Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6421
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Soğuk kış günlerini geride bıraktığımız ve seçim tantanasından baydığımız şu günlerde biraz renklendirelim sayfayı.





    Ali Çimen, bursalıali ve kdiner bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6422

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik kısmından pek anlamadığım için bişey diyemiyorum. Merak ettiğim şu;2015 ile 2016 arasında ki fark ne? Eğer sadece soket ve kablolar ise bu iş kolay.
    Hocam iki statöre bakıyorum ve 2016'nın sargı sayısı daha fazla. Yani daha çok akım üretmek için tasarlanmış net olarak bu çıkıyor. Ancak konjektörde şöyle bir olay var. Statörden giriş ve konjektörden çıkış. Bunları bulup bir konjektörde denemek gerekir. Zaten 3+2 görünüyor yani 3 giriş 2 çıkış.( Fotoğraftan gördüğüme göre yorumluyorum yanılıyor olabilirim) Burdan yola çıkarsak size 3+2 konjektör lazım herhangi bir motorcudan rica ederseniz denemelik veya uymazsa iadeyi kabul edecek şekilde anlaşabilirseniz en azından denersiniz.
    bursalıali ve odo bunu beğendiler.

  3. #6423
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Çınar teşekkürler. Fotoların izahı da bizden olsun
    1. foto, tüm ihtişamıyla göz kamaştıran bir evo .
    2. foto, evodan daha muhteşem,sahibi.
    3. ve 4. fotolar , evo ve sahibinden daha harikulade Akdeniz manzaraları.
    Gerçekten de bunca seçim tantanasından sonra ilaç gibi geldi. Selamlarımızla.
    Metehan07-70 bunu beğendi.

  4. #6424

    Üyelik
    12 Aralık 2018
    Öncelikle iyi günler
    Evonun arka amortisörü ayarlanabiliyor mu nerdeyse yok gibi yumuşatma imakını veriyor mu bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #6425

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Reddpaw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle iyi günler
    Evonun arka amortisörü ayarlanabiliyor mu nerdeyse yok gibi yumuşatma imakını veriyor mu bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler
    Size de hayırlı günler hocam. Aslında tam bir coilover yapısı olan bir amortisörü var. Yani yayın sertliğini ayarlayabiliyorsunuz. Ancak amortisör( hem ön hem de arka) salınım mesafesi çok yetersiz olduğu için konfor tamemen yok oluyor. Yani ayar işi pek işe yaramıyor hocam.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #6426

    Üyelik
    12 Aralık 2018
    Tekrardan sağol üstad amortisörün altındaki fast ,slow dan mı yoksa üstündeki sonundan mı ayarlanabilir
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #6427

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Reddpaw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan sağol üstad amortisörün altındaki fast ,slow dan mı yoksa üstündeki sonundan mı ayarlanabilir
    Hocam fast-slow ayarı geri tepme ayarı yani amortisör ne kadar sürede yerine gelsin ayarıdır. Sizin ayarlayacağınız yayın sertliği. Yayın üzerindeki plastik parçayı 4 numara alyanla gevşetip çevirerek ayarlayabilirsiniz. Ama motoru önce orta ayağa alın varsa. Çünkü siz yayın stresini alıyorum sanırsınız ama halbuki motoru alçaltmaya başlarsınız. Kolay gelsin.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #6428

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Üreticinin bunu mecburi karşılaması lazım dostum
    2 yıl min garanti veriyor zaten kanunen
    Ekstra zaten kanuni olarakta 10 yıl yedek parça sağlamakla yükümlü
    Eğer sağlamıyorsa tm ye başvur
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #6429

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    2015 modele 2016 nın statörünü uydurduk arkadaşlar. 3 + 2 kablo var ikisinde de. 2 kablo olanın soketleri farklı. Diger soket aynı. 2015 lerde soketten önce kabloya bağlı bir direnç var. Direnç yerinde kalacak şekilde eski yeninin iki kablolu soketi soküp eskinin soketini taktık. Önceden rölantide 13.7 13.9 volt alabiliyor. Motor devir cevirnce mesela 5000 devirde 12.4 12. 7 lere iniyordu. Şimdi 14 voltda tum devirlerde cakılı gazı açıp kapadığımda 13.8 voltlara dusebiliyor.
    Ali Çimen, bursalıali ve maktama bunu beğendiler.

  10. #6430

    Üyelik
    25 Ağustos 2017
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    RKS WİNNER200
    Herkese iyi günler!
    Motosikletimin başına gelenler ve sonrasında olanlar hakkında biraz bilgi vermek istedim.Çünkü konu ÖNEMLİ noktalara doğru gitti.
    9 nisan günü komşum sağolsun telefon açtı.Acayip rüzgarlı hava vardı benim motor tabii yerlerde.İş yerinden kalktım gittim eve ilk bakışta sol ayna kırık,sol ön amortisör plastik kapağı vida yerinden çatlamış,sol arka çanta çizik ayrıca en çok sinir olduğum ön gaga burnu üst taraftan çizik.Neyse olacağı varmış dedik bindik motora doğru parçacıya.Bir çift orjinal olmayan görüş açısı daha iyi ayna aldım 30TL. Neyse akşam atladık motora eve gidiyorum vitesi 5'ten 6'ya çekeceğim sanki boşa geçmiş gibi bir zırıltıyla beraber çat diye bir sesle 6 ya geçti.İlerideki ışıklarda durdum neyse kalktık vites 1 - 2 sonrası yok... geçmiyor.Ertesi gün ustaya 2. vitesle çok devirli kullanmadan gittim.Vites kolu içinde yay varmış o kırılmıştır dedi.Vites hilallerinde sorun yok çünkü arka tekeri askıya alıp motor çalışırken ve arka teker hareket ederken vitesi elle kurunca sesli de olsa tüm viteslere geçti. Allah'tan blok inmeden sadece sağ kapağı açarak yaya ulaşmış ve değişmiş yay çok zayıfmış yeni taktığı yay da mondial Z one yayıymış uyuyor ve daha sağlam bir yaymış.
    Asıl film burda kopuyor!!!
    Bu motoru aldığmdan beri hem arkadaşım hem ustam olan ACAR Motor motorun çok sesle çalıştığını böyle olmaması gerektiğini söyler ben de bunlar hep böyleymiş derdim.(Motor içi Avans çok bırakıldığı için).Meğerse konu bambaşkaymış krank sesi geliyor dedi.Motoru içini açınca yayı yapmak için bakıyor aaaa!!! ne görsün bizim 2015 RX3İ evo krank mili dişlisi somunu gevşemiş ve krank milini elimize almamıza ve motor bloğunu dağıtmamıza çok az bir zaman kalmış.Bir aralar forumda okumuştum amerikalı firma aynı motorun içini açıp motor sıfırda olsa bu somunu sabitlemek gerekiyor diyordu haklıymış.
    Buradan özellikle 2015 model RX3 sahibi arkadaşlara sesleniyorum en kısa zamanda iyi bir usta sesten bile anlıyor bir servise götürün. Tahminimce 2016 modellerde çok az bir ihtimal bile olsa 2018 modellerde fabrika çıkışı aynı hata var. Bir kontrol ettirin hadi sıkıntı olup yapılmasını geçtim Allah korusun yolda şanzıman kitler dolaysıyla teker kitler sonra yerlerdeyiz.
    Yapıldıktan sonra kulaklarıma inanamadım motorun sesi yarı yarıya azaldı desem abartmış olmam.
    Biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın okuduğunuz için Teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
    maktama, sdirer, chetaq ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    2018 RKS Winner 200 (2019-)2015 Mondial RX3i Evo (2017-2019)2007 Kawasaki Versys 650 (2010-2012)

  11. #6431

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı dolphin38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese iyi günler!
    Motosikletimin başına gelenler ve sonrasında olanlar hakkında biraz bilgi vermek istedim.Çünkü konu ÖNEMLİ noktalara doğru gitti.
    9 nisan günü komşum sağolsun telefon açtı.Acayip rüzgarlı hava vardı benim motor tabii yerlerde.İş yerinden kalktım gittim eve ilk bakışta sol ayna kırık,sol ön amortisör plastik kapağı vida yerinden çatlamış,sol arka çanta çizik ayrıca en çok sinir olduğum ön gaga burnu üst taraftan çizik.Neyse olacağı varmış dedik bindik motora doğru parçacıya.Bir çift orjinal olmayan görüş açısı daha iyi ayna aldım 30TL. Neyse akşam atladık motora eve gidiyorum vitesi 5'ten 6'ya çekeceğim sanki boşa geçmiş gibi bir zırıltıyla beraber çat diye bir sesle 6 ya geçti.İlerideki ışıklarda durdum neyse kalktık vites 1 - 2 sonrası yok... geçmiyor.Ertesi gün ustaya 2. vitesle çok devirli kullanmadan gittim.Vites kolu içinde yay varmış o kırılmıştır dedi.Vites hilallerinde sorun yok çünkü arka tekeri askıya alıp motor çalışırken ve arka teker hareket ederken vitesi elle kurunca sesli de olsa tüm viteslere geçti. Allah'tan blok inmeden sadece sağ kapağı açarak yaya ulaşmış ve değişmiş yay çok zayıfmış yeni taktığı yay da mondial Z one yayıymış uyuyor ve daha sağlam bir yaymış.
    Asıl film burda kopuyor!!!
    Bu motoru aldığmdan beri hem arkadaşım hem ustam olan ACAR Motor motorun çok sesle çalıştığını böyle olmaması gerektiğini söyler ben de bunlar hep böyleymiş derdim.(Motor içi Avans çok bırakıldığı için).Meğerse konu bambaşkaymış krank sesi geliyor dedi.Motoru içini açınca yayı yapmak için bakıyor aaaa!!! ne görsün bizim 2015 RX3İ evo krank mili dişlisi somunu gevşemiş ve krank milini elimize almamıza ve motor bloğunu dağıtmamıza çok az bir zaman kalmış.Bir aralar forumda okumuştum amerikalı firma aynı motorun içini açıp motor sıfırda olsa bu somunu sabitlemek gerekiyor diyordu haklıymış.
    Buradan özellikle 2015 model RX3 sahibi arkadaşlara sesleniyorum en kısa zamanda iyi bir usta sesten bile anlıyor bir servise götürün. Tahminimce 2016 modellerde çok az bir ihtimal bile olsa 2018 modellerde fabrika çıkışı aynı hata var. Bir kontrol ettirin hadi sıkıntı olup yapılmasını geçtim Allah korusun yolda şanzıman kitler dolaysıyla teker kitler sonra yerlerdeyiz.
    Yapıldıktan sonra kulaklarıma inanamadım motorun sesi yarı yarıya azaldı desem abartmış olmam.
    Biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın okuduğunuz için Teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
    Hocam öncelikle geçmiş olsun. 200 kiloluk bir motoru yere düşürebilecek kadar şiddetli bir rüzgarmış demekki.

    Bu arada hangi somundan bahsediyorsunuz? Amerikalı firmanın yazısını ve forumda bir kaç hocamın da yaptırdığını hatırlıyorum. Herhalde krankın debriyaj tarafındaki dişlisinin somununu diyorsunuz. Bunun için de yağ ve antifriz boşaltmak gerekiyor tabii.
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #6432

    Üyelik
    25 Ağustos 2017
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    RKS WİNNER200
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle geçmiş olsun. 200 kiloluk bir motoru yere düşürebilecek kadar şiddetli bir rüzgarmış demekki.

    Bu arada hangi somundan bahsediyorsunuz? Amerikalı firmanın yazısını ve forumda bir kaç hocamın da yaptırdığını hatırlıyorum. Herhalde krankın debriyaj tarafındaki dişlisinin somununu diyorsunuz. Bunun için de yağ ve antifriz boşaltmak gerekiyor tabii.
    Teşekkürler Ali bey rüzgar evet bayağı şiddetliydi. Motosiklet yan ayaktaydı.
    Krank dişlisi somununa motor bloğunun sağ tarafını açıp ulaşıldı o yüzden debriyaj tarafında kalan kısmındaki somun doğrudur. Aman bir kontrol ettirin. Başınıza iş almayın. Ayrıca evet yağ ve antifiriz boşaltılıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam fast-slow ayarı geri tepme ayarı yani amortisör ne kadar sürede yerine gelsin ayarıdır. Sizin ayarlayacağınız yayın sertliği. Yayın üzerindeki plastik parçayı 4 numara alyanla gevşetip çevirerek ayarlayabilirsiniz. Ama motoru önce orta ayağa alın varsa. Çünkü siz yayın stresini alıyorum sanırsınız ama halbuki motoru alçaltmaya başlarsınız. Kolay gelsin.
    Ali hocam bu verdiğiniz bilgiyi dün yaptım tabi bir eksikle orta ayak olmadığı için orta ayağa almadan dediğiniz gibi motor alçaldı.Ayrıca amortisör dibe vurmaya başladı.Tekrar eski haline getirdim.Sorum şu yan ayakta yapsak işe yarar mı? Ayrıca yayın stresini almak için yayın yukarı doğru çıkması lazım değil mi?
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.
    2018 RKS Winner 200 (2019-)2015 Mondial RX3i Evo (2017-2019)2007 Kawasaki Versys 650 (2010-2012)

  13. #6433

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı dolphin38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Ali bey rüzgar evet bayağı şiddetliydi. Motosiklet yan ayaktaydı.
    Krank dişlisi somununa motor bloğunun sağ tarafını açıp ulaşıldı o yüzden debriyaj tarafında kalan kısmındaki somun doğrudur. Aman bir kontrol ettirin. Başınıza iş almayın. Ayrıca evet yağ ve antifiriz boşaltılıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------



    Ali hocam bu verdiğiniz bilgiyi dün yaptım tabi bir eksikle orta ayak olmadığı için orta ayağa almadan dediğiniz gibi motor alçaldı.Ayrıca amortisör dibe vurmaya başladı.Tekrar eski haline getirdim.Sorum şu yan ayakta yapsak işe yarar mı? Ayrıca yayın stresini almak için yayın yukarı doğru çıkması lazım değil mi?
    Yayın yukarı çıkması tamemen sizin somundan gevşettiğiniz boşluğu motorun ağırlığıyla doldurmasıdır hocam. Zaten yay amortisöre koyulunca boşluğu alındıktan sonra bir tur sıkılmış bırakılmıştı bende. Tabii ben de orta ayak olduğu için daha çok gevşetince yay ve somun arasında boşluk oluştuğunu görebiliyorum.

    Eğer bir fark hissetmediyseniz eski haline getirip bırakın hocam. Evo'nun amortisörleri maalesef konfor için yapılmamış. Yolda resmen yayı kesik Tofaş gibi gezdiğimi hissediyorum. İlerleyen zamanlarda motoru satmazsam ön ve arka amortisörleri 2'şer cm uzatmayı düşünüyorum. Eğer umduğum konforu alırsam uzun süre binerim. Ancak alamazsam satmayı ve tekrar commutere dönmeyi düşünüyorum.
    bursalıali ve dolphin38 bunu beğendiler.

  14. #6434

    Üyelik
    25 Ağustos 2017
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    RKS WİNNER200
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yayın yukarı çıkması tamemen sizin somundan gevşettiğiniz boşluğu motorun ağırlığıyla doldurmasıdır hocam. Zaten yay amortisöre koyulunca boşluğu alındıktan sonra bir tur sıkılmış bırakılmıştı bende. Tabii ben de orta ayak olduğu için daha çok gevşetince yay ve somun arasında boşluk oluştuğunu görebiliyorum.

    Eğer bir fark hissetmediyseniz eski haline getirip bırakın hocam. Evo'nun amortisörleri maalesef konfor için yapılmamış. Yolda resmen yayı kesik Tofaş gibi gezdiğimi hissediyorum. İlerleyen zamanlarda motoru satmazsam ön ve arka amortisörleri 2'şer cm uzatmayı düşünüyorum. Eğer umduğum konforu alırsam uzun süre binerim. Ancak alamazsam satmayı ve tekrar commutere dönmeyi düşünüyorum.
    Anladım hocam teşekkürler aslında sert süspansiyon yol tutuş açısından avantaj, konfor açısından dezavantaj.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.
    2018 RKS Winner 200 (2019-)2015 Mondial RX3i Evo (2017-2019)2007 Kawasaki Versys 650 (2010-2012)

  15. #6435

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı dolphin38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım hocam teşekkürler aslında sert süspansiyon yol tutuş açısından avantaj, konfor açısından dezavantaj.
    Yol tutuş açısından tam tersi tehlike yaratıyor hocam bence. Viraj dönerken falan kasise veya tümseğe denk gelirsem özellikle de ön tekerin yerden kesildiğini hissediyorum. Ha çok yumuşak mı olmalı hayır tabii ki ama çalışma mesafesi kısa amortisör özellikle bizim Türkiye'nin muhteşem(!) yolları için hiç iyi bir tercih değil.
    dolphin38 ve bursalıali bunu beğendiler.

  16. #6436

    Üyelik
    26 Mart 2016
    Merhaba
    2018 model kirmizi sifir km evo ile aranizdayim

    Daha once f650gs varadero ve nc750x kullandim 5 senedir kullaniyorum

    Artik motosiklet icin cok para ayirmanin gereksiz oldugunu dusunuyorum bu yuzden konforun gayet iyi oldugunu ve abs ninde sunuldugu evoyu tercih ettim.

    Oncelikle lastiklerin berbat oldugunu hemen farkettim. Lastik degisimi yapacagim.

    Diger yandan cam da cok kisa
    Sanirim buna ilave uzatma takmaktan baska secenegimiz yok. Bunu da halledecegim.

    Ayrica size sunu sormak istiyorum.

    Motorun cantalarini hic begenmedim. Ayrica yan canta olayini hic sevmem.
    Hem arka hemde yan cantalari yan canta demirleri ile birlikte sokmek ve satmak istiyorum. Sizce bunlara alici bulabilirmiyiz? Nasil satabiliriz? Ne kadar eder?

    Tesekkurler.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #6437

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    2018 lerin fren olayı nasıl bazı youtuber lar beğenmediklerini söylüyorlar abs de olsa frenler kötü diyorlar..

    birde o motor çantaları ile rx3 zaten. rx3 ü rx3 yapan bence yandaki çantaları onları söktünü kuşa döner o motor.. kaldıki sonradan taktırmaya kalksan nerden baksan öyle ibr sete 2 bin lira paran gider artı ruhsata işli en güzel yanı.. ama sen bilirsin her zaman bir alıcısı çıakr illa rx3 cü olucak diye bir kaide yok.. Bmw çantasıdır onlar zaten esasen yani bmw de bu tip çantalar kullanıyor diyelim.. zongshen madem kasayı esinlendik barı çantalarıda esinlenelim demiş
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #6438

    Üyelik
    26 Mart 2016
    Ben frenlerin gayet iyi oldugunu gordum
    Ama lastikler jilet
    Abs hep devrede

    Frenleri yeterli bulmayanlar balata degisimi yapmalilar

    Ben motoru rx3 diye almadim fark bu
    Elimde aluminyum sw motech 33 litre cantam var sanirim 600 euro civarinda dir fiyati
    Onu takinca daha guzel duracaktir
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #6439

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    şu kuyruk çantası olanlarmı bende onları çok beğeniyorum.. o zaman yan çantalar satılır koy sahibindene bir alıcısı çıkar.. o tip çantalarıda seven arayan ço insan var çünkü.. dediğim gibi bmw lere çok yakışıyor .. At lerede çok yakışıyor
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #6440

    Üyelik
    26 Mart 2016
    Ne kadar eder acaba ? Demirlerle birlikte 2000 tl yaparmi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------

    Canta bu

    https://m.n11.com/sw-motech-trax-adv...xoCY7AQAvD_BwE

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    Yokmu fikri olan? Nerde evocular?
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)