Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #29261
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    abisi 1000 rr demek istedin sanırım hocam ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29262

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    blackbaron yzf nin tam ss olması ve görüntüsünün çok güzel olması konusunda haklısın. ama kalite konusunda ben son kasa cbr a göre bir üstünlüğünü göremedim. birgün imkanın olursa iki motoruda koy yanyana iyice bir incele, bence benimle aynı fikirde olursun. geçen gün hafta yzfci bir arkadaşla kısa bir gezi yaptık, sırf şu fiyat pahalılığının nedenini bulabilmek için altını üstünü inceledim ama gerçekten fark göremedim
    Cumartesi ilk defa yeni kasa cbr gördüm (250cc'liği de olsa pek fark görünmüyor) siyahtı ve trafikte olduğum için göz ucuyla baktım; hakikaten güzel görünüyordu. Ertesi gün yine Susurluk yakınlarında iki tane gördüm (beyaz farlı olduklarını biliyorum; emin olmamakla birlikte ikisi de siyah cbr'dı). Güzel gidiyor. Honda'ya kalite hakkında güvenmediğim için değil; R125'i inceledikten sonra şu da şöyle olsaymış diyebileceğim pek yer bulamadığım için öyle yazıyorum. Ama doğru, yazdığımdan bu anlam da çıkıyor; kusura bakmayın; CBR125'i gördükten sonra burada belirteceğim. Bu arada benim motoru alma tarihimi ertelemek zorundayım çünkü ehliyet sınavı şubat 11 de değilde 14 nisandaymış. 10 aralıkta b ye girmiştim. Bu atlama normal midir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Bir de R125'teki yol tutuşu ve yatma oranı CBR 125'te lastik değiştirerek yakalanabilir mi? Yoksa bunun şasi, motorun yapısı vs. ile de çok farkedecek nedeni var mıdır?

  3. #29263
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı BlackBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cumartesi ilk defa yeni kasa cbr gördüm (250cc'liği de olsa pek fark görünmüyor) siyahtı ve trafikte olduğum için göz ucuyla baktım; hakikaten güzel görünüyordu. Ertesi gün yine Susurluk yakınlarında iki tane gördüm (beyaz farlı olduklarını biliyorum; emin olmamakla birlikte ikisi de siyah cbr'dı). Güzel gidiyor. Honda'ya kalite hakkında güvenmediğim için değil; R125'i inceledikten sonra şu da şöyle olsaymış diyebileceğim pek yer bulamadığım için öyle yazıyorum. Ama doğru, yazdığımdan bu anlam da çıkıyor; kusura bakmayın; CBR125'i gördükten sonra burada belirteceğim. Bu arada benim motoru alma tarihimi ertelemek zorundayım çünkü ehliyet sınavı şubat 11 de değilde 14 nisandaymış. 10 aralıkta b ye girmiştim. Bu atlama normal midir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Bir de R125'teki yol tutuşu ve yatma oranı CBR 125'te lastik değiştirerek yakalanabilir mi? Yoksa bunun şasi, motorun yapısı vs. ile de çok farkedecek nedeni var mıdır?
    düşnüce açına bakarsak sende haklısın. en iyisi sen cbr 125 i de bir gör o zaman karar verirsin hocam, sonuçta bu kişisel bir olay. virayda yatma açısı, viraja girme hızı, doğru noktada motoru yatırma, apexi erken yada geç görme v.s gibi konular çok çok detaylı yani yazmaya kalksak sayfa yetmez ama biraz bahsedeyim. yzf mi virajda daha çok yatar cbr mı tam bilmiyorum ama kesin olarak doğru olan konular şunlar ;
    1-) motosiklette ön aşağı, arka yukarı kalkık olduğunda viraj kabiliyeti artar bu açıdan yzf daha avantajlı
    2-) ağırlık merkezi aşağıda olursa motoru virajda yatırmak daha zorlaşır hatta o yüzden kalçamızı dönmek istediğimiz yöne doğru çıkararak motoru yatırmak için vücudumuzun ağırlığındanda faydalanırız. zaten ss ciler bu şekilde yatırır ( ama trafikte tavsiye edilmez çünkü hataları telafi etmek bu pozisyonda çok zordur ) süper motocular tam tersi. eğer motosikletin ağırlık merkezi yukarıdaysa motoru virajda daha rahat yatırırsın ama yüksek hızlardaki stabilitesi azalır bu yüzden mühendisler bütün bu kıstasların kombinasyonunu alarak ortalama ayarlar yapmaya çalışırlar. demek istediğim yzf mi yada cbr mı daha düşük ağırlık merkezine sahip bilmeden bir yorum zor olur.
    3-) 2 tekerlek arasındaki mesafe ne kadar azsa motor o kadar daha kıvrak olur ama bu yatış açısının daha çok olacağı anlamına gelmez sadece daha rahat yatar anlamına gelir. bu konuda cbr daha avantajlı olması lazım yanlış hatırlamıyorsam cbr de tekerlekler arası mesafe daha azdı.
    4-) yatış açısı daha çok olan motosiklet daha hızlı viraj alır anlamınada gelmez yani ağırlık merkezi aşağıda olan motosiklet, ağırlık merkezi daha yukarda olan motosiklete göre daha az açıyla yatarak aynı hızda dönebilir. çünkü ağırlık merkezi yukarıda olan motosikleti fazla yatırmazsan virajın dışına doğru yatma eğilimine daha çok girer ve sonuçta high side bile olabilir. ağırlık merkezi yukarıda olduğu için merkezkaç kuvveti ile ağırlık merkezinin yere olan uzaklığının çarpımı daha çok çıkar buda viraj dışına olan momentumu arttırır
    5-) en önemli konulardan biriside amortisör ayarlarıdır özellikle ön amortisör çok önemlidir bu konuda yzf nin iyi olmadığını duymuştum ( barkın bayoğlu söylemişti sanırıım ) ön amortisörler fazla yığılma yapıyormuş. eğer amortisör çok yumuşak olursa motosiklette isteğimizin dışında ağırlık transferi gerçekleşir ve neresinin kayacağını kestiremeyiz, aynı zamandada yoldan gelen geri bildirimleri iyi iletemez. çok sert olursada seri üretim bir motor için yine iyi olmaz çünkü viraj içinde en ufak bir çukur yada tümsekle karşılaşırsak darbe emilemeyeceği için motor seker ve kaymaya mahkum olur ama sadece pistte kullanılacaksa yol düzgün olacağı için sert olması daha iyi olur
    6-) son olarakta ön çatalın eğim açısı ne çok dik nede çok yatık olacak. çok dik olursa motor çok kıvrak olur ama ani gaz açışlarda ve ani yatıp kalkmalarda stabilite eksikliği hissedilir motor huzursuz davranır. ön çatal çok eğik olursada virajda ilk olarak ön tekerlek kayar. örneğin cruiser tarzı motorlar virajlarda hiç iyi değillerdir
    bu yazdıklarım eskiden okuduğum ikiteker, motoron, motorbike dergilerinden ve katıldığım seminerlerden aklımda kalanlar. ama aynı zamanda bazılarınıda kendi tecrübelerimlede yaşadım. sonuç olarak yzf ve cbr sürüş karakteri olarak birbirinden çok uzak değiller ama yzf biraz daha eğik oturma pozisyonu ve ss olmasıyla artı toplarken, cbr da daha iyi ön amortisör ve daha az tekerlekler arası mesafeden kazanabilir ama daha bir ton konu var arkadaşım. sonuçta bu farklar standart yol kullanıcılarının fark edemeyeceği farklar olmakla beraber yinede yzf nin viraj performansının daha iyi olacağını sanıyorum.

  4. #29264

    Üyelik
    18 Nisan 2011
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abisi 1000 rr demek istedin sanırım hocam ?
    aynen hocam
    , bence çok hoş:D

  5. #29265
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı cansız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen hocam
    , bence çok hoş:D
    Çünkü r1 amcaoğlu oluyor abisi değil
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #29266
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    s.e.c eline sağlık güzel bir yazıydı.

  7. #29267
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Arkadaşlar ben benim motora led sinyal aldım 4 adet ebayden ucuza buldum.

    http://www.ebay.co.uk/itm/18x-Amber-...ht_3013wt_1037

    Bu 2lisi ben 4 lü aldım 14 €.

    Şimdi bunları motorda çalıştırmak için flaşör mü ne takmak lazımmış ? Nedir bu bilenler var mı nasıl bir işlem ?

  8. #29268

    Üyelik
    18 Nisan 2011
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü r1 amcaoğlu oluyor abisi değil
    ya arkadaşım uzatmaya gerek yok sonuçta aynı aileden değilmi bunlar yav

    ---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:25 ----------

    zippos kardeşim o konuda hiç bir bilgim yok bi arkadaşım yapmıştı ama teli yok bende yoksa direk sorardım üzgünüm:D

  9. #29269

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    s.e.c teşekkürler.

  10. #29270
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    zippo's hayırlı olsun güzel gözüküyor sinyaller.başlık olarak açarsan yardımcı olur ustalar,ama istersen yarın ustama sorayım.

  11. #29271
    M.AYNACIOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    herkese iyi akşamlar bende cbf 150 vardı sattım cuma günü teslim edeceğim yaza doğru yeni kasa cbr 125 almayı düşünüyorum. cbf 150 ilk motorumdu virajlara girerken çok korkuyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz teknikleri nelerdir. birde cbr 125 in yakıt sarfiyatı nasıl bilgi verebilirmisiniz

    ---------- Post added at 23:48 ---------- Previous post was at 23:43 ----------

    cevap verecek kimse yok mu ?

  12. #29272
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    hocam viraj almakta cbr da daha rahat edersin,sürüş teknikleri konusunda baya bir açıklama vardı viraj alma konusunda.yakıt sarfiyatı olarak tam emin değilim ama 100 km 2.5 lt gibi bir rakam yakıyor.cbf den sonra oldukça memnun olacağını düşünüyorum.

  13. #29273
    M.AYNACIOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    teşekkür ederim peki kaç km/h ile girmek gerekir viraja ortalama tabi viraja göre değişirde ortalama birde o teknikleri nerde bulabilirim .şehir içi yakıt sarfiyatımı bu aceba

  14. #29274
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...j-cizgisi.html
    şehir içi ama rakam kesin değil kafadan uydur buydur bi hesap yapıp yuvarladım :D ölçen varsa kesin bilgi verir.

  15. #29275
    M.AYNACIOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    tamam teşekkür ederim

  16. #29276
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    rica ederim arkadaşlar

  17. #29277
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200

    ev arkadaşıma aldığımız hyosungla biraz gezdik.(kıyas yapmayalım 250lik gazı açınca gidiyor,yapacak bir şey yok

  18. #29278
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    arkadaşlar bana pek mantıklı gelmesede yinede birşey sormak istiyorum. bu yurt dışında satılan cbr 150r ın sadece motor kısmını türkiyeye getirtebilirmiyiz ? gerçi getirtsek bile biliyorum bir sürü incik boncuk çıkacak belki yakıt sisteminin bile değişmesi gerekecek ama kardeşime ne kadar dil döktüysemde anlatamadım ille öğren abi dedi. bulunduğum ilçede honda servisi olmadığı için bilgide alamadım. eğer getirtebilirsek çok pahalıya mı patlar fiyat tahmini olan var mı ? hemen hemen 18 beygirlik motor bizim kasalarda çok iyi olur aslında zaten cbr 150 nin kasa bizimkilerin aynısı hatta renkleri bile aynı

  19. #29279
    gökhans16cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2010
    Şehir
    BURSA/NilüfeRR
    Motosikleti
    HONDA CıBıR125RR
    bu sitede taivandan giren bi arkadaş vardı o 150cc kiti 700dolara fln mal edeceğini söylüyordu ben bi bakayım ulaşabilirsem dönerim dostum

  20. #29280
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    bu başlıkta 150cc konusu her 4ayda bir açılıyor ve her seferinde yalan oluyor, benden demesi
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler