Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5741
    gedelekli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    HONDA CBR250


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5742

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    Zat150'imi sattıktan sonra aldığım Mct250'imi bu sayfada çok güzel günlerim geçtiği için burayada koymak istedim Hepinize ii aksamlar ...







    Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)

  3. #5743

    Üyelik
    06 Eylül 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial 150zat
    Alıntı tilsim86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzos dekor kapagını kontrol edin vidalar sıkılı ise egzosun icinde metal plakalar var susturucular bunlar cürümeye basladıkca ses yapmaya baslar. ve suan kullanmanızda sıkıntı olmaz ama zamanla o ses artacaktır. ses iyice arttıgında yenisiyle değiştireceksiniz artık.
    çukurdan yada tümsekten geçerken flnda egzosun bağlandığı yerdeki boruların ordan ses gelir gibi oluyo ama bunlar hep hız 70-80 ken olduğu için en az,rüzgardan vs den duymak güç oluyo.

    birde motorun rölantisi bazen kendi kendine normalleşiyo(çalışır vaziyetteki titremeler motorun sesi fln normal oluyo)bazen de kendi kendine gitcekmiş gibi oluyo.bugünde ışıkta durdum stop etti motor(çalıştırdıktan yaklaşık 3dk fln sonra)

  4. #5744

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı cgty89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çukurdan yada tümsekten geçerken flnda egzosun bağlandığı yerdeki boruların ordan ses gelir gibi oluyo ama bunlar hep hız 70-80 ken olduğu için en az,rüzgardan vs den duymak güç oluyo.

    birde motorun rölantisi bazen kendi kendine normalleşiyo(çalışır vaziyetteki titremeler motorun sesi fln normal oluyo)bazen de kendi kendine gitcekmiş gibi oluyo.bugünde ışıkta durdum stop etti motor(çalıştırdıktan yaklaşık 3dk fln sonra)
    durum aynen bahsettigim gibi. Egzosunuzun icindeki plakalarla alakalı suan yeni yeni cürümeye basladıgından dolayı belirli bir devirde yapması normaldir. Bu arada kücük bir ihtimal genede egzosun baglı oldugu egzos braketi var onada bir bakın zatların kronik problemi olarak o demir cabuk kırılmakta. ancak öyle birsey olsa zaten baktıgınızda kırık oldugunu görür sesin nereden geldigini daha kolay tayin edebilirdiniz.

    Motorunuzun stop etmesi devirinin artması azalması ve daha benzer bircok sorun tamamiyle karburator ile alakalı olup otomatik jigleyle alakalıdır. Ne yazıkki sıfır karburator bile alsanız otomatik jiglelerde problem olmaktadır. Cok fazla kafanıza takacagınız bir arıza degildir. motorun rolenti ayarını yapıp o sekilde kullanmaya devam edebilirsiniz. Otomatik jiglenin sıfırı 8 tl motorcularda ancak unutmayınki alacagınız yeni jiglede aynısını yapabilme ihtimali %95 tir. bu sekilde kullanın eger cok cok rahatsız etmeye baslarsa otomatik jigleyi iptal edersiniz. sol ayak koydugunuz yerin oradaki kapagı cıkarttıgınızda otomatik jiglenin soketini göreceksiniz bu sekilde iptal edilmektedir. İptal ettigimde ne gibi sorun yasarım dersenizde sabahları motoru calıstırırken motorunuzun ısınması icin jigle devreye girerek yüksek devirde calısır ancak ısındıktan sonra o jigle rezistans yardımıyla acılması gerekmetedir. ancak bu işlem saglıklı gerceklesmediginden siz bunu iptal ederek bu işi elinizle yapmak zorunda kalırsınız. Yani jigleyi iptal ederseniz motoru calıstırdıgınızda ısınması icin 2 3 dk kadar gaz vererek motoru ısıtmanız gerekecektir

  5. #5745

    Üyelik
    13 Eylül 2010
    arkadaslar motorum 2800 km de motorum sankı kayıs kacırıyormus gıbı yuksek gazlarda kalkısa gecıyordu bende kayısını degıstırmek ıcın buugn atelyeye gıttım ve
    1 = 845/22.5/35 olculerdekı kayıstan aldım
    2 = varyator mısketlerı degıstım orjınalı 12 gr yenı aldıgım 10gr
    3 = on varyatore 1mılım kalınlıgında ıkı kasnagın arasına pul koydum
    4 = arka varyatörun acılma mesafesını arttırmak ıcın tornada bıraz mıl boyu tesvıye yapıldı
    arkadaslar motorumun kalkısı artık daha kucuk gazlarla baslıyor ayrıyetten gaz kolunu %10 kadar cevırdıgım takdırde 60 - 65 km hızlara anıden cıkıyor ustelık ara hızlanmaları cok fena halde benı ıteklemeye basladı artık cok fazla devır yapmadan kasnakların en ust noktalarını kullanabıldıgım ıcın dusuk devırlerde yuksek surat yapıyorum ve yakıtım muhtemelen bu sebepten dusecek su an tamı tamına ortalama 3.5 lıtre yakıyorum ha bırde rolantımızın bozulma sebeplerınden bırı olan otomatık cıkleyı eskıden ıptal edıyorduk sabahları cok zor calısıyordu sımdı yapmamız gereken sol ayak basma yerının altında olan cıkle kablosunun artı kısmı yanı kırmızı kablosunu kesıp araya anahtar koyarak anahtarıda topıdoya monte ederek sabahları calıstırmadan once cekıp motor ısındıktan sonrada dugmeyı kapatarak rolantı sorununu cozebılırız dıye dusunuyorum

  6. #5746

    Üyelik
    06 Eylül 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial 150zat
    senin bu yaptığın değişikliklerin bnm sorunuma çözümü olurmu?

  7. #5747
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Alıntı tabut0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar motorum 2800 km de motorum sankı kayıs kacırıyormus gıbı yuksek gazlarda kalkısa gecıyordu bende kayısını degıstırmek ıcın buugn atelyeye gıttım ve
    1 = 845/22.5/35 olculerdekı kayıstan aldım
    2 = varyator mısketlerı degıstım orjınalı 12 gr yenı aldıgım 10gr
    3 = on varyatore 1mılım kalınlıgında ıkı kasnagın arasına pul koydum
    4 = arka varyatörun acılma mesafesını arttırmak ıcın tornada bıraz mıl boyu tesvıye yapıldı
    arkadaslar motorumun kalkısı artık daha kucuk gazlarla baslıyor ayrıyetten gaz kolunu %10 kadar cevırdıgım takdırde 60 - 65 km hızlara anıden cıkıyor ustelık ara hızlanmaları cok fena halde benı ıteklemeye basladı artık cok fazla devır yapmadan kasnakların en ust noktalarını kullanabıldıgım ıcın dusuk devırlerde yuksek surat yapıyorum ve yakıtım muhtemelen bu sebepten dusecek su an tamı tamına ortalama 3.5 lıtre yakıyorum ha bırde rolantımızın bozulma sebeplerınden bırı olan otomatık cıkleyı eskıden ıptal edıyorduk sabahları cok zor calısıyordu sımdı yapmamız gereken sol ayak basma yerının altında olan cıkle kablosunun artı kısmı yanı kırmızı kablosunu kesıp araya anahtar koyarak anahtarıda topıdoya monte ederek sabahları calıstırmadan once cekıp motor ısındıktan sonrada dugmeyı kapatarak rolantı sorununu cozebılırız dıye dusunuyorum
    eline sağlık,biraz uğraşmışsın... Atelyen nerde?

  8. #5748
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...







    eski zatcı olarak tekrardan zate geriş dönüş yaptım arkadaşlar yeni motorum 2005 model 29 binde temiz kullanılmış kazasız bir motordur şimdilik ufak tefek masrafları var hayırlısı ile 2 aya kalmaz sıfır gibi olcak

  9. #5749

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    hayırlı olsun

  10. #5750

    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TDM900 , PS150
    Herkese merhaba,
    Yaklaşık bir haftadır bir sıkıntı var motorumda sizinle paylaşmak istedim, eğer aynı sorunu yaşayan var ise çözüm yolu bulabilirmiyiz diye.
    Motorum 2006 model ve 12.000 km de..
    Sorun ise şu:
    Gazı tam yada ona yakın açamıyorum, gaz actıgımda motor benzin bitmiş gibi kesiklik yapıyor ve gitmiyor, ancak gazı tekrar kısarsam veya yavaşlarsam kesiklik yapmadan gidiyor.
    Bu sorun bazen ilk çalıştırmadan sonra oluyor bazen de normal bir şekilde sorunsuz giderken birden oluyor.
    Depoya temizleyici fln attım ama nafile..
    Benim tahminim elektriksel bir arıza olduğu yönünde ama bu konuda tecrübem yok, eğer tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
    Teşekkürler..

  11. #5751

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı dynatech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,
    Yaklaşık bir haftadır bir sıkıntı var motorumda sizinle paylaşmak istedim, eğer aynı sorunu yaşayan var ise çözüm yolu bulabilirmiyiz diye.
    Motorum 2006 model ve 12.000 km de..
    Sorun ise şu:
    Gazı tam yada ona yakın açamıyorum, gaz actıgımda motor benzin bitmiş gibi kesiklik yapıyor ve gitmiyor, ancak gazı tekrar kısarsam veya yavaşlarsam kesiklik yapmadan gidiyor.
    Bu sorun bazen ilk çalıştırmadan sonra oluyor bazen de normal bir şekilde sorunsuz giderken birden oluyor.
    Depoya temizleyici fln attım ama nafile..
    Benim tahminim elektriksel bir arıza olduğu yönünde ama bu konuda tecrübem yok, eğer tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
    Teşekkürler..
    Öncelikle gecmiş olsun. Sorununuz karburatoru işaret ediyor. Elektrik problemleri bu tür arızayı vermez diye düsünüyorum. karburatorunuzun samandıra kısmını söküp kontrol edin. Kendiniz yapamıyorsanızda ustaya giderek motordan anlıyormus edasını verin ve derdinizi anlatıp samandıradan yapar degilmi dediginizde baska yerlerini kurcalamadan oraya bakacaktır. Samandıranın icersine bir pislik kactıysa( pis benzinden olur,yırtık hava hortumundan olur) bu pislik veya capak samandıranın acık kalmasını saglayarak gereginden fazla benzini pompalıyor ve motor boguluyor. Hatta bujinizi kontrol ederek ıslak olup olmadıgından da bir sonuca ulasabilirsiniz.gazı actıgınızda bogulma baska sebepten olmaz kontrol edeceginiz yer karburatordür.. zatlar böyle kesikligi atesleme bobinin kabloları gevsedigindede yapar ancak o gazı acınca yapıp gazı kısınca düzelmez gevsekse kablo her daim o sekilde kesiklik yapar. sag arka granajın egzosun üstüne dogru yukarı baktıgınızda atesleme bobinini göreceksiniz. Kabloları gevsekse onları sıkmanızı tavsiye ederim.

  12. #5752

    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TDM900 , PS150
    Teşekkürler hocam yardımın için. İnşallah sorun ordan kaynaklanıyordur. Elim takım tutar allahtan, motosiklet tamircilerine muhtaç olmayacağım artık.. Ben sadece sorunu tespit etme ve çözme konusunda bigisizim..En kısa zamanda karbüratörü söküp kontrol edip hemde temizlemeyi düşünüyorum. Bujileri ne kdr sürede bir değiştiriyorsunuz arkadaşlar, sökmüşken bujiyi de değiştireyim madem

  13. #5753
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı dynatech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler hocam yardımın için. İnşallah sorun ordan kaynaklanıyordur. Elim takım tutar allahtan, motosiklet tamircilerine muhtaç olmayacağım artık.. Ben sadece sorunu tespit etme ve çözme konusunda bigisizim..En kısa zamanda karbüratörü söküp kontrol edip hemde temizlemeyi düşünüyorum. Bujileri ne kdr sürede bir değiştiriyorsunuz arkadaşlar, sökmüşken bujiyi de değiştireyim madem
    bujiyi sökerken dikkat!!! ufak bir hata büyük masraf çıkarabilir başına. bujinin takıldığı yerdeki dişler (yani silindir üst kapak) çok sağlam değil. diş atladığı zaman yalama olması çok basit. benim başıma geldi ve yaklaşık 3000km sonra motor birden durdu. üst kapak değişti, 180tl kaçtı
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #5754

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı dynatech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler hocam yardımın için. İnşallah sorun ordan kaynaklanıyordur. Elim takım tutar allahtan, motosiklet tamircilerine muhtaç olmayacağım artık.. Ben sadece sorunu tespit etme ve çözme konusunda bigisizim..En kısa zamanda karbüratörü söküp kontrol edip hemde temizlemeyi düşünüyorum. Bujileri ne kdr sürede bir değiştiriyorsunuz arkadaşlar, sökmüşken bujiyi de değiştireyim madem
    buji öyle kolay kolay bozulacak bir sey degildir. Motorun saglıklı gidiyorsa bujinle hiç oynama. Ancak hiç değiştirmediysende bir cıkartıp kontrol etmende fayda oldugunu düsünüyorum.korayında belirttiği gibi tek dikkat etmen gereken sey buji değiştirirken motorunun soguk olmasıdır. yani motor blogu sıcak oldugunda bujiyi cıkartmaya calısırsan veya takmaya calısırsın diş kapacaktır. Ayrıca motor sogukkende gene takarken bujiyi ilk önce sonuna kadar el ile takıp sonra yarım tur kadar buji anahtarıyla cevirmenizde fayda vardır. Direk anahtarla takmak riskli olacagından diş kapma olasılıgı yüksek bu durumda silindir kapagını değiştirmeniz gerekebilir.

  15. #5755
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Arkadaşlar, İstanbul anadolu yakasında branda diktiren var mı? Nerede ne zaman ve kaça yaptırdınız.
    Orhan KÖNİ

  16. #5756
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    ENGİN KARDEŞİM...
    Tekrardan aramıza hoş geldin

  17. #5757
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    Alıntı AYBERK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ENGİN KARDEŞİM...
    Tekrardan aramıza hoş geldin
    saol abi tekrardan hoşbuldum dayanamadım zatsızlığa ve tekrar aldım hemide kırmızı

  18. #5758

    Üyelik
    23 Eylül 2010
    slm arkadaşlar yeni zat kullanıcısı olarak aranıza yeni katıldım
    bemin bir sorum olacak motora iki kişi binince bana göre 3 tane sorun çıkıyor birincisi:kalkarken çok titriyor.ikincisi iki kişi binince alt kısımdan biryerlerden ses yapıyor yavaş gittigimde veya yolun tümsekli yada bozuk oldugu yerlerde geliyor bu ses daha çok. Tek bindiğimde fazla ses yapmıyor acaba sürtme filanmı yapıyor.son olarakta altının vurmaması için ne yapmalıyım az bir tümsekte bile altı vuruyor.ben okadarda kilolu degilim ben 60 arkamdakide 75 yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler...

  19. #5759
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı soner4433 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar yeni zat kullanıcısı olarak aranıza yeni katıldım
    bemin bir sorum olacak motora iki kişi binince bana göre 3 tane sorun çıkıyor birincisi:kalkarken çok titriyor.ikincisi iki kişi binince alt kısımdan biryerlerden ses yapıyor yavaş gittigimde veya yolun tümsekli yada bozuk oldugu yerlerde geliyor bu ses daha çok. Tek bindiğimde fazla ses yapmıyor acaba sürtme filanmı yapıyor.son olarakta altının vurmaması için ne yapmalıyım az bir tümsekte bile altı vuruyor.ben okadarda kilolu degilim ben 60 arkamdakide 75 yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler...
    Arkadaşım, motordan ses gelme olayı eksoz üzerinde bulunan katalizör (yanlışım varsa düzeltin) borusunun şaseye sürtmesiyle geliyordur. Çünkü dediğiniz aynı sorun bende de vardı ve o boruyu biraz esneterek şaseden uzaklaştırınca ses kesildi.
    Altını vurma sorununu, forumdaki arkadaşlar arka lastiğini büyüterek giderdiklerini okudum. Şahsen halen orjinal lastiği kullanmaktayım, sadece iki kişi iken çok dikkatli ve yavaş geçmekteyim kasislerde.
    Titreme olayını ve eksik bilgileri ise bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır.
    Herkese kazasız belasız sürüşler.

  20. #5760
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    titreme olayını arka varyatörden yapar arka varyatörün bitiyor demektir değişme zamanı geliyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler