Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Bajaj Pulsar NS160 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkada dozajlamayı elektronik mi yapıyor. Bu bilgiye nereden ulaştınız?

    Elektronik müdahale bence yoktur, gördüğüm kadarı ile fren pedalı bildiğimiz hidrolik pistonuna bağlı.
    Böyle bir şey yapacağına ABS koyması daha akıllıca olurdu.
    Zaten yanlış görmüşüm. Hidrolik değil, mekanikmiş.
    Mekanikte hiç olmaz. Dozajlamayı kendiniz yapacaksınız.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten yanlış görmüşüm. Hidrolik değil, mekanikmiş.
    Mekanikte hiç olmaz. Dozajlamayı kendiniz yapacaksınız.
    Şimdi o konu biraz alengirli ama 200 NS için Ön tarafta ABS devreye girince arkanın da kilitlenmemesi için elektronik bir yaptırıp uyguluyor motosiklet beyni deniyor. Diyende bajaj yetkilisi.

    https://www.youtube.com/watch?v=t2Io_mvUwlA

    Linkini de koydum. Süre ayarlamasını bilmediğim için 4.48 dk ya çekip dinlerseniz neden öyle dediğim daha net anlaşılır.

  3. #23

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Zoey7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar icin tesekkurler. Yag degisimi yeni yapilmisti aslinda castrol yag kullaniyor servis. Bir daha motul kullanicam. Durmadan once 1e gecmek en iyisi gibi. Olmadi hareket ettirmeyi denerim motordan memnunum baslangic icin bence ideal. Bu fiyata acikcasi istedigim tarzda bulamadim malum zamlardan sonra.Yakit tuketimi olarak olcmedim maalesef.
    Servisten ve parca ucuzlugundan cok memnunum ama simdiki aklim olsa ns200alirdim daha agir diye gozum korkmustu hic gerek yokmus. Arkada kampana fren ve yag sogutmasi bu devirde cok eski
    Işıklarda ideali zaten vites 1 de ve el debriyajda, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende, sağ el gazda(gaz vermeden) beklemektir. Eğitimlerde de bu tavsiye edilir, ki bi tehlike anında hemen gazı açıp kaçasınız.Ben motoru park etmeyeceksem ya da 4'lü yakıp kenara çekmeyeceksem kolay kolay boşa almıyorum.O kadar alışmışım ki buna, buradan ışıklarda boş viteste bekliyorum diyen birini duyunca şaşırıyorum.

    Motorunuz ve tüm alanların ki hayırlı olsun.
    17650km 2 yıl NS150 kullandım ve 13 Nisan'da satıp Dominar 400 aldım.Bu 2 yılda, oldukça.memnun kullandım.Ama alırken şimdiki NS160 fiyatına olsaydı şartları zorlar 200ünü alırdım.
    Yine de ilk motoru olanlar için kötü seçim değil, benim ns150. 4.motorumdu. Umarım sizleri de benim kadar memnun eder.

  4. #24
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi o konu biraz alengirli ama 200 NS için Ön tarafta ABS devreye girince arkanın da kilitlenmemesi için elektronik bir yaptırıp uyguluyor motosiklet beyni deniyor. Diyende bajaj yetkilisi.

    https://www.youtube.com/watch?v=t2Io_mvUwlA

    Linkini de koydum. Süre ayarlamasını bilmediğim için 4.48 dk ya çekip dinlerseniz neden öyle dediğim daha net anlaşılır.
    Bence sallıyor.

    Mekanik bağlantılı bir zımbırtıya elektronik olarak müdahaleyi benim kafam almaz.

    Ki hiç bir yazı, broşürde, arka fren için tek kelime bir şey bulamadım.
    Böyle faydalı bir şey yapacaklar da yazmayacaklar.

  5. #25

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Frenleme mevzusunda ön arka abs bile olsa motor şayet kendisi kombine fren sistemine sahip değilse, sürücü kombine fren yapmayı iyi öğrenip alışkanlık haline getirirse pratik ederek o zaman zaten sıkıntı kalmaz.Ben abs süz Ns150 de bir kere bile frenleme sıkıntısı yaşamadım, elden geldiğince hep ön arka kpmbine fren yaparım.Zaten arka freni tek başına kullanarak motosikleti durdurmak pek mümkün değildir, esas olan ön frendir. Yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem eğitim alıp bu işin nasıl yapıldığını öğrenirlerse çok daha konforlu bir motosiklet kullanımını yapacaklardır.

  6. #26

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sallıyor.

    Mekanik bağlantılı bir zımbırtıya elektronik olarak müdahaleyi benim kafam almaz.

    Ki hiç bir yazı, broşürde, arka fren için tek kelime bir şey bulamadım.
    Böyle faydalı bir şey yapacaklar da yazmayacaklar.
    Sallamasyon yada değil bilemem. Bajaj yetkilisinin sözleri. O yüzden emin olmamakla beraber bunu duydum dedim.

  7. #27

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Merhaba arkadaşlar.
    Motorumu nihayet bugün aldım. Beyaz renk ns160 2017 model.
    Bugün motoru 20km kadar kullandım. İlk intiba gayet olumlu. Sürüş pozisyonu çok rahat geldi bana, titreşim de yok denecek kadar az (tabiki 5000 devir ve altı için).

    Her ne kadar eski motorcu olsam da 2011 yılından beri motor kullanmamıştım. bu nedenle ilk bindiğimde 7 yıllık aradan kaynaklanan tedirginlik ve heyecanla acemi gibi bindim motora ancak birkaç km sonra alıştım.

    Gelelim hintlilerin öve öve bitiremedikleri rafine sürüş vadeden, yüksek torklu, ekonomik ve güçlü motora
    Motor gerçekten sürpriz oldu arkadaşlar, çünkü şehiriçi kullanımı tam bir dizel otomobil kıvamında.. Ilginç şekilde düşük devirlerde canlı bir motor. Bu özellik hoşuma gitti. 3, 4 ve 5. viteslerde 30, 40 ve 50 km hızla gidiyorsunuz ve motor 3000 devir civarında çok rahat seyir ediyor. Hangi viteste olursanız olun 2000 devirden itibaren seri şekilde toparlanıyor.

    Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri ise daha önce belirttiğim gibi arka frenin kampana olması ve ön tekerin çok ince olması. Absli bir tekerde 8 cm kalınlığında teker mi olur arkadaş, hiç olmazsa 90/90 yapsaydınız şunu. Her Neyse, onu da biz değiştireceğiz artık.

    Bu arada bana kullanım kılavuzu vermediler, başka herhangi birşey de vermediler, sordum ama yok dediler. Bu durum hoşuma gitmedi. Çünkü bugüne kadar yeni aldığım her cihazın kitapçığını mutlaka okurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

    Kullanım kitapçığını internet sitesinden indirdim ve hızlıca okudum. Zaten 35 Sayfa bişey. Bildiğimizden farklı bir durum yok, yalnız rodajı 2 kademeli olarak 2000km kadar belirlemişler. Hayırlısı olsun artık ne diyelim, başa gelen çekilir.

  8. #28

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.
    Motorumu nihayet bugün aldım. Beyaz renk ns160 2017 model.
    Bugün motoru 20km kadar kullandım. İlk intiba gayet olumlu. Sürüş pozisyonu çok rahat geldi bana, titreşim de yok denecek kadar az (tabiki 5000 devir ve altı için).

    Her ne kadar eski motorcu olsam da 2011 yılından beri motor kullanmamıştım. bu nedenle ilk bindiğimde 7 yıllık aradan kaynaklanan tedirginlik ve heyecanla acemi gibi bindim motora ancak birkaç km sonra alıştım.

    Gelelim hintlilerin öve öve bitiremedikleri rafine sürüş vadeden, yüksek torklu, ekonomik ve güçlü motora
    Motor gerçekten sürpriz oldu arkadaşlar, çünkü şehiriçi kullanımı tam bir dizel otomobil kıvamında.. Ilginç şekilde düşük devirlerde canlı bir motor. Bu özellik hoşuma gitti. 3, 4 ve 5. viteslerde 30, 40 ve 50 km hızla gidiyorsunuz ve motor 3000 devir civarında çok rahat seyir ediyor. Hangi viteste olursanız olun 2000 devirden itibaren seri şekilde toparlanıyor.

    Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri ise daha önce belirttiğim gibi arka frenin kampana olması ve ön tekerin çok ince olması. Absli bir tekerde 8 cm kalınlığında teker mi olur arkadaş, hiç olmazsa 90/90 yapsaydınız şunu. Her Neyse, onu da biz değiştireceğiz artık.

    Bu arada bana kullanım kılavuzu vermediler, başka herhangi birşey de vermediler, sordum ama yok dediler. Bu durum hoşuma gitmedi. Çünkü bugüne kadar yeni aldığım her cihazın kitapçığını mutlaka okurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

    Kullanım kitapçığını internet sitesinden indirdim ve hızlıca okudum. Zaten 35 Sayfa bişey. Bildiğimizden farklı bir durum yok, yalnız rodajı 2 kademeli olarak 2000km kadar belirlemişler. Hayırlısı olsun artık ne diyelim, başa gelen çekilir.
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan.
    Kitapçık mevzusu Bajaj'da böyle, basılı yok, sitesinden indiriliyor. Çevreciler yani Şaka bir yana ben iki motorumda da siteden indirip print ettim. Zaten bir kez okuyup bilgilenince bir daha da açıp bakılmıyor genelde.
    O alt devrilerdeki ivmelenme, bayılmadan yüksek viteste bile yeniden ivme kazanıp yukarılara tırmanma işi NS150'de de aynen vardı. Dominarda zaten bu tork mevzusu harika, sırf buna tav olup alınabilir Dominar. Arka frenin o fiyata rağmen kampana olması kötü tabii, o yüzden ben bugün alsam 200'lüğe şartlarımı zorlardım demiştim daha önce.Ki Şimdi Dominar aldım, neredeyse 200NS alacakken Dominara şartları zorladım, çünkü uzun süre kullanacağım.
    Yine de NS150'nin devamı niteliğindeki abs'li NS160'la çok rahat edeceiğinizi düşünüyorum, ki ben abs'siz NS150nin bile frenajından çok memnundum.(Bu arada hep kombine fren yapmaya çalışan biriyimdir.
    Tekrar hayırlı olsun, bence en az 10.000km yapmadan satma, hem keyfine bak, hem de sıfır aleti kısa sürede satıp zarar etme.

  9. #29

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Öncelikle teşekkür ederim, tavsiyelerinize de uymaya çalışacağım.
    Çoğunlukla şehir içinde kullanıp ara Sıra 1-2 saati geçmeyen uzakyol kullanımı için bu motor yeterli diye düşünüyorum. Zaten hızı sevmeyen biriyim, ayrıca bu motor memleketteki tüm yolların hız limitlerine zorlanmadan ulaşıyor
    Bu motoru sağlam kaldığı ve işimi gördüğü sürece kullanabilirim. Umarım yakıtı da azdır zira benim için önemli bir kriter.
    Ancak önümüzdeki birkaç yıl içinde durumu belli olacak yani motor hevesim bitip sadece ulaşım amaçlı kullanmaya başlarsam Son motorum olur, yok hevesim artarsa Veya oğlan büyüyüp uzunyola götürürse bizi orta sınıfa geçiş yapabilirim.
    Bakalım zaman ne getirecek?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

    Bugün ruhsat ve plaka işini hallettik.
    Önce bayinin hazırladığı belgeleri aldım; fatura, tip onay belgesi, yetkili bayi belgesi ve bir de vergi tahakkuk belgesi gibi bişey vardı.
    Bunlarla önce sigortacıya gidip uygun bir poliçe kestirdik. Oradan notere gittim, noterde belgeleri alıp bana ruhsat verdiler bir de plaka basım talebi yazan bir kağıt. Plakamız da noter sisteminden piyango gibi belirlendi
    Oradan şoförler odasına gidip plakayı bastırdım. Adam rulo ile siyah boyayı sürdükten sonra plakayı elime tutuşturdu, 10dk içinde kurur dedi
    Yarın sigortacıya plakayı söyleyip poliçeyi revize edeceğiz, sonra gelecek yıla kadar rahatım.
    Özetlemek gerekirse;
    Bayiden belgeleri al
    Sigorta yaptır (202TL)
    Noterden ruhsat (138TL)
    Plaka bastır (25TL)
    Toplam: 365 TL

  10. #30

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Bana tek sigorta 423₺ tuttu. Çok imreniyorum size. Kaza falan da yok.

  11. #31

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Hocam benim çok şükür 15 yıldır kaza yok
    Sportage sigortasını 430tl ye yaptırdım.

  12. #32

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Bugün plakayı plakalık ile taktırmak için servise gittim. Ustamız motoru hantal alıştırmamak için seri kullanmam getektiğini söylüyor, Uygun yol olduğu sürece kaptır git diyor. Böyle daha iyi açılırmış.
    Sizler ne dersiniz arkadaşlar?

  13. #33

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    https://www.bajaj.com.tr/turkce/sati...m-kilavuzlari/

    Kitabını oku...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

    MAKSİMUM HIZ LİMİTLERİ
    Aşağıdaki tablo, rodaj sırasındaki hız limitlerini göstermektedir.
    Km Vites
    1 2 3 4 5
    0-1000 km 14 22 30 38 44
    1000–2000 km 19 30 42 52 61

  14. #34

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Kitaba göre ilk 1000km boyunca 5000rpm geçmeyecek, ikinci 1000km sonuna kadar ise 6000rpm aşılmayacak ( nokta)

  15. #35

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün plakayı plakalık ile taktırmak için servise gittim. Ustamız motoru hantal alıştırmamak için seri kullanmam getektiğini söylüyor, Uygun yol olduğu sürece kaptır git diyor. Böyle daha iyi açılırmış.
    Sizler ne dersiniz arkadaşlar?
    En azından ilk 500 km bunu yapma derim ben. 500 bakımından sonra ara ara sabah ve akşam serin saatlerde yoklamalar çekebilirsin ama kısa süreli olsun.
    O ustanın dediği gibi hiç yapmadım bu 4.sıfır motosikletim. Önceki 3'ünden çok güzel randıman almıştım. Rodaj kurallarına uymak en azından ilk 500 km, ki bana göre 2000 km dikkat etmek lazım (kitap boşuna yazmıyor). YBR125'i sıfır almıştım zamanında ve 1000 km olmadan arkadaşların ısrarlarına rağmen uzun yola bile çıkmamıştım. Ha şimdi fabrika üretimi artık zaten rodaja gerk yok filan diyenler çıkabiliyor, eskidendi o işler diyenler çıkabiliyor. Ben kitabına uygun davranmaktan yanayım. mesela şimdi Dominarla 500 bakımını yapmadan TEM'den işe bile gitmeyeceğim, çünkü orada 90 km altında sürmek mümkün değil. Ama kitabına uygun davranırsam Bajaj mühendisleri ilk 500'de 73 km hızı geçme diyor hadi ben onu az esnettim 80 üstüne çıkmıyorum, ama bu haliyle TEM'e çıkamam. Gerek yok. Uzun yıllar kullanacaksan zaten mutlaka rodaj kurallarına uy.
    Benim şahsi yöntemim 500'e kadar maksimum dikkat, kitaba uymak, 500'den sonra yine kitabı dikkate alıp her viteste nadiren üst devirleride yoklamak.
    2000 km sonrasında normal şekilde kullanıma geçmek ama yine de 5000'e kadar filan aşırı zorlamamak. 5000'den sonra bakımı yapınca nasıl istiyprsan öyle sür. Ama ben zaten hiç bir zaman limitleri fazla zorlayan biri değilimdir. NS150'de aşağıya yazacağım son hızı bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüm mesela, ama basınca görüyordu alet.
    Motor sağır kalır mevzusuna cevabımsa NS150'de yukarıdaki gibi davrandığımda motor son hız olarak 133km'yi görüyordu. 110 - 120 ise gayet rahat çıkıyordu red line görmeden. 150cc alet için sanırım sağır kalmamış değil mi?

  16. #36

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Evet motorunuz sağır kalmamış gerçekten.
    Ben de kullandığım hiçbir makinenin limitlerini zorlamam, ne olursa olsun. Bir de üreticinin kitapçığa ne yazdığını hep merak ederim. Satın aldığım herşeyin önce kullanım kılavuzunu okurum

    Bu motora arka çanta montajı yapacağım ancak rodajı bekliyorum. Pulsar için sizler hangi çantayı ve demiri kullandınız acaba? Shad sh33 gibi fazla büyük olmayan bir çanta aerodinamik açıdan daha uygun olur diye düşünüyorum, çok ufak ve yetersiz kalır mı bilmiyorum?

  17. #37

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Ben de baştan 33 lt bi çanta taktım ama 1 yıl sonra, devamlı işe git gel ve ekipmana da önem veren biri olduğum için 33lt bana yetmedi ve biraz büyük olsa da 45lt.çanta aldım, 1 yıl kullandım ve boğaz körüsünde lodosta dahil öyle önemli bir sıkıntı yaşamadım.Şimdi aynı 45 lt.çantayı rodaj sonrası dominar'a takacağım. Biraz da motosikleti nasıl, ne amaçla kullandığınız da önemli.Yaz kış sadece kask ve montla dizlik bile takmadan 600 lük yamaha ile işe gelen arkadaş da tanıyorum.Ben kış gelirken motosiklet pantolonu kullanmaya başladığım için işe gittiğimde topcase'de koca bi sırt çantam oluyor, hatta o çantada küçük çaplı alet takımından lastik şişirme tüpüne kadar oluyor, ne biliyim yağmur varsa lastik çizme ile gidip otoparkta spor ayakkabımı giyip, çizmeyi topcase e atıyorum filan.Ama bunu hiç yapmadan işe gelen var dediğim gibi.Gerçi benim yolum da uzun 33 km gidiş, 33km dönüş yapıyorum, yani ben motoaikleti ağırlıkla otomobil gibi ulaşımda kullanıyorum, büyük topcase şart oluyor.
    Dediğim gibi kullanım amacınıza hizmet eden hacimde bir çanta, size bağlı.Tabii ki 45 lt nin görüntüsü biraz şekli bozuyor küçük motorda,bu çok açık.Ben de daha az eşya ile nasıl giderim planlamaları yapıyorum Dominar için, ama o topcase ve ön cam mecbur takılacak en kötü yaz sonunda.

  18. #38

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Bir tane arka çanta demiri aldım. Çanta olarak da 40 litrelik maxem sl40 düşünüyorum, aşırı geniş olmadığı için görüntüyü ve aerodinamigi fazla bozmaz diye tahmin ediyorum.
    500km bakımından sonra bunları takmayı düşünüyorum ama daha 200 km yapamadım çünkü motora binmeye hiç zaman olmuyor.

  19. #39

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tane arka çanta demiri aldım. Çanta olarak da 40 litrelik maxem sl40 düşünüyorum, aşırı geniş olmadığı için görüntüyü ve aerodinamigi fazla bozmaz diye tahmin ediyorum.
    500km bakımından sonra bunları takmayı düşünüyorum ama daha 200 km yapamadım çünkü motora binmeye hiç zaman olmuyor.
    Ben 2 günde 300 km yaptım
    Haftaya rodaj bakımına giderim yüksek ihtimal.
    Ben de arka çanta demiri taktıracağım, ön camı kış başında düşünüyorum. Ama arka çanta olmadan zor oluyor alışmışım. Halbuki motor boşken çok daha güzel görünüyor ama, işe git gel için de çanta şart, o kadar eşya sırtta taşınmıyor, sonra o kask nereye konacak inince, mecburen kurye mode on.

    Bu arada Bajaj da zam yapmış, iyi ki almışız demek istemiyorum, alamayanları düşünerek ama almasaymışım, şu an olsa istesem de alamayacakmışım bu fiyatlarla.
    Aldığımıza mı sevinelim, fiyatların bu şekle gelmesine mi üzelelim, acayip bir hale geldi iyice memleket.

  20. #40

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Siz bayağı uzun yol yapmışsınız
    Keşke vaktim olsaydı bende dolaşsaydım ama bugünlerde evi bile zor görüyorum. Sadece öğlen aralarında sürmeye fırsatım oluyor.
    Bizim işyerinin sahası içinde her birisi 1km civarında olan 10 tane kadar yol var ve bu yollar birbirini dama çizgileri gibi kesiyor. Çok güzel rodaj yapıyorum bu yollarda; tam kitabında yazdığı gibi oluyor
    Henüz 2 defa işyeri dışına çıkabildim motorla malesef.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler