Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1141
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Ben bakımdan aldım, varyatör kapağı kırıktı değişti 240 TL, kayış değişti 230 TL, hava filtresi değişti 70 TL, bilyalar ne deniyorsa artık değişti 100 TL,yağ değişti, genel bakım toplam 800 TL, Yolda yağ gibi akıyor, kalkarken titreşim vardı şimdi bişey yok,
    Debriyaj balatası iyisi kötüsü, Dr pulley falan pek bilmiyorum, daha önceki motorlarım hep vitesli motordu, o konuda pek yardımcı olamayacağım, ilerde öğreniriz inşallah 😁


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1142
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Ben de bugün motorumu 39500 km de varyatör kayış bakımına soktum.
    Dr.Pulley baga 190TL
    Dr.Pulley tırnak 60 TL
    Makara Tutucu 165 TL
    Kayış 225 TL
    Arka Fren Balata 102 TL
    Buji 13 TL
    İşçilik 65 TL
    Toplam : 820 TL masraf yaptım.
    Arka Kavrama sağlam çıktı. Eğer debriyaj ve tası değişseydi. Herhalde servisten Züğürt Ağa gibi çıkardım.
    40 bin km.den iyi durumda çıkan debriyaj ve tas için teşekkürler Yamaha. Kazık parça fiyatları nedeniyle az önce ettiğim teşekkürü geri alıyorum.
    Servisten çıkınca bir Riva turu yaptım. 11 gr.Dr.pulley bagaların yaptığı değişim yüzümde gülümseme oluşturdu. Kazasız belasız sürüşler...

  3. #1143
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bugün motorumu 39500 km de varyatör kayış bakımına soktum.
    Dr.Pulley baga 190TL
    Dr.Pulley tırnak 60 TL
    Makara Tutucu 165 TL
    Kayış 225 TL
    Arka Fren Balata 102 TL
    Buji 13 TL
    İşçilik 65 TL
    Toplam : 820 TL masraf yaptım.
    Arka Kavrama sağlam çıktı. Eğer debriyaj ve tası değişseydi. Herhalde servisten Züğürt Ağa gibi çıkardım.
    40 bin km.den iyi durumda çıkan debriyaj ve tas için teşekkürler Yamaha. Kazık parça fiyatları nedeniyle az önce ettiğim teşekkürü geri alıyorum.
    Servisten çıkınca bir Riva turu yaptım. 11 gr.Dr.pulley bagaların yaptığı değişim yüzümde gülümseme oluşturdu. Kazasız belasız sürüşler...
    Bişey soracağım kusura bakmazsan
    Baga nedir? Dr pulley olunca ne oluyor, orjinal Yamaha parçası ile ne fark var? Tırnak ne? Makara tutucu nedir? Bende bakıma soktum bahsettikleriniz hakkında Bir bilgim yok,kayış ve bilyalar değişti dedi usta, yukardada yazdım, debriyaj ve tasını biliyorum, yaş 37, bugüne kadar hep vitesli sürdüğümden bu baga falan hakkında bilgim yok, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıpmış 😀
    Teşekkürler

  4. #1144
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bişey soracağım kusura bakmazsan
    Baga nedir? Dr pulley olunca ne oluyor, orjinal Yamaha parçası ile ne fark var? Tırnak ne? Makara tutucu nedir? Bende bakıma soktum bahsettikleriniz hakkında Bir bilgim yok,kayış ve bilyalar değişti dedi usta, yukardada yazdım, debriyaj ve tasını biliyorum, yaş 37, bugüne kadar hep vitesli sürdüğümden bu baga falan hakkında bilgim yok, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıpmış ��
    Teşekkürler
    Estağfurullah. Sen de bize R1'i öğretirsin ödeşiriz.
    Baga,Baga tırnağı,Makara tutucu Ön Varyatörün(kayışı çeviren öndeki parça) parçaları. Makara tutucu dedikleri aşağıdaki parçanın kapağı. Baga aşağıdaki resimde görülen misket gibi olan parçalar. Motor devri artınca dışa doğru hareket edip kayışın döndüğü ön dişli büyüklüğünü değiştiren parça(dişli falan yok tabi)Dr.Pulley baga ise orijinale göre daha fazla tercih edilen performans bagası. Ben orijinalden 1 gr daha hafif taktırarak daha düşük devirde daha yüksek hız amaçladım. Çok da iyi oldu.
    aviregal bunu beğendi.

  5. #1145
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah. Sen de bize R1'i öğretirsin ödeşiriz.
    Baga,Baga tırnağı,Makara tutucu Ön Varyatörün(kayışı çeviren öndeki parça) parçaları. Makara tutucu dedikleri aşağıdaki parçanın kapağı. Baga aşağıdaki resimde görülen misket gibi olan parçalar. Motor devri artınca dışa doğru hareket edip kayışın döndüğü ön dişli büyüklüğünü değiştiren parça(dişli falan yok tabi)Dr.Pulley baga ise orijinale göre daha fazla tercih edilen performans bagası. Ben orijinalden 1 gr daha hafif taktırarak daha düşük devirde daha yüksek hız amaçladım. Çok da iyi oldu.
    http://members.modernvespa.net/paper...lley_2_148.jpg
    Anladım, vitesli de ön veya arka dişli oynanıyor devir ayarlamak için, bizimkiler de bagalar ayarlanıyor, gramaj ayarı ok
    R1 4 ay kadar durdu bende, bakıma bile sokmadan sattık,185 kilo (inazuma ile aynı kilo)153 HP 2002 model uzay kasa tipi idi.uçak gibi benzin yiyen uçak gibi giden Bir motor, tarzı rahatsız etti, konfor Yok, her tatafımı Ağrı yaptı sattım gitti 😀

  6. #1146
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım, vitesli de ön veya arka dişli oynanıyor devir ayarlamak için, bizimkiler de bagalar ayarlanıyor, gramaj ayarı ok
    R1 4 ay kadar durdu bende, bakıma bile sokmadan sattık,185 kilo (inazuma ile aynı kilo)153 HP 2002 model uzay kasa tipi idi.uçak gibi benzin yiyen uçak gibi giden Bir motor, tarzı rahatsız etti, konfor Yok, her tatafımı Ağrı yaptı sattım gitti ��
    Evet. Aynen öyle. Ön ve arka dişli oranları sürekli değişkendir scooter de. R1 konusuna gelince. Sadece merak gidermek için bir kere binebileceğim bir motor. İki kere değil. Çünkü konfor daha önemli.

  7. #1147
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Değişken olduğunu biliyorum, bilmediğim baga nedir ne işe yarar? Onuda öğrendim teşekkür ederim 😉

  8. #1148
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah. Sen de bize R1'i öğretirsin ödeşiriz.
    Baga,Baga tırnağı,Makara tutucu Ön Varyatörün(kayışı çeviren öndeki parça) parçaları. Makara tutucu dedikleri aşağıdaki parçanın kapağı. Baga aşağıdaki resimde görülen misket gibi olan parçalar. Motor devri artınca dışa doğru hareket edip kayışın döndüğü ön dişli büyüklüğünü değiştiren parça(dişli falan yok tabi)Dr.Pulley baga ise orijinale göre daha fazla tercih edilen performans bagası. Ben orijinalden 1 gr daha hafif taktırarak daha düşük devirde daha yüksek hız amaçladım. Çok da iyi oldu.
    http://members.modernvespa.net/paper...lley_2_148.jpg
    yanlış hatırlamıyosam dr pulley bagaları ben önermiştim.

    pişman olmazsınız demiştim.

    bizim xmax 250 grubundada bunu yazarsanız çok iyi olur bazıları boş yere jcosta öneriyor milletin parası heba olmasın.

  9. #1149
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış hatırlamıyosam dr pulley bagaları ben önermiştim.

    pişman olmazsınız demiştim.

    bizim xmax 250 grubundada bunu yazarsanız çok iyi olur bazıları boş yere jcosta öneriyor milletin parası heba olmasın.
    Doğru bir öneride bulunmuşsunuz. J.Costa hakkında iyi şeyler söyleyen kadar söktürüp orijinale dönen var. O yüzden hiç düşünmedim. Dr.Pulley bu işin doktoruymuş. Motorun gidişi çiçek gibi oldu. Uzun yola çıkacağım günü dört gözle bekliyorum. Şimdi "10 gr. baga ile nasıl olur?" sorusu var kafamda. Dr.Pulley baga greslenmez dediler. Gres sürmediler. Sizin uygulama da gressiz mi yapıldı?

  10. #1150
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Uzun süre rampa aşağı inerken fren balatalarının aşırı ısınmasından dolayı frenlerde hassasiyetsizlik oluşuyor, bir defa başıma geldi,uzun rampa aşağı inerken bir süre sonra fren maneti neredeyse elciğe değecekti, varmı başına gelen? Çözümü varmı? Vitesli de düşük viteste kompresör le inerdim böyle bişey olmazdı
    Bide bugün ilk defa artçılı düzde hız denemesi yaptım,4 km kadar stabil 138 km hızda seyrettim düz Yolda normalmi? hafif rampa aşağı 145 civarına çıktım bıraktım, anlık olarak,
    tarlaya çıkayım dedim çamura saplandım, bir saat değneklerle çamur arıtmaya çalıştım, bidaha yağmur arkasından toprak yola girmem tövbe
    Tekeriniz düz basın.

  11. #1151
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süre rampa aşağı inerken fren balatalarının aşırı ısınmasından dolayı frenlerde hassasiyetsizlik oluşuyor, bir defa başıma geldi,uzun rampa aşağı inerken bir süre sonra fren maneti neredeyse elciğe değecekti, varmı başına gelen? Çözümü varmı? Vitesli de düşük viteste kompresör le inerdim böyle bişey olmazdı
    Bide bugün ilk defa artçılı düzde hız denemesi yaptım,4 km kadar stabil 138 km hızda seyrettim düz Yolda normalmi? hafif rampa aşağı 145 civarına çıktım bıraktım, anlık olarak,
    tarlaya çıkayım dedim çamura saplandım, bir saat değneklerle çamur arıtmaya çalıştım, bidaha yağmur arkasından toprak yola girmem tövbe
    Tekeriniz düz basın.
    Hız normal. 250 cc tek silindir bir motordan fazlasını istemek haksızlık olur bence. XCITY'nin arka fren diski iyi tasarlanmamış bence küçücük delikleri dışında soğuması için hiç bir şansı yok. Silindir bir levhayı kesip disk diye takmışlar. Gören hiç kesilmemiş, delinmemiş blok yapıya bakarak bu disk çok zor aşınır diye düşünür. Ama tam tersi.Etrafı açık olmaması da soğuyamamasına neden oluyor. Ayrıca bazı zekai servisler arka balata değişiminde balatanın üzerindeki yalıtım parçasını balatayla beraber çöpe atıyor.(başıma geldi) Yurt dışından tekrar getirtmem gerekti. Yalıtım pedi olmayınca balata ısıyı bağlı olduğu parçalara çok daha fazla iletiyor. Bütün bunlar yüksek ısınma, yüksek ısınma da fren performansının düşmesi ve balatanın çabuk bitmesi demek. Ayrıca kışın disk soğutma delikleri çamurla doluyor. Bu da fazla ısınma demek. Servise gittiğimde usta beni uyardı. "arada bu deliklere dolan çamuru dök" diye. Matkap benzeri bir aletle epey toprak çıktı deliklerden. İnternette gezinirken papatya tarzı bir arka disk gördüm. Sanıyorum o daha verimli çalışır. Kazasız belasız sürüşler...

  12. #1152
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Acemi60 arkadaşım teşekkür ederim, hız olarak daha fazlasını beklemiyordum, yeterli hatta fazla bile, fren hakkında yapacak pek bişey Yok, temizlik ve fren balatalarını kaliteli takmak lazım.

  13. #1153
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Xcity zorunlu trafik sigortası için 190 tl ödedim. İnṣallah fiyatlar tekrar fırlamaz.

  14. #1154
    aviregal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2014
    dostlar ben motoru daha çok iş icabı kullanıyorum ..bugun sigortasını 190 tl ye yaptırdım (epey ucuzlamış)..artan para ile sagında solunda çizikler var boyatmak istiyorum tavsiye edeceginiz avrupa yakasında bir yer varmı?

  15. #1155
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Arkadaşlar bildiğiniz gibi Dr.Pulley baga taktırmıştım. İstanbul-İzmir-İstanbul turundan sonra biraz fikir sahibi oldum. 11 gr. Dr.Pulley ile aldığım sonuçlar şunlar.( 40 bin km. deki biraz aşınmış durumdaki debriyaj balatası ve tası ile kullandığımı gözönüne alın)

    - Titreşim yok oldu. Motoru ısıtmasamda, uzun yolda yüksek hızda uzun süre gitsem de yok. Rüya gibi.
    - Son hız 7-8 km. düştü. Sıkıntı yok. Çünkü 130 km/h ye kadar dolu bir gaz kolu geldi.


    Alıntı aviregal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar ben motoru daha çok iş icabı kullanıyorum ..bugun sigortasını 190 tl ye yaptırdım (epey ucuzlamış)..artan para ile sagında solunda çizikler var boyatmak istiyorum tavsiye edeceginiz avrupa yakasında bir yer varmı?
    Avrupa yakasında bildiğim yer yok. Kaportacıya gideceksin.

  16. #1156
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Acemi 60 arkadaşım yakıtta farkettimi?son hız derken düz yoldaki son hızmı? Ben artçıyla denediğimde düzde 138 km civarı stabil gidiyordu,son hızı azaldı ama ivme arttı diyorsunuz yani.

  17. #1157
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemi 60 arkadaşım yakıtta farkettimi?son hız derken düz yoldaki son hızmı? Ben artçıyla denediğimde düzde 138 km civarı stabil gidiyordu,son hızı azaldı ama ivme arttı diyorsunuz yani.
    Evet düz yolda 130'u aşmak için epey sabır gerekiyor. Fakat hızlanma çok farketti. Yakıtı ölçmeye fırsat bulamadım.

  18. #1158
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Başarısız bir fren balatası değiştirme girişimi;
    Motorum 40 bin'i geçti. 20 bin km.de değiştirilen ön fren balatası daha aşınma payı olmasına rağmen değiştireyim dedim. Daha önce aldığım fren balatalarını(taiwan malı NHC marka 55TL) takmak için kaliperi sökmeye başladım. İki cıvatayı söktükten sonra balata tesbit pimini alyen anahtarla sökmeye çalıştım. Öyle bir sıkılmışki, adeta mühürlenmişti. Vidayı kırmamak için WD40 sıkıp biraz bekledim. Sonuç nafile. Hem kendime kızdım bir vidayı sökemedim diye hem de o vidayı ölümüne sıkana. Açtım servis el kitabını ön kaliper tesbit pimi 13 nm tork ile sıkılır yazılmış. Acaba normal değerin kaç katı sıkılmış ki sökemedim. Gittiğim ustanın vidayı sıkarken 13 nm tork ile sıktığını gözümle görmeden değiştirmesine izin vermeyeceğim. Tabi sökmeye çalışırken tesbit pimi kırılmazsa

  19. #1159
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Resimdeki XCITY 250 egzost kapağını boyatmak mı, yoksa karbon görünümlü folyo ile kaplatmak mı daha iyi olur. Bir yere sordum. "Folyo sıcaktan deforme olabilir" dedi. Kararsız kaldım. Boyatma durumunda mat siyah daha iyi olur gibi geliyor. Fikir veren olursa sevinirim.

    Not: Bizim başlık ölü durumda. Yine de yazmak istedim.

  20. #1160
    nadrov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    var
    Arkadşlar x cıty ön çamurluk far bazı grenaj parçalararına ihtiyacım var cıkma olarak bulabileceğim bir yer varmıdır yada ne tavsiye edersiniz yenileri çok pahalı teşekkür ederim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)