Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

2020 Tiger 900 Ailesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    2020 Triumph Tiger 900 Tanıtım
    Blog için hazırladığı yazıyı kısaltarak paylaştım, yazının ve görsellerin tamamı için sizi web sitesine yönlendirelim

    2020 Triumph Tiger 900 Ciddi Yeniliklerle Sahnede
    Tiger ailesi ülkemizde tutundu. Türkiye piyasasında yer edinmek zordur ama Triumph bunu hakkıyla başardı: kaliteli malzemesi, farklı, keyifli ve sağlam sürüşü ile özellikle Tiger artık sevilen bir model.
    Şimdi de Tiger ailesi 2020 için yenilenmiş haliyle geliyor ve değişiklikler hem çok, hem de ileriye doğru büyük adımlar atıyor.
    Sözü fazla uzatmadan 2020 Triumph Tiger 900 ailesinin değerlendirmesine ve tanıtımına başlayalım 🙂


    Triumph 2020 Tiger 900’da düz üç silindirli motoru biraz büyütmüş ve üç modelle geliyor: Standard, Rally, and GT. Artık on yıldır devam eden XC and XR adlandırmasını terk etmişler.


    Evet, size de bir motosikleti hatırlatıyor değil mi? 🙂

    Görünüm, Hava – Poz

    Tiger kendisine has ve başka motosikletlere benzemeyen bir görünüşe sahipti. 2020 modellerinde “çirkin güzellik” kavramından biraz uzaklaşmışlar. Daha güzel, daha ince çizgilere sahip Tiger 900 2020’ler tabii ki çirkin değil. Fakat yeni haliyle özellikle önden italyanlara fazlaca benzemiş ve bir ölçüde o kendine has karakterini kaybetmiş gibi.


    Tiger-900-GT-PRO-2020 önden görünüş

    Ama işin şu yönü de var: yeni model her zaman gözü tırmalar çünkü yıllardır eskisine alışmıştır gözler. Tiger 900 2020’ler şimdiden güzel görünüyorlarsa zamanla daha da fazla beğeneceğiz demektir 🙂

    Triumph Tiger 2020 Modelleri
    Her şeyden önce bu güne kadar alışık olduğumuz model isimleri ve sınıfları yok. En sondaki soru-cevap bölümünde de anlattığım gibi isim değişikliği ile birlikte hem görünüş, hem donanımda olduğu gibi 900 ailesi model türlerinde de değişiklik olmuş. Yeni modellendirme şöyle:
    Tiger 900 | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 GT | Tiger 900 Rally | Tiger 900 GT Low | Tiger 900 Rally Pro

    Tiger 900 Güç Birimi (Motoru)
    900’ün motorunda bir önceki tasarıma göre büyüyüp 888cc. hacme ulaşmış. Triumph’un açıklamasına göre azami tork 7250 dakika/devirde geliyor ve %10 artmış. Motor 20 litrelik bir depodan besleniyor.
    Motosikletin karakterini ve sesini daha keskin hale getirmek için ateşleme sırası 1-3-2 olarak seçildiğini söylüyor Triumph basın açıklamasında. Bunun sonucu olarak da motorun daha hızlı tepki verdiği söyleniyor. Ayrıca özellikle sesi hakkında da iddialılar: “İnanılmayacak kadar ayırt edici bir motor sesi eşliğinde geliştirilmiş esneklik, gaz tepkisi ve daha düşük devirlerden itibaren daha güçlü çekiş.”

    Evet basın açıklamaları zaten hep böyle alengirli cümlelerden oluşur. Fakat şu da bir gerçek ki Tiger 800XC (değerlendirme yazısı burada) zaten bu tanımlara uygun bir motosikletti. Triumph gibi bir firma daha iyisini yaptığını söylüyorsa gerçektir diye düşünüyorum.

    Bu arada Triumph’un üç silindiri gerçekten de çok kendine has bir sese ve güç verimine sahip. İki ve dört silindirli motorların iyi yanlarını bir araya getiren bir yapı üç silindirli Triumph motoru. İki gibi kopartıcı gücü, dört gibi pürüzsüz çalışması ve üst devir istekliliği mevcut üç silindirli Triumph motorları. Kısacası çok leziz aletler…

    Dikkatimi çeken bir konu da motorun sürücüye verdiği ısının azaltıldığı. Bu tür haberlere pek alışık değiliz açıkçası. Sürücülerin konforunu ve geri bildirimlerini dikkate almaları hoşumuza gidiyor tabii ki, aferin Triumph!

    Şasi ve Süspansiyon Yenilikleri
    Üç silindir motor 4 santim öne ve 2 santim aşağıya alınmış.
    Bu ne demek derseniz, aslında sürüşü değişterecek kadar etkili demek, aşağıya alınması ağırlık merkezini yere yakınlaştırarak daha dengeli olmasını sağlayacak ve öne ilerleme de düşük sürat kontrolünü ve dengesini iyileştirecek.

    Baz model Tiger 900’ler 45 mm.’lik Marzocchi çatallara sahip. GT modeller ön tarafa sönümleme (damping) ayarı eklerken Rally, Showa marka çatal ile 6 santim daha fazla hareket yolu ekliyor. Yay önyükleme ayarı da mevcut. Daha ne ister ki bir nisan? 🙂

    Arka tarafta ise gazlı ve yükleme ön ayarlı Marzocchi’ler var. GT yine sönümleme ayarı ile geliyor. GT Pro elektronik yay ön yükleme ve sönümleme ayarı ile geliyor; bu da zahmetsiz, hızlı, aletsiz ayar imkanı sunuyor. Rally ‘de Showa var ve amortisör yolu 23 santim…

    Bölüm Özeti: 2020 Triumph Tiger ailesi her sürücüye uygun modellere ve özelliklere sahip.


    Tiger 900 Geleceği Yakalamış
    2020 Tiger 900’ler üst modellerde görseldeki 7 inçlik, TFT ekranla geliyor. Alt modellerde ise 5 inçlik ekran var.
    7 inç ekranda IMU var (eylemsizlik çipi, motosikletin hareketlerini üç eksende algılıyor). IMU ile anlık ölçümler ve ayarlamalar yapılıyor, buna altı değişik sürüş modu uyarlamaları da dahil.

    “Pro” modelde donanım seviyesi arazi sürücülerine hitap ediyor çünkü ABS ve Çekiş Kontrol istendiğinde iptal edilebiliyor. Pro’da lastik basınç gözetleme, ısıtmalı elcikler, cruise control, ekranı cep telefonunuzla eşleştirme özellikleri de geliyor.

    Mobil Cihazlar ve Tiger 2020
    Triumph uygulamasını cep telefonunuza yükleyince bir çok ek cep telefonu özelliği de gelmiş oluyor böylelikle.
    Sele altında cep telefonu için bir bölüm var. Eşleştirme yapıldıuktan sonra alttaki bölüme telefonunuzu koyabilir ve orada hazır bulunan 5 voltluk USB şarj yuvası da var çünkü; modern zamanlar…

    2020 Triumph Tiger 900 Model Farklılıkları
    Standard ve GT Tiger modellerinin her ikisi de 19 inç ön ve 17 inç arka dökmre alüminyum jantlar üzerinde yükseliyor. Buna karşılık Rally modeli telli jantlara sahip ve önde 21 inçlik jant var. İlginç şekilde Rally modelinin arka tekeri 17 inç halbuki arazi için genelde 18 inç tercih edilir. Öne 21 koymuşken arka neden 17 inçte kaldı sorusu geliyor akıllara tabii ki. Zorlu arazi şartlara uygun tek parça aluminyum bloktan yapılma Stylema serisi kaliperler Brembo markasıyla viraj ABS’si dahil görev yapıyor (viraj ABS’si IMU olan modellerde mevcut).

    Stil, Genel Görünüş
    Önden görünüş bize İtalyanları hatırlatıyor olabilir. Fakat yandan görünüş Tiger olduğunu belli ediyor. Gerçi radyatör koruyucu kenar parçaları büyümüş ve renk olarak farklıklaşmış ama ön teker, çatallar, koltuk-depo altı şasi belirginliği ve arka tarafa geçiş çizgileriyle klasik Tiger görünüşü var.

    Rakamlarla Tiger 900
    Fiyat
    triumphmotorcycles.com.tr/motorcycles/adventure/tiger-900 adresli resmi Triump Türkiye web sitesinde: “Price from: ₺99.900,00” ibaresi var.
    Şu an için korlas.com.tr/ yayında olmadığı için oradan bakamadım ama yukarıdaki fiyat geçerli olsa gerek diye düşünüyorum.

    Güç
    900 CC HACİM: Tamamıyla yeni, daha tepkili Euro 5 standardına uygu üç silindir motor.
    95 PS GÜÇ: Tüm devirlerde daha fazla güç.
    87 NM TORK: Daha da alt seviyelerde başlayan 10% tork artışı.

    65’DEN FAZLA AKSESUAR
    Markalar giderek daha fazla önem veriyor bu özgün aksesuar konusuna. Daha önceki değerlendirmemizde Honda da bu konuyu tanıtım bülteninde öne çıkarmıştı. “İnek bizimse sütünü de biz sağalım.” mantığı haklı, zira aksesuar kendi başına önemli bir pazar büyüklüğüne ulaştı…

    Tiger 900 2020 Ne Zaman Gelecek?
    2020 Tiger 900 Amerikaya Mart 2020’de gelecekmiş, demek ki burada da yeni sezona yetişmesi yüksek olasılık.

    Galeri ve Ek Bilgiler

    2020 Tiger 900 Rally, önde 21 inçlik teker ile zorlu arazide daha rahat sürüş vaat ediyor.
    - Arazi tipi tırtıklı ayaklıklar ve fren pedalı standart. Koruma demiri ise ek aksesuar.
    - Tiger 900 Brembo Stylema kaliperlerle geliyor. Donanım kalitesinde açık şekilde iyi 2020 Tiger serisi.
    - İddialara göre arazi dahil konfor seviyesi ciddi derecede iyileştirilmiş.

    Yazının tamamına ve fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz: 202 Triumh Tiger 900 Ailesi
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    Motosiklet Online
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    FİYATI EN BAZ MODEL 120 K CİVARI
    segemtinde güz<el sayılacak fiyat rakiplerinden daha heyecanlı sürüş hissiyatı güzel motor ama bizde para yok

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021
    tiger sport 1050 sürdüm gerçekten hikaye gibi cihaz.gidiş ses frenler konfor gerçekten çok iyidi.buda efsane adaylardan biri 100 den aşası kurtarmaz triumph her sene efsane motorlar çıkartıyor.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Param olsa alacağım motorlardan, Ama işte yine de şükür, KTM Duke 390 ile takılacağız.

  5. #5
    bahadircolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 900 GT Pro
    "motorun sürücüye verdiği ısının azaltıldığı..." NC'den geçtiğim için ısı bana yüksek geldi ama belki NC'yi kıyas olarak kabul etmemek gerekir. Not: Çift radyatör var.
    "İnanılmayacak kadar ayırt edici bir motor sesi..." Euro5 standartlarında üretildiği için stok egzoz sesi bence tırt. Belki önceki motorumda Akrapovich kullandığım için bana öyle gelmiştir. Şu an sadece Arrow marka egzoz üretilmiş durumda, o da henüz Türkiye'ye gelmedi. Heyecanla bekliyorum...
    Donanım ve aksesuar bol ve kaliteli. Konfor süper. Ağırlık merkezi yere çok yakın, rahat ve kıvrak bir sürüş sunuyor.
    Ben sadece ayakları yerden kesiyor sanıyordum, meğer uçmaya da yarıyormuş kanatlanmadan


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)