Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #35881

    Üyelik
    13 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2011cbf150 ve mr150 vulture.
    Alıntı sinka251 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal akusumuydu acaba benimkide yuasa marka.
    evet.YUASA marka.normalde bi sene daha gider diye tahmit etmiştim.akü fiyatları hakkında bilgisi olan yazabilir mi?.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35882
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150

  3. #35883
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, motoruma..zincir dişli seti aldım. ama şöyle yaptım. geçmişte deneyimimle.. orjinal zincirin fazla sık esnemesi sebebiyle..Orjinal dişlileri yetkili servisten aldım. Zincir işinide şöyle yaptım. Piyasadaki üniversal ornigli zincirler..bizim dişliler ile tam olarak uymayabiliyor. Fakat yamaha ybr esd 125 ve ve tvs apachinin orjinal oringli zincirleri bizim dişlilere tam olarak uyuyor. Hele..ybr esd 125 te oringli did marka zincir var.. yamaha yetkili servisine sadece zincirin fiyatını sordum 220 tl dedi. Bu zinciri..yeni kasa ybr kullanan bir arkadaşımdan biliyorum. Piyasada kesinlikle üzerine oringli..başka zincir yok cbf 150 için. Bizim motorun dişlilere de tam oluyor. Fakat fiyatı itibariyle alınmaz. Aynı serviste..tvs apachinin orjinal oringli zinciri vardı. Çok memnun kalırsın dedi satıcı. 85 tl. tavsiye ederim dedi. Bilgi: Bu zincir.. Kocaeli..Bulvar caddesi.. Mondial Yamaha etkili servisinde.. Şişman Motor da. Esneme yapmaz uzun ömürlüdür..oringlidir falan deyince.. görmek istedim. hemen biraz önce almış olduğum dişlilerin üzerinde denedim. dişlilere tam oturuyor. Sıfır boşluk. ileri geri sallayınca dişlinin üzerinde hiç boşluk yok. Hiç tereddüt etmeden aldım. 2015 yaz sezonu için tüm parçalarım hazır. A.. pardon.. michalen takım dış lastik düşünüyorum.

    Piyasada...bizim orjinal zincirden çok daha kaliteli..esneme yapmayan..yada bizim orjinal zincire nazaran çok seyrek esneme yapan.. oringsiz zincirler de var. Fakat ismen ne olarak arayacağımı bilemiyorsunuz. Yani markası nedir.. nasıl tarif edilir. Nasıl sorulur..Şu anda motorumun üzerinde 30 bin km dir..oringsiz..cbf 150 nin orjinali olmayan bi zincir var. Onuda bi servisten almıştım zamanında.. Daha zincir yarı gerdirme ömründe. Yani bi 30 bin km daha kesin gider..toplamda 60 bin. ama motorun üzerindeki dişliler orjinal ve 48 binde.. dişlerde deformasyon görmeye başladım. Bu gün orta sehpada arka tekeri bi çevireyim dedim. Zincir gergi ayarı mükemmel. zincir temiz ve yağlı. Fakat.. ön dişli den takır tukur sesler geliyordu. Kapağı açıp baktığımda ön dişlerin baya yenmiş olduğunu gördüm. Ön dişli arka dişliye nazaran daha çabuk bitiyor. Çünki arka dişli 1 kez dönerken aynı anda ön dişli 3 tur dönüş yapıyor. Bir müddet daha kullanıp taktıracağım motora..Gözlemlerimi paylaşırım. En azından orjinal dişlilerle 50 bini göreyim diyorum.
    farcob bunu beğendi.

  4. #35884
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Cekoslovak mali zoncir aldim hic uzama yapmiyo kaliteli zincir linki bu.http://www.motorsikletparcalari.net/tvs-apache-150-zincir-cekoslavak-mali.html#.VASuGHODPqA
    ethemm76 bunu beğendi.

  5. #35885
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı sinka251 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cekoslovak mali zoncir aldim hic uzama yapmiyo kaliteli zincir linki bu.http://www.motorsikletparcalari.net/tvs-apache-150-zincir-cekoslavak-mali.html#.VASuGHODPqA
    Evet aynen bu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------


  6. #35886
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    cbf in dandik parçalarından biri de zincir takımı ybr kullanırken 35000km de sattım zincir sadece 2 kademe gerilmişti en az bi 100000 gideri var

  7. #35887
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-orjinal-cekostavak-zincir-128-bakla-139431964/detail/

  8. #35888
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Birazcık motorunuz resmini paylaşın beyler hep ölünüz , canlanın biraz .

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    SULH bunu beğendi.

  9. #35889

    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Akhisar - KKTC
    Motosikleti
    CBF 150 2014
    ön uzun siperlik ile ilgili bir sorum var. 1.90 boyundayım ön uzun siperlik alsam bana faydası olrmu kullananlar tecrüblerini yazabilirmi ?

  10. #35890

    Üyelik
    22 Nisan 2014
    arkadaşlar uzun yola çıkarken yanınıza lastik patlaması debriyaj teli gaz teli vs. kopması durumları için neler alıyosunuz. yani yolda kalmamak için yanımızda asgari neler bulundurmamız gereklidir sizce. özellikle lastik patlaması vs için önerilerinizi bekliyorum. bikaç defadır ortalama menzil yol yapıyorum ve bunlara önlem almadığımı farkettim.

  11. #35891
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    konuyu takip ediyorum ama yazıcak pek fırsatım olmadı. zincir kaç kmde değişiyodu arkadaşlar.

    yarın istanbul içi küçük bi gezi yapıcam. katılmak isteyen varsa beraber gidebiliriz?

  12. #35892
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı yagiz456 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön uzun siperlik ile ilgili bir sorum var. 1.90 boyundayım ön uzun siperlik alsam bana faydası olrmu kullananlar tecrüblerini yazabilirmi ?
    Uzun tur camı , göğsünüzü rüzgardan korur . Özellikle kışın soğuk havalarda iyi olur . Başka bi özelliği yok .


    Alıntı Mr.Smith adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar uzun yola çıkarken yanınıza lastik patlaması debriyaj teli gaz teli vs. kopması durumları için neler alıyosunuz. yani yolda kalmamak için yanımızda asgari neler bulundurmamız gereklidir sizce. özellikle lastik patlaması vs için önerilerinizi bekliyorum. bikaç defadır ortalama menzil yol yapıyorum ve bunlara önlem almadığımı farkettim.
    http://www.motoplus.com.tr/urun/9917...-LASTIK-TAMIR- Lastik tamir kiti alarak patlamaya karşı önlem alabilirsiniz hocam uzun yol için .


    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu takip ediyorum ama yazıcak pek fırsatım olmadı. zincir kaç kmde değişiyodu arkadaşlar.

    yarın istanbul içi küçük bi gezi yapıcam. katılmak isteyen varsa beraber gidebiliriz?
    Tam bilmiyorum ama muhtemelen 30 40 binden sonra değişiyor diye biliyorum .


    Ethem76 hocam , dün cbf'i olan bir arkaşın motorunu kullandım , ön diş 15t arka diş 40t idi . Benim 43t'li arka dişime göre motor çok daha iyidi . Motor bağırmadan rahat rahat gidiyordu. Bende karar kıldım 43t'den 40t'ye düşüreceğim muhtemelen . Peki sadece arkayı 40 yapmak yeterli olur mu yoksa , Ön dişliyide 16 mı yapmak gerekir ?
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  13. #35893
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    [QUOTE=Ezio41;3434033
    Ethem76 hocam , dün cbf'i olan bir arkaşın motorunu kullandım , ön diş 15t arka diş 40t idi . Benim 43t'li arka dişime göre motor çok daha iyidi . Motor bağırmadan rahat rahat gidiyordu. Bende karar kıldım 43t'den 40t'ye düşüreceğim muhtemelen . Peki sadece arkayı 40 yapmak yeterli olur mu yoksa , Ön dişliyide 16 mı yapmak gerekir ? [/QUOTE]

    43 t arka diş arka diş ten. 40 t ye düşerek yapilan degişiklikle..arka dişli 43 t iken ön dişliyi 16 t yapmak oran olarak aynidir. yani. arkayi 3 diş kucultecegine. önü bir diş büyuttüğünde de ayni oranda degisiklik yapmis olursun. bende 16 t ön disli var. gel bana bi ara. evin önünde 2 dk. ya degistireyim. rialliden almistim ama takmaktan vazgectim. sende arka tekeri bedavadan söktürmemiş olursun ve sifir maliyetle dişli degisimini yapmiş olursun. yalniz.. arkana 70-80 kilo yolcu binerse canin sıkılablir. ben genelde tek gezerim. yolcu almam dersen sorun yok. bu arada.. sen hem arkayi 3 diş kucultcen..bide önu bir diş buyultursen.. motorta fazla tork kaybi yasarsin. deb. balatanin ömrünü cabuk yersin. motoru cok yorar ve cok benzin yakarsin. 1. vites neredeyse 2.vites orani ile ayni olur. böyle bi degisimi tavsiye etmiyorum. ama sadece önü 16 t yada arkayi
    40 t dener..uzun vadede test edersin. memnun kalmazsan ..orj.ne dönersin.

  14. #35894
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    43 t arka diş arka diş ten. 40 t ye düşerek yapilan degişiklikle..arka dişli 43 t iken ön dişliyi 16 t yapmak oran olarak aynidir. yani. arkayi 3 diş kucultecegine. önü bir diş büyuttüğünde de ayni oranda degisiklik yapmis olursun. bende 16 t ön disli var. gel bana bi ara. evin önünde 2 dk. ya degistireyim. rialliden almistim ama takmaktan vazgectim. sende arka tekeri bedavadan söktürmemiş olursun ve sifir maliyetle dişli degisimini yapmiş olursun. yalniz.. arkana 70-80 kilo yolcu binerse canin sıkılablir. ben genelde tek gezerim. yolcu almam dersen sorun yok. bu arada.. sen hem arkayi 3 diş kucultcen..bide önu bir diş buyultursen.. motorta fazla tork kaybi yasarsin. deb. balatanin ömrünü cabuk yersin. motoru cok yorar ve cok benzin yakarsin. 1. vites neredeyse 2.vites orani ile ayni olur. böyle bi degisimi tavsiye etmiyorum. ama sadece önü 16 t yada arkayi
    40 t dener..uzun vadede test edersin. memnun kalmazsan ..orj.ne dönersin.

    Hocam genelde tek kullaniyorum ama elbet arada artcida aliyorum , 70 80 kg'dan fazla arkadaslarda biniyor nadirende olsa Arka disliyi de dusursek o zaman yine artçı alinca üzecek mi bizi ? Yoksa en kötü 42t deneyecegim . Motorun bu halinden de memnunum ama 80 km hizdan sonra stabil 90 100 de bağırıyor resmen motor .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  15. #35895
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam genelde tek kullaniyorum ama elbet arada artcida aliyorum , 70 80 kg'dan fazla arkadaslarda biniyor nadirende olsa Arka disliyi de dusursek o zaman yine artçı alinca üzecek mi bizi ? Yoksa en kötü 42t deneyecegim . Motorun bu halinden de memnunum ama 80 km hizdan sonra stabil 90 100 de bağırıyor resmen motor .
    40 t düz yolda olur. bayir asagida olur. yolcusuzda olur. ama yolcun olmasa bile ana yolda.. hani çok hafif rampa cikişi olan yol kesimleri vardir. bu gibi istikametlerde. 42 t ve 43 t dişli kullaman cbf lere yetisemezsin. hele yolcun da varsa motor iyice siner. hele bi otobuse kamyona sol cekeyim dersin. sola ciktiina pisman olursun. her inisin bir cikisi var. ayrica bu motorda arkamiza yolcuda aliyoruz. en güzeli bu dişli konusunda orjinalden pek uzaklasmamak. pisman olmamk için kuçük bi hareket yap. 42 t dişli tak. her yol koşulunda yolculu..yolcusuz sıkıntısz kullan. ben cok eski tarihlerde eski cbf imde 40 t denemiş.. fazlaca yolculu sürüş yaptigim için.. fazlaca olsuzluklarini yasamis ve 42 t ye geri dönmüştüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

    seneler önce..bende 42 t arka dişli.. arkdaşımda 40 t arka dişli var iken..ikimizde yolcusuz Uludağ' a çımıştık. 40 t olan arkadaş (ya motor çekmiyor..keşke takmasaydık) demişti.. ve bana yetişemiyordu. İstediğin dişli modifini yaptıktan sonra..arkana yolcu al.bi Kartepeye çık. dik bi bayırda dur kalk yap. Arkanda yolcu varken ışıklarda kalkarken seriliğine bak. ağır vasıta sollarkenki performansına bak. Karşıdan rüzgar eserken..yolculuyken ivmelenmesine bak. Aklıma gelen en zor şartlar bunlar. Bu şartlarda motorounj tepkisini 43 t orjinal dişlin varken sürüş karakteri ile karşılaştır.. sana göre sorun yoksa..zaten 40 t ile devam edersin.. 42 t den bahsetmiyorum. 42 t de sıkıntı olmaz. 40 t yapmayı denemek istersen..bu şekilde deneyebilirsin.

  16. #35896
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Bende cb125e var. cbf in ön dişlilerini cb125e de kullanabiliyormuyuz. Bazı satış sitelerinde cbf150+cb125e dişlisi olarak satılıyor ama emin olamadım


    CB125e nin ön dişlisinin ic kısmının bazı ölculerini resimde belirttim. Elinde cbf dişlisi olup kontrol edebilecek var mı? Kesin bilgisi olan var mı?
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  17. #35897
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende cb125e var. cbf in ön dişlilerini cb125e de kullanabiliyormuyuz. Bazı satış sitelerinde cbf150+cb125e dişlisi olarak satılıyor ama emin olamadım
    http://i.hizliresim.com/V2mkRR.png

    CB125e nin ön dişlisinin ic kısmının bazı ölculerini resimde belirttim. Elinde cbf dişlisi olup kontrol edebilecek var mı? Kesin bilgisi olan var mı?
    Elimde cbf 150 orjinal dişli var. 15 t. Ölçüm yaptım..Fakat senin şemanda en sağdaki..0.5 cm olan göbek içi çentik değeri, bende 0.4 cm olarak çıktı. İlk fotoğraf. Diğer ölçülerde sapma yok. Yinede kumpasla yapılmış bir ölçüm değil. Zaten ucuz bi parça. Ben orjinalini 12 tl. ye servisten aldım. Yan sanayisi 8 tl. Yani denenebilir.









    B65 ve mete_han bunu beğendiler.

  18. #35898
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40 t düz yolda olur. bayir asagida olur. yolcusuzda olur. ama yolcun olmasa bile ana yolda.. hani çok hafif rampa cikişi olan yol kesimleri vardir. bu gibi istikametlerde. 42 t ve 43 t dişli kullaman cbf lere yetisemezsin. hele yolcun da varsa motor iyice siner. hele bi otobuse kamyona sol cekeyim dersin. sola ciktiina pisman olursun. her inisin bir cikisi var. ayrica bu motorda arkamiza yolcuda aliyoruz. en güzeli bu dişli konusunda orjinalden pek uzaklasmamak. pisman olmamk için kuçük bi hareket yap. 42 t dişli tak. her yol koşulunda yolculu..yolcusuz sıkıntısz kullan. ben cok eski tarihlerde eski cbf imde 40 t denemiş.. fazlaca yolculu sürüş yaptigim için.. fazlaca olsuzluklarini yasamis ve 42 t ye geri dönmüştüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

    seneler önce..bende 42 t arka dişli.. arkdaşımda 40 t arka dişli var iken..ikimizde yolcusuz Uludağ' a çımıştık. 40 t olan arkadaş (ya motor çekmiyor..keşke takmasaydık) demişti.. ve bana yetişemiyordu. İstediğin dişli modifini yaptıktan sonra..arkana yolcu al.bi Kartepeye çık. dik bi bayırda dur kalk yap. Arkanda yolcu varken ışıklarda kalkarken seriliğine bak. ağır vasıta sollarkenki performansına bak. Karşıdan rüzgar eserken..yolculuyken ivmelenmesine bak. Aklıma gelen en zor şartlar bunlar. Bu şartlarda motorounj tepkisini 43 t orjinal dişlin varken sürüş karakteri ile karşılaştır.. sana göre sorun yoksa..zaten 40 t ile devam edersin.. 42 t den bahsetmiyorum. 42 t de sıkıntı olmaz. 40 t yapmayı denemek istersen..bu şekilde deneyebilirsin.
    Sanırım en mantıklısı ya 42T yada orjinal ile yola devam etmek . En kötü motoru ileride satacağım zaten cc büyütmek için .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  19. #35899

    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Merhaba
    Arka çanta ve alt bağlantısının ayrıca koruma demirlerinin marka , modeli nedir ?
    Teşekkürler.

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumu biraz canlı tutalım .



  20. #35900
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı cenkenj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Arka çanta ve alt bağlantısının ayrıca koruma demirlerinin marka , modeli nedir ?
    Teşekkürler.
    Arka çanta kappa 36 Litre hocam , koruma demirleride 2014 model , Honda bayisinde takıldı. Herhangi bir markası yok .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler