Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
19. sayfa BirinciBirinci ... 9171819

Benelli BN 125 (yeni)

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #361

    Üyelik
    30 Ağustos 2019
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti şu an 50kmdir kullanıyorum. Vites geçişleri gerçekten çok iyi. Titreme vesaire düşük devirlerde yok. Açıkcası daha 3. Vitese almadım desem yalan olmaz. Genel itibari ile ara sokak ve anayolda kullanıyorum yavaştan ve 3. Viteslik bir durum olmadı. Motosiklet genel itibari ile kalıplı olması sayesinde ve benim full koruma giyiyor olmamdan dolayı sanki biraz daha sakin yanaşıyor araçlar ve bundan memnunum. motosikletin lastikleri cidden berbat 40ı geçtikten sonra sanki yola tutunmuyor gibi hissediyorum bu yüzden geçmemeye özen gösteriyorum. Saçma bir şekilde motoru bir kere devirdim. Aslında devirmek de denemez baya sessizce yere değdi ki takoz bile çizilmedi o derece. motosiklet bana cidden çok keyif verse de tecrübesizlikten dolayı aşırı keyfini çıkaramıyorum. Daha 3. Günüm ve günde 1 saat gibi bir süre kullanıyorum. Havaların çok sıcak olması da cidden uzun süre kullanmamı baya engellemekte. Stres ve gerginliğin de birleşimi ile giydiğim tişört montu çıkarınca sırımsıklam bir halde oluyor. Birkaç sorum var onları da daha uzatmadan sorayım. Motosikleti durdurduktan sonra böyle tık tık tık gibimsi ses geliyor çıt çıt ve tık tık arasında bir ses. Normal mi? Asıl sorum ise hangi devir aralıklarında hangi viteslerde kullanmak en sağlıklısı olacaktır? İlk 500 bakımında hangi yağ en doğrusu olacaktır?
    Ufoz’un da söylediği gibi vites aralığı için devir sayısı söylemek doğru olmaz. Önemli olan motosikleti yola uygun devirde kullanmandır. Bu da zamanla tecrübe edeceğin bir şey, belli bir süre sonra devir göstergesiyle hiçbir işin kalmayacak motorun sesinden ve tepkisinden nerede vites yükseltip düşürmen gerekeceğini fark edeceksin.
    Trafiği yoğun ve yavaş ilerleyen dik bir rampada 1. viteste motoru biraz bağırtarak ilerleyebilirsin. Fakat bomboş bir yolda 50 km/h ile ilerlerken 5. viteste gidebilirsin. (Bu şekilde hem motoru yormamış hem de yakıttan tasarruf sağlamış olursun.)
    Trafiği yoğun ama akıcı ilerleyen bir yolda 3. ve 4. vites aralıklarını kullanabilirsin. Bu da yoğun olan ama akıcı trafikte ani yavaşlamalar esnasında gazı bırakarak motor freninden maksimum derecede faydalanmanı sağlayacaktır.
    Motorun rodajda olduğu için yüksek devirlere çıkmadan fakat olabildiğince tüm vites aralıklarını kullanman faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
    Son olarak Motosiklet Yol Sanatı adlı bir kitap var. Bu kitabı edinip okumanı ısrarla öneririm. İnternette biraz araştırırsan, pdf olarak bulabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:20 ----------

    Trafikte risk aldığımı fark ettiğimde kitapta geçen şu cümleyi hatırlıyorum: “Trafikte risk almanın korkunç sonuçlarını anımsa.”
    Disturbed34 ve sefamertcmn bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #362

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Alıntı Cicero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufoz’un da söylediği gibi vites aralığı için devir sayısı söylemek doğru olmaz. Önemli olan motosikleti yola uygun devirde kullanmandır. Bu da zamanla tecrübe edeceğin bir şey, belli bir süre sonra devir göstergesiyle hiçbir işin kalmayacak motorun sesinden ve tepkisinden nerede vites yükseltip düşürmen gerekeceğini fark edeceksin.
    Trafiği yoğun ve yavaş ilerleyen dik bir rampada 1. viteste motoru biraz bağırtarak ilerleyebilirsin. Fakat bomboş bir yolda 50 km/h ile ilerlerken 5. viteste gidebilirsin. (Bu şekilde hem motoru yormamış hem de yakıttan tasarruf sağlamış olursun.)
    Trafiği yoğun ama akıcı ilerleyen bir yolda 3. ve 4. vites aralıklarını kullanabilirsin. Bu da yoğun olan ama akıcı trafikte ani yavaşlamalar esnasında gazı bırakarak motor freninden maksimum derecede faydalanmanı sağlayacaktır.
    Motorun rodajda olduğu için yüksek devirlere çıkmadan fakat olabildiğince tüm vites aralıklarını kullanman faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
    Son olarak Motosiklet Yol Sanatı adlı bir kitap var. Bu kitabı edinip okumanı ısrarla öneririm. İnternette biraz araştırırsan, pdf olarak bulabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:20 ----------

    Trafikte risk aldığımı fark ettiğimde kitapta geçen şu cümleyi hatırlıyorum: “Trafikte risk almanın korkunç sonuçlarını anımsa.”
    Biraz geç gördüm kusura bakmayın. Geöen hafta yol sanatı kitabını aldım fakat sisteme düşmediğinden yollamamışlar. Haftaya gelir herhalde. Motosikletle 120km yol yaptım 2haftadır sürmekteyim ve şu anlık memnunum. Keyfim yerinde Göstergeye nadiren bakmatayım ve trafikte bir kere ufak bir çarpma yaşadım. Sağdan geçiyim derken alanın darlığını fark edemeyip dokundurdum, motoru yatırmadım. Bunun haricinde şu an sadece tecrübe eksikliğinin verdiği korkudan dolayı(ki bu benim için oldukça iyi) yavaş sürerek hatalarımı o şekilde kapatmaya çabalıyorum. Aralara girmeyi de oldukça dikkatli bir şekilde gerçekleştiriyorum. Şu anlık durumlar böyle. İşin en kötü yani aslında galiba deli gibi terliyor oluşumdur. Full ekipman giyiyorum(botum yok) ve motordan indiğimde tişört su içinde oluyor. Buna da maalesef elimde bir çözüm yok. Son olarak tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------


    Vites konusunda daha 4. ve 5. Vitese atamadım. Yenibosnada oturuyorum belki bilirsiniz kuleli, fevzi çakmak ve dereyolunda falan kullanıyorum.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  3. #363

    Üyelik
    30 Ağustos 2019
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz geç gördüm kusura bakmayın. Geöen hafta yol sanatı kitabını aldım fakat sisteme düşmediğinden yollamamışlar. Haftaya gelir herhalde. Motosikletle 120km yol yaptım 2haftadır sürmekteyim ve şu anlık memnunum. Keyfim yerinde Göstergeye nadiren bakmatayım ve trafikte bir kere ufak bir çarpma yaşadım. Sağdan geçiyim derken alanın darlığını fark edemeyip dokundurdum, motoru yatırmadım. Bunun haricinde şu an sadece tecrübe eksikliğinin verdiği korkudan dolayı(ki bu benim için oldukça iyi) yavaş sürerek hatalarımı o şekilde kapatmaya çabalıyorum. Aralara girmeyi de oldukça dikkatli bir şekilde gerçekleştiriyorum. Şu anlık durumlar böyle. İşin en kötü yani aslında galiba deli gibi terliyor oluşumdur. Full ekipman giyiyorum(botum yok) ve motordan indiğimde tişört su içinde oluyor. Buna da maalesef elimde bir çözüm yok. Son olarak tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------


    Vites konusunda daha 4. ve 5. Vitese atamadım. Yenibosnada oturuyorum belki bilirsiniz kuleli, fevzi çakmak ve dereyolunda falan kullanıyorum.
    Ter konusunda bir şey diyemem, malum havalar sıcak. Kullandığın monttan kaynaklı olabilir.

    Vites yükseltmekten korkma, düşük devir yüksek vites stabil gidebilirsin. Motoru da fazla yormamış olursun.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  4. #364

    Üyelik
    30 Ağustos 2019
    Yakın zamanda 10.000 km bakımı yaptıran var mı? Yaptırdıysa ne kadar fiyat tuttu, bilgilendirirseniz sevinirim.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  5. #365

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma, Benelli BN125
    Gözünüz aydın. Ekim geldi bile...
    18° - 22° sıcaklık aralığını bizim motorlar pek bir sever

    Keyfini çıkarın...
    sefamertcmn bunu beğendi.

  6. #366

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözünüz aydın. Ekim geldi bile...
    18° - 22° sıcaklık aralığını bizim motorlar pek bir sever

    Keyfini çıkarın...
    Motor çok keyifli hocam. Titremesi neredeyse yok ve vites geçişlerine alıştıkça ne kadar keyifli olduğunu anlamaya başladım. Şimdilik iyi ki almışız dedirtiyor. Daha benzin 2diş gitmesine rağmen 270kmde. Mübarek içmiyor kokluyor. Bu hesaba göre 270kmde 5.2l benzin yakmışım. 1l benzinle 51km gitmek çok iyi hissetiriyor.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  7. #367

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma, Benelli BN125
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor çok keyifli hocam. Titremesi neredeyse yok ve vites geçişlerine alıştıkça ne kadar keyifli olduğunu anlamaya başladım. Şimdilik iyi ki almışız dedirtiyor. Daha benzin 2diş gitmesine rağmen 270kmde. Mübarek içmiyor kokluyor. Bu hesaba göre 270kmde 5.2l benzin yakmışım. 1l benzinle 51km gitmek çok iyi hissetiriyor.
    Vites geçişleri muhteşem bir motor. Tık, tık...

    100 kmde 2.2 lt yakıyorum. Benim kullanım güzergahlarıma göre son derece iyi...

    Inazuma aldıktan sonra satayım diyordum BN125'i.
    İyiki "he" dediğim arkadaşım scooter almaya karar verdi.

    En azından şimdilik satmayı düşünmüyorum.
    Bu motordan aldığım keyfi başka hiç bir motor vermiyor.

    Bu arada. O lastikler değişecek... Sakın unutma...
    sefamertcmn bunu beğendi.

  8. #368

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites geçişleri muhteşem bir motor. Tık, tık...

    100 kmde 2.2 lt yakıyorum. Benim kullanım güzergahlarıma göre son derece iyi...

    Inazuma aldıktan sonra satayım diyordum BN125'i.
    İyiki "he" dediğim arkadaşım scooter almaya karar verdi.

    En azından şimdilik satmayı düşünmüyorum.
    Bu motordan aldığım keyfi başka hiç bir motor vermiyor.

    Bu arada. O lastikler değişecek... Sakın unutma...
    Hocam 70 80e çıktığım durumlarda sanki teker yokmuş da havada gidiyormuşum gibi hissettim. Valla o an dedim geç sağ şeride 50yle fıtı fıtı git. Zaten şerit çizgisi üzerinden giderken resmen motor kayıyor. Maalesef Bu ara durumlar zorladı ama yağmurlar başlamadan halledeceğim. Motorun kalıbı çok güzel bakınca 125cc gibi gelmemesi beni çok mutlu ediyor. Keyifli ve eğlenceli bir motor. Umarım böyle kalır.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  9. #369

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Herkese merhaba, malum covid vesaire derken lastiği değiştiremedim bu hafta değiştireceğim ve winter grip 2 sc500 modelini alma kararı aldım. Çağlayan murat otomotivi aradığımda 1000tl gibi bir fiyat çektiler. İnternette gürkan motorda yaz vakti olan fiyata satılmakta. Aşağıya linki bırakıyorum lastik doğru mudur?

    https://www.gurkanmotor.com/anlas-ta...et-kis-lastigi

    Birde motoru 500de getirmemi söyledi bluemotor fakat eski mesajlarda 1000de ilk bakım deniliyor. Hangisi doğrudur?
    ufoz ve sefamertcmn bunu beğendiler.

  10. #370

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma, Benelli BN125
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba, malum covid vesaire derken lastiği değiştiremedim bu hafta değiştireceğim ve winter grip 2 sc500 modelini alma kararı aldım. Çağlayan murat otomotivi aradığımda 1000tl gibi bir fiyat çektiler. İnternette gürkan motorda yaz vakti olan fiyata satılmakta. Aşağıya linki bırakıyorum lastik doğru mudur?

    https://www.gurkanmotor.com/anlas-ta...et-kis-lastigi

    Birde motoru 500de getirmemi söyledi bluemotor fakat eski mesajlarda 1000de ilk bakım deniliyor. Hangisi doğrudur?
    Az önce Erol beyi aradım 1000 liranın üstüne bir indirim daha yaparmı diye.
    "İndirimde yaptım, daha fazla yapabilebileceğim bir indirim yok" demekte.

    O lastiğe takma parası vereceksin.
    Nasıl takacakları belli değil, ki benim başıma gelmişti ve SC500 başlığında anlatmıştım.
    Ben olsam 100-150 lira fazla verir gider fabrika onaylı servise taktırırım, ki inazumadaki wg plus ları, 200 lira daha ucuza alıp taktırabileceğimi bildiğim halde gidip Murat Otomotivden aldım. Sanırım Ağustos sonuydu.

    Bakıma gelince. MjGroupun garanti belgesinde ilk bakım için 1000 km diyor.

    Oktay motoru ara. Onlarada sor. Hem sana daha yakın. İkitelli organize sanayide yerleri.


    Bu arada, lastik doğru lastik.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  11. #371

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce Erol beyi aradım 1000 liranın üstüne bir indirim daha yaparmı diye.
    "İndirimde yaptım, daha fazla yapabilebileceğim bir indirim yok" demekte.

    O lastiğe takma parası vereceksin.
    Nasıl takacakları belli değil, ki benim başıma gelmişti ve SC500 başlığında anlatmıştım.
    Ben olsam 100-150 lira fazla verir gider fabrika onaylı servise taktırırım, ki inazumadaki wg plus ları, 200 lira daha ucuza alıp taktırabileceğimi bildiğim halde gidip Murat Otomotivden aldım. Sanırım Ağustos sonuydu.

    Bakıma gelince. MjGroupun garanti belgesinde ilk bakım için 1000 km diyor.

    Oktay motoru ara. Onlarada sor. Hem sana daha yakın. İkitelli organize sanayide yerleri.


    Bu arada, lastik doğru lastik.
    Abi murat otomotivde taktıracağım. 150tl taktırma ücreti verdiler, taktırma ücretiyle bana 850ye gelir ki bu oldukça iyi bir fiyat. Pzt sipariş edeceğim geldiği vakit de gidip taktıracağım. Malum sizin de dediğiniz gibi bu çevrede düzgün takan yok. Yağmurlar dinmediğinden evden motoru çıkaramaz oldum.
    ufoz ve sefamertcmn bunu beğendiler.

  12. #372

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Herkese merhaba. An itibarı ile aranıza katılmış bulunmaktayım. Sizlere birkaç sorum olacak. Foruma yeni katıldım yazım hatam olursa kusura bakmayın.
    İlk vitesli motosikler kullanışım. Yaşım 16 ve motorun kilosundan başka sıkıntı çekmedim. Düşe kalka öğreniyorum. Koruma demiri siparişi verdim. Düşmekten korkmayacağım. En azından olduğum yerde düşmekten korkmayacağım.
    1- Dün motordan düştüm ve motordan bir sıvı aktı. Su gibi. Bu ne olabilir?
    2- Arka fren balatasını nereden sipariş verebilirim? İnternette çok araştırdım fakat bulamadım.
    3- Arka tutamak demiri. Bunu da bulamadım neredeyse tüm google araştırdım. Arkada normalde çanta demiri vardı fakat söktüm. Orijinalini aldığım arkadaş vermedi. Onda değilmiş.
    4- Vites atma pedalı çok oynuyor. Elimle vidasını sıkıyorum ama yine de kendi kendine açılıyor.
    5- Bagajda olan kauçuk malzemeden bir tanesi eksik. Bagaj sürekli oynuyor.
    6- Motor ısınmadığı zaman istop ediyor. Mesela birinci viteste kırmızı ışıkta dururken istop ediyor. Tabii ki debriyaj çekili.
    7- Lastikler fabrika çıkışlı. Motoru yatırmaya korkuyorum. Zaten acemiyim. Artçı almıyorum. Kendimi geliştirmem için tavsiyeleriniz var mı?

    Şu anlık aklıma gelenler bunlar. Bu sorularıma cevap verebilirseniz gerçekten çok sevinirim. Herkese iyi yolculuklar.

  13. #373

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma, Benelli BN125
    1-Bu motorda su yok. Benzin olsaydı kokusundan anlardınız. Yağ olmalı. Su gibi dediğinize göre açık renk. Umarım fren hidroliği değildir (zor ama mümkün)
    2-http://motokit.net/urun/arka-disk-balatasi-takim-bn125/
    3-Sanırım bir yetkili servisin fabrikaya sipariş geçmesi gerekli.
    4-Servise gidin. Motoru bir kontrol ettirin.
    5-Bagajdan kasıt sanırım arka çanta. Kapağı titreyip sesi rahatsız ediyorsa, bagaj lastiğiyle gerin.
    6-Servise gidin
    7-Bu forumda yeni başlayanlar için çokça başlık var. Okuyun.

    O motoru bir yetkili servise götürüp gösterin...
    sefamertcmn bunu beğendi.

  14. #374

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-Bu motorda su yok. Benzin olsaydı kokusundan anlardınız. Yağ olmalı. Su gibi dediğinize göre açık renk. Umarım fren hidroliği değildir (zor ama mümkün)
    2-http://motokit.net/urun/arka-disk-balatasi-takim-bn125/
    3-Sanırım bir yetkili servisin fabrikaya sipariş geçmesi gerekli.
    4-Servise gidin. Motoru bir kontrol ettirin.
    5-Bagajdan kasıt sanırım arka çanta. Kapağı titreyip sesi rahatsız ediyorsa, bagaj lastiğiyle gerin.
    6-Servise gidin
    7-Bu forumda yeni başlayanlar için çokça başlık var. Okuyun.

    O motoru bir yetkili servise götürüp gösterin...
    Yanıtlarınız için teşekkürler. Fren balatasını attığınız linkten sipariş geçemiyorum. Site sahibi ile iletişime geçtim. Satışı kapatmış. Motoru bakıma oktay motora götüreyim diyorum. Belkide Silivri'de sağlam bir usta bulursam oraya götürürüm. İstanbul içi oktay motor iyi sanırım. Dediğim sıvı büyük ihtimalle benzin. Frenlerde sıkıntı yok ama ne olur olmaz yavaş kullanayım ben. Koruma demiri sipariş ettim fiyatı gerçekten çok pahalı. Daha ucuza bulamadım. Sizin motorunuzda koruma demiri var mı? Varsa ne kadar aldınız? Teşekkürler.

  15. #375

    Üyelik
    07 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli bn125
    Öncelikle hayırlı olsun fiyatını hak eden bir motosiklet. Motorun sorunları ile ilgili Oktay motora gitmenizi tavsiye ederim. Fabrika çıkışlı lastikler hiç güvenli değil. Bütçenize göre bir lastikle değiştirmenizi tavsiye ederim. Forumda ve Youtube'da eğitici bilgiler bulunuyor. Son olarak da koruyucu ekipmansız motosiklet sürmeyin.

    İyi forumlar.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  16. #376

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Herkese iyi forumlar arkadaşlar. Benelli BN 125 motorumun egzozunu değiştirmek istiyorum. Biraz tok ses olsun yeter. Nasıl bir şey taktırmalıyım? Daha önce yapan var mı? Pişman olur muyum?

    Bunun gibi arkadaşlar.

    (link açılmazsa)
    https://www.youtube.com/watch?v=SVJQgw-1P4E


19. sayfa BirinciBirinci ... 9171819

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)