Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #14181
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz buna tecrübe ve bilgi diyoruz.. motorun far hattını ana haletreden iptal ederek yapılıyor... kablo takibi yap....
    reis o zaman ben xenonu alayım senin gelmeni bekleyeyim gelince takarsın dimi ne kadar kaldı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #14182

    Üyelik
    03 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha
    Bu yazıyı "bilalancer" adlı arkadaşımız yazmış. Hoşuma gitti paylaşmak istedim. Kendisine teşekkür ediyorum. Sağlam güzel bir açıklama ve yorumlama yapmış.

    Merhabalar.

    Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

    Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

    TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

    İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, TVS servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

    Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

    Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

    Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

    TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

    Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

    TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

    TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

    Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

    Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

    Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

    Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

    Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

    CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ Eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

    Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

    Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

    TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

    CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

    Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Herkese kazasız, güvenli sürüşler.
    selo9115 bunu beğendi.

  3. #14183
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    ben beyaz philips ampül takıcam xenon gibi olmasada güzellik katacak.

  4. #14184
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    xenonu kesinlikle tavsiye ederim 100 km yaptım geldim köy yollarında acayip ferahlık eskiden bazı ..... uzunları kapamazlardı ben açsamda onları rahatsız etmezd şimdi karşılık olarak bir açıyorum hemen kısaya geçiyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:00 ----------

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bir çoğu bu yüzden ... balans düzgünce yalıtım yapıldıktan sonra takılmalı aslında.... bir çok araba beyni de bu sebeb ten arıza veriri...


    erol kaliperi ne yaptın..
    silecek motoru ağrızasıda aynı sebebtenmiş

  5. #14185
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    reis o zaman ben xenonu alayım senin gelmeni bekleyeyim gelince takarsın dimi ne kadar kaldı
    3
    seve seve adamım......
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #14186
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı schmarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı "bilalancer" adlı arkadaşımız yazmış. Hoşuma gitti paylaşmak istedim. Kendisine teşekkür ediyorum. Sağlam güzel bir açıklama ve yorumlama yapmış.

    Merhabalar.

    Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

    Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

    TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

    İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, TVS servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

    Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

    Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

    Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

    TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

    Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

    TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

    TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

    Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

    Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

    Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

    Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

    Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

    CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ Eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

    Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

    Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

    TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

    CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

    Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Herkese kazasız, güvenli sürüşler.
    gü,zel...................
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #14187
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    Karşılaştırma doğrudur 150 gr yağ eksiltmesi bende hiç olmasada
    www.erkakurye.com

  8. #14188
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karşılaştırma doğrudur 150 gr yağ eksiltmesi bende hiç olmasada
    bendekilerde yağ eksiltmedi... yozgattaki motorumun ortağı kuzenim 1450 km de yağ değişimi yaptı 10 gün önce... yağ tam çıkmış ölçmüş usta özellikle... ben binemeden kuzen km patlaması yapacakl motorda....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #14189
    raceremree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2012
    Şehir
    Akhisar
    Motosikleti
    TVS APACHE
    merhaba arkadaşlar birşey sormak istiyorum apache'mle 225 km yol yaptım 40 tl yaktı motor daha yeni daha az yakması için solda deponun altında fuel yazan küçük bir kol var onu ON konumdan RES konumuna getirdim birşey değişirmi ne yapmam lazım?

  10. #14190
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı raceremree adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar birşey sormak istiyorum apache'mle 225 km yol yaptım 40 tl yaktı motor daha yeni daha az yakması için solda deponun altında fuel yazan küçük bir kol var onu ON konumdan RES konumuna getirdim birşey değişirmi ne yapmam lazım?
    sen motoru yedek depoya almıssın.. rodaj da olan motor biraz fazla yakar normal yani... rodaj bittikten sonra 40 liraya 350 ile 450 km arasında yol yaparsın.. bu basmakla ve üzerindeki yükle değişir.. birde rüzgar çook önemli...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  11. #14191
    raceremree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2012
    Şehir
    Akhisar
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen motoru yedek depoya almıssın.. rodaj da olan motor biraz fazla yakar normal yani... rodaj bittikten sonra 40 liraya 350 ile 450 km arasında yol yaparsın.. bu basmakla ve üzerindeki yükle değişir.. birde rüzgar çook önemli...
    Anladım onun yakıtla alakası yok o zaman motor rodajda diye böyle yakıyorsa iyi yoksa çok yakıyor herkez motorunun az yaktığını met ediyor bende mi bi tuhaflık diye düşünmüştüm saol

  12. #14192
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı raceremree adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım onun yakıtla alakası yok o zaman motor rodajda diye böyle yakıyorsa iyi yoksa çok yakıyor herkez motorunun az yaktığını met ediyor bende mi bi tuhaflık diye düşünmüştüm saol
    bir depo ile ortamala 550 -650 arası gidersin ama bu kullanıma göre değişir.. devamlı son gaz gidersen devamölı sıkıştırırsan o zaman heer motor her araç fazla yakar.....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #14193
    İ2MİRLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2011 TVS APACHE RTR 150
    Benim depo yine 465 km de bitti hep tam gaz ful tam gaz
    HAYAT İKİ TEKER ÜSTÜNDE 7000 DEVİRDEN SONRA BAŞLAR EN UFAK HATANDA BİTER YANİ HAYAT BİZE GÜZEL

  14. #14194
    raceremree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2012
    Şehir
    Akhisar
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir depo ile ortamala 550 -650 arası gidersin ama bu kullanıma göre değişir.. devamlı son gaz gidersen devamölı sıkıştırırsan o zaman heer motor her araç fazla yakar.....
    Teşekkür ederim bilgi veridiğin için.

  15. #14195
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı İ2MİRLİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim depo yine 465 km de bitti hep tam gaz ful tam gaz
    sen devamlı tam gaz gidersen noırmal.....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  16. #14196
    İ2MİRLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2011 TVS APACHE RTR 150
    Motoru sıkıştırmamak elde degilki yavaş kalıyor artık ondan sonra ver gazı apacheye ben en az bir sene daha binmeyi planlıyorum ama bu gidişle para durumunu ayarlarsam bir seneyi bulmadan 250cc ye geçicem galiba
    M.balibey bunu beğendi.
    HAYAT İKİ TEKER ÜSTÜNDE 7000 DEVİRDEN SONRA BAŞLAR EN UFAK HATANDA BİTER YANİ HAYAT BİZE GÜZEL

  17. #14197
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı İ2MİRLİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru sıkıştırmamak elde degilki yavaş kalıyor artık ondan sonra ver gazı apacheye ben en az bir sene daha binmeyi planlıyorum ama bu gidişle para durumunu ayarlarsam bir seneyi bulmadan 250cc ye geçicem galiba



    hmmm... arkadaşın biri demişti bu motor 120 den sonra bana cevap vermiyor diye:... ne bekliyorsun başka demiştim ona.. oda 2 tek içince kendimi pilot ilan ediyorum diye...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  18. #14198
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    bu motor benim canımın sıkıntısını geçirmiyor.. pazar günü akşama kadar evdeyim motorun tamir edecek biyeri yok sağlam motor almakla hata yapmışım bana pazar günlerimi garajda geçirtecek bimotor lazımmış şaka biyana r6 bakınıyorum 600f de olabilir.

  19. #14199
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motor benim canımın sıkıntısını geçirmiyor.. pazar günü akşama kadar evdeyim motorun tamir edecek biyeri yok sağlam motor almakla hata yapmışım bana pazar günlerimi garajda geçirtecek bimotor lazımmış şaka biyana r6 bakınıyorum 600f de olabilir.
    bende bakınıyorum ama sadece bakınmakla kalıyorum şu aralar...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  20. #14200
    AguilaNegra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Şehir
    Adana
    Aklımda hep ybr vardı ama bugün apache 'nin kırmızı modelinin yanından geçtim yok böyle güzellik fena çarptı beni kafam iyice karıştı
    Müsait bir yerde öleceğim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler