Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6761
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Motordan motora subap ayarı için belli kilometre bilgileri var. Bizim bu 150ZAT lar için kaç bim km de bir subap ayarı yapmalıyız?
    Nasip olursa yaza subap ayarı yapacağım 8000km bakımı ile ve yaklaşık 5500km geçmiş olacak ilk ayarından bu yannı.
    Yani demem o ki ne kadar gider bi ayar? Kaç km de bir bizim motorlarda yapmalıyız subap ayarını?

    Herkese kazasız belasız sürüşler.
    Merhaba dostum
    Bizim motorlarda subap aralığı 2-3 bin km de kontrol edilmesi gerektiği kitapçık bilgilerinde yer alıyor, tabi kontrol etmek subap ayarı yap demek değil kontrol edip ayarda kaçma varsa subap ayarı yapmak gerekli


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6762
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı Panaromik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba dostum
    Bizim motorlarda subap aralığı 2-3 bin km de kontrol edilmesi gerektiği kitapçık bilgilerinde yer alıyor, tabi kontrol etmek subap ayarı yap demek değil kontrol edip ayarda kaçma varsa subap ayarı yapmak gerekli
    Verdiğin bilgiler için sağol ama ben kitapçıktaki çoğu bilgilere güvenemiyorum ondan sormuştum.

    Çünkü kitapda motor yağını 10w40 kavrama dişlisinede koyulması geçiyor ama yanlış. Neden dersen; burası sadece dişli kutusu, kısaca diferansiyel muadili bir kısım. Buraya motor yağı konulmazmı konulabilir ama kitaba uygun olmaz. Ağır yük taşıyan dişli guruplarına (otolarda şanzıman gibi) çabuk ezilmeyecek kalın yağlar konur. Bu yağda kısaca 80w90'dir şuanda kullandığım gibi. İnce yağ uzun sürede dişlilerin olağan çalışma süresini (ömrünü) kısaltacaktır.

    Yani Mondial in kitapçığı bazen zarar verebilir.

    Bilgilerin için teşekkürler, ben en işisi 5-6bin de bir kafama göre ayar yapayım

  3. #6763
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Merhaba Arkadaşlar
    Son 1 haftadır motorumda düzensiz rölanti vardı yolda giderken durup duruken devir yükseliyor, motor orta ayakdayken arka teker kendi kendine dönüyordu, bu belirtiler bana jiglede sorun olabileceğini düşündürdü, kontrolleri ve testleri yaptım jigle sağlamdı, motor ilk çalıştığında soğukken yüksek devirde çalışıyor, ısınınca jigle devreye girip normal rölantiye dönüyordu fakat biraz gidince tekrar devir yükseliyordu karbüratör rölanti ayarı tutmuyordu haliyle. karbüratörde temizdi,

    sonra aklıma jiglenin beslemesi geldi, kontrollerim sonucu yolda giderken bir müddet sonra jigleye gelen elektriğin kesildiğini farkettim
    bende jigleye bir anahtar üzerinden direk 12 v bağladım, motor soğukken anahtar kapalı (jigleye elektrik gitmiyor) şekilde çalıştırıyorum motor ısınınca anahtarı açıp (jigleye elektrik gidiyor) sürekli öyle bırakıyorum, ve bu yöntemle gayet sağlıklı bir rölanti ve devirle kullanmaya başladım anahtar sürekli açık konumda kalsada oluyor jigleye elektrik verince kapatması 1-3 dk sürüyor o arada zaten ısınmış oluyor, ve normal rölantiye dönüyor ve saat gibi sayıyor, jiglenin kendi soketindeki sorunu çözene kdar bu şeklde kullanacağım,

    bu tür sorunla karşılaşan arkadaşlar varsa deneyebilirler

  4. #6764
    hasanrs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya AS 150 T1 7k, SYM GTS250i Evo16k, Yamaha R25
    Motor 100 km de ne kadar yakıyor arkadaşlar? İlk motor olarak tavsiye eder misiniz? Satışı nasıldır?
    http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!

  5. #6765
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı hasanrs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 100 km de ne kadar yakıyor arkadaşlar? İlk motor olarak tavsiye eder misiniz? Satışı nasıldır?
    yaklaşık 3,5lt yakar. bütçeniz düşükse alınabilir. yalnız tamir işlerinden biraz anlamak lazım, yoksa paranız ustalara gider.
    imkanınız varsa biraz daha biriktirip honda, suzuki, sym gibi markaların 125-150-200cc lik motorlarından alın.
    38bin km 150 zat kullandım. 3binde iken almıştım, 41binde iken sattım. bu kadar uzun süre kullanan çok azdır. buna rağmen söylüyorum ki çin malı motor son tercih olmalıdır
    (ekleme yapayım, çin malı motorlar içinde 150 zat tercih edilebilecek en iyi modellerdendir)
    hasanrs bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6766
    FreeShah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok
    Merhabalar bende ilk motorum olacak bir scooter arıyorum, fazla masraf çıkarmayacak ve motor öğrenirken bana arkadaşlık edecek bir model arıyorum. Çünkü bilgim ve tecrübem yok ne kadar az sıkıntı yaşarsam benim için o kadar iyi olur. Bu modelin cüssesi benim çok hoşuma gitti bende cüsseli bir şey almak istiyorum. 1.85 boy olunca bazı modellerde kendimi çok eğreti ve rahatsız hissettim. Fiyat olarakta ZAT bana çok uygun geldi. Mümkün oldukça uygun bir şey alıp zamanla neye ihtiyacım olduğunu anladıktan sonra iyi bir model almak istiyorum. Hoşuma giden vitesli modelleri uygun fiyatlara görmeme rağmen scooter'ın başlangıç için daha mantıklı olacağı kanısındayım. Mersin'de yaşadığım için temiz ve hoş gelen model bulma konusunda sıkıntım var ve sanırım baharda hem fiyatlar hem talep arttığı için pek model yokmuş. Satıcılar hep genelde öyle bilgi verdi çünkü. Bende Adana'da bir zat ilanı gördüm 1.899 TL ile eklenmişti. Fakat zamanla çok yaktığı, çok sorun çıkardığı ve bazen masraflı olduğunu çok okudum. İlk motorumda bu işten soğumak istemem. Bütün bunları düşünürsek sizce benim içi ZAT mantıklı bir seçim olur mu?

  7. #6767
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar,

    Yeni bir soruyla tekrardan aranızdayım
    Dün motorumla turlarken sanayi mahallesinden maslağa girişte biraz son sürat denemesi yapayım dedim ve gazı sonuna kadar açtım. 100km/h oldu sonra yavaş yavaş 105-106km/h hızla (daha hızı artmadı ) giderken sanki biran ateşleme durdu ve ani hız kesmeye başladı ve benim 1-2sn içinde gazı bırakmamla motor topladı kendini ve İTÜ çıkışını alana kadar 90-95km/h hızla geçtim sorunsuzca ve tabi istinye bayırından aşağıda 100km/h hızla indim (az bir gazla kendi çıktı o hıza) gene bir problem yoktu.

    Benim merak ettiğim o ara ne oldu ki motor öyle bi tepki verdi? O yolda ara ara son gaz denemesi yaparım neden derseniz motoru biraz zorlayınca sanki motor açılırcası misali biraz daha rahatlıyor, rahat gidiyo motorum 0-70km/h arası

    Neyse böyle kısa bir anıydı, herkese kazasız belasız sürüşler.

  8. #6768
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Alıntı Crazy Motors adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Yeni bir soruyla tekrardan aranızdayım
    Dün motorumla turlarken sanayi mahallesinden maslağa girişte biraz son sürat denemesi yapayım dedim ve gazı sonuna kadar açtım. 100km/h oldu sonra yavaş yavaş 105-106km/h hızla (daha hızı artmadı ) giderken sanki biran ateşleme durdu ve ani hız kesmeye başladı ve benim 1-2sn içinde gazı bırakmamla motor topladı kendini ve İTÜ çıkışını alana kadar 90-95km/h hızla geçtim sorunsuzca ve tabi istinye bayırından aşağıda 100km/h hızla indim (az bir gazla kendi çıktı o hıza) gene bir problem yoktu.

    Benim merak ettiğim o ara ne oldu ki motor öyle bi tepki verdi? O yolda ara ara son gaz denemesi yaparım neden derseniz motoru biraz zorlayınca sanki motor açılırcası misali biraz daha rahatlıyor, rahat gidiyo motorum 0-70km/h arası

    Neyse böyle kısa bir anıydı, herkese kazasız belasız sürüşler.
    MErhaba
    o yollarda bende o hızlarda denemeler yaparım sanırım aynı olaya inanıyoruz motor daha rahatlıyor gibi fakat dediğin olayla hiç karşılaşmadım
    o anda ekzozdan patlama çatlama sesi geldimi acaba hatırlıyormusun?
    ateşleme durunca genelde yanma odasında bi sıkışma oluyor ve tekrar başladığında ekzozda patlama oluyor vitesli motorlarda bunu bilerek de yapıyorlar silah gibi ekzoz patlatmak için

  9. #6769
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Alıntı Panaromik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MErhaba
    o yollarda bende o hızlarda denemeler yaparım sanırım aynı olaya inanıyoruz motor daha rahatlıyor gibi fakat dediğin olayla hiç karşılaşmadım
    o anda ekzozdan patlama çatlama sesi geldimi acaba hatırlıyormusun?
    ateşleme durunca genelde yanma odasında bi sıkışma oluyor ve tekrar başladığında ekzozda patlama oluyor vitesli motorlarda bunu bilerek de yapıyorlar silah gibi ekzoz patlatmak için
    Merhaba,
    Valla o yüksek hızda giderken motor gereğinden fazla motor çevre ve araç sesi olduğundan egzoz patlama sesi oldumu olmadımı bilmiyorum
    Dediğim gibi sanki bi anlık ateşleme durmuş gibi olmuştu ama anlam veremediğim bi kesilme idi.
    Neyse şimdilik bi problem yok ve her seferinde o yolda deneme yaparım ve bu ilk defa olan birşey idi.
    Teşekkürler iyi akşamlar...

  10. #6770
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar

    Uzun zamandır kimseler bir şeyler yazmamış, maşallah problemsiz gidiyoruz demek ki

    Tekeriniz düz bassın kazasız belasız sürüşler.

  11. #6771
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar,

    Yakın zamanda Zorunlu Trafik Sigortası yaptıran varmı? Yaptırdıysanız ne kadara yaptırdınız?

    Sigorta sepeti'nden anlaşmalı olduğu firmalara sordurtarak teklif istedim 167,3TL dediler geçen sene AXA Sigortaya göre iyi gibime geldi çünkü 190 küsür liraya yaptırmıştım.

    Sizdende bilgi almak istedim.

    Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler.

  12. #6772
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar,

    Bugün motorla ışıklarda beklerken gözümün tesadüfen akü şarj ibresine takıldı ve bir bakarımki en üst seviyeye gelmiş. Hemen uzun farları açtım (motorum sıfırken başıma geldiğinde yapmıştım). Şarj eski seviyesine döndü sonra farları kapadığımda bir anormal durum görünmüyordu eve geri gelene kadar.

    Anlaşılan yakın tarihte konjektör arızası oluşacak motorumda Geldiğimde konjektörün olduğu bölgeyi açtım gözle görünen bir durum varmı diye açtım. Çünkü motorum daha 400 küsür kilometrede iken böyle bir arıza ile serviste garantiden değişmişti bildiğiniz konjektör çatlamış idi. Neyse görünürde birşey yoktu Birde bağlantılarda oksitlenme oturmama gibi bir varmı diye kontrol edeyim ve ne göreyim



    Normalde 3 soket olmalıydı biri sarı kabloların olduğu soket (3pin), diğeri kasilerek bağlandığı kabloların soketi olmalıydı (4pin-1'i eksik) ve bu 4pin sokete paralel bağlı 3pin li şarj akımını kesmeye yarayacak röle olmalıydı ama sadece görüntü bu kadar



    Demin bahsettiğim kesik kablolarda 4. pinde olması gereken kablo ise boşta bırakılmış (Bunu yapan servise bol bol saydırdım )



    Markası da bu imiş.


    Gelelim sadede Mondial'in servisleri berbat ötesi ben ilk etaplarlar açıkçası çömez iken ÇİROZOĞLU Motorsiklete gittim lanet olsun gene yaptıkları pisliği düzeltmek uğraştıracak (Kesip attıkları soketi bulmalıyım, orjinal konjektör almalıyım, akım kesici röle almalıyım vs derken).

    Özellikle firma ismi verdim (ilk defa), ya arkadaş dala vere ile adamlar iş yapıyor sinirlerim tepeme geliyo nerdende gitmişim çömezken hep diye

    Neyse arkadaşlar, yakın tarihte bu olayı düzeltir ve paylaşırım burda gene.

    Herkese kazasız belasız sürüşler..

  13. #6773
    Crazy Motors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    Merhaba arkadaşlar,

    Zamanında servisçinin arızalanan konjektörümün yerine sanayi malı 150ZC ye uyumlu konjektör uygulamışdı ve bu arızada farkettim ki en iyi serviz bizmişiz.

    Neyse gelelim değişim işine;


    Servis soketi keserek uydurma yaptığı için direk sokete takma imkanım yoktu (böyle bir uydurma soketide bulamadım) Mecburen konjektörün kablolarını kesmeden soketten sökerek bağlantılarını yapıyorum.



    Burda deneme yapıyorum herhangi bir sorun varmı diye ve sorunsuz çalışıyor geldi sıra toplamaya güzelce



    Burda biraz fazla bant harcadım çünkü motorumu seviyorum ve özen gösteriyorum her ihtimale karşı sıkıntı olmasın diye

    Ve onra tüm granejleri toplayıp binip geziyorum

  14. #6774
    asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150
    Arkadaslar merhaba, uzun zamandır yazmiyorum, zat ile oldukca mutluyuz bir suredir ufak bir problemimiz var bunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Motor ile hareket halinde iken arka taraftan takirti tukurtu seklinde sesler geliyor. Sorunu motordan olup olmadigini anlamak icin motoru yokus assagi calismazken de denedigimde ayni sesin geldigini duyuyorum. 29 eylul 2014 de muayenem dolacagindan motorla ilgili bakimlari yapmak ve degisecekleri degistirmek icin bu gun kollari sivadim. Arka lastigi sokup arka balatayi degistirmek istedim. Lastigi soktugumde sanzuman kismindan yag sizdigini ve arka balata tamburuna doldugunu farkettim. Arka saft bir miktar sallaniyor ve saftin rulmaninin onunde herhangi bir kece tarzi sizdirmazlik elemani yok. Burada bir kece olmasi gerekiyormu ? Ayrica balatalari degistirip lastik tarafindaki ayari yaptigimda frenin guzel bir sekilde tutacagi sekilde ayarlamada lastik bosta hic dönmüyor. Balata sıkılı gibi hareket ettirmiyor. Ha gaz verince motor gidiyor fakat bosta donme yok. Arka fren icin ne yapmaliyim ? Sanzumandaki kacak ve takirti sesleri icin sanzuman rulmanlarini komple değiştirmeyi planliyorum. Sizlerin bu konuda tecrubeleri nelerdir. ?

  15. #6775
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Arkadaşlar eski motorumdan kalma parçaları ücretsiz veriyorum.
    Parçalar 3 yıldır çatıda durmakta, Sıfır değiller ama iş görürler
    Egzoz
    Sağ alt bakalit grenaj
    Arka lastik (çok kötü durumda, buna güvenip uzun süre kullanılmaz, intihar olur)

    Ayrıca çeşitli varyatör parçaları, üst manifold vs de var diye hatırlıyorum ama tekrar kontrol etmem lazım.

    İlgilenenler buradan mesaj atabilir
    Parçalar Dudullu/Ümraniye dedir.
    sbr bunu beğendi.

  16. #6776
    YurdaCooL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul - Maltepe
    Motosikleti
    2007 Model SYM Joyride Evo 200
    Merhaba, 2 sene aradan sonra bugun oglen itibari ile bir ZAT 150 alarak yeniden motorsiklet sahibi oldum, oncelikle tekrar 2 teker uzerinde olacagim icin cok sevincliyim. Motor su an bir arkadasin tamirhanesinde gerekli kontroller yapiliyor ve eksiklikler gideriliyor. Carsamba gunu noter satisini alacagim, yazmis oldugunuz parcalar tam da bu aralar isime yarayabilir. Isyerim Umraniye Hisar hastanesi civarinda, sizin icin de uygun olursa hafta ortasindan sonra sizi ziyaret etmek ve bahsettiginiz parcalara talip olmak isterim.

  17. #6777
    Panaromik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul / Kağıthane
    Motosikleti
    Jincheng JC150 T-A
    Merhaba arkadaşlar karbüratör ve jikle ile ilgili hazırladığım yardımcı videoları izlemek isterseniz lütfen kanalımı ziyaret ediniz.
    teşekkürler

    https://www.youtube.com/channel/UC6s...mk67qa-__UV9Cw

  18. #6778
    YurdaCooL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul - Maltepe
    Motosikleti
    2007 Model SYM Joyride Evo 200
    Merhaba, onceki gun almis oldugum motorumla dun sabah Istanbuldan-Yalova'ya gittim. Aksam donuste Eskihisar'da feribottan inip E-5 ciktiktan 1 km sonra Gebze girisinde 90km hiz ile giderken motor stop etti. Saga cekip durduktan sonra aralikla 6-7 defa calistirmayi denedim ama tik demedi. Mars basiyor lakin kesinlikle atesleme gerceklesmiyor, atesleme sisteminde mi yoksa yakit ile mi alakali cozemedim. Bu arada Yalova'da iken depoyu fullemistim. Gidip gelene kadar acayip bir benzin kokusu hic durmadan devam etti. Aksam o durumda E5 kenarinda 10-15 dakika ugrastan sonra tanidik motor ustasini arayip konustum ve sonunda Maltepe'den Gebze'ye bir kamyonet cagirarak Motoru yukleyip eve getirdik. Ilk gunde boyle bir sey yasamam butun keyfimi alt ust etti. Motor 3 gundur ustamda ve her yerini elden gecirdi(!). Bu aksam evden alip itekleyerek ustaya goturecegim bakalim ne cikacak! Depoyu full doldutunca benzinci de iken motorun altindan az biraz yakit akti, tahliye hortumu filan mi var acaba, fazla doldurunca bosaltim mi oluyor!?

  19. #6779
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Benzin kokusu diyorsanız aklıma ilk gelen benzin hortumunda çatlak olduğu.
    Diğer ihtimaller ise klasik olarak ateşleme bobini, bobinin fişleri, buji, vs.
    Çözümün çok basit olduğuna iddiaya bile girerim.

    Depo doldurulunca ise deponun üstünde bir delik var, oradan akar. Hatta benzin pompadan basınçla geldiği için daha dolmadan bile akar. Çözümü basit, bir adet vidayı o deliğe vidalıyorsunuz, çözülüyor. Hava yapar korkunuz varsa ise onu da yapmaz merak etmeyin. Deponun kapağı hava geçişi sağlıyor.

  20. #6780
    YurdaCooL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul - Maltepe
    Motosikleti
    2007 Model SYM Joyride Evo 200
    Merhaba, problem benzin otomatiginde imis, arasina 100 TL sikismis, cikarinca duzeldi.!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler