Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

RKS RT250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Kısmetse bende aldım bir tane, beyaz renk sıfır km bayiden.

    Birbirimize destek olmak adına, başlığı açmak istedim.

    Alacak arkadaşlara hayırlı olsun. Allah kimsenin tekerine taş değdirmesin.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Hayırlı olsun
    nicknamer bunu beğendi.

  3. #3
    onurordek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBF 150>GW 250>RX3İ>XMAX400+RKS RT 250
    Hayırlı olsun. Kazasız sürün inşallah.

    İki tane konusunu görmüştüm.

    Birini bulabildim.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/201890-yeni-rks-rt250-enduro.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...50-enduro.html

  4. #4

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    öncelikle ben bu konuyu açtırmak için savaş verdim. biraz sürdü ama mod'lar sağolsunlar. daha önce yazdıklarım şuralardan okunabilir:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4640284

    yine buraya da taşıyorum:

    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir dizi deneyimimi paylaşmak için geldim.

    Daha önce Yamaha ve Honda'dan başka bir motora binmeyen biri olarak ilk defa bir Çin'li motosikletle temasım sıfırını satın alarak oldu.

    Honda CB125E, Honda CBF150, Honda NC750, Honda NC750X DCT, Yamaha XCity, Yamaha R25 ve son olarak da RKS RT250 aldım. Aslında Tracer 700 almak istedim ama minimum 6 ay bekleme süresi ve R25 sonrası o yükseklik ve ağırlığa alışabileceğim bir motor almak istedim.

    Tarihe not olsun diye: Motosikleti Haziran 2021'de 20.200 TL'Ye aldım. 2 haftada önce teslim aldım ve henüz 400 km oldu, işten fırsat kalsa 1.000 de olurdu. 12.07.2021 Pazartesi servis bakımım var. Oraya kadar olanları özetleyeyim:

    1) Ön bilgi: Rodaj'da olduğunda ağırlıklı 4.500-5.500 bandını geçmemeye çalıştım. Hatta ilk 250 km hiçbir şekilde 70 kmh & 4.500 rpm geçmedim.
    2) Geçici kronik, kullanıcı deneyimleriyle sabit: 7.000 rpm doğru giderken 6.250-6.750'den itibaren kafa ve çamurluk bitişik bu sebeple bir zırıltı duymaya başlıyorsunuz devir yükseldikçe. Daha üstü için birşey diyorum malum rodajda zorlamadım. Bu kafayı biraz yukarı alarak çözülebilir, kafalarda soru işareti oluşması. Merak edenler için 12.000 rpm var. Verilerine göre max power 8.000 rpm'de 16.5 hp ve max torque 6.500 rpm 18.2 nm fabrika verileri. Max güç kısmını bilemiyorum henüz rodajdayım ancak max torque kısmına katılıyorum. Yamaha R25'te de çok belirgindi.
    3) Geçici kronik, kullanıcı deneyimleriyle sabit: ön disk'te zamanla bir yamulma oluşuyor. Serviste çözümlendiğini paylaşan arkadaşlar oldu.
    4) Basit birşeydir bence: Ön frene basınca gidon sanki gidon tık edip öne atıyor yani bir somun gevşemiş gibi bir his. Anormali bir durum değil. Serviste bakacaklar zaten.
    5) Marş düğmesi takılabiliyor 1 kez başıma geldi diye notlamak istedim ancak buna bir yıldız (*) koyalım en son açıklayayım.
    6) Arka süspansiyonu sertleştirmek gerekiyor. Arka da tek amortisör var işini de güzel görüyor ancak 2 kişi binince lastiğin de büyük olması sebebiyle lastik motora sürtüyor. Hatta plakayı koparanlar olmuş böyle. Sertleştirme yapılırsa sorun ortadan kalkacaktır.
    7) Kişisel yaşadığım bir diğer sorunu da şöyle notlayayım: debriyajı sıkmama rağmen gaz vermediğimde; yani sürüş enasında giderken stop edebiliyor. Bunu da bayiye göstereceğim.

    400 km deneyimlerim bu şekilde.

    Şimdi şu (*) koyduğum maddeyi bir açıklayayım: Çinlilerde esas sorunsal bütün kullanıcıların farklı olması sebebiyle farklı kullanım şekillerinde farklı sorunlar ortaya çıkması. Tüm japondan inip çinliye geçenler böyle söylüyor: "Çabuk dağılıyorlar, Sonuçta kalite olarak düşük."

    Bu doğru ama kalitesiz ne kadar kalitesiz? Şöyle anlatayım: Tuşlar var hani kornadır vs plastik kalitesi düşük mesela. Grenajlardaki plastik biraz daha az kaliteli. Kullanılan kablolar motor bloğundaki biraz daha açıkta ve dipleri görünebiliyor vs. Gerçi bu çıplak bir model cross olduğu için ben yadırgamadım. Ama mesela pas konusu şu an hiç konuşulmasa da yıkatacağımı sanmıyorum. Doğrudan silerim zaten grenaj çok az. Tavsiyem de o olabilir. R25'te dahi temkinli davrandığım bir konuydu.

    Sevdiğim yani led gösterge, vites göstergesi, kalıplı gösterişli olması. Motosikletle kız tavlamak kısmıda bu motorda var, tecrübeyle sabit. Çok kalıplı ve enduro cross olduğundan yoldaki diğer enduro'cuların saygı duyduğu bir sürüş yakalayabiliyorsunuz. Egzozu ben beğeniyorum, stok çok hoş bir ses var.

    Gelelim sevmediğim yanlarına, ki alırken de temkinliydim. Hava soğutma motor bloğu. Bu şu demek 11-13 yada 13-17:30 saatlerinde seyahat edecekseniz max 100 km'de bir motoru gölgede dinlendirmek gerekiyor. İlk 200 km'de beni çok zorladı bu durum. Ancak rodaj süresi ilerledikçe km olarak, motor daha geç ısınmaya başladı. Şu an bu konuda memnunum. Ancak başlarda bu biraz can sıkabiliyor. Frenler diyeceğım, çabuk şişiyorlar haliyle sıcakta. Bayiden alırken frenleri süper kontrol ettirin. Sıvıları değiştirin gerekirse. Yaşanan diğer sorunlarda sigorta atması yedek bulunduruyoruz, gaz teli kopması yenisini alıyoruz, buji başlığı olarak CBF150 kullanarak çözülebilir şeyler. Benzin kapağı elde kalıyor, monte değil depoya. 20 TL yakıt ile 3.22 litre yarım depo doluyor. Ortalama 0.15 ile 0.20 kuruş yakıt tüketimi var. RPM oynatırsanız bu yükselir. Sakin kullanımda gayet iyi olduğunu düşünüyorum, lastikler de etken tabi şu an orjinal lastiklerdeyim ben ve dişli lastikler sarfiyatı arttırıyor. Yakında YouTube çekimi yapacağım öncesinde tam tüketim verisi hesaplayabilirsem burada paylaşırım. Aynalar çok yetersizdi başta zamanla alıştığımı söyleyebilirim ancak sorun devam ediyorsa değiştirin, ayna vazgeçilmez bir güvenlik detayıdır, herkes için.

    Motosiklette eksik olanlar ise topcase, ön akşam ışıklandırmasının çok yetersiz olması ve en büyük sorunu en sona sakladım: lastikler. topcase tarafında şase bir yere kadar geliyor. kuyruk plastik gibi düşünülebilir. dolayısıyla 45 lt topcase'ler için çok uygun bir motor değil. ön ışıklandırma 250 TL'ye led ışıklarla mükemmel hale getiriliyor. Lastikler biraz problem. RKS motoru üretirken çok büyük tel jant'lar kullanmış. Dolasıyla Anlas Capra ve Capra RD alabiliyorsunuz ancak ön arka set alamıyorsunuz. Boyut uydurup almak gerekiyor. Ben ağırlıklı yolda kullandığım için böyle diyorum. Şu an orjinal lastikler YuanXing marka çinli ve yol için tecrübesiz biri kendini 10 km'de yerde bulabilir. Ayrıca şamyel tarz bir lastik. Bir an önce değiştirmek lazım özellikle yol kullanıcıları. Arazi tarafını ilerde başka sürücü arkadaşlar da yazacaktır diye tahmin ediyorum.

    Diğer kullanıcı arkadaşlar ve özellikle 2020 model RT250'lerde arka jant tellerinin parçalandığı olmuş. RKS sessizce 2021 üretimlerinde bunu ortadan kaldırmış. Bayi'den aldığım bir bilgiydi ama 2021'lerde bu sorun yok gibi. Tel jant konusunu hiç sevmeyenlerdenim. Anlamıyorum da sebebini neden halen tel jant konulur. Ancak durum bu.

    Son olarak ben motoru 25 km gidiş geliş 50 km mini rotalarda sürdüm. Sıkışık ve açık trafikte her saatte denemeye çalıştım. Çukurlara hızlı girmedim vs. Üzmedi. F/P olduğunu düşünüyorum. Bu fiyatlara böyle motosiklet yok artık. Fiyatı 22.xxx olmuş ama aldığım duyuma göre 24.5xx bandına çıkacağı yönünde.

    Merak edenler olduğunu biliyorum. Titreşim var mı? 100 kmh üstü titreşim ayakta ve ellerde başlıyor. Top speed'de 115 ve 135 arası gördüğünü söyleyenler var. Ben iki kez 105'e kadar çıkıp bir görmek istedim. Asfalt çok düzgündü bunu yaparken, hava şartları da motor bloğunu zorlamayacak bir saatteydi: gece ve gündüz çok erken saatler.

    Son olarak alınır mı konusundaki fikrim sahip olduğum için değil ama iyi ki almışım diyorum. Sorunlar çözülmeyecek sorunlar değil, korkularımın üstüne gittim ve psikolojik olarak daha iyi durumdayım. Tracer 700'ü 6 ay bekleseydim şu an çok daha mutsuz olurdum buna eminim. Motosikletsiz hayata direnemeyenlerdenim.

    Tekerinize taş değmesin.
    ve gelen yanıt olmuştu:

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza-bela vermesin.
    Lakin, 3. paragraf ile inceleme kısmında kendinizle baya bi çelişmişsiniz.
    Bir de, bence, motosiklet hakkında asıl yorum, alınca değil satılınca dinlenmeli.
    bende cevap vermiştim:

    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağolun teşekkürler. çelişmişsiniz kısmını okudum tekrar, orada bir çelişki yok. tam olarak şu: benim gibi japondan çinli alsam böyle diyorlar diyen kullanıcılara öngörü oluşturmak adına yazdım. ancak bunu sormasanız bende açıklamazdım ve sizin düşüncenizde olunmasına sebebiyet verebilir.

    insanlar neden böyle diyorlar ve aslında olan nedir bunu açıklamaya çalıştım. ben temiz hassas titiz bir kullanıcıyım. dolayısıyla bir problem yaşamadım. ancak kıyas yaparsanız ne demek bu söylemler sorusunun yanıtını açıklamaya çalıştım.

    motosikleti aldığım için iyi yorum yapmadım onu da paylaşayım. satınca da fikrim farklı olmayacak. Bence bütün motorlar iyidir, yeter ki kullanıcısı da o iyi oluşa destek versin görüşünce olanlardanım.

    yaşanılan sorunlar da çözülmeyecek sorunlar değil. biraz motosikletin anahtar kısımlarıyla haşır neşir olayım diye aldım. zira japonlar çok fazla alıştırıyor insanı sorunsuzluğa. örnekle de açıklayacak olursam: marş tuşu takılı kaldığında, sesi biliyorum tanıyorum ama ne yapacağımı bilememiştim. halen gülüyorum dönüp dönüp. hep derler "yolu bilmek başka yolda olmak başka" diye.

    isteğim seneye bin km'lerden bir deste yapmış olmak. o zaman da ayrıca editlerim ve belki de haklı çıkarsınız görüşlerim değişir. sürüp göreceğiz onu da.

    tekerinize taş değmesin, selamlar.
    yine bir yanıt gelmişti:

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz benim çelişki kelimesini yanlış anlamışsınız sanırım. Çinli alınmaz, iyidir kötüdürle alakalı demedim bunu.

    Daha önce bu kadar motosiklette deneyim yaşamış biri olarak şunları söylemeniz bana biraz anlamsız geldi;
    -İlk olarak, ağırlık ve yüksekliğe alışmak demişsiniz, tracer daha önce kullandığnızı söylediğiniz Nc ler den hafiftir.
    -Rodajda yüksek devire çıkılmaz gibi bir kaide yok, her devire çıkılır ama uzun süre kalınmaz,
    -Bu tür, hani gerektiğinde off road yapılack motosikletlerde amörtisörler özellikle yumuşak olur, yoksa bel dayanmaz,
    -Hava soğutmalı motorlar, sıkışık trafikte değilseniz veya rampa falan çıkmıyorsanız, sürekli seyir halinde olması soğuması için daha faydalıdır,
    -Tel jantın neden kullanıldığını bilmemeniz garip, ayrıca tel janta tubeles lastik direkt takamazsınız, biraz modifiye ister.

    Çinli-Japon kısmına gelince; 25 sene Çek,Alman ve japon'a binip sonrasında bir çinli aldım. O paralara alınacak bana uygun en iyi motordu. Ama 13 ay kadar dayanabildim, sonra sattım. Çünkü sürekli ''acaba bugün neresinden sorun verebilir'' den, sürüş keyfim kaçıyordu bazen. Çok büyük sıkıntılar yaşamadım,keyifle bindiğimde oldu, lakin o modelden ülkede 3 bin motor satıldıysa 2900 ünde rahat bazı kronik sıkıntılar çıkıyordu. Ve bunu kullanıcılar nedense hep sattıktan sonra dile getiriyordu.
    Sonuç olarak; piyasanın durumu ortada, fiyatlar el yakıyor. Herkes gücünün yettiğini alıyor, çoğumuzun da gücü Çinli'ye yetiyor ama hala bu çinliler o ucuz fiyatlarını da haketmiyor maalesef.
    Tekeriniz düz bassın.
    ve bende cevap vermiştim.

    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tracer hafif olabilir bilmiyorum ama NC demir döküm gibi birşey. Tracer sürmedim.
    Rodaj için söylediğinize bayi usta bilgisi olarak yanıt vereyim 7.000 devir geçmemeye devam dedi. Ama yine de teşekkürler.
    On Road için aldım ama yollar o kadar bozuk ki Half Off gibi bir sürüş var.
    Hava soğutmada bu söylediğinize katılıyorum, ancak malum İstanbul trafiği.
    Modifiye kısmını da araştırınca farkettim, tahmin de ediyordum. Orjinali seven, çok bozmayı seven biri değilim. Böyle kalmasını düşündüm.

    Kesinlikle fiyat konusunda haklısınız. Rx1 bugun bayide 30k TL olmuş. Commuter sınıf yani rahmetli'nin deyimiyle bulgur pilavı, evet bulgur pilavı. Altın taneli falan herhalde artık.

    Tekeriniz düz bassın.
    bunları taşımak istedim çünkü şimdi yazacaklarım bunların çok daha ilerisinde. bu tecrübeleri yazdığımda henüz 450 km'deydim. zaman geçtikçe burayı güncelleyeceğim demiştim. buna devam edeceğim.

    şu an 2.300 km'deyiz. 10 günde 1.800 km ekledim üstüne. bu sürede istanbul-izmir alaçatı-muğla bodrum-istanbul yaptım. istanbul içi solo sürüşlere devam ettim. bu gece de yine çıkacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

    yukardaki mesajı edit'lerim diye başka bir yerde yazmıştım. ama süre kısıtı varmış edit için. dolayısıyla buradan devam edeyim:

    öncelikle 400 km deneyimlerimden hareketle gidelim:

    1) 12 bin devir var ve ben 7.250 devir bandını geçmemeye gayret ettim. yol koşullarına göre bu zaman zaman değişti. ancak ağırlıklı 4500-7.000 bandında sürdüm.
    2) kafada bir geçici kronik sorundan söz etmiştim. aynadan olduğunu söyledi servis. bunu düzeltiler. ancak kafa çamurluğa titreşimle de olsa baskı uyguluyor. malum plastik bir çamurluk ve plastik sert bir kafa. dolayısıyla kafanın çamurluğa değdiği kısım hafif içeri doğru toplu iğne başı kadar esnemiş. kafaya takılacak birşey değil, sadece bilgi.
    3) ön diskteki sorunum devam ediyor. zımparalarım dedi servis ama halen bir ses var böyle teker döndükçe disk ses yapıyor. başımdan geçenleri okursanız aşağıda başka usta görüşü de var.
    4) ön frene basınca gidonun tık etmesi olayı servisin söylediğini yanlış hatırlamıyorsam hidrolik boşluğu gibi birşey. düzelttiklerini ilettiler ve tuhaf şekilde ben bunu unuttum bayağı. servise güzel bir + puan buradan.
    5) marş düğmesi sadece bir kez takıldı ama altın elbiseli adamın deyimiyle çözümü de basit: WD40'layıp silin. rahmetli mekanı cennet olsun.
    6) süspansiyon ayarı ön-arka yapılamıyor dedi servis. biraz sertleştirilse iyi olurdu ama ok dedim. belki başka bir usta yardım eder şimdilik servis kanun.
    7) Debriyajı sıkmaya rağmen stop etme sorunu devam ediyor. Bu konuda bayağı işin ehli bir kullanıcıya denk geldim dün ve sağolsun bana motorun çalışmasında bir tür düzensizlik olduğunu gösterdi.

    şimdi bunlar henüz 450 km iken yaşadığım sorunlardı. neler oldu? hadi onlara bakalım.

    Toplam 1.800 km'nin üstünde yol yaptım. hiç patika yada toprak yola girmedim. tamamen asfalt ve olabildiğine paralı yoldan ayrılmadım. en ucuna kadar paralı yoldan gittim. ilk uzun yol tecrübem ve güvenlik açısından bunu tercih ettim. seyahatlerde gece yola çıktım yada sabah erken yola çıktım böylece blok daima iyi durumda kalır diye düşündüm. ama, bir ama'mız var bunu aşağıda açıklayacağım.

    usb şarj edicim bozuldu, sebebi de servisin bunu takarken araya sigorta koymaması. izmirden çıkışta bozulduğunu fark ettim ve bodrum'da bir ustada yeni bir usb şarj edici taktırıp 3 adet de yedek sigorta aldım. hayatımda ilk kez sigorta neye yarar, nasıl birşeydir ve nereye neden takılır'ı görmüş oldum. 200 TL bir maliyeti oldu bu işlemin. ustaya ön diski de sordum. balata spreyi sıkıp, "yeni motor olur o" dedi. artık bende bir balata spreyi edindim!

    Titreşim 70'te başlıyor hissettirmeye ve 100'de bayağı var. muğla'nın yolunu bilenler bilir çok bozuktu ancak o fabrika çıkışlı lastikler o yolda bayağı güzel iş çıkardı. ta ki izmir-istanbul paralı yoluna kadar.

    1) locktit denilen bir madde var. grenejdaki vidalar için alyan alıyorsunuz kendinize sorarak ve locktit sürüp sıkıyorsunuz daima.
    2) topcase böyle yolculuklarda şart. dağcı çantası sırtınızda gittiğinizde yorulabiliyorsunuz.
    3) yanınızda mutlaka ıslak mendil bulundurmalısınız, sinekler çok yapışıyor.
    4) yolda bu dublex olmayan şamyel lastiklerle gidiyorsanız ya şerit içinde olacaksınız yada gece güvenlik şeridinden sürmeyeceksiniz cam kırığına gelirseniz yolda kalırsınız.
    5) usb şarj takıldıktan sonra elektriksel bir takım bilinmezlik oldu sanırım gazlayınca "N" boş imgesi ekranda yanıyor, hoş dururken de yanıyor. bir tür aksaklık. vitessel birşey değil. elektriksel. basit birşeydir, servis çözümler diye düşünüyorum.
    6) vitesler gerçekten tak tak sert.
    7) titreşim 100 km üzeri sürüşlerde ellerde karıncalanma yapıyor. lastiklerin de etkisi vardır illaha ki.
    8) whatsapp grubumuzda da söylendi. buji buji buji. değiştirin. değiştirmedim bir "ama" koymuştum yukarda. blok istanbul dönüşünde bursa'yı geçtikten sonra yağ kusmuş. conta'dan mı yoksa buji'den mi bilmiyorum. işi bilen 2 kişi bunlardandır dedi. biri "buji anahtarın varsa sıkalım" dedi ama yok. son benzin istasyonunda mola verdikten 10 dk sonra başıma geldi bu ve zincir koruma kapağı da bende alyan ve teknik bilgi olmadığından tam durduğum an'da yere pıt dedi düştü. somunları atmış tabi. yağ azaldığı için ben 167 km mesafeyi servisle de görüşerek yavaş yavaş sürdüm. istanbul'a geldiğimde 300 gr yağ kaldığını motosiklette fark ettik. yağını değiştirdim. sonrasında blokta en ufak yağ görmedim. ama temizlemedim de. servisin görmesini istedim. tarih talebinde bulundum. bekliyorum. düşen kapağı da birkaç vida ile yağ değişimi ile taktım geçici olarak. motoru sürerken de sol bacağımda sallanan bir bez, ip, ayakkabı bağı bırakmadım ki zincir dişlisine sıkışmasın. bunu iyi yönettiğimi düşünüyorum. sonraki 167 km'de 5 kez mola verip, 70 kmh hızı geçmedim. yağ seviyesi az'dı. bir sorun yaşatmadı sonraki yolculukta.
    9) benim gibi olmayın daima alyan anahtar setiniz olsun. olmalı. böyle motorlarda kendi kendinizin ustasısınız. ama ben zaten böyle şeyler yaşayayım ve kendimi bu tarafta olmaya zorlayayım diye bu motosikleti almıştım. pazartesi ilk işim edinecekler listemde artık alyan vs gerekliler seti var.
    10) yolda audi'sinen volvo'suna herkesin dikkati sizde. hatta bodrum'da hiç kimse beni geçmeyip, herkes egzozun o tok sesini ve tork'u dinlemek istedi. muğla'ya en önde tek başıma girdim. gezinin en güzel tarafı harika bodrum'luların bu sesi sevmesiydi diyebilirim.
    11) benzin tüketimini hesaplayamadım ne yazık ki çünkü kimi zaman nakit kimi zaman kart kullandım. bu gezinin eksik yanı bu oldu.
    12) çok fazla sinek ölüsü vardı istanbul'a dönünce. insanın canı sıkılacak kadar çoktular, biraz da benim gibi titiz biriyseniz üzücü. yıkatmadım henüz. ama temizledim. zaten pek grenaj yok.
    13) yolculuktan sigorta, alyan seti taşımam gerektiği, lastikleri değişmem gerektiği, topcase olayına el atmam gerektiğini ve hepsinden önemlisi artık NC, Tracer serisine hazır olduğumu öğrendim. İstanbul'a gelir gelmez onaylı bir eğitmen NC'sini verip bir süre izledi. "Bu motosikleti kullanabildiğine ve bu yolu geçtiğine göre hazırsın diye düşünüyorum" diye başladı ve izledikten sonra dönüşleri vs "NC almaya hazırsın" artık diye bitirdi.

    lastikleri tecrübesizseniz değiştirin. tekraren notlayayım. lastik basıncını da hiç kontrol etmedim ben aslında bir etsem iyi olur. ama ısınınca nedense yola iyi oturuyor. özellikle virajlarda o tork'u hissetmek güzeldi.

    en kısa sürede topcase ve alyan seti alacağım.

    blok'a baktırıp, buji'yi gerekliyse değiştireceğim. ve motor boşta dahi çalışırken o randımansız çalışmasına da ayrıca baktıracağım. bir "N" boşta işaretinin göstergede sürekli yanık kalmasına baktıracağım. dışında motosikletten memnunum.

    şu fikrimde ısrarcıyım halen: fiyat performans olarak üstten egzantrikli bir motosiklet ve şu geçici sorunlarla biraz cebelleştikten sonra herşeyin çok güzel olacağını düşünüyorum. eğitmene de verip denemesini istediğimde, gerçekten beğendiğini ve enterasan olduğunu iletti. kendisi istemeyebilir diye düşündüğümden ismini paylaşamıyorum ama motosiklet camiasında çok bilinen biri olduğunu paylaşabilirim.

    özetle bu yolculuktan memnun kaldım. "biraz dikkat, biraz özen ile çok daha iyi anı'lar edindiririm ben sana" dedi gibi hissediyorum.

    baştaki çinli alınmaz bakış açımı ezmeye devam ediyor. çinli alınır, ancak gerçekten ilgilenmeyi seviyorsanız. ben R25 kullanırken "bu da siliyorum bitiyor. azıcık nazlı olsana yav" diye içimden geçirdiğim çok olmuştu. ilgiliyim. alyan'ı da setini de istiyorum. kendim yapabilmek, bilmek, sökmek takmak istiyorum. ustaya bağlı kalmak istemiyorum. bu motosikleti de bayağı sevmeye başladım nasıl ayrılacağım bilmiyorum. hiç satmayıp hayat boyu arkadaşım olarak da kalmasını isteyebilirim, yurtdışı planımı hayata geçirmezsem. zaman, yaşayıp göreceğiz.

    noktalamadan önce, bayi bilgisi doğru. 2021'de jant'larda en ufak sorun yaşamadım yada başka bir yerde. plakalığım kopmadı. ama çok sallanıyor. esasında kuyruk plastik bu da çinlinin euro normu olsa gerek. far'larımda sorun yok ama gece yola çıkacaksanız ekstra'dan far-ışık vs. adına ne deniyorsa taktırın.

    bayiye gittiğimde yaşadıklarımı ayrıca paylaşırım. tekeriniz düz bassın!

    ve son olarak 1 seneye kadar bekle beni NC ben geliyorum!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun
    Teşekkürler, daha iyileri sizin olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Alıntı onurordek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Kazasız sürün inşallah.

    İki tane konusunu görmüştüm.

    Birini bulabildim.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/201890-yeni-rks-rt250-enduro.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...50-enduro.html
    sağolun teşekkür ederim. Daha iyileri sizin olsun derken RKS RT 250 gördüm motosikletleriniz arasında. yoksa sizde?

    o başlıklar sohbet altında açılmış. ben bilgi paylaşım başlığı olsun istemiştim. sağolsun moderatörler-site yöneticileri ilgilenmişler. teşekkürler onlara da.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.

  5. #5
    Mustafa_Uz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2015
    Şehir
    Bursa - Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati Multistrada 1200 & Benelli TNT 125 minnak &
    Güzel ve aydınlatıcı olmuş. Teşekkürler. Yağ probleminin neden kaynaklandığını da ilerleyen günlerde paylaşır iseniz eksiksiz olur.

  6. #6
    onurordek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBF 150>GW 250>RX3İ>XMAX400+RKS RT 250
    Biz iki tane almıştık.

    Toplamda 300 küsur km'deyim.

    Olumsuz yön olarak Bir; Yan ayağı açınca motoru durdurmaya yarayan müşür henüz 20 kmlerde iken yerinden çıktı. Çok ince vida kullanmışlar. İkinci husus; diğer vidalar da gevşiyor. Üçüncü husus: Düşünce elcik korumalar çabuk kırılıyor. Dördüncü husus; garanti belgesi ve kullanma kılavuzu konusunda eksiklik var. Beş; Site verileri ile uygunluk belgesinde yer alan veriler uyuşmuyor. Ağırlık 136/138 gibi bir şey aslında. Altı; Gösterge kısmında kullandıkça zırıldamalar oluyor. (Ben bağlantı vidalarını söktüm öyle kullanıyorum.) Altı; Motosiklet hızdan bağımsız olarak bazen motoru durduruyor. (Stop ediyor)

    Nötr husus: 1- sağ tarafta bulunan ayak marşı gereksiz kalıyor. 2- Sağ tarafın sıcaklığı ekipmansız binilirse rahatsız ediyor. 3- Tam gösterge panelinin üzerinden kablo geçiyor. 4- Yan ayakçakta çok eğimli duruyor bence.

    Eksik yön, bizim avadanlıkların içi boştu.

    Yine de boy uzun olunca ben seviyorum kullanmayı. İster istemez bütçe belirliyor tercihleri. Satış ve bakım maliyetleri uygun sayılır.

    Facebook, Whatsapp, forum sohbetlerini takip edince Jant telleri konusunda 2021 modellerde bu sorunun yaşanmadığı kanısı oluştu bende. RKS RT 250, RT250

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    yakında youtube kanalından da bunları paylaşıyor anlatıyor olacağım. daha taslak aşamadayım, logo vs derken buraya notlamak istedim takip edenler vardır diye.

    3000 km'deyiz artık Bade ile. evet motosikletin artık bi adı var.

    3 Ağustos salı gününe randevu vermişti bayi. her gün gitmeme ve randevum olmasına rağmen 7 ağustos cumartesi günü teslim ettiler motosikleti. bazı sorunlarım çözülmedi. usta da bana gelip bunlar şöyle böyle açıklamayınca ister istemez kendinizi kötü hissediyorsunuz. neden mi?

    yamaha yıldız da gittiğinizde cam bir bölme var. arkasından izliyorsunuz ne yapılıyor. yamaha tuna'da doğrudan gözünüzün önünde yapıp veriyorlar motorunuzu. ama kadıköy servisinde alt kata indiriliyor motosiklet. ve görmüyorsunuz. usta dönüşte açıklamıyor. dolayısıyla yazdığınız maddeleri kendiniz yaşayarak deneyimliyorsunuz.

    eğer çin malı keyfi amaçla aldıysanız böyle. ancak ticari amaçla scooter vs aldıysanız açıklanıyor malum ekmek parası. buna saygı duyarım. ancak biz de müşteriyiz. servis olayının bu bayide beni mutsuz eden yanı bu oldu bu süreçte.

    bugün 10 ağustos ve her gün hadi yapalım diye bir isteğim var ama bilgim yok boşa zaman harcayıp tükendim biraz. "ee hadi kardeş gazı çevir de neler yaptın" diyebilirsiniz. ama notlamak istedim, böyle anlatmamıştınız olmasın diye.

    tabi ki her sorunun bir çözümü vardır yeter ki iyi saptayın. bu süreçte değişik motorcularla da bir araya geldim. "madem paran var nc'yi al bunu sat" diyorlar ama bağlandık bir kere. bu motosikletle güzel anılar edinmekte kararlıyım.

    kadıköy evlendirme dairesi karşısındaki motosiklet bayilerinden birinde bir usta "servis değiştirin garantisi var takmayın gerekirse fabrikayı arayın" dedi. yani bana abicim senin hakkın var ne diye unuttun bunu, hatırlasana dedi.

    bende servis değiştirmeden bayiye döndüm. bakın size aşağıdaki maddeleri yazdım ne yapıldı bilmiyorum. bari bir sonraki randevuda yapın diyince bana "nicknamer bey bu zaten çinli olur böyle şeyler boşverin" denildi. hiç hoşuma gitmedi açıkçası.

    başka bir bayiyi aradım telefonda dahi çok ilgilenildi. sabah gelin yapamayız randevu almalısınız ama tanışırız ayak üstü bakarım dedi usta. kazandılar beni, bu sabah itibariyle de gittim. sağolsun usta ayak üstü baktı söyledi. randevuyu da 16'sına aldım.

    şimdi ben eski bayiye salı-cumartesi bıraktığım motorda şunları yazmıştım:

    1) Blokta yağ atması mevcut. 6.000 devir, henüz 10 dk. sürüş ve 70 kmh hız'da başıma geldi. Yağ attıktan sonra blok kendim Motul 3100 alarak motosikletin yağını değiştim. Dışında bir müdahale olmadı garantiyi bozmamak adına. Hatta 2.500 km'ye kadar gerek yok denilmişti ancak blok yağ kusunca ben yağı değiştirmek istedim. Blok kısmını silmedim yıkamadım dokunmadım. Görün diye. 8.000 deviri geçmeyelim demiştiniz. 7.000-7.250 devir bandını geçmedim. Blok yağ kustuktan ve yağ değiştikten sonra 6.000 deviri geçmedim. Lütfen yağı değiştirmeyin. Daha değiştireli çok az oldu. Mümkünse kalsın.
    2) Motosiklet stop ediyor hareket halinde iken. Tekrar marş etmek gerekiyor.
    3) Motoru çalıştırınca sesi randımansız bir şekilde geliyor bayağı anlaşılır biçimde. Cold start sonrası da anlaşılır cinsten.
    4) Zincir koruma kapağı düştü, geçici olarak yerine taktım, kontrolü iyi olabilir
    5) USB tutucu takmıştınız bir önceki seferde, araya sigorta atılmadığından yanmış, yenisini taktırdım fakat bu kez de N boş vites ibaresi yanıyor.
    6) Kafa ön çamurluğa baskı uygulamakta, son seferde de söylemiştim. Mümkünse kafayı birkaç santim yukarı alabilir miyiz?
    7) Arka taraf süspansiyon yada yay biraz sertleştirmemiz mümkün müdür?
    8) Debriyajı biraz daha sertleştirilmesini rica ederim, sona kadar sıkmak değil de biraz boşluk kalsın.
    9) Vitesler çok tak tak sert durumda, daha yumuşak ve sessiz olması için ne yapabilirim?
    10) Koltuk altına bir bakabilir misiniz? Alyan setim var mı motosikletle gelen?
    11) Bloğun hemen üstündeki soketin kablosu sanki yerinden çıkmış gibi, bir tutucu yuva var sanki ancak germemek adına dokunmadım.
    12) Son olarak arka fren merkezini ve yayı - hani fren diske sürtmesin diye rutin bir kontrol edebilir misiniz?
    13) Ayaklık açıkken motorun çalışmaması / stop etmesi.

    tabi ki eski bayi "bunları yaptık" dedi 50 TL ücret çıkardı. Ama hiçbir açıklama yapmamıştı. 5 ve 11 numarayı çözmüşler, ben sonradan anladım. "13'e hiç bakamadım" dedi.

    bugünkü usta da baktı yanıtlar:

    1) Blok yağ atması >> Terleme yapmış, yağ atmamış. Çok sıcak havada daha fazla dinlendirin.
    2) Motosiklet stop sorunu bende olmalı. >> 16'sında bakalım, ben de yaşamalıyım ki anlayayım.
    3) Motoru çalıştırınca sesi randımansız bir şekilde geliyor bayağı anlaşılır biçimde. Cold start sonrası da anlaşılır cinsten. >> 16'sında bakalım.
    4) Zincir koruma kapağı düştü, geçici olarak yerine taktım, kontrolü iyi olabilir.
    6) Kafa ön çamurluğa baskı uygulamakta. >> Bu modelde normal, üretim böyle.
    7) Arka taraf süspansiyon yada yay biraz sertleştirmemiz mümkün müdür? >> Mümkün hatta bayağı da yükseltebiliriz. 16'sında bakalım.
    8) Debriyajı biraz daha sertleştirilmesini rica ederim, sona kadar sıkmak değil de biraz boşluk kalsın. >> Şu an ki hali normal. Yağlayalım devam et.
    9) Vitesler çok tak tak sert durumda, daha yumuşak ve sessiz olması için ne yapabilirim? >> Bu da normal senden de kaynaklanır.
    10) Koltuk altına bir bakabilir misiniz? Alyan setim var mı motosikletle gelen? >> 16'sında bakalım.
    12) Son olarak arka fren merkezini ve yayı - hani fren diske sürtmesin diye rutin bir kontrol edebilir misiniz? >> Temizleriz, 16'sında bakalım.
    13) Ayaklık açıkken motorun çalışmaması / stop etmesi. >> Çok basit, 16'sında yapalım.

    Şimdi ben yine söylüyorum. Motosikletten memnunum. Değiştirme derdim yok.

    Bu süreçte vazgeçirmek için Suzuki Inazuma, Honda NC750 ve Honda NC750X DCT kullandırdılar bana. Vazgeçeyim diye ama yok daha RT250 ile yolum var.

    U2 Sis farı 100 TL, sele kılıfı 50 TL, arwic marka 32 lt topcase 100 TL sipariş verdim. Eğer uyumlularsa buraya link de bırakırım.
    ayrıca blok koruma demiri ve ön cam için de soru bıraktım satıcılara. bakalım. bir sonraki seferde hepsi uyarsa belki resim de bırakırım öncesi sonrası şeklinde.

    Şimdilik Bade ile yaşanılanlar bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Alıntı onurordek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz iki tane almıştık.

    Toplamda 300 küsur km'deyim.

    Olumsuz yön olarak Bir; Yan ayağı açınca motoru durdurmaya yarayan müşür henüz 20 kmlerde iken yerinden çıktı. Çok ince vida kullanmışlar. İkinci husus; diğer vidalar da gevşiyor. Üçüncü husus: Düşünce elcik korumalar çabuk kırılıyor. Dördüncü husus; garanti belgesi ve kullanma kılavuzu konusunda eksiklik var. Beş; Site verileri ile uygunluk belgesinde yer alan veriler uyuşmuyor. Ağırlık 136/138 gibi bir şey aslında. Altı; Gösterge kısmında kullandıkça zırıldamalar oluyor. (Ben bağlantı vidalarını söktüm öyle kullanıyorum.) Altı; Motosiklet hızdan bağımsız olarak bazen motoru durduruyor. (Stop ediyor)

    Nötr husus: 1- sağ tarafta bulunan ayak marşı gereksiz kalıyor. 2- Sağ tarafın sıcaklığı ekipmansız binilirse rahatsız ediyor. 3- Tam gösterge panelinin üzerinden kablo geçiyor. 4- Yan ayakçakta çok eğimli duruyor bence.

    Eksik yön, bizim avadanlıkların içi boştu.

    Yine de boy uzun olunca ben seviyorum kullanmayı. İster istemez bütçe belirliyor tercihleri. Satış ve bakım maliyetleri uygun sayılır.

    Facebook, Whatsapp, forum sohbetlerini takip edince Jant telleri konusunda 2021 modellerde bu sorunun yaşanmadığı kanısı oluştu bende. RKS RT 250, RT250
    yan ayaklık maşürü ile ilgili kısmı aklıma aldım bakacağım bende henüz aktif değil.
    vidalar gevşiyor. locktit'leyip sıkın.
    plastik elcikler bu olağan. acerbis'in metal elciği varmış kalyoncuda 240 TL bandında. ben almadım. araziye girmiyorum diye. ama yatırma durumu için evet alınabilir.
    garanti belgesi var ama kullanma kılavuzu çok boş. eksiklik var derken rusçası var ama türkçesi yok, yani eksiklik değil direk olmamaıs.
    veri uyumuna birşey diyemem ölçümlemedim.
    gösterge zırıldaması var bence de ama onun ben başka 2 yerden gelebileceğini düşünüyorum 1) balata kısmından çabuk bitmesin diye konulan balatadan yapıyor dedi usta. balata temizliği ile geçer dedi usta. bağlantı vidalarını aldım aklıma ancak nasıl yapılıyor resim atarsanız çok iyi olur aslında. ayrıca kafa çamurluk dokunması da yapabiliyor.
    stop sorunu bende de var. hatta randımansız çalışma da var.

    sağ taraf ayak marşını bir kez bile kullanmadım. "zamanla ayağa takıldıkça rahatsız olup çıkaracaksın onu ordan" demişlerdi ama ben gerek duymadım ama dokununca "ha sen burda mıydın" diyorum.
    sıcaklık normal karşılıyorum, hava soğutmalı. r25'te bile rahatsız oluyordum. bence normal.
    gösterge paneli üstünden geçen kablo bence hata, net. onu alttan vermeleri gerekirdi.
    yan ayaklık alçaklığı konusu %100 doğru. boşluk ayarlayarak park edemiyorsunuz ekstra alan gerekiyor.

    avadanlığın benim de içi boş yada serviste alıyorlar.

    satış ve bakım maliyetleri çok uygun. benim de boyum uzun ve ben de memnunum.

    herşey bu kadar. yanıt vermek istedim belki görüp yanıtlarsınız yada alıcılar birden fazla fikri merak eder diye.

    tekeriniz düz bassın!
    onurordek bunu beğendi.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    merhaba yeniden, geldik mi 3.250 km'ye.

    bu süreçte bayi değiştirdim. yeni bayi fatura verdi (sanki uber birşeymiş gibi ama önceki vermedi neye seviniyorsam) , açıkladı anlattı (olması gerekendi neye seviniyorsam 2). Servis konusunda nasıl bir alaka olmalı sorusuna yanıtım var artık. hoş Yamaha'daki deneyimimi çabuk unutmuşum, hani derler ya insan unutur. Başa geldi.

    Gelelim konumuza, bayi değiştirdim ve yeni bir usta baktı demiştim. Orada çözüm aradıklarımı taşıyorum numaralarıyla.
    2) Motosiklet stop sorunu bende olmalı. >> Açıklama (*)
    3) Motoru çalıştırınca sesi randımansız bir şekilde geliyor bayağı anlaşılır biçimde. Cold start sonrası da anlaşılır cinsten. >> Açıklama (*)
    4) Zincir koruma kapağı düştü, geçici olarak yerine taktım, kontrolü iyi olabilir. >> Kimse kontrol etti mi bilmiyorum ama sorun yaşatmadı, devamke.
    7) Arka taraf süspansiyon yada yay biraz sertleştirmemiz mümkün müdür? >> Mümkün hatta bayağı da yükseltebiliriz demişlerdi ama unuttum söylemeyi. Burası da aklıma gelmedi. Taşıyorum bu maddeyi.
    10) Koltuk altına bir bakabilir misiniz? Alyan setim var mı motosikletle gelen? >> Buna dün kendim baktım yok. 40 TL verip 4 parça; yıldız, 8mm ve 10mm ile bir de bu mm'lik alyanları tutan bir tornavida aldım karşıdaki nalburdan. (not motosikletteki vidada 9.8mm yazıyor 10mm oluyor yani)
    13) Ayaklık açıkken motorun çalışmaması / stop etmesi. >> Yapıldı ancak çok dandik bir sensör ve orayı oynattıkça şasi zarar görebilir dediler çok kurcalamadım ama kurcalayacağım.

    (*) Yıldızlı kısmı açıklayayım: Usta ellerinde hata cihazı olmadığını talep ettiklerini iletti. Arayın sorun, cihaz gelince; uğrayın bakalım dedi.

    Hayatımda ilk kez bir motosiklet söktüm dün. Öyle video falan izlemeden. Kendim aldım tornavidayı giriştim. Amacımda koltuk sele kılıfını takmaktı. Min 20-50 tl arası ödeyeceğim parayı da ödememiş oldum. Son halini eklerim buraya da.

    Neler aldım:
    XL Sele kılıfı
    https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...-mm-P238177133

    Bu ürün uyumsuz haberiniz olsun almayın diye bırakıyorum. Daha küçük jant için tasarlanmış bizim jantlar büyük ve böyle yanaklı jantlar değiller o yüzden almayın tabi ama ticaret siz bilirsiniz.
    https://urun.n11.com/modifiye-urunle...idi-P305480398

    Sis farı ancak daha takamadım zaten yer de yok. Koruma demiri gerek dediler min 100 TL ama ustayla konuştum. Teker yanındaki turuncu kedigözlerine boru vs keserim oluştururum 100 TL'ye hallolur dedi. Koruma demiri min 150 TL hatta uyumlu bulmak isterseniz fiyat daha da yukarı olabilir. Motor kalıplı ve CBF gibi dar motosikletlerde demir bacaklara gelebiliyor. Ondan vazgeçtim, yüksek ihtimalle ustaya hallettireceğim. 100 tl sadece tutucu fiyatı elektrik ayrıymış. bu led'lere tuş da gerekiyor bakalım kaç tl'lik olacağız bilmiyorum henüz.
    https://urun.n11.com/aydinlatma-urun...kli-P271427834

    Ülkemiz insanının, ülkemiz insanını öpmeye çalıştığı konular arasına oynayan yeni bir madde var hayatımda: topcase.
    32 LT topcase için 180 TL, 150 TL işçilik, demir aparat yok Honda PCX aparatını da uydurmak vs toplam 630 TL fiyat çıkardı İstanbul Kadıköy'de bir motorsiklet mağazası ki ustaymış söylediğine göre. Ben ne yaptım? Motosikletçi gibi davrandım, motosikletçi gibi düşündüm, motosikletçi oldum:
    https://www.hepsiburada.com/arwic-32...OTOB%C4%B0SAVM

    Şu an 102 TL görünüyor ama ben 94 TL'ye aldım. Aparatlar altında geliyor. Youtube'da sürüsüne bereket video var. Hayatında eline alyan almamış biri olarak oturdum 30 dk'da montaj ettim. Memnunum tavsiye ederim. Biraz ufak ama yan kısımlar döküm, demir değil. Ve şase bir yere kadar geliyor yani büyük topcase'i yolda bırakırsınız. ufak topcase olmalı. Yakışıklık biraz gidiyor haliyle ama önemli olan işlev. Rx1'in o alüminyum görünümlü çanta seti dahi 1.200 TL civarında iken 94 TL'ye çözmek daha f/p geldi.

    Tabi ki siperlik. 135 TL'ye aldım. Ancak burada bir sorun var. Siperlik çok dalgalanıyor. Link bırakmıyorum çünkü mesafeyi deneyerek aldım ama universal uydu. Tek sorun garaj girişi çok dar benim ve değişim istedim ama 20 TL'ye takdırdığım yerdeki Pakistan, Suriye, Afganistan, Kırgızıstan yada hangi ülkeden olduğunu bilmediğim ama kesinlikle Türk olmayan arkadaşlar hafif kılcak çizikli hediyeler bırakmışlar bana. Değişim olmadı yoksa kısa bir siperlikle çözmüştüm. Aslında uzunluğu en uzunlardan biri bu arada (rüzgardan değil de sinek ölülerinden yorulduğumdan böyle almıştım) ama bakalım nasıl bir çözüm bulacağım. Muhtemelen siperliği biraz aşağıya komumlandıracağım. Zaman gerek.

    Ve hayat kurtarıcı bir bilgi veriyorum: Efendim ben bu motosikleti aldığımdan beri vites demiri ayakkabılarımı boyayıp boyayıp duruyor. Bende elinde bir ıslak mendil nereye girsem onu sarıyorum. Ayakkabı koruma aldım olmadı. Kaç kez yıkadım olmadı. Sonra vites çorabı diye bir icat varmış. 15 TL'ye aldım. Tavsiye ederim. Sorunu çözdü.

    Kafadan bir zırıltı geliyor. Çamurluk + başka birşey daha var sanırım. Artık alyanım, zamanım da olursa çözeceğim. Yazarım buraya da.

    Servisin ilk yorumu 2 ustanın da "abi çok temiz bakmış motora ne kadar iyi, güzel sürmüşsünüz. İnanılır gibi değil Alaçatı'ya Muğla'ya nasıl gittiniz? Hem de bu lastiklerle. Vallahi bravo!" derken Servis sahibi de "Kawasaki Z900'üm var sıfır aldım ama helal olsun ben cesaret edemezdim." dedi.

    Yolları, yolda olmayı seviyoruz diyelim.

    Yakında Youtube kanalı açılacak. İncelemeleri orada birleştireceğim. Motosikletin son halini fotoğraflayamadım bir türlü. Kısmetse sonraki cevaplarda gösteririm.

    Motosikletten memnunum. Çinli alınmaz deniliyordu. Alınır. Yeter ki ihtiyacınızı ve motosikletinizin limitlerini-ihtiyaçlarını iyi belirleyin.

    Sonraki motosikletimin NC olması için çevremde yoğun bir çaba var. Sürüyor. Ama Bade ile daha edinecek anılarımız var. Muhtemelen bir sonraki motosikletim minimum Dominar 400 olacak o da yol endurosu istemem sebepli. Yoksa ben memnunum. Hatta bu birlikteliği olabildiğince sürdürme taraftarıyım. 30 bin km blok garantim var veya 2 yıl. Bunu da kullanmayı umuyorum.

    Unutmadan motosikletin buji'si değişti. Usta yakıtı performans alın. Normaldir 3.250'de böyle olması dedi. Yakıtı kötü yerden almışsınız dedi. Doğru. Yolda nereyi bulduysam aldım. Yanlıştı ama o da tecrübesizlik. Hoş bir sorun yok altı üstü bir buji.

    Başka ne vardı düşünüyorum bulamıyorum. Hm son olarak dün seleyi takarken grenajları vs çıkardım. O sigorta olayını da anladım. Artık yine ölsün o usb telefon tutucu değiştiririm. Ancak halen elektrik tesisatı olayını bilmiyorum. Onu da öğrenirsem gel keyfim gel, cennetten bir köşe adeta.

    Sonraki servis olayında neler olacak notlayayım:
    1) Motosiklet stop sorunu >> Servis cihazdan bakılacak
    2) Motoru çalıştırınca sesi randımansız bir şekilde geliyor bayağı anlaşılır biçimde. Cold start sonrası da anlaşılır cinsten. >> Serviste cihazdan bakılacak
    3) Arka taraf süspansiyon yada yay biraz sertleştirmemiz mümkün müdür? >> Mümkün hatta bayağı da yükseltebiliriz demişlerdi ama unuttum söylemeyi. Burası da aklıma gelmedi. Taşıyorum bu maddeyi.
    4) Ayaklık açıkken motorun çalışmaması / stop etmesi. >> Yapıldı ancak çok dandik bir sensör ve orayı oynattıkça şasi zarar görebilir dediler çok kurcalamadım ama kurcalayacağım.

    4.000'de yağ bakımına gidinceye kadar ek birşey yaşamazsam yazmam. Olur da aklıma eserse görüşmek dileğiyle. Son olarak: Burayı okuyup almak isteyenler vs varsa bir sn durmayın diyorum. İlerde "vay arkadaş adam yazmış, biz almadık bak nerelere geldi fiyatlar" dersiniz. Bu motosiklet ederinin altında satılıyor bence, fiyat yükselmesin diye ufak mı yazsam diye düşündüm :D

    Hadi tekeriniz düz bassın, kalın sağlıcakla!

    edit 1: topcase'e ne konulabiliyor söyleyeyim hızlıca: 1 adet okumak için kitap, 1 adet kask, 1 adet disk kilidi ama tavsiye etmem patır kütür vurur her tarafa birşeye sarın birkaç kat pıt'tan oluşan bir baloncuğa mesela, kamera ekipmanı, içecek ve sinek kovucu. max bunlar. üstüne eldiven sığmaz. bunlara ek bir de yaz başı file almıştım bim'deki motosiklet ürünlerinden. arka koltuğa koçtaş'tan aldığım sandalyeyi bağlayıp İstanbul Caddebostan'a gün batımına gidiyorum. Hemen orada bir Migros var bilinir, oradan da bir IceTea vs içecek alıp oturuyorum. Tavsiye ederim Topcase sizi Kask taşımaktan kurtarıyor. Ama ne koyamıyorum? Uzaktan çalışan biri olarak PC'yi sırta alıyorum. O da yine BİM'den aldığım çanta var. Onda götürüyorum.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.

  9. #9

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Tek başıma başlığa destek verirmiş gibi hissediyorum.

    3.333 km'yi aşalı birkaç gün oldu.

    sonraki servis olayında neler olacak notlayayım demiştim:
    1) Motosiklet stop sorunu >> Servis cihazdan bakılacak
    2) Motoru çalıştırınca sesi randımansız bir şekilde geliyor bayağı anlaşılır biçimde. Cold start sonrası da anlaşılır cinsten. >> Serviste cihazdan bakılacak
    3) Arka taraf süspansiyon yada yay biraz sertleştirmemiz mümkün müdür? >> Mümkün hatta bayağı da yükseltebiliriz demişlerdi ama unuttum söylemeyi. Burası da aklıma gelmedi. Taşıyorum bu maddeyi.
    4) Ayaklık açıkken motorun çalışmaması / stop etmesi. >> Yapıldı ancak çok dandik bir sensör ve orayı oynattıkça şasi zarar görebilir dediler çok kurcalamadım ama kurcalayacağım. - kurcaladım. bir sorunsal yok şimdilik.
    5) ön taraftan foşur foşur, haşır haşır bir ses geliyor demiştim. ya bu ses balata falan değil. Bayağı çamurluk mu diye düşünmeye başladım. bir fikrim var deneyim notlayacağım.

    memnun musun? alınır mı? ne diyorsun? sorusunun yanıtı: alınır. ben çok memnunum. hatta rks bunun 500'lüğünü çıkarsa biraz daha yol endurosu ben onu alırım direk. trafikte uber fark ediliyorsunuz. saygı duyuluyor. 2'de sis farı takıldı demiştim herşey kontrolünüz altında. bir tek o uzun universal cam rahatsız ediyor ama alıştım gibi. içimden geçen bu motosikleti en azından 2 yıl satmamak ama yol endurocusu olarak dominar 400 ug'yi de beğenmeye başladım. keşke ekonomik birşeyler olsa da bunu hiç satmayıp, onu da alabilsem. ama öyle görünmüyor. her ne kadar motosiklet ihtiyacım dominar 400 ug ve üstü kategoriler yani honda nc 750x, yamaha tracer (ki buna hastayım) olsa da ben bu modelle gidebildiğim kadar götüreceğim hikayeyi.

    bir-iki kamp planım ve gezi planım var. kısmetse paylaşırım onlara dair tecrübemi de. kazasız sürüşler!
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.

  10. #10

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Hiç resim paylaşılmamış .

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Alıntı akgokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç resim paylaşılmamış .
    doğru söylüyorsunuz hep aklımda ama hiç fırsat olmadı çalışmaktan. hemen yükleyeyim. hiç araziye girmedim, patikaya girdiğim oldu kamp alanı için. daha çok yol endurosu gibi kullanıyorum. araziye girenler de payalşabilirler.





    F54 bunu beğendi.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.

  12. #12

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Yukarıda da yazdığım şeyler var. Burada da maddelerle sıralıyarak yazdık, grupta bu maddelerin haritasını çıkaran sürücüyü de ayrıca teşekkürler.

    Almayı düşünenler whatsapp grubumuza da şuradan katılabilirler. https://chat.whatsapp.com/JrD9kplNLhiBgchiKUvr5R

    Öğrendiklerimiz
    1) Takoz açılınca motorun stop etmesi istenecek - motoru mağazadan aldığınızda ayaklık açıkken çalışıyor.
    2) Ön ve Arka fren kontrolden geçecek. - bunu kesin isteyin.
    3) Arka süspansiyon sertleştirilecek. (Özellikle 2 kişi kullananlar için)
    4) Jantlar Değiştirilecek (Fabrika Hatasından dolayı sadece 2020 modellerde ağırlıklı başa geliyor ve 2021 modellerde de şimdiye kadar ben 2 adet duydum. Jant tellerinden söz ediyor bu madde. Önceki gönderilerde de sebebini yazmıştım.
    5) Asfalt lastiği takılacak - asfalt kullanımına uygun değil lastikler hele kışın.
    6) Ayaklık düzeltilecek. (Motor çok eğiliyor)
    7) Düzenli aralıklarla Jantlar ve Lastiğin hava basıncı kontrol edilecek. Kitapçık yayımlandı şuradan ulaşılabilir: https://drive.google.com/file/d/1g3D...VtodNHedT/view
    8) Alyan Seti ve sigorta alınacak
    9) Fren balata spreyi ve Zincir temizleme seti alınacak. - her motosiklette gerekli
    10) Telefon tutucu takılırsa sigortalı takılacak ve yedek sigorta alınacak.
    11) Gece sürüşü yapılacaksa Led alınacak.
    12) WD40 alınıp yıkama ya da yağmur sonrası sıkılıp temizlenecek. WD40 fiyatları çok arttı diye şahsen ben CCP marka alıyorum.
    13) Ön çamurluk kafaya dokunduğundan arada biraz boşluk bıraktırılacak. - grupta bir sürücü bunun için parça yaptırıyordu.
    14) Gaz teli kontrol ettirilecek sert ise yumuşatılacak.
    15) Direksiyon Yükseltme. (İsteğe Bağlı)
    16) Arka çamurluk sağlamlaştırılmalı - bende ekleme yapayım plaka da öyle.
    17) Buji ve Buji kablosu kontrolü sağlanacak.
    18) Akü varta jelli olanıyla değiştirilecek. (İsteğe Bağlı)

  13. #13

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    görünüşe göre 50 yılın öncesi teknoloji ile 2021 yılında 250cc hacimden 15 küsur beygir gücü üretebilmişler. değişik.

    şangay'dan tokyo'ya kuş bakışı 1750 km mesafe geçince 250cc'den 35 beygir güç üretilen makineler alabiliyorsunuz.

    bide komşu hindistan'da da 250 cc'den 28-29 beygir üreten makieneler var...
    oxus ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görünüşe göre 50 yılın öncesi teknoloji ile 2021 yılında 250cc hacimden 15 küsur beygir gücü üretebilmişler. değişik.

    şangay'dan tokyo'ya kuş bakışı 1750 km mesafe geçince 250cc'den 35 beygir güç üretilen makineler alabiliyorsunuz.

    bide komşu hindistan'da da 250 cc'den 28-29 beygir üreten makieneler var...
    Kaç tl ye alabiliyorsunuz o 35 beygir üreten makinaları onu da yazsanıza. Doyamadınız elmalarla armutları karşılaştırmaya. Yok anlamadığım 25 bg lik başka bir kros model olan crf ile kıyaslayacağına bi de tamamen farklı klasmandaki r25 le falan kıyaslıyor.Ukalaca bi de kuş bakışı bilmem ne..
    emeklia bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç tl ye alabiliyorsunuz o 35 beygir üreten makinaları onu da yazsanıza. Doyamadınız elmalarla armutları karşılaştırmaya. Yok anlamadığım 25 bg lik başka bir kros model olan crf ile kıyaslayacağına bi de tamamen farklı klasmandaki r25 le falan kıyaslıyor.Ukalaca bi de kuş bakışı bilmem ne..
    siz de bi bitmediniz çin çöpüne mercedes muamelesi yapmaya devam.
    2 yıl sonra konuşalım tekrar. hangi hurdalığa bıraktıysanız fotoğrafını çekeceğim.

  16. #16

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç tl ye alabiliyorsunuz o 35 beygir üreten makinaları onu da yazsanıza. Doyamadınız elmalarla armutları karşılaştırmaya. Yok anlamadığım 25 bg lik başka bir kros model olan crf ile kıyaslayacağına bi de tamamen farklı klasmandaki r25 le falan kıyaslıyor.Ukalaca bi de kuş bakışı bilmem ne..
    200cc Hero Xpulse bundan 3.5bg daha güçlü....o da eski teknoloji....
    The Power of The Dreams.

  17. #17

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz de bi bitmediniz çin çöpüne mercedes muamelesi yapmaya devam.
    2 yıl sonra konuşalım tekrar. hangi hurdalığa bıraktıysanız fotoğrafını çekeceğim.
    Okuduğunu anlamayana çok denk geldim de senin gibisini görmedim.Bir bak istersen sahip olduğum motosiklete.600 cc 40 beygir motor. Sen beygir güçlerinden kıyaslayıp saçmalıyorsun. Yazsan ki bu motosiklet çöp boşa para vermeyin diye tamam. Yazdığın yoruma göre düşük beygir gücüne göre eleştirdiğin çin çöpü sana göre 25-30 beygir olsa sınıfı geçecek. Ben de bi de bajaj discovery var 13 bg yamaha ybr 10 bg mesela. Daha iyi senin mantığına göre Bak yamahaya sen elin hintlisi aynı cc den 3 bg fazla çıkarıyor. Elmalar yazıyorum armutlar yazıyorum adam çinlilere mercedes muamelesi yaptığım anlamını çıkarıyor şaka gibi resmen.

  18. #18

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduğunu anlamayana çok denk geldim de senin gibisini görmedim.Bir bak istersen sahip olduğum motosiklete.600 cc 40 beygir motor. Sen beygir güçlerinden kıyaslayıp saçmalıyorsun. Yazsan ki bu motosiklet çöp boşa para vermeyin diye tamam. Yazdığın yoruma göre düşük beygir gücüne göre eleştirdiğin çin çöpü sana göre 25-30 beygir olsa sınıfı geçecek. Ben de bi de bajaj discovery var 13 bg yamaha ybr 10 bg mesela. Daha iyi senin mantığına göre Bak yamahaya sen elin hintlisi aynı cc den 3 bg fazla çıkarıyor. Elmalar yazıyorum armutlar yazıyorum adam çinlilere mercedes muamelesi yaptığım anlamını çıkarıyor şaka gibi resmen.
    yazdıklarını okumaya gerek dahi görmüyorum. + bu yazılanlar çin çöpü olduğu gerçeğini hala değiştirmiyor.

  19. #19

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Forumu okuyan ya da yeni katılan 20 yaş altı kardeşlerim.Gördüğünüz gibi okumadığı yorumu alıntı yaparak cevaplayan?!?, okuduğunu anlamayan, yazdığı şey hakkında en ufak bir fikri olmayan tek hücreli arkadaşlarla zaman zaman siz de muhattap olacaksanız benim gibi.

  20. #20

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumu okuyan ya da yeni katılan 20 yaş altı kardeşlerim.Gördüğünüz gibi okumadığı yorumu alıntı yaparak cevaplayan?!?, okuduğunu anlamayan, yazdığı şey hakkında en ufak bir fikri olmayan tek hücreli arkadaşlarla zaman zaman siz de muhattap olacaksanız benim gibi.
    haklısınız.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Nicknamer.
    Yarım kask, yarım hayatlık kurtarır. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. Nicknamer.


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler