Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

RKS RT250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    23 Mart 2017
    Şehir
    Afyon Sultandagi
    Motosikleti
    Mondial 125 mh drift+Honda Africa Twin
    Sevgili gençler,65 yaşındayım, yaklaşık 50 yıldır motosikletler le içiçe yetiştim,binmedigim, kullanmadığım motor kalmadı.Su an Honda Afrika Twin kullaniyorum(bunları tecrübe süremi bilmeniz açısından yazıyorum.) Aşağıdaki yazdıklarınızı tesadüfen okudum ve gerçekten çok üzüldüm..Bilinmesi gereken en önemli şey,motosiklet sevdalısı olmak çok özel ve farklı bir tutkudur.
    Özellikle ilk defa sıfır motor alıp kullanacaklar için tavsiyem,piyasada adı sanı duyulmamış,en azından 20-30 bin km.leri görüp mümkün olduğunca az sorun çıkarmış makinaları tercih edin(özellikle Çinli markalardan bahsediyorum.)zira onlarında kendini ispat etmiş modelleri var,yoksa motordan keyif alayım derken dert sahibi olursunuz,zarar edersiniz,servislerle akraba olursunuz,en önemlisi Allah vermesin kaza yaparsınız.,tekerinize taş değmesin. yardımcı olabilirsem mail adresim,sevgilerimle... agakyuz@yahoo.com
    levend84 ve onurordek bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ahmet Galip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili gençler,65 yaşındayım, yaklaşık 50 yıldır motosikletler le içiçe yetiştim,binmedigim, kullanmadığım motor kalmadı.Su an Honda Afrika Twin kullaniyorum(bunları tecrübe süremi bilmeniz açısından yazıyorum.) Aşağıdaki yazdıklarınızı tesadüfen okudum ve gerçekten çok üzüldüm..Bilinmesi gereken en önemli şey,motosiklet sevdalısı olmak çok özel ve farklı bir tutkudur.
    Özellikle ilk defa sıfır motor alıp kullanacaklar için tavsiyem,piyasada adı sanı duyulmamış,en azından 20-30 bin km.leri görüp mümkün olduğunca az sorun çıkarmış makinaları tercih edin(özellikle Çinli markalardan bahsediyorum.)zira onlarında kendini ispat etmiş modelleri var,yoksa motordan keyif alayım derken dert sahibi olursunuz,zarar edersiniz,servislerle akraba olursunuz,en önemlisi Allah vermesin kaza yaparsınız.,tekerinize taş değmesin. yardımcı olabilirsem mail adresim,sevgilerimle... agakyuz@yahoo.com
    Saygilar hocam,daha nice yillar saglikla sürmeniz dileklerimle.

    Tekerinize taş değmesin.

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Öncelikle hayırlı olsun. Forumun hatta Türkiye'nin yanlış bildiği bir konu var ki şudur :

    "Hava soğutma motor bloğu. Bu şu demek 11-13 yada 13-17:30 saatlerinde seyahat edecekseniz max 100 km'de bir motoru gölgede dinlendirmek gerekiyor."

    Öncelikle sıcaklık göstergesinin olmadığı bir motorda motorun fazla ısınıp ısınmadığını anlayamazsınız. Rodajda olduğu için fazla ısınıyorsa biraz kasıntılı çalışacaktır ama rodaj sonrasında anlaşılamaz.

    İkinci olarak hava soğutmalı bir motor, adı üzerinde hava ile soğur. Hava akışı az ve güç üretimi, devir fazla olursa fazla ısınacaktır. Peki hava akışı acaba şehir içinde mi daha fazla olur yoksa uzun yolda giderken mi ? Keza motor devri, hızına oranla şehir içinde mi daha yüksektir yoksa uzun yolda mı ? Bu soruların cevabını verdiğinizde aslında uzun yoldaki bir motorun daha az ısınacağını görürsünüz. Tabi bunun ön koşulu motoru kırmızı devir bölgesinde sürmemektir. Orada sürekli yapılacak bir sürüşte bu yazdıklarım geçersiz olur.

    100 km'de bir dinlendirme konusuna gelirsem: Şimdi hayal edelim. Yola çıktınız ve motor sürdükçe yavaş yavaş ısınıyor ama öyle bir hızda demlene demlene ısınıyor ki ancak bir saat kadar sonra veya yaklaşık 100 km sonra motoru dinlendirmek gerekecek sıcaklığa erişmiş oluyor. Bu size mantıklı geliyor mu ? Su soğutmalı olan ve ekranında motor sıcaklığını görebilen arkadaşlar bilirler. Motor çalışmaya başladıktan sonra sıcaklık yaklaşık dakikada 5 -10 derece hatta daha hızlı yükselir. Sabit sürüşte de 85'lere birkaç dakika içerisinde çıkar ve sabit kalır (benimki böyle). Siz 0-100 denemiyorsanız, uzun yolda sabit seyahat hızınıza bir dakika içerisinde çıkmış olursunuz. O durumda eğer motorun soğutmasında tasarımdan kaynaklı bir hata yoksa, hava akışı ile motor sabit olarak soğumaya devam edecek, zannedildiği gibi sürekli ısınıp yanmayacaktır. Bu motorun su veya hava soğutmalı olmasından bağımsızdır. Dolayısıyla uzun yolda motor dinlendirmek diye bir şey yoktur. Bir şey olacaksa da 10 dakikada olur ki bu da bahsettiğim tasarım kaynaklı bir hatanın veya başka bir problemin varlığını gösterir.

    Bu anlattıklarımı biraz ısı transferi okumuş arkadaşlar rahatlıkla anlayacaklardır.

    Yukarıdaki bazı arkadaşlar için yazıyorum :

    İnsanların hevesle borca harca girip aldıkları motorlara çöp diyemezsiniz. Sokakta yan yana geldiğinizde insanların yüzüne söyleyemeyeceğiniz şeyleri burada da yazmayın.
    nicknamer ve emeklia bunu beğendiler.

  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    ŞU tarz motosikletler ucuz olsa da alıp dağlarda atlayıp zıplayıp belini kırsak misal 10000 tl gibi kırılınca canımızda yanmaz bize birşey olmasın der devam ederiz

  5. #25

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun. Forumun hatta Türkiye'nin yanlış bildiği bir konu var ki şudur :

    "Hava soğutma motor bloğu. Bu şu demek 11-13 yada 13-17:30 saatlerinde seyahat edecekseniz max 100 km'de bir motoru gölgede dinlendirmek gerekiyor."

    Öncelikle sıcaklık göstergesinin olmadığı bir motorda motorun fazla ısınıp ısınmadığını anlayamazsınız. Rodajda olduğu için fazla ısınıyorsa biraz kasıntılı çalışacaktır ama rodaj sonrasında anlaşılamaz.

    İkinci olarak hava soğutmalı bir motor, adı üzerinde hava ile soğur. Hava akışı az ve güç üretimi, devir fazla olursa fazla ısınacaktır. Peki hava akışı acaba şehir içinde mi daha fazla olur yoksa uzun yolda giderken mi ? Keza motor devri, hızına oranla şehir içinde mi daha yüksektir yoksa uzun yolda mı ? Bu soruların cevabını verdiğinizde aslında uzun yoldaki bir motorun daha az ısınacağını görürsünüz. Tabi bunun ön koşulu motoru kırmızı devir bölgesinde sürmemektir. Orada sürekli yapılacak bir sürüşte bu yazdıklarım geçersiz olur.

    100 km'de bir dinlendirme konusuna gelirsem: Şimdi hayal edelim. Yola çıktınız ve motor sürdükçe yavaş yavaş ısınıyor ama öyle bir hızda demlene demlene ısınıyor ki ancak bir saat kadar sonra veya yaklaşık 100 km sonra motoru dinlendirmek gerekecek sıcaklığa erişmiş oluyor. Bu size mantıklı geliyor mu ? Su soğutmalı olan ve ekranında motor sıcaklığını görebilen arkadaşlar bilirler. Motor çalışmaya başladıktan sonra sıcaklık yaklaşık dakikada 5 -10 derece hatta daha hızlı yükselir. Sabit sürüşte de 85'lere birkaç dakika içerisinde çıkar ve sabit kalır (benimki böyle). Siz 0-100 denemiyorsanız, uzun yolda sabit seyahat hızınıza bir dakika içerisinde çıkmış olursunuz. O durumda eğer motorun soğutmasında tasarımdan kaynaklı bir hata yoksa, hava akışı ile motor sabit olarak soğumaya devam edecek, zannedildiği gibi sürekli ısınıp yanmayacaktır. Bu motorun su veya hava soğutmalı olmasından bağımsızdır. Dolayısıyla uzun yolda motor dinlendirmek diye bir şey yoktur. Bir şey olacaksa da 10 dakikada olur ki bu da bahsettiğim tasarım kaynaklı bir hatanın veya başka bir problemin varlığını gösterir.

    Bu anlattıklarımı biraz ısı transferi okumuş arkadaşlar rahatlıkla anlayacaklardır.

    Yukarıdaki bazı arkadaşlar için yazıyorum :

    İnsanların hevesle borca harca girip aldıkları motorlara çöp diyemezsiniz. Sokakta yan yana geldiğinizde insanların yüzüne söyleyemeyeceğiniz şeyleri burada da yazmayın.
    Teşekkürler. Gerçekten böyle. Rodajdan hemen sonra yola çıkmış ve bayinin verdiği yağı kullanmıştım. Ancak zaman geçtikçe blok daha geç ısınıyor ve benim için de daha iyi bir noktada. Hatta kışı andıran bu soğuk havalarda arıyorum diyebilirim.

    Son cümledeki yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ŞU tarz motosikletler ucuz olsa da alıp dağlarda atlayıp zıplayıp belini kırsak misal 10000 tl gibi kırılınca canımızda yanmaz bize birşey olmasın der devam ederiz
    zaten bu öyle bir motosiklet. elcikleri metal elcikle değiştirip denenebilir bence. ben yapmadım ama biraz bu konuda seçenekli olsam bunda denerdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

    Alıntı Ahmet Galip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili gençler,65 yaşındayım, yaklaşık 50 yıldır motosikletler le içiçe yetiştim,binmedigim, kullanmadığım motor kalmadı.Su an Honda Afrika Twin kullaniyorum(bunları tecrübe süremi bilmeniz açısından yazıyorum.) Aşağıdaki yazdıklarınızı tesadüfen okudum ve gerçekten çok üzüldüm..Bilinmesi gereken en önemli şey,motosiklet sevdalısı olmak çok özel ve farklı bir tutkudur.
    Özellikle ilk defa sıfır motor alıp kullanacaklar için tavsiyem,piyasada adı sanı duyulmamış,en azından 20-30 bin km.leri görüp mümkün olduğunca az sorun çıkarmış makinaları tercih edin(özellikle Çinli markalardan bahsediyorum.)zira onlarında kendini ispat etmiş modelleri var,yoksa motordan keyif alayım derken dert sahibi olursunuz,zarar edersiniz,servislerle akraba olursunuz,en önemlisi Allah vermesin kaza yaparsınız.,tekerinize taş değmesin. yardımcı olabilirsem mail adresim,sevgilerimle... agakyuz@yahoo.com
    teşekkürler, iyi yolculuklar.

    gayet memnunum ben şu an bir kullanıcı olarak, başta bende de benzer düşünceler vardı. pişman da olabilirdim. yeter ki iyi bakın, her makina güzel. tekrardan teşekkürler.

  6. #26

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    13 Ekim Çarşamba günü yağmurlu 20 dk lık sürüşün ardından garaja park ettiğim Bade'nin, 14 Ekim Perşembe sabahı arka lastiğinin patladığını (görünen haliyle) fark ettim.

    Whatsapp grubunun önerisi en yakın benzin istasyonunda şişirip, motosiklet lastik tamircisine gitmem yönündeydi. Benzin istasyonu bayır aşağı bir yerdeydi. İndirmiş olsam çıkaramayacaktım. Bende hemen yan taraftaki galeriden hava basma cihazları varsa yardım istedim. Garajdan çıkarmak biraz güç oldu ama galeride de hava basma cihazını bulunca, kapının önüne çıkarınca işler çözülecek edasıyla devam ettim. Ancak hava basamadık. Bende o an anladım ki sorun ya hem şamyel hem lastikte yada daha büyük bir sorun var, tel gibi.

    Ancak telleri kontrol etmiştim. Ve göremiyor olsam da lastiği kontrol ettiğimde de sorun yoktu. Neyse en yakın lastikçiye bisiklet sürer edasıyla yanında yürüyerek götürdüm. Lastikçi bakar bakmaz "şamyel sorunlu, yenisi bende yok" diye birine sordu onda da bulamadı.

    Ve işte o flaş gerçekle tanışma hikayesine geldim: ne yazık ki cross motosikletlerin şamyel lastikleri kolay bulunmuyor. İstanbul Anadolu yakasında neredeyse her yere sordum. Kadıköyde 230 TL'ye, Hepsiburada'da 140 TL ve Ümraniye'de 630 TL'ye buldum. İzmir'de bir yerde ise 85 TL idi. İzmir'deki ürün, Hepsiburada'da satılan ve muhtemelen Kadıköy'de de olan ürünle benzerdi. Sipariş ettim. Gelmesini bekliyorum. Tamir sonrası yine yazarım.

    Linki de şuraya bırakayım: https://www.lastiktv.com/urun/120-90...-conti-1209019

    Toplam maliyeti merak ediyorsanız: 145 TL. Bunun 85 TL'si Şamyel (kargo dahil) ve 60 TL de motosiklet lastik tamircisinin işçiliği olacak gibi görünüyor. 4.500 km'lere yaklaştık.

    Motosikleti alan diğer kullanıcılar da deneyimlerini eklerse tek taraflı birikmemiş olur diye düşünüyorum. Ben zaten whatsapp grubundaki konuşmaları süzgeçleyip yazıyorum ama olsun. Neyse, tekeriniz düz bassın!

  7. #27

    Üyelik
    07 Ekim 2021
    Evet boş vakit bulabildim ben haziran ayında 2021 model 0 olarak bayiden aldım zonguldak ve çevre illerinde motora alışma sürecim olarak rodajı bitirdim (köy ve düz orman yolları ) rodaj bitene kadar ve lastikler biraz aşınana kadar çok zorladı lastikler dansöz gibiydi resmen yoldaki beyaz çizgiler ve kamyonların arkalarında bıraktığı o yollardaki yol boyu uzanan lastik izleri beni baya zorluyordu ( lastikler aşındıktan sonra yol tutuşu benim için yeterli oldu )

    Zonguldak- Hatay yolculuğum vardı rodajdan sonra kısmet oldu başladım yolculuğa aşırı zevkli bir şekilde yaklaşık 250-300 km aralıksız 7 bin devirde gittikten sonra motorun ateşleme sigortası attı sağa çektim kontrol edince ateşleme bobininin yandığının farkına vardım (Facebook ve Whatsapp grubunda bu tek benim başıma geldi başka duymadım bu sorunu yaşıyan) garantiden ücretsiz şekilde bobini değiştirdik ve eve vardım.

    Eve vardıktan sonra ateşleme bobininin yanma sebebini araştırmaya başladım bu sırada motorda hafif itekleme öksürme tabiri bir sorun vardı uzun uğraşlar sonucu buji başlığından olduğunun farkına vardım ve ilk işim buji, buji kablosu ve buji başlığını değiştirmek oldu ondan sonra sıkıntısız binmeye devam ediyorum yeni alacaklara tavsiyem kesinlikle buji kablosu, buji ve buji başlığını değiştirin (cbf150 nin aldım ben)

    Bir müddet geçtikten sonra 2 kişi binmeye başladım motora çukura girince arka çamurluk lastiğe sürtüyordu kırma riski vardı aldım elime tornavidayı(sizde elinize tornavida almaktan korkmayın) çamurluğu clips( plastik kelepçe) ile sabitledim ve amortisörü yeterince sertleştirdim biraz yükselme oldu motorda ve yol için daha güvenli hala geldi arazide de daha rahat atlıyıp zıplıyorum bunuda kesinlikle öneririm.

    Aradan biraz daha zaman geçti ön kafanın hafif titreşime yol açtığını gördüm söktüm hemen ön çamurluğu onu biraz uzaklaştırdım ön amortisörlerden şuan titreşim yok.

    En son olarak motorun partikül filtresini söktüm fark edilir rahatlama oldu motorda sesi fark edilmeyecek kadar yükseldi ama çok tatlı oldu( çevirmeye 5-10 sefer girmişimdir)

    Jant tellerini değiştirdim(2021 modellerde pek görülmedi ama için rahat olsun diye değiştirdim benimkiler kırılmadı)

    Ek olarak motoru alacaklar ne beklemeli?
    1-F/P olsun arazide gitsin parçaları ucuz olsun(10 yıl parça garantisi var )
    2-Şekil ve dikkat çekici olsun
    3-Trafikte az yüksekte olsun
    4-Tabiki crf kalitesi beklemeyin 20 bin liralık motordan 50 bin liralık kalite beklemek olmaz ama 20 bin liralık motora göre günümüz piyasasında en mantıklısı bence ki hondalarla beraber arazide hiç eksik kalır yanı yok selesi 10 beden daha rahat bizim :D
    5-Top speedi bu tarz motorlar için yeterli ama 110-120 bandında hız yeterli olmalı sizin için
    6-Boy mevzusu selesi yüksekte motorun,motorda yüksek 176 yım ayaklarımın ucu değiyor ama alıştıktan sonra ayaklarımı yere koymasam da olur
    7-Yeni başlıcaklar için boy sorunu yoksa rahatlıkla kullanabilir yok ben alacam zamanla alışırım diyenler içinde kullanılabilir.
    8-Servisinden pek birşey beklemeyin garantisi bozulmasın diye yağ değişiminden yağ değişimine gidilebilir.
    9-30 bin km blok garantisi veya 2 yıl garantisi mevcut
    10-Hard enduro ve araziye uygun değil bunun için 2w( 2 zamanlı) bakabilirsiniz


    Ben şahsen çok memnun olduğum ve severek bindiğim ve bineceğim motor

    Genellikle gelen sorulardan biri ise mondialle farkları
    1-Genel yapı olarak aynı motorlar rks biraz daha güçlü ve torklu
    2-Rks daha dikkat çekici ve tasarımı daha hoş
    3-Rks biraz daha iri duruyor
    4-Mondiallere göre enjeksiyon daha iyi ve stabil
    5-Rks inin lastikleri daha büyük
    6-Servisleri 2 markanın da kötü
    7-Mondialde analog gösterge, Rks de ise dijital gösterge mevcut
    8-Grenaj kalitesi aynı ama kullanılan boya farkı var
    nicknamer bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RKS RT250
    Alıntı emeklia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet boş vakit bulabildim ben haziran ayında 2021 model 0 olarak bayiden aldım zonguldak ve çevre illerinde motora alışma sürecim olarak rodajı bitirdim (köy ve düz orman yolları ) rodaj bitene kadar ve lastikler biraz aşınana kadar çok zorladı lastikler dansöz gibiydi resmen yoldaki beyaz çizgiler ve kamyonların arkalarında bıraktığı o yollardaki yol boyu uzanan lastik izleri beni baya zorluyordu ( lastikler aşındıktan sonra yol tutuşu benim için yeterli oldu )

    Zonguldak- Hatay yolculuğum vardı rodajdan sonra kısmet oldu başladım yolculuğa aşırı zevkli bir şekilde yaklaşık 250-300 km aralıksız 7 bin devirde gittikten sonra motorun ateşleme sigortası attı sağa çektim kontrol edince ateşleme bobininin yandığının farkına vardım (Facebook ve Whatsapp grubunda bu tek benim başıma geldi başka duymadım bu sorunu yaşıyan) garantiden ücretsiz şekilde bobini değiştirdik ve eve vardım.

    Eve vardıktan sonra ateşleme bobininin yanma sebebini araştırmaya başladım bu sırada motorda hafif itekleme öksürme tabiri bir sorun vardı uzun uğraşlar sonucu buji başlığından olduğunun farkına vardım ve ilk işim buji, buji kablosu ve buji başlığını değiştirmek oldu ondan sonra sıkıntısız binmeye devam ediyorum yeni alacaklara tavsiyem kesinlikle buji kablosu, buji ve buji başlığını değiştirin (cbf150 nin aldım ben)

    Bir müddet geçtikten sonra 2 kişi binmeye başladım motora çukura girince arka çamurluk lastiğe sürtüyordu kırma riski vardı aldım elime tornavidayı(sizde elinize tornavida almaktan korkmayın) çamurluğu clips( plastik kelepçe) ile sabitledim ve amortisörü yeterince sertleştirdim biraz yükselme oldu motorda ve yol için daha güvenli hala geldi arazide de daha rahat atlıyıp zıplıyorum bunuda kesinlikle öneririm.

    Aradan biraz daha zaman geçti ön kafanın hafif titreşime yol açtığını gördüm söktüm hemen ön çamurluğu onu biraz uzaklaştırdım ön amortisörlerden şuan titreşim yok.

    En son olarak motorun partikül filtresini söktüm fark edilir rahatlama oldu motorda sesi fark edilmeyecek kadar yükseldi ama çok tatlı oldu( çevirmeye 5-10 sefer girmişimdir)

    Jant tellerini değiştirdim(2021 modellerde pek görülmedi ama için rahat olsun diye değiştirdim benimkiler kırılmadı)

    Ek olarak motoru alacaklar ne beklemeli?
    1-F/P olsun arazide gitsin parçaları ucuz olsun(10 yıl parça garantisi var )
    2-Şekil ve dikkat çekici olsun
    3-Trafikte az yüksekte olsun
    4-Tabiki crf kalitesi beklemeyin 20 bin liralık motordan 50 bin liralık kalite beklemek olmaz ama 20 bin liralık motora göre günümüz piyasasında en mantıklısı bence ki hondalarla beraber arazide hiç eksik kalır yanı yok selesi 10 beden daha rahat bizim :D
    5-Top speedi bu tarz motorlar için yeterli ama 110-120 bandında hız yeterli olmalı sizin için
    6-Boy mevzusu selesi yüksekte motorun,motorda yüksek 176 yım ayaklarımın ucu değiyor ama alıştıktan sonra ayaklarımı yere koymasam da olur
    7-Yeni başlıcaklar için boy sorunu yoksa rahatlıkla kullanabilir yok ben alacam zamanla alışırım diyenler içinde kullanılabilir.
    8-Servisinden pek birşey beklemeyin garantisi bozulmasın diye yağ değişiminden yağ değişimine gidilebilir.
    9-30 bin km blok garantisi veya 2 yıl garantisi mevcut
    10-Hard enduro ve araziye uygun değil bunun için 2w( 2 zamanlı) bakabilirsiniz


    Ben şahsen çok memnun olduğum ve severek bindiğim ve bineceğim motor

    Genellikle gelen sorulardan biri ise mondialle farkları
    1-Genel yapı olarak aynı motorlar rks biraz daha güçlü ve torklu
    2-Rks daha dikkat çekici ve tasarımı daha hoş
    3-Rks biraz daha iri duruyor
    4-Mondiallere göre enjeksiyon daha iyi ve stabil
    5-Rks inin lastikleri daha büyük
    6-Servisleri 2 markanın da kötü
    7-Mondialde analog gösterge, Rks de ise dijital gösterge mevcut
    8-Grenaj kalitesi aynı ama kullanılan boya farkı var
    + mondial xtreme max'de vites göstergesi yok. sadece boş "N" göstergesi bulunmakta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13 Ekim Çarşamba günü yağmurlu 20 dk lık sürüşün ardından garaja park ettiğim Bade'nin, 14 Ekim Perşembe sabahı arka lastiğinin patladığını (görünen haliyle) fark ettim.

    Whatsapp grubunun önerisi en yakın benzin istasyonunda şişirip, motosiklet lastik tamircisine gitmem yönündeydi. Benzin istasyonu bayır aşağı bir yerdeydi. İndirmiş olsam çıkaramayacaktım. Bende hemen yan taraftaki galeriden hava basma cihazları varsa yardım istedim. Garajdan çıkarmak biraz güç oldu ama galeride de hava basma cihazını bulunca, kapının önüne çıkarınca işler çözülecek edasıyla devam ettim. Ancak hava basamadık. Bende o an anladım ki sorun ya hem şamyel hem lastikte yada daha büyük bir sorun var, tel gibi.

    Ancak telleri kontrol etmiştim. Ve göremiyor olsam da lastiği kontrol ettiğimde de sorun yoktu. Neyse en yakın lastikçiye bisiklet sürer edasıyla yanında yürüyerek götürdüm. Lastikçi bakar bakmaz "şamyel sorunlu, yenisi bende yok" diye birine sordu onda da bulamadı.

    Ve işte o flaş gerçekle tanışma hikayesine geldim: ne yazık ki cross motosikletlerin şamyel lastikleri kolay bulunmuyor. İstanbul Anadolu yakasında neredeyse her yere sordum. Kadıköyde 230 TL'ye, Hepsiburada'da 140 TL ve Ümraniye'de 630 TL'ye buldum. İzmir'de bir yerde ise 85 TL idi. İzmir'deki ürün, Hepsiburada'da satılan ve muhtemelen Kadıköy'de de olan ürünle benzerdi. Sipariş ettim. Gelmesini bekliyorum. Tamir sonrası yine yazarım.

    Linki de şuraya bırakayım: https://www.lastiktv.com/urun/120-90...-conti-1209019

    Toplam maliyeti merak ediyorsanız: 145 TL. Bunun 85 TL'si Şamyel (kargo dahil) ve 60 TL de motosiklet lastik tamircisinin işçiliği olacak gibi görünüyor. 4.500 km'lere yaklaştık.

    Motosikleti alan diğer kullanıcılar da deneyimlerini eklerse tek taraflı birikmemiş olur diye düşünüyorum. Ben zaten whatsapp grubundaki konuşmaları süzgeçleyip yazıyorum ama olsun. Neyse, tekeriniz düz bassın!
    şuraya da resmini koyayım. demir parçanın girdiği yere de fitil atmış usta, notlayayım.



    BLUE MOTOR
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler