Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade

Hero Karizma R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1081

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı DOC46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mcx150 daha önce test ettiğim bir motosiklet.
    Karizma ile mcx in torku karsılastıralacak gibi değil. Karizma bariz daha iyi uzuyor ve 13T takarsan topspeed 150km/h üstünü görüyorsun ve bu motosiklet için en ideal dişli oranı (13T/40T)
    Her motosikletin sanzıman oranı farklıdır o yüzden 16 dişliyi mcx kaldırıyor Karizma neden kaldırmıyor demen torku kıyaslama ölçütü değil
    Mcx in göstergesi fazla gösteriyor sen 130 gördüysen gps hizin max 110 oluyor.
    Benim anlatmak istediğim karizmanın 16 dişliyi kaldırıp kaldırmaması değildi, zaten karizmanın 16 dişliyi kaldırmıyor gibi birşey demedim, tabiki şanzuman oranı farklı olacak.Anlatmak istediğim bazı arkadaşlar, torkta çok düşme olur diye dişli değişmekten uzak durması. Ben ise tam tersine mcx bile 15 orjinal dişliyi 16 ya çevirdiğimizde çok rahat kaldırıyorken, karizmanın da dişli değiştirmeyi hayli hayli kaldırır demek istemiştim vesselam.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #1082

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim anlatmak istediğim karizmanın 16 dişliyi kaldırıp kaldırmaması değildi, zaten karizmanın 16 dişliyi kaldırmıyor gibi birşey demedim, tabiki şanzuman oranı farklı olacak.Anlatmak istediğim bazı arkadaşlar, torkta çok düşme olur diye dişli değişmekten uzak durması. Ben ise tam tersine mcx bile 15 orjinal dişliyi 16 ya çevirdiğimizde çok rahat kaldırıyorken, karizmanın da dişli değiştirmeyi hayli hayli kaldırır demek istemiştim vesselam.
    Demek isstediğini anladım
    Hero Karizma orijinal 12T öndişli ile geliyor. Onu 13T yapınca motorun olması gereken dişli oranına kavusuyor
    14T yi de kaldırır ancak optimum değeri 13T.
    14T ile kullanan da var sürekli uzun yol yapan bir arkadaştı. Karma kullanım için en iyisi 13T

  3. #1083

    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Bugün gidip gördüm oturdum üstüne fiyatına göre güzel motor bi değişik tipi var ama kısa mesafeli virajlarda önünü pek göremiyorsun

  4. #1084

    Üyelik
    25 Aralık 2017
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    yakıt tüketimi 100 kmh aralıgı hızda uzun yolda 30 km / litre oldu.

  5. #1085

    Üyelik
    18 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Ben cg motor kullanan biri olarak bu motorun iyi bir tarafi olmadigini soyliyebilirim rahatlikla. Motoru zaten honda cross icin tasarlamis titresimini kesemiyorsunuz boyutlari buyuk surati 100km uzerine cikardiginizda cok zor oluyor kullanmasi zaten agir motor hayir cgde titriyor ama alcak vede manevrasi daha kolay geldi bana bu motordan ayrica baktimda bazi parcalari bulunamiyormus bulunanlarda pahali...

  6. #1086

    Üyelik
    25 Aralık 2017
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Ben de uzun süre 150 cg kullandım cg de rahatsız edici bir titreşim var bu yüzden 6000 deviri pek gecmek istemezsiniz. Ama motor olarak saglamdı bir sıkıntı görmedim. Karizma ile cg yi kıyaslamak istemiyorum. Karizma kendine has bir tasarımı olan orjinal kaliteli bir motosiklet oldukça rahat. sırf suspansiyonlarının rahatlığı için alınabilir. Titresim kullanıma göre degisiyor sanırım ilk aldıgımda bende titreşimli bulmustum ama şimdi titresim gibi bir derdim hic yok. üzerindeki motor crf 230 un motoruna benziyor doğru. ama cbr 250 ve crf 250 nin motorlarını da karşılaştırırsanız birbiine benzediğini görürsünüz.

  7. #1087

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Alıntı lBANGBANGl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cg motor kullanan biri olarak bu motorun iyi bir tarafi olmadigini soyliyebilirim rahatlikla. Motoru zaten honda cross icin tasarlamis titresimini kesemiyorsunuz boyutlari buyuk surati 100km uzerine cikardiginizda cok zor oluyor kullanmasi zaten agir motor hayir cgde titriyor ama alcak vede manevrasi daha kolay geldi bana bu motordan ayrica baktimda bazi parcalari bulunamiyormus bulunanlarda pahali...
    Tüm motosiklet üreticileri 1 adet motor blogu geliştirir ve o blogu ateşleme haritasını değiştirerek hem naked motorunda hem racing motorunda hem cross motorunda kullanır.
    Alman da bunu yapıyor japon da hintli de

    Titreşimi azaltmanın yolları var ancak tek silindirli olup da titremeyen motosiklet yok
    Hero Karizma da eksik bi kısım bulamayınca titriyor diyip geçiyorlar

    Boyutları sana büyük gelmiş olabilir ancak uzun yolda yapısı sayesinde yüksek hızlarda Hero Karizma Ok gibi gidiyor.
    Zaten bir motosiklet herkese hitap edemez etse tekdüze motosiklet üretilirdi.

    Hız olarak 150km nin üstüne bizzat kendim çıktım ok gibi gidiyor.

    sen 100 lük cg ne bin boşver Heroyu Karizmayı iyi tarafı yok senin için
    retox70 bunu beğendi.

  8. #1088

    Üyelik
    18 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Tamam doktor Kardesim cgye devam edeyim nede olsa doktor soyluyorsa bir bildigi vardir okumus adam vesselam. Bu motordan doktor tavsiyesi uzerine uzak duruyorum arkadaslar tabii konuda kimse varsa pek yazan olmuyorda buraya belkide hepsi gazlamaktan firsat bulup yazamiyordur

  9. #1089
    mkitis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    hero karizma r 2016 model
    Selam olsun tüm karizma sahipleri dostlara . Benim karizma da bulunan 40 diş arka dişliyi 36 ya, 12 diş bulunan dişliyi de 13 t dişli taktım 4500 rpm de 80 km, 5000 rpm de 90 km 5500 rpm de 100 km,6000 rpm de 110 km şeklinde lineer olarak hizlaniyor 6500 rpm de 120 km olarak tesbit ettim. Motordaki devirin rpm olarak düşmesi motoru bir hayli rahatlattı tabii orijinal hali ile güç daha fazla idi şimdi ise hız fazlalaştı.şayanı tavsiyedir motor daha düşük devirde daha fazla hız modunda uzun yol rahat oluyor.izmirden çıkıp manisa Akhisar soma bergama aliaga tekrar izmire dönüş yaklaşık 300 km sürdüm hiç rahatsız olmadim,yalnız burada bir şey var ben gidonun hem yükselttim hemde kendime yaklaştırdım ki buda motoru kullanma konforu verdi bana, hayırlısı kazasız hatasız sürüşler dilerim

  10. #1090

    Üyelik
    25 Aralık 2017
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Alıntı mkitis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam olsun tüm karizma sahipleri dostlara . Benim karizma da bulunan 40 diş arka dişliyi 36 ya, 12 diş bulunan dişliyi de 13 t dişli taktım 4500 rpm de 80 km, 5000 rpm de 90 km 5500 rpm de 100 km,6000 rpm de 110 km şeklinde lineer olarak hizlaniyor 6500 rpm de 120 km olarak tesbit ettim. Motordaki devirin rpm olarak düşmesi motoru bir hayli rahatlattı tabii orijinal hali ile güç daha fazla idi şimdi ise hız fazlalaştı.şayanı tavsiyedir motor daha düşük devirde daha fazla hız modunda uzun yol rahat oluyor.izmirden çıkıp manisa Akhisar soma bergama aliaga tekrar izmire dönüş yaklaşık 300 km sürdüm hiç rahatsız olmadim,yalnız burada bir şey var ben gidonun hem yükselttim hemde kendime yaklaştırdım ki buda motoru kullanma konforu verdi bana, hayırlısı kazasız hatasız sürüşler dilerim
    36 t arka dişliyi nasıl temin ettiniz ?

  11. #1091

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Arkadaşlar kendim hero thriller kullanıcısıyım karizma almaya karar verdim benimkini satıp, bayramdan sonra ilana koycam takas düşünen olursa iletişim kuralım

  12. #1092
    mkitis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    hero karizma r 2016 model
    İzmir 1ci sanayide freze ve torna ile yeni işlettim.öne de bizim motordan 13t dişli aldım taktım motor kendine geldi

  13. #1093

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Hero Karizma R

    Hero Karizma R ın 155 km/h civarı topspeed i var


  14. #1094

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Alıntı mkitis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir 1ci sanayide freze ve torna ile yeni işlettim.öne de bizim motordan 13t dişli aldım taktım motor kendine geldi
    Merhabalar torna da işlettiğiniz dişli hangi motorun dişlisi.

  15. #1095

    Üyelik
    11 Mayıs 2017
    arkadaşlar selamlar, hem karizma'da gözü olan ama nakit durumu el vermediği için şu an sadece bakan biri olarak, hem de bu dişli hadiselerinde biraz bilgili biri olarak bir kaç şeyi açığa kavuşturmak isterim.

    şunu unutmayın ki batılı firmalar ve japon kore firmaları ses kanunlarından kaçmak için, hint ve çin firmaları ise aşırı kalabalık alanlarda motoru kısa aralıklarla kullandıkları için dişlilerini normalde olduğundan daha küçük kullanabilirler.

    peki dişlilerin asıl olayı nasıl çalışır? ön dişliye 1 diş eklediğinizde ya da arka dişliden 3 diş çıkardığınızda motorunuz gücünden biraz feragat ederek daha hızlı hale gelir. karizma gibi zaten çok güçlü olan motorlarda bu durum gayet normaldir. ön dişlide 1 diş hatta 2 diş yükseltilebilir.

    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi günler arkadaşlar, bugün arka dişliyi 32ye çevirdim,(antalyada 520 zincire uygun bir atv dişlisi bulup tornacıda deldirdim) 5-10 km sonrası yorumlarım
    0- dişliyi taktırırken bir hero hunklu bir eleman geldi, sohbet ederken 8000 devirde 115 gördüğünü söyledi, benim karizma da 8k 115 görüyor,
    (elemanın dediği doğruysa)hero firması üretimi ucuza getirmek için yeni bir vites kutusu yapmak yerine hunkta, tahminen thrillerda, 150 cc vites oranlarını aynen koymuş, 150 cc ile 223 cc motorun dişli oranları aynı

    1-kalkışlarda çok küçük bir ağırlık hissettiriyor, azıcık gaz verince sorun kalmıyor, istanbul gibi dur-kalkma trafiğinde kullanılacaksa sorun olabilir, istanbul hariç bence sorun değil
    2- titreşim yüzde 60 ile 80 arası azaldı, hangi devirde hangi viteste olduğuna bağlı olduğuna bağlı olarak. Orjinalde 100 ile giderken 7bin civarı elciklerde katlanılmaz olan titreşim neredeyse hiç hissedilmiyor, normalde 5. vites 8000 devirde 115 giderken şimdi 4. vites 8000de 119 gibi birşey gidiyor, sadece 3 ve 4. viteste 7-8 binde titreşim azıcık hissediliyor (titreşim görecelidir, ama 5. viteste neredeyse ybr gibi titreşimsiz)
    3-kullanımı acayip rahatladı, normalde sakin sürüşte 3-4binde güc fazla geliyordu, vites arttırıyordum, 30a gelirken 3e, 60da 5e atmış oluyordum, şimdi 35 hatta 40a kadar 2 yetiyor ve artık zırt pırt vites değiştirme istemiyor, aynı viteste 2-3k devir arttırıp azaltabiliyorum(dahası da olur tabi), torku iyi olduğundan kullanımda hiçbir eksisini görmedim (hızlı kalkacam diyorsanız da yüksek devirlerde vites atarsınız pek yavaşlama yok)
    4-orjinal halinde (sırtımda çantayla)max ibrede (9bin kusur devir) 135 gpsde 128 gösteriyordu, şimdi 4. viteste ibrede 119(8k) 5. viteste max 145 (8k) gösteriyor (gps 136) oldu, daha yüksek devire çıkmıyor, belki 34 dişli ile 3-5 km daha fazlatop speed görebilir
    6-5. viteste 4binde 75 (ibrede) yapıyor, gücü düz yolda sıfıra sıfır yetiyor, hafif eğim olsa 75le gidemeyecek, ama 5500 sonrası gücü baya artıyor,
    110la rahat ve titreşimsiz sayılabilecek şekilde gidiyor

    sonuç
    -tüm viteslerde titreşimin azalması
    -ilk 4 viteste gücün devirle ihtiyactan fazlasına hemen gelmemesi sayesinde daha rahat kullanım
    -normalde kullandığım gibi gücü yerinde kullanırken ilk 4 vitesi kullanma, (şuanki 4. vites, orjinalin 5.vitese denk sayılır) orjinalinde tüm vitesleri bitirmişken+ 1 vites
    bu motoru olanlara kesinlikle dişli küçültme tavsiye ederim (çoğu kişiye 34-36 daha ideal olur)
    bu arkadaşımızın yaptığı arka dişliyi 32 dişe düşürme neredeyse ön dişliyi 15 dişe çıkarmaya eşit. ancak kendi yazdıklarına göre böyle bir değişim, 5. vitesi ecnebilerin "overdrive" dediği otoban vitesine çeviriyor, yani motorun ivmelenme gücü olmamasına rağmen belli bir hızda seyirini sağlıyor. uzun yol için ideal olabilir ama şehir içinde sorun yaratabilir ki bunu arkadaşımız da söylüyor.

    Alıntı Byfuat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cbf 150 nin dişlilerini taktım önde arkada uyuyor önde 15 arkayada 42 diş taktım motor kırmızı bölgeye 130 da geliyor 8 bin devirde 130 görüyor 6 bin devirde 100 ile gidiyor motor çok rahatlıyor motoru asla yormassın güçten düşsede orjinal dişlilerle yaptığı hızı çok rahat yapıyor titreşim nerdeyse kalmıyor tek sıkıntı şase uzunluğundan dolayı 128 bakla zincir kurtarmıyor ben 4 bakla ekledim iki gerimlik pay kaldı kesme bi tutturamadım 14 ön diş olsaydı cbf in arkadaya 40 diş takacaktım 128 bakla kurtaracaktı şimdi ya kesme zincir bulucam yada sürekli ek yapıcam tavsiye edermiyim ederim motor kendini yemiyor çok rahat çalışıyor titreşim azalıyor
    Burada Byfuat arkadaşımız 15/42 diş ikilisini yaparak (her 3 arka diş yükselmesi/ 1 ön diş düşmesine esastır ilkesinden) yaklaşık 14/40 diş sistemine yaklaşıyor, kendisinin de dediği gibi hem titreşim azalıyor hem de motor daha rahat kullanılıyor. bu durumda motor 13 ya da 14 diş ön dişli ile mutlu olan bir motor.

    Alıntı Byfuat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf in zincir takımınıda takabilirsin öne 14 arkayada 40 oluyor ben şuan 15 ön 40 arka kullanıyorun cbf
    hatta burada fuat arkadaşımız 15/40 kullandığından bahsetmiş keşke ayrıntıları da söyleyeseymiş nasıl bir karakteristiği olduğunu da anlatsaymış çok mutlu olurdum.

    Alıntı ysahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün daha önce bahsettiğim dişli değişimini yaptım arkadaşlar, 15/43T Cbf Dişlisi ve DID oringsiz zincir taktırdım.

    Artçı ile çıkıp test ettim, sonuçlar aşağıda.

    1 - 2 ve 3 üncü viteslerde çok rahatlama oldu. Artık daha az vites istiyor ve vitesler yeterince güçlü.
    2 - 4 vites 7.5-8 bin devirde 100 yapıyor artık motor. Rampa yukarı sollamalarda çok işe yarayacak.
    3 - 5. vitese devirsiz verince hızı arttırmıyor ama 90'a sabitliyor. Ufak bir rampa görünce tekrar 4 istiyor. 4'ü tamamen bitirip 5'e verince hızlanıyor ama eskisi gibi değil. Çok basma şansım olmadı ama bu şekilde, denediğim yol çok müsait değildi.
    4 - Diğer viteslerde hızlanması çok güzel oldu, vitesler uzadığı için daha fazla zevk veriyor.
    5 - Artçı ile motoru yan ayağa bıraksan durmayacak meyil buldum, geri dönüp yokuşun ortasından kalkmayı denedim. 1. vitesde hiç bir değişiklik yok.

    Havalar müsait olunca 5. vitesi de deneyip buradan bilgi veririm. Bir de artçısız deneme yapacağım onun da sonuçlarını buradan yazarım.
    burada ysahin isimli arkadaşımız 15/43 sistemi ile (3 arka dişli 1 ön dişliyi düşürür esasından) 14/40 dişli sistemine yakın bir randıman almış ve enlighteray isimli arkadaşımızın yaşadığı tecrübeye benzer bir tecrübe ile 5. vitesi otoban vitesine dönmüş.

    Alıntı cagr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i56.tinypic.com/wl3fav.jpg


    Ben 13 dişliyi internetten aaldım. "honda xl 200 13 ön dişli" aratınca çıkıyor.

    520 diş aralığı boyunda

    cagr isimli arkadaşımız ise 13/40 diş sistemi ile sanıyorum randıman olarak şehir içi için en ideal yöntemlerden birini yapmış, ne çok fazla güç feda etmiş ne de çok fazla hızlanmış bize bir de titreşim değişimini söyeleyebilirse çok mutlu olurum.

    şimdi gelelim işin resimli kısmına,
    gearingcommander isimli vites ayarlamaları sitesinde, bizim kullandığımız karizma - r 'ın eski serisi olan herohonda tarafından yapılmış olan karizma 223 cc serisinin dişli dökümanlarını buldum. lastik çapını ve yüksek devir değerlerini değiştirerek yaklaşık olarak hangi devirde hangi hıza vardığımızla ilgili değerler elde ettim.



    bu resimde yaklaşık arka teker değerlerini arka ve ön dişli değerlerini görebilirsiniz, yüksek devir olarak ise 8000 deviri gösterdim.



    bu resimde 12/40 dişli dişlilerin belirli devirlerde belirli hızlarını görebilirsiniz.



    bu resimde ise 13/40 dişli dişlilerin devir ve hızları görünmektedir.



    bu resimde ise 14/40 dişlisinin devir ve hızları görünmektedir. diğer arkadaşların paylaşımından 5. vitest 8000 devire ulaşmanın ne kadar zor olduğunu biliyoruz.



    bu resimle birlikte daha odaklı olan dişli değişimlerine geçiyoruz, gördüğünüz gibi, dişlilerimiz 12/32 - 15/43 - 14/42



    bu resimde 12/32 dişlisinin (3 arka dişli düşüşü 1 ön dişli yükselişine eşittir esasından yaklaşık olarak 15/40 dişlisi) çeşitli devir ve viteslerdeki hızı görülmekte ancak bu haliyle 5. viteste 8000 devirin görülebildiğine dair şüphelerim var.



    bu resimde ise cbf 150 seti olan 15/43 dişlisi var (3 arka dişli yükselişi 1 ön dişli düşüşüne denk gelir ilkesinden 14/40 dişlisine yakın) ve çeşitli devir ve viteslerdeki hızlarını görebiliyoruz, bu sistem ile ilgili bildiğimiz en önemli şey ise titreşimi azalttığı.



    bu resimde ise tvs serisinde bulunan 14/42 dişlisi var, benim sadece matematiksel olarak seçtiğim bu dişli serisi cbf 150'den de bulunabiliyor, hesaplamalara göre gidersek 13 ön diş'den biraz daha hızlı ancak 14 ön diş kadar güç kaybetmediğimiz bir sistem, ancak denenmiş değil, ve daha önemlisi titreşime nasıl bir etkisi var en ufak bir fikrim yok.

    cbf 150 yerine karizma-r seçmemin en büyük sebebi sanırım karizma-r'ın üzerinde oynanacak şeyleri olması umarım bu araştırma bir işinize yarar ve şayet bir arkadaşımız 14/42 dişli düzeneğini denerse mutlaka bizimle tecrübelerini paylaşsın.

  16. #1096
    mkitis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    hero karizma r 2016 model
    Motor dişlisi değil sanayide kullanılan bir dişli tipi.520 36 diş olarak aramanız gerekir ben tamirci olduğumdan karizmasını arka orijinal dişlisini söküp sanayide o şekilde aradım.disliyi buldum ancak işlenmesi gerektiği için freze torna atölyesine götürüp orada orjinal dişli ye uygun işletim sonra aldım taktım. Siz nereden yazıyorsunuz

  17. #1097

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Yukarıda vites oranlarını gösteren tablonun ışığında birkaç yorum yapayım: Öncelikle 1 ön dişli düşüşü 3 arka dişli yükselişine eşit değildir. Yapılan işin etkisinin ne olacağını ancak dişli oranlarını hesaplayarak bilebilirsiniz. 12/40 dişli oranı 0.3'e eşittir. Bu da mesela 15/50 ile aynıdır. Bunlarla oynarken asıl dikkat edilmesi gereken konu, toplam (vites kutusu dahil) vites oranını, bir üst vitesin oranına çevirmemek olmalıdır. Eğer bir üst vites oranına çıkarsanız, o vakit motoru sürekli ikinci viteste kaldırıyormuş veya 4. vitesteyken 5. viteste gidiyormuşsunuz gibi sonuç alırsınız. Bunun etkisi ise motorun kalkışta zorlanması, sürekli ikinci vitesle kalkan her araç gibi debriyajı çabuk yemesi olabilir. 5. vitese taktığınızda da sanki olmayan 6. viteste gidiyormuşsunuz gibi davranıp, motorun gücü yetmediği için hızlanamaması durumunu ortaya çıkarabilir. Böyle olmaması için yukarıdaki vites kutusu oranlarına bakarak şunu diyebilirim:

    4. vites oranı 22/22 yani 1:1
    5. vites oranı 22/27 yani 0.81

    Sizin yapacağınız dişli değişimi ilk duruma göre 0.81'lik bir etki yapıyorsa sizin 4. vitesiniz artık 5. vites haline gelir. Hero Karizma bunu kaldırır mı orasını bilemem, belki kaldırıyordur. Şimdi ön dişli ile oynayarak bir hesap yapalım :

    Normalde ön/arka dişli oranımız : 12/40= 0.3
    Ön dişliyi 13 yaptığımızda ise : 13/40= 0,325 oluyor

    Buradaki değişimi kısa yoldan sadece ön dişlileri oranlayarak 12/13= 0.923 ile hesaplayabiliriz. Yani biz arkayı sabit tutup 13 dişe geçtiğimizde 0,923 oranında dişlilere etki etmiş oluyoruz. Bu da ilk bölümde bahsettiğim 4. vites ile 5. vites arasındaki oranı çok aşıyor. Bizim 4. vitesimiz 5. vites seviyesinin bile üzerine çıkmış oluyor. Biz arada kalmak istersek bize 0.81'den az bir değişim gerekiyor. Yani arkası sabitken önü 13 yapmak teorik olarak fazla geliyor. Bizim bu kuralar içerisindeki limitimiz 0,3/0,8= 0,37 olmalı. Buna göre 13 fazla geldiğinden bize ara kademe lazım. Bu durumda önü 12 bırakırsak :

    12:40= 0.3
    12:39= 0.307
    12:38= 0.31
    12:37= 0.324
    12/36= 0.33
    12/35= 0.342
    12/34= 0.35
    12/33= 0.36
    12/32= 0.375

    Görüldüğü üzere ön 12 iken arkada 32 dişle 4. vitesimiz 5. vites oluyor. Bunu istemiyorsak aradaki bir noktada kalmamız gerekir. Bence 12'yi sabit tutup, tam ortada yer alan 35 veya 36 hatta 34 arka dişli ile ideal oran yakalanacaktır. Bu durumda motor 8000 devir 5. viteste 135 km/saat hıza çıkabilecektir. Çekişinde de çok az bir etki olacaktır.

    Bütün bu yazdıklarımın temelinde Karizma'nın üst viteslerde hızını koruyamayacağı senaryosu yatıyor. Eğer böyle bir sıkıntı yoksa, bu durumda çekiş öncelikli bir hesap yapılıp 1. ve 2. vitesler arasındaki oranın ortasındaki bir noktaya gelmeye çalışılabilir. Bunu da kabaca hesapladım, eğer 1. vitesle 2. vitesin tam orta yerinde bir oran seçmek istersek önde 14, arkada 36 diş kullanmamız gerekiyor. Bu da bizi teorik olarak 8000 devirde 5. viteste 147.7 km/saat hıza çıkaracaktır. Buna motorun gücünün yeteceğini sanmıyorum ama alt viteslerde torku hala iyi olacaktır.

    Neyse, biraz kafa karıştırmış olabilirim, hesap hatası varsa kusura bakmayın.
    tembeladam bunu beğendi.

  18. #1098

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Hero Karizma R

  19. #1099

    Üyelik
    11 Mayıs 2017
    DOC46 ustadim, dişlilerinde bir değişim var mı motorda?

  20. #1100

    Üyelik
    25 Aralık 2017
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    13- 40 dişli kullandım. Genelde düzde uzun yol yaptığım için bu oran bile bana kısa geldi.
    Daha sonra 15-42 cbf dişlisi taktım. uzun yol için daha iyi oldu.
    Son taktığım disli ile arkadasla beraber Ahir dağına dogru biraz tırmandık. Daha dogrusu istediğim gibi tırmanamadım. 1. vitesin bile kurtarmadıgı oluyor. 13-40 dişliye geçeyim diyorum.

    Titreşime gelirsek Motorda rolatide iken titreşim var. Işıklarda beklerken aynaların titrediğini görüyorsunuz, ayna oynuyor. Devirlendiği zaman titreşim 7000 devire kadar pek yok. Demek istedigim rahatsızlık vermeden kullanılacak seviyede. Bu dediklerim tüm dişli oranları için geçerli.

    7000 devir üstü için bu Motor titreşimli.

    Dişli değişimini çok abartmamak lazım. Dişli oranları ile aynı miktarda yakıt değişiyor. Mesela 3.00 dişli oranı ile 35 lira yakıt yaktıysanız,
    3.50 oran ile 30 lira yakarsınız.

    Düzde uzun yol için 15-42 gayet iyi.
    Yokuş çıkarım, iki kişi binerim derseniz 13-40 ı geçmemek gerek.

    12-40 stok dişlinin yolda hiçbir artısını görmedim. Cross yapmak için, yada sürekli yokuş için tercih edilebilir.

    Dişlilerin oranlarını da yazayım.
    12-40 = 3.0
    13-40 = 3.25
    15-42(cbf) = 3.57

    Şimdi 15-42 dişli kullanıyorum.


    Benelli BN-251 Reklam Filmi

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)