Yamaha XV950 (Star Bolt) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Öncelikle hayırlı olsun.
Bu motorların vites geçişleri harleyler gibi serttir. Ekstra bir zorluk yaşatıyorsa yetkili servisin çıkardığı astronomik rakamdan önce iyi bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim.
15bin km bu tarz masraflar için henüz erken gibi geldi bana. Çünkü star bolt vites geçişleri akışkan ve keyifli bir makinedir.
Yani başka yönlerden zayıf tarafları olsa da yürüten aksam konusunda genelde az sorun çıkaran bir modeldir.
Reklamlar
-
11 Haziran 2021, 11:21
#22
arifziyaar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba bir yıllık motorsuz geçen süreden sonra geçen hafta bir xv950 aldım. 2013 model 14300 km de.
Yıllık bakımları yapılmamıştı serviste yaptırdım ama vites geçişleri biraz tuhaf . Bu zamana kadar kullandığım tüm motorlarda en sert 1. Vites geçerdi. XV de sanki hepsi sert yada benim debriyaj da problem var.Ayırma konusunda sıkıntı yok 1 e takıyorum ayaklarıma geri geri itebiliyorum motorda herhangi bir ileri atılma yok.Yuksek devir kullanırsam geçişler rahat alçak devir sıkışık trafikte vitesler sertleşiyor.
Balataları değiştirmeye değer mi sizce? Motoru uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.Servis açıp görmeden bişey diyemeyiz açmıskende balatalari 1500 e komple seti 6 bine degisiriz diyor. 14-15 bin km de debriyaj kullanım hatasından bitebilir anlarım ama sizce debriyaj tasının zarar görme ihtimali var mı?
Açıkçası biraz canım sıkıldı. Expertiz yapan yetkili servis bu konuda hiçbir şey söylememişti bana.
Geçen yıl motoru aldıktan bir hafta sonra böyle bir mesaj atmıştım. Aradan geçen zamanda iki kez yetkili servis bir kez de özel bir servise gittim tatmin edici bir cevap alamadım. Özellikle 5. vitesteyken çoklu vites düşüşleri yapmak gereken durumlarda vites pedalım bazen aşagıda takılı kalıyordu. Nereye gittiysem söküp bakmak lazım cevabı aldım.
Dün iş çıkışı pegleri, ayakçağı, manetleri ,kontrol düğmeleri , kontak ve gidon kilidini yaglamak için WD40 alıp motorun yanına indim (kontak ve gidon kilidi toz kir sebebiyle sertleşmişti) ve o an aklıma acaba vites te böyle bir sorun mu yaşıyor ihtimali geldi. Vites pedalından başlayıp sanzumana girene kadar tüm hareketli aksamı Wd 40 ile yaglayıp temizledim. Sonuç inanilmaz o kadar servis usta gezdim hiç bişey yokmuş . Eklem noktalarında yagmur vs ile biriken ince toz sistemin düzgün çalışmasını engelliyormuş.
-
Herkese Merhaba ,
Motora deri heybe çantalardan aldım fakat büyük gibi geldi bağlayamadım sonra aldığım yeri aradım (motoplus izmir) oradan dediler ki arka sinyallerin yerini değiştirmeden en ufak çantayı bile takamazsınız. Var mı aranız da heybe çanta takan , taktıran vs. bu konuda bir fikir verebilecek olan. Sinyalleri ya daha arkaya ya da yukarıya bi yere taşıyacağız mecbur.
Şimdiden teşekkürler.
-
Çinlilerden biri bu kasanın bire bir 200cc falandı galiba kopyasını yapmıştı hangisi unuttum
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Çinlilerden biri bu kasanın bire bir 200cc falandı galiba kopyasını yapmıştı hangisi unuttum
XV950 bayağı bayağı HD Sportster Iron 883 kopyasıdır. (Bence HD orijinalden iyidir bu arada, marka takıntısı yoksa daha binilir kullanılır bir modeldir...) Bu durumda Çinliler kopyanın taklidini yapmışlar, komik olmuş.
-
arifziyaar adlı üyeden alıntı
Vites pedalından başlayıp sanzumana girene kadar tüm hareketli aksamı Wd 40 ile yaglayıp temizledim. Sonuç inanilmaz o kadar servis usta gezdim hiç bişey yokmuş . Eklem noktalarında yagmur vs ile biriken ince toz sistemin düzgün çalışmasını engelliyormuş.
Bu olay baya enteresanmış. Not ettim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)