merhaba,
bahsettiğin olay şanzıman sisteminden kaynaklanır. Bizim motorların şanzımanları arbaa şanzımanı gibi değildir. Arabalarda Senkromeç dişlisi yaşadığın olaydan seni kurtarır. Ama bizim motorlar aynı vitesli bisikletler gibidir hareket halinde iken dişliler belli bir hızla dönerken vites değişebilir. Durduğunuz yerde 5. vitesteyseniz motora çok az gaz verin bu esnada motoru kaldırır gibi yapıp debriyajı tekrar sıkıp vitesi küçültün. Her küçültmede bunu yapın ki şanzıman dönsün vites küçülsün.
gaza çok basarsan dişli sıyrılma sesi duyarsın ki bu motora zararlıdır. Şanzımana nazik davranın..1.vitesten 2.ye geçmeyip boşta kalıyorsa senkromeç dişlisi takılmıştır. Rodajda bu normaldir. Yvaşlayın motoru 1. vitese alın sonra tekrar hızlanın.
saygılar sevgiler.
dostlar.
vites değiştirirken sanki geçmiyormuş gibi olması , yükseltirken sanki tam geçmemiş gibi olması veya durduğumda bire atmak istediğimde vites pedalının adeta taş kesilmesi bendede oluyor ara sıra.....
o zaman şöyle bir ileri - geri yapıyorum debreyaja basıp , tekrar deniyorum kolaylıkla geçiyor.ilk başlarda panik oluyordum "aha işte bozuldu şanzıman" diye, fakat korkulacak bir durum yok !....
ayrıca özellikle vites küçültürken arkadaşlarımızın dediği gibi şöyle bir ara gazı verirseniz gerçekten faydalı oluyor,çünkü motorsiklet şanzımanları otomobiller kadar gelişmiş değil (mecburen öyle çünkü yer çok dar,küçük olmak zorunda)kara şanzıman muamelesi yapacaksınız bazen....
size danışacağım bir konu var :
benim vites pedalımda hoşuma gitmeyen bir boşluk var, pedal kollarındaki burçların (kısa küçük kolun iki ucundaki ayar yaptığımız burçlar) iç kısımları çok boşluk yapmış,pedal langır-lungur..
başka bir markanın bu tür kolu uyarmı acaba?..yada sağlam,boşluksuz burç varmı caracal'ın ? bulamaz isem mecburen yaptıracağım..
teşekkürler
Dostum evet işte sorun senin dölediğin gibi...
Arkadaşlar hepinize tekrar tekrar teşkkür ediyorum.İçim rahatladı artık sorun olamaması çok iyi...
Bende de motoru ilk aldığımda aynı sorun vardı.Motor kurulurken servis farketmişti ve düzeltmişti ama nasıl yaptılar hiç bir fikrim yok...
Saygılarımla...
evet olay hareketsizlikten kaynaklaniyor. veya yetersiz hareketten. park halindeyken de bazen bosa alma, vitese takma olaylari zor oluyor. ileri geri yaparken degisiyor vites.
caracalın en büyük sorunu zaten bu!!! vites geçişleri çok sert...ama bu birazda debriyaj halatındanda kaynaklanıyor.ben debriyaj halatını söküp yağlamıştım ve vites geçişleri gerçektende çok rahatlamıştı...haa unutmadan!!! söylemeden geçmeyeyim halatın motor kısmına takılan yerine bir yay atmanız gerekiyor ben size daha sonra resimli bir şekilde anlatırım ben kaçar.....
keşke benzin deposu biraz daha büyük olsaydı çok daha güzel olurdu motorun tek eksiği bu bence o güzelim motora sadece 9 lt lik bi depo koymuşlar bi 15 20 arası bişi koysalardı hem saha büyük görünürdü hem daha gösterişli olurdu ama diğer tüm özellikleri güzel bi motor
aşk... histerical blindness... karşılıksız aşk olmaz, olursa aşk değil saplantı olur.. ve tek taraf üzülür...:salut: Form ye formda kal,
Port ye portakal!!!! ::dalga::
resimlerdede görüldüğü gibi arkadaşlar halatın motor kısmına takılan yerine yay atıldı..gerçektende vites geçişlerini çok rahatlatıyor.yay'ın biraz uzun olması gerekiyor ve biraz sert olmalı!!sanayide yedek parçacılarda bulabilirsiniz..takılış şekli yayı debriyaj teline çevirerek takmanız gerekiyor..yağlama olayına gelince debriyaj halatını komple söküp halatın ucundan ince bir yağ dökerek yağlamanız gerekir yağlarkende halatın içindeki teli yağı emmesi için yukarı aşağı çekip bırakmanız gerekiyor..inanın arkadaşlar bu yazdıklarımı yapın farkı siz göreceksiniz
sagol ferhat abi .
scootech kardes servıse gotur uzun hıkaye olur anlatırsam ızle bır kere bır daha kendın yaparsın
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
bu çok iyi oldu gerçekten..
resimli olmasıda bizim için ayrı bir kolaylık , sağolun arkadaşlar.
İşte budur !...paylaşım dediğin böyle olur teşekkür ediyorum,servise götürüp öncelikle şu aşırı boşluk olan vites pedalı "uzatma pimini" halledeyim , sıra debreyaja gelsin
Dostum tek kelime ile harika.Paylaşımın için çok çok teşekkürler... En kısa zamanda bende uygulamaya koyulayım...
Merhabalar;
Arkadaşlar malum rotaj bitti, Caracalda 75 Km hıza çıktığımda devir yaklaşık 5000 oluyor sizce herşey normalmidir.Birde devri yüksek tutmam 7000-8000 devire kadar çıkarmam ve uzunca bir süre bu şekilde gitmemin ne gibi sakıncaları olur sizce.Tiger kullanan bir dostum bana motorun devrini kırmızı alana kadar getirebilirsin tabi çok uzun gitmemek koşulu ile vede motoru devamlı yüksek devirde kullan açılsın nasıl olsa 1000 Km geçtin gibi bişeyler söledi siz ne dersiniz bu duruma.Yardımlarınız için teşekkürler...
Saygılarımla...
arkadaşlar yıllardır görmediğim bir arkadaşla tesadüf olarak karşılaştık taksici olmuş adı neydi yaaa unuttum valla
valla taksıde ıken motosikletlerı hiç iplemem başlarının çaresine baksınlar dedi dalsam şimdi suçlu ben olurdum yazıyı da canlı örnek olsun dedim
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
erayy hani erken kalkcaktın gidicektik bi yerlere mtorsuz bi sekilde
Caracal ım artık yollarda ....kavuştum sonunda
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)