Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #361
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın. Ben arka amortisörleri en yumuşak konuma getirdim. Sele altında avadanlık takımının arasında arka amortisörleri ayarlamak için bir aparat var. Onu kullanarak ayarlama yapabilirsin. En yumuşak konumda bile pamuk gibi süspansiyon bekleme. Kötü yollarda yavaş kullanmak en iyi çözüm. Bu segmentteki motorlardan Kymco Xciting 250'de de aynı şekilde sert amortisör olduğu söyleniyor. X-City 250 süspansiyon hariç her bakımdan benden tam not aldı. Fakat kötü yola girince hızı iyice düşürmek şart.
    şunu belirtmek isterimki yeni alınan bütün motorları ilk 4-5000km sert oluyor daha sonra kademe kademe yumuşuyor ve istenilen yumuşaklığa ulaşıyor ,aynı şeyi ben scarabeom dada yaşamıştım hatta scarabeo nun süspansiyonları bundanda sertti 10.000km sonra ise pamuk gibi olmuştu birde lastik havalarınızı eğer tek biniliyorsa ön26-arka 30 şeklinde basmanızı öneririm oda çok fark ettiriyor
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362
    ozeronder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    CBF 1000 BEYAZ+ Kymco Super 8
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu belirtmek isterimki yeni alınan bütün motorları ilk 4-5000km sert oluyor daha sonra kademe kademe yumuşuyor ve istenilen yumuşaklığa ulaşıyor ,aynı şeyi ben scarabeom dada yaşamıştım hatta scarabeo nun süspansiyonları bundanda sertti 10.000km sonra ise pamuk gibi olmuştu birde lastik havalarınızı eğer tek biniliyorsa ön26-arka 30 şeklinde basmanızı öneririm oda çok fark ettiriyor
    Ben fazla bir beklenti içinde olmamanızı öneririm. Benim motorum 30 bine dayandı ama bazen lastik havalarını beşe ona indirmeyi düşünüyorum.

  3. #363

    Üyelik
    22 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kuba black cat, hero x pulse 200 nasipse :)
    benim aklıma takılan bir soru var, plaka ile alakalı olucak sorum; "0" km bir xcity aldım diyelim, bana plakayı satın aldığım yer tedarik etmesi gerekmiyor mu? yeni çıkan yasalara göre 4 tekerlekli "0" km bir araç aldığınızda plaka ile satın aldığınız bayi uğraşıyor size sadece aldığınız aracın parasını ödemek kalıyor

  4. #364
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı deeppblue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim aklıma takılan bir soru var, plaka ile alakalı olucak sorum; "0" km bir xcity aldım diyelim, bana plakayı satın aldığım yer tedarik etmesi gerekmiyor mu? yeni çıkan yasalara göre 4 tekerlekli "0" km bir araç aldığınızda plaka ile satın aldığınız bayi uğraşıyor size sadece aldığınız aracın parasını ödemek kalıyor
    bayi ile alırken plaka dahil şekilde anlaşırsanız ,bayi ozaman plakanızı ve ruhsat işlemlerinizi hallediyor ama notere gidip vekaletname vermeniz gerekli,eğer vaktiniz varsa kendinizin yapması daha ucuz ve hızlı oluyor
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  5. #365

    Üyelik
    22 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kuba black cat, hero x pulse 200 nasipse :)
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayi ile alırken plaka dahil şekilde anlaşırsanız ,bayi ozaman plakanızı ve ruhsat işlemlerinizi hallediyor ama notere gidip vekaletname vermeniz gerekli,eğer vaktiniz varsa kendinizin yapması daha ucuz ve hızlı oluyor
    bu plaka işini çok taktım kafama neyse ağustos ayını iple çekiyorum; temmuz biter ağustos girer motosikletimi inşallah bende altımda görürüm artık, darısı alamayanların başına

  6. #366
    ozeronder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    CBF 1000 BEYAZ+ Kymco Super 8
    Bazı bayiler ellerinde kalan 2011 model X city leri 9000 tl fiyat veriyorlar. Şeytan diyo ver elindekini al sıfırın...

  7. #367

    Üyelik
    22 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kuba black cat, hero x pulse 200 nasipse :)
    2011 ile 2012 model arasında bir fark var mı? yoksa sadece gümüş renk seçeneği eklenmeden ibaret mi ?

  8. #368
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı ozeronder adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı bayiler ellerinde kalan 2011 model X city leri 9000 tl fiyat veriyorlar. Şeytan diyo ver elindekini al sıfırın...
    mantıklı ,birde eski modeller ile yeni seri arasında enjeksiyon veya program farkıda olabilir yeni modellerin tüketimi daha düşük gibi geldi bana ,benim hiç bir zaman tüketim rakamlarım sizlerinkine yaklaşmadı,bu akşam yine benzin aldım tüketimim 3.4 lt oldu 100km de ve agresif bir kullanımım vardı, bu motor benim eski model xmax imle aynı tüketimi yapıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

    Alıntı deeppblue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 ile 2012 model arasında bir fark var mı? yoksa sadece gümüş renk seçeneği eklenmeden ibaret mi ?
    ben bir fark olmadığını düşünüyorum
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  9. #369

    Üyelik
    22 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kuba black cat, hero x pulse 200 nasipse :)
    tolga hocam; xmax mı daha cimriydi yakıt konusunda xcity mi daha cimri

  10. #370
    ozeronder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    CBF 1000 BEYAZ+ Kymco Super 8
    [QUOTE=Tolme;2686007]mantıklı ,birde eski modeller ile yeni seri arasında enjeksiyon veya program farkıda olabilir yeni modellerin tüketimi daha düşük gibi geldi bana ,benim hiç bir zaman tüketim rakamlarım sizlerinkine yaklaşmadı,bu akşam yine benzin aldım tüketimim 3.4 lt oldu 100km de ve agresif bir kullanımım vardı, bu motor benim eski model xmax imle aynı tüketimi yapıyor[COLOR="Silver"]

    Forumda daha öncede belirtmiştim. Benim motorum 2007 30 binde yakın arkadaşım (ki x-city almasının yegane sebebi benim) 2011 model 3binde iki motor beraber yaptığımız gezide aynı yakıtı tükettik benim motorumda j.costa spor varyator olduğu halde..

  11. #371
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı deeppblue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tolga hocam; xmax mı daha cimriydi yakıt konusunda xcity mi daha cimri
    eski kasa xmax ile şuan aynı tüketimi yapıyor ,yeni kasa xmax ile karşılaştırmadım,

    özer bey bazı arkadaşlar 4-4,5lt civarında tüketim verileri vermişler ,ben hiç bir şekilde 4 lt ye bile ulaşamadım o yüzden acaba arada bir fark var mı diye düşündüm
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  12. #372
    ozeronder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    CBF 1000 BEYAZ+ Kymco Super 8
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski kasa xmax ile şuan aynı tüketimi yapıyor ,yeni kasa xmax ile karşılaştırmadım,

    özer bey bazı arkadaşlar 4-4,5lt civarında tüketim verileri vermişler ,ben hiç bir şekilde 4 lt ye bile ulaşamadım o yüzden acaba arada bir fark var mı diye düşündüm
    Bende tamamen şehir içinde de kullansam her ışıkta tam gazda kalksam ki 97 kiloyum yinede 4 litre hiç yaktıramadım.

  13. #373

    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    herkese merhabalar.bende uzun süredir 250cc bir scooter ararken x-city'e denk geldim.foruma yeni üye oldum adım serdar,manisa'da yaşıyorum,bankacıyım.
    bu hafta itibari ile 18400 km de 2008 mavi bir x-city satın aldım.hafta sonu çeşmede kullanma fırsatı buldum.gayet hoş bir makine.ancak bu hafta 20.000-km bakımını yaptırmayı düşünüyorum. 2.el almamdan dolayı arada genel bakımınıda yaptırıp içim rahat etsin diye.20bin bakımında neler yapılıyor?ne kadara yapılıyor bilgisi olan varsa sevinirim.birde çeşmede 3'e yakın x-city gezgini vardı artçılı.egedeki arkadaşlar ile bir x-city organizasyonu yapmayı düşünürmüyüz?syg.

  14. #374
    simyacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    2014 tmax
    bendede 0 xcıty var yenı aldım daha rodaj bıtmedı 35tl depo doluyor 230 km gıdıyor sımdılık hesaplama yapmadım lıtre fılan cunku manyak keyıf verıyork kı tum motorlarda ust lımıtlerı gormus bırısı olarak hayabusa dahıl amacına yonelık sehır ıcı ıcın 10 numara bır makıne kımse bu makıneye haksızlık etmesın, en guzel tarafı ıse vıraj kabılıyetı)herkese hayırlı geceler ..
    Tolme bunu beğendi.
    daha önce beynini götüremediğin yere motorunu götürme!!!
    ybr250-vstrom-600f-fz6-fazer1000-cbf1000-z1000sx(-xcity250&crosstourer1200)

  15. #375

    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E
    Merhabalar herkese, XCity 250'e terfi ettim ve aranıza geri döndüm arkadaşlar, lafı uzatmayıp izlenimlerimi aktarıyorum.
    Rodaj: Kulanım kılavuzunda "İlk 1000 km 1/3 gaz gidin, sonraki 600 kilometre boyunca da 1/2 gaz gidin." demiş, aynen uyguluyorum, daha 138 kilometredeyiz, 60'ı geçemedim, gazlamaya daha var anlayacağınız.

    Süspansiyon: Evet biraz sert, yumuşayacağını da sanmıyorum, böbrek taşlarına bire bir, XMax'ın tekerlerine laf edip daha büyük tekere geçtik ama esas dikkate almamız gereken veri şunlarmış, "Ön teker hareketi 100 mm" ve "Arka teker hareketi 105 mm" diye yazıyor, XMax da bu rakamlara yakın, bu yüzden pek farkları yok yolda (yol dediğimde toprak, çukur, tümsek, mıcır, serpme ve sessiz Avrupa asfalt dahil bu kelimeye, Ayvalık civarı). Bir rivayete göre XCity'nin ön süspansiyonunda yukarı hareket alanı daha azmış yani çukura girdiğinde aşağı doğru açılıp çukuru takip ediyormuş ama tümseğe çarptığında daha çok hissediyosunuz. Yine rivayete göre XMax'ta bu durum tersmiş, yani yukarı hareket mesafesi daha çokmuş, tümsekleri emiyor ama aynı derinlikteki bir çukuru daha çok hissettiriyormuş. XMax'ta durduğum yerde gidonu kendime çektiğimde süspansiyonun sonunu küt diye hissettiriyodu, XCity'de aynı durum yok, belki bundandır.

    Koltuk: Sert.

    Ön cam: Çukur ve tümsek kovalarken en önemli anda görüşü engelliyor üst çerçeve, Kuruçeşme Yamaha'dan touring cam aldım, takınca durumu aktarırım.

    Bagaj: Seleyi tam açıp havada durmasını sağlamak için direksiyon kilidini de açıp direksiyonu düzeltmek gerekiyor, eski XMax'ta böle bi durum yoktu, yeni icat.

    Tüketim: 160 kilometre, yarım depo, tabi rodajdan sonra değişebilir.

    Rüzgar: Ön cam neredeyse kasksız kullanmaya teşvik ediyor insanı, kasksız gezilmez tabi.

    Denge: Gidiş-geliş yolda karşılıklı TIR ve otobüs trafiğinde sağdan sağdan sürüyorum şimdilik, müthiş stabil ve dengeli, 173 kilo ve Yamaha mühendisliği birleşince güzel olmuş, Boğaz Köprüsünü rahatça geçer rüzgarda.

    Gece: Daha denemedim, yağmur bi yandan, güneş çıkar çıkmaz fırlıyorum.

    Motor sıcaklığı: Hafif yokuşlu bi kaç kilometreden sonra cep telefonumda haritaya bakmak için sağa çektim, bir dakika kadar sonra sağdaki soğutma suyu göstergesi H'ye fırlamıştı, ilerlemeye başlayınca düzeldi, XCity demişler ama şehir trafiğinde ne olacak bu durum bilmiyorum, deneyen varsa tecrübesini paylaşmalı, çok hayati bir mevzu.

    Bunlar ilk izlenimlerim, tabi bunlara Yamaha kalitesi ve maxiscooter rahatlığı ve çevikliği de dahil.

    Servis bürokrasisinin azaldığına ve en çok satılan modellerin yedek parçalarını stoklamaya daha hevesli bir Yamaha Türkiye olduğuna dair duyumlar aldık. Umarız gerçekten böyledir.

    İzlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    20000 km bakımında yapılacak kontroller ve değişimler:
    Benzin hortumlarını kontrol et
    Buji değiştir
    Supap ayarı kontrol et
    Rölanti ayarı kontrol et
    Susturucu ve egzos borusu vidalarını kontrol et
    Hava filtresi değiştir
    V-Kayış hava filtresini temizle
    Ön fren çalışması, hidrolik seviyesi ve kaçak kontrol et
    Ön fren balatası kontrol et, gerekirse değiştir
    Arka fren çalışması, hidrolik seviyesi ve kaçak kontrol et
    Arka fren balatası kontrol et, gerekirse değiştir
    Fren hidrolik hortumu kontrol et, 4 senede bir değiştir
    Lastiklerin diş derinliğini kontrol et, gerekirse değiştir
    Jantları kontrol et
    Jant rulmanlarını kontrol et, boşluk varsa ve jant hafiften sallanıyorsa bilyaları değiştir
    Gidon rulmanlarını kontrol et, lityum-bazlı gresle yağla
    Şasi bağlantılarını kontrol et
    Ön fren kolu baskı noktasını gresle
    Arka fren kolu baskı noktasını gresle
    Yan ayak, sehpa kontrol et, dirsekleri gresle
    Ön çatalı yağ kaçağına karşı kontrol et
    Arka süspansiyonu yağ kaçağına karşı kontrol et
    Yağı değiştir (her 3000 kilmetrede bir)
    Soğutma suyu seviyesini kontrol et (torpidoyu açtığında solda gösterge, seviyenin 1'de olması lazım, 2'deyse en yakın sevisten tamamlattır)
    Soğutma suyunu 3 senede bir değiştir
    Son dişli yağı değiştir
    V-Kayış değiştir (Her 20000 km'de bir kere)
    Ön-arka fren kontrol et
    Hareketli parçaların temas noktalarını gresle
    Gaz kolu kontrol et
    Işıkları ve düğmeleri kontrol et

    Biraz fiyatlı bir bakıma benziyor ama motorsikletin en kapsamlı bakımı bu.

    (İngilizce kılavuzdan çevirdim, kelime hataları olabilir.)
    1991-2005 Kinetic (İlk göz ağrım) > 2005-... ZN 150T (Foresight'ın Çinli kopyası) > 2007-2010 CBR125R (Düz vites öğrendik) > 2007-2009 XMax (Kaza buna denk geldi) > 2012-... XCity (Uzun yol) > 2012-... CB125E (İstanbulda trafik-park-benzin) > ?

  16. #376
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı metepinar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar herkese, XCity 250'e terfi ettim ve aranıza geri döndüm arkadaşlar, lafı uzatmayıp izlenimlerimi aktarıyorum.
    Rodaj: Kulanım kılavuzunda "İlk 1000 km 1/3 gaz gidin, sonraki 600 kilometre boyunca da 1/2 gaz gidin." demiş, aynen uyguluyorum, daha 138 kilometredeyiz, 60'ı geçemedim, gazlamaya daha var anlayacağınız.

    Süspansiyon: Evet biraz sert, yumuşayacağını da sanmıyorum, böbrek taşlarına bire bir, XMax'ın tekerlerine laf edip daha büyük tekere geçtik ama esas dikkate almamız gereken veri şunlarmış, "Ön teker hareketi 100 mm" ve "Arka teker hareketi 105 mm" diye yazıyor, XMax da bu rakamlara yakın, bu yüzden pek farkları yok yolda (yol dediğimde toprak, çukur, tümsek, mıcır, serpme ve sessiz Avrupa asfalt dahil bu kelimeye, Ayvalık civarı). Bir rivayete göre XCity'nin ön süspansiyonunda yukarı hareket alanı daha azmış yani çukura girdiğinde aşağı doğru açılıp çukuru takip ediyormuş ama tümseğe çarptığında daha çok hissediyosunuz. Yine rivayete göre XMax'ta bu durum tersmiş, yani yukarı hareket mesafesi daha çokmuş, tümsekleri emiyor ama aynı derinlikteki bir çukuru daha çok hissettiriyormuş. XMax'ta durduğum yerde gidonu kendime çektiğimde süspansiyonun sonunu küt diye hissettiriyodu, XCity'de aynı durum yok, belki bundandır.

    Koltuk: Sert.

    Ön cam: Çukur ve tümsek kovalarken en önemli anda görüşü engelliyor üst çerçeve, Kuruçeşme Yamaha'dan touring cam aldım, takınca durumu aktarırım.

    Bagaj: Seleyi tam açıp havada durmasını sağlamak için direksiyon kilidini de açıp direksiyonu düzeltmek gerekiyor, eski XMax'ta böle bi durum yoktu, yeni icat.

    Tüketim: 160 kilometre, yarım depo, tabi rodajdan sonra değişebilir.

    Rüzgar: Ön cam neredeyse kasksız kullanmaya teşvik ediyor insanı, kasksız gezilmez tabi.

    Denge: Gidiş-geliş yolda karşılıklı TIR ve otobüs trafiğinde sağdan sağdan sürüyorum şimdilik, müthiş stabil ve dengeli, 173 kilo ve Yamaha mühendisliği birleşince güzel olmuş, Boğaz Köprüsünü rahatça geçer rüzgarda.

    Gece: Daha denemedim, yağmur bi yandan, güneş çıkar çıkmaz fırlıyorum.

    Motor sıcaklığı: Hafif yokuşlu bi kaç kilometreden sonra cep telefonumda haritaya bakmak için sağa çektim, bir dakika kadar sonra sağdaki soğutma suyu göstergesi H'ye fırlamıştı, ilerlemeye başlayınca düzeldi, XCity demişler ama şehir trafiğinde ne olacak bu durum bilmiyorum, deneyen varsa tecrübesini paylaşmalı, çok hayati bir mevzu.

    Bunlar ilk izlenimlerim, tabi bunlara Yamaha kalitesi ve maxiscooter rahatlığı ve çevikliği de dahil.

    Servis bürokrasisinin azaldığına ve en çok satılan modellerin yedek parçalarını stoklamaya daha hevesli bir Yamaha Türkiye olduğuna dair duyumlar aldık. Umarız gerçekten böyledir.

    İzlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim.
    yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun ,kazasız belasız binmeniz dilerim,birkaç sorunuza cevap vermeye çalışayım

    öncelikle ön cam 4 kademe ayarlı bende ilk aldığımda en üstte takılı olduğu için köşesi görüş hizama geliyordu ,kendim söküp 2 kademe aşağı aldım ve bingo ,sorunsuz görüş sağladım,bagaj konusunda haklısınız xmax gibi kendiliğinden açık kalmıyor,rodajda 80km ye kadar anlık olarak çıkabilirsiniz sorun olmaz,dengesi mükemmel xmax ten daha iyi viraj kabiliyeti var ,farları ayarlamanız gerekebilir ben aldığımda havayı gösteriyorlardı ayardan sonra biraz düzeldi ama çokta memnun değilim,sıcaklık konusunda ben öyle bir problem yaşamadım zaten biraz ısınmada orta çizgiden sonraki ilk çizgide hemen fan açıyor sizin acaba fan müşürü veya termostat ile alakalı bir problem olmasın ? bence en yakın zamanda servisinize durumu bildirin,tekrar hayırlısı olsun
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  17. #377
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun ,kazasız belasız binmeniz dilerim,birkaç sorunuza cevap vermeye çalışayım

    öncelikle ön cam 4 kademe ayarlı bende ilk aldığımda en üstte takılı olduğu için köşesi görüş hizama geliyordu ,kendim söküp 2 kademe aşağı aldım ve bingo ,sorunsuz görüş sağladım,bagaj konusunda haklısınız xmax gibi kendiliğinden açık kalmıyor,rodajda 80km ye kadar anlık olarak çıkabilirsiniz sorun olmaz,dengesi mükemmel xmax ten daha iyi viraj kabiliyeti var ,farları ayarlamanız gerekebilir ben aldığımda havayı gösteriyorlardı ayardan sonra biraz düzeldi ama çokta memnun değilim,sıcaklık konusunda ben öyle bir problem yaşamadım zaten biraz ısınmada orta çizgiden sonraki ilk çizgide hemen fan açıyor sizin acaba fan müşürü veya termostat ile alakalı bir problem olmasın ? bence en yakın zamanda servisinize durumu bildirin,tekrar hayırlısı olsun
    Slm Tolga ... Eski kasa için geçerli sanırım bu yorum...Eski kasa xmax , şu an yeni kasa xmax kullanıyorum + bir arkadaşımın xcity sini de kullandım... Yeni kasa xmax için bence geçerli değildir bu öngörü....Eski kasa xmax ile yeni kasa xmax arasında sürüş dinamikleri iyi yönde oldukça değişmiş durum da...Çok daha iyi yol tutuş ve viraj kabiliyeti var...

  18. #378
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Alıntı tamyak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm Tolga ... Eski kasa için geçerli sanırım bu yorum...Eski kasa xmax , şu an yeni kasa xmax kullanıyorum + bir arkadaşımın xcity sini de kullandım... Yeni kasa xmax için bence geçerli değildir bu öngörü....Eski kasa xmax ile yeni kasa xmax arasında sürüş dinamikleri iyi yönde oldukça değişmiş durum da...Çok daha iyi yol tutuş ve viraj kabiliyeti var...
    evet yeni xmax eski xmaxtan daha dengeli ve yol tutuşu daha iyi ama ben bunu lastiklerine bağlıyorum,bence x-city de daha geniş lastik çapından dolayı virajı yeni xmax tan daha iyi ,eğer lastikler michelin ile değiştirilirse dahada iyi olur diye düşüncesindeyim
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  19. #379

    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E
    "
    Alıntı mcerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Geçen ay X-city' lerde kronik denilebilecek su pompası keçesinden su kaçırma problemini ben de yaşadım hem de evden 200 km uzakta daha önce hiç geçmediğim sapa bir ilçelerarası yolda. Motor hararetinin yükseliş eğiliminde olması ve hiç gaz vermeden yokuş inerken bile bu yükselişin devam etmesi neticesinde en sonunda hararet kırmızı bölgeye dayandı. Motoru stop edip yokuş aşağı yokuş sonuna kadar gittiğimde şans eseri bir petrol buldum. Motosikletten indiğimde bir yerlerden su sızdığını gördüm ama ilk etapta nereden sızdığını anlayamadım. Muhtemelen hortumlardan kaçırıyordur diyerek motor bölümü üstündeki kaporta aksamını falan söktüm. Sonradan anladım ki gerek yokmuş pompadan kaçırıyormuş. Bu halde seyahate devam edemeyeceğimi düşünüp geri dönmeye karar verdim. Bu tür durumlar yaşanabilir diye her zaman yanımda büyük bir şişe su bulundururum. Petrolden her ihtimale karşılık birkaç şişe daha su aldım. Radyatöre su ilave etmek için far grubunu barındıran ön bölmeyi söktüm (üst taraftaki 6 vidayı sökmek yeterli). Radyatör yedek bölmesinde su kalmadığını gördüm ve su ile doldurdum, far grubunu tekrar taktım. Yola çıktığımda hararetin tekrar aniden yükselmeye başladığını gördüm ve tekrar durmak zorunda kaldım. Ön tarafı tekrar söktüğümde yedek bölmeye döktüğüm suda bir azalma olmadığını gördüm. Hata yapmışım, aslında direkt radyatöre su dökmem gerekiyormuş. Radyatör kapağını açıp radyatöre su ilave ettim. Epey bir su aldı. Bu ilave işleminden sonra yaklaşık 180 km hemen hemen hiç durmadan yol geldim. Bu süre boyunca hararet orta ile kırmızı bölge arasında duruyordu. Yavaşlayınca kırmız bölgeye yaklaşıyordu. Tabii su sızıntısı da devam ediyordu. Eve yaklaşıp şehir trafiğine girince hız da azaldı ve en son eve ulaştığımda hararet yine kırmızı bölgeye ulaşmıştı. Bir gün sonra su ilave etmek için radyatörü açtığımda aslında fazla bir eksilme olmadığını gördüm. Hararetin neden yükseldiğine anlam veremedim. Sonradan ustadan öğrendiğim kadarıyla su ilave ederken motorun çalışır durumda olması gerekiyormuş ve önce direkt radyatöre daha sonra da ilave depoya su dökülmeliymiş. Ben bu şekilde yapmadığım için galiba radyatör hava yapmış bu yüzden randımanlı bir soğutma yapamamış.

    Keçenin değişeceği anlaşılınca dedim ki herhalde bu keçeyi burada bulamayız, siparişle de ne zaman gelir Allah bilir. Usta sağolsun 3-4 keçeciyi dolaşmış ve sonunda benim motosiklete uygun bir keçe bulmuş. Ustanın dediğine göre şimdi takılan keçe orjinalinden daha kaliteli ve sağlam bir yapıda. Sızdırmaması için çift katmanlı imiş.

    Velhasıl böyle bir durum sizin de başınıza gelirse su ilave ederken motor çalışır vaziyette olsun, önce direkt radyatörü doldurun, sonra da ilave deposunu. Aksi halde hava yapabilir ve randımanlı soğutamayabilir.

    Selamlar.

    ---------- Post added at 07:02 ---------- Previous post was at 06:41 ----------

    İlaveten,

    Su pompasının alt tarafında 8-9 anahtarla sökülebilen bir vida var (galiba keçe de bu vidanın altında) Vidanın kenarında da su buharı simgesi var. Radyatöre su ilave ederken bu vida biraz gevşetilirse radyatörün hava yapması engelleniyormuş.

    8-9 anahtar x-city' nin alet çantasında yok. Lazım olabilir diye ben 1 tane alıp çantaya koydum.
    "

    Tüyoyu aldık, beklemedeyiz, detaylı paylaştığınız için şimdiden teşekkürü borç biliriz. Eğer aynı durumla karşılasırsak ya bi kask ya bi mont ya da en azından bi çift eldiveniniz bizden. Bu mesajınızın yazıcıdan çıktısını alıp kullanım kılavuzunun arasına koydum. :-)
    Adem Balkan bunu beğendi.

  20. #380
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet yeni xmax eski xmaxtan daha dengeli ve yol tutuşu daha iyi ama ben bunu lastiklerine bağlıyorum,bence x-city de daha geniş lastik çapından dolayı virajı yeni xmax tan daha iyi ,eğer lastikler michelin ile değiştirilirse dahada iyi olur diye düşüncesindeyim
    Peki ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)