Şöyle anlatayım gelişmeleri bu sayfayı da tnt250 ile kalabalık ediyorum ama sohbet tatlı geldi
Öncelikle harita ile oynandı. 6-7 bin devir arası dyno da hafif çukur çıkıyordu. Enjeksiyon basınçlarını arttırarak bunu kaldırdık. 7 bin devirde canlanan motor artık 5 bin devirde kendini topluyor. 11500'de kesiciye giriyor tnt300 ise 12000'de kesiciye giriyor. 250cc'ye küçültürler iken devir kesiciyi de küçültmüşler. Zaten dyno'da 11500'e kadar güç eğrisi yukarı bakıyordu. Kesiciyi 12500'e çıkardım. Hali ile üst devirlerdeki enjeksiyon ayarları yapıldı. Fabrika değeri 31hp'i 42hp'e kadar enjeksiyon basınçlarını arttırarak çıkardım. Sonra oktan muhabbetinden dolayı vanayı tekrar kıstım 37 civarlarında şuan. Ancak tork bu kadar artmadı tabi 24nm falan çıkarsa öpüp başıma koyarım.
Arka da orjinal 46 dişli vardı. İlk başlarda 42 dişliye küçülttüm bir süre böyle kullandım. 0-100 8sn son hızda 195-196 arasında oldu. Sonraları şehir içinde atikliği arttırmak için geri 46 dişliye geri döndüm. Şuan son hız 170 ancak 0-100 6 saniyelere indi sanırım tam ölçüm yapmadım.
Yazılımı 8-9 bin km'de attım. Onun dışında geri kalan hiç bir şey değişmedi. Genel bakımlara devam 5 binde yağ değişimi, 7 binde bujileri değiştiriyorum. Normalde servis süresi daha uzun.
Şuan 21bin km olmak üzere sorunsuz devam. Yazılımdan sonra daha düşük devirlerde güç olduğundan genel kullandığım devir bandı da düştü. 7 binde canlanan motor 5 binde uyanıyor. 7-8 bin gibi vites yükseltiyorum. Ancak tork fakirliği biraz sıkışınca hissediliyor hemen. Hp iyi hoş arttı ama yüksek devirde gelen güç konforsuz oluyor.
250cc istiyorsa 50hp olsun otoban hızları hikaye oluyor. Bu aralar tnt300'ün piston takımını alıp girişmeyi düşünüyorum ama değer mi değmez mi bilemiyorum