Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #35041
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enes sen sürattan kimi tanıyordun birkaç parça almak istiyorum sitelerinde mevcut değil.
    Hacım iş yüzünden pek giremiyorum bu aralar . Sürate senelerdir gitmedim şuan için ne desem yalan olur ama sağlam yer. Havale ilede hallolur bence.

    Bu aralar havalar kötü ama işe gidip geliyorum motorla yinede. Sava lastiklerin yağmurda pek güven verdiğini söyleyemem. Onun haricinde problem yok, diz örtüsü işini güzel yapıyor. Usb çakmaklık ve telefon tutucu da aldım mı eksiğim kalmaz inş.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35042
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım iş yüzünden pek giremiyorum bu aralar . Sürate senelerdir gitmedim şuan için ne desem yalan olur ama sağlam yer. Havale ilede hallolur bence.

    Bu aralar havalar kötü ama işe gidip geliyorum motorla yinede. Sava lastiklerin yağmurda pek güven verdiğini söyleyemem. Onun haricinde problem yok, diz örtüsü işini güzel yapıyor. Usb çakmaklık ve telefon tutucu da aldım mı eksiğim kalmaz inş.
    Miktar yüksek olunca tereddütte kaldım. Savalarıdan ircden farkı yok o zaman.

    Sağlam telefon tutucu alırsan link isterim bende alayım. Birde 4lü lazım bizim motorlara.

  3. #35043
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Miktar yüksek olunca tereddütte kaldım. Savalarıdan ircden farkı yok o zaman.

    Sağlam telefon tutucu alırsan link isterim bende alayım. Birde 4lü lazım bizim motorlara.
    Normalde ilk resimde ki bu tutucudan kullandım eski motorlarımda. güzel sağlamdır ama apachenın gidonu spor olduğu için , ara gidon demiri olmadan takması imkansız gibi. asla konfor vermiyor. o nedenle bu seferki siparişte 2.sıradaki resimde olan modeli sipariş ettim. Direk aynaya bağlanıyor. ne kadar sağlam olur ne kadar dayanır bilemem yorumları güzeldi bide bunu deniyim dedim. Gelip deneyince daha detaylı anlatırım..

    1.


    2.
    M.balibey bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  4. #35044
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde ilk resimde ki bu tutucudan kullandım eski motorlarımda. güzel sağlamdır ama apachenın gidonu spor olduğu için , ara gidon demiri olmadan takması imkansız gibi. asla konfor vermiyor. o nedenle bu seferki siparişte 2.sıradaki resimde olan modeli sipariş ettim. Direk aynaya bağlanıyor. ne kadar sağlam olur ne kadar dayanır bilemem yorumları güzeldi bide bunu deniyim dedim. Gelip deneyince daha detaylı anlatırım..

    1.
    https://i.hizliresim.com/zT3sDQ.png

    2.
    https://i.hizliresim.com/Aun1dj.jpg
    Aynaya bağlanan iyiymiş aman yola çıkmadan dikkat et sağlamlığına birde bu kılıfta dokunmatik eldivenle çalışırmı acaba benim en sinir lduğum şey eldiveni çıkarıp telefonla ilgilenmek acayip angarya geliyor eldiveni çıkarmak

  5. #35045
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynaya bağlanan iyiymiş aman yola çıkmadan dikkat et sağlamlığına birde bu kılıfta dokunmatik eldivenle çalışırmı acaba benim en sinir lduğum şey eldiveni çıkarıp telefonla ilgilenmek acayip angarya geliyor eldiveni çıkarmak
    eldivenle sanmam calısmaz ama eldıvensız calısıyordu. ama su fln almıyor saglam olsunda. elcık örtüsü varken eldıven pek takmıyorm ben ^^
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #35046
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eldivenle sanmam calısmaz ama eldıvensız calısıyordu. ama su fln almıyor saglam olsunda. elcık örtüsü varken eldıven pek takmıyorm ben ^^
    Enes hocam bende elcik örtüsü varken eldiven takmıyorum, cidden büyük kolaylık oluyor.

    Cebimden bi şey çıkarmak istediğimde, eldivenle işkence oluyor.

    Görüntüsü hoş değil ama soğuktan, yağmurdan koruyor.

  7. #35047
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enes hocam bende elcik örtüsü varken eldiven takmıyorum, cidden büyük kolaylık oluyor.

    Cebimden bi şey çıkarmak istediğimde, eldivenle işkence oluyor.

    Görüntüsü hoş değil ama soğuktan, yağmurdan koruyor.
    aynen hocam görüntü fena ama işlevi muaazam. bende sevmezdim önceden ama insan alışınca kışın vazgeçilmez oluyor. kışın kullanıyorsan motoru kuryelere bakmak lazım adamlar boşuna kullanmıyor o ekipmanları
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  8. #35048
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Ben elcik ısıtmaya geçtim kılıfa gereç duymuyrum. Hacı şu linkteki ledler için ne dersin

    https://www.hepsiburada.com/jsv-led-...V2500000522369

  9. #35049
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben elcik ısıtmaya geçtim kılıfa gereç duymuyrum. Hacı şu linkteki ledler için ne dersin

    https://www.hepsiburada.com/jsv-led-...V2500000522369
    olabılır ama mutlaka etrafına sılıkon çek ve montaj yaparken lastık koy öyle sık vidaları. koruma demırını delıp monte et
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  10. #35050
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olabılır ama mutlaka etrafına sılıkon çek ve montaj yaparken lastık koy öyle sık vidaları. koruma demırını delıp monte et
    Alayaım o zaman bu traktörler 12v. çalışıyordur herhalde onların sayfasında duruyor.

  11. #35051
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Telefon tutucu geldi monteledim, yağmur vardı kesilince akşam biraz yol yaptık arkadaşla. 40 km kadar denedim güzel tutuyor problemsiz ve montajı 1 dk sürdü sadece. Şimdilik sağlam gibi duruyor almak isteyen olursa tavsiye ederim Et kalınlığı güzel.



    M.balibey bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  12. #35052
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Telefon tutucu geldi monteledim, yağmur vardı kesilince akşam biraz yol yaptık arkadaşla. 40 km kadar denedim güzel tutuyor problemsiz ve montajı 1 dk sürdü sadece. Şimdilik sağlam gibi duruyor almak isteyen olursa tavsiye ederim Et kalınlığı güzel.

    https://i.hizliresim.com/Crw2pJ.jpg
    https://i.hizliresim.com/vD0aK8.jpg
    https://i.hizliresim.com/xtFnRG.jpg
    Hayırlı olsun hocam.

    Elcik örtüsünü nasıl ayarladınız, telefon tutucu engel olmadı mı ?

  13. #35053
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Enes hayırlı olsun fotodakinden daha kaliteli ve sağlam duruyor link vermemişsin bende alayım

  14. #35054
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enes hayırlı olsun fotodakinden daha kaliteli ve sağlam duruyor link vermemişsin bende alayım
    merhabalar, 180 lik yapabildiniz mi motoru

    tadı damağımda kaldı, müsait bir zamanda ben tekrardan 180cc silindiri takacağım,kompressyon azalacak ama araya fazladan baya conta koyacağım, yani silindirin üstüne ve altına birer tane değilde iki tane üste ve üç tane alta conta koyacağım..

    şu anda 150cc yan sanayi blok var ve normal çalışıyor, ön 15 ve arkada 46 numara dişli takılı (orjinalede ön 13 arka ise 44 numara)... 0-60 hızlanmasını deneyeceğim, sonrasında 180cc blok takıp sesini videoya alıp yine 0-60 km hızlanmasını deneyeceğim aynı yolda... hazır sökmüş iken silindirlerin ve pistonların boyuna bakacağım, yani eminim ki piston çarptığı için ses yapıyor, yani piston üst kapağa çarpmasa ses yapmaz..

    yarın yapacağım bu işi tabi...

    -----------------------------------

    bugün ne yaptım? bugün;

    ön amortisöre "castrol dot 3 fren hidroliği" koydum, sorun olur mu bilmiyorum. yumuşaklık derecesi çok güzel oldu böyle... aslında 5w fork oil koyacaktım ama dolapları karıştırırken fren hidroliği bulunca koyayım dedim çünkü iş güç yüzünden pek etrafa gidesim gelmiyor..

    birde benim motorun egzoz zırıldıyor, içerisinde bir şeyler dağılmış ama ney bilmiyorum, katalitik konvertör dağılmış olabilir mi? kesip bakacağız artık..

    ve telefon tutacağı, internettekileri beğenmedim(kendim yaptım ama kendi yaptığımı da pek beğenmedim, telefonu tutuyor en azından), zamanımda vardı ve bir kaç saat uğraşarak bir tane yaptım kendime, sadece GM 8 için ama, başka telefonlar olmuyor.. yükseklik ve genişliği ayarlayabilirim, ileride telefon değiştirir isem su geçirmez bir şey alacağım..



    motorum harita gibi oldu, estetik diye bir şey kalmadı motorda, bir dünya kaza yaptım, rüzgarda kendi kendine devrildi falan, 150cc ucuz olur diye düşünüyordum ama hiçte öyle değil, her şeyi pahalı.

    ibre camı kırılmıştı ve yeni ibre 370 lira... bende bir yerden cam buldum ve evdeki elmas ile camı yuvarlak kestim, sıcak silikon ile yapıştırdım, bir ara tekrar söküp şeffaf silikon ile yapsam daha güzel durabilir..

  15. #35055
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar, 180 lik yapabildiniz mi motoru

    tadı damağımda kaldı, müsait bir zamanda ben tekrardan 180cc silindiri takacağım,kompressyon azalacak ama araya fazladan baya conta koyacağım, yani silindirin üstüne ve altına birer tane değilde iki tane üste ve üç tane alta conta koyacağım..

    şu anda 150cc yan sanayi blok var ve normal çalışıyor, ön 15 ve arkada 46 numara dişli takılı (orjinalede ön 13 arka ise 44 numara)... 0-60 hızlanmasını deneyeceğim, sonrasında 180cc blok takıp sesini videoya alıp yine 0-60 km hızlanmasını deneyeceğim aynı yolda... hazır sökmüş iken silindirlerin ve pistonların boyuna bakacağım, yani eminim ki piston çarptığı için ses yapıyor, yani piston üst kapağa çarpmasa ses yapmaz..

    yarın yapacağım bu işi tabi...

    -----------------------------------

    bugün ne yaptım? bugün;

    ön amortisöre "castrol dot 3 fren hidroliği" koydum, sorun olur mu bilmiyorum. yumuşaklık derecesi çok güzel oldu böyle... aslında 5w fork oil koyacaktım ama dolapları karıştırırken fren hidroliği bulunca koyayım dedim çünkü iş güç yüzünden pek etrafa gidesim gelmiyor..

    birde benim motorun egzoz zırıldıyor, içerisinde bir şeyler dağılmış ama ney bilmiyorum, katalitik konvertör dağılmış olabilir mi? kesip bakacağız artık..

    ve telefon tutacağı, internettekileri beğenmedim(kendim yaptım ama kendi yaptığımı da pek beğenmedim, telefonu tutuyor en azından), zamanımda vardı ve bir kaç saat uğraşarak bir tane yaptım kendime, sadece GM 8 için ama, başka telefonlar olmuyor.. yükseklik ve genişliği ayarlayabilirim, ileride telefon değiştirir isem su geçirmez bir şey alacağım..

    https://i.hizliresim.com/p0E5Bk.jpg

    motorum harita gibi oldu, estetik diye bir şey kalmadı motorda, bir dünya kaza yaptım, rüzgarda kendi kendine devrildi falan, 150cc ucuz olur diye düşünüyordum ama hiçte öyle değil, her şeyi pahalı.

    ibre camı kırılmıştı ve yeni ibre 370 lira... bende bir yerden cam buldum ve evdeki elmas ile camı yuvarlak kestim, sıcak silikon ile yapıştırdım, bir ara tekrar söküp şeffaf silikon ile yapsam daha güzel durabilir..
    Motordan performans almak istiyorsan bir kaç öneri sunayım. Üst kapağın arasına çok fazla conta koyma sıkıştırma fazla olsun koyacağın contalarin kalınlıklarıni bilmiyorum ama 1 mm den fazla olmasın eğer piston üst kapağa carpiyorsa yeni taktiğin pistonun yan kenarlarından bir miktar aldır ama çok değil sekmanlara fazla yük binmesin 1 mm kadar olsa yeterli pistonun tepesi bombeli hale gelsin yani. Sonra yapabilirmisin bilmiyorum ama üst kapağın emme ve egzoz portlarini bir miktar genişletip polisaj yap ama orantılı olsun çok oymamak gerekir yüzeyleri pürüzsüz olsun bu daha iyi performans almanı etkileyecek. Diğer mevzu karbüratör cg karbüratörü uydur 30 mm karbüratör o hacime yeterli gelecektir tabi manifolduda buyutursen iyi olur. Son olarak ta dereceli egzantrik lazım genelde el yapımı yapanlar var orijinal egzantirigin yanlarından alıyorlar bu sayede daha fazla açıyor subaplari. Bu dediklerimi yaparsan motoru taniyamazsin. Bende balansorlu cg motorlu lifan var krank silindir piston üst kapak değiştirdim verim alamadım. Şimdi tekrar topladım dereceli yapılı üst kapaklı felan bambaşka oldu motor
    fatih.met bunu beğendi.

  16. #35056
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan performans almak istiyorsan bir kaç öneri sunayım. Üst kapağın arasına çok fazla conta koyma sıkıştırma fazla olsun koyacağın contalarin kalınlıklarıni bilmiyorum ama 1 mm den fazla olmasın eğer piston üst kapağa carpiyorsa yeni taktiğin pistonun yan kenarlarından bir miktar aldır ama çok değil sekmanlara fazla yük binmesin 1 mm kadar olsa yeterli pistonun tepesi bombeli hale gelsin yani. Sonra yapabilirmisin bilmiyorum ama üst kapağın emme ve egzoz portlarini bir miktar genişletip polisaj yap ama orantılı olsun çok oymamak gerekir yüzeyleri pürüzsüz olsun bu daha iyi performans almanı etkileyecek. Diğer mevzu karbüratör cg karbüratörü uydur 30 mm karbüratör o hacime yeterli gelecektir tabi manifolduda buyutursen iyi olur. Son olarak ta dereceli egzantrik lazım genelde el yapımı yapanlar var orijinal egzantirigin yanlarından alıyorlar bu sayede daha fazla açıyor subaplari. Bu dediklerimi yaparsan motoru taniyamazsin. Bende balansorlu cg motorlu lifan var krank silindir piston üst kapak değiştirdim verim alamadım. Şimdi tekrar topladım dereceli yapılı üst kapaklı felan bambaşka oldu motor
    12 dk lik bir video çektim, render ile uğraşıyorum, motorun sesini falan duyun diye çektim.. yarın 180cc silindir pistonu takacağım, pistonun kenarlarını zımparalama fikri mantıklı geldi.. dediğiniz gibi az bir zımparalama yapsam yeter, fazla conta koyup kompresyonu azaltmadan halletmek daha iyi güç sağlar...

    peki fazla kompressyon patlama zamanını etkilemez mi? nereden öğrendiğimi hatırlamıyorum; fazla sıkıştırma buji ateşlemeden önce yakıtın yanıp patlamasına sebep olup vuruntulu çalışmaya neden oluyor diyordu bilgi... bunu önlemek içinde yüksek oktanlı benzin kullanmanın öneminden bahsediliyordu..

    birde şeyi iptal edeceğim, egzoz çıkışından karbüratöre geri dönümü iptal edeceğim, "EGR" deniliyor sanırım, egzoz zırıldıyor, katalitik konvertörü de iptal edeceğim, yenisine para veremem şu anda.

    bilgiler için teşekkürler, iyi oldu gerçekten

    edit: aa hiç aklıma gelmemişti tabi ya, orjinal üst kapak 57mm piston ayarında ama ben 62mm piston taktığım için üst kapağın 57mm genişliğindeki bombesi ile 62 mm piston kenarları uyuşmuyor ve 5mm kadar alanda çarpma bu yüzden gerçekleşiyor... evet şimdi o sesi en başından kesebilirmişiz ama işte akıl yok ki, süper oldu şimdi :D zaten o hafif vurma ile üst kapakta iz yapmıştır yarın onuda görmüş olurum söktüğümde..

    dur, yan hesaptan giriş yapıp senin yoruma çift like atayım

  17. #35057
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enes hayırlı olsun fotodakinden daha kaliteli ve sağlam duruyor link vermemişsin bende alayım
    Atayım kardeşim hemen link atmak problem olmuyorsa tabi forumda :D Aynen fotolardan çok daha iyi bu duruma sevindim. telefonu kullanmadığın zamanlarda sökebilirsin de problem olmaz kolay çıkıp giriyor

    https://urun.n11.com/telefon-tutucu/hadron-hd2958-motorsiklet-telefon-tutacagi-55-su-gecirmez-P407117504

    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun hocam.

    Elcik örtüsünü nasıl ayarladınız, telefon tutucu engel olmadı mı ?
    Hocam biraz Kastırarak takabildim pekte problem olmadı doğrusu zaten cırtlı giriyorya. sağlam cırtları güzel tutuyor.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  18. #35058
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 dk lik bir video çektim, render ile uğraşıyorum, motorun sesini falan duyun diye çektim.. yarın 180cc silindir pistonu takacağım, pistonun kenarlarını zımparalama fikri mantıklı geldi.. dediğiniz gibi az bir zımparalama yapsam yeter, fazla conta koyup kompresyonu azaltmadan halletmek daha iyi güç sağlar...

    peki fazla kompressyon patlama zamanını etkilemez mi? nereden öğrendiğimi hatırlamıyorum; fazla sıkıştırma buji ateşlemeden önce yakıtın yanıp patlamasına sebep olup vuruntulu çalışmaya neden oluyor diyordu bilgi... bunu önlemek içinde yüksek oktanlı benzin kullanmanın öneminden bahsediliyordu..

    birde şeyi iptal edeceğim, egzoz çıkışından karbüratöre geri dönümü iptal edeceğim, "EGR" deniliyor sanırım, egzoz zırıldıyor, katalitik konvertörü de iptal edeceğim, yenisine para veremem şu anda.

    bilgiler için teşekkürler, iyi oldu gerçekten

    edit: aa hiç aklıma gelmemişti tabi ya, orjinal üst kapak 57mm piston ayarında ama ben 62mm piston taktığım için üst kapağın 57mm genişliğindeki bombesi ile 62 mm piston kenarları uyuşmuyor ve 5mm kadar alanda çarpma bu yüzden gerçekleşiyor... evet şimdi o sesi en başından kesebilirmişiz ama işte akıl yok ki, süper oldu şimdi :D zaten o hafif vurma ile üst kapakta iz yapmıştır yarın onuda görmüş olurum söktüğümde..

    dur, yan hesaptan giriş yapıp senin yoruma çift like atayım
    Patlama zamanı değişmez ama şöyle bir sıkıntı olur motor dengesiz çalışır. Patlama şiddetli olacağı için o anlık kranki hızlı iter aşağıya sonra krank normal donme hızına gelir tekrar bu sürekli tekrarlar motordaki dengesiz çalışmayı anlarsın birde aşırı ısınma yapar blok alev gibi olur. Aşırı sıkıştırma olursa araya ince bir conta daha atarsın. Aşırı sıkıştırma da motoru zor calistirirsin birde o var mesela. Marş motoru çok zor döner hatta dönmez bile ayak Marşı'nın üzerinde tepinirsin zorla döner.
    Egr iptal edebilirsin ama asıl önemli şey egzoz içindeki katalizör iptali motorun büyüyeceği için gaz çıkışı daha fazla olacak kat iptali iyi olur. Zaten zirilti geliyor diyorsun büyük ihtimal o dağılmıştır egzoz içi açılıp çıkarırsın.
    Eğer tam performans istiyorsan motorun üst kısımlarında işlemler yapman gerek. (Üst kapak karbüratör)
    fatih.met bunu beğendi.

  19. #35059
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Telefon tutucu geldi monteledim, yağmur vardı kesilince akşam biraz yol yaptık arkadaşla. 40 km kadar denedim güzel tutuyor problemsiz ve montajı 1 dk sürdü sadece. Şimdilik sağlam gibi duruyor almak isteyen olursa tavsiye ederim Et kalınlığı güzel.

    https://i.hizliresim.com/Crw2pJ.jpg
    https://i.hizliresim.com/vD0aK8.jpg
    https://i.hizliresim.com/xtFnRG.jpg
    Siparişi verdim hemen


    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar, 180 lik yapabildiniz mi motoru

    tadı damağımda kaldı, müsait bir zamanda ben tekrardan 180cc silindiri takacağım,kompressyon azalacak ama araya fazladan baya conta koyacağım, yani silindirin üstüne ve altına birer tane değilde iki tane üste ve üç tane alta conta koyacağım..

    şu anda 150cc yan sanayi blok var ve normal çalışıyor, ön 15 ve arkada 46 numara dişli takılı (orjinalede ön 13 arka ise 44 numara)... 0-60 hızlanmasını deneyeceğim, sonrasında 180cc blok takıp sesini videoya alıp yine 0-60 km hızlanmasını deneyeceğim aynı yolda... hazır sökmüş iken silindirlerin ve pistonların boyuna bakacağım, yani eminim ki piston çarptığı için ses yapıyor, yani piston üst kapağa çarpmasa ses yapmaz..

    yarın yapacağım bu işi tabi...

    -----------------------------------

    bugün ne yaptım? bugün;

    ön amortisöre "castrol dot 3 fren hidroliği" koydum, sorun olur mu bilmiyorum. yumuşaklık derecesi çok güzel oldu böyle... aslında 5w fork oil koyacaktım ama dolapları karıştırırken fren hidroliği bulunca koyayım dedim çünkü iş güç yüzünden pek etrafa gidesim gelmiyor..

    birde benim motorun egzoz zırıldıyor, içerisinde bir şeyler dağılmış ama ney bilmiyorum, katalitik konvertör dağılmış olabilir mi? kesip bakacağız artık..

    ve telefon tutacağı, internettekileri beğenmedim(kendim yaptım ama kendi yaptığımı da pek beğenmedim, telefonu tutuyor en azından), zamanımda vardı ve bir kaç saat uğraşarak bir tane yaptım kendime, sadece GM 8 için ama, başka telefonlar olmuyor.. yükseklik ve genişliği ayarlayabilirim, ileride telefon değiştirir isem su geçirmez bir şey alacağım..

    https://i.hizliresim.com/p0E5Bk.jpg

    motorum harita gibi oldu, estetik diye bir şey kalmadı motorda, bir dünya kaza yaptım, rüzgarda kendi kendine devrildi falan, 150cc ucuz olur diye düşünüyordum ama hiçte öyle değil, her şeyi pahalı.

    ibre camı kırılmıştı ve yeni ibre 370 lira... bende bir yerden cam buldum ve evdeki elmas ile camı yuvarlak kestim, sıcak silikon ile yapıştırdım, bir ara tekrar söküp şeffaf silikon ile yapsam daha güzel durabilir..
    Fatih kardeşim merhaba daha parçaları alamadım maalesef sen biyel kolunu 180ene göre değiştiriyor musun gerçi boylar ayını mı bilmiyrum eğer aynıysa üst kapak alsam çözülür iş

  20. #35060
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    resimleri tost makinesiyle çektim idare edin

    150cc ve 180cc silindir strok mesafeleri aynı;


    --------------------------------------

    asıl fark pistonlarda; biyel koluna bağlanan yerleri yan yana getirince 62mm piston yaklaşık 2mm kadar daha yüksek durdu, resimde biraz bombeli görünebilir çünkü traşladım ama yetersiz geldi.. baya daha traşlamam gerekiyormuş.. bende birde 57mm piston da az da olsa çarpıyordu üst kapağa... yan sanayi olduğu için mi uymadı bilmiyorum, belki krank sorunludur...


    --------------------------------------

    180cc silindir 62mm geliyor iç çapı ve arkada görünen 150cc üst kapak; üst kapak içerisinde dikkat edince halka izleri görünüyor, bir süre 57mm piston ile kullandım ve bir süre 62mm piston ile kullandım.. 62mm olan piston kenara 2mm kala iz yapmış pistonun şekli itibari ile ve sonrasında 57mm yani 150cc pistona geçince oda az bir vurma yapıyordu oda iz yapmış..

    yani ne hikmettir bilemedim, 150cc pistonda 180cc pistonda üst kapağa çarpıyordu benim motorda.. şimdi geçen pazar yeni taktığım 180cc silindir yani 62mm pistonu baya bir traşladım ama yine çarpıyor yine çarpıyor :D resime aldanmayın çünkü bu resimi çektikten sonra baya bir götürdüm kenarları...


    sonuç: 62mm piston taktıktan sonra çarpma yine başladı ama eskiye göre daha az, eskiden 3 bin devirde başlıyordu çarpma ve şimdi ise 5500 devirde başlıyor, hemde eskiden fazladan 2 conta koyuyordum araya ama şimdi sadece 1 conta koydum fazladan...

    performans farkı, eskiden 4. viteste 60 km hıza kadar bayılıp 3. vitese düşüp anca 75 km hız yapabildiğim bir yokuş var, şimdi orayı bu sabah 5. vites bayılmadan 86 km hızla çıktım, hız dahada artıyordu ama viraj gelince gazı kestim...

    yani motor çekmiyor diye 3. vitese düştüğüm yokuşu artık 5. vitesle çıkıyorum.. belki cc yükseltmenin yanı sıra EGR iptal etmeminde faydası olmuş olabilir..

    bir ara tekrar söküp 1 conta daha koyup biraz daha traşlarım pistonu..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler