Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3201

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    platin ayarı asırı bozuksa ateşleme yapmayabilir yakıtı ama sen once bi buji ateşliyormu ona bak bujiyi çıkart motorun metal bir kısmına yaklastırıp marşa bas kıvılcım atıyormu bak eğer atıyorsa elektrik sisteminde bi sorun yoktur meksefe ye gelince ben elektirik tesisatını yenilettim usta meksefeyi iptal etmiş motor sorunsuz calısıyor eger kıvılcım atarsa buji platin ayarı yaptırırsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3202

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    OldHammer yardımların için çok teşekkürler sorun kontaktaymış farklı bir kontak yaptım kendime şimdi buji ateşleme yapıyor lakin daha öncede dediğim gibi motor çok iyi değil tesisatı çok yıpranmış şimdi ateşleme var ama bobin çabucak ısınıyor onuda bugün farkettim sebebini bilmiyorum acaba bobinin gövdesi şaseye temas etmelimi yoksa yalıtılmalımı? yarın karbüratör temizliği yapıcam motor şu anda çalışmıyor platin ayarıda gerekecek sanırım nasıl yapıldığı hakkında en ufak bi fikrim yok :D

  3. #3203

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    dostum bobini tutan kelepçe vardır zaten yalıtmana gerek yok lakın bobin ısınıyorsa tofaş bobini ile değitirebilirsin ateşlemede daha saglam olur 25 tl falan olması lazım platin ayarı ben hiç yapmadım ama forumda anlatanlar olmus arastırmıstım o yorumları okuyarak yapabilirsin karburatorude 1 gece sentetik tinerin içide beklet tertemiz olur

  4. #3204

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    Motoru sonunda çalıştırdım lakin çok kötü birşey oldu rölantiyi ayarladım bi 5 dakka o vaziyet çalıştı biraz gazı açtım tok bir sesle birlikte stop etti ve ayak marşına basınca sanki buji hiç yerinde yokmuş gibi kompresyon sıfır gözle görülür birşey yok ne olmuş olabilir?

  5. #3205
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı OSMAN0058 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru sonunda çalıştırdım lakin çok kötü birşey oldu rölantiyi ayarladım bi 5 dakka o vaziyet çalıştı biraz gazı açtım tok bir sesle birlikte stop etti ve ayak marşına basınca sanki buji hiç yerinde yokmuş gibi kompresyon sıfır gözle görülür birşey yok ne olmuş olabilir?
    Sekman kırmış olabilir....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #3206

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    Bugün bujiyi söktüm şırıngayla 2 kere yağ sıktım pistonun üstüne bujiyi tekrar taktım ayak marşına bi kaç kere bastım üst kapakta egzoz manifoldunun 5 santim üst tarafından yağ sızdırdı zannedersem üst kapak zaten çatlakmış basınca dayanamayıp yarılmış gibime geliyor başka fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim

  7. #3207

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.

    Merak edenler için fotoğrafı


  8. #3208

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    BENCE TSBİTİN DOGRU BASKA TURLU YAG SIZDIRMAZ SORUNUN UST KAPAKTADIR SEN YİDE PİSTON VE SEGMENLERİDE KONTROL ET BASKA TURLU CALISTIRMA motoru

  9. #3209
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Alıntı MuZip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.

    Merak edenler için fotoğrafı

    http://i.hizliresim.com/zAoLGg.jpg
    Ayiptir sormasi kaca patladi?

  10. #3210

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    bence motora şırınga ile yağ sıkarken bujinin orayada yağ damlatmış olabilirsin. Bujinin takıldığı yerde yağmurlu havalarda veya motoru yıkarken su birikmesini önlemek amacıyla tam olarak dediğin yerden (egzoz manifoldunun 5 cm yukarısında) bir delik bulunuyor. Bu deliği manifolt tarafından bakarsan göremezsin muhtemelen yağ kir orasını iyice görünmez hale getirmiştir. sorun silindir kapağının altındaki contadan da olabilir. contanın altına pislik kaçmış ise komprasyon kaçar. ama tamamen zembereği boşalmış saat gibi de sıfır komprasyon olmaz. Bence silindir kapağı sağlamdır. o basınçla slindir kapağı çatlayacak olsa bir çoğumuz aynı sorunu yaşardı.

    Motoru 1300 liraya aldım. ama gözü kapalı gittim. yani şansıma ne çıksa alacaktım. motoru iyi çıktı. 33000 de hiç tamir görmemiş. ufak tefek bakım istiyor.
    saygılar

  11. #3211

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    Tahliye deliği aklıma gelmedi gittim kontrol ettim gerçektende öyle muzip kardeş haklı orda bi tahliye yeri var yağda tam ordan akıyor egzozu söktüm ışık yardımıyla segmanlara pistona baktım yerli yerinde hareket ediyor ama bir anda kompresyon neden sıfıra düşerki bu gidişle kapağı sökecem heralde ... Bu arada yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle bin inşallah 180 km tık demeden geldiyse randumanı süper demektir .

  12. #3212

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    benden nacizane öneri silindir kapağını yeniden sökmeden bujini değiştir birde öyle dene. bujinin alt etek kısmında aliminyum bir pul var. bu pul sızdırmazlığıda sağlıyor. eğer bujiyi çok takıp çıkarmışsan bu pul zamanla yıpranır. ayrıca bujinin yatağı, zamanında buji gereğinden fazla sıkıldıysa aşınmış ve yeniden diş açılması gerekli olabilir. bence sorun buji deliği ile alakalı. bunları kontrol ettikten sonra hala sorunu çözemezsen o zaman mecbur silindir kapağını sökersin. Ama aklıma başka neden gelmiyor. Kulağını bujiye yaklaştırıp marş koluna elinle basarsan kaçak olan yerden fıs fıs ses gelir ona göre sorunu bulursun bence.

    İyi dileklerin için teşekkür ederim. kolay gelsin.

  13. #3213
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Alıntı MuZip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.

    Merak edenler için fotoğrafı

    http://i.hizliresim.com/zAoLGg.jpg
    Hayırlı olsun motorun kralını bulmuşsun.

  14. #3214

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    herkeze selamlar.aranıza yeni katıldım.yakın zamanda bi tanıdık vasıtası ile 251 MZ sahibi oldum.motorsiklet ilk sahibinden 15.000 km de 91 model orjinal alman.garajda muhafaza edilmiş 7 yıl marş basmamış toz içindeydi.buji-akü ve benzin üçlüsüyle yarım saat uğraşıp (jikle takılı kalmış) çalıştırmayı başardım.kilometrede 30 kuruş yakmasına rağmen çok büyük bir zevkle uzun kısa mesafede sehiriçinde çok rahat kullanıyorum.kendime göre ufak tefek revizelerim oldu mesela sinyalleri led yaptim gösterge aydınlatmalarını beyaz yaptım flashçakar ön park arka fren lambası,xenon far ilavelerini yaptım.bugünlerde ufak bi problemim var sanırım hava ayarı kaçtı 5000 devirin üzerinde kesme yapıyor sizce sorun ne olabilir.110'u geçemiyorum sorun yapmadan önce 140'ın üzerinde vurup vurup geri dönüyordu ibre...
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    polo34 bunu beğendi.

  15. #3215

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    foto nasıl yükleniyor acaba

  16. #3216

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    hizliresim.com a fotoğrafları yükledikten sonra açılan sayfadan forum yazan kısımdaki link i kopyala ve burada fotoğrafı koymak istediğin yere yapıştır. bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

    Alıntı burac45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze selamlar.aranıza yeni katıldım.yakın zamanda bi tanıdık vasıtası ile 251 MZ sahibi oldum.motorsiklet ilk sahibinden 15.000 km de 91 model orjinal alman.garajda muhafaza edilmiş 7 yıl marş basmamış toz içindeydi.buji-akü ve benzin üçlüsüyle yarım saat uğraşıp (jikle takılı kalmış) çalıştırmayı başardım.kilometrede 30 kuruş yakmasına rağmen çok büyük bir zevkle uzun kısa mesafede sehiriçinde çok rahat kullanıyorum.kendime göre ufak tefek revizelerim oldu mesela sinyalleri led yaptim gösterge aydınlatmalarını beyaz yaptım flashçakar ön park arka fren lambası,xenon far ilavelerini yaptım.bugünlerde ufak bi problemim var sanırım hava ayarı kaçtı 5000 devirin üzerinde kesme yapıyor sizce sorun ne olabilir.110'u geçemiyorum sorun yapmadan önce 140'ın üzerinde vurup vurup geri dönüyordu ibre...
    http://<a href="http://hizliresim.co...b7.jpg</a></a>
    http://<a href="http://hizliresim.co...nE.jpg</a></a>
    http://<a href="http://hizliresim.co...qr.jpg</a></a>
    bende kısa zaman önce 15 yıldır kullanılmayan bir motor aldım. hatta yukarıda fotoğrafı var. aynı sorunları bende yaşadım. yüksek devirde kesme dediğin problem birinci olarak motora giden benzinin yetişmemesi nedeni ile olur. 7 yıldır yatan motorun önce benzin musluğunun sökülüp temizlenmesi gerekiyor. musluğun deponun içinde kalan kısmında kaba bir süzgeç var. onu ve deponun için öncelikle temizlemelisin. sonra sıra karbüratöre geliyor. karbüratörü söktükten sonra hava ile güzelce ve dikkat ederek temizlemelisin. ama dikkat et şamandıranın ayarını bozma sonra yapılması problemli oluyor. hatta çin malı motorlara takılan küçük benzin filtreleri var onlardan da tak ben öyle yaptım çok memnunum. daha sonra da buji ve başlığını kablosuyla beraber yenile bence kablonun izolasyonu zamanla bozulmuş olabilir. bujiye gitmesi gereken elektrik atlama yapar şaseye gider. bu da ateşlemenin sağlıklı olmamasına neden olur. bunu da yaptıkdan sonra platin ayarına bak yada baktır. gerekirse mekzefeni yenile. ben bu dediklerimin tamamını 1 günde kendim yaptım. ayrıca km de 30 kuruş çok bence. bende ilk aldığımda yaklaşık 25 kuruş yakıyordu. konyadan mekanmotor u buldum. karbüratör tamir takımını aldım. fiyatı 10 lira. bütün memeleri değiştirdim. özellikle ana memenin yakıta büyük katkısı var. orjinali 130 luk olan memeyi 125 e çevirdim. şu anda yakıt durumum çok iyi. sakin kullanımda 1 litre ile 35 km yi görüyorum. ayrıca xenon far sök bence. çok akım çeker ve akünün yeteri kadar şarj edilememesine neden olur. akü ne kadar zayıf olursa ateşleme de o kadar sağlıksız olur. bu dediklerimi yap bakalım. ne olacak görelim.

    Hayırlı ramazanlar.

  17. #3217

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    teşekkür ederim ilginiz için zaten.filtre ve karburator temizligini ozenle yapmistim.malum depo biraz paslıydı.xenon far yeni taktim yani takmadan öncede aynısını yapıyordu :( geriye birtek platin meksefe kalıyor ondanda ben anlamıyorum benzin memesini ufaltma isini baskasıda soylemisti.ancak su an karburatoru dagıtmaya korkuyorum cunki temizlemek icin actiğımda alt kapak contası sızdırma yapmıştı.sıvı conta ile maçı idare ediyor contanın yenisini manisa'da bulamadım.klingrik conta denedim o da sızdırdı.riski göze alıp karburatoru tekrar dagitcaz artık nabalım.

  18. #3218
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Jawa topiği olmadığı için bende burdan bir soru sorayım müsadenizle,
    Bende 90 model bir jawa 350ts var fakat bunun debriyaj sertliğinden çok muzdaribim,
    Bu öyle bir sertlikki neredeyse iki elle çekmek gerekiyor kolu o derece sert,
    fakat vites geçişlerinde herhangi bir problem yok,
    Debriyaj balatası+saçlar ve debriyaj telini yeni değiştirdim üstelik.

    Konu hakkında bilgisi fikri olan yardımcı olursa çok sevinirim.

  19. #3219

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Motosikleti
    mz etz 251
    " width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false"> Bu alternatöre bu konjektörü nasıl bağlarım?

  20. #3220

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    sonunda karbüratörü dağıtma riskini göze aldım.depomuzdaki pas yüzünden karbüratör memeleri tıkanmış gibi gözüküyordu komple en ince parçasına kadar pırıl pırıl yapıp veri topladım el atmışken depoyuda söküp içini komple temizledim.bi nebze pastan kurtuldum...ancak daha büyük bir sıkıntım var şimdide alttaki tahliye sürekli benzin damlatıyor karburatörün içindeki benzini hatta bazen hortumdaki benzini dahi atıyor..hele ki musluğu açık unutmak felaket doğuruyor.galiba ben bu karburatörü değiştirmeden rahat edemicem:(.elinde karburatör bulunan varmı bi onu sorayım dedim.birde şanzıman yağı değistiricem elimde bol miktarda 15w40 yağ var sizce sorun olurmu ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler