Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #10681
    M.Cankurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 (2013)
    O kadar araştırmama rağmen temiz bi 600f bulamıyorum bulsam korkuyorum ne yapacagım bilemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10682
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı M.Cankurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar araştırmama rağmen temiz bi 600f bulamıyorum bulsam korkuyorum ne yapacagım bilemedim
    kolay iş değil ne yazıkki. eski kasa ve bakarak kullananda pek yok açıkçası.
    bu arada benzin deposunun içini kontrol ederken pompa merkezinin bağlı olduğu kısım ile depo arasındaki contanın miladını doldurmuş olduğunu keşfettim.
    Parça siparişini verdim fakat tr fabrikada ürün yok ne zaman gelecek göreceğiz artık. işin sıkıntılı yanı grenaj vidasına kadar acil posta hizmetini kullandığından millet zamanında hondanın artık bu hizmeti vermiyor olması. halbuki motorun çalışması ve yürümesine güvenlik açısından risk eden bir parça değil ise bu hizmeti kullandırmıyor olmarı gerekiyordu ama..

    son bakımdan bu yana 4bin km olacak geçen yağı bulmak sorun olabiliyor diye ustama motul 5100 10w-40 yağ almasını rica ettim. çok binemesemde 1 2 haftaya dolacak gerçi önümüzdeki hafta 6. ayı dolduracak yağ yani her şekilde değiştiriyor olacağım haftaya.

    ayrıca
    benimde devir saatimde bir naniklik var bu aralar
    titretiyor kendisini ama sürekli değil düzeliyor yine yapıyor vs
    sanırım tesisattan kaynaklı bir problem geçen hafta kafa grenajını söküp buradaki soketleri kontrol ettim. soketlerin 2 tanesinde oksitlenme vardı 1er pinde birini temizledim diğeri ise temizlerken daha dokunmam ile kırılınca değiştirdim.

    fakat devam ediyor yine. tesisattan kaynaklı muhtemelen bir ara kafa ve depoyu söküp kablolara bakıcam tek tek avometre ile

    aklıma gelen ilk problem devir saatindeki motor veya okuyucu diye düşündüm.
    Fakat okuyucudan olsaydı motorun çalışmasıda aynı şekilde düzensiz olması gerek
    devir saatinden olsa bu sefer düzgün çalışıp bozulmaz kafasına göre

    service manuali açıp tesisat kablolamasına bakıp buna göre kabloları test edeceğim tek tek başka çare yok şu an için.

  3. #10683
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kolay iş değil ne yazıkki. eski kasa ve bakarak kullananda pek yok açıkçası.
    bu arada benzin deposunun içini kontrol ederken pompa merkezinin bağlı olduğu kısım ile depo arasındaki contanın miladını doldurmuş olduğunu keşfettim.
    Parça siparişini verdim fakat tr fabrikada ürün yok ne zaman gelecek göreceğiz artık. işin sıkıntılı yanı grenaj vidasına kadar acil posta hizmetini kullandığından millet zamanında hondanın artık bu hizmeti vermiyor olması. halbuki motorun çalışması ve yürümesine güvenlik açısından risk eden bir parça değil ise bu hizmeti kullandırmıyor olmarı gerekiyordu ama..

    son bakımdan bu yana 4bin km olacak geçen yağı bulmak sorun olabiliyor diye ustama motul 5100 10w-40 yağ almasını rica ettim. çok binemesemde 1 2 haftaya dolacak gerçi önümüzdeki hafta 6. ayı dolduracak yağ yani her şekilde değiştiriyor olacağım haftaya.

    ayrıca
    benimde devir saatimde bir naniklik var bu aralar
    titretiyor kendisini ama sürekli değil düzeliyor yine yapıyor vs
    sanırım tesisattan kaynaklı bir problem geçen hafta kafa grenajını söküp buradaki soketleri kontrol ettim. soketlerin 2 tanesinde oksitlenme vardı 1er pinde birini temizledim diğeri ise temizlerken daha dokunmam ile kırılınca değiştirdim.

    fakat devam ediyor yine. tesisattan kaynaklı muhtemelen bir ara kafa ve depoyu söküp kablolara bakıcam tek tek avometre ile

    aklıma gelen ilk problem devir saatindeki motor veya okuyucu diye düşündüm.
    Fakat okuyucudan olsaydı motorun çalışmasıda aynı şekilde düzensiz olması gerek
    devir saatinden olsa bu sefer düzgün çalışıp bozulmaz kafasına göre

    service manuali açıp tesisat kablolamasına bakıp buna göre kabloları test edeceğim tek tek başka çare yok şu an için.
    Öncelikle bu konuya nerden geldimde sizin bu mesajı okudum bir bilgim yok
    Ama bende honda cbf 250 vardı dediğiniz olay bendede vardı su ile yıkadıktan sonra olmuştu.
    Ustam soketleri söktü ve hava tuttu ondan sonra çözülmüştü

  4. #10684
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı X-Slim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bu konuya nerden geldimde sizin bu mesajı okudum bir bilgim yok
    Ama bende honda cbf 250 vardı dediğiniz olay bendede vardı su ile yıkadıktan sonra olmuştu.
    Ustam soketleri söktü ve hava tuttu ondan sonra çözülmüştü
    bi kaç iş için çıkmak zorunda kaldım
    kanım sorun okuyucuda değil

    ya devir saatini çeviren motorda yada tesisattında bir naniklik var
    çünkü dün mesela kontağı açtığımda check yaparken devir saati sona dayanıp geri gelirken tık tık gidiyordu takılarak sonra devir saati 0'da kalıyor felan makina yürüyor ama.
    zaten okuyucu ateşleyici için bir okuyucu varken başka bir okuyucuya gerek yok bunun içinde okuyucuyu eledim ondan.

    işlerde baya yoğun olması nedeni ile service manualini açamadım henüz bu saat olmuş çalışıyorum halen evde...
    hafta sonumu bir boş yakalayabilsem muhtemelen bayramda olacak gibi tesisattaki renk kablo hangileri ise ölçüm yapmam lazım tesisatta sorun varsa diye en sağlıklı olacak yöntem
    zaten sorun orada çıkmaz ise belli devir saati motoru

    bu arada soketleri temizledim wd40'ta sıktım oksitlenen bir pin kırıldı temizlemek için iğneyi dokundurmamla onu değiştirdim sorun devam ama

  5. #10685
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    arkadaşlar merhaba f im ile 50bini devirdim çok şükür sorunsuz,

    son zamanlarda fazla sert kullandım ani gaz açmalar falan,bu akşam motoru içeri alırken (çalışmıyorken) vitesteydi boşa almakla uğraşmayıp debriyaja basıp hareket ettirdiğim anda debriyaj tarafından ilk harekette bir tıslama bir sürtme bir takılma vari bir ses geldi, e kıl adamız malum öncesinde yoktu bu ses elimle motoru ittirdiğimde ilk harekette ve birinci viteste iken geliyor boşta itersem bi ses yok,

    neye delalettir bu ses? debriyaj balatası gibi geldi bana km de müsait ama korkum debriyaj tasından falan olmasın özellikle İlkay hocam sizin yorumunuzu bekliyorum sizde benim gibi f ile bütünleştiniz

  6. #10686
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Bence balatalardan 50binde tas sorun çıkarmaz gibi
    Yağ ne kullanıyorsun?

  7. #10687
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence balatalardan 50binde tas sorun çıkarmaz gibi
    Yağ ne kullanıyorsun?
    yağımı yeni değiştirdim 15-50 5100 motul abi, aman tas olmasın balata ne gerekiyorsa en iyisini alır değiştiririm

    daha önce hiç debriyaj balatası sorunu ile karşılaşmadım o yüzden hakim değilim mevzuya,motorun kavraması güzel aslında ama 50bindir orjinal balata illaki aşınmıştır.

  8. #10688
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağımı yeni değiştirdim 15-50 5100 motul abi, aman tas olmasın balata ne gerekiyorsa en iyisini alır değiştiririm

    daha önce hiç debriyaj balatası sorunu ile karşılaşmadım o yüzden hakim değilim mevzuya,motorun kavraması güzel aslında ama 50bindir orjinal balata illaki aşınmıştır.
    tas elle ittirirken ses yapmaz öyle balatalardan yapar ama
    ayrıca 15-50 kalın değil mi ?
    tr koşullarına göre yaz kış 10-40 yeterli oluyor 50 derece havaları görmüyor neticede 15-50 kullanasınız
    ben 84bindeki motoruma daha yeni 5100 10w-40 koydum her zamanki gibi sorun yok gayet iyi durumda
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #10689
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tas elle ittirirken ses yapmaz öyle balatalardan yapar ama
    ayrıca 15-50 kalın değil mi ?
    tr koşullarına göre yaz kış 10-40 yeterli oluyor 50 derece havaları görmüyor neticede 15-50 kullanasınız
    ben 84bindeki motoruma daha yeni 5100 10w-40 koydum her zamanki gibi sorun yok gayet iyi durumda
    tamam ozaman balatalardan şüpheliydim zaten peki ebc kevlar balatalar iyimidir? şu linkteki set halinde

    http://www.kmadepo.com/honda-cbr-600...600%20F&page=3

    yağı 15-50 koymamın sebebi sıcaktan ziyede daha kalın olduğu için tercih etmem,10-40 da kullanıyorum arada motor daha güzel gidiyor ama ince olduğu için motor mekanik sesi çok duyuyorum 15-50de daha sessiz motor.

  10. #10690
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam ozaman balatalardan şüpheliydim zaten peki ebc kevlar balatalar iyimidir? şu linkteki set halinde

    http://www.kmadepo.com/honda-cbr-600...600%20F&page=3

    yağı 15-50 koymamın sebebi sıcaktan ziyede daha kalın olduğu için tercih etmem,10-40 da kullanıyorum arada motor daha güzel gidiyor ama ince olduğu için motor mekanik sesi çok duyuyorum 15-50de daha sessiz motor.
    ben en son 70binde debriyaj balatalarım bitmek üzere olduğundan bunları taktım
    kevlar biraz daha yarış serisi olarak geçer diğer balatalar gibi yanma derdi yok zor koşullara daha dayanıklılar

    ayrıca mekanik sesleri duymak güzeldir oluşabilecek sorunları ses değişimi başlarken fark edersin başında sonrasında başka sorunları beraberinde getirmemesi için zincirleme reaksiyon olarak

    ayrıca yağ değişimi performans pek fark edilemez 95 ile 100 oktan arasındaki benzinde olduğu gibi
    daha çok sadece pisikolojik etkenlerdir bunlar saliseleri ölçme be hissetme şansımız olmadığından
    ek olarak uzun vadede motosikletide zorlar tam gaz/pist modunda gitmediğimiz sürece yağın ısı olarak kızmaya başlaması bile ortalama en az 45dk buluyor
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #10691
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben en son 70binde debriyaj balatalarım bitmek üzere olduğundan bunları taktım
    kevlar biraz daha yarış serisi olarak geçer diğer balatalar gibi yanma derdi yok zor koşullara daha dayanıklılar

    ayrıca mekanik sesleri duymak güzeldir oluşabilecek sorunları ses değişimi başlarken fark edersin başında sonrasında başka sorunları beraberinde getirmemesi için zincirleme reaksiyon olarak

    ayrıca yağ değişimi performans pek fark edilemez 95 ile 100 oktan arasındaki benzinde olduğu gibi
    daha çok sadece pisikolojik etkenlerdir bunlar saliseleri ölçme be hissetme şansımız olmadığından
    ek olarak uzun vadede motosikletide zorlar tam gaz/pist modunda gitmediğimiz sürece yağın ısı olarak kızmaya başlaması bile ortalama en az 45dk buluyor
    balatalar alınır yani orjinal almaya gerek yok diyosun.

    şimdi biraz açayım konuyu daha önce pek çok marka kullandım viskozite olarak da 10-40 15-50 yağlar kullandım hep.Bahsettim mekanik sesler üst kapaktan gelen sübap sesleridir egzantirik zincirinin çıkardığı ses gibi bi ses... motorun kmsi gereği çok normal olan bu sesler 10-40 da bariz belli iken 15-50de azalıyor,ayrıca bahsettiğiniz soruna önceden teşhis için duyulması gereken sesleri asla bastıracak bir özellikte değil,malum makina 50 binde ve performans odaklı bir motor az buz devirde çevirmiyor makinedeki aşınma payını da hesaba katacak olursak 15-50 bence en ideali ama makine 10-20 bin km bandında ise tabiki de 10-40 iyi.

    performans olayı da şöyle son hıza tabi ki etkisi olmaz çok bişey beklememek lazım hatta motor uzun süre kullanmış biride anlamayabilir ama 10-40 da sağlam gaz açmalarda motor biraz daha hızlı devirleniyor-ayrıca şu da var radyatörü söktüm temizledim petek araları tıkalıydı temizlikten sonra motor resmen su soğutmalı oldu eskiden hava ile soğuyomuş radyatör temizliğinden sonra 10-40 yağ ile kullandım sonrasında 15-50 yağ koyarak kullandım motor ısısı 15-50 de daha yüksek oldu bir derece falan bu da dezavantajı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    yaklaşık 2,5ay önceki radyatör temizliğim ve genel bakım birkaç foto









    temizlik sonrası denemelerden bir kare.



    kirli bir hava filtresi temiz hali yok tek kişiyim bu tip işleri yaparken bu yüzden foto olayı hep 2. plan kalıyor.





    radyatör temizliği ile ilgili birkaç bilgilendirme: motorlarımız ön tekerden çamuru sürekli radyatöre göndermekte yıllar içinde biriken

    çamur sinek ölüleri ısınıp soğumayla taş gibi oluyor bu soğutma performansını düşürüyor.10 yıllık birikimi temizlerken bu radyatörden

    çok zorlandım ne sıcak su ne ovalamak o peteklerin arasındaki taşlaşmayı çözmedi tek çareyi porçözde buldum çok tedirgin oldum

    kullanırken alüminyum için zarar vermez yazıyor üzerinde ama çok aşırısı da zarar verir bildiğin asit çünkü...2 şişe porçöz anca

    temizledi ki hala kalan küçük taşlar vardı petekler arasında bunlar içinde kuvvetli hava tuttum havayı tutarken çıkan küçük taşlar mermi

    gibi göze gelmesin dikkat ! havayı yandan değil peteklerin tam karşısından verirseniz petekler yamulmaz,benden önceki sahibi radyatöre

    maalesef tazzikli suyu yandan vererek yüzde10luk bir bölümünü yamultmuş fakat çok sorun değil.

    not:temizlikten sonra petekleriniz yamuk olduğu için hava alışta ve soğutmada sorun yaratabilir, radyatörü söküp yamuk petekli yüzey

    güneşe gelecek şekilde tutun ve yamuk olmayan kısımdan bakın eğer ışık geçiyorsa çok sorun değil eğer hiç ışık geçirmiyorsa çin

    işkencesi başlıyor tek tek düzeltin petekleri

    dip not:motoruma amortisör yağ değişiminden egzantrik gergi değişimine en ufak civata değişimine kadar kendim yaparım FAKAT yaptığım en gerekli iş bu radyatör temizliği oldu... şehir içine girince aniden ısı yükseliyordu bu yaz resmen F için serin geçti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    50 bininci kilometre sonrası yıkama



    Sokollu ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  12. #10692
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatalar alınır yani orjinal almaya gerek yok diyosun.

    şimdi biraz açayım konuyu daha önce pek çok marka kullandım viskozite olarak da 10-40 15-50 yağlar kullandım hep.Bahsettim mekanik sesler üst kapaktan gelen sübap sesleridir egzantirik zincirinin çıkardığı ses gibi bi ses... motorun kmsi gereği çok normal olan bu sesler 10-40 da bariz belli iken 15-50de azalıyor,ayrıca bahsettiğiniz soruna önceden teşhis için duyulması gereken sesleri asla bastıracak bir özellikte değil,malum makina 50 binde ve performans odaklı bir motor az buz devirde çevirmiyor makinedeki aşınma payını da hesaba katacak olursak 15-50 bence en ideali ama makine 10-20 bin km bandında ise tabiki de 10-40 iyi.

    performans olayı da şöyle son hıza tabi ki etkisi olmaz çok bişey beklememek lazım hatta motor uzun süre kullanmış biride anlamayabilir ama 10-40 da sağlam gaz açmalarda motor biraz daha hızlı devirleniyor-ayrıca şu da var radyatörü söktüm temizledim petek araları tıkalıydı temizlikten sonra motor resmen su soğutmalı oldu eskiden hava ile soğuyomuş radyatör temizliğinden sonra 10-40 yağ ile kullandım sonrasında 15-50 yağ koyarak kullandım motor ısısı 15-50 de daha yüksek oldu bir derece falan bu da dezavantajı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    yaklaşık 2,5ay önceki radyatör temizliğim ve genel bakım birkaç foto

    http://i.hizliresim.com/9GLmQZ.jpg

    http://i.hizliresim.com/qEBGbZ.jpg

    http://i.hizliresim.com/QQMVaj.jpg

    http://i.hizliresim.com/dXbOPp.jpg

    temizlik sonrası denemelerden bir kare.

    http://i.hizliresim.com/2jZJbA.jpg

    kirli bir hava filtresi temiz hali yok tek kişiyim bu tip işleri yaparken bu yüzden foto olayı hep 2. plan kalıyor.

    http://i.hizliresim.com/MkJd0M.jpg



    radyatör temizliği ile ilgili birkaç bilgilendirme: motorlarımız ön tekerden çamuru sürekli radyatöre göndermekte yıllar içinde biriken

    çamur sinek ölüleri ısınıp soğumayla taş gibi oluyor bu soğutma performansını düşürüyor.10 yıllık birikimi temizlerken bu radyatörden

    çok zorlandım ne sıcak su ne ovalamak o peteklerin arasındaki taşlaşmayı çözmedi tek çareyi porçözde buldum çok tedirgin oldum

    kullanırken alüminyum için zarar vermez yazıyor üzerinde ama çok aşırısı da zarar verir bildiğin asit çünkü...2 şişe porçöz anca

    temizledi ki hala kalan küçük taşlar vardı petekler arasında bunlar içinde kuvvetli hava tuttum havayı tutarken çıkan küçük taşlar mermi

    gibi göze gelmesin dikkat ! havayı yandan değil peteklerin tam karşısından verirseniz petekler yamulmaz,benden önceki sahibi radyatöre

    maalesef tazzikli suyu yandan vererek yüzde10luk bir bölümünü yamultmuş fakat çok sorun değil.

    not:temizlikten sonra petekleriniz yamuk olduğu için hava alışta ve soğutmada sorun yaratabilir, radyatörü söküp yamuk petekli yüzey

    güneşe gelecek şekilde tutun ve yamuk olmayan kısımdan bakın eğer ışık geçiyorsa çok sorun değil eğer hiç ışık geçirmiyorsa çin

    işkencesi başlıyor tek tek düzeltin petekleri

    dip not:motoruma amortisör yağ değişiminden egzantrik gergi değişimine en ufak civata değişimine kadar kendim yaparım FAKAT yaptığım en gerekli iş bu radyatör temizliği oldu... şehir içine girince aniden ısı yükseliyordu bu yaz resmen F için serin geçti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    50 bininci kilometre sonrası yıkama

    http://i.hizliresim.com/aXEzV2.jpg

    http://i.hizliresim.com/1NdJzB.jpg
    ben yinede biraz karşıyım denebilir 15-50 için mekanik yorulmayı arttırıyor benim gözümde

    bu arada benim radyatörde iyi durumda değil ama temizlik yerine komple değiştirmeyi planlıyorum 0 yenisi ile hortumlara felanda el atıcam hortumlara ebayde baktım renkliler vs var ve fiyatlarıda pek bi güzel açıkçası sanayide hortumcularda fazla hortumları ayırdıkları variller felan oluyor 10 tlye felan tanesi alınabiliyor arkadaşım xx'in hortumlarını değiştirmişti öyle üstünleri çıkartıp birebirlerini bularak. bende bu şekilde yapacağım.

    önümüzdeki yaza kadar değişecekler listesi;
    fren hortumları çelik fren hortumları ile değişecek
    arka fren diskini değiştireceğim son lastik değişiminde kılcak bir çatlak yaptılar sonradan fark etmem nedeni ile birşey diyemedim o an :/
    radyatör
    radyatör hortumları
    fan müşürü ( bayadır elle manual kontrol ediyorum ama müşürü değiştirdikten sonrada sistemi iptal etmeyi düşünmüyorum pek acil durumlar için hazırda bulunsun )
    test sonrası ihtiyaç var ise benzin hortumu
    benzin rezerv göstergesi ( göstergenin rengi beyaza döndükten sonra fark ettiğim bir durum buda panelden mi yoksa depo içindeki müşürden mi yarın kontrol edeceğim )
    muhtemelen devir saatinin motoruda değişecek. ya mainboardda bir temazsızlık var yada motoru bozuldu
    farları belki mercekli xenona çevirebilirim uzun kısa olacak şekilde her 2side ama tekini kullanıyor olacağım farklı bir görüntü olması açısından diğeride herhangi bir duruma karşı yedek durabilir ama daha karar vermedim son duruma bakacağım montajdan sonra
    ve tabikide grenaj seti. çok daha farklı bir renk var istediğim bunuda yaparsam süpriz olacak tabi beraberinde depo ve mono kapakta boyanarak ruhsata işlettireceğim
    belki jantları değiştirebilirim daha farklı kol seçenekli ve hafif olacak şekilde sanırım en büyük masrafımda bu konuda olacak veya jantlarıda motorun yeni rengine uygun bir şekilde boyatıyor olacağım.


    rezerv ile devir motorunu yarın test edeceğim geçtiğimiz kış arkadaşıma tekirdağdan f almıştık 2006 onun gösterge paneli ile change yapıcaz test için bakalım sonuç ne olacak

    fotoğrafları eklerim yarına
    gursus bunu beğendi.

  13. #10693
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    radyatörün değişmesi çok iyi olur bende ilerisi için elim biraz rahatlayınca sıfır alıp kenara koyacağım malum motoru satma niyetim yok Allah kısmet ederse hedefim 100bin.

    benimde yapılacaklar ve alınacaklar listem hazır.

    -ebc debriyaj seti,
    -10-100nm aralığında tork anahtarı,
    -senkron ayarı yapmak için manometre yapıcam hortumlar ve sıvıyla ölçüm yapacağım eğer yapmaya çok üşenirsem direk manometre saatide satın alabilirim,ve tabii ki senkron ayarı yapacağım.

  14. #10694
    jesus122 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 CBF 150
    En son paylaşımımda uzun yol yaptığımı yazmıştım. yazın başında motosikletin bakımında arka teker rulmanlarını değiştirdik ancak önlerde sıkıntı yoktu. son zamanlarda önden bir cik cik sesler gelmeye başladı. rulmanlardan mı tam emin olamadım. Tekerde herhangi bir boşluk yok gibi. İlk büyük motorum olduğu ve henüz 6-7 aydır bindiğim için sizin gibi sorunumu anlayacak durumda değilim İstanbul_ Pendik te oturmaktayım. Yakınlarda 600f ile tecrübesi yüksek olan abilerim varsa herhangi bir gün tanışıp bilgilerinden yararlanmak isterim. Hayırlı pazarlar herkese

  15. #10695
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı jesus122 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son paylaşımımda uzun yol yaptığımı yazmıştım. yazın başında motosikletin bakımında arka teker rulmanlarını değiştirdik ancak önlerde sıkıntı yoktu. son zamanlarda önden bir cik cik sesler gelmeye başladı. rulmanlardan mı tam emin olamadım. Tekerde herhangi bir boşluk yok gibi. İlk büyük motorum olduğu ve henüz 6-7 aydır bindiğim için sizin gibi sorunumu anlayacak durumda değilim İstanbul_ Pendik te oturmaktayım. Yakınlarda 600f ile tecrübesi yüksek olan abilerim varsa herhangi bir gün tanışıp bilgilerinden yararlanmak isterim. Hayırlı pazarlar herkese
    ben bandırmadayım hocam yolunuz düşerse buyrun gelin tanışırız komple motoruda incelerim anladığım kadarıyla,

    o ses büyük ihtimal balatadan gelmekte tozlu bir yola girdiyseniz kum girmiş olabilir,diğer ihttmal ise ön disk ısındıktan sonra su temas etti ise yamulmuş olabilir kolay kolay yamulmaz ama çok ısınıp aniden su yemesi lazım,birde balatanız bitmiş olabilir metal metale sürtüyodur ama bu ses genelde frene bastığınızda gelir.

  16. #10696
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    radyatörün değişmesi çok iyi olur bende ilerisi için elim biraz rahatlayınca sıfır alıp kenara koyacağım malum motoru satma niyetim yok Allah kısmet ederse hedefim 100bin.

    benimde yapılacaklar ve alınacaklar listem hazır.

    -ebc debriyaj seti,
    -10-100nm aralığında tork anahtarı,
    -senkron ayarı yapmak için manometre yapıcam hortumlar ve sıvıyla ölçüm yapacağım eğer yapmaya çok üşenirsem direk manometre saatide satın alabilirim,ve tabii ki senkron ayarı yapacağım.
    bu arada bu gün arkadaşın motora benim gösterge panelini taktım
    kafamı karıştıran ise hiç bir problem olmaması benzin rezerv kısmım çalışıyor buradan anlıyoruzki elektronik müşür bozuk büyük ihtimalle
    ayrıca devir saatide çiçek gibi çalıştı.
    benim motora taktıktan sonra kafa grenajını takmadan kontak açıp kapadığımda ise herhangi bir problem göremedim
    kafayı taktıktan sonra sapıttı yine

    ya kablo tesisatında yada kafaya bağlı tesisatta başka bir durum var kaçak vs gibi çünkü titreşimle bozuluyo kendine geliyo vs gibi bir durum var
    müsait bir zamanda tesisattaki kabloları kontrol edeceğim baştan sonra nerede sorun sıkıntı var ek başka birşey varmı fena olmayacak.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #10697
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker

  18. #10698
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada bu gün arkadaşın motora benim gösterge panelini taktım
    kafamı karıştıran ise hiç bir problem olmaması benzin rezerv kısmım çalışıyor buradan anlıyoruzki elektronik müşür bozuk büyük ihtimalle
    ayrıca devir saatide çiçek gibi çalıştı.
    benim motora taktıktan sonra kafa grenajını takmadan kontak açıp kapadığımda ise herhangi bir problem göremedim
    kafayı taktıktan sonra sapıttı yine

    ya kablo tesisatında yada kafaya bağlı tesisatta başka bir durum var kaçak vs gibi çünkü titreşimle bozuluyo kendine geliyo vs gibi bir durum var
    müsait bir zamanda tesisattaki kabloları kontrol edeceğim baştan sonra nerede sorun sıkıntı var ek başka birşey varmı fena olmayacak.
    İlkay hocam nacizane tavsiyem motorun tesisatına sonradan takılan alarmdır,radyatör açma kapama,xenon vs ne varsa söküp tüm tesisatı güzelce inceleyip öyle bir deneyin,elektrik olayına hakim değilim ama böyle bi durumda avometre alarak işe başlardım.

  19. #10699
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi satışlar dostum daha iyileri nasip olur umarım

    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlkay hocam nacizane tavsiyem motorun tesisatına sonradan takılan alarmdır,radyatör açma kapama,xenon vs ne varsa söküp tüm tesisatı güzelce inceleyip öyle bir deneyin,elektrik olayına hakim değilim ama böyle bi durumda avometre alarak işe başlardım.
    bayramda bakıyor olacağım muhtemelen komple bir soyup işe girişeceğim.
    bakalım ne çıkacak.

    bu arada far ampüllerim 7 senedir hiç değişmeden devam ediyor. sanırım üzerindekiler m-tech markaydı
    çok iyi bir marka şimdiye kadar 1 kere bile yolda bırakmadılarki 7 senedir non-stop üzerindeler
    ama senelerin verdiği yorgunluk var tabikide aydınlatması artık düştüğünden değiştireceğim

    önerebileceğiniz marka ve modeller ne olurdu ?
    night breaker bakacağım sanırım philips veya osram marka
    Karalı bunu beğendi.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  20. #10700
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    evet bence de aydınlatması zayıflamıştır,ben 2011de motoru satın aldığım tarihten beri uzunlarda orjinal fabrikanın taktığı ampulü,kısalarda ise beyaz renk veren Philips DiamondVision Ultimate Xenon Effect marka model ampülü kullanıyorum gece yolculuğuda yaptım çok kez aydınlatma gayet yeterli tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler