Arkadaşlar zorunlu trafik sigortasından muafta allah göstermesin bi araca çarptınız nasıl bir işlem olacak bir bilgisi olan varmı yada yaşamış olan.
Arkadaşlar zorunlu trafik sigortasından muafta allah göstermesin bi araca çarptınız nasıl bir işlem olacak bir bilgisi olan varmı yada yaşamış olan.
Yaşamadım. Allah kimseye de yaşatmasın. Bildiğim kadarıyla eski usul. Araçlar yerinden hareket ettirilmeden polis çağrılıp tutanak tutturulacak. Sonraki süreçte onarım maliyeti nasıl belirlenip nasıl paylaşılacak bilmiyorum. Ayrıca yine bildiğim kadarıyla karşınızdaki aracın suçlu olması durumunda da sigorta devreye girmiyor. Motorunuzdaki hasarı karşınızdaki sürücü sigortası olsa bile cepten ödemek durumunda.
rkadaşlar sigortası be kadar tutarki zaten. Binmek için yaptırmak gerek diye düşünüyorum. Tamam zorunlu değil ama mazallah bir durum olursa canınız yanmaz.
Trafik sigortasını isteseniz de yaptıramıyorsunuz arkadaşlar.Yapan sigorta yok çünkü. Satıcılar sigortadan muaf olarak satıp reklamını yapıp satıyorlar ve pazarlıyorlar ise ve kimse bu adamlara uyarı veya reklam kaldırtmıyorsa ( bu ve diğer tüm 50 cc altı motorlar için geçerli ) içimizi rahat tutmak gerekir. Ben ruhsatın içine motorun bu şekilde satıldığına dair ekran görüntüleri, sigortadan muaf olduğuna dair bulabildiğim tüm yazıları koydum sizde öyle yapın. Ve bence allah göstermesin bir kaza anında ilk önce karşı taraftaki aracın masrafını düşünmek yerine kendimizi düşünelim. 3.500 TL'lik bir küçük bir motora biniyoruz diye ekipmansız yola çıkmayalım . Eldivenimizi, kaskımızı ve dizliğimizi takalım.
Üşenmeyelim..
Tabiki tedbir alınması gerekiyor.Birde 50 CC motorların zorunlu trafik sigortasından muaf olduğu bildirgesi bazı trafik birimlerine ulaşmadıkları yada ulaşmış olupta bakmayan trafik polisleri de çıkabiliyormuş karşımıza ona görede arkadaşımızın değerli yorumundaki söylediği gibi sigortadan muaf olduğuna dair ne kadar belgeniz varsa yanınızda bulundurmanızı bende tavsiye ederim.
Motor çok hoş görünüyor nostaljik bir hava katmışlar fakat motor muhafaza kapağı olmayan bir motor görünce tuhafıma gidiyor
Merhaba arkadaşlar, bende 10-15 günden beri RX9 sahibiyim. Normalde motorun tehlikeli olduğunu düşündüğümden dolayı hep uzak durmuşumdur, hiç aklıma gelmezdi motor sahibi olacağım.
Arkadaşlar normalde benim aracım var, Chevrolet Cruze.. severim kendisini, fakat benim usta görünümlü ama bilgisi ancak çırak olabilecek kişiler sayesinde, motoru kitledim. 6000 Tl masraf çıktı.
Bende facebooktaki bir ilanda gördüğüm; evraksız, plakasız, eski bir honda activa motorunu, devirsiz bir şeysiz 800 Tl satın aldım. Maksat; arabamın tamir parasını ödeyene adar ayağımı yerden kessin yeterdi.
Bir kaç ay kullandım.. polislerden kaçarak falan filan, sonra bir gün çekirge misali yakalandım...
Ben, çok çok motoru alırlar diyordum ve gözümden çıkmıştı.. Nede olsa bir kaç ay kullandım..
Ama ister misin motor çalıntı çıksın.. Haydeeee, (Bu kısmı geçiyorum çok uzun, belki sonra)...
Bu çalıntı olayını atlattıktan sonra, Artık arabanı al diyorsunuzdur. Doğru mantıklı olan bu gibi ama
motoru kullanıp alıştıktan sonra bana çok pratik geldi. Eskiden kısa mesafeler vb. boş şeyler için zırt pırt arabayı kullanıyordum. Motordan sonra anladım ki, aracımın yanına bu tarz işler için bir motor alırsam çok rahat olur, aynı zamanda aracım yıpranmaz diye düşündüm. Veeee,
Ehliyet derdi olmasın, Sigorta derdi olmasın, 40-50 km de 5-6 saat şarj derdi olmasın derken, 50 cc motorlara yöneldim. Normalde java türü bir motora asla binmem diyordum. Scoter falan alıyım diyordum ki,
RX9 karşıma çıktı. Önce biraz tereddütle yaklaştım, ama iyice bakınca.. yok ya bu motorun klasik bir tarzı var dedim ve hoş göründü gözüme. Diğer 50 cc scoter'ların yokuşu çıkamayacağı korkusu(Eşim ben 2 kişi) beni RX9 a ikna etti.
Şİmdi gelelim kuru fasülyenin faydalarına; Motorlar hakkındaki bilgim bir kaç ayla sınırlı olduğu için, bir hatam olursa affola.. ben sadece yaşadığım ve deneyimlediğim şeyleri sizlerle paylaşarak hem öğrenmek hem de elimden geldiği kadar öğretmek, bilgi vermek isterim ki; Bilgimiz paylaşarak çoğalsın...
Merhaba sevgili forum arkadaşları, iyi günler ,öncelikle motor camiasına ve formunuza yeni katıldığımı belirtmek isterim bu yüzden ekstra bir bilgiye sahip değilim. Kuba rx9 için buji , yağ ve kış lastiği tavsiyeniz var mı veyahut kullandığınız ürünler tavsiyelerinize açığım şimdiden çok teşekkür ederim.
Merhaba. Bir arkadas motor hizlanirken tekliyor, ilk çalıştırması zor oluyor, 1. Vitese takarken stop ediyor yazmis. Bulamadim yorumu simdi.
Bende aldim, ayni sekildeydi. Karburator hava ayari yap. Duzeliyor. Yetkili servislik verdikleri ya biraz acemi yada beceremedi. 3 kez yapti. En sonunda 5 km bir yolu bir ileri bir geri git gel yaptim ayari. Cok guzel oldu rolantiyi dusurmek zorunda kaldim hatta. Tek marsta da hafif gaza dokunup aliyor.
Bugun keci yollarindan bir dag tirmanisi yaptım cekis guzel. Duzlukte daha zirlamadim pek ama birkez 80 e dayandi biraktim. Ilk 500 km 60 i gecmeden bitiricem.
Benim sorunum gosterge lambasi takmayi unutmuslar bunu servise goturunce fari acinca gorduk. Fakat geri kapattigindan buyana artik gosterge de calismiyor. Birde motor isindiktan sonra stop edip yerine cekerken sanki bir lastik demire surter gibi giyyc diye ses geliyor. Debriyaji sikilasam biraz acaba. Servisede pek gidesim yok. Orayi yaparken yine baska biyerine bisey olacak diye korkmuyor degilim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
Merhaba. Kisin soguk sebebiyle daha ince yaglar tercih edilebilir. Fakat yeni aldiginiz motorun icinde zaten rodaj sebebiyle ince yag var. Ilk 500 den sonra yag secin bence.suan icindeki idare eder. Buji olarak ngk iridyum dusunuyorum ben. Enjeksiyonlu olmayan modellerde iridyum bujinin bir avantajı oluyormu bilmiyorum. Bir onceki motorunda ngk iridyum onermislerdi. Hic sorun yasatmadi. Capak yapma falan sifir. Keyfi cikarip temizliyordum. Lastik icin yaza michnelin 80,90,16 dusunuyorum. Uzerindeki lastiklerden suana kadar ilginc bir sekilde memnun kaldim yumusak fakat en ufak biseyde yarilip gidecek gibi duruyor. Kaucuk gibi bisey ya. Kisin bunlar iyi gibi.
Karbüratörün iki değişik ayarı var. Rölanti ve hava. Aşağıdaki videoda Allah razı olsun arkadaş gayet iyi açıklamış.
Bence servise götürmektense ayarı kendiniz yapın. Serviste, videodaki arkadaş kadar özene bezene ayar yapacaklarını hiç sanmıyorum. Vidaları birkaç kez rastgele oynatıp sizi başlarından savacaklardır. Ayar yapmaya elleri gitse zaten sıfır motorları ayarsız vermezler.
https://www.youtube.com/watch?v=2WuBeQMJc60
Merhaba, artçı ile sürüş deneyimi paylaşmak gerekirse motorun tekniği ile herhangi bir sıkıntı yaşamıyorsunuz. Ancak sele biraz dar olduğu için 2 kişi binebilmek için sürücü biraz ön tarafa doğru gitmesi gerekmekte. Bu durumda frene basmak ve vites değiştirmek biraz zorlaşıyor. Zorlanan başka yerlerde oluyor tabi
Aynen.. 2 kişi binilmesi bir zulüm. Arkadaki demiri seleye dönüştürme niyetim var. Ama motorun görüntüsünü bozmadan bir şeyler yapmak istiyorum.
Tarihi kendi doğduğu günden itibaren başladığını sanan insanlar var..
yorumları okuyorumda güliyim mi yoksa bu kadar bilgisizliğe ağlıyım mı bilemedim.. mobilet diye bir şey var ve bildiğiniz gayet adamlar güzel mobilet yapmışlar.. 90 lı yıllarda minsk vardı ona çok benzettim tel jant falan sele aşırı benziyor..
Velhasıl aslında motor çok güzel ama bilgilerde bir hata var trafik sigortası olmadan trafikde süremessin.. basit mantık gittin birine vurdun yada biri sana vurdu .. çok hafif maddi bir kaza diyelim.. masrafı nasıl ödiyceksiniz.. sigorta şart o yüzden o sigortasız falan trafiğe çıkmassanız ancak olur gibime geliyor..
zaten mtv bel bükmez..100 ila 250 c.c arası 68 tl bir şey yıllık.. bel büken masraflı olan sigorta..
Kullanıma bağlı istanbuldada çok işe yarar.. trafiğin çok yoğun olduğu bir semtte yaşıyorsanız ve saat 5 iş çıkışı trafiğine kalıyorsanız zaten o mobiletle bile 30-40 km hızı geçemessiniz.. aralardan derelerden kaça kaça evinize falan güzel gidersiniz ama yakıttanda büyük ekonomi olur..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)