Bende, iphone, würth ve castrol zincir yağlarını kullanıp gres yağına dönenlerdenim. Diş fırçasıyla yedire yedire sürüyorum rahatsız edici bir sıçratma yapmıyor.
Ama motor yağında iphone'u tek geçerim.
Bende, iphone, würth ve castrol zincir yağlarını kullanıp gres yağına dönenlerdenim. Diş fırçasıyla yedire yedire sürüyorum rahatsız edici bir sıçratma yapmıyor.
Ama motor yağında iphone'u tek geçerim.
İşe yararmı bence yarar. Ama üste para verseler onu motoruma uygulamam çünkü çok çirkin bir görüntüsü var, bizzat yapılmışını yakından incelemiştim zamanında yapan kişiylede konuşmuştum. Malzemeyi alır almaz cuk oturmadığını biraz kesme biçme işlemi yapıldığını falan anlatmıştı.
Yağ konusunda çok kararsızım bende . AEA zinciri yağlamak için ucuz yöntem olarak direk motordan çıkan atık yağı sürün diyor fırça ile . Acaba nasıl bir performansı olur denemek lazım . Gress yağıda alıp bir ara deneyeceğim . İphone zincir yağında hem janta çok sıçrama yapıyor , hemde yağ az ise zincir ses yapıyor .
Yağ konusuna gelirsek , Haldızda yalnızca İphone yağ var , başka marka yok . Hep iphone denedim . Bazı arkadaşımlar Motul dene , vites geçişleri daha yumuşar dediler . Denemek amaçlı Motul bulabilirsem motul deneyecem . Austos ayı için sırf ya 15 50 kullanacam yada 10 w40 ile idare edecem . Kullanım olarak genelde sakin kullanırım . 80 90 giderim hep . 100 km yi kolay kolay geçmem , motoru zorlamamak için . 100 km ye kadar rahat ilerliyor zaten . Ama 100 km den sonra yavaş artıyor hızı . Heleki önden rüzgar vuruyorsa 115i zor yapıyor . Gerçi 110 la bile gidince redline'a çizgisine gelmiyor . 8000-8500 devir aralarına denk geliyor .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Vites geçişlerinde biraz daha konfor istiyorsan 15w-50 yi mutlaka dene..10w40 tan bir gömlek daha iyi olduunu göreceksin. Motul.. iphone daha iyi değil bu arada. Benim gözlemim bu şekilde. iphone un 15w-50 si kaymak gibi olur. Feyizoğlundan alabilirsin. Bir günde siparişin gelir. Buradan çok yağ almışlığım vardır. Link vereyim.
http://www.feyizoglu.com/15W50-4T-Sentetik-Motor-Yagi-1L-_47479.html#0
Ya benim motor 110 km-h ta 9000 devir çeviriyor. 80 km-h ta 6400-6500 seviyelerinde. arka lastik bitmek üzere. arkada 42 t diş olmasına rağmen böyle. 43 t taksam ne olur bilmem. Sen arka dişli ile oynamadın dimi ? Yani orjinal 43 t mi arka dişlin ? birde 45 bin km dir aynı dişliler. Hiç değişmedi. Acaba dişleri de yendi..dişlilerin çap oranları düştü. Birde arka lastik 10 bin km nin üzerinde. lastik çapıda düştü. Ondan mı benim motor. 100 km h ile giderken 8000-8500 aralığında devir çeviriyor. Mümkün mertebe 100 ü görmemeye çalışıyorum. Motor 15 bin km dir servis bakımına girmedi. 1 seneyi geçti. Hatta 16-17 ay olmuş olmalı. iki üç ay daha kullanayım. Şu sezon bi bitsin gideceğim. 2015 sezonu da beni servise mahkum etmeyecek şekilde..lastikler dişli zincir grubu..vb. değişimlerde dahil olmak üzere sağlam bir bakım yaptıracağım inşallah.
Motul'üde merak ediyorum tepkisinin nasıl olacağı hakkında . Olmadı 15 w50 İphonda deneyebilirim . Muhtemelen burada olmadığı için mecbur netten sipariş verecez gibi duruyor .
Benim motor 5200 km de şuan , dişlileri orjinal herhangi bir oynama yapmadım . Şöyle söyleyeyim 90 ile giderken devir 7000 bin 7200 civarında oluyor sanırsam . 8.500 devirden itibaren redline'a giriyor . Yani motoru redline sokmadan 110 - 115 rahat gidiyor . 115 ten sonra 9000 devirleri geçmeye başlıyor , hafif redline çizgisinde oluyor devir saati . 125 km de 9500 devir falan çeviriyor aşağı yukarı . Benim lastiklerde yeni sayılır , 650 km iken michelin taktırmıştım .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
Bugün tekrar bi devir saatlerine göre hızıma baktım , 8500 devirde 110 yapıyor önden rüzgar yoksa eğer . Redline'a girmeden yaptı bu hızı , 100 km hızı ise 7500 - 7600 devirde yaptı .
Bu arada motoruma Dakar stickerı ve led sis farları taktırdım buyrun fotolar ;
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Bu da Led farlarımın gece görüşü ;
Önünü iyi aydınlatmş ama ben ışığın bittiği yerden daha ileriye bakıyorum yani o yüzden biraz daha uzağı aydınlatsa daha iyi olurmuş
bence siz bırakın bu işleri, abim artık modifyede çağ atlamış http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-garaj-motoru-sahibinden-174980435/detay
Daha uzağı aydınlatan sis farları 400 500 tl civarında , 50 tl ye bu kadar oluyor hocam . Yalnız normal fara göre geceleyin görüş açısını bu ledler yüzde 50 rahat attırıyor söyleyeyim .
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
Bu arada motoruma bugün Motul 15 w 50 yağ aldım değişiklik olması açısından . Hep ipone 10 w 40 kullandım , bakalım bu sefer ne farklılıklar olacak . Gelişmeleri yağ değişiminden sonra yazarım .
[IMG][/IMG]
Öyle dememin sebebi görüşünü düşürmemen için hocam. Şimdi aydınlık yere bakmaya alışırsan iyi olmaz diye ;) bende motul koymayı düşünüyorum şu an Castrol gtx 15w40 var. Vites geçişleri şehir içinde düşük süratlerde kemikli. Onun dışında güzel fakat ben sakin kullanırım ve yumuşacık olsun istiyorum
Nereden aldın ? Kocaeli çevresindeyse..Bulvar caddesindeki motorcularda falan bulduysan bende alayım. 15w-50 daha önce kullanmadıysan..motor aşırı sısındığındada özelliğini..kalitesini yitirmeyen vites geçişlerindede konforu mutlaka farkedeceksin. Ve motorun artık 10w-40 a nazaran daha da sessiz çalıştığı fikri oluşacak İyi günlerde kullan.
zincir yağları konusunda sonuç olarak hepsi kirletiyor. benim zincir oringli felan değil. yanık yağ da kullandım gres yağı da. gres yağını kesinlikle tavsiye ederim tabi asfaltçılara. hazır zincir yağı hiç kullanmadım. dediğinize göre o da sıçrıyor. Gres de çok sıcak olduğunda akabilir. orantılı sürerseniz belki de hiç kirletmez. oringlide gresi denemedim. ben ucuz yöntemi deniyorum. öbür türlü neye el atsak masraf.
İstanbula gidip motoplus'tan aldım . Henüz yağı değiştirmeye fırsat bulamadım . Haldıza gidip 2 3 tane sızdırmazlık pulu alacağım kendim yağ değişebilmem için . Yağı değiştirdikten sonra görüşlerimi yazarım . Yalnız 15 w 50 yi havalar sıcak diye aldım . Ekimden itibaren yine 10 w 40 a dönerim , motoru satmazsam eğer .
Sonuçta zincire yağ sürüyoruz , elbet sıcrayacak kirlenecek . O yüzden artık arka jantın kirli olamsına pek aldırış etmiyorum eskisi kadar . Zaten motoru yıkayınca jantlarıda yıkıyorum , sıfır tertemiz gibi oluyor jantlar yine .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Motorumun gösterge ışıklandırması bozuldu kendim yapabilirmiyim basit birşeymi???
günaydın http://www.sabah.com.tr/multimedya/g...?tc=63&page=31
http://www.sabah.com.tr/multimedya/g...?tc=63&page=33
beyin bedava söylemine uygun komik bir görsel
bu da HONDA CAndır gerçeği
http://www.sabah.com.tr/multimedya/g...?tc=63&page=41
Motul 15 w50 yağımı motoruma koydum , vites geçişleri yumuşadı . İpone varken vitesleri artırırken tak tak diye ses geliyordu o ses artık yok . Motor soğukken yine tek marşta sorunsuz şekilde çalıştı . İstop etme vs birşey olmadı . Austos ayından sonrada motul 10 w40 deneyeceğim .
Bu yag 15 50 tam sentetik mi bide ester falan ıslak debraj olduğu için bir sıkıntısi yok mu
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)