DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Kasım 2006, 19:12
#4361
Bugün kalan işlemleri hallettim
1- ruhsatı aldım. Plakaya mühür vurdurdum. Kimse bana dosyada işi biten evrakları daha sonra geri alacağımı söylememişti. Elimde ne fatura ne de sigorta belgesi olmadığını anlayınca sordum. Meğer onları ruhsatım çıkınca iade ediyorlarmış (Ankaralılar için 32 nolu gişenin karşısındaki sütunun dibine atıyorlar gidip arayıp buluyorsunuz).
2- batıkentteki sürücü kursuyla 200 YTL olan kurs ücretini (B ehliyeti olana A2 farkı) 175 YTL ye peşin nakit'e anlaştım.
3- 9 Aralıktaki sınav için 25 Ekim- 6 KAsım Arası Ziraat BAnkasına ödenmesi gereken 25 YTL yi ödeyip dekontu kursa götürdüm. Orda bir 30 YTL de direksiyon sınavı için bayıldım. 6 resim ve ikametgah ilmuhaberi, Nüfüs cüzdanı ve B sınıfı ehliyet fotokopisini verdim.
4- Savcılıktan adli sicil raporunu aldım. 3 YTL (dilekçe örneği yanımda vardı)
5- Sağlık raporunu aldım. 30 YTL
Burda kullandığım toplam 8 resim için asteğmenlikten kalma kıyafetimle çekilmiş resimleri kullandım. Sakla samanı gelir zamanı atasözünü şimdi daha çok takdir ettim.
Geriye, 11 Kasımda başlayacak kursa diploma fotokopisini adli sicil raporunu ve sağlık raporunu götürmek kaldı. Bugünkü zarar: 175+25+30+40+3=273 YTL. Dünkü harcamayla birlikte 273+92=365 YTL
Bu tahminimden pahalıya mal olmaya başladı. Daha acilen alınacaklar: Kask,eldiven,zincir. (Ahhh! Brandayı unuttum.. O da 30-35YTL ye mal olacak.)
Bu arada uzun süre yatacak motorlar için kullanım klavuzunda bazı tavsiyeler var. Bunların arasında bujileri çıkarıp yanılmıyorsam 20ml temiz motor yağı doldurmak da var silindirlere. Bi okuyun derim. Yok haftada bir çalıştırırım diyorsanız o başka. Uzun süre çalışmayan motorların kompresyonu düşüyor. Zannediyorum segmanlar açılmıyor. Hatta çalışmadıkları bile oluyor. Böyle bir durum olduğunda da silindirlere biraz yağ dökerek çalıştırmak yeterli oluyor.
RPT, motorsiklet yağı için birileri Castrol 4T öneriyordu galiba forumda (4T dört zamanlılar için demek olsa gerek). Ama gördüğüm kadarıyla sen magnatec kullanıyorsun. Bu yağ silindir duvarlarına ve parçalara yapışıp daha kaygan bir yüzey oluşturuyor zannediyorum (en azından reklamlarda öyle söylüyordu ). Bir de kışın özellikle soğuk hava viskozite değerini 0 veya 5 yapmak daha iyi olmaz mı? yoksa çok ince gelip silindire sızarak motorun yağ yakmasına mı neden olur? (kullanım klavuzunda 10W40 öneriliyor).
Birde katkı malzemeleri konusunda ne yazıldı bilmiyorum ama bunların sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Neticede ıslak debriyaj sistemine sahip motor. Şanjıman ve baskı-balata da aynı yağ ile yağlanıyor. Motora extra iyi gelebilecek katkılar burada negatif etkiye sebep olabilir. Şimdilik bukadar. Şu ankaralılar MT forumuna bir bakatım hele...
Reklamlar
-
02 Kasım 2006, 10:19
#4362
Selam....
Arkadaşlar geçen sene aküde bende aynı problemi yaşadım .Daha fazla dayanamadım ve gidip 60 ytl. verip bir yuasa 12 V 9B akü aldım.Canavar gibi akü, yazın 25 gün elimi sürmedim geldim birinci marşta aldı.Birde şarj cihazı almıştım.ATABA marka bizim aküler için ideal; yanılmıyorsam ya 20 dolara aldım yada 20 ytl. ye .Tüm şarjlı pil satıcılarında bulabilirsiniz ilgilenenlere,soran arkadaşlara duyurulur.Herkese kazasız sürüşler.
-
02 Kasım 2006, 11:05
#4363
Super Moderator
-
02 Kasım 2006, 12:11
#4364
Arkadaslar benim Raptor yeni bir huy edindi.
Arada bir kirmizi kontak dugmesine basinca hic bir calisma emaresi gostermiyor, akunun uzerindeki parlak plastik kutuya parmak uclarimla hafif bir dokununca ve tekrar deneyince calisiyor. Aku kutup baslari temizlendi ve yaglandi. Hala ayni. Neden olabilir bir fikri olan varsa beklerim...
-
02 Kasım 2006, 18:27
#4365
caser adlı üyeden alıntı
Arkadaslar benim Raptor yeni bir huy edindi.
Arada bir kirmizi kontak dugmesine basinca hic bir calisma emaresi gostermiyor, akunun uzerindeki parlak plastik kutuya parmak uclarimla hafif bir dokununca ve tekrar deneyince calisiyor. Aku kutup baslari temizlendi ve yaglandi. Hala ayni. Neden olabilir bir fikri olan varsa beklerim...
bi yerde kısa devre vardır sıgortayı faan degıstırdın dımı en ıyısı altan motora gıt bı elektrık tesısatına baksınar kesın kacak vardır
alper_tim adlı üyeden alıntı
topuz arkadaşım müslüm baba ve bazı arkadaşları bir site açtılar kendisi orda takılıyor bakırköy tarafında toplanmaları oluyo sanırım o yüzden pek siteye girmiyor ben kendisine ulaşınca haber veririm bi ara uğrar artık sitemize
yağ konusu benimde kafamı karıştırdı ben son bakımda (2500) 10w40 kullandım umarım bi sorun yaratmaz herkes bişi dedi önceki 15w40 dı bu son bakımda 10w-40 koydum pek bi değişiklik yok gibi yada ben fark etmedim bi aydınlatma olursa seviniriz
havalar kuru olduğu sürece kışın mahhalle arasında bi kaç tur atmayı düşünüyorum umarım çok yatırmam motoru ayrıca üstünde branda war ama boyayı ,cantları ve nikelajları nasıl koruyacağımı bilmiyorum neler sürmem gerekir bilgisi olan varsa lütfen yardım ya burdan ya özelden ulaşın lütfen herkese güzel sorunsuz bir kış diliyorum
not: motorumu bıraktığım garaj sadece üstü kapalı yanları açık bi yer
birde arkadaşlar ön ve arka lastik basınçlarını kaç yapmam lazım bilen war mı
evt çok konuştum kusura bakmayın
on lastık 28 arka 30 artcın yoksa 27- 29 -yada 26-28 dahı basabılırsın
-
02 Kasım 2006, 23:27
#4366
Motorun kış bakımını merak eden arkadaşlar www.motohobi.com adresinden aradıları herşeyin fazlasını bulabilirler... hatta doğru bildikleri bir çok şeyin, aslında kulaktan dolma yanlış bilgiler olduğunu göreceklerdir ...ben bu duyguyu yaşadım şahsen ... 33 yaşındayım 16 yıldır motosiklet kullanıyorum ama bir sürü yanlış bilgi sahibi olduğumu uzmanların açıklamalarını okuduktan sonra anladım... amam bunun yanında bir çok şeyide kendi içgüdülerimle doğru olarak uyguladığımı farkettim ... arkadaşlara tavsiye olunur ... saygılar...
-
03 Kasım 2006, 00:41
#4367
okan0055 adlı üyeden alıntı
Motorun kış bakımını merak eden arkadaşlar
www.motohobi.com adresinden aradıları herşeyin fazlasını bulabilirler... hatta doğru bildikleri bir çok şeyin, aslında kulaktan dolma yanlış bilgiler olduğunu göreceklerdir ...ben bu duyguyu yaşadım şahsen ... 33 yaşındayım 16 yıldır motosiklet kullanıyorum ama bir sürü yanlış bilgi sahibi olduğumu uzmanların açıklamalarını okuduktan sonra anladım... amam bunun yanında bir çok şeyide kendi içgüdülerimle doğru olarak uyguladığımı farkettim ... arkadaşlara tavsiye olunur ... saygılar...
evet abı katılıyorum cok uzel bılgıler var ne yaptın cam olayını halletınmı kargoya verdılermı?
-
03 Kasım 2006, 14:28
#4368
arkadaslar kaç km de bir bakıma sokuyoruz bizim motorları.benim motor 3200km ye geldi en son bakımı 2000km de yapmışlardı.3000 de tekrar gelecegımı soylediler pekı biz her 1000km de bir bakıma mı gireceğiz?diğer markalara bakıyorum 5000 km de bir bakıma gidiyorlar anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
-
03 Kasım 2006, 18:13
#4369
okan0055 adlı üyeden alıntı
bu gün kargoya verecekler dostum ... ben bu adamın yakasını kolay kolay bırakmam artık ... hangi aksesuarı istersem yaparız hallederiz diyo ,istanbulda olsam heralde benim motoru doğan görünümlü sahin yapardım...
RPT 57 bilgilerin için teşekkürler ...
Simdiden ıyı gunlerde kullan.
Sen merak etme bende burda bırakmıcam once ben yapar resımlerını buraya koyarım sızlerde catlarsınız
saka bı yana bakarsın ıstersen sanada kargoyla gonderırler
-
03 Kasım 2006, 18:39
#4370
aidikurt adlı üyeden alıntı
en kısa zamanda senıde aramıza beklıyoruz kardesım
Dostum inş. bende en kısa sürede aranıza katılmak isterim ama malum önümüz kış sezonunun bitmesi beklemek daha doğru olur diye düşünüyorum.
-
03 Kasım 2006, 21:36
#4371
ön cam
Alperciğim selam. ben bu ön cam ve far işini çözemedim. Motohobi.com'a girdim ancak regal aksasuarlarında bizim bahsettiğimiz camın dışında bir cam var. bu taktıracağımız camların bir kodu ve ya no'su falan var mı?
Ben bu adresten aldığım tel'e akşama kadar telefon ettim fakat açan yok. lütfen yardım eder misin? sağ ol.
-
03 Kasım 2006, 22:32
#4372
-
03 Kasım 2006, 22:37
#4373
nurettin_ adlı üyeden alıntı
Alperciğim selam. ben bu ön cam ve far işini çözemedim. Motohobi.com'a girdim ancak regal aksasuarlarında bizim bahsettiğimiz camın dışında bir cam var. bu taktıracağımız camların bir kodu ve ya no'su falan var mı?
Ben bu adresten aldığım tel'e akşama kadar telefon ettim fakat açan yok. lütfen yardım eder misin? sağ ol.
www.motohobi.com da iletişim kısmı var ordan mail at motosıklet netten alper soyledı de sıparıslerını ver telını ver adresını ver onlar senle ırtıbata gecer yollarlar
-
03 Kasım 2006, 22:48
#4374
-
03 Kasım 2006, 23:39
#4375
rpt 57;
yağ konusunda ek bilgi verebileceğinizi belirtiyorsunuz. bu topiğin orta sayfalarında epey yazıldı. hatta katkı maddeleri bile yazıldı. bu konuda epey bilgi birikimi olan eski üyelerden " kaldera " çok faydalı bilgiler vermişti. kaldera araması yaptırırsanız.. bu bilgilere ulaşabilirsiniz. özetle kullanılacak motor yağının 15-40 W olduğu yazılmıştı. siz de ekleme yapabilirsiniz elbette. bir ekleme yapmak için, sormak gerekli olmayabilir. ancak, bu durumda ben sormuş olayım; yağ konusunda yeni gelişmeler var mı? özellikle kış mevsimine giriyoruz. nelere dikkat etmeliyiz yağ ile ilgili olarak? mesela benim motor şu an yatıyor. kullanım dışı yani.. bir 3 ay yatacak. bu arada yağı bozulur mu? bu şekilde uzun süre yatacak motorlar ile ilgili olarak yağ durumu ne olmalıdır? ne yapılmalıdır? neler önerebilirsiniz? daha başka bilmediğimiz bir husus var ise.. onları da ekler iseniz, memnun oluruz.
Arkadaşlar bu motosikletin yağı 10W/40 olması gerekmektedir.İmaşatcı fırma bu specleri koymıs.Ayrıca piyasada bulabılecegınız motosıklet yağı olarak 15W50, 15W/40, 10W/50 yağlarda bulanabılmekte.
10W/40, 15W/50 yaglar sentetık yarı sentetık,10W50 yaglar ise tam sentetık olmakla beraber 15W/40 yaglar genellikle mıneral olur.Birde piyasada cokca gorunen acık (teneke) yaglardır.Bunlar dızel araclar ıcın uretılır ve motosıklet için uretılmemıstır.
Motosiklet yağlarının dıger yağlardan farkı yuksek devırlere cabuk cıkıp , motor devir oranlarının bınek araçlardan fazla olmasıdır.1400 cc normal benzınlı arac 6000-7000 devırde max. calısma yaparken 250 cc bır motosıklet cok rahat 8000 devırlerı gorur.Film tabakasının kalın olması yırtılmayı engeller yuksek devirlerde metal asınmasını engeller.Bu nedenle yuksek performaslı yağlar kullanmanızı tavsıye ederım.
Ben motosıkletıme castrol gtx magnatec 10W/40 kullanıyorum.Nitelik olarak yarı sentetık ozellıktedır.10000 devire cıkan yuksek devırlı araçlarda bıle sorun cıkarmadıgı ıcın ve daha önce yasadıgım deneyımlerden dolayı ben bu yagı kullanıyorum.
Eger ince bir yağ kullanırsanız sekmanlarda kompresyon anında ve ısı degısımınde yağ yanacak ve eksılme yapıp kurum olusumuna neden olacaktır.Üst niteliklerinde yag kullanmanızın ilk motorunuzun ılk calıstırma anında yanı en cok zorlandıgı ve asınmanın en yuksek oldugu durumda faydası olacaktır.Piston, sekman ve motor cıdarında yapısan yag ilk calıstırmada surtunmeyı dusurerek asınmayı engeller, kolay calıstırmayı sağlar.Eger teflonlu yada yapıskanlıgı fazla olan katkı maddelerı kullanırsanız motor göleklerınde olan cızık seklındekı honlama cızgılerı denılen yag tutma bosluklarını doldurur ve motosıkletlerde cokca karsılasılan cılalanma problemı ıle karsılasırsınız.İlk baslarda performans alsanız bıle uzun vadede motorunuza problem cıkarır.
Kartede motor yagının uzun surede beklesı eger yag mıneral bazlı ıse oksıdasyona yol acar, madeni yağ cok bekledıgı zaman hava ıle reaksıyona gırer ve acıkcası paslanır.bu olayın gelısmesı 2-3 ay gıbı kısa surelerde gerceklesmez.Bır baska sorunda yagın katkı maddelerının bır sure sonra cokelme yapması ve homojen olarak durmamasıdır.Çok bekleyen yağlarda bu sorun olur.Kaliteli yaglarda böyle bir sorun yasamazsınız.
Piyasada tavsıye edebılecegım yağ markaları Castrol, Mobil fiyat acısından ve bulunabılırlikte kolay olan markalar.Değerleri ve katkı madde oranları yaklasık aynıdır.Ucuz ve ambalajını kendı acmadıgınız yagı kullanmayın motorunuza koydurmayın.Tekrar söyliyeyım teneke de olan yaglar dızel yagdır.Repsol veya Motul gibi markalar motosiklet için yağ üretirler ama yukarıdakı markalarla alıcagınız sonuc cok farklı olmayacaktır.Boşuna fazla para ödemeyin.
RPT, motorsiklet yağı için birileri Castrol 4T öneriyordu galiba forumda (4T dört zamanlılar için demek olsa gerek). Ama gördüğüm kadarıyla sen magnatec kullanıyorsun. Bu yağ silindir duvarlarına ve parçalara yapışıp daha kaygan bir yüzey oluşturuyor zannediyorum (en azından reklamlarda öyle söylüyordu ). Bir de kışın özellikle soğuk hava viskozite değerini 0 veya 5 yapmak daha iyi olmaz mı? yoksa çok ince gelip silindire sızarak motorun yağ yakmasına mı neden olur? (kullanım klavuzunda 10W40 öneriliyor).
Birde katkı malzemeleri konusunda ne yazıldı bilmiyorum ama bunların sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Neticede ıslak debriyaj sistemine sahip motor. Şanjıman ve baskı-balata da aynı yağ ile yağlanıyor. Motora extra iyi gelebilecek katkılar burada negatif etkiye sebep olabilir. Şimdilik bukadar. Şu ankaralılar MT forumuna bir bakatım hele
Zincir yağı konusunda piyasada castrol, mobil, repsol, winns markalrını bulabılırsınız ama aralırnda en ıyısı castrol chain spray dir.Çünkü silikon katkılı olan bu spray zincirden hemen atmaz kendını yuksek devirlerde ısınıp zincirden sıcramasını engeller.
Fren hıdrolıklerınde ıse bıraz pahalı olucak ama acılmıs olan bır fren hıdrolıgını kullanmayın.hava ıle reaksıyona gırer ve havadakı rutubetı kaparak ısınınca su buharı olusturur.Buda frenlerınızın calısmasında problem yaratır.Dot 3 fren hıdrolıgı dot 4 e karısamaz ama Dot 4 fren hıdrolıgı dot 3 e eklenebılır.
Katkı maddelerı konusunda ıse hıcbır yağ uretıcı fırma katkı maddesı uretmez.Ambalajların uzerınde katkı maddesı kullanmayın dıye özellıkle yazar.Kullanacagınız katkı maddesı yağla uygun karısım yapmaya bılır, reaksıyona gırınce uygun performans alamayabılırsınız.
-
03 Kasım 2006, 23:42
#4376
antilimit adlı üyeden alıntı
peki dostum bu aletini sesi nasıl? makul derecede bi sesi varmı?yani egzoz olarak? yoksa biraz değişiklik yapmak gerekio mu?
ben şahsen gürültülü olanlarını daha çpok seviorum.
ben de sesini behenmedim kendim yaptım şimdi sanki şarkı söylüyor
değiştirmek gerekli sevenlere
-
04 Kasım 2006, 01:41
#4377
aidikurt adlı üyeden alıntı
evet abı katılıyorum cok uzel bılgıler var ne yaptın cam olayını halletınmı kargoya verdılermı?
bu gün kargoya verecekler dostum ... ben bu adamın yakasını kolay kolay bırakmam artık ... hangi aksesuarı istersem yaparız hallederiz diyo ,istanbulda olsam heralde benim motoru doğan görünümlü sahin yapardım...
RPT 57 bilgilerin için teşekkürler ...
-
05 Kasım 2006, 02:17
#4378
yağ ?
Rpt 57:
yağ konusundaki aydınlatıcı bilgileriniz faydalı oldu. daha önce de belirttiğim gibi, bu konuda daha önce yazılmıştı. sizin yazdıklarınızdan tek farkı şu idi;
motorun kitapçığında diyor ki, 10 w-40 kullanılacak. siz de 10 w-40 kullandığınızı belirtiyorsunuz. daha önceki yazımlarda 15 w-40 kullanmanın mantıklı olduğu izah edilmişti. neden mantıklı.. açmalıyım:
"10 w-40; ince bir yağ oluyor galiba. yani 15 w-40, 10 w-40 tan daha kalın diye anlıyorum. sorun incelik olduğunda, 10 w/40 bir yağ.. motorun da iç ısısı ile 15 w-40'a göre daha çok incelme oluyor. her ne kadar üretici 10 w/40 kullanın demiş ise de, bu önerinin özellikle bahar ve yaz ayları açısından Türkiye şartlarında 15 w/40 olarak olmasının daha mantıklı olacağı ifade edildi. Çünkü Türkiye çok soğuk iklim altında, çok kuzeyde vb. kalan bir bölgede değildir. bu durumda kış ve soğuk aylarda 10 w-40 kullanılmasının iyi olacağı, ancak bahar ve yaz aylarında 15 w/40 yağ kullanılması gerektiği anlaşılıyor."
idi.. eski sayfalarda bir yerlerde bu manada bir yazı vardı. w faktörü, viskozite denen ve kısaca belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu anlatır. araç yağlarında w faktörü önemlidir. zaten burda açıklanmaya çalışılan husus da w faktöründen dolayı ortaya çıkmaktadır. bu konuda detaylı bilgi için;
http://www.sanalusta.com/index.asp?IID=1&news_id=37
müracaat ediniz.
son olarak, motosikletinize kesinlikle bir katkı yağı eklemeyiniz. bu konuda da şu sonuç çıkmıştı. dünya devi yağ firmaları bu katkı maddelerini bulamamış da.. internet yada tv üzerinden satış yapan ve ne olduğu bile bilinmeyen ve bu satış kanalları haricinde de bulamayacağımızı anlatan firmalar mı bulmuşlar? katkı maddelerinin, kullandığınız yağa karıştırılmasında gerçekte hiç bir katkısı yoktur. bunu, bu ürünleri satan ve vicdan sahibi olan satıcılar da.. bilinçli müşterilerine söylüyorlar zaten. ancak, ticaret gereği soran müşterileri için bulundurduklarını ifade ediyorlar. alana da "alma kardeşim.. çünkü....." diye bir izah da yapmıyorlar. ama kendi araçlarında kullanmıyorlar. castrol gtx magnatec iyi bir yağdır. sadece w faktörünüzü iyi ayarlayınız. bilginize..
Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.
D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.
-
05 Kasım 2006, 14:00
#4379
okan0055 adlı üyeden alıntı
bu gün kargoya verecekler dostum ... ben bu adamın yakasını kolay kolay bırakmam artık ... hangi aksesuarı istersem yaparız hallederiz diyo ,istanbulda olsam heralde benim motoru doğan görünümlü sahin yapardım...
RPT 57 bilgilerin için teşekkürler ...
eyvallah simdiden iyi günlerde kullan
Merak etme bende yakasını bırakmayı dusunmuyorum
Motora yaptırmayı dusundugum baya bısey var senınde aklına gelen ıstekler olursa burdan yaz ben yaptırırım motoruma ve sıteye koyarım herkeste catlar
saka bı yana begenenlere gorede soylerız yıne yaparlar.
-
05 Kasım 2006, 15:25
#4380
slm arkadaşlar ben huyosung almayı düşünüyordum fakat kuzenim beni ddyw siyle bir gezdirdi vs....... gerçekten cok güzel bir motor ve beni ikileme düşürdü ve sizin topii biraz inceledim fakat asıl hoşuma giden şü dd300 e oldu bu motor türkiyeye gelecekmi acaba bilgisi olan varmı ve tahmini kaçlira olur bilgisi olan varsa ve iletirse sevinirim yellow rock sitesine e mail atıyorum bilgi için ama cevap yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler