Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Mondial X-Treme MAXX - 200 Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011


    Teknik Özellikler

    Motor Tipi Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutma, Balansörlü
    Motor Hacmi 197 cc
    Silindir Çapı x Stork 63.50 x 62.20 mm
    Sıkıştırma Oranı 8.5±01:1
    Yakıt Sistemi Karbüratör
    Maksimum Güç 10.50 kW at 7500min-1
    Maksimum Tork 15.00 N·m at 6000min-1
    Maksimum Hız 100 km
    Şanzıman Manuel / 5 vites
    Boyutlar (UxGxY) 2090 x 815 x 1200
    Yakıt Tankı Kapasitesi 10.0 ± 0.1
    Ağırlık 127 kg
    Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
    Frenler Ön/Arka Disk / Disk
    Debriyaj Tipi Islak Tip / Çoklu Plaka
    Soğutma Tipi Hava Soğutma
    Ateşleme Tipi CDI
    Frenleme Metodu (Ön/Arka) El ile / Ayak ile
    Lastik ( Ön/Arka) 2.75-21 / 4.60-18
    Dingil Mesafesi (mm) 1400



    Daha geniş bilgi için;
    http://www.mondialmotor.com.tr/model...treme-maxx-200


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yeni Xtreme-max hayırlı olsun. 200cc olanına ihtiyaç vardı.

    Sıkıştırma oranı 8.5 mu gerçekten yoksa yanlış mı yazılmış acaba. Motorumu modifiye ettim vuruntu yapıyor 5 tane silindir üst kapak contasını üstüste takarak sıkıştırma oranını 9.5 civarına düşürdüm ancak hâla vuruntu yapıyor. Acaba sıkıştırmayı 8.5'a mı düşürmeliyim ?

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Ya bu 8.5:1 sıkıştırma oranı beni de düşündürüyor. Neredeyse hiçbir motorda bu kadar düşük değer yok. Bunun en önemli etkisi yakıt tüketimi üzerindedir ve ne kadar yüksek olursa o kadar az yakar. İkinci etkisi de tork üzerindedir. Tabi bu kadar basit değil, yakıt tüketime ve yanma verimine etki eden başka şeyler de var. Melsela RX3 için 11:1 - 12:1 arası demişler ama o motor çok da az yakmıyor. Bununki de keşke 10:1 civarında olsaydı. Gerçi bu şekilde de rahat ve stressiz çalışacaktır. Umarım yakıt tüketimi fazla olmaz.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250-Mondial Rx3
    Merhabalar
    Bu motoru satın alan arkadaşların yorumlarını bekliyoruz.

  5. #5

    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    arayışta
    Arkadaşlar hiç kimse yok mu gören test eden inceleme yapan. Cenkito, aliextreme nerelerdesiniz.

  6. #6

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial x-treme max 200 ins
    merhaba Ankaradan resul ben

    max 200 ü alalı daha 2 hafta oldu olmadı. bazı sorunlarım var bana göre tabi.

    ayna en büyük sıkıntım.
    debriyaj da kalkarken sanki arkadan biri tutuyormuş gibi hissettiriyor debriyaj derken gaz verip yavaşca kalkmak istedigim anlarda tekler gibi oluyor ama çok hafif bi tepki.
    bide yavaş hızda gittigim için vık vık vık diye bi ses geliyor tekerler döndükçe. ama yeni olduğu için parçaların alışması gerektigindende olabilir tam bilmiyorum.

    yakıt konusuna gelirsek. 20tl benzin aldım 1lt haricinde. 120 km oldu. şuanda motor yedep depoya geçiş yapmadım daha.

    sıkıştırma oranı filan anlamam ama devir hafif yükselince titriyor hayvan böyle zangır zangır aynalarda arka gözükmücek kadar.

    ama vites atınca olay bitiyor tabi. bide hızlanınca.

    daha tam alışamadım vites olayına aynı anda kombinasyon yapmaya vites düşürürken firenlemeye filan. bir diyer sıkıntımda yag göstergesi camında buhar oluşması. bi sıkıntı veriyormu motor yok hayır ama bende bi huzursuzluk var.

    haricinde sesi çok tok ben burdayım diyor. patırdamalı bir sesi var. gaz verip kesincede patlıyor eksoz mesela 3. viteste yokuş aşağı yada düz bi şekilde giderken gazı kapatayım pat pat pat pat pat yapyıyor çok hoşuma gidiyor açıkcası

    sizden almak istediğim tavsiyeler var zincir için hangi yağı kullanayım karter için hangi yağ zincir temizliği ve granaja zarar vermicek temizlik için neler kullanayım.

    bu arada boyası çok kötü arka bagaj demirine bi kilit bağladım hep soymuş boyayı. renkli band ile kapladım bende. sıkıntı olmasın diye

    daha hiç yıkamadım ve zincirini yağlamadım temizlemedim. 4 kez yağmur gördü sağınak olarak degil tabiki çalışmasında bi problem yok.

    çok soğuksa motor jikle ile çalışıyor. fazla gaz vermeden hafif rolantide tutarak ısıtıyorum. ve jikleyi kademeli bi şekilde kapatıyorum.

    3. kademe 10 sn. 2.kademe 10 sn. 3 kademeye geçtiğimde 30 saniye bekleyip devam ediyorum
    ayrıca ankarada bakım ürünlerini filan bulablceğim bir market bir yer varmı ?

    teşekkürler resim atıcam birazdan [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------



    Hulkum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    Birşeyide merak ediyorum acaba ayak marşı kontaksız yapılırmı ?
    ve buna karşı bi önlem alınabilirmi ?

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Bayi içten balansörlü demişti ama demek ki hikayeymiş. Ayrıca hayatımda gördüğüm en kalitesiz aynalara sahip motor bu... Böyle bir motoru neden piyasaya sürerler anlamadım ? Alınmazlar listesine ekledim.

  8. #8
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    hayirli olsun. merak ettim karburatorun uzerinde ne yaziyor ? pz26 mi ?

  9. #9

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial x-treme max 200 ins
    teşekkürler yarin bakıp yazarım

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı resdess adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler yarin bakıp yazarım
    meraktayım hala

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meraktayım hala
    Alanlar face sayfasında kullanmaya başladı bile ��
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    bugün teslim aldım... açıkcası beklentim cok yuksek degildi bu modeli alırken.. yaklask 60 km kullandım bugun.. daha once bukdr yuksek bir model kullanmadıgımdan özellikle rüzgar cok yordu ama onun dısında daha once kullandıgım motosikletlere göre ciddi titreşim hissettim.. tabii rodaj da oldugundan sıkıştıramadım motoru ama tahminim 80-90 stabil gidebilecegi hızlar olur... çokta birşey beklememek lazım

    şuanda motor sıcakken bile stop etme sorunu yasıyorum ısıklarda dururken ya da yavas süratlarde.. bunun dısında aynalar cok berbat... =)

  13. #13

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    bugün 480 km de ilk yağ değişimini gerceklestirdim maltepe de deki servis te yaptırdım bakımını... yag degistikten sonra 20km kadar yol gittim gercekten motorun sürüşü ciddi anlamda iyileşti =)

    bir tane de somun gevşemiş yerinden cıkmıs bakımda onu da fark edip sıktık cok sukur =)

  14. #14

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    bu motosikleti bir kaç cm alcaltmak mumkun mu acaba??

  15. #15

    Üyelik
    26 Temmuz 2014
    Seko Bey, sıkıştırma oranının yükseltilmesi vuruntuyu arttırır. 63,5 tepeli piston kullanılarak da sıkıştırma arttırılabilir yada silindir kapağı yüzey taşlaması, klingrik conta yerine saç conta kullanılması vs. vs. sıkıştırma oranını arttırmak için düşünülebilir. Ancak bunun motosiklet üzerindeki etkileri ise: vibrasyonun artması, sibop eğilmesi ve piston eteklerinde korozyon oluşması, motor ömrünün kısalması, hararetin düzensiz yükselmesi vs. vs. gibi sonuçlardır. Bir diğer önemli nokta ise; Euro 3 standartlarındaki birçok motosiklette Euro 3 emisyon uygulamalarının performansa olumsuz etkilerine şahit oluşumuz ama firmalar bizlere kanunen zorunlu olması dolayısıyla Euro 3'e uygun ürünler sunmak zorunda. Ayrıca incelerseniz tork değerleri 150 Xtreme ile karşılaştırıldığında ( 150 cc: 7000 devirde 11.1 Nm iken 200 cc. olan: 6000 devirde 15.00 N·m at yine 150'de 8000 devirde 8,5 KW verilen maksimum güç 200'de 7500 devirde 10,5 KW.
    Blackcat123 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı rebound64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seko Bey, sıkıştırma oranının yükseltilmesi vuruntuyu arttırır. 63,5 tepeli piston kullanılarak da sıkıştırma arttırılabilir yada silindir kapağı yüzey taşlaması, klingrik conta yerine saç conta kullanılması vs. vs. sıkıştırma oranını arttırmak için düşünülebilir. Ancak bunun motosiklet üzerindeki etkileri ise: vibrasyonun artması, sibop eğilmesi ve piston eteklerinde korozyon oluşması, motor ömrünün kısalması, hararetin düzensiz yükselmesi vs. vs. gibi sonuçlardır. Bir diğer önemli nokta ise; Euro 3 standartlarındaki birçok motosiklette Euro 3 emisyon uygulamalarının performansa olumsuz etkilerine şahit oluşumuz ama firmalar bizlere kanunen zorunlu olması dolayısıyla Euro 3'e uygun ürünler sunmak zorunda. Ayrıca incelerseniz tork değerleri 150 Xtreme ile karşılaştırıldığında ( 150 cc: 7000 devirde 11.1 Nm iken 200 cc. olan: 6000 devirde 15.00 N·m at yine 150'de 8000 devirde 8,5 KW verilen maksimum güç 200'de 7500 devirde 10,5 KW.
    Modifikasyonla bu gibi müdahaleler yapmak tabi ki bir sürü olmusuz sonuç doğuracaktır. Ben kağıt üzerindeki değer için konuştum, yoksa motorun güç ve tork değerleri gayet yeterli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    Alıntı nvrmnd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün 480 km de ilk yağ değişimini gerceklestirdim maltepe de deki servis te yaptırdım bakımını... yag degistikten sonra 20km kadar yol gittim gercekten motorun sürüşü ciddi anlamda iyileşti =)

    bir tane de somun gevşemiş yerinden cıkmıs bakımda onu da fark edip sıktık cok sukur =)
    Bakım sonrası titreşimde iyileşme oldu mu ?

  17. #17

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modifikasyonla bu gibi müdahaleler yapmak tabi ki bir sürü olmusuz sonuç doğuracaktır. Ben kağıt üzerindeki değer için konuştum, yoksa motorun güç ve tork değerleri gayet yeterli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------



    Bakım sonrası titreşimde iyileşme oldu mu ?
    şuan 720km deyim gectigimiz hafta iş nedeniyle rizedeyken motoruda kamyonlardan birine atıp orada yaylalarda keyif yapiyim derken arazide bayır asagı dururken ayagımın yere uzanamamısından saga yatırıp sağ kolumu kırdım kayaya diregi gecirerek. çok sükür üstümdeki mont olmasa bayagı kolu dagıtabilirdim neyseki ayrışmamız tek kırıkla yırttım =)

    konuya gelirsek evet titreşim azaldı ama hala hissedilir bir seviyede titreşim var...

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Geçmiş olsun.

  19. #19

    Üyelik
    02 Nisan 2014
    Şehir
    SEYDİŞEHİR
    Motosikleti
    CBF 150
    Yazılanların dışında bilgi verebilecek var mı arkadaşlar? Özellikle bu titreşim konusu epey düşündürücü. Bugün yarın bu motoru almak üzereyim de kullanım ve titreşimle ilgili bilgilere acilen ihtiyacım var. Çünkü nadiren de olsa kısa 2 kişi geziler yapacağım.

    Bu arada "nvrmnd" çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.

  20. #20

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1200 GS.. idi.. şimdi xevo 250
    Alıntı ensonduro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılanların dışında bilgi verebilecek var mı arkadaşlar? Özellikle bu titreşim konusu epey düşündürücü. Bugün yarın bu motoru almak üzereyim de kullanım ve titreşimle ilgili bilgilere acilen ihtiyacım var. Çünkü nadiren de olsa kısa 2 kişi geziler yapacağım.

    Bu arada "nvrmnd" çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.
    çok tesekkurler... valla titreşim meselesini nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama benim daha önce kullandıgım butun motosikletlerden fazla titreşimi var ama beni aşırı rahatsız etmiyor.. 100km tek marş la sürüşlerim de oldu bir rahatsızlık hissetmedim...

    yakın bir yerde yaşasak gel atla üstüne dene derim ama sanırım uzaktasın...


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)