Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4921
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı erenk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VFR yi tekirdağdan satın alıp ankara ya kadar gelirken ilk tecrübemi 630 km lik yolda edinmiş oldum.
    Hayırlı olsun. Keyifli günlerde kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4922
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Hayırlı olsun. Kazasız belasız
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  3. #4923
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı erenk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ankara'dan selam yaklaşık 2 aylık VFR kullanıcısıyım. siyah renk 2008 model 46000 km de (şu an 48000) start vererek başladım. Sıkı bir sport touring kullanıcısıyım. daha önce naked ve cruiser motorda kullandım ama 2012 CBF1000 ile başlayan sport touring maceram VFR800 ile devam ediyor. uzun yıllar binmeyi planladığım CBF i maddi ihtiyaçlardan dolayı satıp VFR ye geçtim. VFR yi tekirdağdan satın alıp ankara ya kadar gelirken ilk tecrübemi 630 km lik yolda edinmiş oldum. oturuş pozisyou daha yatık olduğu için bileklerim biraz ağrıdı onun dışında cbf i aratmadı (sıralı 4 silindirin sesi ve düşük devirlerdeki 20 nm lik tork farkının oluşturduğu çekiş düşüklüğü hariç ). hatta virajlarda cbf ten 2 gömlek daha iyi olduğunu bile söyleyebilirim. yakıt konusu cbf ten bi tık daha fazla. ama bu bütçe ile alınabilecek en iyi makinelerden birisi. titreşim cbf ten daha başarılı. şimdilik uzun soluklu bir birlikteliğimiz olur kanaatindeyim. bakalım zaman ne göstericek.
    geçen hafta şeffaf olan cam yerine aliexpressten koyu renk cam sipariş ettim bakalım nasıl duracak
    Hocam öncelikle hayırlı olsun. Makinenin bir fotosunu ataydınızda şuralar bi yeşilleneydi.
    - - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -

  4. #4924
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Çok iyi olmasa'da tek çektiğim ufak fly-by videosunu atayım.


  5. #4925

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Dostlar selam bikac ay önce 2005 model vfr800 satın aldım.
    Fabrika verisi 6.5 görünüyor ,Diger kullanıcılarına sorduğumda 6.5 7 diyen de var benim gibi 10 litreye yakın tüketim olan da var .
    Bu motor iridyum buji kullaniyor yani 80bine yakin ömrü var motorum 30 binde.aklıma hava filtresinden başka bişey gelmedi bir öneriniz var mı ?
    Yada vfr800 bu değerde mi yakiyor normal olarak ?

  6. #4926
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar selam bikac ay önce 2005 model vfr800 satın aldım.
    Fabrika verisi 6.5 görünüyor ,Diger kullanıcılarına sorduğumda 6.5 7 diyen de var benim gibi 10 litreye yakın tüketim olan da var .
    Bu motor iridyum buji kullaniyor yani 80bine yakin ömrü var motorum 30 binde.aklıma hava filtresinden başka bişey gelmedi bir öneriniz var mı ?
    Yada vfr800 bu değerde mi yakiyor normal olarak ?
    Bildiğimiz üzere VFR 6.600 d/dk'dan sonra V-TEC sistemini açar ve 8 subap yerine 16 subap çalışmaya başlar. Hava yakıt karışımı haritası da buna göre yeniden yapılandırılır.

    6.600 d/dk'ya kadar 6 ila 7,5 lt normal diyebiliriz.
    V-TEC açık iken sürüşlerde ise 7,5 ila 14 lt arası görmüşlüğüm oldu.

    Lakin sürekli 10 lt altına hiç inmiyorsa irdelenmesi gerek.

    Ek olarak zamanında hava filtresi temizliği yapılmalı ya da yenisi ile değiştirilmeli. Motor yağı da aynı. VFR zamanı gelen bakım periyotları aksatılır ise bunu hemen yakıta yansıtan motosikletlerden biridir.

    Kazasız sürüşler dilerim.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  7. #4927

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı serkani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğimiz üzere VFR 6.600 d/dk'dan sonra V-TEC sistemini açar ve 8 subap yerine 16 subap çalışmaya başlar. Hava yakıt karışımı haritası da buna göre yeniden yapılandırılır.

    6.600 d/dk'ya kadar 6 ila 7,5 lt normal diyebiliriz.
    V-TEC açık iken sürüşlerde ise 7,5 ila 14 lt arası görmüşlüğüm oldu.

    Lakin sürekli 10 lt altına hiç inmiyorsa irdelenmesi gerek.

    Ek olarak zamanında hava filtresi temizliği yapılmalı ya da yenisi ile değiştirilmeli. Motor yağı da aynı. VFR zamanı gelen bakım periyotları aksatılır ise bunu hemen yakıta yansıtan motosikletlerden biridir.

    Kazasız sürüşler dilerim.

    Cevap için teşekkürler fakat vtec açmamaya özen göstererek kullandım, haftasonu açıp hava filtresini kontrol ettim temizdi.Yani aklıma buji ve gaz kelebegi ayarı geliyor fakat bu km de lazer iridyum bujili motorun bujileri eskimemiştir diye düşünüyorum.

  8. #4928
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler fakat vtec açmamaya özen göstererek kullandım, haftasonu açıp hava filtresini kontrol ettim temizdi.Yani aklıma buji ve gaz kelebegi ayarı geliyor fakat bu km de lazer iridyum bujili motorun bujileri eskimemiştir diye düşünüyorum.
    Satmadan önce benim VFR'de şehir içi maksimum 7LT/100KM, şehir dışı 5.2LT/100KM görüyordum. Motorunuz benzin/hava karışımında fazladan benzin yakıyor olabilir. Bakmanız gereken şeyler, hava filtresi,bujiler ve radyatör sıvı değişimi. Eğer motorunuz çabuk ısınmıyorsa(radyatör hava yaptıysa) fazla yakmanıza bu da sebep olabilir. En son ihtimaliniz ise termostatınız veya O2(oksijen) sensörünüz bozulmuş olabilir ve düzgün hava/benzin karışımını yaptırmıyordur.

    Bunları sırayla deneyerek problemi çözmeye çalışın derim.

  9. #4929

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Satmadan önce benim VFR'de şehir içi maksimum 7LT/100KM, şehir dışı 5.2LT/100KM görüyordum. Motorunuz benzin/hava karışımında fazladan benzin yakıyor olabilir. Bakmanız gereken şeyler, hava filtresi,bujiler ve radyatör sıvı değişimi. Eğer motorunuz çabuk ısınmıyorsa(radyatör hava yaptıysa) fazla yakmanıza bu da sebep olabilir. En son ihtimaliniz ise termostatınız veya O2(oksijen) sensörünüz bozulmuş olabilir ve düzgün hava/benzin karışımını yaptırmıyordur.

    Bunları sırayla deneyerek problemi çözmeye çalışın derim.
    Benim hesap hatam varmış hehehe kusura bakmayın,bu arada bujilerimi de yeniledim ve 7.6 gibi bi yakıt tüketimim mevcut şu anda 100 km de gayet makul

  10. #4930

    Üyelik
    04 Ocak 2023

    İkinci el vfr alınır mi

    Merhabalar ikinci el vfr ve europan arasında kaldım fiyatları 120 binden başlıyor ancak danışmak istediğim bu yaşta bu motorlar alınır mı ve sizce ne gibi sıkıntılarla karsilasabilirim?

  11. #4931
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Eski Vfr.lerde statör yakma sorununu forumda bir iki yerde okumuştum.

  12. #4932

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    tommygun hocanın da dediği gibi vfr800'lerde (vfr800X'lerde değil) statör ve konjektör yakma sorunu var, konjektörü karenaj içinde daha fazla hava alacağı bir yere taşıyarak sorunu kısmen çözüyorlardı. 2 radyatör fanı, 4 tane de ön far olduğundan mıdır nedir artık...
    Bakımlarının düzgün yapılmış olmasına dikkat edilmeli. Ha, bir de v-tec açılınca benzimi hüpletiyor deniliyor :D.
    Bu başlıkta anlatılıyor zaten gerekli birçok şeyi, okumadı iseniz geriye doğru okuyun, bir çok konu hakkında bilgileneceksinz.
    tommygun bunu beğendi.

  13. #4933
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Statör yakma konusunda eski ve tecrübeli kullanıcılardan aşağıda ekran görüntüsü aldığım tüyo işe yarayabilir.


  14. #4934
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Eski VFR'de aynı sıkıntıyı yaşamamıştım. Sargı'yı istanbulda kadir küçük'e sardırıp, konjektör,kabloları ve akü'yü değiştirerek sorunsuz devam etmiştim. Aşadağıdaki videodaki gibi yaptırmıştım.

    maktama bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler