Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #34461

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    eee demekki genel bi bakımdan geçirme zamanı gelmiş daha önceki sahibi bütün bakımlarını yeni yaptırdım demişti ama biz buji yağ ve yağ filtresini hava filtresini falan deiştirelim bu arada siz kaç binde bir yağ değişimi yapıyosunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    dediğinizi yaptım iki tuşa birden bastım ve ışık söndü bilgi iin çok sağolun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #34462

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    arkadaşlar daha önce belirtmiştim 2011 apache ye sahibim. motordan genel anlamda memnunum bu ara egzantrik zinciri ses yapıyor onu değiştirmeyi düşünüyorum. aklımda olan bir konu var.aşağıda linkte yer alan pistonu alsam orjinal silindiri tornacıda bu mm lerde ayarlatsam ve tekrar monte etsek sizce ne olur ?

    sübaplar,üst kapak orjinal hali ile kalsa sadece silindiri tornada yaptırıp piston ile taksam düzen tutarmı ? performans farkı olurmu sizce ?

    http://www.motosport.com.tr/TVSAPACHEMODFYEPSTONKT62MM,urun,3943.html

  3. #34463
    musakka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tvs apache 2014 & zn zenci
    Alıntı wela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eee demekki genel bi bakımdan geçirme zamanı gelmiş daha önceki sahibi bütün bakımlarını yeni yaptırdım demişti ama biz buji yağ ve yağ filtresini hava filtresini falan deiştirelim bu arada siz kaç binde bir yağ değişimi yapıyosunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    dediğinizi yaptım iki tuşa birden bastım ve ışık söndü bilgi iin çok sağolun
    önemli değil. 20000 kmde bir motul 5100 koyuyorum memnunum eksilme falan yok yağda.

  4. #34464
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı erman_koc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar daha önce belirtmiştim 2011 apache ye sahibim. motordan genel anlamda memnunum bu ara egzantrik zinciri ses yapıyor onu değiştirmeyi düşünüyorum. aklımda olan bir konu var.aşağıda linkte yer alan pistonu alsam orjinal silindiri tornacıda bu mm lerde ayarlatsam ve tekrar monte etsek sizce ne olur ?

    sübaplar,üst kapak orjinal hali ile kalsa sadece silindiri tornada yaptırıp piston ile taksam düzen tutarmı ? performans farkı olurmu sizce ?

    http://www.motosport.com.tr/TVSAPACHEMODFYEPSTONKT62MM,urun,3943.html
    değiştirmekle uğraşma ekzantrik zincir sesi bunlarda kronik. paran çoksa değiş.

  5. #34465

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değiştirmekle uğraşma ekzantrik zincir sesi bunlarda kronik. paran çoksa değiş.
    peki 62 mm piston ile ilgili yazdıklarım için ne düşünüyorsunuz ?

  6. #34466
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı erman_koc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki 62 mm piston ile ilgili yazdıklarım için ne düşünüyorsunuz ?
    deneyen çok oldu, randıman alamadı. uğraştırdı. 150'liği satıp 180'lik almak daha mantıklı. Yine de sizin tercihiniz.

  7. #34467
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    keşke bir şeyler engel olsaydı da o gün gidip 180cc lik silindir piston taktırmasaydım, anlayan anladı

    180cc yani 62mm piston.

    180cc taktığımız günden bu güne 2 defa egzantrik zinciri değiştirdim ve çinden manuel egzantrik gergisi getirttim ama yinede egzantrik zincir sesini kesemedim motorda.

    acaba egzantrik milinde mi bir problem oluştu bilmiyorum ama tek bildiğim kağıthanede nuh usta 180cc silindir piston taktı ve o ses hep geliyor.

    performansa en iyi etki eden şey performans hava filtresi. 52mm boğazlı küçük olanlardan alıp direk hava filtresinin kutusunun içine monte edebilirsiniz, uyuyor.

    normal hava filtresi ile düz yolda 9 bin devirden sonra motor yukarı çıkmazdı fakat performans hava filtresi taktıktan sonra 9 bin deviri rahat geçiyor, gerçi red line zararlıdır o yüzden ben nadiren geçiyorum. ibre 129 km hıza kalmış işte, en son 129 yapmışım. genelde 90-100 civarı yol alırım fakat şu sıralar motorum sorunlu bu yüzden 70-90 arası yol alıyorum.

  8. #34468

    Üyelik
    14 Mart 2017
    Apache yazisini sokmek istedim. Sokulmedi. Ne yapmam gerek boyaya zarar vermeden

  9. #34469
    Scarty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa
    Selamlar , motorumun piston silindir vb. parçalarını serviste değiştirdim.700-800 km civarı yol katettim sonra Bursa'dan Kütahya ya gittim arada küçük molalar vererek sıkıştırmadan 100-110 hatta 110 a bile nadiren çıktım.
    Depoyu fulleyip tripmetreyi sifirladim ve Bursa'dan Kütahya ya gittim Kütahya da iki gün gezdim ve benzinim yedeğe düştü km olarak 329 civarı idi bu normal mi bana sanki fazla yakmış gibi geldi.

    Bir de bu arka amortisörlerimiz havalı mıdır? Havaliysa biz basabiliyormuyuz.
    Servise gösterdiğimde amortisörü sıkıp bu seni idare eder değişmesi lazım falan dedi o da bana tuzlu geldi zaten motor bloğunu yeni yaptırdım 1200 lira masraf yaptım.
    Arka amortisör tek başınayken çok sıkıntı değil ama arkaya biri oturduğunda tümseklerden geçerken neredeyse kuyruk tekere sürtecek dereceye geliyor.

    İyi forumlar,tekeriniz düz bassin.

  10. #34470
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    çok yakmış, ben benzin bitince hep fulletirim ve tripmetre b sıfırlarım.

    tripmetre b = benzin

    tripmetre a = yağ

    genelde 500 kilometrede yedeğe alırım. en son 502 km de yedeğe aldım ve 548 kilometrede depoyu yine fullettim opet ile.

    bir şey tuhafıma gitti, motorun son hızı zaten 115~120 arasıdır ve siz sıkıştırmadım diyonuz ama 110 yaptım diyorsunuz. 110 yapmak için 8 bin deviri geçmeniz lazım.

    benim makine 8 bin devirde 105 km hız yapıyor. rodajda bir makineye 7 bin deviri geçirmek hoş değil bence, 7 bin devir 90 km falan yapıyor hız olarak.

  11. #34471
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Beyler tekrardan merhaba bayadır yoktum. Bu akşam gelir gelmez eve motora baktım. Benzini yeniledim akü ölmüş tabi ama arabadan aktarma yaptım. Marşta zırr yapıp ondan sonra basıyor ama motor çalışmıyor buji ateşliyor. Yağı tam... Sizce sorunu nedir?

  12. #34472
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler tekrardan merhaba bayadır yoktum. Bu akşam gelir gelmez eve motora baktım. Benzini yeniledim akü ölmüş tabi ama arabadan aktarma yaptım. Marşta zırr yapıp ondan sonra basıyor ama motor çalışmıyor buji ateşliyor. Yağı tam... Sizce sorunu nedir?
    buji ıslanıyormu ? benzin damlatıp bi deneyin belki benzin gitmiyor olabilir çalışıp yattıysa bir süre karbüratörde bir tıkanıklık falan olabilir

    çalışan motorun bunu yapmaması lazım birde elektrik marşı ile değilde kick start ile çalıştırmayı deneyin daha fazla bir sıkıştırma olur

  13. #34473

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    " fatih.met "

    ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?

    bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?

    herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.

  14. #34474
    Scarty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok yakmış, ben benzin bitince hep fulletirim ve tripmetre b sıfırlarım.

    tripmetre b = benzin

    tripmetre a = yağ

    genelde 500 kilometrede yedeğe alırım. en son 502 km de yedeğe aldım ve 548 kilometrede depoyu yine fullettim opet ile.

    bir şey tuhafıma gitti, motorun son hızı zaten 115~120 arasıdır ve siz sıkıştırmadım diyonuz ama 110 yaptım diyorsunuz. 110 yapmak için 8 bin deviri geçmeniz lazım.

    benim makine 8 bin devirde 105 km hız yapıyor. rodajda bir makineye 7 bin deviri geçirmek hoş değil bence, 7 bin devir 90 km falan yapıyor hız olarak.
    110 km yi maksimum olarak söyledim araç sollarken , genelde 8 bin devir ile gittim.Servis bana depoyu fulleyip bitene kadar sıkıştırmamı söylemişti tüm parçalar yenilenmiyor uzun süre rodaj yapmana gerek yok falan dedikleri için rahatça sürdüm bilemiyorum doğru mu yaptım yanlıs mi

  15. #34475
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Alıntı erman_koc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    " fatih.met "

    ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?

    bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?

    herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.
    valla sana diyeceğim iyiki 180 lik almışım yapması böyle olurmu bilmem ama bende çok niyetlendim yapmaya sonra sattım direk aldım

    arka dişliyi elimdeki 44 lük ile değiştirdim çok iyi gidiyor 8 binde 110km yi geçmiş oluyorum yorulma yığılma yok ama araç sıfır buda etken tabi

    geçen bir basayım dedim 140km ye doğru arka savrulmaya başladı lastik orjinal ondan sanırım çok savruluyor 150 lik ile 135 basa basa şileye giderdim

    ama arka lastiğim pilottu sanırım büyük etken

  16. #34476
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı erman_koc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    " fatih.met "

    ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?

    bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?

    herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.
    ben 49 binde 180cc yaptırdım ve şu anda 62 bin kilometrede ve yağ yakma yok ve eksiltme ise 2 bin kilometrede bir "x" falan hatta yok diyebilirim yani yağ değiştiriyorum ve bir sonraki yağ değişimine kadar ekleme yapmıyorum ama yinede haftada bir kontrol ediyorum.

    ne diyebilirim? kafaya koyduysan bunun kaçar yolu yok sadece silindir ve piston değişiyor zaten. performans artışını ben farkedemedim daha doğrusu 15 dişli takılıydı ve 180cc yaptıktan sonra hiç bir değişim olmadı motorumda.

    düz yolda 9 bin deviri görmüyordu motorum 15 dişli ile. sonraları 13 dişli taktım öne ve öyle bir performans artışı oldu ki yani 1. ve 2. viteste motor çok seri şekilde öne atılmaya başladı ve o günden sonra ön dişliyi kesinlikle büyütmemeye karar verdim hatta bir ara arka dişliyi 3 numara büyültüp son hızı 110'a falan düşürmek ve torq artışı sağlamayı düşündüm ama 47 numara arka dişli bulamadım ve yeni yaptırmak için para istiyorlar

    önü 15 dişli yapar isen o motordan soğursun bunu sana garanti ediyorum, fatih dediydi dersin. hele yokuş çıkar iken iki kişiyle motor çekmiyor 15 dişli ile.

    14 numara bir nevi iyidir ama motorun çekişi düşmesin diyor isen 13 olarak bırak. ben genelde 90 km hızla falan yol alırım ama bazen 120 km hızlara çıkıp iniyorum ve 14 dişli takmış olsam emin ol bu motor 120 yapmaz çünkü o rüzgara karşı koymak için yüksek beygir gücü istiyor ve buda yüksek devirde oluyor.

    yani bizim motorlar düşük devirde rüzgara yenik düşüyor. ön dişliyi büyüten insanlar genelde 100 km hızı geçmeyen yani yavaş kullanan insanlar oluyor ve tek gayeleri motor az titresin ve az bağırsın oluyor.

    sen performans istiyorsun ve bu yüzden kafaya taktım diyorsan 180cc dene ama ön dişli 13 kalsın.

    13 ön dişli;

    1. vites 9 bin devir 38 km hız
    2. vites 9 bin devir 59 km hız
    4. vites 7 bin devir 70 km hız
    5. vites 7 bin devir 92 km hız
    5. vites 8 bin devir 108 km hız
    5. vites 9 bin devir 119 km hız

    14 dişli ile;
    5. vites 9 bin devir 126 km hız

    15 dişli ile
    5. vites 9 bin devir 132 km hız(emin değilim tam hatırlamıyorum)

    benim motor 138 km hız gördü otobanda yokuş aşağı ve 11 bin civarıydı devir saati ve o günden sonra en fazla düz yolda en fazla 128 km hız yaptım ve sonrada hız yapma işini bıraktım artık. yani 125 km hızı geçmiyorum

    düşün düz yolda şu an benim motor 120 km hızın üzerine çıkıyor ama dişli büyültünce çıkmıyor ve motorumun 0-60 km hızlanmasın 4 saniye 13 ön dişli ile.

    gerçi şu sıralar motorumun bir çok sorunu var bu yüzden zorlamıyorum yani sadece düz yolda bazen 120'lere çıkıyorum o kadar.



    Alıntı Scarty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110 km yi maksimum olarak söyledim araç sollarken , genelde 8 bin devir ile gittim.Servis bana depoyu fulleyip bitene kadar sıkıştırmamı söylemişti tüm parçalar yenilenmiyor uzun süre rodaj yapmana gerek yok falan dedikleri için rahatça sürdüm bilemiyorum doğru mu yaptım yanlıs mi
    pardon reis, okuma özürlüyüm biraz yani sadece silindir piston değişimi yazmışsın görmedim. evet silindir piston fazla rodaj süresi yoktur diye tahmin ediyorum bende. zaten bende 49 binde 180cc silindir piston taktıktan sonra 600 km civarı falan yaptıktan sonra normal kullanım şekline döndüm.

    dedim kendi kendime; "silindir çizilirse yenisini takarık agaa!! niye kasıyorsun kendini?" dedim kendi kendime kendim takıyorum zaten

    Alıntı yulis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla sana diyeceğim iyiki 180 lik almışım yapması böyle olurmu bilmem ama bende çok niyetlendim yapmaya sonra sattım direk aldım

    arka dişliyi elimdeki 44 lük ile değiştirdim çok iyi gidiyor 8 binde 110km yi geçmiş oluyorum yorulma yığılma yok ama araç sıfır buda etken tabi

    geçen bir basayım dedim 140km ye doğru arka savrulmaya başladı lastik orjinal ondan sanırım çok savruluyor 150 lik ile 135 basa basa şileye giderdim

    ama arka lastiğim pilottu sanırım büyük etken
    ön dişli büyültmek yada arka dişli küçültmek motorun çekişini yani torq değerini azaltır bu yüzden ne kendimizi nede bir başkasını kandırmayalım. dediğim gibi ön dişli büyültmek yada arka dişli küçültmek her türlü motorun çekişini ve motora eski dişlisine göre bulunduğu devirde daha fazla yük bindirir.

  17. #34477

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    fatih kardeşim bana 180cc silindir ve piston için bir link verebilirmisin mesela senin kullandığın ürünler olabilir. sen kendim takıyorum demişsin. sadece silindir ve piston takmak yeterli mi ? subap, üst kapak bunlar değişmeli mi? torna işimiz olurmu acaba ? sanırım egzantrik gergisi dahil olan bir kit alsam daha faydalı olur. üstt kapak için 2 conta filan takan var. bana kısa özet bir bilgi verirmisin ?

    mekanik ve elektronikten anlarım yani işlemi çok rahat kendim yaparım ama püf noktalarını bilmeye ve ekstra dikkat edeceğim hususları belirtirsen daha kolay olabilir.

  18. #34478
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı erman_koc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fatih kardeşim bana 180cc silindir ve piston için bir link verebilirmisin mesela senin kullandığın ürünler olabilir. sen kendim takıyorum demişsin. sadece silindir ve piston takmak yeterli mi ? subap, üst kapak bunlar değişmeli mi? torna işimiz olurmu acaba ? sanırım egzantrik gergisi dahil olan bir kit alsam daha faydalı olur. üstt kapak için 2 conta filan takan var. bana kısa özet bir bilgi verirmisin ?

    mekanik ve elektronikten anlarım yani işlemi çok rahat kendim yaparım ama püf noktalarını bilmeye ve ekstra dikkat edeceğim hususları belirtirsen daha kolay olabilir.
    açıkçası işin detayına ben hiç girmedim. 30cc bir fark için karbüratör ve ateşleme sisteminde bir modifiyeye gerek yok gibi söylentiler duyduğumu hatırlıyorum.

    sadece silindir ve piston değişimi yaptım ben ve üst kapak ile silindir bloğu arasına 3 conta koydu usta ve sonraları ben kendim sök tak yaptığımda 2 contaya düşürdüm ama tahminimce tek conta olsa da sorun olmaz çünkü 180cc ile 150cc arasında yükseklik farkı yok yani aynı yüksekliğe sahipler.

    araya fazladan conta koymak zaten sıkıştırma oranını düşürür ve buda performansı azaltır.

    dediğim gibi, 180cc yapmak için sadece silindir ve pistonu değiştirdik biz yani üst kapak falan değiştirmedik. olaya birde şu açıdan bak; sadece silindir hacmini büyülterek performans elde etmek pek verimli olmaz çünkü karbüratörün vereceği hava ve yakıt karışımı yetersiz kalabilir ve egzoz çıkışı darboğaz yapabilir ve ateşleme sisteminde değişiklik gerekebilir.

    bunlara rağmen 30cc bir fark için karbüratör v.s. değiştirmeye gerek yok diyenler var.

    böyle işte. fazla masrafa gireceğine satıp 180cc alman daha mantıklı olur yada fazla masrafa girmeden sadece 180cc silindir piston taktırabilirsin.

    hem merak ettim şimdi senin motor nasıl olacak acaba 180cc olunca.

  19. #34479
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı yulis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji ıslanıyormu ? benzin damlatıp bi deneyin belki benzin gitmiyor olabilir çalışıp yattıysa bir süre karbüratörde bir tıkanıklık falan olabilir

    çalışan motorun bunu yapmaması lazım birde elektrik marşı ile değilde kick start ile çalıştırmayı deneyin daha fazla bir sıkıştırma olur
    Bujinin ortadaki elektrodu kısalmış yanlardaki ise yuvarlaklaşmış sıkıştırınca düzeldi 30 senteye ayarladım.Şimdi tek ayak marşında çalışıyor
    yulis bunu beğendi.

  20. #34480

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    aslında arada 30cc fark var demek bana göre yanlış. 30 cc evet ama 14 beygirden 17 beygire çıkan daha güçlü bir motor var. %20 bir kazanım var.

    ustamla görüştüm olabilecek her türlü olumsuzluğu konuşup karara bağladık bu motor 180 cc olacak o kadar.

    yalnız şuan maddi imkanlar dolayısıyla hemen yapamam ama kısmetse 2-3 aya toparlanıp el değmişken ön arka lastik te yaparız.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler