Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
07 Aralık 2019, 16:15
#4921
erenk adlı üyeden alıntı
VFR yi tekirdağdan satın alıp ankara ya kadar gelirken ilk tecrübemi 630 km lik yolda edinmiş oldum.
Hayırlı olsun. Keyifli günlerde kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Reklamlar
-
07 Aralık 2019, 17:52
#4922
Hayırlı olsun. Kazasız belasız
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
-
22 Ocak 2021, 23:04
#4923
erenk adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ankara'dan selam yaklaşık 2 aylık VFR kullanıcısıyım. siyah renk 2008 model 46000 km de (şu an 48000) start vererek başladım. Sıkı bir sport touring kullanıcısıyım. daha önce naked ve cruiser motorda kullandım ama 2012 CBF1000 ile başlayan sport touring maceram VFR800 ile devam ediyor. uzun yıllar binmeyi planladığım CBF i maddi ihtiyaçlardan dolayı satıp VFR ye geçtim. VFR yi tekirdağdan satın alıp ankara ya kadar gelirken ilk tecrübemi 630 km lik yolda edinmiş oldum. oturuş pozisyou daha yatık olduğu için bileklerim biraz ağrıdı onun dışında cbf i aratmadı (sıralı 4 silindirin sesi ve düşük devirlerdeki 20 nm lik tork farkının oluşturduğu çekiş düşüklüğü hariç ). hatta virajlarda cbf ten 2 gömlek daha iyi olduğunu bile söyleyebilirim. yakıt konusu cbf ten bi tık daha fazla. ama bu bütçe ile alınabilecek en iyi makinelerden birisi. titreşim cbf ten daha başarılı. şimdilik uzun soluklu bir birlikteliğimiz olur kanaatindeyim. bakalım zaman ne göstericek.
geçen hafta şeffaf olan cam yerine aliexpressten koyu renk cam sipariş ettim bakalım nasıl duracak
Hocam öncelikle hayırlı olsun. Makinenin bir fotosunu ataydınızda şuralar bi yeşilleneydi.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
25 Ocak 2021, 06:58
#4924
Çok iyi olmasa'da tek çektiğim ufak fly-by videosunu atayım.
-
11 Temmuz 2021, 15:55
#4925
Dostlar selam bikac ay önce 2005 model vfr800 satın aldım.
Fabrika verisi 6.5 görünüyor ,Diger kullanıcılarına sorduğumda 6.5 7 diyen de var benim gibi 10 litreye yakın tüketim olan da var .
Bu motor iridyum buji kullaniyor yani 80bine yakin ömrü var motorum 30 binde.aklıma hava filtresinden başka bişey gelmedi bir öneriniz var mı ?
Yada vfr800 bu değerde mi yakiyor normal olarak ?
-
13 Temmuz 2021, 16:02
#4926
4till4 adlı üyeden alıntı
Dostlar selam bikac ay önce 2005 model vfr800 satın aldım.
Fabrika verisi 6.5 görünüyor ,Diger kullanıcılarına sorduğumda 6.5 7 diyen de var benim gibi 10 litreye yakın tüketim olan da var .
Bu motor iridyum buji kullaniyor yani 80bine yakin ömrü var motorum 30 binde.aklıma hava filtresinden başka bişey gelmedi bir öneriniz var mı ?
Yada vfr800 bu değerde mi yakiyor normal olarak ?
Bildiğimiz üzere VFR 6.600 d/dk'dan sonra V-TEC sistemini açar ve 8 subap yerine 16 subap çalışmaya başlar. Hava yakıt karışımı haritası da buna göre yeniden yapılandırılır.
6.600 d/dk'ya kadar 6 ila 7,5 lt normal diyebiliriz.
V-TEC açık iken sürüşlerde ise 7,5 ila 14 lt arası görmüşlüğüm oldu.
Lakin sürekli 10 lt altına hiç inmiyorsa irdelenmesi gerek.
Ek olarak zamanında hava filtresi temizliği yapılmalı ya da yenisi ile değiştirilmeli. Motor yağı da aynı. VFR zamanı gelen bakım periyotları aksatılır ise bunu hemen yakıta yansıtan motosikletlerden biridir.
Kazasız sürüşler dilerim.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
14 Temmuz 2021, 13:12
#4927
serkani adlı üyeden alıntı
Bildiğimiz üzere VFR 6.600 d/dk'dan sonra V-TEC sistemini açar ve 8 subap yerine 16 subap çalışmaya başlar. Hava yakıt karışımı haritası da buna göre yeniden yapılandırılır.
6.600 d/dk'ya kadar 6 ila 7,5 lt normal diyebiliriz.
V-TEC açık iken sürüşlerde ise 7,5 ila 14 lt arası görmüşlüğüm oldu.
Lakin sürekli 10 lt altına hiç inmiyorsa irdelenmesi gerek.
Ek olarak zamanında hava filtresi temizliği yapılmalı ya da yenisi ile değiştirilmeli. Motor yağı da aynı. VFR zamanı gelen bakım periyotları aksatılır ise bunu hemen yakıta yansıtan motosikletlerden biridir.
Kazasız sürüşler dilerim.
Cevap için teşekkürler fakat vtec açmamaya özen göstererek kullandım, haftasonu açıp hava filtresini kontrol ettim temizdi.Yani aklıma buji ve gaz kelebegi ayarı geliyor fakat bu km de lazer iridyum bujili motorun bujileri eskimemiştir diye düşünüyorum.
-
15 Temmuz 2021, 08:17
#4928
4till4 adlı üyeden alıntı
Cevap için teşekkürler fakat vtec açmamaya özen göstererek kullandım, haftasonu açıp hava filtresini kontrol ettim temizdi.Yani aklıma buji ve gaz kelebegi ayarı geliyor fakat bu km de lazer iridyum bujili motorun bujileri eskimemiştir diye düşünüyorum.
Satmadan önce benim VFR'de şehir içi maksimum 7LT/100KM, şehir dışı 5.2LT/100KM görüyordum. Motorunuz benzin/hava karışımında fazladan benzin yakıyor olabilir. Bakmanız gereken şeyler, hava filtresi,bujiler ve radyatör sıvı değişimi. Eğer motorunuz çabuk ısınmıyorsa(radyatör hava yaptıysa) fazla yakmanıza bu da sebep olabilir. En son ihtimaliniz ise termostatınız veya O2(oksijen) sensörünüz bozulmuş olabilir ve düzgün hava/benzin karışımını yaptırmıyordur.
Bunları sırayla deneyerek problemi çözmeye çalışın derim.
-
15 Eylül 2021, 02:47
#4929
elessartt adlı üyeden alıntı
Satmadan önce benim VFR'de şehir içi maksimum 7LT/100KM, şehir dışı 5.2LT/100KM görüyordum. Motorunuz benzin/hava karışımında fazladan benzin yakıyor olabilir. Bakmanız gereken şeyler, hava filtresi,bujiler ve radyatör sıvı değişimi. Eğer motorunuz çabuk ısınmıyorsa(radyatör hava yaptıysa) fazla yakmanıza bu da sebep olabilir. En son ihtimaliniz ise termostatınız veya O2(oksijen) sensörünüz bozulmuş olabilir ve düzgün hava/benzin karışımını yaptırmıyordur.
Bunları sırayla deneyerek problemi çözmeye çalışın derim.
Benim hesap hatam varmış hehehe kusura bakmayın,bu arada bujilerimi de yeniledim ve 7.6 gibi bi yakıt tüketimim mevcut şu anda 100 km de gayet makul
-
06 Ocak 2023, 00:35
#4930
İkinci el vfr alınır mi
Merhabalar ikinci el vfr ve europan arasında kaldım fiyatları 120 binden başlıyor ancak danışmak istediğim bu yaşta bu motorlar alınır mı ve sizce ne gibi sıkıntılarla karsilasabilirim?
-
06 Ocak 2023, 07:22
#4931
Eski Vfr.lerde statör yakma sorununu forumda bir iki yerde okumuştum.
-
06 Ocak 2023, 16:49
#4932
tommygun hocanın da dediği gibi vfr800'lerde (vfr800X'lerde değil) statör ve konjektör yakma sorunu var, konjektörü karenaj içinde daha fazla hava alacağı bir yere taşıyarak sorunu kısmen çözüyorlardı. 2 radyatör fanı, 4 tane de ön far olduğundan mıdır nedir artık...
Bakımlarının düzgün yapılmış olmasına dikkat edilmeli. Ha, bir de v-tec açılınca benzimi hüpletiyor deniliyor :D.
Bu başlıkta anlatılıyor zaten gerekli birçok şeyi, okumadı iseniz geriye doğru okuyun, bir çok konu hakkında bilgileneceksinz.
-
06 Ocak 2023, 16:55
#4933
Statör yakma konusunda eski ve tecrübeli kullanıcılardan aşağıda ekran görüntüsü aldığım tüyo işe yarayabilir.
-
07 Ocak 2023, 08:38
#4934
Eski VFR'de aynı sıkıntıyı yaşamamıştım. Sargı'yı istanbulda kadir küçük'e sardırıp, konjektör,kabloları ve akü'yü değiştirerek sorunsuz devam etmiştim. Aşadağıdaki videodaki gibi yaptırmıştım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler