Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

KTM 690 SMC-R // Supermoto Kullanıcıları Bilgi ve Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Merhaba hepinize;
    Baktımki KTM modelleri grubunda KTM 690 SMC-R bölümü yoktu bende açma gereği duydum. Burada en azından almak isteyene ve merak edenlere yardım edebileceğimi düşünüyorum.

    KTM 690 SMC R tek silindirli 4 zamanlı supermoto. Tercih etme sebebim İşe gitmek, Gezmek, Uzun geziler düzenlemek, Piste çıkıp biraz gazlamak. Artcım ile çok rahatlıkla uzun yol gezilerimizi çıkarabilmekteyiz en uzun 400km'lik bir gezimiz olmuştu.

    Gaz tepkisi ayarlanabiliyor Üç farklı kullanım modu bulunmakta Yağmur, Standart ve Sport olarak konumlandırılmış. Sele altından mod değişikli yapmak hoşuma gitmedi, Bunun için küçük bir aparat ile modları gidona taşımak mümkün oluyor. Yağmur modu çok yumuşak ve tepkilerinin ölü olması çok işime geliyor. Neden mi ? Artcım ile seyehat ederken ani tepkilerin onu rahatsız etmemesi sakin ve akıcı bir yolculuk yapabilmek yüzümde gülücükler açmasına sebebp oldu . Standart mod orta şekerli olmuş. Sport modu ise tepkiler sertleşiyor, motordan çıkan ses dahi değişmekte. Tekere gelmesi vb gibi aktiviteleri yapmak çok basitleşiyor bu şekilde.

    Yakıt olarak çok aman aman bir sarfiyatı olmadı. Şehir içerisinde gazlamadan usul usul gidersem 50TL ile 230km yapabilmekteyim. Yok ben çıkgınlar gibi gazlarım abi dersen 50TL ile 180km gidebiliyorsunuz.

    Daha detaylı bilgileri ilerleyen zamanlarda yazacağım. Yakın zamanda pist etkinliğine katılıp motorun neler yaptığını, Şehir içerisinde rahatlığını, Artcı ile nasıl bindiğimi, Bu motoru alırsanız sol bacağınızın nasıl yanacağını... Türlü türlü eğlenceli yazıları yazacağım.

    MOTOR
    Yapı tipi: 1 silindirli 4 zamanlı benzinli motor, sıvı soğutmalı
    Hacim 690 cm³ // Çap 64 mm // Strok 60 mm
    Marş desteği: Elektrikli marş, otomatik dekompresör
    Vites kutusu: 6 vitesli tırnaklı şanzıman
    Birincil aktarma: 23:73
    İkincil aktarma: 14:45
    Debriyaj: Yağ banyolu / hidrolik tahrikli çok plakalı debriyaj
    Ateşleme tertibatı: Dijital ateşleme ayarlı, temassız kontrollü,
    tam elektronik ateşleme tertibatı, Kokusan tipi

    YÜRÜYEN AKSAM
    Şasi: Krom molibden çelik borulardan merkezi boru şasi
    Çatal: WP Suspension Up Side Down 4860 MXMA PA
    Süspansiyon kolu: WP Suspension PDS 5018 DCC
    Süspansiyon yolu Önde: 300 mm
    Süspansiyon yolu Arkada: 335 mm
    Fren tertibatı: Disk fren, fren kaliperleri yüzer yataklı
    Fren diskleri – çap Önde: 260 mm
    Fren diskleri – çap Arkada: 220 mm
    Zincir: 5/8 x 1/4″
    Gidon kafası açısı: 63,5°
    Dingil mesafesi: 1.471±10 mm
    Ön lastik ebatı: 120/70 17
    Arka lastik ebatı: 160/60 17
    Yüksüz durumda yerden yükseklik: 355 mm
    Yüksüz oturma yüksekliği: 960 mm
    Yakıt deposu kapasitesi toplam yakl. 9,5 l2 zamanlı motor yağı ile
    karıştırılmış kurşunsuz süper benzin (95 Oktan) (1:60)
    Yakıtsız ağırlık yakl. 141 kg






    Karalı, bkaraca, yusufozugenc ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    ilk mesaj benden maasallah motorda pek guzel ;)

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı mustafa42121 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk mesaj benden maasallah motorda pek guzel ;)
    Gözün aydın..

  4. #4
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözün aydın..
    aydın mod bey

  5. #5
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Yazı içeriğimde düzenleme yapamıyorum. : ) Nasıl olacak

  6. #6
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Aklımı çok karıştıran bir alet bakalım hayırlısı iyi oldu bu başlık takipteyim

  7. #7
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    o zaman paylaslim tecrübelerimizi

    benim motor enduro'dan devsirme.

    omeraydin bunu beğendi.

  8. #8
    Bugraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    14'Honda CBR250R Repsol - Triumph Daytona 675 Red
    Ooo super baslik, takipteyiz

  9. #9
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Umarim bi 5 6 seneye aklimi karistirir.
    Alirsam tek teker.dolasirim herhalde

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı omeraydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı içeriğimde düzenleme yapamıyorum. : ) Nasıl olacak
    Konunun altına ekleyin, birleştiririz.

  11. #11
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    çok güzel motor ama çok para bee

  12. #12
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    @ömer; motor alt devirlerde 5 bin devire kadar sana göre nasil tepki veriyor?

  13. #13
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ömer; motor alt devirlerde 5 bin devire kadar sana göre nasil tepki veriyor?
    Alt devirlerden, üst devirlere yazılım modu "2" de olduğunda gaz kolunu azıcık oynatmamla motor saldırıya geçiyor. 5bin devire kadar çok saldırgan Arkada biri otursa fırlatacak cinsten bir tepki veriyor. Yarım santim gaz açınca oluyor bunlar. Şehir içinde 1 modunu kullanıyorum bu aralar o ataklıkla trafikte kullanmak bana zor geldi.

  14. #14
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R


    İyi Bayramlar

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hayirli olsun. Supermoto tipi bir cok kullanici tarafindan bilinmeyen, ama denemis olanlarin cok sevdigi bir tur. Acikcasi ben de ayni motoru kullanan Husqvarna 701 denemek istedim ama iki saat cevremde satan yer bulamadim.

    Benzeri modlar superduke'te de var, ve Sport modu sehir ici kullanimi icin uygun degil. Gaza tepkisinin cok agresif olmasi, sehir ici lazim olan yumusak kullanimi zorlastiriyor.

    Bu arada titresim nasil? Devirlere ve hiza gore, ve bir de peg, elcikler ve tum motorsiklete gore.

  16. #16
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayirli olsun. Supermoto tipi bir cok kullanici tarafindan bilinmeyen, ama denemis olanlarin cok sevdigi bir tur. Acikcasi ben de ayni motoru kullanan Husqvarna 701 denemek istedim ama iki saat cevremde satan yer bulamadim.

    Benzeri modlar superduke'te de var, ve Sport modu sehir ici kullanimi icin uygun degil. Gaza tepkisinin cok agresif olmasi, sehir ici lazim olan yumusak kullanimi zorlastiriyor.

    Bu arada titresim nasil? Devirlere ve hiza gore, ve bir de peg, elcikler ve tum motorsiklete gore.
    Supermoto kullanmak virajları hissetmek, yolu hissetmektir. Hızlı gitsin 250 200km yapim uzun yolda mantığındaki adam için hiç değildir. Ama tekrar motor alacak olursam Supermoto tercihim olur : ) Bu yazı sana değil "hasmet"

    701husqvarna türkiyede satılıyor ama alıcısı çok az. İlk bende onu düşünmüştüm yeterli servis ağı ve parça sorunu yaşarım diye ktm ye yönelmiştim. Zaten spormotoda 1-2 ay oldu husqvarnayı bünyesine katalı. Bence bizim ülkemizde güzel bir hareketlilik olacaktır.

    Kesinmlikle şehir içerisinde mod2 hiç çekilmiyor. Hele arkamda artcı varsa mod2 de artcının hissettiğini bu şekilde tarif edebilirim " lkjşdsajklgjkkkjsdfl" : D

    Titreşim hmmmm Peglerde hiç titreşim yok. Alt devirlerden üst devirlere hızlıca çıkarken motorun vermiş olduğu titreşim vücuttra büyük bir endorfin salgılatmasına neden oluyor. Ben bu motoru titreşimsiz düşünemiyorum kesinlikle. Titreşimde güç var, ego patlaması var : ) Titreşimin bulunduğu noktalar ise Gidon ve elcikler Diğer kısımlardan hiç titreşim gelmiyor. Dün 600 km lik bir yolculuktan sonra sol baş parmağım da uyuşma ve hafif karıncalanma hissi oluştu. Hissizlik son 9 saattir devam etmekte : ) Ama umurumda değil. Bu motordn aldğım keyifi başka motosiklet veremez.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Selam hocam, cehaletime verin bir şey merak ettim. Motor hem 4 zamanlı ,hemde iki zamanlı gibi benzine 1/60 oranında yağ karıştırılmasıni teknik verilerinde yazmisiniz.

    Çok nadir araçlarda subaplarin yağlanması için benzine yağ karıştırıldığını duymuştum.

    Bu konuda teknik bilginiz varsa aydinlatirsaniz merakimi gider mis olurum 😂😂.

    Yağ değişimi için km saati mi var , motor saat i mi var.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ilginc. Bende de peg'lerde biraz oluyor 4000 devir civari titresim, ama gidonu kaucuk materyal ile desteklemisler ve titresim hic olmuyor. Ama 7500 devir sonrasi, eger yuk altinda degilse motor, her tarafi titriyor. Motoru o devirde yuk altinda birakmak ta yasal hizlarda cok mumkun degil.

    Ses motosikletin karakterinin bir parcasi ama titresimin tamamen amelelik oldugunu dusunuyorum. Az olsa fena degil ama uzun yolda el ayak uyusturan cinsi iyi degil bence. Multistrada guzel bir ornek mesela. Kocaman pistonlarin urettigi sesler aynen cikiyor, ama titresim yok nerdeyse. Ama cok yuksek devirde denemedim. Cogu motor titriyor illa ki belli devir araliklarinda. Hic titremeyen cok az gordum. Ama kocaman tek silindirde titresimi kontrol atinda tutmak ayrica zor olmali.

    Bu arada benzer yapida ancak daha hesapli bir motorsiklet arayan arkadaslar icin de Suzuki DR-Z 400 SM gibi bir secenek olmasi guzel. Cok da baska alternatif yok acikcasi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Motorun alternatifi yok maalesef.şu fiyatı 9-10 bin euro civarına çekseler alınabilirliği artar.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Artcinla uzun yolculuklarami cikiyorsun gecmiste sahibi olmasam ciddi sanacaktim, bir kere artciya hic uygun degil, sehir icinde bile cok yuksek kaliyor tek kisi,bile eziyet, heleki uzun yol tam facia, hayatimda en zorlandigim yolculuk 690smc ile oldu, istanbul izmir yaptiktan sonra 2 gun icim titredi, totomun uzerine oturamadim, en sonunda motoru firlatacaktim yolda altimdan.

    Doner donmez sattim kurtuldum, 690 mukemmel bir motor , baska hicbir motosiklet size bu zevki veremez, kullanmayan bilmez, hicbir motora benzemiyor keyfi, ancak tamamen bir hobi motoru, sehir icinde bile normal git gelllerde kullanmak eziyet.

    Minubusunuz olacak arkasina atip haftasonu piste yada araziye goturup azacaksiniz. Bu sekilde kullanilirsa tadindan yenmez.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)