı yok gibi (yağ yskması dışında��) ancak beni de yolda bırakmadan yavaş yavaş onunla ilgileneyim diyorum. İzmir'de xcity e bakacak işini seven bir usta öneriniz var mı? Bu arada hiç bir sosyal ağda gruplara üyeliğim yok o yüxden buraya yazıyorum.
    Motorunuz hayırlı olsun. Motorunuz kaç km.de. Ne kadar yağ eksilttiğini ölçtünüz mü.

  16. #1476

    Üyelik
    03 Ağustos 2020
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz hayırlı olsun. Motorunuz kaç km.de. Ne kadar yağ eksilttiğini ölçtünüz mü.
    Teşekkür ederim.. 2009 model, 56000km de, yaklaşık 400km de 200ml yağ yakıyor. İlave ettiğim yağ motul 5100 15W50 işini görür sanırım?

  17. #1477
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Ycl02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.. 2009 model, 56000km de, yaklaşık 400km de 200ml yağ yakıyor. İlave ettiğim yağ motul 5100 15W50 işini görür sanırım?
    Ya yaptıracaksın. Yada ekleye ekleye devam edeceksin.
    Motul scooter expert 10w40 MB kullanmanı öneririm.

  18. #1478

    Üyelik
    03 Ağustos 2020
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya yaptıracaksın. Yada ekleye ekleye devam edeceksin.
    Motul scooter expert 10w40 MB kullanmanı öneririm.
    Sanırım yaptıracağım çünkü uzun vadede kullanmayı düşünüyorum ancak daha önce furş takımı değişimi, ön lastik değişimi ve siperlik sorunlarını çözmem gerek. Bi tamirci bana biraz daha kalın yağ kullanırsan daha az yakar gibi bişi demişti.

  19. #1479
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    Alıntı Ycl02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım yaptıracağım çünkü uzun vadede kullanmayı düşünüyorum ancak daha önce furş takımı değişimi, ön lastik değişimi ve siperlik sorunlarını çözmem gerek. Bi tamirci bana biraz daha kalın yağ kullanırsan daha az yakar gibi bişi demişti.
    hocam yağ işi sıkıntılı, yağ azalır da motor bi kitlerse geçmiş olsun. masrafın babası çıkar, yağmurdan kaçarken nuh tufanına tutulursun.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  20. #1480
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    2012 x city sahibiyim, mischel city grip lastik aldım da ön ve arka hava basıncı ne olmalı sizce?


    REKLAM ALANI
74. sayfa BirinciBirinci ... 24647273747576 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)