@karayan inşallah bu sefer arızayı bulur düzelir.. yanlış anlama ama bence içini açsada yine o ses devam edicek. eğer motorun yeniyse 5000 km civarlarındaysan kelebeği açıp neye bakıcak ki.. civata felanda kolay kolay gevşemez hani nekadar vibrasyon fazlada olsa!! benim ustamdan tavsiye "motoru nekadar açıp kurcalarsan ayarlarsan o kadar eskir" der.. fazla kurcalatmıcaksın motorunu orjinalliğini bozmıcaksın zamanı gelince sökülen sökülür zaten der. genelde (: yine benden nacizane tavsiye.. eğer sende ustana güveniyorsan gerçekten kawasaki motorlarını yutmuş bir kişiyse gönlün rahat olması amacıyla teslim et ustanın ellerine.. Bir örnek vermek gerekirse motorumu eski tanıdığım bir ustaya gösterdim kendisi honda servisinde çalışmış. dükkanı var abi dedim bak benım yeşil nasıl at bir tur varmı eksiği gidiği felan? o da nee?? tur attı geldi debriyaj balata bitiyor senın dedi gaz açınca tepki biraz geç kalıyor fazla bağrıyor diyede ekledi 6-8 bin devir arası!! aha dedim nanayı yedik girdi 200 kağıt ama ben hissetmiyom hersey normal abi sorun yok gazlamalarda felan? nyse kendi kawa ustama gittim o da attı 1tur oğlum diyor ne debriyajı senın motorda hiçbirşey yok okadar zorladımki yinede herhangi bir sorun görmedim..git diğer ustana selam söle dedi
..uçuyoruzz DEDE
bilmiyorum bakalim, son kez gosterticem zaten bu da olmazsa oyle kullanicam, ama o ses beni motoru satmaya kadar goturur =)
arkadaşlar kuzenimin motoruna yağ koyacaz.bu motosiklet kaç litre yag alıyor bilgisi olan varmı?motor 1 yıldır garajda yatıyor başka nelerin degişmesi gerekiyor
yağ filtresini değiştirin. 1.7lt tam sentetik yağ koyun. başka bir şeyin değişmesi gerekeceğini sanmam. motor kaç model?
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
arkadaşın dediği doğru,benimde motoruma motordan anlayan birisi bindiği zaman şurası şöyle burası böyle diyor,gıcık olup ustamın yanına gidiyorum,usta diyorum böyle böyle,biniyo bakıyo sonrada hiçbişey yok diyo,arkadaşlar ufak tefek şeylere fazla takılmayın,insanız bizim bile bazen başımız ağrıyo sonrada düzeliyo,ölmüyoruz yaa,motorun gidişini ve vibrasyonunu değiştirecek bi ses ortaya çıkarsa ozaman problem var demektir...
Her asker yeşil bereli olamaz
Yaklaşık iki haftadır biniyorum Ninjama, biraz biraz alışıyorum. İlk motorum. Benizn yerine hararet göstergesi olmasının daha mantıklı olduğuna karar verdim. Trafiğe girip çıktıkça değişimi görüyor ve soğutmanın çalıştığından emin oluyorsunuz.
Benim rölanti devrim normalin üstünde 2000'e yakın. Bunun ayarı yapılabiliyor sanırım ama kullanıcı kitabını başka yerde unuttuğum için bakamadım. Tam olarak nerededir bu rölanti ayar çarkı?
Kullanıcı kitabını e-kitap olarak bulmak mümkün mü?
e-kitap olarak bulabilirsin,benim ustam kawasakinin servisi değil (yıllarca kawasaki bayisinde ustalık yapmış sertifikası var) ama ustam işyerindeki bilgisayarına e-kitap olarak indirmişti,hemde yabancı bi sitedendi ve en küçük vidasına kadar tüm ayrıntılar vardı,rölanti ayarı tam 1500 devir yap ama fazlası bence israf olur,aslında 1500 bile fazla bence 1500 ü geçmesin,yanlış hatırlamıyorsam sol yan grenajın aradan bakınca rölanti vidası gözüküyor ucu tırtıklı
Her asker yeşil bereli olamaz
evet sol grenajin orda elini uzatsan bulursun, ben de baya dusurdum rolantisini motorun mesela, cok dusuk rolantide calisiyor su an bnmki.
o sesi cozucem ben, simdi yabanci sitelerde arasirdim, valve olabilir ayar gerekiyo olabilir diyorlar, valve dedigi de supap mi subab mi o iste, ya da cam chain tensioner diyor, ona ayar cekmek ya da degistirmek gerekebilir diyorlar, ama onun tam turkce karsiligini bulamadim, ustaya da cam chain tensioner dersen ne diosun gulum diye bakar =) var mi bilen ne oldugunu o dalganin.
---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
cam chain dedigi dalga sanirim egsantrik zinciri, tensioner da onun gergi mekanizmasi sanirim, oradan dolayi ses olabilir diyor, ayar gerekebilir hatta degistirmek gerekebilir diyorlar yabanci sitelerde, bir de subaplara ayar yapsan duzelir diyen de var, biraz esneklik bosluk olabiliyormus subapta da ya bu egsantrik zincirinde sanirim.
bizim motorlara subap ayarı yapılmıyo diye biliyorum,makina kendisi otomatik yaparmış diye duymuştum,yeni nesil teknoloji vs. gibi bi muhabbet olmuştu ama muhabbeti yaptığım kişiler tabiki usta değildi,ustanıza bir sorun derim,haberiniz olsun...
Her asker yeşil bereli olamaz
yalniz bu yorumlari yapanlar da 2008 2009 ninja 250 lere yapanlar yabanci sitelerde ninjette diye bi site var hatta orda.
evet subap ayarı deniyor..25.000 km de yapılması gerekiyor şu an 21bin km deyim az kaldı sayılır (: rölanti devir ayar vidasıda arkadaşların dediği gibi sol grenajda hemen elini araya koydugun zaaman tırtıklı bir vida sola çevirirsen kısıyor sağ tarafa çevirirsen devir artıyor.. bence 1400-1500 civarı iyi gibi ..Ayar yaparken motor ilk çalıştırmadan 5-10 dk sonra yapmak daha sağlıklı oluyor ısınıp kendine geliyor bu şekilde yapmak daha iyi..
@karayan ..artık "motorum düzeldi ses mes gelmiyor" demeni bekliyorum bunca ayar yaptırdıktan sonra inşallah sorunun çözülür
..uçuyoruzz DEDE
o ses egzantrik sesi değil. egzantrik sesi daha çok çınlama gibi bir ses.
benim tahminim gaz kolunun içinde eğer varsa yaylı mekanizmadan gelen bir ses olabileceği.
gerçi önemsemiyorum artık. yaklaşık 3bin km oldu ve motorun gidişinde hiçbir sıkıntı yok. ufacık bir ses için motoru kurcalatmak istemiyorum açıkçası.
25 - 30bin'e gelmeden subab ayarlarınıda elletme. Sonuçta bu motor bir Hyosung değil. Hyosunglarda 20binlerde egzantrikten ses gelmeye başlıyor, senkron ayarlarını baştan yaptırman gerekebiliyor ama ninja'da bu tür problemler yok. Dile kolay adamlar 20yıldır aynı motoru geliştirerek kullanıyorlar..
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
gaz kolunu mu degistirmek gerek o durumda sizce,? yani elcikleri mi oluyor kisaca?
ebayden yoshimura bar endleri siparis ettim bakalim nasil olucak.
arkadaşlar bugün bi hız denemesi yaptım,180 e kadar geldi ama tam 180 demedi,178 - 179 gördüm,185 falan bekliyodum ama göremedim
farklı limiti görenler varsa yazarlarsa sevinrim ?
Her asker yeşil bereli olamaz
herkese merhabalar öncelikle
bende ninjamı aldım sonunda ve ilk motorum..
2-3 hafta oldu nerdeyse, bazı sorular var aklımda,cevaplıyacağınızı düşünerek sıralıyım hemen =d
1-) 2. el aldım motoru ruhsatım yeni geldi muayene geçerlilik tarihi nedir en son,benim yaptırmam lazım mıdır,ruhsatta yazmıyor,ayrı bi kağıtta yazıyor sanırım. o kağıt ilk sahibinde kaldı. biraz araştırmıştım ruhsatta yazar deniyordu ama baktım yazmıyor bişey.
2-)motor 10 bin bakımı 5.ayda yapılmıştı ama geçen motorum yağ barımıdır göstergesimi denir bilmiyorum, yuvarlak yerde simsiyah yağ gözüküyor,bu rengin sarı olması gerekmiyor mu. gerekiyorsa nası bu kadar çabuk kirlenir ?
3-) motorun zincirini kendim gaz yağı ile temizledikten sora zincir yağıyla yağladım,zincirin dış taraflarında biraz beyaz gözle görülür derecede kaldı, bi sakıncası olur mu temizlemem mi lazımdır ?
şimdiden teşekkürler cevaplarınız için, acemiyim bayağı.. =)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)