Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
36. sayfa BirinciBirinci ... 26343536373846 ... SonuncuSonuncu

Yamaha MT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #701

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Alıntı ykacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Kısmet olursa ben de yarın bir mt 25 sahibi olacağım. Genelikle kamp ağırlıklı kullanım yapacağım için belli başlı ekstra ekipmanlara ihtiyacım olacak. Hepinizden ön tur camı, top case, yan çanta, depo üstü çanta konularında öneri ve yardım bekliyorum. Artçılı kullanım yapacağım için konfor sele ve sırt dayama özellikli top case ihtiyacım olacak.
    Yamaha XJ6 N ABS varken ??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #702

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Darkin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı durum bende de var. Hareket halindeyken hararet 3. çentikte. Yalnızca bir defa çok yoğun trafikte 4. kademeye geldi, hareket edip biraz rüzgar yiyince tekrar 3'e düştü.

    Motor stop ettikten sonra ani olarak 4 ve 5'e yükselip fan devreye giriyor ve elektrik kesilene kadar çalışmaya devam ediyor.

    Eğer hararet göstergesi 3'e düşmeden elektriği kesip tekrar elektrik verirsem fan anında açılıyor. Fakat bir-iki dakika kadar sonra elektriği kesip tekrar verdiğimde(sıcaklık tekrar 3. çeltiğe düşmüş oluyor bu sürede) fanı açma ihtiyacı duymuyor.

    Ben bundan sıcak havalarda motoru durdurduktan sonra elektriği kesmeden bir iki dakika fan yardımıyla soğutmanın faydalı olduğu sonucuna vardım. Isıyla ilgili bir tür güvenlik yazılımı kurulu belli ki. Kullanım kılavuzuna da göz attım ama herhangi bir bilgi yok bu konuda orada. Daha teknik bir açıklaması olan varsa keyifle öğrenmek isterim. :x
    Hocam hiç gerek yok, zira kontan kapandığında devirdaim kesilmiş oluyor, fan öyle kendi kendine üfürüyor.
    Isınan yağ motor suyunu ısıtıyor son derece normal bu, ben sadece kademelerin kaç c'ye denk geldiğini bilmediğim için 5olmasına şaşırmıştım. Arabada da denedim, 105c'den 112c'ye çıktı park edince.
    Servisle de konuştum, akünü yiyorsun yok yere kapat gitsin bir işe yaramaz dedi.

  3. #703
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı ykacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Kısmet olursa ben de yarın bir mt 25 sahibi olacağım. Genelikle kamp ağırlıklı kullanım yapacağım için belli başlı ekstra ekipmanlara ihtiyacım olacak. Hepinizden ön tur camı, top case, yan çanta, depo üstü çanta konularında öneri ve yardım bekliyorum. Artçılı kullanım yapacağım için konfor sele ve sırt dayama özellikli top case ihtiyacım olacak.
    başka motor bakın bence, arkaya çanta taktınız artçıya yer kalmayacak, biraz bu konuda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  4. #704
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam hiç gerek yok, zira kontan kapandığında devirdaim kesilmiş oluyor, fan öyle kendi kendine üfürüyor.
    Isınan yağ motor suyunu ısıtıyor son derece normal bu, ben sadece kademelerin kaç c'ye denk geldiğini bilmediğim için 5olmasına şaşırmıştım. Arabada da denedim, 105c'den 112c'ye çıktı park edince.
    Servisle de konuştum, akünü yiyorsun yok yere kapat gitsin bir işe yaramaz dedi.
    hocam ben şöyle yapıyorum daha sağlıklı oluyor.gidiceğin yere gittin motordan in kaskını çıkar eldivenini montunu vs bu sırada motoru kapatma soğutma devam etsin fan devredeyse bırak öyle kalsın.kontağı kapattığın an su devir daim kesiliyor sadece fan açıyor.oda dediğinz gibi aküden çalıyor.fanla değil radyatörle soğutun motoru.antalyada ara sıra bakıyorum 4 çizgi görmedim desem yeridir.

  5. #705

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben şöyle yapıyorum daha sağlıklı oluyor.gidiceğin yere gittin motordan in kaskını çıkar eldivenini montunu vs bu sırada motoru kapatma soğutma devam etsin fan devredeyse bırak öyle kalsın.kontağı kapattığın an su devir daim kesiliyor sadece fan açıyor.oda dediğinz gibi aküden çalıyor.fanla değil radyatörle soğutun motoru.antalyada ara sıra bakıyorum 4 çizgi görmedim desem yeridir.
    Aynen böyle yapılabilir, ama ben hep ayaklığı açarak durduğum için fan ötüyordu vızır vızır.. =)
    Son zamanlarda durmama 1-2 saniye kala direk kontağı kapatıyorum anahtarla, kafam daha rahat :p

  6. #706
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi linkler bozuk nasıl baktın ürünlere? =)
    kardeş ikisi de ermox işte, başka ne olacak. 80 çeşit alternatif yok ki
    sven stands ready.

  7. #707

    Üyelik
    16 Nisan 2017
    özel yapım koruma takozu.. piyasada satılan ve %80 kalitesi rezalet olan koruma takozlarından en 5-10 kat daha sağlam bir malzemeden yaptık.. orijinal sarı rengide fena durmadı sanki siyaha boyasammı yoksa?





  8. #708
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam hiç gerek yok, zira kontan kapandığında devirdaim kesilmiş oluyor, fan öyle kendi kendine üfürüyor.
    Isınan yağ motor suyunu ısıtıyor son derece normal bu, ben sadece kademelerin kaç c'ye denk geldiğini bilmediğim için 5olmasına şaşırmıştım. Arabada da denedim, 105c'den 112c'ye çıktı park edince.
    Servisle de konuştum, akünü yiyorsun yok yere kapat gitsin bir işe yaramaz dedi.
    Bilgi için teşekkür ederim hocam!



    @atilla23: Yani kişisel beğeni meselesi ama bence siyah veya Yamaha mavisi daha iyi durur gibi geliyor.

  9. #709

    Üyelik
    06 Haziran 2017
    Merhaba arkadaşlar,

    Motor gözüme büyük geldiğinden ve yeterince tecrübeli olmadığımdan mt25'i sattım.

    Elimde bir de Cygnus L vardı, onu da takasa verdim, yerine hafta başı nmax aldım.

    Güvenliğim açısından scooter ile biraz daha yol yapmam gerektiği kanaatindeyim.

    tşk.

  10. #710

    Üyelik
    15 Mayıs 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-25

    Yamaha Mt-25 İnceleme - Motor Yıkama - Zincir Bakımı

    Herkeze Merhaba,

    Daha önceden kanal açtığımı burdan belirtmiştim zaten. Öyle işten güçten vakit buldukça video çekip kanala atıyorum. Yamaha Mt-25 inceleme ve Motor Yıkama - Zincir bakımı videoları çekmiştim. Linkleri aşağıda. Belki merakı olanların yada bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenler için faydalı olabilir.

    Yamaha MT-25 İnceleme


    Motosiklet yıkama - Zincir Bakımı
    Darkin bunu beğendi.

  11. #711
    ykacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2016
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N ABS
    2 hafta önce almış olduğum mt 25 siyah 2016 model 2500 km motorumu 600rr dan sonra sarmadığı için satıyorum. Temizdir çok çizik vs yoktur. Kaza bela yok. Orjibal koruma takozu mevcuttur. Fiyat 15000.

  12. #712

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    herkese merhaba bugun mt 25imi teslim alarak aranıza katıldım.1-2 tane sorum olacak daha 30ncu kmdeyim ama vites atarken motor öne çok sığılıyor,gaz debriyaj ayarını tam yapamiyorum galiba,vitesi düşürürken problem olmuyorda vites yükseltirken genelde oluyor.7 bin devri hiç geçmiyorum hangi aralıklarla vites atmamı önerirsiniz ?

  13. #713

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı silenced adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba bugun mt 25imi teslim alarak aranıza katıldım.1-2 tane sorum olacak daha 30ncu kmdeyim ama vites atarken motor öne çok sığılıyor,gaz debriyaj ayarını tam yapamiyorum galiba,vitesi düşürürken problem olmuyorda vites yükseltirken genelde oluyor.7 bin devri hiç geçmiyorum hangi aralıklarla vites atmamı önerirsiniz ?
    İlk 1000km 8000rpm'in üstüne çok çıkmaman önerilir, ancak sabit devirde de gitme, sürekli farklı devirlerde kullan, hızlan yavaşla vs.
    Rodaj konusunda bol bol kaynak bulabilirsin.

    Herhangi bir motosiklete ilk alışma döneminde vites geçişlerin çok "pürüzlü" olacaktır, gazı kapatıyorsun ve tekrar olması gerektiği ölçüde açamıyorsun muhtemelen, o yüzden yığılma oluyor - kompresyonu da oldukça yüksek bir motor olunca. Normal, zamanla alışırsın.
    Kazasız belasız kullan. =)
    silenced bunu beğendi.

  14. #714

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 1000km 8000rpm'in üstüne çok çıkmaman önerilir, ancak sabit devirde de gitme, sürekli farklı devirlerde kullan, hızlan yavaşla vs.
    Rodaj konusunda bol bol kaynak bulabilirsin.

    Herhangi bir motosiklete ilk alışma döneminde vites geçişlerin çok "pürüzlü" olacaktır, gazı kapatıyorsun ve tekrar olması gerektiği ölçüde açamıyorsun muhtemelen, o yüzden yığılma oluyor - kompresyonu da oldukça yüksek bir motor olunca. Normal, zamanla alışırsın.
    Kazasız belasız kullan. =)
    İnşallah hepimiz kazasız belasız kullanırız,çok teşekkürler ilk motorum olunca biraz heyecan yaptim,7 bin devri hiç geçmedim bayiden teslim alırken öyle dediler kitapçıktada yaziyormuş galiba.1. vitesde genelde 5 bin devirde 2 ye atiyorum 2 dede 7 bin devirde 3 e atiyorum şimdilik daha en fazla 4 e çıktımm 60km/s i geçemedim yollar malum çok dolu istanbulda boş alan bulucam biraz vites çalışcam.Bu yığılma motora zarar verirmi acaba rodajdayken

  15. #715

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı silenced adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah hepimiz kazasız belasız kullanırız,çok teşekkürler ilk motorum olunca biraz heyecan yaptim,7 bin devri hiç geçmedim bayiden teslim alırken öyle dediler kitapçıktada yaziyormuş galiba.1. vitesde genelde 5 bin devirde 2 ye atiyorum 2 dede 7 bin devirde 3 e atiyorum şimdilik daha en fazla 4 e çıktımm 60km/s i geçemedim yollar malum çok dolu istanbulda boş alan bulucam biraz vites çalışcam.Bu yığılma motora zarar verirmi acaba rodajdayken
    şu devirde değiştir diye bir kural yol hocam. 7000rpm altında istediğn gibi oyna, hatta bol bol oyna. Bir de böyle nokta atışı şu devirde atıcam diye gereksiz yere kadrana bakıyorsundur.
    Ben misal genel prensip olarak motoru 2-3dk'dan az ısıttıysam, bir 6-7dk sürüşte 3-4bin rpm'i geçmiyorum pek. EN azından yağ biraz daha akışkan hale gelsin erişebilsin sağa sola. 5000'e kadar gideyim 2'ye orda atarım diye bişey yok, hareket ettikten hemen sonra 2'ye alabilirsin.

    Yığılma motorun kompresyona düştüğünün göstergesidir, herhangi bir zararı yok merak etme.


    Rodaj için de sabit bir konu var mı acaba bilemedim şimdi, yoksa ben bayağı detaylı bir şeyler yazmayı düşünüyorum ama varsa da aykırı gitmiş olmayayım.
    silenced bunu beğendi.

  16. #716

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu devirde değiştir diye bir kural yol hocam. 7000rpm altında istediğn gibi oyna, hatta bol bol oyna. Bir de böyle nokta atışı şu devirde atıcam diye gereksiz yere kadrana bakıyorsundur.
    Ben misal genel prensip olarak motoru 2-3dk'dan az ısıttıysam, bir 6-7dk sürüşte 3-4bin rpm'i geçmiyorum pek. EN azından yağ biraz daha akışkan hale gelsin erişebilsin sağa sola. 5000'e kadar gideyim 2'ye orda atarım diye bişey yok, hareket ettikten hemen sonra 2'ye alabilirsin.

    Yığılma motorun kompresyona düştüğünün göstergesidir, herhangi bir zararı yok merak etme.


    Rodaj için de sabit bir konu var mı acaba bilemedim şimdi, yoksa ben bayağı detaylı bir şeyler yazmayı düşünüyorum ama varsa da aykırı gitmiş olmayayım.
    çok teşekkür ederim.ben biraz çalışıyım vites atmayı bi öne bi geriye başım ağrıdı sürerken dışardan nasıl gözüküyor acaba millet diyodur bu ne yapiyor

  17. #717

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı silenced adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim.ben biraz çalışıyım vites atmayı bi öne bi geriye başım ağrıdı sürerken dışardan nasıl gözüküyor acaba millet diyodur bu ne yapiyor
    sana ne nasıl gözüküyosan gözüküyosun =)
    aman sağır etme motorunu rodaj sırasında. bol bol hızlan > kompresyona düş
    misal kalk, 2'ye al, 4bin'de 3'e al, 4bin'de 4'e al, hemen hızlanmadan 5'e al. sonra 5'te tam gaz yap, 5000-6000rpm gibi bir anda değil ama yavaşça gazı kapat, olduğu haline bırak, 3000rpm'e kadar düşsün kompresyonda, 4'e al düşmeye devam etsin, 3'e al, falan böyle böyle tekrarla.
    ASLA TAM GAZ YAPMA gibi bir yanlış vardır.. 2. viteste 10000rpm'de yapma.. ama düşük (çok çok düşük olmayan) devirde yüksek viteste yap. bol bol yağ basıncı oluşsun bassın içerleri pırıl pırıl yapsın :D
    silenced bunu beğendi.

  18. #718

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana ne nasıl gözüküyosan gözüküyosun =)
    aman sağır etme motorunu rodaj sırasında. bol bol hızlan > kompresyona düş
    misal kalk, 2'ye al, 4bin'de 3'e al, 4bin'de 4'e al, hemen hızlanmadan 5'e al. sonra 5'te tam gaz yap, 5000-6000rpm gibi bir anda değil ama yavaşça gazı kapat, olduğu haline bırak, 3000rpm'e kadar düşsün kompresyonda, 4'e al düşmeye devam etsin, 3'e al, falan böyle böyle tekrarla.
    ASLA TAM GAZ YAPMA gibi bir yanlış vardır.. 2. viteste 10000rpm'de yapma.. ama düşük (çok çok düşük olmayan) devirde yüksek viteste yap. bol bol yağ basıncı oluşsun bassın içerleri pırıl pırıl yapsın :D
    tamamdır,dediklerinizi mutlaka yapacam.Sabah almaya giderken vites düşürürken arka tekeri kitlermiyim diye çok korktumda çok şükür onda bi sıkıntı olmadı.İlk motor olduğu için baya heycanlıydım

    Tekrardan çok teşekkür ederim.

  19. #719

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı silenced adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır,dediklerinizi mutlaka yapacam.Sabah almaya giderken vites düşürürken arka tekeri kitlermiyim diye çok korktumda çok şükür onda bi sıkıntı olmadı.İlk motor olduğu için baya heycanlıydım

    Tekrardan çok teşekkür ederim.
    Vitesi küçültürken hafif ara gazı ver. Barkın'ın yine güzel bir videosu var bununla ilgili, Twist of the Wrist'te de anlatır bu kısmı. Bu şekilde alışırsan ileride de çok rahat edersin.
    Hatta boş yolda giderken mutlaka Barkın'ın bahsettiği "iki parmak frenle ara gazı vererek vites küçültme" pratiği yap. Zor gelecektir ilk başlarda, ancak güzel pratik ettiğinde sürüşünün çok akıcı hale geldiğini göreceksin.
    silenced bunu beğendi.

  20. #720
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Arkadaşlar rodaj bakımı için 150lira denildi, 2 yağ nasıl 150 lira edebiliyor sanki daha önceden 80lira denmişti diye hatırlıyorum?


    REKLAM ALANI
36. sayfa BirinciBirinci ... 26343536373846 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)