Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8501
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı zknnlx3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar.. Arkadaşlar yeni üye oldum zc 150 almayı düşünüyorum acaba görüşleriniz neler ?
    Bütçeniz ne kadar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8502

    Üyelik
    26 Kasım 2012
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütçeniz ne kadar?
    1.500 civarı

  3. #8503
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bu motoru 17,500 km kullandım.
    Ama 1,500 Tl'ye cub veya 5 vitesli 100 cc'lik motosikletlerden almanızı öneririm.
    Motor aksamı gayet iyidir ama greanaj kalitesi berbat.
    Bi kere yatırırsanız 250-300 tl grenaj masrafı çıkması muhtemel.

  4. #8504
    sedat3946 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    Bursa / YıLdırım
    Motosikleti
    Mondial 150 zC
    Sipariş verdim 130 tl civarında tuttu kargo ile, ah minibüscü yaktın beni :D
    arkadaşlar ben bunun yağını kendim değiştirsem daha uygun olmazmı ? ve yağı nerden temin edebilirim alırken ne demeliyim? nasıl bir yağ olmalı
    Zc ile başşım belada :D

  5. #8505
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    10w 40 4 zamanlı herhangi bi motor yağı olur. Castrolun scooter yağı var tavsiye ederim. Ciddi fark ediyor titreşimde,hararette falan.

  6. #8506
    sedat3946 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    Bursa / YıLdırım
    Motosikleti
    Mondial 150 zC
    Bunu motorcudan istesek pahalı satar sanırım akar yakıt istasyonlarından bulmak lazım bilgi için teşekkürler
    Zc ile başşım belada :D

  7. #8507
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    15-20 Tl arası.
    Kendin değiştirirsen daha iyi olur.
    Yağ eksiltip eksiltmediğini de kontrol edebilirsin.
    1000 km'yi geçirme ama değişim için.

  8. #8508
    sedat3946 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    Bursa / YıLdırım
    Motosikleti
    Mondial 150 zC
    Arkadaşlar motorcu kayışı değiştirdikten sonra 2 kişi zorlanmadan çıktığım bayırları şimdi bir kişi zor çıkıyorum kayışı yanlış takmış sanırım gittim yine değiştirdi o da aynı, acaba niye öyle oluyor bunun kayışı farklı adam akıllı esnaf kalmamış herkes başından savıyor çok doldum :/

    nasıl çözeriz bu kayış işini anlayanlar yardımcı oalbilirmi
    Zc ile başşım belada :D

  9. #8509

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Stanadart kayışının ölçüleri (Triger kayışı 835x20x30) diye geçiyor internet sitesinde. Cvt sisteminin kapağını söküp kayışın üstüne bakarak uygun olup olmadığına bakabilirsiniz. Kayışın üstünde ölçüleri yazar (835x20x30) yazan kısım olmalı.

    Ayrıca Cvt sisteminde 2 adet varyatör grubu bulunur. Cvt nin kapağı açtığınızda göreceğiniz ikitane yuvarlak metal parçalardan sağdaki arka varyatör grubu ve soldaki ön varyatör grubu olarak kabul edilir.

    Genelde ilk kayış değiştirme işleminde varyatör grubunun gerekli parçaları zımparalanıp temizlenir ve yeni kayış takılır. İkinci kayış değişiminde ise ön ve arka varyatör grubuyla beraber kayış değiştirilir. Tavsiye edilen budur.

    Temizlik yapmak için önce cvt kapağı sökülür.
    Ön varyatör grubunun civatası sökülür ve ön varyatör yuvasından çıkarılır.
    Varyatörün arka tarafında bulunan ağırlıklar çıkarılır.
    Ağırlıklar güzelce metal tozlarından temizlenip arındırılır.
    Ağrılıkların temas ettiği metal kısımlar zımparalanır.
    Kayışın dişerinin bastığı metal kısımlar (konik kısım) zımparalanır.
    Zımparalanan kısımları daha sonra balata spreyi ile temizlersek daha iyi olur.
    Daha sonra,
    Arka varyatör grubu sökülerek yuvasından çıkarılır.
    Arka varyatörde en dışta kavrama kampanası bulunur bu parçaya debriyaj balatası tutunarak kavramayı gerçekleştirir.
    Debriyaj balatası 3 parçadır Bu balataları ve kampananın balata değen iç kısmı iyice zımparalanıp temizlenir.
    Not: Sakın balatalara balata spreyi sıkmayınız sertleştirip ömrünü ve kavramasını azaltırsınız. Ayrıca cvt sisteminin varyatörlerin takıldığı miller dışında hiç bir kısmına yağ sürmeyiniz.

    Daha sonra
    Söktüğümüz şekilde kayışı ve varyatör gruplarını yerlerine takarız.

    Bu yaptığımız işlem ile ağırlıklar ve kayış daha iyi tutunarak kaçırma yapmadan bize daha rahat kavrama ve titreşimsiz sürüş sağlar.

    Söküp takma ile ayrıntılı sorular için Youtube daki videoları izleyebilirsiniz. Varyatör gruplarını sökmek için illa hava tabancası gerekmez arka frene basabilen bi arkadaş ve uygun anahtar takımı size fazlasıyla yardımcı olacaktır.

  10. #8510
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stanadart kayışının ölçüleri (Triger kayışı 835x20x30) diye geçiyor internet sitesinde. Cvt sisteminin kapağını söküp kayışın üstüne bakarak uygun olup olmadığına bakabilirsiniz. Kayışın üstünde ölçüleri yazar (835x20x30) yazan kısım olmalı.

    Ayrıca Cvt sisteminde 2 adet varyatör grubu bulunur. Cvt nin kapağı açtığınızda göreceğiniz ikitane yuvarlak metal parçalardan sağdaki arka varyatör grubu ve soldaki ön varyatör grubu olarak kabul edilir.

    Genelde ilk kayış değiştirme işleminde varyatör grubunun gerekli parçaları zımparalanıp temizlenir ve yeni kayış takılır. İkinci kayış değişiminde ise ön ve arka varyatör grubuyla beraber kayış değiştirilir. Tavsiye edilen budur.

    Temizlik yapmak için önce cvt kapağı sökülür.
    Ön varyatör grubunun civatası sökülür ve ön varyatör yuvasından çıkarılır.
    Varyatörün arka tarafında bulunan ağırlıklar çıkarılır.
    Ağırlıklar güzelce metal tozlarından temizlenip arındırılır.
    Ağrılıkların temas ettiği metal kısımlar zımparalanır.
    Kayışın dişerinin bastığı metal kısımlar (konik kısım) zımparalanır.
    Zımparalanan kısımları daha sonra balata spreyi ile temizlersek daha iyi olur.
    Daha sonra,
    Arka varyatör grubu sökülerek yuvasından çıkarılır.
    Arka varyatörde en dışta kavrama kampanası bulunur bu parçaya debriyaj balatası tutunarak kavramayı gerçekleştirir.
    Debriyaj balatası 3 parçadır Bu balataları ve kampananın balata değen iç kısmı iyice zımparalanıp temizlenir.
    Not: Sakın balatalara balata spreyi sıkmayınız sertleştirip ömrünü ve kavramasını azaltırsınız. Ayrıca cvt sisteminin varyatörlerin takıldığı miller dışında hiç bir kısmına yağ sürmeyiniz.

    Daha sonra
    Söktüğümüz şekilde kayışı ve varyatör gruplarını yerlerine takarız.

    Bu yaptığımız işlem ile ağırlıklar ve kayış daha iyi tutunarak kaçırma yapmadan bize daha rahat kavrama ve titreşimsiz sürüş sağlar.

    Söküp takma ile ayrıntılı sorular için Youtube daki videoları izleyebilirsiniz. Varyatör gruplarını sökmek için illa hava tabancası gerekmez arka frene basabilen bi arkadaş ve uygun anahtar takımı size fazlasıyla yardımcı olacaktır.
    Elinize sağlık,çok güzel bilgiler ama kimsenin okuma alışkanlığı yok burda

    Yine de ilave edelim Zc'de kayış değişimini 5.000'de bir yapmakta fayda var.

    8.000 deniyor ama kullanıcının kilosu,kullanış şekilleri,ön-arka varyatörün kalitesizliği gibi etkenler yüzünden,yolda kalmamak için 5.000 km ideal.

  11. #8511

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Benim znx de 4000km ye yaklaşıyor hafiften. Zc lerle aynı varyatör ve kayışa sahip. 5000km de açıp bi bakacağım temizleyip kapatırım Yakın zamanda Bando veya malossi kayış alcam. Sele altında kayışla anahtar takımı yedekte dursun nolur nolmaz
    Dandik motor yoktur. Bakımsız motor vardır.

  12. #8512
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim znx de 4000km ye yaklaşıyor hafiften. Zc lerle aynı varyatör ve kayışa sahip. 5000km de açıp bi bakacağım temizleyip kapatırım Yakın zamanda Bando veya malossi kayış alcam. Sele altında kayışla anahtar takımı yedekte dursun nolur nolmaz
    Orjinal kayışlar biraz daha kaliteli oluyor.

    8.000-10.000 gidiyor.

    5.000 aslında çok sayılmaz ama ben 85 km hızla anayolda kayış kopardım,arka teker kitledi.

    O yüzden temkinli olmakta fayda var Znx'in kronik problemleri var mı ? Malzeme kalitesi nasıl sizce?

  13. #8513

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Ben şöyle anlatayım mondialin scooterları için konuşuyorum. Bana göre mondial mash znx ve znu modellerini piyasaya sürerken kalitesini bir çıta yükseltti. Yakında bir kaç model daha ekledi.

    Mondialin scooterlarını 2 nesil olarak incelemek istiyorum

    1) Hs Rs Zn Zc Zat Bunların grenaj elektik tesisat ve motor kalitesi hemen hemen aynıdır ve tutulan modelleridir.
    2) Mash Znx Ardour Argent Gomax 2.nesil scooterlardır ve ileride görceksiniz daha az servis ihtiyacı duyacak modellerdir.

    Şuan mondial serisinde en üst seviye donanımlı scooter bence "Gomax"

    Grenajlar ve Görünüm

    Artılar
    Görünüm klasik çizgide tutulmuş benide cezbeden burası oldu
    Selesi ve motorun kalıbı büyük ama bir maksi scooter değil yani tam 150cc için uygun boyut ve ağırlıkta.
    Sele geniş ve iki kişi rahat sığıyor.
    Grenajları motoru sarıp sarmalamış durumda açıkta duran bir kısmı yok.
    Grenajı eski mondiallere göre daha kaliteli orası kesin. Sıkarken kırılma çatlama yapmaz. Esnek ve çok sert olmayan plastikten yapılmış. Bizim mal ustalar yine kırar orası ayrı.

    Eksiler
    Sele altı bagaj yarım kask alıyor tam kapalı kask almıyor.
    Gösterge camı sararıp matlaşabilir ama ucuz bir parça. Benimki hep garajda durduğundan henüz bi sararma yok. (Far camı sararmaz açısı garip direk güneş görmüyor.)

    Sürüş Konforu

    12 inç jant mevcut.(çoğu vespa benzerlerinde 10 inç var.)
    Büyük jant daha az titreşim demek.
    Arka amortisörler ayarlanıyor. Artıçılı bincekseniz sertleştirmenizde yarar var.
    Uzun yol zevkli geçiyor 80Km/h en ideal hız motoru hiç yormaz.
    Fakat 2 saatten sonra beliniz ağrıyabilir. Belinizi yaslayacak biryer yok.
    Benim ufak bir arka çantam var sırt dayanabilir şekilde. Artçılı gidersem sorun olmuyor arkamıza yaslanıp gidiyoruz.
    Selede eğim olmadığı için artçıda rahat oturuyor.

    Motor ve mekanik aksam

    150cc için tam ideal bir kasası var. Motor iki kişi rampada çok rahat bir şekilde kalkış yapıyor. Benim beklentilerimin üstünde çıktı açık söyleyeyim.
    Hızlanması yeterli düzeyde iyi. Son hıza ulaştığında motor bağırıyor ama hala tork var.
    O yüzden 80-90 la rahat bir şekilde düşük devirde uzun mesafelerde seyahat etmek için varyatörü daha büyük çaplı olanla değiştireceğim. Tabi ileride önce standart olanı ömrünü tamamlasın.
    Motoru tam gaz asla açmıyorum sakin kullanıyorum.Yakıtı 3-3,5lt arası daha 4000km olmadı motorum 10000km e kadar biraz daha düşer.

    Lastikler

    Standart lastikler sıcak havalarda kuru zeminde iyi değiştirmeye gerek yok diyorsunuz.
    Yağmur sonrası ıslak zeminde lastikler hiç güven vermedi bana.
    Fakat yol kenarı sulamasına veya kuru zeminden ıslak zemine aniden geçerseniz kalbiniz bi küt küt ediyor. Virajda kuru zeminden ıslak zemine geçerseniz ki benim başıma geldi anlatayım sola hafif yattım virajı dönüyorum viraj çıkışında su birikintisi var hemen motoru düzelttim virajın dışına doğru dümdüz giderek frene bastım çok şükür biraz kayıp yavaşladım motoru tekrar sola yatırıp kaldırıma çarmadan en dışından dönmüş oldum.

    İşte o an michelin city grip alcam dedim. Yoksa bir dahakine ya yan yatıp sürüklenicem yada dümdüz kayarak kaldırıma vurcam dedim. Daha motor 1000km deydi kıyıp alamadım şimdi 3500 km de ekimde garaja koydum haftada bir çıkartıp yakında oturan arkadaşa eşe dosta markete gidiyorum aküsü bitmesin yatmasın motor diye. Kışın gezmiyorum havalar soğuk yaz gelincede zaten lastikler kuru zeminde iyi kışa alırım derim Böyle diye diye bi gün haber olcam siteye üyemiz Mert Ezer kayarak kaldırıma çarptı diye Allah korusun :D

    Aydınlatma ve Elektrik Tesisatı

    Stop lambasının reflektörü çok iyi yansıtıyor. Arkadaki araç sürücüsü kesinlikle frene bastığınızı her açıdan görüyor.
    Sinyal lambaları ideal yerlerine konulmuş. Grenaja gömülü gibi.
    Ön far aydınlamasına gelince tam bir rezalet. Mum koysalarmış bari dedim. Sene olmuş 2012 hala üreticiler HS2/S2 soket lamba kullanıyorlar.
    Kesinlikle S2 tipi sokete sahipseniz değiştirin diyorum tüm scooter kullanıcılarına.

    Standart ampül S2 35W 800 lümen verdiği bile şüpheli.(Hs2 xenon effect ampüllere kanmayın daha berbatlar renkleri beyaza yakın olduğu için özellikle zemin ıslaksa daha fazla yansırlar ve görüşünüz daha kötü olur. )
    Eğer H4 35W halojen ampül olsaydı 1100 lümene kadar verebilirdi. (55W lık h4 takmayın uzun süreli kullanımda far gövdesi kesinlikle eriyecektir. )
    35W Xenon 2600 lümenden fazla verebilir. Xenon kit uygulayalım dersek önce bir durun. Mercek şart mercekli xenon kiti alın. Hem ışığı verimli kullanmak adına hemde diğer sürücüleri geçici kör etmemek adına. Mercek montajı nasıl olcak derseniz onuda yakında yapıcam havalar ısınsın biraz. Hemde çift melek gözlü şahane bir far ve ona uygun tesisat yapıcam. Sanki mondial üretmiş gibi durcak sırıtmadan :D
    Dandik motor yoktur. Bakımsız motor vardır.

  14. #8514
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şöyle anlatayım mondialin scooterları için konuşuyorum. Bana göre mondial mash znx ve znu modellerini piyasaya sürerken kalitesini bir çıta yükseltti. Yakında bir kaç model daha ekledi.

    Mondialin scooterlarını 2 nesil olarak incelemek istiyorum

    1) Hs Rs Zn Zc Zat Bunların grenaj elektik tesisat ve motor kalitesi hemen hemen aynıdır ve tutulan modelleridir.
    2) Mash Znx Ardour Argent Gomax 2.nesil scooterlardır ve ileride görceksiniz daha az servis ihtiyacı duyacak modellerdir.

    Şuan mondial serisinde en üst seviye donanımlı scooter bence "Gomax"

    Grenajlar ve Görünüm

    Artılar
    Görünüm klasik çizgide tutulmuş benide cezbeden burası oldu
    Selesi ve motorun kalıbı büyük ama bir maksi scooter değil yani tam 150cc için uygun boyut ve ağırlıkta.
    Sele geniş ve iki kişi rahat sığıyor.
    Grenajları motoru sarıp sarmalamış durumda açıkta duran bir kısmı yok.
    Grenajı eski mondiallere göre daha kaliteli orası kesin. Sıkarken kırılma çatlama yapmaz. Esnek ve çok sert olmayan plastikten yapılmış. Bizim mal ustalar yine kırar orası ayrı.

    Eksiler
    Sele altı bagaj yarım kask alıyor tam kapalı kask almıyor.
    Gösterge camı sararıp matlaşabilir ama ucuz bir parça. Benimki hep garajda durduğundan henüz bi sararma yok. (Far camı sararmaz açısı garip direk güneş görmüyor.)

    Sürüş Konforu

    12 inç jant mevcut.(çoğu vespa benzerlerinde 10 inç var.)
    Büyük jant daha az titreşim demek.
    Arka amortisörler ayarlanıyor. Artıçılı bincekseniz sertleştirmenizde yarar var.
    Uzun yol zevkli geçiyor 80Km/h en ideal hız motoru hiç yormaz.
    Fakat 2 saatten sonra beliniz ağrıyabilir. Belinizi yaslayacak biryer yok.
    Benim ufak bir arka çantam var sırt dayanabilir şekilde. Artçılı gidersem sorun olmuyor arkamıza yaslanıp gidiyoruz.
    Selede eğim olmadığı için artçıda rahat oturuyor.

    Motor ve mekanik aksam

    150cc için tam ideal bir kasası var. Motor iki kişi rampada çok rahat bir şekilde kalkış yapıyor. Benim beklentilerimin üstünde çıktı açık söyleyeyim.
    Hızlanması yeterli düzeyde iyi. Son hıza ulaştığında motor bağırıyor ama hala tork var.
    O yüzden 80-90 la rahat bir şekilde düşük devirde uzun mesafelerde seyahat etmek için varyatörü daha büyük çaplı olanla değiştireceğim. Tabi ileride önce standart olanı ömrünü tamamlasın.
    Motoru tam gaz asla açmıyorum sakin kullanıyorum.Yakıtı 3-3,5lt arası daha 4000km olmadı motorum 10000km e kadar biraz daha düşer.

    Lastikler

    Standart lastikler sıcak havalarda kuru zeminde iyi değiştirmeye gerek yok diyorsunuz.
    Yağmur sonrası ıslak zeminde lastikler hiç güven vermedi bana.
    Fakat yol kenarı sulamasına veya kuru zeminden ıslak zemine aniden geçerseniz kalbiniz bi küt küt ediyor. Virajda kuru zeminden ıslak zemine geçerseniz ki benim başıma geldi anlatayım sola hafif yattım virajı dönüyorum viraj çıkışında su birikintisi var hemen motoru düzelttim virajın dışına doğru dümdüz giderek frene bastım çok şükür biraz kayıp yavaşladım motoru tekrar sola yatırıp kaldırıma çarmadan en dışından dönmüş oldum.

    İşte o an michelin city grip alcam dedim. Yoksa bir dahakine ya yan yatıp sürüklenicem yada dümdüz kayarak kaldırıma vurcam dedim. Daha motor 1000km deydi kıyıp alamadım şimdi 3500 km de ekimde garaja koydum haftada bir çıkartıp yakında oturan arkadaşa eşe dosta markete gidiyorum aküsü bitmesin yatmasın motor diye. Kışın gezmiyorum havalar soğuk yaz gelincede zaten lastikler kuru zeminde iyi kışa alırım derim Böyle diye diye bi gün haber olcam siteye üyemiz Mert Ezer kayarak kaldırıma çarptı diye Allah korusun :D

    Aydınlatma ve Elektrik Tesisatı

    Stop lambasının reflektörü çok iyi yansıtıyor. Arkadaki araç sürücüsü kesinlikle frene bastığınızı her açıdan görüyor.
    Sinyal lambaları ideal yerlerine konulmuş. Grenaja gömülü gibi.
    Ön far aydınlamasına gelince tam bir rezalet. Mum koysalarmış bari dedim. Sene olmuş 2012 hala üreticiler HS2/S2 soket lamba kullanıyorlar.
    Kesinlikle S2 tipi sokete sahipseniz değiştirin diyorum tüm scooter kullanıcılarına.

    Standart ampül S2 35W 800 lümen verdiği bile şüpheli.(Hs2 xenon effect ampüllere kanmayın daha berbatlar renkleri beyaza yakın olduğu için özellikle zemin ıslaksa daha fazla yansırlar ve görüşünüz daha kötü olur. )
    Eğer H4 35W halojen ampül olsaydı 1100 lümene kadar verebilirdi. (55W lık h4 takmayın uzun süreli kullanımda far gövdesi kesinlikle eriyecektir. )
    35W Xenon 2600 lümenden fazla verebilir. Xenon kit uygulayalım dersek önce bir durun. Mercek şart mercekli xenon kiti alın. Hem ışığı verimli kullanmak adına hemde diğer sürücüleri geçici kör etmemek adına. Mercek montajı nasıl olcak derseniz onuda yakında yapıcam havalar ısınsın biraz. Hemde çift melek gözlü şahane bir far ve ona uygun tesisat yapıcam. Sanki mondial üretmiş gibi durcak sırıtmadan :D
    Çok güzel bi değerlendirme olmuş,elinize sağlık.

    Lastik konusunda ben dediğim gibi temkinli kullanmayı severim,o yüzden değiştirmedim. Ama zc'de michelin kullanan arkadaşlar çok memnundu.

    Yakıt konusu zc'de de aynıydı. Bu yüzden sattım da diyebilirim. 1 Lt ile 28-32 km arasında gidiyordu. Ortalama 60 km hızla da sabit gidilirse 100km'de/2,7'ye falan düşüyordu.

    Zc sabit 90 km hızla gidebilse,bu hızda ortalama 3 litre yaksa kesinlikle satılacak scooter değil f/p oranına bakılırsa.

    Şimdi sırf yakıt ekonomisi için commuter bakıyorum ama scooterın rahatlığı bence yok.

    Gomax'ı biraz bende inceledim mondial aşmış scooter kalitesini bence o modelde. Acaba scootera devam mı etsem

  15. #8515
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Hs Rs Zn Zc Zat Bunların grenaj elektik tesisat ve motor kalitesi hemen hemen aynıdır ve tutulan modelleridir.
    2) Mash Znx Ardour Argent Gomax 2.nesil scooterlardır ve ileride görceksiniz daha az servis ihtiyacı duyacak modellerdir.
    Bence HS ve RS, Mash'a on basar çok daha kalitelidir tipi de daha güzel bana göre.

  16. #8516

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bi değerlendirme olmuş,elinize sağlık.

    Lastik konusunda ben dediğim gibi temkinli kullanmayı severim,o yüzden değiştirmedim. Ama zc'de michelin kullanan arkadaşlar çok memnundu.

    Yakıt konusu zc'de de aynıydı. Bu yüzden sattım da diyebilirim. 1 Lt ile 28-32 km arasında gidiyordu. Ortalama 60 km hızla da sabit gidilirse 100km'de/2,7'ye falan düşüyordu.

    Zc sabit 90 km hızla gidebilse,bu hızda ortalama 3 litre yaksa kesinlikle satılacak scooter değil f/p oranına bakılırsa.

    Şimdi sırf yakıt ekonomisi için commuter bakıyorum ama scooterın rahatlığı bence yok.

    Gomax'ı biraz bende inceledim mondial aşmış scooter kalitesini bence o modelde. Acaba scootera devam mı etsem
    Cub ve commuter grubu en az yakıt tüketen motor grubu fakat özellikle cub lar hız biraz arttımı rüzgardan çok etkileniyorlar. Uzun yollar için commuter scootera göre daha avantajlı bunlarıda hepimiz biliyoruz ama gel görki commuter almaktansa 100km de 1 lt fazla yakan scooter ı alırım. Çünkü commuterleri sevemedim gitti motorun tarzı hoşuma gitmiyor. Scooter daha bi sevimli geliyor bana. Racing tarzı ufak motorlarıda seviyorum o ayrı. Bide scooterıma çanta taktırdım en ufaklarından hoş bitane. Kaskı, ıvır zıvırı sele altında ve çantada taşıyorum. Küçük motorların arkasına takılan çok büyük çantalarıda sevmiyorum sanki kaçak kat çıkılmış gibi.

    Bide az km yaptığım için 3lt yakmış 2,5lt yakmış pek kar etmem yani zaten uzak mesafelere daha çok arabayla gidiyorum. Commuter alsan 100km de en fazla 5tl kar edersin senede 10.000km yapsan 500tl eder oda maksimum. Bakım maliyetleri dersen tamam scooter daha maliyetli ona bişi demem. Gerisi sana kalmış. Bence hoşuna ne gidiyorsa onu al sonra keşke deme.

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence HS ve RS, Mash'a on basar çok daha kalitelidir tipi de daha güzel bana göre.
    Geçenlerde kaldırımda park halinde bir 150 hs gördüm sanarsın fabrikadan yeni çıkmış çift mercek xenon falan grenajlar parlıyor adam uğraşmış bayağı helal dedim.

    151 rs e gelince ilk çıktığında çok sevildi tutuldu o vakit scooter alacak olsam gider alırdım.

    Ama gel görki sene olmuş 2012. Şuan scooterım olmasa asla gidip hs veya rs almam 2.el ilanlarındaki fotolar herşeyi anlatıyor. Anlattığım Kaldırımda gördüğüm motor düşeşe gelirse olur. o ayrı bi durum.

    Mash bana göre dış görünüş olarak rs ve hs den daha yenilikçi. Tipi size göre rs ve hs den daha kötü olabilir. Commuterlerin sadece tipini sevmediğim için scooter alan biri olarak saygı duyarım düşüncenize.

    mash hs rs üçlüsünün grenajlarını bi kenara bırakıp hepsinin sıfır km versyonunu değerlendirelim.

    aktarma organları hemen hemen aynı hatta aynısı
    motor aksamı deseniz hemen hemen aynı
    İşte egzos farkı ortaya çıkıyor. biri euro3. Katalizörün basit versyonu mash te mevcut. Sadece ufak bir artı

    Dönelim günümüze oturduğum semtten yola çıkayım. hs ile rs gördüm desem ya bir ya ikidir. Mash en az 10 tane sayarım.
    Diğer yerlerde gördüğüm rs lerin durumunu söylemeyeyim grenaj adına bişi kalmamış her yerden telle bağlamışlar sağlam kalanlan parçaları.

    Sonuca gelcek olursak;
    Üçünüde sıfır üretip satsalardı mash in çok az artıları olurdu (led aydınlatma, euro3 falan filan). Kullanıcı beğendiğini alırdı. (Fiyatta çok büyük fark yoksa tabi ucuz olan fazla satılır.)
    Fakat günümüzde kimse gidip hs rs almayı düşünüyorum demez. Şunu diyebilir "Mash e okadar para vermektense daha ucuz olan hs veya rs veya muadili motoru alıcam mashin bunlara göre fazla bi artısı yok neden artı bu kadar para vereyim?"
    Dandik motor yoktur. Bakımsız motor vardır.

  17. #8517
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cub ve commuter grubu en az yakıt tüketen motor grubu fakat özellikle cub lar hız biraz arttımı rüzgardan çok etkileniyorlar. Uzun yollar için commuter scootera göre daha avantajlı bunlarıda hepimiz biliyoruz ama gel görki commuter almaktansa 100km de 1 lt fazla yakan scooter ı alırım. Çünkü commuterleri sevemedim gitti motorun tarzı hoşuma gitmiyor. Scooter daha bi sevimli geliyor bana. Racing tarzı ufak motorlarıda seviyorum o ayrı. Bide scooterıma çanta taktırdım en ufaklarından hoş bitane. Kaskı, ıvır zıvırı sele altında ve çantada taşıyorum. Küçük motorların arkasına takılan çok büyük çantalarıda sevmiyorum sanki kaçak kat çıkılmış gibi.

    Bide az km yaptığım için 3lt yakmış 2,5lt yakmış pek kar etmem yani zaten uzak mesafelere daha çok arabayla gidiyorum. Commuter alsan 100km de en fazla 5tl kar edersin senede 10.000km yapsan 500tl eder oda maksimum. Bakım maliyetleri dersen tamam scooter daha maliyetli ona bişi demem. Gerisi sana kalmış. Bence hoşuna ne gidiyorsa onu al sonra keşke deme.
    Benzin konusunu aslında çok dert etmiyorum. Ama zc'de sabit 85-90 ile gidildiğinde 4 litreyi geçen tüketim vardı. Özellikle uzun yolda stabil 90 km hızla gitmek imkansızdı.

    Gerçi yeni çinli scooterlarda bu durum ne alemde bilmiyorum ama okula giderken "Gölcük-Sakarya arasında"kullandığım yolda çok yetersiz kalıyordu.

    Basıp gitsen benzin gidiyor,basmasan trafiğe ayak uyduramıyorsun. Böyle değişik işler

    Hatta karbüratörü 125 cc mikuni ile değiştirdik,ekonomik olsun diye. Bu sefer benzin yetiştiremedi karbüratör yüksek devirde. Tahliye hortumunu patlattı.

    Yine de şehir içinde bakımlı bir çinli scooterın rahatlığı bambaşka. Çok kısa süre 250 cc bi japon maxi scooter kullandım. Bakım aralığı uzun ama bakımlarda adamın cüzdanını bi deri bi kemik bırakıyor.

    O yüzden öğrencilik bitene dek 125-150 cc ideal

  18. #8518
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Selam arkadaşlar.Eskiler tanır bir uğrayayım dedim foruma,motorumu satalı 1 seneye yaklaşıyor her ne kadar Zc ile aynı yakan arabayla takılsam da Motorun yeri ayrı.Bir daha ne zaman motor sahibi olurum bilmiyorum.Her hafta ayrı bir arıza çıkartsa da seviyordum 150ZC'yi. Bütün arızalarını giderip satmıştım tahminlerime göre şuan 5 yada 6. sahibinde kim bilir ne halde.26 UY 897 seni unutmayacağım

    Tam takım ekipmanlarım duruyor, zaman gelir tekrar kullanma fırsatım olur belki ama 19'lu yaşlarda sahip olduğum ilk motorumu kullanma zevkini tekrar yakalayabilecek miyim bilmiyorum.Durumlar iyi gitseydi de keşke satmasaydım diyorum bazen...

  19. #8519
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Carbon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar.Eskiler tanır bir uğrayayım dedim foruma,motorumu satalı 1 seneye yaklaşıyor her ne kadar Zc ile aynı yakan arabayla takılsam da Motorun yeri ayrı.Bir daha ne zaman motor sahibi olurum bilmiyorum.Her hafta ayrı bir arıza çıkartsa da seviyordum 150ZC'yi. Bütün arızalarını giderip satmıştım tahminlerime göre şuan 5 yada 6. sahibinde kim bilir ne halde.26 UY 897 seni unutmayacağım

    Tam takım ekipmanlarım duruyor, zaman gelir tekrar kullanma fırsatım olur belki ama 19'lu yaşlarda sahip olduğum ilk motorumu kullanma zevkini tekrar yakalayabilecek miyim bilmiyorum.Durumlar iyi gitseydi de keşke satmasaydım diyorum bazen...
    Zc kullanıcısı kalmadı artık yazan-çizen

    Bende eylülde sattım. 24,000'deydi,yakıtı da 2,5 litreye düşürmüştüm. Son hızı 95-100 arasındaydı. Motoru tam adam ettim,sattım.

    Zc fiyatına göre 200-300 liralık keyfi masraflarla bence alınabilirliği her zaman olan bi scooter.

    Ne kadar kötü dense de o kadar hayvani kullanıma rağmen benim ki 2-3 ufak sorun dışında 1 senede 18.000 km kahrımı cekti

    Sadece 1250 liraya almıştım hemde

  20. #8520
    bpk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zc kullanıcısı kalmadı artık yazan-çizen

    Bende eylülde sattım. 24,000'deydi,yakıtı da 2,5 litreye düşürmüştüm. Son hızı 95-100 arasındaydı. Motoru tam adam ettim,sattım.

    Zc fiyatına göre 200-300 liralık keyfi masraflarla bence alınabilirliği her zaman olan bi scooter.

    Ne kadar kötü dense de o kadar hayvani kullanıma rağmen benim ki 2-3 ufak sorun dışında 1 senede 18.000 km kahrımı cekti

    Sadece 1250 liraya almıştım hemde
    Israr ediyorum bulup alalım birer tane kardeşim
    Mustafa Kemal ATATÜRK .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler