Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mondial Revival 50 CC

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Merhabalar;
    2 gündür sahip olduğum scooter'ım hakkında gerek forumda, gerekse internette çok araştırma yaptım, ancak birkaç basit yorum dışında hiç bilgi bulamadım (teknik özellikler değil, kullanıcı yorumlarından bahsediyorum). Bende istedim ki, bu tarz bir motor almak isteyip, artılarını/eksilerini merak edenler için burada bir bilgi kaynağı oluşturup, yeni alacaklar için bir ön fikir oluşturabilirim.

    Teknik detaylar;

    Motor Tipi Tek Silindir, Dört zamanlı, Hava Soğutma
    Motor Hacmi 49.6 cc
    Silindir Çapı x Stork 39.00 x 41.50 mm
    Sıkıştırma Oranı 10.5 ± 0.1 : 1
    Yakıt Sistemi Karbüratör
    Maksimum Güç 2.3 kw at 7500 min-1
    Maksimum Tork 3.1 Nm at 6500 min-1
    Ateşleme Tipi CDI
    Şanzıman CVT
    Boyutlar (UxGxY) 1690 x 695 x 1095
    Tekerlekler Arası Mesafe 1270 mm
    Yakıt Tankı Kapasitesi 6.0±0.2 lt
    Ağırlık 85 kg
    Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
    Frenler Ön/Arka Disk / Kampana
    Tekerlek Ölçüsü Ön 3.50-10
    Tekerlek Ölçüsü Arka 3.50-10

    Resimleri;






    Kullanma kılavuzu;
    http://www.mondialmotor.com.tr/images/urunbelgeleri/_16_revival_kullanim_bakim_el_kitabi.pdf

    Gelelim 2 günlük deneyimlerime;
    Öncelikle hiç motor tecrübem olmadı. O nedenle mukayese etme gibi bir lüksüm yok. 5 yıldır aktif olarak araba kullanıyorum. Mecidiyeköy-beşiktaş arası git-gel yapmak ve havanın güzel olduğu zamanlar için motosiklet alma düşüncem vardı. Aslında başlangıç için CF Moto 150 NK düşünmüştüm ancak, maddi olarak 9000 (daha doğrusu malzemeler ile beraber 14000) TL veremeyeceğimden ve hiç motosiklet tecrübem de olmadığından daha küçük bir motor almaya karar verdim. Nihayetinde bu fındık faresine karar kıldım

    Motor öncelikle gayet sempatik, resimlerde küçük gözükmekte ama Asya Polo'ya göre fiziksel olarak çok daha büyük. İlk teslim edildiği gün deposunun dolu olduğunu zannederek gezerken yolda kaldım Benzin göstergesi meğerse çalışmıyormuş, bu nedenle alacak arkadaşlar bu olaya dikkat edin. Şimdiye kadar benim nazarımda tek eksisi bu oldu. Motorun Selesinin altında kask sığabilecek(ufak tefek birkaç malzemeyi daha alır) bir bölme mevcut. Burası gayet kullanışlı . Arka port bagaj kısmı da küçük çanta koymak için işlevsel. Motorun son hızı düz yolda 50 (55 kiloyum). Ne fazla ne eksik, motorun beyninde bu hız için bir sınırlayıcı olmalı çünkü motor daha fazla yükselebilecekken 50 ye geldiğinde gaz kesmekte. Işıklarda kalkarken gayet atik bir şekilde kalkabiliyor, bu nedenle hızlı kalkma problemi bence yok. Şehir içi kullanım için bence iş görür bir motor. Yeni başlayan (benim gibiler) için ilk aşamada ideal gözükmekte.

    Gelelim fiyat mevzusuna,
    3680 TL motosiklet + 380 TL kasko(Bursa) + 180 TL plaka ve ruhsat işlemleri (çıkarttırma vs.) = 4240 liraya mal oldu bana.

    Yarın buraya bir video ekleyerek detaylı açıklama eklemeyi planlıyorum.

    Son olarak şimdi ve ileride yazacağım tüm yorumlar tamamen kişiseldir.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    zanaatkar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Şehir
    Söğüt
    Yaklaşık 2 aydır bu scooter'ı almayı düşünüyorum ve seninde dediğin gibi internette hiç bilgi yok, bu yüzden gayet güzel bir açıklama olmuş.

  3. #3
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Merhabalar,
    Sonunda inceleme videosu çekecek vaktim oldu, rüzgar sesinden dolayı ses kalitesi biraz sıkıntılı, bir sonraki videolarda dikkat ederim artık
    Seko bunu beğendi.

  4. #4
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250

  5. #5
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Biraz resimle şenlendireyim buraları;




    solmyr bunu beğendi.

  6. #6
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Guzel inceleme.

  7. #7
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Dün akşam bir çılgınlık yapıp Yalova'dan Bursa'ya geçtim, detaylı bir anlatımını yakın zamanda yapmayı planlıyorum

  8. #8

    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Şehir
    Beykoz-Kadıköy
    Motosikleti
    Mondial 50 Revival
    Merhaba,
    Yaklaşık iki haftadır kullanıyorum, A2 ehliyete yazıldım fakat bu süre zarfında ben beklemeden B ehliyet ile buna başlamaya karar verdim. Gerçek anlamda beklentiyi karşıladığını paylaşabilirim. Ben başlangıç için hem trafiği motor ile tanımak hem ucuz seyahat etmek hem de ayağımı yerden kessin mantığı ile bu motoru aldım. Gerçek anlamda bu ihtiyacı karşıladı. A2 ehliyetim gelene kadar bu motor ile devam edeceğim ve şuan gayet tatmin edici. Artçı ile binme imkanınız var %10 eğimde tek başınıza (ben 1.70 boy, 95 kilo) sorunsuz çıkabiliyorsunuz. Fakat artçı ile zorlandığını kabul etmek gerekir. Fakat sizi yolda bırakmaz, biner gidersiniz. Parça fiyatlarının ucuz olması ve yetkili servislerinin fazla oluşu bence buraya adım atmak için gerçek bir seçenek.

  9. #9

    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa Antalya
    Motosikleti
    Honda Spacy 110
    Sikayetvar.com'da Mondial hakkında çok sayıda şikayet var. Daha yeni aldım, orası koptu burası çıktı, servis kullanıcı hatası, o parça garanti kapsamına girmez diyerek ücret istedi vb gibi. Ben kendim kullanmadım. Kullanıp şikayet edenleri okuyoruz.

    Ucuza alınan herşey gibi bu da ileride pahalısından daha pahalıya malolur. Bence 50 cc kategorisinde Peugeot kisbee, SYM orbit, Daelim Beagle gibi daha kaliteli birşey almakta fayda var.

  10. #10

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2019 X-max 250
    Alıntı karavelioglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sikayetvar.com'da Mondial hakkında çok sayıda şikayet var. Daha yeni aldım, orası koptu burası çıktı, servis kullanıcı hatası, o parça garanti kapsamına girmez diyerek ücret istedi vb gibi. Ben kendim kullanmadım. Kullanıp şikayet edenleri okuyoruz.

    Ucuza alınan herşey gibi bu da ileride pahalısından daha pahalıya malolur. Bence 50 cc kategorisinde Peugeot kisbee, SYM orbit, Daelim Beagle gibi daha kaliteli birşey almakta fayda var.
    Diğer markalar için aratma yaptığınızda da birçok farklı şikayet göreceksiniz.

  11. #11
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Merhaba,
    Motor ile 4 ay / 2600 km zaman geçirdim.
    Alan ya da almayı düşünenler için birşeyler yazmak istedim.

    1) Motorun üzerindeki lastikler berbat, ancak ilk kez motora binenler için problem değil, sadece yağmurlu havalarda frenleriniz olmadan kullandığınızı bilin. fren yaptığınız anda arka teker gezmeye başlıyor, ön teker ise kitliyor.

    2) Motorunuzu mutlaka ama mutlaka yetkili servise götürün, diğer servislere yaklaştırmayın, motorda hız limitörü var, 50 yi geçmemek üzere ayarlanmış, 20 liraya limitörü devre dışı bıraktırabiliyorsunuz, kendiniz yapmaya kalkmayın, selenin altında bir yerlerde.

    3) Limitörü açtırdıktan sonra 70'i geçmemeye dikkat edin, 80-90 gibi hızlar bu motorun harcı değil, hem frenler yetersiz kalıyor, hem de piston yetişemediği için motoru yıpratırsınız.

    4) Tekerlerin hava basıncı 30-32 PSI olmalı, artçı ile biniyorsanız ya da 90+ kilodaysanız 31-32 basmanız daha iyi, daha düşük kilolarda 32 PSI'da çok fazla yeri hissediyorsunuz.

    5) Benzin alırken pompacıyı uyarın, sensörü derinse pompa atmayabiliyor, geçen benzin alırken uyarmasam ortalık benzin olacaktı, depo sığ olduğu için pompa atmayabiliyor.

    6) Ayak marşını kullanmayı bilmiyorsanız çok asılmayın, marşın dönmesini engelleyen dili kırabilirsiniz, boş bir alana geçip motorun 5-10 dk soğumasını bekleyip pratik yaparak öğrenin. Acil durumlarda hayat kurtarıyor.

    7) Hava filtresini her gittiğinizde temizletin, motorun kağnılaşmasına sebebiyet veriyor.

    8) Motor 50 cc olduğu piston çok küçük, çalıştırırken gazı 1/4 oranında açarak çalıştırırsanız daha rahat çalışır, bu bir problem değil, küçük hacimli olduğundan direk marşla çalışmayabiliyor. (Resmi servisiyle görüştüm, normal)

    9) Kombine fren kullanmayı öğrenmeniz şart, sadece arka fren ya da ön fren yeterli olmuyor, kombine şekilde gayet yeterli oluyor.

    10) Anahtarlığa ve sele bagajını tutan kilit kısmını arada spreylerin, yoksa tutukluk yapabiliyor.

    11) Motoru alırken ruhsatta 1 ya da 2. gruba girdiğine dikkat edin, 2-6 arası ehliyet gerektiren motorlardır, bilinçsiz bir memura denk gelirseniz yanlış sınıfa yazabiliyor ruhsatı.

    12) Ön balata özellikle ilk zamanlar sürtebiliyor, bu normal, yine de benim gibi pimpirikliyseniz temizleme spreyiyle haftada bir temizlerseniz o sesten kurtulabilirsiniz.

    13) Boyunuz uzunsa mutlaka bayiye giderek motoru test edin, illa sürmeniz gerekmiyor, üstüne oturup size uyup uymayacağına karar verin. 1.90 civarı boya sahip kişiler için küçük kalabiliyor.

    14) Aynaları sıkıntılı, zayıf birisi olmama rağmen dirseklerimi gördüğüme göre, yapılı kişiler için ızdırap olacaktır, 15-30 TL'ye krom kaplama ayna temin edebilirsiniz, gayet şık duruyor ve problemi ortadan kaldırıyor.

    2800 km sonra başa dönseydim yine de alırmıydım?
    Kesinlikle ! Yukarıda saydığım şeyler öyle aman aman problemler değil, önlem olarak yaptığım şeyler. Şimdiye kadar herhangi bir ağır arızasıyla karşılaşmadım.
    aviregal ve Poyrito bunu beğendiler.

  12. #12
    KoreliVlog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 125 ZNU - Kawasaki Z250SL - KTM 1290 SA S
    Mondial çoğu scooter'ını ZNEN motosikletten alır. ZNEN Zhongshen Motor Çin'in en kaliteli4. veya 5. motosiklet üreticisidir. Motosikletleri Çin malı denecek kadar kalitesiz değildir. Hint malları kadar da sağlam değildir. Japonlarla zaten kıyaslayamazsınız. Çin-Hint malı arasında bir yerdedir. Ama çoğu Çinli ithalatçıların motosikletlerinden daha kaliteli üretiir. Örnek verecek olursam senelerdir bir çok kullanıcının kullandığı ve halen satılan Mondial 125 ZNU, önceki versiyonu 125 ZN modelleri , Kuba Nirvana 150, RMG Classico 150, Asya Nostalji 125 modeli Retro scooterlar ZNEN üretimidir. Znen Aurora modelleridir. Mondial Revival 50 modeli de ZNEN üretimidir. ZNEN Revival 50 diye de geçer. Youtube'a vs bu şekilde aratırsanız epey bir döküman video bulursunuz. Bir çok ülkede de farklı isimlerde satılıyor. ZNEN Revival 50 link:
    http://www.znen.com/productsshow.asp?id=35&tp=3&type=7#

    Yanlayarak Girdiğim Hayatından, Ara Gazı Vererek Çıkmayı da Bilirim.
    Kasksız Bulursam Yollarda Dostları, İkitekerini Bağlamayı da Bilirim.
    Kan Akmasın da Ter Aksın Diyenin, Yüzlerinden ve Dahi Gözlerinden Öperim.

  13. #13
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Merhaba,
    Sokaklarda bu scooter yaygınlaşsada burada pek kullanıcısı yok sanırım. Ancak internetten araştıran almayı düşünenler için buraya sürekli not düşmeye gayret ediyorum, umarım ileride buralar şenlenir. Motor ile 4000 km’yi devirdim, geçen hafta 4000 bakımını yaptırdım, limitörü devre dışı bıraktırmıştım, bu haliyle düz yolda 70 ile stabil gidebiliyor, gaz kelebeğini tam açtığımda da 80 görüyorum, ancak güven hissi kayboluyor. Motosiklet’in lastiklerini Anlas kışlık lastikleri ile değiştirdim ve ciddi bir yol tutuşu performansı elde ettim, Ön ve arka frene asılsam bile son raddeye kadar kaydırmıyor. Motosikletin aldığımdan beri benzin/km miktarlarını not ediyordum, bunları da paylaşıyorum, kullanımımım yoğunlukla trafik ağırlıklı;
    OPET:
    435.8 570 km - 16.05.2017
    570 740km - 24.05.2017 4.5 litre
    740 862 km 25.05.2017 2.92 lite
    862 984 km 28.05.2017 3.08 litre
    984 1140 km 01.06.2017 3.84
    1140 1265 km 04.06.2017 3.17 litre
    1265 1364 km 13.06.2017 2.76 litre
    1364 1458 km 18.06.2017 2.72 litre
    1458 1598 km 22.06.2017 3.71 litre
    1598 1758 km 03.07.2017 4.35 litre
    1758 1879 km 06.07.2017 3.26 litre
    1879 1989 13.07.2017 3.1 litre
    1989 2101 24.07.2017 3.36 litre
    2101 2210 01.08.2017 3.38 litre
    2210 2314 09.08.2017 3.44 litre
    2314 2410 21.08.2017 3.32 litre
    2410 2512 07.09.2017 3.6 litre
    2512 2637 15.09.2017 3.6 litre
    2637 2762 19.09.2017 3.01 litre
    2762 2840 26.09.2017 2.7 litre
    2840 2953 04.10.2017 3.4 litre
    2953 3074 12.10.2017 3.39 litre
    3074 3194 18.10.2017 3.37 litre
    3194 3309 27.10.2017 3.5 litre
    SHELL:
    3309 3456 03.11.2017 4 litre
    3456 3588 10.11.2017 3.46 litre
    3588 3742 12.11.2017 3.82 litre
    3742 3861 16.11.2017 3 litre
    3861 3986 24.11.2017 3.78 litre
    aviregal bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    İnceleme bayağı güzel olmuş. Şehir içi için alınabilecek bir motor.

  15. #15

    Üyelik
    22 Mayıs 2018
    bende motoru mart ayından itibaren kullanıyorum gayet memnunum almak isteyenlere tavsiye ederim. motoru alalı araba çok az kullanıyorum şehir içi park sorunu olan iller için süper bir çözüm

  16. #16

    Üyelik
    11 Mayıs 2018
    3 Haftadır kullanıyorum.İşyerine ihtiyaç için aldık.Minibüslerle git gel yaparak zaman kaybı yapıyorduk.Günlük hesap edince motor hem daha uygun geldi hemde trafik sıkıntısı yaşamıyorum.Yaklaşık 200 km oldu.Kalkışları ve ara hızlanmaları çok güzel kaçtı mı kaçıyor.Küçük olduğu için aralara çok rahat giriyor fakat boyunuz uzun ise biraz arkada oturmak zorundasınız artçı almadan sıkıntı olmuyor ama artçı alınca biraz sağa sola dönüşlerde diziniz gidona değebilir.Üstünde ki lastikler inanılmaz kötü kuru havada bile kayıyor ve çok sert yapısı var.Pirelli SL26 ile dün değiştim.Motor çok rahatladı küçüçük bir çukura girince motor canımı acıtacak kadar zıplıyordu.Pirelli ile motor yumuşacık oldu setlerdne ve çukurdan geçerken hissedemiyorsunuz.Fren mesafeside azaldı yeri resmen tırmalıyor.

    Motoruma ait resimleri yükleyerek bırakıyorum.Aklınıza gelen soruları yanıtlayabilirim.





    L beden açık kask tam sığıyor





    Arka da ki vida gözüme çok batıyordu.Şöyle şirin bir sticker ile onu gizledim

    aviregal bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    Karşıyaka
    Sezer hocam merhabalar hala motoru kullanıyormusunuz? Bir kaç ufak sorum olacak bir haftadır kullanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------

    Sezer hocam merhabalar hala motoru kullanıyormusunuz? Bir kaç ufak sorum olacak bir haftadır kullanıyorum.

  18. #18
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Merhabalar,
    Sorunuzu görmem biraz vakit aldı, öncelikle hayırlı olsun, sorularınızı buradan yanıtlayayım ki, aynı problemi bir başkası yaşadığında direkt çözüme ulaşabilsin, bu motosikletin sahiplerine de bir yol olmuş olsun.

    1-Hocam geçenlerde motor benzin akıtmaya başladı. Benzin hortumu delinmiş. Artçı ile bindiğim için arka koltukta yük olmuş, benzin hortumunu delmiş. 20 TL'ye benzin hortumunu delik yerinden kesti o kadar. Sizce bunun kalıcı bir çözümü var mıdır?
    Merhaba, Revival'ın benzin hortumunun motora bağlandığı kısım süspansiyonuna yakın, dolayısıyla aşırı yük durumunda zarar görebiliyor. Önlem almak için daha kaliteli bir hortumla değiştirebilir, Çoooook çok sağlam olsun istiyorsanız dışından bir koruma geçirebilirsiniz.
    2-Anahtar girişi, sele girişi ve freni spreyleyin demişsiniz. Hangi spreyi almam gerekiyor?
    Anahtar ve sele girişi için wd-40 candır. Ekstra olarak sele kilidine gres yağı kullanabilirsiniz. Düzenli bakım yapıyorsanız wd-40 gayet yeterli. Disk için asla wd-40 kullanmayın çünkü direkt freni iptal eder. Würth'ün disk spreyi 10 lira birşey, alın yıkadıkça bir güzel temizleyin.
    3-Hava filtresini kendim vidalarından açsam temizleyebilir miyim?
    Motorun sağ tarafında, motor bloğunun gövdesinde vidalar ile tutturulmuş bir parça hava filtresi. Eliniz biraz tornavida tutuyorsa pek ala temizleyebilirsiniz de, hava filtresini temizlemenizi tavsiye etmem. Zaten ucuz bir parça, direkt her yağ değişiminde yenilemeniz yeterlidir. Yapısı gereği basınçlı havayla temizleyenler olsa da aslında tozu filtrenin içerisine itip makinenin hava akışını biraz rahatlatmak dışında hava filtresi temizlemek diye bir kavram yok.Yenileyin.
    4-Hangi lastiği önerirsiniz? İzmir'de hep yazı yaşıyoruz. Arada bir yağmur yağar o kadar. Kar kıyamet yok.
    Yaz kış farketmez, yazın sulama, kışın soğuk nedeniyle Revival'ın lastikleri sahiden berbat, baya kaymak üzere yapılmış durumdalar. Ben Anlas'ın lastiklerinden çok memnun kaldım, öyle ki virajlara dahi 70 le girip çıkartıyor yaz kış, yumuşak hamurlu ve motosikletin sürüş karakterini değiştiriyor resmen. Anlas tavsiye ederim. Bridgestone ve türevi lastikler bu motosiklet için gereksiz lüks oluyor, amaç yumuşak hamurlu lastik kullanmak. Onun yerine 10-15.000 km de bir lastik yenielemek çok daha mantıklı aynı parayla.

    Tekeriniz düz bassın
    Poyrito bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    Karşıyaka
    Hocam cevaplar için çok teşekkür ederim. Herkes için güzel bir bilgilendirme sayfası olmuş.

  20. #20

    Üyelik
    08 Mayıs 2019
    selam arkadaşlar. b ehliyetinden dolayı 50 cc scooter almayı düşünüyorum. Bu modellerden tavsiye edeceğiniz var mı. . kuba trendy- twister / motoran allegro /Mondial Revival/ Sym Orbit / Daelim Beagle / Yuki enzo


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)