Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #35261

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı omerrozn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinalini bilmiyorum da şöyle anlatayım debriyaj kısmına yakın olan civara sıyırdı kısa vida diğerleri uzun yani kısa olanın yuvası bozuldu eğer dediğiniz gibiyse çok işime yarayacak sabah bakıp ölçücem derinliğini eğer dediğiniz gibiyse beni çok rahatlattınız
    Çok teşekkür ederim
    aşağıda yazdığımı hırdavatçıya söyle versin. imbus alırsan daha şık durur ama alyanla sıkarsın. 6 köşe dediğimiz standart civata alırsan 10 lokma ile sıkman ve açman gerekir. "inox" dersen paslanmaz krom civata verir, daha sağlamdır.

    metrik 6 x 20mm
    metrik 6 x 70mm tam paso (iki adet)


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #35262

    Üyelik
    14 Haziran 2021
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aşağıda yazdığımı hırdavatçıya söyle versin. imbus alırsan daha şık durur ama alyanla sıkarsın. 6 köşe dediğimiz standart civata alırsan 10 lokma ile sıkman ve açman gerekir. "inox" dersen paslanmaz krom civata verir, daha sağlamdır.

    metrik 6 x 20mm
    metrik 6 x 70mm tam paso (iki adet)
    Çok teşekkür ediyorum dediğiniz gibi vida bulamadım ama bi şekilde orayı ölçüp ona göre vida aldım tam oturdu ve güzel sıktı

    Siz olmasaydınız uğraşıyordum hala

    Çok teşekkür ediyorum

  3. #35263

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı omerrozn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ediyorum dediğiniz gibi vida bulamadım ama bi şekilde orayı ölçüp ona göre vida aldım tam oturdu ve güzel sıktı

    Siz olmasaydınız uğraşıyordum hala

    Çok teşekkür ediyorum
    Tamir olduğuna sevindim.

    Dediğim civatalar sanayi sitelerindeki büyük civatacılarda bulunur ancak.

  4. #35264

    Üyelik
    14 Haziran 2021
    Merhaba yine ben aksilikler peşimi bırakmıyor

    Sorum şu daha önceden orjinal olarak conta takımı sipariş vermiştim yani elimde yanlış bilmiyorsam şu resimdeki egsoz contasından var

    Fakat egzozu söktüğümde içinden şöyle bir şey çıktı


    Yani kafam karıştı

    Yeni conta delikte böyle görünüyor yani egzozu yerleştirdiğim zaman bir tarafı açıkta kalacak sanırım


    Bu conta doğru conta ise arkadaşlar nasıl takıcam bilgisi olan var mı

  5. #35265
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    bana da öyle conta geldi takım aldığımda ve sonrada sadece egzoz için conta aldığımda da öyle ufak geldi, yani egzoz borusunun ucu ile aynı genişlikte oldu conta...

    zaten o conta egzoz ile blok arasında eziliyor ve delikleri öyle kapatıyor, yani tek kullanımlıktır, egzozu her söküp takma işleminde o contayı yenilemekte fayda var.. takar iken egzoz borusuna sabit durması için koli bantı ile bir tur çevirerek bantla gitsin, bant zaten o ısı ile erir gider ve sıkıntı olmaz, ama bantı fazla geniş yapma, ince ve dar şekilde kes yapıştır, maksat ilk temasta yani ilk sıkıştırmada tam ortalayacak şekilde düz olmasını sağlamak için tutturma amacıyla hafiften bantla.

    ama koli bantının aklıma gelmeyen bir zararları olur mu bilmem, bu yüzden başka birilerinin yorumunu da bir süre bekle ondan sonra işleme geç.

    ama dediğim gibi; o conta egzoz borusunun ucu ile aynı çapta ve conta işlevi görüp sesi keseceğini sanıyorum, kesmez ise de ucuz bir şey..... dediğim yöntem aklında bulunsun, başkaları da bir yorum yapsın ona göre..
    M.balibey ve drej73 bunu beğendiler.
    Olumsuz beklentiler olumsuz sonuçlara götürür. Olumlu beklentiler de olumsuz sonuçlara götürür.

  6. #35266

    Üyelik
    14 Haziran 2021
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da öyle conta geldi takım aldığımda ve sonrada sadece egzoz için conta aldığımda da öyle ufak geldi, yani egzoz borusunun ucu ile aynı genişlikte oldu conta...

    zaten o conta egzoz ile blok arasında eziliyor ve delikleri öyle kapatıyor, yani tek kullanımlıktır, egzozu her söküp takma işleminde o contayı yenilemekte fayda var.. takar iken egzoz borusuna sabit durması için koli bantı ile bir tur çevirerek bantla gitsin, bant zaten o ısı ile erir gider ve sıkıntı olmaz, ama bantı fazla geniş yapma, ince ve dar şekilde kes yapıştır, maksat ilk temasta yani ilk sıkıştırmada tam ortalayacak şekilde düz olmasını sağlamak için tutturma amacıyla hafiften bantla.

    ama koli bantının aklıma gelmeyen bir zararları olur mu bilmem, bu yüzden başka birilerinin yorumunu da bir süre bekle ondan sonra işleme geç.

    ama dediğim gibi; o conta egzoz borusunun ucu ile aynı çapta ve conta işlevi görüp sesi keseceğini sanıyorum, kesmez ise de ucuz bir şey..... dediğim yöntem aklında bulunsun, başkaları da bir yorum yapsın ona göre..
    Teşekkür ediyorum
    Dediğiniz gibi yapmayı düşündüm akşam bende ama dediğiniz gibi cevap bekliyorum
    Siz de düşündüğüm gibi söyleyince sanırım mantığı bu ezilecek orada

    Yöntem için tekrar sağolun
    İyi günler diliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da öyle conta geldi takım aldığımda ve sonrada sadece egzoz için conta aldığımda da öyle ufak geldi, yani egzoz borusunun ucu ile aynı genişlikte oldu conta...

    zaten o conta egzoz ile blok arasında eziliyor ve delikleri öyle kapatıyor, yani tek kullanımlıktır, egzozu her söküp takma işleminde o contayı yenilemekte fayda var.. takar iken egzoz borusuna sabit durması için koli bantı ile bir tur çevirerek bantla gitsin, bant zaten o ısı ile erir gider ve sıkıntı olmaz, ama bantı fazla geniş yapma, ince ve dar şekilde kes yapıştır, maksat ilk temasta yani ilk sıkıştırmada tam ortalayacak şekilde düz olmasını sağlamak için tutturma amacıyla hafiften bantla.

    ama koli bantının aklıma gelmeyen bir zararları olur mu bilmem, bu yüzden başka birilerinin yorumunu da bir süre bekle ondan sonra işleme geç.

    ama dediğim gibi; o conta egzoz borusunun ucu ile aynı çapta ve conta işlevi görüp sesi keseceğini sanıyorum, kesmez ise de ucuz bir şey..... dediğim yöntem aklında bulunsun, başkaları da bir yorum yapsın ona göre..
    Dediğiniz gibi yaptım artık ne kadar oturdu ne kadar oturmadı bilmiyorum şu dökerek üfleme kaçak var mı diye kontrol ettim sanırım yok gibi emin değilim en azından bir öncekine göre fıs fıs bir ses yapmıyor
    Tekrar teşekkür ediyorum

  7. #35267
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    rica ederim egzoz patlakmış gibi manifold dibinden ses vermiyorsa yani fazladan gürültü yapmıyorsa tamamdır.. ben şu anda conta olmadan kullanıyorum ve o bölgeden hava kaçışı söz konusu, egzoz patlak gibi ses yapıyor ama sıkı taktığım için rahatsız edici bir gürültü yok.

    üşenmez isem bende yakın zamanda aynı yöntem ile bir conta takacağım oraya.

  8. #35268

    Üyelik
    14 Haziran 2021
    Bizim bu arka led stop far ne kadar pahalı öyle arkadaşlar sadece camı kırıldı çalışıyor cam olarak satılmıyor sanırım komple yenisini mi almam lazım şimdi ?

  9. #35269
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    Alıntı omerrozn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim bu arka led stop far ne kadar pahalı öyle arkadaşlar sadece camı kırıldı çalışıyor cam olarak satılmıyor sanırım komple yenisini mi almam lazım şimdi ?
    bu şey işini görür mü delikanlı?
    M.balibey bunu beğendi.
    Olumsuz beklentiler olumsuz sonuçlara götürür. Olumlu beklentiler de olumsuz sonuçlara götürür.

  10. #35270

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 180
    Merhaba arkadaşlar, cuma günü istanbul avrupa yakasından yola çıkıp bursa,kütahya simav yolculuğu yaptık. Toplamda 1000km den fazla yol gittik. 3 günde. Çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadık. Sadece sübap sesi gelmeye başladı motor ısındığı zaman. Oldukça keyifli bir yolculuk oldu. Kütahya simav dönüşünü bursa harmancık yolu üzerinden yaptık. Bol virajlı ve keyifliydi. Ayrıca keles üzerinden yine bursaya iniş yaptık.
    tommygun ve M.balibey bunu beğendiler.

  11. #35271
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Alıntı laz61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, cuma günü istanbul avrupa yakasından yola çıkıp bursa,kütahya simav yolculuğu yaptık. Toplamda 1000km den fazla yol gittik. 3 günde. Çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadık. Sadece sübap sesi gelmeye başladı motor ısındığı zaman. Oldukça keyifli bir yolculuk oldu. Kütahya simav dönüşünü bursa harmancık yolu üzerinden yaptık. Bol virajlı ve keyifliydi. Ayrıca keles üzerinden yine bursaya iniş yaptık.
    Helal olsun size, güzel yolculuk olmuş. 1200'lük hede hodo enduro ile 1000 km mesafe gidebilmek önemli değil ama commuter motorla bu yola dayanmak tam bir başarı hikayesi.

    Bu tarz gezilere çıkan arkadaşlar bol bol resim paylaşsın ki benzer rotaları yapmak isteyip de altındaki motordan çekinen arkadaşlara motivasyon kaynağı olur.
    M.balibey ve levend84 bunu beğendiler.

  12. #35272
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı laz61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, cuma günü istanbul avrupa yakasından yola çıkıp bursa,kütahya simav yolculuğu yaptık. Toplamda 1000km den fazla yol gittik. 3 günde. Çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadık. Sadece sübap sesi gelmeye başladı motor ısındığı zaman. Oldukça keyifli bir yolculuk oldu. Kütahya simav dönüşünü bursa harmancık yolu üzerinden yaptık. Bol virajlı ve keyifliydi. Ayrıca keles üzerinden yine bursaya iniş yaptık.
    Kmye bağlı olarak sübab ayarı isteyebilir yada kullandığınız yağ ısınınca viskoztesinin koruyamıyor olabilir.

  13. #35273

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 180
    Motul 10w40 kullanıyorum. Henüz 8 bin km oldu motor.

  14. #35274

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kmye bağlı olarak sübab ayarı isteyebilir yada kullandığınız yağ ısınınca viskoztesinin koruyamıyor olabilir.
    Hocam inanır mısın 1000 km yi 1 günde yaptığım oldu 180 lik apache ile.
    Sayısız uzun yol yaptım. 1.5 yılda 35000 km yi devirdik.
    Kocaeli'nden çıkıp Ölüdeniz e kadar 5 gün boyunca çadırla tur yaptım .
    Kapadokya ya gittim.
    Günübirlik Amasra, Kütahya git gel yaptım.
    Subap ayarını vb. kendim yapıyorum.
    Allah'a şükür hiç yolda bırakmadı. Debriyaj, fren balataları vb halen orjinali.
    Yağını degisiyorum. Bujiyi sadece birkez değiştim. 15000 km'de hava filtresini yıkayıp yağlayıp kullanıyorum.
    Tavsiyem çok kalın yağ kullanmayın.
    10w40 ideal ve tam sentetik olsun.
    Malum motor hava soğutmalı uzun yolda tam sentetik yağ motoru rahatlatıyor.
    Kalın yağın tek avantajı birazcık geç ısınıyor titreşim birazcık daha geç artmaya başlıyor.
    Kötü yanı mola verdiğinizde bloğun daha geç soğumasına neden oluyor.
    Seyir halinde motor rüzgarı yediğinde kalın yağ daha ince yağ kadar soguyamiyor bu nedenle daha yüksek ısıda çalışıyor.
    Bunlar kendi kişisel deneyimlerim.
    M.balibey, levend84 ve drej73 bunu beğendiler.

  15. #35275

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 180
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam inanır mısın 1000 km yi 1 günde yaptığım oldu 180 lik apache ile.
    Sayısız uzun yol yaptım. 1.5 yılda 35000 km yi devirdik.
    Kocaeli'nden çıkıp Ölüdeniz e kadar 5 gün boyunca çadırla tur yaptım .
    Kapadokya ya gittim.
    Günübirlik Amasra, Kütahya git gel yaptım.
    Subap ayarını vb. kendim yapıyorum.
    Allah'a şükür hiç yolda bırakmadı. Debriyaj, fren balataları vb halen orjinali.
    Yağını degisiyorum. Bujiyi sadece birkez değiştim. 15000 km'de hava filtresini yıkayıp yağlayıp kullanıyorum.
    Tavsiyem çok kalın yağ kullanmayın.
    10w40 ideal ve tam sentetik olsun.
    Malum motor hava soğutmalı uzun yolda tam sentetik yağ motoru rahatlatıyor.
    Kalın yağın tek avantajı birazcık geç ısınıyor titreşim birazcık daha geç artmaya başlıyor.
    Kötü yanı mola verdiğinizde bloğun daha geç soğumasına neden oluyor.
    Seyir halinde motor rüzgarı yediğinde kalın yağ daha ince yağ kadar soguyamiyor bu nedenle daha yüksek ısıda çalışıyor.
    Bunlar kendi kişisel deneyimlerim.
    Yarı sentetik motul 5100 kullanıyorum. Rtr180 motor bloğu 150 liğe göre daha iyi olduğundan dolayı tam sentetik uygun oluyor.
    drej73 bunu beğendi.

  16. #35276

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Yağ konusu açılmışken ben motul 5100 kullanıyorum 10 40 ama ustam mineral olanı öneriyor 150 cc motora gerekmez diyor hangisi uygundur

    Bu sentetik olaylarını okudum fakat okurken kafam karıştı anlamadım

  17. #35277

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 180
    5100 ile veya başka markaların yarı sentetik yağları ile devam edin. Ustanız mühendislerden iyi mi biliyor

  18. #35278
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    fazlada bir çeşit yağ kullanmadım ama 5100 vites geçişlerinde direk hissedilir bir fark yapıyor ve 7100 ile aynı hissiyatı veriyor, ama dikkat edin 5000 değil 5100 olacak.. şimdilerde benzinli arabalar için olan yağlardan koyuyorum.

    bizim motorlar ıslak debriyaj olduğu için yağ önemli ama şimdi motorlarımızın beygir gücü belli, debriyaj kayma sorunu olsa ne olur olmasa ne olur? ben umursamadığım için geçenlerde 150 liraya 4 litre arabalar için olan 10w40 yağ aldım..

  19. #35279
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Hths değeri yüksek tam sentetik alın motor hava soğutmalı yüksek sıcaklıkta çalışıyor. Motor ne kadar çabuk arıza yaparsa ustanız o kadar çok para kazanır. Ben bir sefer bu tavsiyeye uyup yarı sentetik yağ aldım motor yokuşta şişti düz yol dahil aşırı sıcaktan bacaklarım pişiyordu.

    Benim motor araba yağı koyunca debriyaj kaçırmıştı balata değiştirmedende düzelmedi

  20. #35280

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    1 ve 2 viteste ama en çok 1 viteste giderken sürtünme sesi var arkadaşlar sanırım anladınız başlayalı bir ay kadar oldu yada ben yeni fark ediyorum

    Bir kaç ustaya denettirdim şanzuman eskimeye başlamış dediler (ustalara selamlar kusura bakmasınlar xd) bu anlattığımı tecrübe eden varsa fikir almak isterim

    Motor 40 binde

    Ekstra olarak ben düz ve normal bir rüzgar direnci ile en azından bana göre 108 e zorlanıyorum ama yolun durumuna göre 112 oluyor ama o arada devir 9 bin olmuş oluyor çok bağırıyor
    Motor bayır aşağı ise 127 gördü tabi patlayacak gibiydi

    Sanırsam motorum normal seyri hakkı zaten 95 105 sanırım o hızlarda ancak stabil gidebiliyorum 105 den sonra gaz açınca zaten motor yırtınıyor

    Ayrıca ani kalkışta ve tek kişi normal bir yokuşta gücü gayet yerinde asılıyor mübarek

    Teşekkürler


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler