Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2421
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu.
    Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

    Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

    Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
    Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları.
    Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.

    EDİT:
    Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
    "42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
    Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.
    Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2422
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu.
    Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

    Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

    Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
    Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları.
    Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.

    EDİT:
    Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
    "42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
    Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.
    Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.

  3. #2423

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.
    Titreşimi yeterince azaltmaz diye korkum, yoksa ben de 42 yapayım diyorum ama. 42 uyar mı diyorsun? Baymoto da 42 önerdi bakımda. Bir bildiği vardır dedim, ondan sorup duruyorum. Derdim şu titreşim aynalarda bitsin, ayaklarda da azalsa kafi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.
    Evet evet ben de 150cc'den sonra ona binince uçmuş bu alet deyip almaya karar verdiydim. Ama o alet gibi titreyecekse 42 dişli ile aynalara fayda etmeyecekse kötü olur. O aletin aynalar titriyordu çünkü.

  4. #2424
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.

  5. #2425

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.
    Ben sele altındaki şasi borularına yalıtım malzemesi yapıştırdım, sügerimsi yapışkanlı bir malzeme, sıfırlamıyor ama rahatlattı eski haline göre. Hatta 1 metre idi elimde epeyce kaldı yarın artçı selesinin oradakilere de yapıştıracağım. denemek amaçlı ayak pegleri altıan da taktım, kısa sürede düşecektir ama denedim yine de.

    Malzeme şu:
    https://urun.n11.com/yapistirici-ve-...dsys_emptycart

    Çok kaliteli bir şey değil, ama iş gördü bir nebze.Önceki halinden biraz daha rahat. Parçalanmayacağını bilsem gidon elciklerine de yapıştırırdım ama çabuk parçalanacak gibi duruyor, sele altında daha uzun süre iş görecektir.

  6. #2426
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Olmadı kalın çift taraflı bant gibi bir şey ile denerim bende.

  7. #2427
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.

  8. #2428
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.
    Hocam sendeki dişli kaçtı?

  9. #2429

    Üyelik
    22 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Herkeze merhabalar
    badircik ve kdiner bunu beğendiler.

  10. #2430
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sendeki dişli kaçtı?
    bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  11. #2431

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.
    Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

    Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem
    bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.
    kdiner bunu beğendi.

  12. #2432

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.
    kdiner ve mavellen bunu beğendiler.

  13. #2433
    konak1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    PULSAR 200
    Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
    Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?

  14. #2434
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

    Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem
    bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.
    110-120 de görüyorsun ama biraz parazitli mi desem yoksa kaydırmalı mı desem o şekil yani ama beni zor duruma bırakacak bir görüntü sıkıntısı yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.
    katılıyorum özellikle son paragrafa.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

    Alıntı konak1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
    Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?
    istanbuldasınız isterseniz ümraniye servisini veya avrupa yakasında kayalar ve oktay motoru arayıp test motorunu bir deneyin onlarda dişli değişimi yapılmış test motorları olabilir, iki kişi kullanıyorsun 40 sizi rahatlatır ama 42 veya 43 daha iyi olur düşüncesindeyim özellikle 43, 43 neden öneriyorum ben 3 lü çantayı takıp uzun yola gidince yüklü olarak 42 biraz yavaş kaldı gibi siz 2 kişi bineceksiniz o yüzden 43 mantıklı olur.
    Angrypower bunu beğendi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  15. #2435

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Oktay Motor'daki test motorunda 40t dişli var üstünde.

  16. #2436

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için
    Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
    Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
    40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.

  17. #2437

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Walla bende Avrupa yakasındayım hemden Beylikdüzü'nde. Oktay Motor her şekilde sana daha yakın

  18. #2438
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için
    Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
    Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
    40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.
    ilk bakıma baymoto ya gitmiştim kapalıydı resmi tatildi sanırım oradan oktay motor a geçtim 20dk sürdü 110 u da geçmedim giderken
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  19. #2439

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.

  20. #2440
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.
    hocam tork neyi etkiliyor peki tork azalıyor ama daha çok kaçıyor beygiremi ekleniyor bu torktan giden anlamıyorum fazla bu konuları
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)