Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1661

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet evet sorun o şekilde. Ben bilgi olması için ayrıca servise danıştım onlar bu tür şeylerin rotajdaki bir motor için normal olduğunu sölediler.Ayrıca "canercaracal" arkadaşımızın yazmış olduğu gaz verme olayı bence çok başarılı sorunsuz oluyor.
    yaw ısık gostergesının rodajıda mı oluyormus yaa hayret yani bnmkıde yapıyor bu çin liler boyle . arada bır vıteste ıken bosta gosterıyor . cok kafanıza takmayın olur boyle vakalar
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1662
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw ısık gostergesının rodajıda mı oluyormus yaa hayret yani bnmkıde yapıyor bu çin liler boyle . arada bır vıteste ıken bosta gosterıyor . cok kafanıza takmayın olur boyle vakalar
    Dostum ben yanlış yazdım sanırım servis ışık olayına için sölememişti o sözü, vitesin kilitlenip kalması olayına rotasyon dediler.Işık sölediğin gibi sanırım sormadım onu...
    Saygılarımla...

  3. #1663
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Arkadaşlar öneri ve yardımlarınız içn öncelikle herkese teşekkür ederim.Dün akşam çok garip bir durum oldu bu konuda sizden özür dileyerek tekrar yardım rica ediceğim.

    Olay şöyleki ; Hızlı bir yolda 5. viteste yaklaşık 60 Km/H hızla giderken bir yöne dönmek ve yavaşlamak için debriyaja ve frene basarak yavaşladım dönmeyi tamamladığımda vites trafik durumundan dolayı 5. viteste kaldı ve normal olarak vitesi 2'ye düşürmek için hamle yaptığında (tabi debriyaj başından beri basıydı) vites 4'e geçti tekrar 3, 2 yapmak için bastığımda sabit bir demire basıyormuşum gibi hiç hareket etmedi.Bu olay daha önce birkere daha oldu ama motoru STOP yaptım tekrar debriyaja basarak çalıştırdığımda vites küçüldü, bu sefer çalışırken debriyajı hafif bırakarak ne olacağını merek ettim ve yarım debriyajda hareket etme girişimindeyken vitesten takırtı ses gelerek 3. vitese düştü ve sorun yok oldu.Sizce sorun nedir ben vitese tam basmıyormuşum gibi birdurum mu vardır.İşin uzmanları olarak bana nedersiniz.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    merhaba,
    bahsettiğin olay şanzıman sisteminden kaynaklanır. Bizim motorların şanzımanları arbaa şanzımanı gibi değildir. Arabalarda Senkromeç dişlisi yaşadığın olaydan seni kurtarır. Ama bizim motorlar aynı vitesli bisikletler gibidir hareket halinde iken dişliler belli bir hızla dönerken vites değişebilir. Durduğunuz yerde 5. vitesteyseniz motora çok az gaz verin bu esnada motoru kaldırır gibi yapıp debriyajı tekrar sıkıp vitesi küçültün. Her küçültmede bunu yapın ki şanzıman dönsün vites küçülsün.
    gaza çok basarsan dişli sıyrılma sesi duyarsın ki bu motora zararlıdır. Şanzımana nazik davranın..1.vitesten 2.ye geçmeyip boşta kalıyorsa senkromeç dişlisi takılmıştır. Rodajda bu normaldir. Yvaşlayın motoru 1. vitese alın sonra tekrar hızlanın.
    saygılar sevgiler.

  4. #1664

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    bahsettiğin olay şanzıman sisteminden kaynaklanır. Bizim motorların şanzımanları arbaa şanzımanı gibi değildir. Arabalarda Senkromeç dişlisi yaşadığın olaydan seni kurtarır. Ama bizim motorlar aynı vitesli bisikletler gibidir hareket halinde iken dişliler belli bir hızla dönerken vites değişebilir. Durduğunuz yerde 5. vitesteyseniz motora çok az gaz verin bu esnada motoru kaldırır gibi yapıp debriyajı tekrar sıkıp vitesi küçültün. Her küçültmede bunu yapın ki şanzıman dönsün vites küçülsün.
    gaza çok basarsan dişli sıyrılma sesi duyarsın ki bu motora zararlıdır. Şanzımana nazik davranın..1.vitesten 2.ye geçmeyip boşta kalıyorsa senkromeç dişlisi takılmıştır. Rodajda bu normaldir. Yvaşlayın motoru 1. vitese alın sonra tekrar hızlanın.
    saygılar sevgiler.
    hımm tmm aynı sorun bendede vardı . kılıtlenıp kalıyordu bas asagı yukerı gecmıyordu . debrıyajı bırak gırrç diye bir ses ile yerine oturup duzelıyordu . sonra zamanla geçti ama bıraz uzun surdü
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  5. #1665

    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    caracal 200/siyah

    vites aralıkları

    dostlar.

    vites değiştirirken sanki geçmiyormuş gibi olması , yükseltirken sanki tam geçmemiş gibi olması veya durduğumda bire atmak istediğimde vites pedalının adeta taş kesilmesi bendede oluyor ara sıra.....
    o zaman şöyle bir ileri - geri yapıyorum debreyaja basıp , tekrar deniyorum kolaylıkla geçiyor.ilk başlarda panik oluyordum "aha işte bozuldu şanzıman" diye, fakat korkulacak bir durum yok !....
    ayrıca özellikle vites küçültürken arkadaşlarımızın dediği gibi şöyle bir ara gazı verirseniz gerçekten faydalı oluyor,çünkü motorsiklet şanzımanları otomobiller kadar gelişmiş değil (mecburen öyle çünkü yer çok dar,küçük olmak zorunda)kara şanzıman muamelesi yapacaksınız bazen....

    size danışacağım bir konu var :
    benim vites pedalımda hoşuma gitmeyen bir boşluk var, pedal kollarındaki burçların (kısa küçük kolun iki ucundaki ayar yaptığımız burçlar) iç kısımları çok boşluk yapmış,pedal langır-lungur..
    başka bir markanın bu tür kolu uyarmı acaba?..yada sağlam,boşluksuz burç varmı caracal'ın ? bulamaz isem mecburen yaptıracağım..
    teşekkürler

  6. #1666
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hımm tmm aynı sorun bendede vardı . kılıtlenıp kalıyordu bas asagı yukerı gecmıyordu . debrıyajı bırak gırrç diye bir ses ile yerine oturup duzelıyordu . sonra zamanla geçti ama bıraz uzun surdü
    Dostum evet işte sorun senin dölediğin gibi...

    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    bahsettiğin olay şanzıman sisteminden kaynaklanır. Bizim motorların şanzımanları arbaa şanzımanı gibi değildir. Arabalarda Senkromeç dişlisi yaşadığın olaydan seni kurtarır. Ama bizim motorlar aynı vitesli bisikletler gibidir hareket halinde iken dişliler belli bir hızla dönerken vites değişebilir. Durduğunuz yerde 5. vitesteyseniz motora çok az gaz verin bu esnada motoru kaldırır gibi yapıp debriyajı tekrar sıkıp vitesi küçültün. Her küçültmede bunu yapın ki şanzıman dönsün vites küçülsün.
    gaza çok basarsan dişli sıyrılma sesi duyarsın ki bu motora zararlıdır. Şanzımana nazik davranın..1.vitesten 2.ye geçmeyip boşta kalıyorsa senkromeç dişlisi takılmıştır. Rodajda bu normaldir. Yvaşlayın motoru 1. vitese alın sonra tekrar hızlanın.
    saygılar sevgiler.
    Arkadaşlar hepinize tekrar tekrar teşkkür ediyorum.İçim rahatladı artık sorun olamaması çok iyi...

    Alıntı scootech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar.

    vites değiştirirken sanki geçmiyormuş gibi olması , yükseltirken sanki tam geçmemiş gibi olması veya durduğumda bire atmak istediğimde vites pedalının adeta taş kesilmesi bendede oluyor ara sıra.....
    o zaman şöyle bir ileri - geri yapıyorum debreyaja basıp , tekrar deniyorum kolaylıkla geçiyor.ilk başlarda panik oluyordum "aha işte bozuldu şanzıman" diye, fakat korkulacak bir durum yok !....
    ayrıca özellikle vites küçültürken arkadaşlarımızın dediği gibi şöyle bir ara gazı verirseniz gerçekten faydalı oluyor,çünkü motorsiklet şanzımanları otomobiller kadar gelişmiş değil (mecburen öyle çünkü yer çok dar,küçük olmak zorunda)kara şanzıman muamelesi yapacaksınız bazen....

    size danışacağım bir konu var :
    benim vites pedalımda hoşuma gitmeyen bir boşluk var, pedal kollarındaki burçların (kısa küçük kolun iki ucundaki ayar yaptığımız burçlar) iç kısımları çok boşluk yapmış,pedal langır-lungur..
    başka bir markanın bu tür kolu uyarmı acaba?..yada sağlam,boşluksuz burç varmı caracal'ın ? bulamaz isem mecburen yaptıracağım..
    teşekkürler


    Bende de motoru ilk aldığımda aynı sorun vardı.Motor kurulurken servis farketmişti ve düzeltmişti ama nasıl yaptılar hiç bir fikrim yok...
    Saygılarımla...

  7. #1667

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200 (siyah)
    evet olay hareketsizlikten kaynaklaniyor. veya yetersiz hareketten. park halindeyken de bazen bosa alma, vitese takma olaylari zor oluyor. ileri geri yaparken degisiyor vites.

  8. #1668
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    caracalın en büyük sorunu zaten bu!!! vites geçişleri çok sert...ama bu birazda debriyaj halatındanda kaynaklanıyor.ben debriyaj halatını söküp yağlamıştım ve vites geçişleri gerçektende çok rahatlamıştı...haa unutmadan!!! söylemeden geçmeyeyim halatın motor kısmına takılan yerine bir yay atmanız gerekiyor ben size daha sonra resimli bir şekilde anlatırım ben kaçar.....

  9. #1669
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    caracalın en büyük sorunu zaten bu!!! vites geçişleri çok sert...ama bu birazda debriyaj halatındanda kaynaklanıyor.ben debriyaj halatını söküp yağlamıştım ve vites geçişleri gerçektende çok rahatlamıştı...haa unutmadan!!! söylemeden geçmeyeyim halatın motor kısmına takılan yerine bir yay atmanız gerekiyor ben size daha sonra resimli bir şekilde anlatırım ben kaçar.....
    Büyük bir merakla bakliyorum.Yay nereye takılabilir ki birde yağlanması gereken kısımlar neresidir. Gidon önünden uzanan kabloyumu yağlamalıyız ve nasıl yapılmalı yağlama sizce...
    Saygılarımla...

  10. #1670

    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    önemli olan gönüllerin motoru =)
    keşke benzin deposu biraz daha büyük olsaydı çok daha güzel olurdu motorun tek eksiği bu bence o güzelim motora sadece 9 lt lik bi depo koymuşlar bi 15 20 arası bişi koysalardı hem saha büyük görünürdü hem daha gösterişli olurdu ama diğer tüm özellikleri güzel bi motor
    aşk... histerical blindness... karşılıksız aşk olmaz, olursa aşk değil saplantı olur.. ve tek taraf üzülür...:salut: Form ye formda kal,
    Port ye portakal!!!! ::dalga::

  11. #1671
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı canercaracal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasım o farları eklediginde bana da haber ver nasıl yaptıgını bende aynısından almayı düsünüyorum kolay gelsin smdiden hayırlı olsn
    Bu arada farları taktırdım çok hoşoldu ama resimleri çekemedim en kısa sürede ileteceğim.

    Alıntı trashthepain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keşke benzin deposu biraz daha büyük olsaydı çok daha güzel olurdu motorun tek eksiği bu bence o güzelim motora sadece 9 lt lik bi depo koymuşlar bi 15 20 arası bişi koysalardı hem saha büyük görünürdü hem daha gösterişli olurdu ama diğer tüm özellikleri güzel bi motor
    Evet katılıyorum ama bu halide çok hoş yinede...
    Saygılarımla...

  12. #1672
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR



    resimlerdede görüldüğü gibi arkadaşlar halatın motor kısmına takılan yerine yay atıldı..gerçektende vites geçişlerini çok rahatlatıyor.yay'ın biraz uzun olması gerekiyor ve biraz sert olmalı!!sanayide yedek parçacılarda bulabilirsiniz..takılış şekli yayı debriyaj teline çevirerek takmanız gerekiyor..yağlama olayına gelince debriyaj halatını komple söküp halatın ucundan ince bir yağ dökerek yağlamanız gerekir yağlarkende halatın içindeki teli yağı emmesi için yukarı aşağı çekip bırakmanız gerekiyor..inanın arkadaşlar bu yazdıklarımı yapın farkı siz göreceksiniz

  13. #1673
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Bilgi için Teşekkürler.

  14. #1674

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    sagol ferhat abi .
    scootech kardes servıse gotur uzun hıkaye olur anlatırsam ızle bır kere bır daha kendın yaparsın
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #1675

    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    caracal 200/siyah

    debreyaj teli

    bu çok iyi oldu gerçekten..
    resimli olmasıda bizim için ayrı bir kolaylık , sağolun arkadaşlar.

    İşte budur !...paylaşım dediğin böyle olur teşekkür ediyorum,servise götürüp öncelikle şu aşırı boşluk olan vites pedalı "uzatma pimini" halledeyim , sıra debreyaja gelsin

  16. #1676
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    resimlerdede görüldüğü gibi arkadaşlar halatın motor kısmına takılan yerine yay atıldı..gerçektende vites geçişlerini çok rahatlatıyor.yay'ın biraz uzun olması gerekiyor ve biraz sert olmalı!!sanayide yedek parçacılarda bulabilirsiniz..takılış şekli yayı debriyaj teline çevirerek takmanız gerekiyor..yağlama olayına gelince debriyaj halatını komple söküp halatın ucundan ince bir yağ dökerek yağlamanız gerekir yağlarkende halatın içindeki teli yağı emmesi için yukarı aşağı çekip bırakmanız gerekiyor..inanın arkadaşlar bu yazdıklarımı yapın farkı siz göreceksiniz
    Dostum tek kelime ile harika.Paylaşımın için çok çok teşekkürler... En kısa zamanda bende uygulamaya koyulayım...

    Merhabalar;

    Arkadaşlar malum rotaj bitti, Caracalda 75 Km hıza çıktığımda devir yaklaşık 5000 oluyor sizce herşey normalmidir.Birde devri yüksek tutmam 7000-8000 devire kadar çıkarmam ve uzunca bir süre bu şekilde gitmemin ne gibi sakıncaları olur sizce.Tiger kullanan bir dostum bana motorun devrini kırmızı alana kadar getirebilirsin tabi çok uzun gitmemek koşulu ile vede motoru devamlı yüksek devirde kullan açılsın nasıl olsa 1000 Km geçtin gibi bişeyler söledi siz ne dersiniz bu duruma.Yardımlarınız için teşekkürler...
    Saygılarımla...

  17. #1677

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    arkadaşlar yıllardır görmediğim bir arkadaşla tesadüf olarak karşılaştık taksici olmuş adı neydi yaaa unuttum valla

    valla taksıde ıken motosikletlerı hiç iplemem başlarının çaresine baksınlar dedi dalsam şimdi suçlu ben olurdum yazıyı da canlı örnek olsun dedim
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  18. #1678
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Caracal 200
    Yok dalsen biz arkanızdayız :D

  19. #1679
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Huysuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok dalsen biz arkanızdayız :D
    Saygılarımla...

  20. #1680

    Üyelik
    14 Temmuz 2008
    Şehir
    edirne(eskisehir)
    Motosikleti
    kanuni CARACAL 200 KARA ŞİMŞEK
    erayy hani erken kalkcaktın gidicektik bi yerlere mtorsuz bi sekilde
    Caracal ım artık yollarda ....kavuştum sonunda


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler