Evet arkadaşlar. Epeydir vfr800 arayışında olduğumdan neredeyse tüm ilanları inceledim.
Gördüğüm ve öğrendiklerimi bu motosikleti almayı düşünenler için anlatayım.
- Malum sitedeki ilanların bir çoğu , sanki sırf büyük cc motosiklete binmiş olmak için almış sanırım motosikleti.
-Bir cok vfr800 un kilometresi 40 binlerin üzerinde. Kötü birşey değil. Lakin bu zamana kadar periyodik bakımları yapıldı, en son bakımda yağı suyu değişti deme ile bitmiyor motorun bakımı. Bu nedenle mutlaka egzantrik zincirlerinin değişip değişmediğini sorun. Çünkü bu masrafı siz ustlenirseniz maliyeti 3 bin tl den fazla tutuyor. Ve ben konuştuğum satıcıların hiç birinin bunu yaptırdım dediğini duymadım.
-Kimsenin verdiği fiyata karışacak halimiz yok ama ortalama fiyatlar olması gerekenin 2-3 bin tl üzerinde.
- malına çok temiz diyen de oluyor. Yine de temkinli olun , uzak yerden beğendiğiniz varsa birine baktirin mutlaka. Sonra hüsrana ugramayin. Zira temiz dedikleri bir motor egzantrik bitik ve duman atıyor cikabilir
Selamlar arkadaşlar.. Güzel bir buluşmamayarlayalım mı? İstanbul VFR800 olarak.. Ayrıca Şağıda linkini berdiğim ilanı tanıyan var mı?
Leo Egzoz-BOYASIZ-Servis bakımlı İlan No: 534365418 https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...34365418/detay
2005 model vfrmi 2010 yılında alım yıllardır severek kullanıyorum 52000km oldu fakat motordan değişik bir ses geliyor (şıkırtı gibi) egzantirik gergi yayı esnekliğini kaybettiği için falan diye tespitler yapılıyor. Karşılaşan arkadaş var mı? Ankara da kime götürebilirim.
İskitlerde Rüzgar mehmet, Adem ustaya bi gösterebilrsiniz. O tarz turing motorları hem kullanıyorlar hemde bakım tamirlerini yapıyolar. bir deneyin derim
Ara sıra da olsa vfr kullanıcılarını görmek güzel
Herkese merhaba,2018 içinde bi vfr 800 almayı düşünüyorum. Temizleri kaç liradan başlar? Periyodik bakımları ne kadar tutar? Elim anahtar tutuyor çoğu işini kendim yapabilirim bu arada. 2006 modellere bakıyorum alırken en çok nelere dikkat etmem gerekir. Siz vfr kullanıcıları olarak neler söylersiniz yorumlarınızı bekliyorum.3-4 ay geçmiş olsa bile cevap verebilirsiniz çünkü tam anlamıyla motosikleti araştırmadan almayacağım.
Fiyat için yorum yapmayayım. Çünkü herkes kendince malına bir değer biçebilir, fiyattan öte makineyi görüp ona göre karar vermek gerekebilir.
Bakım fiyatları ise pek ucuz sayılmaz. Geçen ay servise ön fren balatası sordum. Tek balatanın fiyatı 245 lira dendi. 250 - 300 liradan aşağı düşeceğini sanmam periyodik bakımın. Ben 2,5 yıldır kullanıyorum. 41 bin km'de şu an. Bu güne kadar zincir - dişli seti, hava filtresi, arka balatala ve yağ değişimi dışında bakım yapılmadı.
Kronik olarak sargı (statör, alternatör) her ne ise adı tam bilmiyorum açıkçası😊 arızası dışında sorunu yok gibi.
Elektrik aksamı biraz hassas. Genellikle bu sorun elektrik tesisatına ekleme yapılan motorlarda çıkıyor. Benim başıma gelmedi şimdilik ama okuduklarımdan çıkardığım sonuç bu yönde.
Son olarak şunu da söyleyeyim; sürüşü oldukça zevklidir. Gittiği kadar da güvenli durur. Ruh haline göre ister performanslı bir sürüş yapabilirsiniz isterseniz de artçı ile güzel, rahat bir tur yapabilirsiniz.
Fiyat kavramı maalesef bizim insanların insiyatifine göre değişiyor. @oznkrçm in dediği kronik sorun konjektör sorunu. Her vfr de olacak diye birşey yok ama çoğunlukta bu sorun değişim ile gideriliyor.
Vfr nin kasasında 2008 ve 2009 modellerin siyah şasi olması haricinde bir fark yok.
En çok dikkat etmen gereken konu egzantrik bana göre. Vfr lerde çift egzantirik var. Şuan dışarda değiştirtmeye kalkarsan 3500 tl gibi bir fiyatı var.
Motoru aldığında mutlaka honda servisinde kontrol ettir. Bu motordan anlayan usta sayısı pek yok diye biliyorum.
Boya takıntın yoksa. Motor bloğu ve şasisi sorunsuz bir vfr bulman yeterli olacaktır.
Periyodik bakımları ben kendim yapıyorum. Kullanım klavuzunu vs indirdim. Allah servise falan düşürmesin. Gidon rulmanına 700 tl fiyat çektiler
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
Teşekkürler yazdıklarınız için. İlgili siteye bakıyorum toplasan 4-5 tane temiz vfr var gibi görünüyor. Eksantriğe mutlaka dikkat ederim. Gidon Rulmanı 700 mü 😱. Benim elimden çoğu işi gelir subap ayarına kadar,gidon rulmanı da değiştiririm problem yok atölyem var çok şükür.
Neredeyse 1 yıldır kamerayı kullanmıyordum. Bir bakayım dedim ne alemde...
Kısa bir tur yapıp kaydettim. Kamera SJCAM 4000
Müziği bilerek koydum. Kameranın maalesef ses kaydı başarılı değil. Çok fazla rüzgar sesi aldığından keyiften çok eziyet oluyor.
Alttan çok az duyuluyor motorun sesi ama onda bile rüzgar sesi baskın maalesef. Daha üst sınıf kameraya geçersek ileride sadece ortam sesi ile atarım.
Arkadaşlar merhaba, az önce üye oldum siteye. Adım Münir. 2010 senesinden beri içimde olan fakat türlü sebeplerle almaya niyetlenip alamadığım ve zaman zaman da almadığım vfr 800'ümü almış bulunuyorum. Senelerce yatmış bir motosiklet olduğu için tüm sıvıları değişecek. Kapalı otoparkta yatmış olmanın verdiği biraz tahribat oluyor haliyle. Yanısıra, ufak tefek korozyon ve kozmetik dokunuşlar yapılacak. Senelerce Kawasaki kullandığım için son derece yabancıyım bu motosiklete. Vfr konusunda Esengül'e gitmemi tavsiye eder misiniz? Vfr konusunda tecrübeli olduğu için belki doğru noktaları kontrol edip müdahale eder diye düşündüm. Motor yağı konusunda visikozite konusunda almış olduğum vfr'ın kaydında Ali Usta, 0-30 kullanmış. Kitapçığında ise 0-40 yazıyor bildiğiniz üzere. Normalden soğuk bir ülkede olmadığımıza göre neden böyle karar vermiş acaba? Sizce neden olabilir? Sıralı 4 motor yapısındaki japon motosikletlerimde de Motul 7100 0-40w kullanımıştım genellikle...
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileği ile. İstanbulda olmadığından servis konusunda birşey diyemeyeceğim.
Yağ konusuna gelince ; kitapçıkta bulunduğunuz yerin iklim koşullarına göre kullanmanız gereken vizkozite çizelgesi mevcut. Ben adana da yaşadığım için 10/40 ve 10/50 tercih ediyorum. 10/50 yazın kullanıyorum
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)