Albüme yolla ordan bakarız biz resime. Güle güle kullan bu arada.
Albüme yolla ordan bakarız biz resime. Güle güle kullan bu arada.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Ritimci kardeş selam
Falkon hakkındaki yazını okudum motor hakkında çok güzel şeyler yazmışsın.
Fakat ben birkaç kişiden duyduğuma göre 120 yi geçince motorun arkası epey sallanıyormuş yani lastik patlamış gibi oluyormuş. Sen ne dersin böyle birşey oldu mu sende de
Bilgilendirirsen sevinirim
teşekürler
Şu tazmanya canavarına bakmaktan yazını zor okudum
Hayırlı olsun güle güle zevkle kullan
DBTYSG
Arkadaşlar merhaba,
Motorumu yeni aldım, eksiklerimi tamamlıyorum. Geçen yıl Özen motorda varmış ancak bu sene ellerinde yok. Özel olarak yaptırılıyormuş, herhangi bir demircinin olmayacağını düşünüyorum. Bu tarz işleri yapan bir yer var mı bildiğiniz.
Hoşçakalın..
selam bu motoru kullanan arkadaslar varmı?
azami hız ve vibrasyon durumunu soracaktım
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
motora binen, gündüz rüya görmez!
Evet evet NX400 hakkinda bilgisi olan var mi?
Honda nin bir enduro tipiymis ve EU standartlarina uymadigi icin artik gelmiyormus turkiyeye.
ikince elde bulmak mümkünmüs. Resim , bilgi, ve memnuniyet duzeyiyle ilgili birsey var mi?
Duyduguma gore 2. elleri 5.5-6 bin ytl arasiymis. Honda twister'dan daha mantikli bence...Ama bir de motor hakkinda yorum alabilsek deneyimli arkadaslardan acayip bal kaymak olur...
Arkadaşım ben Falcon almak üzereyim.Oldukça araştırma yaptım.Paylaşmak isterim.İlk önce teknik özellikleriyle başlayalım.Bu arada adı nx400 falcon değil NX 4 Falcon'dur.
Motor
4 zamanlı, hava soğutmalı, OHC, tek silindirli
Silindir Çapı x Strok 85 x 70 mm
Silindir Hacmi 397,2cm3
Sıkıştırma Oranı 8,8 : 1
Yakıt sistemi 35,3mm VECAA
Max. Güç 29 BG @ 6.500 d/d
Max. Tork 34,4 Nm @ 6.000 d/d
Ateşleme CDI
Çalıştırma Elektrik marşlı
Şanzıman 5 vites
Aktarım Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.147 x 789 x 1.210mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1,443mm
Sele Yüksekliği 850mm
Yerden Açıklık 245mm
Yakıt Deposu 15,3lt (5,3lt yedek yakıt haznesi dahil)
Tekerlekler Tel
Ön Lastikler 90/90-21 54S
Arka Lastikler 120/90-17 64S
Ön Süspansiyon Teleskobik Çatal / 220mm
Arka Süspansiyon Pro-Link / 195mm
Ön Frenler 256mm hidrolik disk
Arka Frenler 220mm hidrolik disk
Ağırlık 151kg
Yakıt tüketimi 100 km'de 4 lt civarındaymış.Bu motorla kısa bir gezi yapmıştım ve oldukça hoşuma gitmişti.
Ben 29 BG den daha fazla diye duymustum...demek yanlis kalmis aklimda..
Arkadaşlar, aşağıdaki bilgiler Honda Efe Plaza'nın sitesinden alınmıştır.
Motor:4 zamanlı, hava soğutmalı, OHC, tek silindirli
Silindir Çapı x Strok:85 x 70 mm
Silindir Hacmi:397,2cm3
Sıkıştırma Oranı:8,8 : 1
Yakıt sistemi:35,3mm VECAA
Max. Güç:29 BG @ 6.500 d/d
Max. Tork:34,4 Nm @ 6.000 d/d
Ateşleme:CDI
Çalıştırma:Elektrik marşlı
Şanzıman:5 vites
Aktarım:Zincir
Boyutlar (UxGxY):2.147 x 789 x 1.210mm
Tekerlekler Arası Mesafe:1,443mm
Sele Yüksekliği:850mm
Yerden Açıklık:245mm
Yakıt Deposu:15,3lt (5,3lt yedek yakıt haznesi dahil)
Tekerlekler:Tel
Ön Lastikler:90/90-21 54S
Arka Lastikler:120/90-17 64S
Ön Süspansiyon:Teleskobik Çatal / 220mm
Arka Süspansiyon:Pro-Link / 195mm
Ön Frenler:256mm hidrolik disk
Arka Frenler:220mm hidrolik disk
Ağırlık:151kg
Renk Seçenekleri:Kırmızı, mavi, siyah
Kullanan, bilen arkadaşlar bilgi ve tecrübelerini bu başlık altında toplarlar ise, benim gibi bu motoru almayı düşünen motor sevdalılarına büyük bir iyilik etmiş olacaklardır. Selamlar.
Bu motorun ithal edilmediğini, sadece ikinci el alabileceğinizi biliyorsunuzdur umarım.
Biliyorum, o yüzden bilgi ve tecrübeye ihtiyacım var.
enduro düşünüp de transalpe parası yetmeyen xl200 ü de istemeyenler için uygun bi model.
ikiteker.org ' dan alıntıdır.
HONDA NX4 FALCON - ilk 1000km gözlemlerim
Bir motor hakkında test sürüşü yapıp yazı yazacak kadar deneyimli değilim fakat ilk motorum olan Honda NX4 Falcon'un başlangıç için iyi bir motor olduğunu düşündüğümdem dolayı ilk 1000Km izlenimlerimi benim gibi bu işe yeni başlayacak arkadaşlara ışık tutması açısından paylaşmak istedim.
Değerlendirmeye ilk önce Falcon'un fiyatı ile başlamakta yarar olabilir. Anahtar teslim fiyatı 8 milyar olan NX4 dolar bazından yaklaşık 5750$ ediyorki aslında 400cc bu sınıfdaki bir motor için bence oldukça hesaplı bir fiyat. Şu anda bayilerde sıfır Falcon bulunmamasından dolayı 2. el piyasasında fiyatlar çok sağlıklı değil. 3000 - 4000 km yapmış Falconlar için sıfırından çok fiyat isteniyor. Gelecek senelerde daha çok Falcon satılmasıyla bu durumun düzeleceği kesindir. Aslında ilk motoru sıfır almak çok akıllıca değil ama benim motor aradığım sıralarda başlangıç motoru olarak düşündüğüm ikinci el 250cc'lik eli yüzü düzdün chopperlar 6,5 - 7 milyardı. Bu durumda ben de biraz daha fazla para verip sıfır bir motor almanın daha akıllıca olacağını düşündüm ki şimdi aynlış bir karar olmadığını daha iyi anlıyorum.
Birazda NX4'ün boyutları hakkında bir şeyler yazayım. Benim gibi 1,80cm boy ve 100 kiloysanız 85cm olan sele yüksekliği size fazla gelmeyecektir. Motora bindiğimde topuklarım çok rahat bir şekilde yere değmesede parmak uçlarımda da durmuyorum, fakat bir çok tecrübesiz arkadaşım motorun üzerine bindiklerinde topukları yere basmamasından dolayı kendilerini rahat hissetmediler. Aslında başta ben de eğitim aldığım 250cc Viragodan sonra biraz tereddüt etmedim değil ama motorun üzerine binip herhangi bir chopperdan çok daha rahat kontrol edebildiğimi görünce hiç bir sorunum kalmadı. NX4'ün yerden 24cm olan yüksekliği sayesinde şimdiye kadar indiğim hiç bir kaldırımda altı sürtmedi, ki motorunuzu kaldırıma park ederken "Nasıl olsa burdan rahat rahat iner." diyebilmek acemi bir kullanıcı için oldukça önemli olabiliyor. Falconun boş ağırlığı 151kg. Bu güne kadar motorumu 3 kere devirdim, üçündede motor rahat rahat tutup kaldırabileceğim yerlede olmamasına rağmen biraz uğraşarak tek başıma kaldırabildim.
Falcon'un 29 beygirlik motor benim için oldukça yeterli. Şimdiye kadar maximum 110km hıza çıktım ki bu hızda motorda herhangi bir zorlanma olmadı. Aslında bu konuda çok deneyiyim olmadı ama aynı motoru kullanan Hidayet de bu konuda bir sıkıntısı olmadığını söylemişti. Hidayet geçen haftasonu motoruyla Antalya'ya kadar tek başına ortalam 120 km hızla gittiğini söyledi. 3. viteste yokuş çıkarken motorun devrinin düştüğünü hissederseniz vites küçültmek yerine birazcık gaz vermeniz yeniden hızlamak için yeterli oluyor. Teknik konulardan çok anlamama rağmen bildiğim kadarıyla bu özellikte motorun torkunun yeterli olduğunun göstergesi oluyor.
Geçen haftasonu ilk bakıma (1000km bakımı) götürdüm. yağını değiştirip, rolanti ayarı gibi ufak tefek ince ayarlar yaptılar. Toplam 50milyona mal oldu. Bundan sonraki bakımları 3000 ve 6000km'de. Diğer bakımlardan genelde 80-90 milyon arası tutuyormuş.
"Motorunu bu kadar övdün, hiç mi kötü yönü yok bu meretin?" diye sorabilirsiniz. Aslında var. Aynaların çok yetersiz kalıyor. Sağ ayna idare edecek durumda ama sol ayna neredeyse hiç bir işe yaramıyor. Sol aynadan arkanızı kontrol etmek istediğinizde motor üzerinde canbazlık yapmanız gerekiyor. Bir diğer kötü yanıda yakıt tüketiminin çok olması ile ilgili. Bir çok tecrübeli kişi 1500 - 2000km'den sonra yakıt tüketimini hesaplamanın daha sağlıklı olacağını söylediği için şimdilik bunu çok dert etmiyorum.
Falconların önünde rüzgarı kesmek için cam olmadığından biraz hızlanırsanız yelkenli gibi şişmeye başlıyorsunuz. Bu aletler piyasaya yeni girdiği içinde ne cam ne koruma demiri nede uygun çanta bulabiliyorsunuz. Aslında tüm bunları özel olarak siz yaptırabilirsiniz ama ben yinede Honda'nın Falcon için önerdiği yada ürettiği aksesuarları bekliyorum.
Aşağıda NX4 Falconun Honda Türkiye sitesinden yayınlanan teknik özelliklerini bulabilirsiniz.
Kısaca özetlemek gerekirse bence ilk motor için kesinlikle çok iyi bir seçim. Bu işe yeni başlayacak arkadaşlar NX4 Falcon'u test etmeden alacakları motora karar vermesinler.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
görür görmez bu ne ya dedim..abi hiç güzel diğil tipten kaybetmiş yaw..lastikler hiç olmamış..
honda falcon nx4 en estetik motorlardan biridir. bu motor sahipleri motorlarını ancak TA almak için satıyor. kullanıcısını üzdüğünü hiç duymadım.
"İnsanların sizden neler beklediği değil, sizin kendinizden neler beklediğiniz önemlidir." N.F.ERES
Valla ben kurs aldığım yerde binmiştim. Hatta hocam bana motorun satılık olduğunu ama rodajının iyi yapılmadığını söylemişti. Kullanması hayli rahat ve zevkli idi. Yahu başka bu motora binen yok mu yaw? Haydin bekliyoruz sizleri.
tek eksisi hava sogutmalı olması.
''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.
En çok istediğim motor.Ayrıca en mantıklı enduro seçimi,motoru yeterince güçlü,vibrasyon idare ediyor,şekli şemali kendine has.Ve Honda.Alacak imkanım olsa bile 1000 cc lik gereksiz makinelere değil buna para veririm.
Bu motorla uzun yol tecrübesi olan var mı?? Vibrasyon ve yakıt tüketim durumu nedir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)