Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Asya Motor Scooter'ları Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1881
    Kaan T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Asya 150t
    Alıntı beratonur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet yanlış yazdım anlayın işte 125 bin lira çok değil mi yaa?
    Ben 90-100 bin falan diye düşünüyordum
    Bence cok yakıyor. Bende 150 T var ve yaklaşık 88 YKR yakıyorum. Gerçi T1 den biraz daha küçük bir motor (125 kg) ama o kadar farketmiyeceğini sanıyorum

    Sorununun kaynağı hava filtresi diye düşünüyorum. Temizletirsen herhalde yakıt sarfiyatın düşer. Ama garanti olsun diyorsan Hava filtresini ve bujini değiştir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1882

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    Alıntı Kaan T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence cok yakıyor. Bende 150 T var ve yaklaşık 88 YKR yakıyorum. Gerçi T1 den biraz daha küçük bir motor (125 kg) ama o kadar farketmiyeceğini sanıyorum

    Sorununun kaynağı hava filtresi diye düşünüyorum. Temizletirsen herhalde yakıt sarfiyatın düşer. Ama garanti olsun diyorsan Hava filtresini ve bujini değiştir.
    teşekkürler kardeşim en kısa zamanda b ustaya göstercem.
    Buarada sabah okula gitcektim bi de sınavlarım var finaller başladı, neyse tam motoru çalıştırdım garajdan çıkcam iki üç metre gitti sonra istop etti. Bi daha da çalıştıramadım. Ne yapmam lazım ya nolmuş olabilir ki motora, ne gaz verdim ne bişey yaptım her zamnaki gibi kalktım gidiyodum. Marj basıyo (vıj vıj vıj ediyo) ama gaz versem de motoru çalıştıramıyorum. Ne önerirsiniz?

    Alıntı Manwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba artık ben de bir ASYA'lıyım. Geçen günler içinde kararsızlık içinde ne yapayım karar verememiştim ama sizlerin yorumlarını okuduktan sonra şansımı denemeye karar verdim ve gri renkte bir 150T1 aldım. Yıllar önce, sanki çok tecrübeli bir motorcuymuşum gibi, bir yarış motoru alıp kullanmışlığım var ama yarış makinaları bana her zaman biraz "deli işi" gelimişti (sevenler kırılmasın onun zevki ayrı eyvallah...)... Şimdi bir scooter ile hem tecrübeme hem de keyfime uygun bir motor almayı istedim... Umarım yanılmamışımdır...

    İlk günkü deneyimim beklediğimden çok iyiydi. Tavsiyelerinize uyup rodajına dikkat ediyorum. İlk gün, evime yakın olduğu için Tuzla civarında sürdüm ve inanılmaz keyif aldım umarım her gün ilk günkü gibi geçer. Dengesine alışmam gerek ve de sol elimde debriyaj olmadığını bir yere not etsem iyi olacak )) Fren yaparken motor kontrolümde değilmiş gibi geliyor ama inşallah kısa bir zaman içerisinde üstesinden gelirim.

    Kilitli zincir, koruma örtüsü de aldım ki bir yerde park etmek zorunda kalırsam en azından kolay götürmesinler Kask, bellik, korumalı mont gibi güvenlik önlemlerini de unutmadım. Umarım işe yarayıp yaramadıklarını hiç bir zaman öğrenmem...

    Türkiyede monte edildiğinden dolayı (sizlerden öğrendim) bu hafta sonu kuzenimin oto sanayideki işyerine gidip tüm somunlarını vs. kontrol ettirtmeyi düşünüyorum. Aslında kendim yapacağım sanırım ama yine de yanımda işi bilen birinin olmasını istedim.

    Motorumu iyice tanıyınca geceleri de kullanmaya başlayacağımdan dolayı, karanlıkta görünmenizi sağlayan turuncu ince bir kaç şerit atmayı düşünüyorum motorun üzerine. Çok mu anlamsız olur?
    Turuncu ince bir kaç şerit gri motorun üzerinde şık durur dedim ama sizleri de dinlemek isterim.

    Herkese keyifli sürüşler diliyorum...

    Hayırlı olsun arkadaşım ben de yeni aldım 10 gün oluyo sana ilk önerim ön freni hızlı giderken birden sıkmaman, kolum ve bacağım daha yeni iyileşiyor ama gerçekten ben bu kadar özgür hissettiren birşey daha tatmamıştım. umarım kazasız belasız sürersin

  3. #1883

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Öncelikle geçmiş olsun beratonur, ve tabi ki hayırılı olsun... İyi dileklerin için de teşekkür ederim... Hep beraber kazasız belasız günler....

    Ön fren ile ilgili zaman lazım olacak sanırım. Tavsiyeni aklımda tutacağım. 140 kilo motor + ben = 230 kiloluk bir alet o küçücük tekerleklerle nasıl duracak öğrenmem gerek.


    Yaşadığın sorun ile ilgili olarak, aslında tecrübeli arkadaşlara lafı bırakmak daha doğru olacaktır ama biri gelip ağzıma vurana kadar gevezelik edeyim biraz.

    Bilgisayarcı olduğum için salak bir soru ile başlayayım üzerine alınma

    Benzin var mı?

    Marş sesi baygın mı değil mi? (akü olabilir). Farların gücünden de belki anlayabilirsin.

    Frene bastığını motorun ateşleme sistemine ileten parçalarda sorun olabilir. Frene bastığında plastik bir yuva içindeki kontak sayesinde elektrik bağlantısı sağlanıyor ve böylece sen marşa basıp motoru çalıştırabiliyorsun. sanırım bu motorlarda da sistem aynısıdır. Bu arada tekrar edeyim eskiden kalan bilgilerimi yazıyorum. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi tavsiye verebilir. Bizim motorlar böyle bir kontak sorunu yaşadığında (yani frene basmadığında) marş bile basmıyor olabilir. Hatta böyle bir parça hiç olmayabilir İş yerine henüz motorla gelemediğim için aşağı inip bakayım da diyemiyorum özür Şu dakikada tam anlamıyla atıp tutuyorum kusuruma bakma...

    Yanlış hatırlamıyorsam motoru ikinci el aldım demiştin. Eğer böyle ise buji filan gibi bir sorunun da olabilir.

    Ama sen yine de tecrübeli arkadaşlarımızın önerilerine kulak ver.

    Herkesin yolu açık olsun...
    C BEER 600

  4. #1884

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    Alıntı Manwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun beratonur, ve tabi ki hayırılı olsun... İyi dileklerin için de teşekkür ederim... Hep beraber kazasız belasız günler....

    Ön fren ile ilgili zaman lazım olacak sanırım. Tavsiyeni aklımda tutacağım. 140 kilo motor + ben = 230 kiloluk bir alet o küçücük tekerleklerle nasıl duracak öğrenmem gerek.


    Yaşadığın sorun ile ilgili olarak, aslında tecrübeli arkadaşlara lafı bırakmak daha doğru olacaktır ama biri gelip ağzıma vurana kadar gevezelik edeyim biraz.

    Bilgisayarcı olduğum için salak bir soru ile başlayayım üzerine alınma

    Benzin var mı?

    Marş sesi baygın mı değil mi? (akü olabilir). Farların gücünden de belki anlayabilirsin.

    Frene bastığını motorun ateşleme sistemine ileten parçalarda sorun olabilir. Frene bastığında plastik bir yuva içindeki kontak sayesinde elektrik bağlantısı sağlanıyor ve böylece sen marşa basıp motoru çalıştırabiliyorsun. sanırım bu motorlarda da sistem aynısıdır. Bu arada tekrar edeyim eskiden kalan bilgilerimi yazıyorum. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi tavsiye verebilir. Bizim motorlar böyle bir kontak sorunu yaşadığında (yani frene basmadığında) marş bile basmıyor olabilir. Hatta böyle bir parça hiç olmayabilir İş yerine henüz motorla gelemediğim için aşağı inip bakayım da diyemiyorum özür Şu dakikada tam anlamıyla atıp tutuyorum kusuruma bakma...

    Yanlış hatırlamıyorsam motoru ikinci el aldım demiştin. Eğer böyle ise buji filan gibi bir sorunun da olabilir.

    Ama sen yine de tecrübeli arkadaşlarımızın önerilerine kulak ver.

    Herkesin yolu açık olsun...
    dediğin gibi bu bi çin malı ve frene basmadan marş basmaz ben de geç öğrendim biraz buarada sorun bujide olabilir belki. Benzini daha yeni fulledim. tam da benzin bitmeden almıştım (orda da bi sorun yok yani). Bence sorun ya bujide ya da karbürotörde of neyse artık yarın baktırcam ustanın birine. İlk defa çalışmıyo 10 gündür tepe tepe bindim normaldir

  5. #1885

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    eğer sıklıkla buji hatası verirse ilk baktırman gereken yakıt / hava karışım oranıdır. zengin karışımda buki çabuk kurum bağlar ve ateşleme yapmaz.
    bir arıza olduğu zaman öncelikle kablo soketlerinin düzgünce yerinde olup olmadığına bak. şu anki çalışmama sorunu için kontağı açıp hafif gaz verip ayak marşı ile çalıştırmayı dene. elinden geliyorsa bujileri kontrol ederek yap. çalıştırmak için uğraşırken karbüratör çevresinde benzin görürsen karbüratöründe şamandra görevini tam olarak yapmıyordur temizlenmesi gerekir. geçici olarak karbüratör tahliye horumunun vidasını gevşeterek fazla benzinin akmasını sağlayabilirsin. bazı zamanlar hortumlar hava yapabiliyor çalıştırırken ayak marşını kullanıp kontak kapalı konumda bir kaç kez basarak başla hava varsa atsın.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  6. #1886

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer sıklıkla buji hatası verirse ilk baktırman gereken yakıt / hava karışım oranıdır. zengin karışımda buki çabuk kurum bağlar ve ateşleme yapmaz.
    bir arıza olduğu zaman öncelikle kablo soketlerinin düzgünce yerinde olup olmadığına bak. şu anki çalışmama sorunu için kontağı açıp hafif gaz verip ayak marşı ile çalıştırmayı dene. elinden geliyorsa bujileri kontrol ederek yap. çalıştırmak için uğraşırken karbüratör çevresinde benzin görürsen karbüratöründe şamandra görevini tam olarak yapmıyordur temizlenmesi gerekir. geçici olarak karbüratör tahliye horumunun vidasını gevşeterek fazla benzinin akmasını sağlayabilirsin. bazı zamanlar hortumlar hava yapabiliyor çalıştırırken ayak marşını kullanıp kontak kapalı konumda bir kaç kez basarak başla hava varsa atsın.
    tuğrul abi naptın sen ya senle discoveryde motosiklet programı bile yapılırmış ya abi malesef ben o kadar bilmiyorum bu işleri : ama daha şimdi motorcunun yanından geldim. aküyü değiştirdi baktı aküden değilmiş, bujiyi söktü ateşleme bile yapmıyo alet. Beyinde sorun vardır diye onu da değitirip baktı ondan da değil. Bunun çok işi var şimdi olmaz dedi ben de geri geldim napalım ya artık bize göztepe fikirtepe servisinin yolu gözüktü de oraya kadar nasıl götürcem motoru ya? Adamın dedikleri bunlar, şimd son gelişmelere göre motordaki sorun nerededir? Bazı seçenekler elenmiştir heralde

  7. #1887

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    startor yakınlarında ateşleme sensörü var uzak bir ihtimalde olsa ondan yapabilir. birde indüksiyon bobini sorunlu yada gevşek olabilir.

    @Manwe öncelikle hayırlı olsun.
    geceleri görünmek istiyorsan iş güvenliği malzemeleri satan bir yerden fosfor sarı veya turuncu üzerinde 3M kalın reflektör bant olan yelekler seni daha görünür yapar. özellikle gece sürüşlerinde kullanmanı tavsiye ederim
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  8. #1888

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Teşekkür ederim TuğrulÖzbek;
    Gece görüşü için önerin süper bir fikir. Hem öyle bir yelek motorun selesinde de saklanılabilir ve fazla yer tutmaz. En kısa zamanda bir tane edineceğim. Tekrar teşekkürler.

    Beratonur arkadaşım, TuğrulÖzbek dostumuz dikkat ettiysen bilgi kustu Ama sizden ricam var Discovery'de değil Natinol Geographic'te yapın programınızı. Discovery'yi seyredemiyorum da ben Umarım en kısa zamanda motorundaki problemi bulurlar ve sen bu güzel havalarda motorsuz kalmazsın.

    Bu arada sizlere bişey daha danışayım. Benzin alırken ne benzini alıyoruz bizim motorlara? Şimdi diyceksiniz ki motoru alırken hiç mi sorup öğrenmedin bişey, valla haklısınız ne diyeyim... işim sebebiyle plakası filan hazır olmasına rağmen motor 1 hafta beni bekleyince hemen atlayıp gezeyim diye heyecan yaptım aklıma benzini sormak gelmedi

    Herkesin yolu açık olsun
    C BEER 600

  9. #1889

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    95 oktan kurşunsuz benzin kullanıyorum. 100 oktan kullanmadım. kullananlar genelde performansta pek bir fark görmemişler. aynı zamanda 100 oktan benzin ile hararet ve subapların eğilmesi ihtimalide var. temizliğinden emin olduğum benzinlikten almaya devam et. düşük hacimli motorlar hileli benzine karşı çok hassaslar.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  10. #1890

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Sağolasın TuğrulÖzbek. Kurşunsuz 95 iyidir o zaman...

    Bu arada benzin deyince aklıma gelen bişeyi daha yazayım, yanlış hatırlamıyorsam yine bir internet sitesinde okumuştum. Belki de sizlerden öğrendim size satayım yine 150 T1'lerin benzin kapağını çıkartınca yine deponun hemen yanında kapağın yerleştirilebileceği bir yuva var. Hani kapak düşüp kaybolmasın filan hesabı. Ancak kapak oraya o kadar güzel oturuyor ki anlatamam. Sanırsın gerçek benzin deposu orada Bazen benzinciler de aynı benim düşündüğüm gibi düşünüp gerçek benzin girişini kapatmıyorlar ve benzini koyduktan sonra kapağı o bahsettiğim yuva içinde bırakabiliyorlarmış. Tabi bu da hoş olmayan tecrübelere yol açabiliyorumuş. Hiç duydunuz mu bilmem ama benim gibi motorunu yeterince tanımayan biri bu hatayı yapabilir.

    Herkesin yolu açık olsun.
    C BEER 600

  11. #1891

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    manwe dediğin olay bi hafta önce başıma geldi benzinciye gittim kapağı açtım eleman geldi hiç sormadan föşür diye öbür deliğe boşalttı, usta dur ora değil faln dedim hemen kldırdı neyse gtti doğru yere koydu sonunda

  12. #1892

    Üyelik
    28 Mayıs 2007

    asya motor

    herkese merhaba. Arkadaşlar bende asya 150t var. Ben yukarda Allah var memnunum fakat memnun olmadığım tek konu tekrlekler ve hızın 150 cc olmasına rağmen 80 i geçmemesi ama beni yolda brakmadı bu ana dek. Ben bu gün motorumu satmaya karar verdim ama içim buruk ne bileyim bi yanda da kıyamyorum bunu satıp mondial 250 mct almayı dusunuyorum ne dersiniz km olarak tecrubem bayağı bi fazladır sorusu olana yardımcı olmaktan onur duyarım NEDE OLSA MOTORCUYUZ MOTOR KARDEŞİYİZ

  13. #1893

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Alıntı beratonur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manwe dediğin olay bi hafta önce başıma geldi benzinciye gittim kapağı açtım eleman geldi hiç sormadan föşür diye öbür deliğe boşalttı, usta dur ora değil faln dedim hemen kldırdı neyse gtti doğru yere koydu sonunda
    "föşür" efekti güzeldi hocam sabah sabah yüzümü güldürdün allah razı olsun... föşür

    Bakalım bizim başımıza neler gelecek... İnşallah hepsi bunun gibi komik olaylar olur...

    Hazır yazmaya başlamışken ben yine bişeyler sorayım. Foruma girdiğimin ikinci haftası gevezelikten atılacam valla...

    Arkadaşlar, diyelim gece geç saatte TEM gibi bir yerde yolda kaldık. Varsayalım şehir içinde başımıza geldi bu. Birinden rica ettik bizi almaya gelecek diyelim yoksa kurda kuşa yem oluruz zaten. Ama motoru sığdırabileceğimiz bir araç kolay bulunmayacağına göre sizce ne yapmalı?

    Araç ile motor çekilir mi? yağlama filan derdi olabilir diye düşünüyorum ben özellikle scooter'larda ama bir bilen cevaplayabilir....

    Kilitli zincir, disk kilidi, örtü filan TEM gibi bir yerde motorun güvenle bırakılmasına pek yardımcı olmayacaktır sanırım???

    Gevezelikte son nokta diyerek bir soru daha sorayım

    Motorumu aldığımda, satın aldığım yer -Pendik Damla - motorumu hem rodajda hem de sonrasında uzun süre aynı devirde kullanmamamı söyledi. Hep aynı devirde gidersem krankın yağlanmasıyla ilgili sorun yaşayabilirmişim. Bu doğru mudur? Sebebi scooter'ların teknik özellikleri midir? Debriyaj / vites olmadığına göre deviri değiştirmek demek bizim scooter'larda hızı değiştirmek demek herhalde??? nedir yani???

    Sen git motoru al, hiç bişey sorma... Allahım allahım motoooooooor diye çığlıklar at, yerlerde yuvarlan, maymunluk yap.... sonra gel internette milletin kafasını şişir di mi? ben de farkındayım bazı şeylerin

    Cevap verme zahmetine giren arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

    Herkesin yolu açık olsun...

    Alıntı ZapcO45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba. Arkadaşlar bende asya 150t var. Ben yukarda Allah var memnunum fakat memnun olmadığım tek konu tekrlekler ve hızın 150 cc olmasına rağmen 80 i geçmemesi ama beni yolda brakmadı bu ana dek. Ben bu gün motorumu satmaya karar verdim ama içim buruk ne bileyim bi yanda da kıyamyorum bunu satıp mondial 250 mct almayı dusunuyorum ne dersiniz km olarak tecrubem bayağı bi fazladır sorusu olana yardımcı olmaktan onur duyarım NEDE OLSA MOTORCUYUZ MOTOR KARDEŞİYİZ
    Merhaba ZapcO45... Yeni alanlardan biri olarak 150 T'den memnun olduğuna sevindim

    Kilometre tecrübem çok dediğin için tereciye tere satmak gibi olmasın ama 80 km 'den fazlasını motor yapabilse dahi fazlası denge, dayanıklılık, güvenlik vs gibi senin de bildiğin sebeplerden dolayı riskli olabilir. Eğer bu sürat seni artık kesmiyorsa benzer bir sorunu kısa bir süre sonra 250'lik te de yaşayabilirsin. Ben şahsen 150T1'in hızının peşinde değildim... Doğrusu tor tor tor keyif için istedim o nedenle sen de kendi istediğin nedir kafanı netleştirirsen doğru kararı verirsin. Motoru satma fikrinde yaşadığın kararsızlık, yeni motorunun ne olması hakkında mı yoksa eski motorundaki keyifi yenisinde bulamama çelişkisi mi? sanırım bulman gereken cevap bu? Çünkü bahsettiğin yeni motor adayı tarz olarak da farklı.... Ha, şimdi ben sana yardımcı mı oldum? yooo alakası yok İşten geç çıkınca motora binemedim dün, bu gün çeneme vurdu İşten çıkma saatinin akşam 4 olmasını istiyorum ve hatta motorumuzu yeni aldığımız hafta direk "kafa" izni verilmesini talep ediyorum... Güzel havalarda işten istediğim saatte çıkıp trafik başlamamışken biraz rüzgar yemek istiyorum... tamam coştum ben

    Yeni motor adayın Mondial 250 MCT başlığı içeren bir sürü forum var kullanıcılardan daha iyi bilgi alabilirsin sanırım. Ben 150T1'imi almadan önce forumlardan Asya Motor ve özellikle 150 T1 hakkında bir çok şey bulabildim sana da faydalı olacaktır.

    Herkesin yolu açık olsun
    C BEER 600

  14. #1894

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    rodaj konusunda forumda çok fazla bilgi bulabilirsin
    özet olarak sürekli aynı gaz ayarında ve devirde kullanma. aniden gazlama, ilk 500 de yarım gazı geçme, ani frenleme, sakin sakin kullan, yağ değişiminde yağını kaliteli bir yağ ile değiştir buji hava filtresi ve benzin filtreni değiştir.
    motorla ilk tanışıklığınız olacağı için zamanla huyunu suyunu öğreneceksin. çok kişi motor almanın evlilik ile benzediğini söyler.
    nikahta keramet vardır
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  15. #1895

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    soru : as 150 t nın fıyatı ne kadar acaba ?

  16. #1896
    Kaan T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Asya 150t

    Belki Benzin Gitmiyordur

    Alıntı beratonur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tuğrul abi naptın sen ya senle discoveryde motosiklet programı bile yapılırmış ya abi malesef ben o kadar bilmiyorum bu işleri : ama daha şimdi motorcunun yanından geldim. aküyü değiştirdi baktı aküden değilmiş, bujiyi söktü ateşleme bile yapmıyo alet. Beyinde sorun vardır diye onu da değitirip baktı ondan da değil. Bunun çok işi var şimdi olmaz dedi ben de geri geldim napalım ya artık bize göztepe fikirtepe servisinin yolu gözüktü de oraya kadar nasıl götürcem motoru ya? Adamın dedikleri bunlar, şimd son gelişmelere göre motordaki sorun nerededir? Bazı seçenekler elenmiştir heralde
    çok geçmiş olsun beratonur,

    benimde seninkine benzer bir durum başıma gelmişti. kısaca özetlemek gerekirse, kış şartlarında motorum yaklaşık 20 gün kadar garajda yatmak zorunda kalmıştı. çalıştırıcam derken aküyü yemiştim. tamirci ile yaklaşık yarım saatlik bir konuşmadan sonra karbüratöre benzin gitmediğini anladık. Karbiratörörün içerisindeki vakum lastiği yeteri kadar vakum yapamıyormuş... Deponun kapağını açıp içine kuvvetlice üfledikten sonra benzin hortumuna benzin gittiğini gördüm ve biraz daha marşa bastıktan sonra hiçbirşey olmamış gibi motor çalıştı.

    Gerçi sen usta vasıyasıyla baktırmışsın motora ama belki yukarıa bahsettiğim gibi bir sorun olabilir.

    Alıntı ZapcO45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba. Arkadaşlar bende asya 150t var. Ben yukarda Allah var memnunum fakat memnun olmadığım tek konu tekrlekler ve hızın 150 cc olmasına rağmen 80 i geçmemesi ama beni yolda brakmadı bu ana dek. Ben bu gün motorumu satmaya karar verdim ama içim buruk ne bileyim bi yanda da kıyamyorum bunu satıp mondial 250 mct almayı dusunuyorum ne dersiniz km olarak tecrubem bayağı bi fazladır sorusu olana yardımcı olmaktan onur duyarım NEDE OLSA MOTORCUYUZ MOTOR KARDEŞİYİZ
    Bende 150 T kullanıyorum ama çıkardığı sıkıntılara rağmen motorumu çok seviyorum ve yeni motor alsam bile bu motoru satmayı düşünmem.

    Lastik konusunda forumda daha öncede bahsi çok geçti, düzgün marka bir lastik alınca derdine deva oluyorumuş(ben henüz değiştirmedim).

    Hızına gelince benim motorum kendi km saatine göre en fazla düz yolda 100-110 gidiyorum. Ancak şunuda belirtmek gerekirse km sayaçlarımız yaklaşık 15-20 km fazla gösteriyor. geçen gün arkadaşımın motoru(BMW F650) ile kıyasladığımız zaman bu hesaplamayı bulduk.

    Senin tutulduğun gibi bende artık scooterdan inip chopper a binme niyetindeyim ancak maddi durumlar nedeniyle bu sevdaya birsüre ara vermek zorundayım. Çeşitli ustalar ile vitesli motora konusunda görüştüğüm zaman bana hep artık çin motoru alma eski modelde olsa japon motor al dediler. Vardır birbildikleri diye onların tavsiyelerine uyup elimde biraz bollaşınca düzgün bir motor almak istiyorum.

    Hepimize kazasız sürüşler. Ne olur havalar ısındı diye kask takmamazlık veya nazi kaskı takayım demeyin.

  17. #1897

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj konusunda forumda çok fazla bilgi bulabilirsin
    özet olarak sürekli aynı gaz ayarında ve devirde kullanma. aniden gazlama, ilk 500 de yarım gazı geçme, ani frenleme, sakin sakin kullan, yağ değişiminde yağını kaliteli bir yağ ile değiştir buji hava filtresi ve benzin filtreni değiştir.
    motorla ilk tanışıklığınız olacağı için zamanla huyunu suyunu öğreneceksin. çok kişi motor almanın evlilik ile benzediğini söyler.
    nikahta keramet vardır
    Tavsiyelerine uyacağım TuğrulÖzbek, teşekkürler. Minimum problem ve maksimum fayda için elimden geleni yapacağım. 33 yaşında halen bekardım demek şimdi motorumla evlendim yaw böyle olacağını bilseydim gelini çinli almazdım belki Dediğin gibi nikahta keramet vardır.... Saolasın...

    Alıntı 28enes28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soru : as 150 t nın fıyatı ne kadar acaba ?
    Arkadaşım merhaba;
    http://www.asyamotor.com.tr/modules....showpage&pid=6

    Bu linkten hem teknik detaylarını hem de fiyatını görebilirsin. Halen 3.150 YTL diyor ki ben daha alalı 10 gün olmadı muhtemelen fiyat değişmemiştir. 200 YTL kadar plaka ruhsat filan tutuyor. Eğer eskiden kalan eşyaların yoksa; kask, mont, korumalar, örtü, kilitli zincir artık nelere ihtiyaç duyacaksan bu tip ihtiyaçların için de bütçene uygun bir plan yapmanda fayda var. Naçizhane tavsiyem kullandığın motor kaç lira olursa olsun üzerinde taşıdığı insan sensin.

    Kaan T arkadaşımızın dediklerine tamamen katılıyorum ve şunları da eklemek istiyorum. Güvenliğine yönelik alışverişlerinde, özellikle kask için çok ucuza kaçma derim. Bazıları scooter için gereksiz yahu ne yapıyorsun dese dahi, sen kendini en güvenli bölgeye almak için bütçene uyan herşeyi yap. Sonra pişman olmaktan iyidir derim ben. Ben o lafı duyanlardan biriyim. Kask, korumalı mont, sırt koruma (kimisi bellik diyor), dizlik ve idare edecek bir bot kullanıyorum. Evet aynen robocop gibiyim ve bot için bütçemi hazırladığımda onu da değiştireceğim. Bunların hiçbiri beni rahatsız etmiyor ve keyfimi de azaltmıyor en azından ben korunmak için elimden geleni yaptım şimdi de dikkatli kullanıp motorun keyfini sürmek istiyorum. Zaten bildiğin şeyleri anlattıysam kusura bakma.


    Herkesin yolu açık olsun.
    C BEER 600

  18. #1898

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    sonunda motoru yaptırdım, 35 ytl taşıma ücreti, 70 ytl motorun altında bişey var motor çalışınca dönüp duran o, 20 ytl de depo benzin kaçırıyodu o. Neticesinde bana hepsi 125 ytl tuttu Usta motora su geldiği için bozulmuş ded. Heralde geçen günkü yağmur olayından bahsediyo, bidaha yağmurda binmemeye çalışcam. Motorla döndüm geri özlemişim ya, Allah kimseyi motorsuz bırakmasın. Buarada 125 bin yakmasının neden o olabilir heralde, artık benzin sibobunu değiştirdiğim için yakmaz o kadar (umarım). Buarada benim lastikler biraz inik gibi. T1 ler için ideal hava kaçtır? Ön ve arka şeklinde alabilirsem iyi olur. Nadiren de iki kişi biniyoruz.

  19. #1899

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    @beratonur ilginç startorun arıza yapması yağmur çamur biniyorum bu gün yağmur var binmeyim dediğim olmadı benim çinli motorda sorun çıkmadı. acaba kabolarda izolasyon sorunu olabilir mi. bir pazar bütün soketleri kontrol et istersen. bir daha bu şekilde bir sorun yaşamazsın umarım.

    @manwe bende 32 yıl bekar gezdim geçen sene motorumla evledim.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  20. #1900

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul: Göztepe & Kartal
    Motosikleti
    ASYA T-I
    tuğrul özbek teşekkür ederim önerin için yapmaya çalışcam buarada tekerlerin havası kaç olcak bilmiyor musun? bi de benzincide yapsam olur mu? nasıl ayarlicam onu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler