eski bir ninja kullanıcısı olarak cbr 250 rı test etme imkanı buldum. kesinlikle ninja 250 ye bindikten sonra cbr 250 r ı sevmeniz mümkün değil.
birinci sebep ses 20 km kadar şehir içinde turladım. sanki motor dökülüyor hissi veren bir çalışma sistemi var. motora kulak vererek kullanan bir kullanıcı iseniz yağ gibi bir çalışma mevcut değil kulak tırmalayan vuruntulu takırtılı bir ses bu yönüyle beni oldukça başarısız bir motor . motor yeni olmasa motoru kullanan motora zarar vermiş bile diyecektim nerdeyse. dikkat ettiyseniz youtubete hep videolarda müzik verilmiş ben bunu rüzgar sesinden dolayı zandediyordum ama motorun takırtılı sesi duyulmasın diye yapılmış
ninjada ise tereyağı gibi idi. yavaşda gitsen hızlıda gitsen çok nefis bir sesi vardı.
http://www.youtube.com/watch?v=O8vZV...eature=related burdaki sese dikkat edin.
bende ninja'nın özel bir sese sahip olduğunu düşünüyorum. alt devirlerde egzostan ıslık gibi bir ses geliyor ve motor sessiz çalışıyor, devir yükseldikçe hem egzosttan hemde motordan akıcı yüksek bir ses geliyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
hosbulduk
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
saolasin 2011 model 7400 km de keske bi dur fln etseydin, tanismis olurduk insallah sende alirsin hyosung gtr dan sonra cok iyi geldi bu motor bana
CBr 250 nin hiçmi iyi bir tarafı yoktu sadece kötü yanını yazmışsın kendine göre(oda ses olmuş). Ninjaya göre alt devirleri daha güçlü değilmiydi. Hem torku biraz daha fazla hemde daha düşük devirlerde veriyor.
Motoru her zaman 8000 devirde kullanmadığımız için 4000-5000 gibi yakıt ekonomisi veren günlük kullanım devirlerinde güçlü hissettiriyosa bu 140 tan sonra biraz daha iyi hızlanmasından daha iyi bir motor karakteri değilmi?. Bunun yokuşu ve artçısı var bide
o yoldan epey motorlu geçiyo gün içinde , hepsine el sallarsam sonum kötü bitebilir denizli-nazilli arasında ki yolda motoru bi denemişsindir , nasıl gidiyo , yorucu mu , üstüne rahat yatılıyor mu , kaça kadar çok rahat çıkıyo , maksimum kaçı gördü ?? ben hep o yolda gidip geliyordum cbr la , polis cevirmesi hep olur dikkatli olmak gerek , seneye alırsam ninja o yolda sık kullanacağım , sonrasında 1 saatlik dağ yolu var o kadar .
motoru denedim hatta denizliye varmadan radar cezasi da yedim polislerin bana hayirli olsun demeleri boyle oldu motor cok seri ve cc sine gore agresif bi motor, 140a kadar cok rahat geliyo, cok zorlamadim ben 170 de fln biraktim galiba, yatarak kullanmada ise hyosung a gore kiyaslarsam rahat degil, ama kullanimi rahat 550 km yol yaptm ve ciddi bi yorgunlugum yoktu hyoyla 300 km gittigimde yorgunluktan oluyodum tabi bunda motorun oturma tarzlarinin da etkisi var
Aslına bakarsan ninja'da vitesler ile çok oynamak gerekiyor bu doğru. CBR'in torku biraz daha fazla ama önemli olan şey torku hangi devirlerde daha fazla sağladığı. Bu konuda cbr çok başarılı fakat 100km hızdan sonraki hızlanmalarda ninja her türlü daha iyi. Benim içinde önemli olan bu, zaten 100km hızdan sonraki ivmelenmeyi önemsemiyor olsaydım 125cc'lik bir motor kullanıyor olurdum (arkadan sıkıştıran otomobillerden bıktığım için cc yükseltmek istedim ama misal cbf250 hiçbir zaman listemde olmadı mesela)
Ninja zaten artçı ile kullanılmaya uygun bir motor olmadığından (konfor açısından) o konuya hiç girmiyorum
Aslında ninja'nın sürüşüne baktığınızda yüksek devirlerde sürücüsünü tatmin ediyor olması, alt devirlerde isteksiz ve vites ile çok oynamayı gerektirmesi, son süratine ulaşana kadar sürekli ivmelenmesi (175'ten sonra çok yavaşlasa bile hızlanmaya devam ediyor) racing karakterini yansıtırken CBR ise tork dağılımı tek silindiri, ekonomik olması ve artçılı kullanıma uygun olmasıyla daha çok commuter gibi.
Bu iki motorun motor sesleri bile farklı ki bu bile başlı başına farklı bir çalıştırma gerektiren bir mühendislik olayı.
Ben cbr'ın çok başarılı bir model olacağına inanıyorum zaten çıkar çıkmaz bu kadar popüler olması bunun bir göstergesi ama izlediğim videolar ve internetten araştırdığım kadarıyla bu model bence 250cc racing sınıfında değil. Yol tutşu ve virajları racing sınıfı bir model kadar iyi olan commuter / racing kırması bir motor.
Eğer bugün 125cc'den 250cc'lik bir motora geçiyor olsaydım %90 ihtimalle cbr250 alırdım (uygun fiyatı sayesinde 0km motor alınabilmesi ve tatminkar bir performansa sahip olduğu için) ama o zaman ninja'nın tadına asla varamazdım
Bu arada bana parça kalitesi, işçilik yada gösterge gibi şeylerle gelmeyin. CBR'daki depo kapağı nedir öyle abi
---------- Post added at 23:33 ---------- Previous post was at 23:28 ----------
Yatarak kullandığında ninja'da kontak anahtarını neredeyse öpüyorsun Hyosung'da ise kaskın çene kısmı depoya yapışıyor ve tamamen ön camın arkasında kalıyorsun.
Tabi bu tamamen motorun yapısıyla ilgili. Hyosung daha uzun ve büyük bir şaseye sahipken ninja daha ufak ve daha kısa ama ufak boyut daha geniş tur gidonu ile birleşince, bu sana kıvraklık ve şehir içinde kullanım kolaylığı olarak geri dönüyor
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
bi kac sorum daha olacak oncelikle lastik degistirmeyi dusunuyorm tavsiyeler 140-17 yonunde ama 150-16 kullanan arkadaslar varmi yada siz gorduyseniz kullanimi hakkinda ne dusunuyorsunuz?
grenaj koruma takozu taktiran varmi aranizda varsa grenaji deldirip mi deldirmeden mi takti?
bir de kasko yaptirmak istiyorum ama bazi firmalar cok ucuk fiyat soyleyebiliyor, izmirdeyim en makul fiyat veren ve guvenilir firma sizce hangisi?
dubble bubble smoke cam takan bi arkadas olmus bu cami nerden temin edebiliriz ve fiyati nedir biliyorumusunz ?
radyator koruyucu ile ilgili de 250 liraya orjinali var 5 liraya da biseyler yapilabiliyor demissiniz, peki hem hazir yapilmis hemde daha insani fiyatta olanlari yok mu bunun
diyeceksiniz ki bu kadar soru soracagina bu kadar sayfayi okusaydin, valla yeni bitirdim 192 sayfayi okumayi simdiden cok tesekkurler cevaplariniz icin
geçmiş olsun , motorla daha yakalanmadım radara ama yakındır herhalde öğrenci halimle çok koyar o para bana
yaz olmadan inşallah büyütmek istiyorum bende ama ninja fiyatları çok uçuk , temiz olsun istiyorsan 9.500 falan sitelerde , 1000 lira daha koyup fazer alırım benzin parasını karşılayabilecek olsam . sen kaça aldın hocam ? cbr250 yi de çok ezdiler kıyaslamalarda biraz ön yargı oluştu ister istemez .
bu arada ninja nın 2008 den 2011 e kadar modelleri arasında kasada bi değişiklik oldu mu ?
Kasko için anadolu sigorta yada şair sigorta ile iletişime geçebilirsin. piyasada en uygun fiyatlı kasko yapan firmalar bunlar.
double bouble camı avrupa yakasında Fatih Kılıç (yanlış hatırlamıyorsam) kendisi yapabiliyor. En son fiyatı 100tl idi. İstersen kawasaki'den orijinalinide alabilirsin ama fiyatı 250tl civarında.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Peki hyosung'tan vazgecip neden ninjaya gectiniz ? (Yani bende hyosung kullanıcısıyım, motorun kalıbı ortada, okulda işte heryerde büyük artısı var bilmeyenler yani insanların %90 ından fazlası r1 1000rr türevi gercek racing sanıyo... Buna alıştıktan sonra kalıp olarak daha ufak bi motor olmak yani zor gelmedimi ? )
İki motoruda hız+serilik konusunda karşılaştırabilirmisiniz ?
seninde soyledigin gibi hyosung kalip olarak gercekten buyuk bi motor 250cc oldugunu soyledigimden insanlari inandirmakta gucluk cekiyodum
ama ikisinin arasinda kalite farki var bi kere ve hyosung da muhtemelen benim motorumdan kaynakli hep ufak tefek sorunlar cikariyodu,
bi de ben hic tam manasiyla guvenemedim o motora cunku cok kaliteli bir motor degil( fiyat performans olarak kesinlikle cok iyi o konuya hic girmiyorum )
kawasaki alayim icim rahat etsin dedim daha once de hic kullanmamistim ninja yi.
motoru kullanmaya basladiktan itibaren emin ol ki farki anliyosun vites tepkileri 250cc icin cok cok iyi ayni zamanda seri ve kalibindan oturu kivrak bir motor,
hiz olarak cok zorlamadim ama hyodan az biraz daha iyidir ama onemsenecek bi hiz farki yok, ama kullanim rahatligi ve kaliteyi her aninda hissediyosun.
ne kadar para o kadar kofte hesabi velhasil kelam 1000cc gorunumlu hyosungum olacagina 250cc kawasakim olsun dedim
Anladım aslında en mantıklı kıyaslamayı ninja'yla da tecrübelerinizi arttırdıktan sonra yapabilirsiniz, hatta sattıktan sonra yaparsanız dahada objektif olur (insanız sonucta, insan ister istemez şimdi altında hangi motor varsa onu tutar biraz ki zaten o yüzden onu almıştır :D )
Ama son bi şey sorcam hyo yu kac bin de kac model ve ne kadara almıştınız ?
Bu arada yeni motorunuz hayırlı olsun.
motor şuan 11000 de ve lastikler şu son zamanlarda gerçekten bana güven vermemeye başladı,önceden bukadar değildi yolu çok iyi tutuyodu,rahat 20.000 km gitmesi lazım dişleride iyi durumda ama bi türlü bana güven vermedi,neyse zaten sahibinden e satılık ilanı verdim cc yükseltmeyi düşünüyorum satılana kadarda idare etmeye çalışırım
Her asker yeşil bereli olamaz
depoyu fulledikten kac km sonra benzin isigi yanmaya basliyo sizde ?
birde metzellerin su lastigi bizim motorlara nasil olur? fiyati gayet uygun
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5086946/detay/
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)